X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

تیتراژ پایانی عاشورا براساس وصیت شهید مهدی باکری است

مجید عصری، خواننده تیتراژ سریال «عاشورا» در استودیوی شبکه خبر در پاسخ به این سوال که چقدر موسیقی فیلم «موقعیت مهدی» با سریال «عاشورا» تفاوت دارد، گفت: موسیقی تقریباً همان است. فقط تیتراژ پایانی با خوانندگی بنده به سریال اضافه شده است. 

عصری درباره انتخاب شعر در فیلم «موقعیت مهدی» افزود: خیلی از اتفاقات برای این فیلم از قبل مهیا شده بود. آقای سخاوت‌دوست، آهنگساز این مجموعه تماس گرفته بود که شعری می‌خواهند تا توصیف‌گر زندگی شهید باکری باشد. من در عرض چند ساعت شعری را از نادر الهی شاعر پرآوازه آذربایجان پیدا کردم. این شعر کاملاً نمایانگر زندگی شهید باکری است. دو بیت وصیت‌نامه شهید را هم از بهزاد گرانمایه دوست شاعر دیگرمان خواستیم و در عرض چند ساعت شعر آماده شد.

خواننده تیتراژ سریال «عاشورا» درباره انتخاب شعر این مجموعه توضیح داد: این شعر در وصف زندگی شهیدان است، که می‌گوید هر کس در راه وطن شهید می‌شود. این مضمون‌ها با زندگی شهیدان همخوانی عجیبی دارد. آقای حجازی‌فر هم از این شعر خوششان آمد. 

وی درباره تولید تیتراژ آغازین سریال بیان کرد: با آقای سخاوت‌دوست صحنه‌های فیلم را دیدیم و یک بیت از استاد فریاد را در اینجا استفاده کردیم. با دیدن صحنه‌ها و تصاویر فیلم تیتراژ آغازین را ساختیم. برای ساخت موسیقی متن باید بخش بخش سریال را دید و از دل سریال‌ها موسیقی متن را ساخت. 

عصری در پاسخ به این سوال که چقدر شما پایبند به موسیقی ردیفی آذربایجان یعنی مُقام هستید، خاطرنشان کرد: موسیقی مُقام موسیقی ردیفی آذربایجان است، که هفت دستگاه دارد. آقای سخاوت‌دوست به خوبی از این فرهنگ و موسیقی مُقامی آذربایجانی استفاده کرد. در انتخاب ساز‌ها هم از ساز خطه آذربایجان استفاده شده است. به همین دلیل سریال «عاشورا» رنگ و لعاب آذری دارد.

خواننده تیتراژ سریال «عاشورا» درباره انتخاب فراز‌های وصیت شهید مهدی باکری در تیتراژ پایانی سریال گفت: شهید باکری در وصیت‌نامه خود یک جمله معروف دارد، که نوشته خدایا مرا پاک بپذیر. کل تیتراژ پایانی براساس همین جمله شهید است. 

وی درباره انتخابش برای این مجموعه توضیح داد: آشنایی‌ام با آقای سخاوت‌دوست به سریال «جلال ۲» برمی‌گردد، که در زمینه تیتراژ و موسیقی متن همکاری داشتیم. با شروع ساخت فیلم «موقعیت مهدی» ایشان با من تماس گرفت و پیشنهاد همکاری را داد. اول به عنوان مشاور موسیقی آذربایجانی در کنار ایشان بودم. به مرور موسیقی متن و تیتراژ را به عهده بنده گذاشتند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *