X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

آقامحمدیان: عدم شناخت ما از کارکرد سینما باعث شده تا دنیای غرب همواره از این رسانه علیه ما سوء استفاده کند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: شفیع آقامحمدیان کارگردان سینما و مدیرعامل سابق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی همزمان با اتمام دومین سال حضور مدیران سینمایی جدید در خصوص وضعیت امروز سینمای کشور گفت: متأسفانه این روزها سینما کاملاً ول و رها شده است!

کارگردان فیلم های سینمایی «فرار از جهنم» و «مروارید سیاه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: عدم شناخت جدی سینما از سوی مسئولان و عدم بهره برداری درست از رسانه های تصویری مانند سینما و تلویزیون معضل اصلی ما است.

وی ادامه داد: در آن طرف آب ها شاهدیم که برخی افراد با یک فیلمی که تولید می کنند دولت ها را تغییر می دهند؛ این اتفاق نشان از قدرت سینما دارد و سینما باید به این حد از قدرت برسد. متأسفانه ما از سینما بهره برداری جدی نداریم چون شناختی از آن نداریم که بتوانیم از آن درست و در راستای اهداف کلان مان بهره برداری کنیم.

این کارشناس فرهنگی در همین راستا با بیان اینکه اهداف کلان نظام اسلامی و مردم در آثار سینمایی دیده نمی شوند متذکر شد: ما سینما را در اختیار برخی سینماگران جوان گذاشتیم که در آن هر کاری دلشان می خواهد بکنند و هر اثری را تولید کنند در صورتی که سینما نباید چنین باشد. سینما باید هدفمند و در راستای اهداف کلان نظام اسلامی و جامعه به پیش برود و بتواند در زمینه های مختلف جهت دهی مناسب داشته باشد.

آقامحمدیان خاطرنشان کرد: عدم شناخت ما از کارکرد سینما و همچنین فقدان برنامه ریزی مناسب و اصولی باعث شده تا دنیای غرب همواره از این رسانه علیه ما سوء استفاده کند و ما هم مرتب دست روی دست گذاشته و نظاره گر این ماوقع هستیم.

عضو هیأت اسلامی هنرمندان در خاتمه این گفتگو افزود: من امیدوارم روزی برسد که با حضور مدیران متعهد و دغدغه مند کارآیی سینما بتواند به حدی برسد که اثرگذاری آن را در جامعه شاهد باشیم. امیدوارم به زودی شاهد تولیدات در راستای منافع مردم و کشور باشیم نه اینکه در سینما با تولیداتی روبرو شویم که برای جامعه جز مشکل زایی چیز دیگری ندارند. ما باید با تدبیر مدیران بتوانیم از رسانه مهم سینما درست بهره برداری کنیم و امیدوارم که چنین امری محقق شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *