X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

معصومی: تنها راه مقابله با دستمزدهای نجومی بازیگران سینما ممنوع الکاری است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کاظم معصومی گفت: با هیچ ترفند و راهکار دیگری نمی توان جلوی رشد فزاینده دستمزدها را گرفت و هیچ حربه دیگری برای مقابله با این پدیده وجود ندارد!

کاظم معصومی کارگردان سینما در خصوص دستمزدهای نجومی برخی سلبریتی ها گفت: تنها راه مقابله با دستمزدهای نجومی بازیگران سینما ممنوع الکاری است در غیر این صورت با هیچ ترفند و راهکار دیگری نمی توان جلوی رشد فزاینده دستمزدها را گرفت و هیچ حربه دیگری برای مقابله با این پدیده وجود ندارد!

کارگردان فیلم های سینمایی «بادام های تلخ» و «طبل بزرگ زیر پای چپ» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس یادآور شد: در دهه ۶۰ به کرات ما به دلایل مختلف شاهد ممنوع الکاری بازیگران بودیم و اتفاقاً این ممنوع الکاری ها چاره ساز بود! البته بنده صحیح نمی بینم که برای مقوله افزایش دستمزدها چنین ترفندی به کار گرفته شود اما تنها راه همین است.

وی افزود: اما ما باید کمی واقع بین هم باشیم؛ با توجه به تورم فزاینده در کشور و اینکه قیمت مایحتاج عمومی و ارزاق روز به روز بالا می رود و هیچ نهاد و ارگانی نتوانسته جلوی صعود قیمت ها را بگیرد بی شک باید انتظار داشته باشیم دستمز بازیگران هم افزایش پیدا کند. امروز هزینه تولید یک فیلم ساده به بالای ۱۰ میلیارد تومان رسیده و همین مسأله عرصه را برای سینمای مستقل و ژانرهای متنوع در سینما تنگ کرده است.

معصومی ادامه داد: آنچه باعث ایجاد بحران در سینما شده تنها دستمزد بازیگران نیست. اگر امروز بسیاری از سینماگران بیکار و خانه نشین شده اند دلایل متعدد دیگری دارد که مدیران سینمایی باید در وهله اول آن دلایل را جستجو کرده و مبادرت به رفع موانع و بحران های موجود در آن حوزه کنند.

این سینماگر سپس با بیان اینکه نیاز سینمای کشور این است که خواسته همه مخاطبان خود را برآورده سازد اظهار داشت: باعث تأسف است که لمپنیزم در سینمای کشور حاکم شده! شخصیت پردازی هایی که در این فیلم ها می شود در جامعه امروز ما به ازای واقعی ندارد. ما با یک سری افراد لات و لمپن در اغلب فیلم ها و آثار نمایش خانگی روبرو هستیم که فاجعه بار است و نمی دانم این افراد بر اساس کدام ذهنیتی وارد داستان فیلمنامه نویسان می شوند.

کارگردان فیلم های سینمایی «راز کوکب» و «دزد و نویسنده» خاطرنشان کرد: آنچه معضل اصلی امروز سینمای ایران است تولید فیلم های تجاری با نگاه صرفاً سرگرم کننده و تجاری است. متأسفانه دیگر حتی عنوان سینمای «کمدی» هم به یغما برده شده و خبری از فیلم های کمدی با اصالت مانند «اجاره نشین ها» در سینما نیست! ما الآن با افرادی روبرو هستیم که با پیش پا افتاده ترین متدها سعی می کنند فیلم های سرگرم کننده تولید کنند تا به هر قیمت که شده در اکران فروش بالایی داشته باشند و کسب درآمد بیشتر کنند.

وی تأکید کرد: متأسفانه همین اتفاق باعث شده تا تنها ۳-۴ درصد مردم در حالت معمول به سینما بروند. ما خودمان با عملکرد غلط خودمان مخاطب را از سینما حذف کردیم چرا که آثار متنوع به آن ها ارائه ندادیم. عجیب تر آن است که مدیران سینمایی هم نگاه فرهنگی ندارند و با این نگاه تجاری همراه شده اند! ما حتی از عنوان «پردیس» های سینمایی هم به غلط استفاده می کنیم چرا که پردیس سینمایی باید مکانی باشد که فیلم های متنوع در آن اکران می شوند اما مثلاً ما از ساعت ۹ شب به بعد وقتی به این پردیس ها می رویم می بینیم که در اغلب سالن های شان تنها یک فیلم خاص نمایش داده می شود!

معصومی در پایان این گفتگو متذکر شد: به هر صورت از آنجا که هیچ دغدغه ای برای تحول اساسی در این حوزه وجود ندارد بنده شخصاً چشم انداز روشنی را برای آینده سینما متصور نیستم و نمی دانم با این شرایط سینما به کدام سو حرکت خواهد کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *