X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

پرونده‌هایی که تاریخ‌نگار انقلاب است را در اختیار نویسندگان و هنرمندانی قرار دهیم که علاقه دارند «سرداران راه جهاد تبیین» باشند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: وزیر اطلاعات گفت: از سمت وزارت اطلاعات اعلام آمادگی می‌کنم، پرونده‌هایی که تاریخ‌نگار انقلاب ما و نشانگر پیروزی‌های ملت ما است و نیز بیانگر ایران قوی و قدرت‌مان است را در اختیار نویسندگان و هنرمندانی قرار می‌دهیم.

به گزارش سینماپرس، حجت الاسلام سیداسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات در آیین رونمایی کتاب «سیطره» خاطرات نادر کیانی که به قلم کیانوش گلزار راغب نگاشته شده، گفت: همزمانی این رونمایی با ایامی که تمام دشمنان با یک جنگ ترکیبی خود تلاش در ایجاد آشوب و اغتشاش در ایران قوی ما را می‌کند، تبریک می‌گویم. همچنین همزمانی آن را با تاریخ ۲۸ شهریور که توافقنامه امنیتی بین ایران و عراق درباره تعیین و تکلیف گروه‌های تجزیه طلب در اقلیم است، تبریک می‌گویم.

حجت الاسلام خطیب افزود: جهاد تبیین، سردارانی دارد و این کتاب یکی از سرداران خط‌شکن این راه است؛ همان خط شکنی و دفاع در برابر دشمن مستکبرانی همچون آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس و نیز تمام کسانی که در جهت براندازی این نظام تلاش کردند، اما هر روز به لطف حضور مردم، نقش مردم و قدرت این ملت با محوریت رهبری عزیزمان و امام انقلابمان، شاهد شکست‌های بیشتری بوده و خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه جهاد تبیین خط شکن این مسیر است و همواره می‌تواند در این جنگ ترکیبی و در این جنگ ادراکی پیروزی‌های انقلاب و نظام ما و دولت ما را و این ملت عزیز را بیشتر، پررنگ‌تر و مؤثرتر کند، گفت: از سمت وزارت اطلاعات اعلام آمادگی می‌کنم، پرونده‌هایی که تاریخ‌نگار انقلاب ما و نشانگر پیروزی‌های ملت ما است و نیز بیانگر ایران قوی و قدرت‌مان است، در اختیار نویسندگان و هنرمندانی قرار دهیم که علاقه دارند سرداران راه جهاد تبیین باشند.

وزیر اطلاعات افزود: همۀ آنان که امروز زبونانه خود را در اختیار دشمنان قرار داده‌اند، هر روز برخواری و ذلتشان اضافه خواهد شد. به عزیزان فریب‌خورده‌ای که فرزندان این ملتند و در این راه اسیر افکار خبیثانه و خشونتی و تروریستی دشمنان قرار گرفتند، می‌خواهم به آغوش ملت و مردم و به سرزمین ایران قوی خود بازگردند و با آرامش و امنیت و اطمینان زندگی کنند.

در همین حال، گلزار راغب، نویسندۀ کتاب نیز در این مراسم گفت: ما معمولاً این گروهک‌ها را از بیرون می‌بینیم. بزک کرده و با شعارهای فریبنده جوانان را به سمت خودشان می‌کشانند. لحظه به لحظه حالات و روحیۀ نادر کیانی در این کتاب بی‌مثال است. حاصل تلاشهای ایشان این فرصت را به ما داده تا در امنیت باشیم.

در انتهای مراسم پس از سخنان نویسنده؛ از کتاب «سیطره» رونمایی شد.

لازم به یادآوری است راغب که خود حدود دو سال در زمان جنگ در اسارت کومله و دموکرات بوده خاطراتش را در کتاب پرفروش “شنام” نگاشته است و پس از آن نیز کتاب‌های عصرهای کریسکان و برده سور از او منتشر شد.

سیطره که تازه‌ترین اثر اوست خاطرات یک نیروی اطلاعاتی است که در یک سازمان جدایی طلب نفوذ می‌کند. نادر کیانی که از کودکی از نیروهای فعال بسیج بوده و علاقه فراوانی به حضور در نیروهای نظامی داشته در جوانی برای استخدام در نیروی انتظامی تلاش می‌کند. با این حال به دلیل اینکه دایی‌اش جزو اعضای حزب دموکرات بوده که در سال ۱۳۵۹ از کشور فرار کرده‌اند و به سوئد پناهنده شده با درخواست او موافقت نمی‌شود.

با این حال اصرار و علاقه فراوان او برای وارد شدن به ارگان‌های نظامی سرانجام جواب می دهد و او به عضویت نیروهای اطلاعات درمی‌آید. در ادامه او داوطلب نفوذ در نیروهای تروریست و جدایی طلب می‌گردد. او با وجود مشکلات بسیار می‌تواند خود را به سازمان خلق دموکرات نزدیک کند و می‌تواند خود را به عنوان یک نیروی پیشمرگ کرد جا بزند و از آنجا برای نیروهای امنیتی اطلاعات بفرستد و باعث کارشکنی در فعالیت‌های آنان بشود. در این کتاب از تشطط فکری و عدم اتحاد در میان رهبران جدایی طلب کرد و روحیه ضعیف نیروهای آنان آگاهی می‌یابیم و می‌بینیم که چگونه جمهوری اسلامی با قدرت و ذکاوت توانسته به قلب سازمان‌های جدایی طلب نفوذ کند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *