X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

اولین رادیوی تصویری برون‌مرزی راه‌اندازی شد

در راستای ایجاد تحول در ساختار و محتوای تولیدات سازمان صداوسیما برمبنای تأکیدات رئیس محترم سازمان و باتوجه به افزایش شمار مخاطبان رادیو سحر کُردی، در اقدامی جهادی و با همت و تلاش نیرو‌های جوان و متعهد کانال رادیو تلویزیون سحر کُردی و البته بدون افزایش هزینه مالی؛ «رادیو نمای سحر کُردی» در قالب رادیویی تصویری و زیبا هم‌زمان با مناسبت ۱۲ ربیع‌الأول و میلاد باسعادت پیامبر اکرم (ص) به روایت اهل سنت و آغاز هفته وحدت، بر بستر وب‌اپلیکیشن های سحر آغاز به کار کرد.

در این تحول نو در تاریخ فعالیت قدیمی‌ترین رادیوی کُردی ایران، رادیو کُردی تهران ضمن حفظ اصالت و هویت خود به مدیومی تصویری، جذاب و دیدنی تبدیل شده است که می‌توان در ظرف آن، قابلیت‌ها و توانمندی‌های ایران اسلامی در تولید محتوا و برنامه برای مخاطبان کردزبان برون‌مرزی را به جهانیان معرفی کرد تا ضمن آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان با برنامه‌های رادیویی، از همراه شدن با تصویر، گرافیک و جذابیت‌های بصری بهره‌مند شوند. 

در این رادیوی دیدنی در قالب پادکست‌های جذاب تصویری، برنامه‌های متنوع و متعدد رادیو با قسمت‌های به‌روز و جدید هر برنامه قرار گرفته و اطلاعات مختصر و درعین‌حال جامعی از محتوا و ساعات پخش هر برنامه در دسترس مخاطبان است. مقرر شده تا علاوه‌بر گویش‌های سورانی و کرمانجی، از سایر گویش‌های جذاب کُردی مانند کلهری، هورامی، زازایی، لکی و… استفاده شود و ضمن حفظ هویت رادیویی، سنت و مدرنیته در کنار اصالت قرار گیرد و باقدمت‌ترین رسانه شنیداری کُردی کشور بر بستر اینترنت و فضای مجازی خودنمایی کند. گفتنی است ساعت فعلی پخش این رادیوی تصویری از ۱۷:۰۰ تا ۲۰:۰۰ خواهد بود که در آینده با افزایش زمان همراه است.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *