X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

مینی سریال حادثه شاهچراغ در مرحله پیش تولید است

مهدی نقویان، رئیس مرکز سیما فیلم روز گذشته با حضور در برنامه «نقد سینما» شبکه چهار در پاسخ به این سوال که چقدر ذائقه شما در مستندسازی به هدایت سیما فیلم منجر شده و آیا در آینده شاهد آثار تاریخی خواهیم بود، گفت: ان‌شاء‌الله اینطور باشد، ولی در این زمینه زیاده‌روی نخواهیم کرد. ما مرکز فیلمنامه در سیما فیلم راه‌اندازی کردیم.

نقویان با اعلام این خبر که مینی سریال و سینمایی حادثه شاهچراغ در مرحله پیش تولید است، بیان کرد: از این جنس کار‌ها در سیما فیلم زیاد است. این مرکز در دوره تحول به ژانر تاریخی ورود کرده است و تنوع ژانری در سریال‌سازی تلویزیون دیده می‌شود. 

رئیس مرکز سیما فیلم با بیان اینکه سریال‌های موفقی از جمله «آتش و باد»، «عاشورا» و «رحیل» روی آنتن رفته، افزود: همیشه تلویزیون بدهکار به آنتن بود و همیشه آنتن جلوتر تولید بود. در نهایت کیفیت کار را با اختلال رو‌به‌رو می‌کرد و نظارتی در تولید نبود. مثلاً فیلمنامه سر صحنه نوشته می‌شد و تولید بدون یکبار بازبینی به پخش می‌رسید. به همین دلیل، در ماه‌های گذشته آنتن سریال در تلویزیون دچار اختلال شده بود.

به گفته وی، ولی الان به نقطه‌ای رسیدیم، که دستمان از فیلمنامه پر است. شاید دو سه ماه آینده این اختلال روی آنتن دیده شود، ولی به بینندگان قول می‌دهم، از اواخر امسال به لحاظ کمیت فیلمنامه به حالت عادی می‌رسیم.

پیش از این پیمان جبلی رئیس رسانه ملی در مراسم قدردانی از عوامل سریال «نیکان» گفته بود، ما نیازمند به تصویر کشیدن قهرمانان و به رخ کشیدن تاریخ پرشکوه کشور و داستان‌های قهرمانانه‌ایم؛ یک مصداق  آن خادم حرم حضرت شاهچراغ که با دست خالی جلوی یک تروریست را گرفت و یک داستان واقعی است، که این روز‌ها اتفاق افتاده است. این به منزله یک فراخوان عمومی است و از طراحان و نویسندگان می‌خواهیم که به میدان بیایند و ما هم زمینه کار را برای تولید اثر در این خصوص فراهم می‌کنیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *