X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

شبکه‌های مختلف رادیویی به ترویج فرهنگ وقف می‌پردازند

سازمان اوقاف و امور خیریه به منظور تحکیم پایه‌های سنت نبوی وقف ترویج این فرهنگ اسلامی و نیز معرفی کارکرد‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، آموزشی و بهداشتی این عمل خداپسندانه براساس مصوّبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ۲۷ صفر را با عنوان «روز وقف» نام گذاری کرده است.

کارکرد‌های فرهنگی وقف

 شبکه رادیویی فرهنگ به مناسبت روز وقف در برنامه‌های مختلف به کارکرد‌های فرهنگی وقف و انواع وقف در جامعه می‌پردازد.

چهارشنبه ۲۲ شهریور گروه کتاب و جامعه این شبکه رادیویی به مناسبت روز وقف در «هفت کوچه فرهنگ» به وقف و مثل‌هایی که درباره این موضوع وجود دارد می‌پردازد. این برنامه ساعت ۹ پخش و مجله صبحگاهی «صبح به وقت فرهنگ» با موضوع وقف‌های معنوی و ماندگار از ساعت ۶:۱۰ در قالب بخشی اختصاصی و سوال تعاملی از مخاطب به این مقوله پرداخت. برنامه «پویش» که ساعت ۸ پخش شده به اثرات وقف و اخبار مربوط به وقف و جایگاه وقف بین مردم می‌پردازد و در این برنامه درباره کارکرد‌های فرهنگی وقف صحبت می‌شود.

برنامه «سرزمین من» از گروه تاریخ و اندیشه نیز ساعت ۱۳ نگاهی به رویداد‌های تاریخی دارد که در بخش کارشناسی اماکن موقوفه خاص کشور را معرفی کرده و در این برنامه به اثرات وقف در جامعه پرداخته می‌شود. 

رادیو اقتصاد و بیان برکت‌های حاصل از وقف

رادیو اقتصاد در برنامه مفرح عصرگاهی «گذر بازار» که ضمن ایجاد فضایی سرگرم کننده، به طرح موضوع‌های اجتماعی و اقتصادی نیز می‌پردازد، در نظر دارد روز ۲۲ شهریور و همزمان با روز وقف به برکت‌های حاصل از وقف در زندگی افراد بپردازد. این برنامه ساعت ۱۷:۰۵ پخش می‌شود.

برنامه «رهیافت» با آغاز هفته وقف به جایگاه وقف در اقتصاد اسلامی می‌پردازد و نقش آن را در گسترش مالکیت، کاهش اختلاف طبقاتی و بوجود آوردن عدالت اجتماعی مورد بررسی قرار می‌دهد. این برنامه ۲۲ شهریور ساعت ۲۱:۰۵ از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

رادیو جوان و وقف

برنامه «قرار» رادیو جوان به مناسبت روز وقف به بحث درباره احکام وقف و اطلاع‌رسانی به جوانان درباره آن می‌پردازد. این برنامه ساعت ۱۱:۳۰ شبکه رادیویی جوان روی آنتن خواهد رفت. 

برنامه‌های رادیو گفتگو به مناسبت روز وقف 

برنامه «گفت‌وگوی فرهنگی» روز چهارشنبه ۲۲ شهریور با موضوع لزوم تطبیق نیاز‌های روز جامعه با موضوع وقف و با همراهی حجت الاسلام حسین نظری کارشناس حوزه اوقاف و حجت الاسلام سید محمد سیدی، استاد دانشگاه از رادیو گفتگو شنیده می‌شود.

رادیو صبا در میزبان 

«میزبان» عنوان ویژه روز وقف این شبکه رادیویی است. در این برنامه فرصتی فراهم می‌شود تا افرادی که اموال خود را وقف کرده اند، آثار و نتایج مثبت آن را برای مردم بیان کنند. ویژه برنامه «میزبان» چهارشنبه ۲۱ شهریور ساعت ۱۳ از رادیو صبا پخش می‌شود.

رادیو ایران و نتایج وقف 

برنامه اذانگاهی «به افق آفتاب» همزمان با دهه آخر ماه صفر به موضوع وقف و اهمیت و نتایج و برکات آن می‌پردازد. وقف سنت حسنه‌ای است که از پیامبر و ائمه (ع) برای ما به یادگار مانده است. از این رو در این برنامه اذان گاهی با حضور کارشناسان مذهبی از «وقف» سخن خواهند گفت. از شنبه ۱۰ مهر ماه با حضور کارشناسان مذهبی برنامه «وقف» پخش می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *