X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

نیکوکاری و خیرخواهی از طریق وقف در برنامه «قرار»

معصومه ملالو تهیه کننده برنامه «قرار» رادیو جوان درباره این برنامه گفت: ما به مناسبت روز وقف به موضوع اهمیت وقف خواهیم پرداخت. اینکه در حین تلاش برای کسب روزی حلال و زندگی بهتر، چگونه از بخشی از مال خود صرفه‌جویی کرده و آن را در خدمت دیگران قرار دهیم. 

وی ادامه داد: در برنامه «قرار» برخی از افراد که توانسته‌اند خود را با این عمل توسعه دهند و از محدودیت‌های زمان و مکان خود خارج شوند، می‌پردازیم. در آینده نام این افراد به خاطر نیکی و بخشی که از مال خود وقف کرده‌اند، یادآور خیر و نیکی خواهد بود. مثلاً مدرسه‌ای که وقف شده، همچنان وجود داشته و بسیاری از دانش‌آموزان در آن تحصیل می‌کنند. به این ترتیب، باقیات و اعمال صالحه‌ای که توسط وقف ایجاد می‌شود، برای واقف باقی می‌ماند. 

این تهیه کننده با اشاره به آیه (۴۶) سوره کهف عنوان کرد: مال و فرزندان آرایش زندگانی جهان اند ولکن، اعمال صالح که تا قیامت باقی است، نزد پروردگار بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است. در این آیه، باقیات صالحات ممکن است شامل عباداتی مانند نماز، ذکر خدا و همچنین صدقات جاری شامل مساجد، مدارس و سایر موقوفات و خیرات در راه خدا باشد. بنابراین، می‌توان گفت که وقف یک نمونه بارز از باقیات صالحات است.

وی افزود: بعضی افراد نیز علم، خدمات پزشکی یا راهی را وقف می‌کنند و به عنوان مثال، روزی‌هایی را به رایگان، بیماران نیازمند را درمان می‌کنند. این نیز یکی از نمونه‌های وقف است. ما سعی کرده‌ایم به مخاطبان نوجوان توضیح دهیم که چگونه باید عمل کنند و به موضوع وقف و گذشتن از منافع شخصی و مالی فکر کنند و از طریق این عمل نیکو نام آن‌ها در عالم ثبت شود.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر موضوعاتی که در این برنامه به آن اشاره می‌شود، راهکار‌هایی برای ترویج وقف و نیکوکاری در جامعه است. همچنین از کسب و کار‌های اجتماعی که تحت حمایت وقف قرار می‌گیرند، صحبت می‌شود. هدف برنامه «قرار» در این بخش آگاه سازی افراد و جوانان درباره اینکه وقف چگونه می‌تواند به توسعه جامعه و رشد فردی کمک کند.

برنامه «قرار» کاری از گروه تاریخ و معارف شبکه رادیویی جوان به تهیه کنندگی معصومه ملالو و به اجرای رامتین چیت سازان هر روز ساعت ۱۱:۵۰ روی موج FM ردیف ۸۸ مگاهرتز از شبکه رادیویی جوان پخش می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *