X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

اولین رویداد ملی پادکست فارسی آغاز شد

نشست اولین رویداد ملی پادکست فارسی عصر امروز با اجرای فرزاد حسنی در مجموعه کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار شد.در ابتدای این جلسه اسماعیل باستانی فعال رسانه‌ای و داور این جشنواره گفت: امروز و پس از یک دهه، پادکست دیگر بعد از یک دهه برای همگان شناخته شده است. این پدیده نه چندان نوظهور، به نوعی رادیو را پشت سر گذاشته و مسیر خودش را پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: برنامه‌های رادیو سر وقت مشخص پخش می‌شود، اما کارافزار‌های پادکست کاری می‌کنند که شما در هر لحظه‌ای به آن‌ها دسترسی داشته باشید. با ترکیب این دو فضا می‌توانید یک فضای جذاب و جدید و نو را تجربه کرد.

داور رویداد ملی پادکست فارسی افزود: دغدغه جامعه ما و کل جامعه جهانی، آگاهی است. پادکست‌ساز با نگاه فردی و نوع زیست خودش به دنبال این است که به مخاطبانش یک آگاهی بی کم و کاست بدهد. شاید بهتر باشد بگویم یک بیهقی پنهان در وجود پادکست‌ساز‌ها هست. در یک زمان کوتاه، هم روایت می‌کند و اطلاعات مفید می‌دهد و مخاطب هم این روند را می‌طلبند.

سیاوش صفاریان‌پور یکی دیگر از اعضای هیئت داوران این جشنواره هم گفت: اصلی‌ترین تفاوت بین پادکست و رادیو به عنصر سفارش‌دهنده باز می‌گردد. می‌دانیم که رادیو رسانه گرمی است و همچنان جایگاه خودش را با همه فراز و نشیب‌ها حفظ کرده است.

وی اظهار کرد: در پادکست، سفارش دهنده و تولید کننده پیام یک‌ نفراست. پادکست یک رسانه کوچک و فردی است. در رادیو شما موظف هستید که بر اساس سیاست‌های کلی رسانه کار کنید. ارتباط ناگسستنی پادکست با شبکه‌های اجتماعی هم در نوع خودش وجه تمایز پادکست با رادیو است. با این حال تولید پادکست همه قواعد برنامه‌سازی رادیو را هم در دل خود دارد.

داور رویداد ملی پادکست فارسی عنوان کرد: پادکست نکته اتکای خود را روی طمانینه قرار می‌دهد و نه تعجیل و سریع عبور کردن.

لازم به یادآوری است، رویداد ملی پادکست فارسی بهمن ماه امسال به همت شبکه رادیویی جوان برگزار خواهد شد و مهلت ارسال اثر به آن تا پانزدهم آبان ماه است. 

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *