X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

لشکری قوچانی: هزینه های تولید هنگفت و دستمزدها سرسام آور شده است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: منصور لشکری قوچانی تهیه کننده سینما در خصوص دستمزدهای نجومی برخی سلبریتی ها گفت: هزینه های تولید هنگفت و دستمزدها سرسام آور شده است اما به عقیده بنده این اتفاق عامل اصلی کاهش تولید و بیکاری بخش گسترده ای از تهیه کنندگان و کارگردانان نیست و این اتفاق علل دیگری دارد.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «خط ویژه» و «عصر یخبندان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: عامل اصلی دور شدن بخش کثیری از تهیه کنندگان و کارگردانان از سینما این است که هنر هفتم دیگر اثر مثبتی در جامعه ندارد؛ بنده به عنوان یک تهیه کننده از خودم سوأل می کنم چرا باید عمر و وقت و زندگی ام را در کاری بگذارم که نه اثری در دنیا برای مردم دارد و نه در آخرت برای خودم!؟

وی ادامه داد: اگر کار سینما امروز به اینجا رسیده به دلیل سیاست گذاری های غلط مدیرانی است که از اوایل دهه ۹۰ مسیر خود را اشتباه رفتند تا اینکه بحران در سینما امروز به اوج خود رسیده است.

لشکری قوچانی خاطرنشان کرد: این اتفاق بسیار تلخ و دردآور است که سینما در کشورمان دیگر حتی به اندازه سر سوزنی کارآیی ندارد. سینما زمانی می تواند مفید باشد که بتواند جامعه را به مسیر درستی هدایت کند. اما آنچه امروز در سینما شاهد هستیم کسب و کار و بیزینس یک عده افراد خاص است که می خواهند با سینما مردم را بخندانند و به سرمایه های خود بیفزایند. خوب بدیهی است برای بنده و امثال بنده که نگاه بیزینسی به سینما نداریم ادامه دادن در این مسیر عمر تلف کردن است و بس!

این سینماگر تأکید کرد: این روزها دست اغلب تهیه کنندگان برای تولید فیلم تهی است اما از آن سو ارگان ها توان شدیدی برای تولید فیلم دارند و به همین جهت از سینما در راستای اهداف کلان خود بهره برداری می کنند و در این وسط هم عده ای زرنگ پیدا می شوند که سر این ارگان ها را کلاه می گذارند و از آن ها پول می گیرند و فیلم های بی ارزشی می سازند که اغلب هم در اکران شکست جدی می خورند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «قاتل اهلی» و «کوچه بی نام» در پایان این گفتگو متذکر شد: خروجی سینما در کشور ما بسیار بد است. سینما نه در حوزه اقتصادی اثرگذاری دارد نه هیچ کارکردی برای مردم و حاکمیت دارد. سینما باید باعث آرامش روحی و روانی مردم شود اما متأسفانه هیچ برنامه ریزی در این زمینه وجود ندارد و هیچ سیاست گذاری کلانی در سینمای کشورمان به چشم نمی خورد و این اتفاق در حالی است که مثلاً در سینمای هالیوود از همین حالا برنامه ریزی ده ها سال بعدشان را نیز انجام داده اند و در یک مسیر از پیش تعیین شده و مشخص گام برمی دارند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *