X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

ویژه برنامه‌های هفته بزرگداشت جهانی حافظ

محمود شالویی، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، با حضور در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر گفت: «حافظ شیرازی» یکی از مفاخر ملی است که بر قله‌های جهانی نشسته است و تلاش ما بر این بود که بزرگداشت حافظ در یک روز خلاصه نشود بلکه به یک هفته تسری پیدا کند تا از رهگذر این اقدام، اندیشه این شاعر بلندآوازه ایرانی جهانی شود.

وی افزود: ویژه برنامه‌های هفته بزرگداشت جهانی حافظ از امروز در تالار اجتماعات شهید مطهری (ره) انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تهران آغاز می‌شود و قرار است با انجام برنامه‌های متعدد و متنوع ۲۱ مهرماه در کنار آرامگاه وی در شیراز به پایان برسد. 

شالویی با بیان اینکه حافظ شیرازی حافظ قرآن بوده افزود: این موضوع نقش مهم و موثری در شکل گیری اندیشه‌های وی دارد و معرفت در اشعار حافظ از آموز‌های قرآنی او سرمنشا گرفته است.

حافظ در جهان، تأثیرپذیری حافظ از قرآن، حافظ و عرفان، حافظ و دنیای امروز، حافظ و ادب فارسی (اثرپذیری و اثرگذاری)، حافظ در عرصه هنر و نظام نشانه شناسی حافظ (تأویل، تفأل و…) عناوین روز‌های هفته بزرگداشت حافظ شیرازی است.

همایش ملی و بین المللی بزرگداشت حافظ، از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه، همراه با رویداد‌های مختلف فرهنگی و هنری در تهران، شیراز و شهر‌های مختلف کشور، همچنین در نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برگزار خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *