X

بایگانی مهر 7, 1402

دفتر سینمایی

«جشن حافظ» نامزدهای خود را شناخت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نامزدهای بخش سینمایی بیست و دومین مراسم سینمایی تلویزیونی دنیای تصویر (جشن حافظ) اعلام شد.

به گزارش سینماپرس، در این دوره آن دسته از آثار سینمایی که از آذر ۱۴۰۰ تا ابتدای مرداد ۱۴۰۲ اکران شده‌اند، مورد داوری قرار گرفتند.

نامزدهای این مراسم که هشتم مهر ماه در تهران برگزار می‌شود؛ به شرح زیر است:

بهترین دستاورد فنی و هنری:

۱. انفرادی (طراحی و اجرای بدلکاری: امیرحسین خنجری)

۲. بی‌ همه‌چیز (طراحی صحنه: امیرحسین قدسی)

۳. بی همه‌چیز (طراحی لباس: مارال جیرانی)

۴. پسر دلفینی (اجرای انیمیشن؛ کارگردان: محمد خیراندیش)

۵. دسته دختران (صدا؛ صدابرداری: مهدی ابراهیم‌زاده، صداگذاری: حسین ابوالصدق)

۶. روز صفر (طراحی و اجرای بدلکاری: زنده‌یادان ارشا اقدسی و علیرضا فتحی)

۷. فسیل (طراحی چهره‌پردازی: عبدالله اسکندری)

۸. موقعیت مهدی‌ (جلوه‌های ویژه میدانی: ایمان کریمیان)

نشان عباس کیارستمی (بهترین فیلم تجربی) :

۱. بندر بند (منیژه حکمت)

۲. تصور (علی بهراد)

۳. زالاوا (ارسلان امیری)

۴. مقیمان ناکجا (شهاب حسینی)

مستندها:

۱.سمفونی حمید (جعفر صادقی)

۲.کاپیتان من (سیاوش صفاریان پور)

۳.سرپتی‌ها (کیوان مهرگان)

۴.آیدین (اشکان مهریار)

۵.سینه‌مارکس (میترا مهتریان و صادق دهقان)

۶.کاغذپاره‌ها (بهزاد نعلبندی)

بهترین تدوین:

۱. آتابای (حسین جمشیدی گوهری)

۲. ابلق (حمید نجفی راد)

۳. بی همه‌چیز (عماد خدابخش)

۴. تی تی (عماد خدابخش و ارسلان امیری)

۵. جنایت بی‌دقت (شهرام مکری)

۶. مرد بازنده (سجاد پهلوان‌زاده)

بهترین فیلمبرداری:

۱. آتابای (سامان لطفیان)

۲. بی‌ همه چیز (مرتضی هدایی)

۳. تی‌ تی (فرشاد محمدی)

۴. جنایت بی‌دقت (علیرضا برازنده)

۵. سه کام حبس (مسعود سلامی)

۶. موقعیت مهدی (وحید ابراهیمی)

بهترین موسیقی متن:

۱. آتابای (حسین علیزاده)

۲. بی همه‌چیز (حامد ثابت)

۳. پسر دلفینی (بهزاد عبدی)

۴. تی تی (علیرضا افکاری)

۵. موقعیت مهدی (مسعود سخاوت‌دوست)

بهترین فیلمنامه:

۱. آتابای (هادی حجازی‌فر، طرح داستانی از نیکی کریمی)

۲. تی تی (ارسلان امیری و آیدا پناهنده)

۳. جنایت بی‌دقت (نسیم احمدپور و شهرام مکری)

۴. روز ششم (حجت قاسم‌زاده اصل)

۵. مرد بازنده (ابراهیم امینی، حسن حسینی و محمدحسین مهدویان)

۶. ملاقات خصوصی (امید شمس، بهمن ارک و علی سرآهنگ)

بهترین کارگردانی:

۱. آیدا پناهنده (تی تی)

۲. هادی حجازی‌فر (موقعیت مهدی)

۳. کاظم دانشی (علفزار)

۴. امید شمس (ملاقات خصوصی)

۵. محسن قرایی (بی‌ همه‌چیز)

۶. نیکی کریمی (آتابای)

۷. شهرام مکری (جنایت بی‌دقت)

بهترین بازیگر زن (دو جایزه) :

۱. صدف اسپهبدی (علف‌زار)

۲. پریناز ایزدیار (ملاقات خصوصی)

۳. هدیه تهرانی (بی‌همه‌چیز)

۴. سارا حاتمی (کت چرمی)

۵. لیلا حاتمی (تصور)

۶. سمیرا حسن‌پور (سه‌ کام حبس)

۷. آناهیتا درگاهی (مرد بازنده)

۸. الناز شاکردوست (تی‌ تی)

۹. ژیلا شاهی (موقعیت مهدی)

۱۰. گلاره عباسی (ابلق)

۱۱. لاله مرزبان (نگهبان شب)

۱۲. گیتی معینی (ابلق)

بهترین بازیگر مرد (دو جایزه) :

۱. بهرام افشاری (فسیل)

۲. پرویز پرستویی (بی‌همه‌چیز)

۳. پارسا پیروزفر (تی تی)

۴. محسن تنابنده (سه کام حبس)

۵. پژمان جمشیدی (علف‌زار)

۶. هادی حجازی‌فر (آتابای)

۷. پوریا رحیمی‌ سام (زالاوا)

۸. هوتن شکیبا (ملاقات خصوصی)

۹. بانیپال شومون (پالتو شتری)

۱۰. جواد عزتی (آتابای)

۱۱. بهرنگ علوی (شادروان)

۱۲. محسن قصابیان (منصور)

بهترین فیلم:

۱. آتابای/ تهیه‌کننده: نیکی کریمی

۲. بی‌ همه‌چیز/ تهیه‌کننده: جواد نوروزبیگی

۳. تی تی/ تهیه‌کننده: آیدا پناهند

۴. جنایت بی‌دقت/ تهیه‌کننده: نگار اسکندرفر

۵. علف‌زار/ تهیه‌کننده: بهرام رادان

۶. فسیل/ تهیه‌کننده: ابراهیم عامریان

۷. ملاقات خصوصی/ تهیه‌کننده: امیر بنان

۸. موقعیت مهدی/ تهیه‌کنندگان: حبیب والی‌نژاد و سجاد نصرالهی‌نسب

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«علیرضا جاوید‌نیا» با شخصیت جدید «میرزابالا» به رادیو می‌آید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: همزمان با فرارسیدن هفته وحدت، شخصیت عروسکی جدید «میرزابالا» با هنرمندی علیرضا جاویدنیا به رادیو نمایش می‌آید.

به گزارش سینماپرس، محسن سوهانی مدیر کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش گفت: ما در پیشینه ادبیات پربارمان، آثار درخشان و شخصیت های ماندگاری در حوزه طنز داریم. به عنوان مثال می توان از طنزپردازانی چون عبید زاکانی در قرن هشتم و علی اکبر دهخدا در دوره معاصر نام برد یا شخصیت های طنزی مانند ملانصرالدین که علاوه بر ایران در اقصی نقاط جهان از آسیای مرکزی و خاورمیانه گرفته تا منطقه بالکان در شرق اروپا ظهور و بروز داشته یا بهلول که در جهان عرب و ادبیات پارسی با آن ویژگی های خاص، زکاوت و شیرین‌زبانی‌اش عمیق ترین انتقادات را بیان کرده است‌.

او بیان کرد: در تاریخ روزنامه نگاری ایران نیز طنزنویسان شاخصی داشته ایم که زنده یاد کیومرث صابری فومنی با نشریه گل آقا شاخص ترین نمونه اخیر است. بر این اساس و با توجه به اهمیت مقوله طنز در رسانه ملی، تصمیم گرفتیم یک عنصر نمایشی با ویژگی های طنزآمیز وارد رادیو نمایش کنیم.

مدیر رادیو نمایش توضیح داد: این شخصیت که میرزابالا نام دارد، یک پیرمرد خردمند شیرین زبان و بهلول صفت است که طی ایام هفته وحدت در ویژه برنامه «شادباش» رونمایی خواهد شد.

سوهانی گفت: در این فصل از مجموعه «شادباش» که با اجرای هنرمند محبوب و پیشکسوت علیرضا جاوید نیا به روی آنتن خواهد رفت، عروسک «میرزابالا» نیز حضور خواهد داشت. دو شخصیت دیگر هم نوه و فرزند جوان و جاهل میرزابالا هستند که ماجراهایی را رقم می زنند.

او خاطرنشان کرد: فضای ویژه برنامه «شادباش» در هفته وحدت متنوع خواهد بود. در آن از موسیقی اقوام استفاده بهینه ای می شود. همچنین گزارش های گوناگونی از نقاط مختلف کشور به خصوص نواحی اهل سنت نشین نظیر: کرمانشاه، سنندج، مهاباد، سیستان و بلوچستان خواهیم داشت و طی حال و هوایی شاد و پر نشاط به بحث وحدت عمیق بین شیعه و سنی در ایران زمین خواهیم پرداخت.

سوهانی در پایان گفت: ان‌شاءالله در ادامه شخصیت عروسکی میرزابالا در برنامه های دیگر رادیو نمایش از جمله برنامه صبحگاهی حضور خواهد یافت و با زبان طنز، نقد و نکاتی را درباره مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی بیان خواهد کرد.

برنامه «شادباش» به تهیه کنندگی محسن جواهری با هنرمندی علیرضا جاوید نیا از امروز، ۶ مهر ماه ساعت ۱۸ و ۱۵ دقیقه به روی آنتن رادیو نمایش می رود.

سهیلا خدادادی نویسنده، میلاد جباری مولانا طراح عروسک، جعفر جودتی صدابردار و سالار میرکریمی، عرفان زارعی و سیده‌زینب حسینی هنرمندان این برنامه رادیویی هستند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«بابک حمیدیان» حضورش در فضای مجازی را تکذیب کرد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رسانه‌های اصلاح‌طلب با استناد به یک پیج فیک، مدعی شدند بابک حمیدیان سیمرغش را در اعتراض به استفاده از تصاویرش در تابلوهای شهری پس می‌دهد.

به گزارش سینماپرس، از روز گذشته مطلبی به نقل از روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد با عنوان «اعتراض شدید بازیگر سینما به بیلبوردهای دفاع مقدسی پایتخت/ بابک حمیدیان سیمرغ را پس می‌دهم» در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

اعتماد مدعی شد که بابک حمیدیان در صفحه توییترش از نصب تصاویر نقش‌های او در فیلم «غریب» و «چ» در بیلبوردهای پایتخت معترض شده و به همین علت می‌خواهد سیمرغ جشنواره فجر را پس بدهد.

«بابک حمیدیان» حضورش در فضای مجازی را تکذیب کرد

این درحالی است که استناد «اعتماد» به یک اکانت فیک بوده است، چرا که بابک حمیدیان بارها اعلام کرده صفحه‌ای در فضای مجازی ندارد.

«بابک حمیدیان» حضورش در فضای مجازی را تکذیب کرد

از سوی دیگر، نصب بیلبوردهایی با استفاده از تصاویر سکانس‌های ماندگار فیلم‌های سینمایی به مناسبت هفته دفاع مقدس، این روزها با استقبال فعالان فرهنگی و کاربران فضای مجازی نیز روبرو شده است.

در ادامه انتشار مطلب بی‌سند رسانه‌های اصلاح‌طلب، روز گذشته نیز فیلمی قدیمی تحت عنوان «سیل ورود مهاجران غیرقانونی به ایران» توسط رسانه‌های این جریان به دروغ منتشر شده بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

از «بی‌پلاک» در یادمان «شهید ابراهیم هادی» رونمایی شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: انیمیشن سینمایی «بی‌پلاک» در قطعه ۲۶ گلزار شهدای تهران در محل یادمان شهید ابراهیم هادی اکران و رونمایی شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم رونمایی و اکران انیمیشن سینمایی «بی‌پلاک» برشی از زندگی و مجاهدت‌های شهید ابراهیم هادی در دوران دفاع مقدس با حضور «اسداله دیانتی»، تهیه‌کننده؛ «اسماعیل یوسفی»، کارگردان؛ «حمید حسین‌زاده»، نویسنده؛ «زهرا هادی» خواهر شهید ابراهیم هادی و مدیران گلزار شهدا شامگاه (پنج‌شنبه، ۶ مهرماه) در قطعه ۲۶ گلزار شهدای تهران در جوار یادمان شهید ابراهیم هادی برگزار شد.

زهره هادی: معرفی شهدا به زبان هنر و سینما باشد

در ابتدا، زهره هادی، خواهر شهید ابراهیم هادی از عوامل تولید کننده فیلم سینمایی «بی‌پلاک» قدردانی کرد و گفت: با افتخار می‌گوییم که سال‌هاست در مسیر شهدا که مسیر روشنی است با آقا ابراهیم همراه هستم و ما خواهر و برادر قول داده‌ایم تا آخر هم‌قدم یکدیگر باشیم.

او با بیان اینکه توصیه آقا ابراهیم توسل به شهداست، درباره سفر امسال خود به کربلا عنوان کرد: شخصاً هرگاه با مشکلی روبرو می‌شوم و یا دلتنگ شهدا می‌شوم به کانال کمیل می‌روم؛ امسال برای عبور از مرز درحالی که قصد رفتن به کربلا داشتم به کانال کمیل رفتم و متوسل به شهدا شدم و اذن دخول را از این شهدا گرفتم. شهید هادی معتقد بود شهدا راه کربلا را باز می‌کنند و این وعده شهدا امروز محقق شده است.

خواهر شهید هادی در پاسخ به مجری این مراسم که ارتباط با شما با شهید هادی بعد از شهادت چگونه بوده است، گفت: اخیراً که حدود دو ماه پیش بود من برای زیارت امام رضا(ع) به مشهد رفته بودم و در اطراف حرم معطل ماشین بودم. ماشینی ما را به مقصد رساند و همین‌که خواستیم هزینه را پرداخت کنیم او گفت شما مهمان امام رضا(ع) هستید ولی فقط برای من دعا کنید چون مشکلی دارم. من به او گفتم حتماً به برادر شهیدم ابراهیم هادی می‌گویم شما را دعا کند. مرد راننده متعجب گفت من خودم عضو گروه جهادی ابراهیم هادی مشهد هستم و امشب به حرم رفتم و ابراهیم هادی را واسطه‌ کردم تا مشکل من برطرف شود و اینکه خواهر خودشان را در مسیر من قرار داد خیلی مبارک است و من هنوز به تهران نرسیده بودم که او مجدد به من زنگ زد و گفت قسم به شهدا مشکل من برطرف شد.

زهرا هادی مجدد از عوامل تولید کننده انیمیشن سینمایی ابرهیم هادی قدردانی کرد و با بیان اینکه شهدا برادر تمام ما هستند لذا عوامل این فیلم برای برادر خودشان قدم برداشته‌اند، گفت: امروز جمعیت بسیاری برای دیدن انیمیشن سینمایی ابراهیم هادی آمده‌اند که نشان می‌دهد برای معرفی شهدا به نسل آینده باید از زبان هنر و سینما استفاده کرد.

یوسفی: هفت فصل جدید «سلام بر ابراهیم» تولید می‌شود

در ادامه، اسماعیل یوسفی کارکردان این انمیشن سینمایی گفت: مجموعه سینمایی بی‌پلاک حاصل زحمات یک تیم ۱۰۰ نفره است که کار را از سال ۱۳۹۸ شروع کرده است. این انیمیشن چکیده سریال «سلام بر ابراهیم» است که آغاز یک راه طولانی خواهد بود. تولید این مجموعه با هفت فصل ادامه دارد که به تمام وقایع زندگی شهید ابراهیم هادی می‌پردازد تا تمام مسیر زندگی ایشان و ماجراهای کانال کمیل در پنج روز محاصره طی ۵ سال تولید شود و از شبکه‌های تلویزونی پخش خواهد شد.

وی با تاکید براینکه ابراهیم هادی یک اسم و شخصیت نیست بلکه یک فرهنگ است، افزود: علت جاودانه شدن شهید هادی شخص ابراهیم هادی است. امروزه جاودانه‌ترین کار فرهنگی پرداختن به شهداست؛ آن‌ها به ما درس زندگی را آموخته‌اند و این فعالیت ما در تولید فیلم سینمایی پرکاهی است که انجام داده‌ایم.

حسین‌زاده: لزوم معرفی شخصیت‌های شهید در قالب انیمیشن

سپس، «حمید حسین‌زاده» نویسنده انیمیشن سینمایی بی‌پلاک در سخنانی با بیان اینکه هدف این انیمیشن معرفی الگوهای زندگی به نسل جوان بوده است، گفت: ابراهیم یک قهرمان ابدی است؛ او قهرمان نفس و جسم است. این شهید شرایط خاصی داشته است به‌گونه‌ای که می‌توانسته یک فرمانده بزرگ باشد و حتی به‌لحاظ مالی جایگاه برجسته‌ای پیدا کند اما مسیر دیگری انتخاب می‌کند که ماندگار است.

او معرفی شخصیت شهید ابراهیم هادی در قالب انمیشن را یک اتفاق جذاب برای مخاطب جوان و نوجوان دانست و تصریح کرد: این شخصیت‌ها جا دارند در قالب‌های جدیدی مثل انیمیشن معرفی شوند و توصیه می‌کنم نوجوانان حتماً ابراهیم هادی‌ها را پیدا کنند و الگو قرار دهند تا این مملکت تا همیشه در امنیت باشد.

در بخش دیگری از این مراسم، عباسی مسئول طرح و برنامه گلزار شهدا از استقبال مخاطبین از انمیشن سینمایی «بی‌پلاک» اشاره کرد و گفت: حضور گسترده‌ای مخاطبین و خانواده‌ها از نمایش این انمیشن سینمایی ما را غافل‌گیر کرد؛ حتماً این اتفاق موجب خواهد شد تا زمینه نمایش و اکران دیگر آثار

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آیین نامه «نهمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین» منتشر شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: آیین نامه نهمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین در سه بخش فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس منتشر شد.

به گزارش سینماپرس، نهمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین با تأکید بر رهنمودهای مقام معظم رهبری بر لزوم ترویج فریضه نماز به عنوان یکی از مؤثرترین راههای کاهش آسیبهای اجتماعی و حفظ سلامت روحی و معنوی جامعه از تاریخ ۵ تا ۷ دیماه سال ۱۴۰۲ به مدت سه روز در شهر قم به منظور تشویق و ترغیب هنرمندان در جهت اعتلای جایگاه والای نماز و نیایش، گسترش فرهنگ نماز و نمازخوانی، تقویت مبانی فرهنگ عمومی مبتنی بر باورها و ارزشهای دینی و به کارگیری ابزارهای هنری در ارایه و تولید در حیطه موضوعات دینی و پرداختن به امر معنوی نماز و نیایش به منزله یکی از جلوههای بیبدیل روحی انسان توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار میشود.

موضوعات

نگاه دقیق، عمیق و هنرمندانه به عبادت معبود

بررسی ابعاد معنوی تاثیرگذار نماز و نیایش در زندگی اجتماعی و اخلاق شهروندی

نقش نماز در کاهش آسیبهای اجتماعی و افزایش سلامت اجتماعی(شامل: اعتیاد، طلاق، فضای مجازی، حاشیه نشینی و …)

نقش نماز به عنوان بهترین شیوه جهت حفظ سلامت روحی و معنوی جامعه

تاثیرگذاری رفتارهای دینی خانواده بر فرزندان

جلوه نماز و نیایش در زندگی شهروندان و اثرات فرهنگ ساز آن در جامعه

عوامل و شیوههای تشویق و ترغیب جوانان و نوجوانان به نماز و نمازخوانی

رشد فضایل اخلاقی اجتماعی و اهتمام به امر به معروف و نهی از منکر در ترویج نماز و نیایش

نماز و نمازخوانی در اجتماعات (مدارس، مساجد و…) و نقش نماز در ایجاد وحدت و یکپارچگی

تبیین نقش و تأثیر جایگاه معماری اسلامی در ترویج فرهنگ نمازخوانی

نگاه هنرمندانه به تجلی جایگاه عبادت، نماز و نیایش در زندگی فردی

جایگاه تأثیرگذار نماز عبادی سیاسی جمعه

بخش های جشنواره
جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین در ۳ بخش مسابقه فیلم کوتاه، عکس و فیلمنامه برگزار میشود.

مقررات عمومی

شرکت همه‌ فیلمسازان، هنرمندان، نهادها، سازمان‌های دولتی و تهیه‌کنندگان بخش خصوصی آزاد است.

توجه: ثبت‌نام و بارگذاری آثار در جشنواره تنها به شیوۀ اینترنتی امکان‌پذیر می‌باشد. بنابراین لازم است درخواست‌کنندگان با مراجعه به سایت http://festival.iycs.ir/fa/ فرم تقاضای شرکت در جشنواره را تکمیل کرده و سپس فایل آثار خود را بارگذاری نمایند.

به هیچ عنوان امکان تغییر و یا ارسال مجدد آثار وجود ندارد.

به آثاری که به بخش مسابقه راه یافته‌اند، گواهی شرکت داده خواهد شد.

آثاری که استانداردهای فنی و نمایشی را نداشته باشند از بخش مسابقه حذف می‌گردند.

دبیرخانه جشنواره، مسئولیتی در قبال آسیب‌های ناشی از ارسال نامطلوب اثر از جانب شرکت کننده را نمی‌پذیرد.

پس از راه‌یابی اثر به جشنواره، امکان خارج کردن آن وجود ندارد.

اخذ تصمیم نهایی درباره موارد پیش‌بینی نشده که در مقررات حاضر لحاظ نشده و یا ابهامات ناشی از مفاد آن و تغییر در بعضی از مقررات، با دبیرخانه جشنواره است.

تهیه‌کننده و یا نماینده قانونی دارای مجوز ایشان به انجمن سینمای جوانان ایران اختیار می‌دهد که آثار ارائه شده را در فضاهای آموزشی به طور اعم کلمه که فاقد جنبه انتفاعی و مالی بوده است بالاخص دفاتر و شعب انجمن سینمای جوانان ایران به نمایش درآورد.

فیلم‌های منتخب جشنواره به منظور ترویج اهداف جشنواره در مجامع فرهنگی و به صورت غیرانتفاعی به نمایش گذاشته خواهد شد.

بخش فیلم
بخش فیلم جشنواره به منظور حمایت از آثار فیلمسازان مستعد و دغدغه مند در حوزه نماز شکل گرفته و از آثار این هنرمندان حمایت میکند. گفتنی است در این دوره جشنواره به منظور توجه ویژه به فیلم های اقتباسی(اقتباس ادبی از متون کهن و امروز ایرانی اسلامی و قصه های قرآنی، احادیث و روایات) بخش جداگانه ای پیش بینی شده است و در این بخش جایزه ویژهای اعطا خواهد شد.

مقررات خاص بخش فیلم

حداکثر زمان برای آثار ۳۰ دقیقه است.

سرمایه‌گذار یا تهیهکننده به عنوان صاحب اثر شناخته خواهد شد.

تاریخ تولید آثار باید پس از فروردین ۱۴۰۰ باشد. فیلم‌هایی که قبلا برای جشنواره‌های نماز و نیایش ارسال شده‌اند امکان حضور در این دوره از جشنواره را ندارند.

از نظر تعداد آثار ارسالی محدودیتی وجود ندارد.

ثبت‌نام و بارگذاری آثار در جشنواره تنها به شیوۀ اینترنتی امکان‌پذیر می‌باشد. بنابراین لازم است درخواست‌کنندگان با مراجعه به سایت http://festival.iycs.ir/fa/ فرم تقاضای شرکت در جشنواره را تکمیل کرده و سپس فایل فیلم را بارگذاری نمایند.

فرمت های مورد پذیرش برای بارگذاری اثر :MP۴ (H.۲۶۴) و HEVC (H.۲۶۵) ، و حداکثر حجم فایل ارسالی Mb۱۰۰۰ می باشد.

فیلم‌سازانی که فیلمشان به بخش مسابقه راه می‌یابد، می‌بایست حداکثر تا ۵ روز کاری بعد از اعلام اسامی راه یافتگان، نسخه اصلی فیلم را طبق شرایط فنی اعلام شده در بند“شرایط فنی آثار راه یافته” به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند. درصورت تأخیر دبیرخانه می تواند نسبت به حذف فیلم اقدام کند.

در صورت راه‌یابی فیلم به جشنواره، ارسال موافقت نامه از سوی تهیه‌کننده الزامی است.

شرایط فنی آثار راه یافته به بخش مسابقه:
– تمامی آثار ارسالی صرفا به صورت فایل دیتا به دبیرخانه جشنواره ارائه گردند.
آثار بایستی در یکی از قطع های Full HD- HDV و لزوماً با مشخصه فریم‌ریت‌های ۲۴p- ۲۵ p یا ۵۰ i و حداقل حجم Mb ۷۵۰ و حداکثر Gb ۴ به دفتر جشنواره تحویل داده شوند.

فرمت‌های قابل پذیرش:

MXF

MOV (H.۲۶۴)

MPEG ۴ (H.۲۶۴)

MPEG ۲

HEVC (H.۲۶۵)

تذکر مهم:

صاحبان آثار تولید شده به شیوه صدای فراگیر ( ۱ ) می‌توانند نسخه مربوطه را به همراه نسخه صدای استریو به دبیرخانه جشنواره ارائه نمایند.

بدیهی است به علت فراوانی آثار و محدودیت زمانی، فرمت‌های متفرقه یا فایل‌های دارای اشکال، در مرحله انتخاب آثار شرکت داده نخواهند شد.

جوایز بخش فیلم
هیئت داوری متشکل از حداکثر پنج عضو از هنرمندان، کارشناسان، فیلمهای منتخب بخش مسابقه را داوری کرده و جوایز زیر را به برگزیدگان اهدا خواهند کرد:
۱-تندیس جشنواره و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۱۵۰ ریال به بهترین پژوهش فیلم مستند
۲- تندیس جشنواره و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۱۵۰ ریال به بهترین فیلمنامه
۳-تندیس جشنواره و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۲۰۰ ریال به بهترین فیلم پویانمایی
۴-تندیس جشنواره و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۲۰۰ ریال به بهترین فیلم مستند
۵-تندیس جشنواره و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۲۵۰ ریال به بهترین فیلم داستانی
۶- تندیس جشنواره و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۱۵۰ ریال به بهترین فیلم اقتباسی
۷- جایزه ویژه هیئت داوران، تندیس جشنواره و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۳۰۰ ریال به بهترین فیلم (تهیهکننده حقیقی)
هیئت داوران میتواند حداکثر ۲ جایزه شامل دیپلم افتخار یا لوح تقدیر و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۵۰ ریال تحت عنوان تقدیر هیئت داوران اهدا کنند.

بخش فیلمنامه
به منظور کشف استعدادهای جوان در زمینه فیلمنامهنویسی و با توجه به اهمیت این حوزه به عنوان زیرساخت تولید فیلم در سه شاخه داستانی، مستند و پویانمایی در موضوعات زیر برگزار میگردد.
الف-موضوعات و عناوین جشنواره
ب – موضوع ویژه: «اقتباس ادبی از متون مرتبط موضوعی از ادبیات کهن و امروز ایرانی و اسلامی و قصههای قرآن و احادیث و روایات»

مقررات خاص بخش فیلمنامه
۱– هر فیلمنامه باید به شکل آنلاین ثبت نام شده و کد دریافتی از سایت را نزد خود نگه دارید.
۲- فیلمنامهها باید با یکی از دو فرمت pdf یا word هنگام ثبت اثر ضمیمه شود.
۳– همراه بودن خلاصه فیلمنامه حداکثر یک پاراگراف در صفحه اول فیلمنامه الزامی است.
۴– فیلمنامه بر مبنای زمان حداکثر ۱۵ دقیقه نوشته شده باشد.
۵– تعداد فیلمنامههای ارسالی برای هر یک از دو بخش آزاد و ویژه در مجموع چهار فیلمنامه در نظر گرفته شده است.
۶– فیلمنامه‌های ارسالی نباید تولید شده باشند.

جوایز بخش فیلمنامه
هیئت داوران متشکل از سه کارشناس و هنرمند، این بخش را داوری و جوایز زیر را به برگزیدگان اهدا خواهند کرد.
۱- تندیس جشنواره و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۱۲۰ ریال به بهترین فیلمنامه به عنوان نفر اول
۲ – دیپلم افتخار جشنواره و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۱۰۰ ریال به بهترین فیلمنامه به عنوان نفر دوم
۳ – لوح تقدیر و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۸۰ ریال به بهترین فیلمنامه به عنوان نفر سوم

جایزه بخش ویژه (اقتباسی)
تندیس جشنواره و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۱۵۰ ریال جایزه نقدی به بهترین فیلمنامه اقتباسی

بخش مسابقه عکس
نگاه کاوشگر و خلاقانه عکاسان با قواعد شناخته شده بصری میتواند دستمایه پرداختن به مضامین و ارزشهای دینی و امر معنوی نماز و نیایش به عنوان یکی از جلوههای بی بدیل روحی انسان باشد این مسابقه با موضوع اعلام شده برگزار میگردد.
مقررات خاص بخش عکس

کلیه هنرمندان عکاس و علاقه مندان اعم از آماتور و حرفه ای می توانند در این مسابقه شرکت کنند، شرکت در این مسابقه برای همه آزاد و رایگان است. شرکت کنندگان می بایست زمان و مکان عکسبرداری و توضیحات تکمیلی را هنگام بارگذاری هر اثر در سایت اعلام نماید.

برگزار کننده توصیه میکند از ارسال عکسهای تکراری که در جشنوارههای نماز و نیایش پیشین شرکت داشتهاند خودداری فرمایند.

متقاضیان می توانند دربخش تک عکس حداکثر ۵ اثر متعلق به خود را و در بخش مجموعه عکس یک مجموعه ی حداکثر هفت عکسی با حجم حداقل ۳MB و حداکثر MB ۵ بطوریکه قابلیت چاپ در سایز بزرگ (۷۰*۱۰۰) را داشته باشد با رعایت مقررات اعلام شده در سایت مسابقه بارگذاری نمایند.

عکسهای ارسالی نباید دارای امضاء، پاسپارتو، قاب، تاریخ، لوگو، واتر مارک، حاشیه خطی و یا هرگونه نشانه های تصویری دیگر باشند. عدم رعایت این مورد موجب حذف عکس خواهد گردید. در صورتیکه عکس به هر دلیلی نیاز به شرح و توضیحاتی از نظر موضوعی داشته باشد این توضیحات می بایست درفرم ثبت نام و بخش مربوطه هنگام بارگذاری نوشته شود. توجه داشته باشید که این توضیحات فقط از نظر موضوع عکس قابل پذیرش است.

عکس‌ها می تواند با دوربین و یا موبایل در صورتی که کیفیت لازم را برای چاپ در اندازه گفته شده داشته باشدگرفته شوند.

عکس‌های راه یافته به بخش مسابقه در نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد.

عکس ها می تواند به صورت رنگی ویا سیاه و سفید باشند.

برگزار کننده به هر تک عکس راه‌یافته به جشنواره مبلغ ۱ میلیون ریال و هر مجموعه عکس ۲ میلیون ریال پرداخت میکند.

صاحبان آثار به برگزار کنندگان اجازه می‌دهند تا از آثارشان در تمامی انتشارات، بیلبوردهای تبلیغاتی و پوستر جشنواره در نمایشگاه‌های فرهنگی داخلی استفاده کنند.

جوایز بخش عکس
هیئت داوران متشکل از سه کارشناس و هنرمند، این بخش را داوری و جوایز زیر را به برگزیدگان اهدا خواهند کرد.
۱-تندیس جشنواره و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۱۰۰ ریال به عکس اول
۲-دیپلم افتخار و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۸۰ ریال به عکس دوم
۳-لوح تقدیر و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۶۰ ریال به عکس سوم

بخش جنبی
بخش جنبی شامل سخنرانی و نشست های تخصصی با حضور استادان و هنرمندان در کارگاه های آموزشی است.

گاه‌شمار جشنواره
تاریخ شروع ثبت نام و بارگذاری آثار: ۴ مهرماه ۱۴۰۲
تاریخ پایان ثبت نام و بارگذاری آثار: ۲۰ آبانماه ۱۴۰۲
اطلاع‌رسانی آثار راه یافته: از نیمه دوم آذرماه ۱۴۰۲
برگزاری: ۵ الی ۷ دیماه ۱۴۰۲

نتایج بازبینی فقط از طریق سایت اختصاصی جشنواره اعلام می‌شود.

توجه: تأکید می‌شود «مهلت ثبت‌نام و بارگذاری آثار به هیچ عنوان تمدید نشده و رأس تاریخ اعلام شده، سایت ثبت‌نام بسته خواهد شد».

نشانی دبیرخانه:
تهران – میدان ونک – خیابان گاندی جنوبی – خیابان نوزدهم – شماره ۲۰ – دبیرخانه نهمین جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین
کدپستی: ۱۵۱۷۸۷۳۸۱۱
تلفن: ۸۶۰۸۴۶۰۳ – ۸۶۰۸۴۸۵۱
سایت ثبت نام : www.iycs.ir / http://festival.iycs.ir/fa/
پست الکترونیک:

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«مایکل جان گمبون» درگذشت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: دنیل رادکلیف و بازیگران «هری پاتر» عزادار از دست دادن بازیگر شخصیت دامبلدور این مجموعه فیلم شدند.

به گزارش سینماپرس و به نقل از ورایتی، به دنبال درگذشت سر مایکل گمبون، دنیل رادکلیف، بازیگر «هری پاتر» با انتشار بیانیه‌ای احساسی از همبازی فقید خود تجلیل کرد و گمبون را از درخشان‌ترین و راحت‌ترین بازیگرانی خواند که تا به حال افتخار همکاری با او را داشته‌است.

گمبون دیروز پنجشنبه در ۸۲ سالگی از دنیا رفت.

رادکلیف در بیانیه خود نوشت: با از دست دادن مایکل گمبون، جهان به‌طور قابل‌توجهی کمتر سرگرم‌کننده است. او یکی از درخشان‌ترین بازیگرانی بود که من تا به حال افتخار همکاری با او را داشته‌ام، اما علیرغم استعدادهای بی‌شمارش، چیزی که بیش از همه درباره او به یاد خواهم داشت این است که چقدر از کارش لذت می‌برد. او فردی بامزه بود و کارش را دوست داشت، اما به نظر نمی‌رسید هیچ وقت با آن تعریف شود. گمبون یک داستان‌سرای باورنکردنی بود و همیشه خطوط واقعیت و تخیل را هنگام صحبت در هم می‌آمیخت.

رادکلیف افزود: در فیلم ششم من بیشترین زمان را با مایکل سپری کردم و ساعت‌هایی که در برابر پرده سبز با هم سپری می‌کردیم، به یاد ماندنی و شادی بخش بود. شکرگزارم که از افراد خوش شانسی هستم که با او کار کرده‌اند.

رادکلیف سال گذشته در مصاحبه با GQ هم از اینکه گمبون چقدر ساخت مجموعه «هری پاتر» را سرگرم‌کننده و سرزنده کرده بود، حرف زده بود.

دیگر بازیگران «هری پاتر» نیز ادای احترام خود را نثار گمبون فقید کردند. روپرت گرینت بازیگر نقش ران ویزلی در اینستاگرام نوشت: این خبر بسیار ناراحت کننده است. او سر صحنه هر روز گرما و شیطنت زیادی به همراه داشت و مرا در کودکی مجذوب خود کرد و به الگوی شخصی من برای یافتن سرگرمی و موارد عجیب و غریب در زندگی بدل شد.

جی کی رولینگ نویسنده «هری پاتر» هم علاوه بر اینکه از گمبون به عنوان یک بازیگر برجسته یاد کرد او را مردی فوق‌العاده خواند و نوشت: کاملاً دوست داشتم با او کار کنم، نه تنها در پاتر، بلکه همچنین در فیلم‌های دیگر …

جیسون آیزاکس بازیگر نقش لوسیوس مالفوی در این مجموعه هم نوشت: بزرگترین هیجان حضور در فیلم‌های پاتر این بود که مایکل گمبون نام من را می‌دانست و حس بی‌باک و سرگرم‌کننده‌اش را با من هم به اشتراک می‌گذاشت.

در حساب رسمی رسانه اجتماعی «هری پاتر» هم نوشته شده است: ما از شنیدن خبر درگذشت سر مایکل گمبون بسیار متأسفیم. او با شوخ طبعی، مهربانی و لطف خود برای طرفداران هری پاتر در سراسر جهان شادی بی‌اندازه‌ای به ارمغان آورد. یاد او را برای همیشه در قلب خود نگه خواهیم داشت.

ریچارد هریس نقش آلبوس دامبلدور را در فیلم های «هری پاتر و سنگ فیلسوف» در سال ۲۰۰۱ و «هری پاتر و تالار اسرار» در سال ۲۰۰۲ ایفا کرد و پس از درگذشت وی، گمبون از «هری پاتر و زندانی آزکابان» در سال ۲۰۰۴ این نقش را بر عهده گرفت و تا پایان فیلم‌ها در نقش دامبلدور ظاهر شد.

سر مایکل گمبون در پی ابتلا به ذات الریه در بیمارستان درگذشت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سطح کیفی عموم کارهای تهران چندان راضی‌کننده نبود/شکل گیری مکتبخانه «سنگلج» می‌تواند اتفاقی خوب باشد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مهدی صفاری‌نژاد عضو هیات انتخاب جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی معتقد است که تنها راه نجات نمایش‌های آیینی و سنتی ایجاد پژوهشکده‌ای تخصصی برای این گونه‌های نمایشی است.

به گزارش سینماپرس، مهدی صفاری نژاد عضو هیات انتخاب بخش صحنه‌ای بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش‌های آیینی و سنتی در گفتگو با مهر درباره ارزیابی آثار متقاضی شرکت در این دوره از جشنواره گفت: در جشنواره بیست و یکم نمایش‌های آیینی و سنتی، آثار استان‌ها در قیاس با نمایش‌های تهران سطح کیفی قابل قبول‌تری داشتند و به خوبی دیده می‌شد که گروه‌های استان‌ها تلاش کرده بودند به داشته‌های نمایش ایرانی نزدیک تر شوند و نوآوری‌هایشان در راستای آثار گذشتگان بود. به این معنا که آرایه‌های خوبی به شیوه‌های سنتی نمایش ایرانی افزوده بودند و این تلاش، جای خوشنودی دارد.

وی که در این دوره از جشنواره با همراهی اکرم قاسمی پور و حسین شوندی با خوانش متون و دیدن فیلم یک‌سری از آثار متقاضی شرکت در جشنواره، کار انتخاب آثار بخش صحنه‌ای (ویژه) را انجام داده است، ادامه داد: دیدن بعضی از نمایش‌های متقاضی نشان می‌داد که گروه اجرایی، نمایش‌های آیینی و سنتی را به خوبی دیده و این تجربه و تسلط در کوچک‌ترین عناصر نمایش‌های آنان به چشم می‌آمد.

صفاری‌نژاد در عین حال با ابزار تاسف از اینکه گروه‌های متقاوضی شرکت از تهران کمتر جشنواره را جدی گرفته بودند، افزود: گروه‌های تهرانی گویی به شیوه کارمندی با جشنواره برخورد کرده بودند و بعضی از آنها به اینکه گروه‌های شناخته شده هستند، غره شده بودند و به همین دلیل برای ارتقای کیفی نمایش‌های خود تلاش چندانی نکرده بودند. البته از سوی دیگر هنرمندانی مانند ناصر آویژه هم متقاضی شرکت در این دوره از جشنواره هستند که نمایش‌شان دارای خلاقیت‌های تحسین برانگیزی است ولی متاسفانه سطح کیفی عموم کارهای تهران، چندان راضی‌کننده نبود.

این کارشناس نمایش‌های ایرانی در پاسخ به اینکه برگزاری این دوره از جشنواره در استان‌های گوناگون دیگر چقدر می‌تواند در ارتقای کیفی امکانات نمایشی در دیگر استان‌ها موثر باشد، گفت: در گذشته تجربه برگزاری بخشی از جشنواره را در کاشان داشتیم که طی آن، نمایش‌ها در خانه‌های تاریخی اجرا شدند و اتفاق بسیار خوبی بود. شخصاً معتقدم وقتی قرار است جشنواره را به استانی دیگر ببریم، باید از تمام ویژگی‌ها و پتانسیل همان استان استفاده کنیم نه اینکه دوباره همه چیز را به سالن‌های تئاتر محدود کنیم.

صفاری‌نژاد یادآور شد: به عنوان نمونه، تفرش معدن تعزیه است و حال که در این دوره از جشنواره، بخش شبیه‌خوانی به این منطقه رفته باید از تمام پتانسیل‌های آن به خوبی بهره ببریم. در غیر این صورت، اتفاق چندان اثرگذاری نخواهد افتاد.

وی عنوان کرد: مشکل بزرگ ما این است که در بیشتر استان‌ها همه چیز به بخش دولتی محدود می‌شود و بخش خصوصی درگیر ماجرا نیست. در حالی که مثلاً در کاشان که خانه‌های تاریخی دارد با ورود بخش خصوصی، این خانه‌ها همچنان در زمینه اجرای نمایش‌های ایرانی فعال هستند و اجرای این گونه آثار به جریانی مستمر و تاثیرگذار تبدیل شده است. بنابراین صِرف انتقال جشنواره به استان‌های دیگر الزاماً نمی‌تواند اتفاق ویژه‌ای باشد به ویژه اینکه قبلاً این تجربه را داشته‌ایم.

مدیر کانون نمایش‌های آیینی و سنتی ایرانی در ارزیابی حضور جوانان در این دوره از جشنواره گفت: همچنان معتقدم نیازمند پژوهشکده و آکادمی نمایش‌های ایرانی هستیم. کانون نمایش‌های آیینی و سنتی به تنهایی نمی‌تواند چنین مرکزی را راه‌اندازی کند و اشخاص هم با انگیزه‌های شخصی صِرف، توان چنین کاری را ندارند. همچنانکه گردآوری آرشیو صوتی و تصویری و مکتوب نمایش‌های سنتی به تنهایی کارگشا نیست. انجام کاری به این مهمی نیازمند همت و حمایتی همه جانبه است. متاسفانه در کنار این کمبودها، با برخی از بزرگان نمایش‌های ایرانی هم که با دغدغه شخصی و دلی خود کارهایی را پیش می‌برند، رفتار درستی صورت نمی‌گیرد و همین‌ها، به تدریج دلسردی به همراه می‌آورد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر شکل گیری مکتبخانه «سنگلج» می‌تواند اتفاقی خوب باشد ولی باید دید چقدر تداوم پیدا می‌کند چراکه هر حرکت مثبتی بدون استمرار، ثمره چندانی نخواهد داشت. اینها نگرانی‌هایی است که دوستداران و فعالان نمایش‌های ایرانی دارند و باید برای این دغدغه‌ها، چاره‌جویی کنیم.

بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی با دبیری احمد جولایی از یکم تا یازدهم مهر، در بخش‌های «رادیو تئاتر» و «نمایشگاه هنرهای نمایشی» به میزبانی تهران، «صحنه‌ای» (ویژه-آزاد) و «بین‌الملل» به میزبانی استان گلستان (گرگان و کردکوی)، «شبیه‌خوانی» به میزبانی استان مرکزی (تفرش)، «نمایش‌های فردی، نقالی، روایت‌های ملی و کارآواها» و «معرکه‌ها، آیین‌ها و بازی‌های نمایشی» به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری (شهرکرد)، «عروسکی» و «دانشجویی صحنه» به میزبانی خراسان شمالی (بجنورد) و «سمینارهای پژوهشی» و «نمایشنامه‌نویسی» به میزبانی آذربایجان شرقی (تبریز) در حال برگزاری است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ظرفیت الگوسازی برای تمام جهانیان را داریم/فرهنگ و تمدن ما پر از الگوهایی است که کشورهای دیگر آرزو دارند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» بیان کرد که این اثر هم برای شادی و هم شکل گیری هویت ملی و اسلامی کودکان ساخته شده است.

به گزارش سینماپرس، مراسم افتتاحیه اکران عمومی انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جمعی از مسئولان و همچنین با حضور کودکان در سالن روباز باغ کتاب برگزار شد و بیش از ۶۰۰ مخاطب فیلم را تماشا کردند. همچنین احسان مهدی و حامد مدرس ۲ مجری شبکه کودک اجرا و بازی بخش‌های نمایشی مراسم را به عهده داشتند.

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم در سخنانی عنوان کرد: ما ظرفیت الگوسازی برای تمام جهانیان را داریم. فرهنگ و تمدن ما پر از الگوهایی است که کشورهای دیگر آرزو دارند.

وی ادامه داد: کار تحسین برانگیز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را می‌ستاییم از این حیث که سعی کرده است الگوهایی را در معرض دید کودکان و نوجوانان قرار دهد. اگر الگوسازی نکنیم نه تنها الگوهای ما مصادره خواهند شد بلکه الگوهایی قالب خواهند شد که هدفشان از بین بردن نشاط، امید و خودباوری است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: هدف از ساخت «بچه زرنگ» این بود هم بچه‌ها شاد باشند و هم در کنار خانواده با هویت ملی و اسلامی رشد کنند. در خود پویانمایی هم سعی شده است هویت ملی و ویژگی‌های گذشت، ایثار و فداکاری آموزش داده شود.

در این مراسم حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در سخنانی عنوان کرد: سینمای کودک و نوجوان به عنوان یک سینمای استراتژیک، متاسفانه در سال‌های اخیر کمتر مورد توجه قرار داشته و به نوعی در کشور مغفول مانده است، این مهم مورد توجه ویژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان متولی کودک و نوجوان کشور قرار گرفته است.

وی با اشاره به انیمیشن «بچه زرنگ» اضافه کرد: برداشت ما این است که پویانمایی یا همان انیمیشن که موثرترین رسانه برای مخاطب کودک و نوجوان است باید بار بزرگی از سینمای کودک و نوجوان را بر دوش بکشد لذا ما در کانون، به سراغ این حوزه رفتیم.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یادآور شد: انیمیشن «بچه‌زرنگ» نخستین گام کانون برای اثرگذاری در این مسیر است. ما در این راه تصدی‌گری نکردیم و نخواهیم کرد و با بهره گیری و مشارکت بخش خصوصی کاربلد و دارای تجربه موفق تلاش داریم که در کنار ساخت یک فیلم، یک زنجیره اثرگذاری ایجاد کنیم.

سپس حامد جعفری تهیه کننده «بچه زرنگ» در سخنان کوتاهی گفت: این کار محصول یک تلاش ۲۵۰ نفره است و ساخت این اثر چهار تا پنج سال زمان برد و این تیم کار کردند تا به خروجی برسد.

وی با اشاره به یک آرزو عنوان کرد: ما دوره کودکی را با سریال‌ها و کارتون‌هایی با قهرمان‌های خارجی گذراندیم و آرزوی ما این بود که امروز بچه‌های ما بتوانند با قهرمان‌های ایرانی کودکی شان را بگذرانند.

انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» از پنجم مهر در سالن‌های سینمایی کشور اکران شده است.

این مراسم که همزمان با افتتاح سالن سینما روباز باغ کتاب تهران همراه بود در این سالن سینمایی برگزار شد و آرش تیمورنژاد مدیر سینما روباز باغ کتاب از افتتاح این سالن سینمایی همزمان با رونمایی از انیمیشن «بچه زرنگ» اشاره کرد و خبر داد که این سالن از این پس به اکران فیلم‌ها می‌پردازد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مدیران کمیته‌های مختلف «چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران» معرفی شدند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مدیران کمیته‌های مختلف چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران طی حکمی از سوی دبیر جشنواره معرفی شدند.

به گزارش سینماپرس، مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران طی احکامی جداگانه مدیران کمیته‌های تخصصی این رویداد مورد تایید آکادمی اسکار را معرفی کرد.

بر اساس این احکام، طیبه فلکیان به عنوان دبیر اجرایی، آرش رصافی به عنوان مشاور دبیر، مرتضی کریمی به عنوان مدیر کمیته اداری و مالی، سعید پوراسماعیلی به عنوان مدیر کمیته نشست‌های تخصصی، مهدی طاهری به عنوان مدیر خانه جشنواره، داود عادلی به عنوان مدیر کمیته بین‌الملل، غلامرضا نجاتی به عنوان مدیر کمیته حراست، سیدجواد میرهاشمی به عنوان مدیر کمیته انتشارات و بخش‌های جنبی، محراب محمدزاده به عنوان مدیر کمیته اطلاع‌رسانی، محمود قمصریان به عنوان مدیر کمیته IT، علی حسینی‌مقدم به عنوان مدیر کمیته پشتیبانی و سمانه کافتری به عنوان مشاور حقوقی دبیر معرفی شدند.
چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با رویکرد «بومی‌گرایی در ژانر» و با شعار «جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، آیینه همه ایران» از ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

شاگردان به‌جای استادان در کنسرت بدون بلندگو


ارکستر سمفونیک تهران که اخیرا ۴۰ نفر از نوازندگان قدیمی خود را از دست داده است، از پنجم مهرماه برای بار دوم پس از اجرای سمفونی حماسی «خط‌شکنان» در حضور نوازندگان جدید با رهبری منوچهر صهبایی صحنه رفت.

مشاهده خبر از سایت منبع