X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

کار‌های کوچک با نیت‌های بزرگ در «نقطه صفر مرزی»

بلال الفت تهیه کننده نقطه صفر مرزی با بیان اینکه مستند «نقطه صفر مرزی» شامل خرده روایت‌هایی از افراد مختلف است که تلاش می‌کنند سهمی در خدمت به زائران پیاده حسینی داشته باشند اظهار کرد: این فیلم در ارتباط با ساکنان شهر مهران است، مردمی که در مسیر و درگاه ورود به کشور عراق زندگی می‌کنند و میلیون‌ها نفر از زائران کربلا، همه ساله از شهر آن‌ها برای رسیدن به حرم سیدالشهدا (ع) می‌گذرند.

وی افزود: این مستند سعی کرده است تصویرسازی متفاوتی از مردمی داشته باشد که شاید در نگاه نخست، کار بزرگی انجام نمی‌دهند، ولی نیت‌های بزرگی دارند و شور و شوق آن‌ها برای خدمت به زائران وصف‌ناشدنی است.

تهیه‌کننده و کارگردان نقطه صفر مرزی با اشاره به برخی از سوژه‌هایی که در این اثر به آن‌ها پرداخته شده خاطرنشان کرد: مثلا فردی را دیدیم که با یک قوری و فنجان، به زائران قهوه تعارف می‌کرد، دلیلش را که پرسیدیم، توضیح داد که یک سال خودش زائر پیاده اربعین بوده و خستگی راه بدجور به او فشار آورده، اما در مسیر، شخصی به او یک فنجان قهوه داده و کاملا سر حال آمده، و حالا خودش بر اساس تجربه‌ی شخصی، همین کار را می‌کند.

وی ادامه داد: از دیگر سوژه‌هایی که در این مستند روایت‌گر کارهایشان بودیم، شخصی است که با یک گاری کوچک دستی، زائران کهنسال یا کسانی را که خسته شده‌اند، به رایگان جابجا می‌کند.

الفت عنوان کرد: نقطه صفر مرزی در مجموع شامل پنج خرده روایت از افرادی است که طی سال‌های گذشته، تلاش کرده‌اند به سهم خود، میزبان خوبی برای زائران حسین (ع) باشند.

گفتنی است این مستند، امشب ساعت ۲۱:۰۰ از شبکه افق سیما پخش می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *