X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

انیمیشن «دشت پرماجرا»‌ از اعتماد به نسل جدید می‌گوید

انیمیشن «دشت پرماجرا» عنوان مجموعه‌ای از گروه نوجوان مرکز پویانمایی صباست که به کارگردانی و تهیه کنندگی امیرحسین صالحی این روز‌ها مراحل پایانی فصل اول را سپری می‌کند تا برای پخش از شبکه‌های سیما روانه آنتن گردد.

این مجموعه در ۵۲ قسمت و در قالب ۴ فصل تولید خواهد شد. این مجموعه با توجه به لزوم آشنایی مخاطب نوجوان با مواردی همچون، دشمن شناسی، نفوذ بیگانه، اهمیت مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن، استقلال سرزمین و … مرحله تولید را سپری نمود.

امیرحسین صالحی کارگردان مجموعه انیمیشن «دشت پرماجرا» گفت: مهمترین رویکرد و شاخصه‌ای که این انیمیشن برمبنای آن‌ها موضوع و سوژه‌ی خود را استوار نموده مبحث اشغال و همچنین اعتماد به نسل جدید است که سعی شده با نگاهی متفاوت و بکر به آن‌ها پرداخته شود.

صالحی ادامه داد: این مجموعه به بررسی و واکاوی چالش‌های تصمیم گیری در مسیر زندگی و حکمرانی مواجه با مشکلات موجود در تعاملات خوش بینانه در قالب روایت ماجرا‌های پرفراز نشیب و جذاب به آن‌ها می‌پردازد.

وی بیان کرد: این مجموعه در حال حاضر با فرمت FULL HD و تکنیک ۳ بعدی در حال تولید می‌باشد.

کارگردان این مجموعه گفت: در این سری از مجموعه «دشت پرماجرا» سعی کردیم در لابه لای قصه‌ها از مباحث طنز گونه نیز بهره بگیریم تا ضمن تلطیف فضای کار، به لحاظ جذب مخاطب نیز عملکرد مطلوب تری ارائه نمائیم. البته قصه‌ها توسط تیم نویسنده با سرپرستی مرکز پویانمایی صبا به نگارش در آمده و لذا در فصل اول با اعمال تغییرات کمی در ساختار قصه تلاش نمودیم تا حال و هوای آن را به لحاظ روایی پر کشش‌تر کنیم و از فصل دوم به بعد با بازنویسی بیشتر سعی کردیم روایت داستان‌ها را به سمتی ببریم که در حین متنوع بودن سرگرم کننده‌تر و شیرین‌تر ترسیم و روایت شوند. همچنین پیش تولید این اثر توسط هنرمندان خوش فکر و توانای ایرانی قبل از جدی شدن مبحث بهره گیری از هوش مصنوعی انجام پذیرفته است؛ و استاد محمد خیراندیش که پیش از این تولید انیمیشن سینمایی پسر دلفینی را برعهده داشته طراحی کاراکتر‌های مجموعه دشت پرماجرا را برعهده دارند. همچنین داود اسدالهی که مدیر تولید انیمیشن سینمایی پسر دلفینی را به سرانجام رسانده، مدیر تولید و فنی این مجموعه را نیز آغاز و به اتمام خواهند رساند.

تهیه کننده و کارگردان این مجموعه بیان کرد: این اثر در راستای همسو بودن با نیاز‌های آموزشی گروه سنی نوجوان و حتی کودکان و نیز تفهیم بهتر و موثر مباحث ارزشی، اخلاقی و آموزشی سعی کرده با همکاری نسل امروز در تولید مجموعه، موضوع نواندیش بودن نسل جدید و موفقیت آن‌ها در مسیر یافتن راهکار‌های متنوع، برای گذشت از موانع زندگی را نیز ترسیم و مصور سازد و از این طریق، جذابیتی معما گونه را در لابه لای قصه‌های خود برای مخاطب کودک و نوجوان ایجاد نماید.

وی افزود: در این پروژه از انجین گیم برای خروجی و رندر استفاده شده که نسبت به تجربه‌های قبلی، چالش‌های جدیدی به همراه داشت. از طرفی، فانتزی بودن اثر و تناسبات متفاوت کاراکتر‌ها برای انتقال به انجین از چالش‌هایی بود که توسط همکاران توانمند در مجموعه پویانمایی صبا به سرانجام رسید. همچنین خروجی متفاوت تصویر از جهت نورپردازی و رندر از دیگر چالش‌هایی بود که توانستیم با موفقیت از آن عبور کنیم.

صالحی با بیان اینکه قصه «دشت پرماجرا» قصه پرتکرار اشغال و مقاومت ضربه زدن به همدلی و خودباوری است تصریح کرد: شکل فانتزی اثر و همچنین خروجی آن تفاوت‌های قابل توجهی را برای بیننده نسبت به انیمیشن‌هایی که تا کنون دیده به همراه خواهد داشت. البته تم و شکل داستان‌ها در طول روایت جذاب‌تر و به روز شده اند.

گفتنی است داستان این مجموعه درباره ماجرا در دشت با حضور حیوانات مختلف و حوادثی است که برای آن‌ها اتفاق می‌افتد روایت می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *