X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

خواب و بیدار، نمونه یک سریال پلیسی موفق

شهرام خرازی‌ها، منتقد و کارشناس رسانه در استودیوی گفت‌وگوی ویژه خبری درباره کیفیت فیلم‌های پلیسی سیما گفت: کیفیت سریال‌های پلیسی مواج است. ما انواع فیلم‌های پلیسی را داشتیم، که بعضی از آن‌ها توانسته جان مطلب را ادا کند و برخی دیگر ضعیف بودند.

خرازی‌ها ادامه داد: سریال‌های خوش کیفیتی داشتیم، که در بعضی از قسمت‌ها موفق بودند و در برخی دیگر ضعیف شدند. عمده فیلم و سریال‌ها با فراز و نشیب و تعلیق همراه بوده و این عوامل تعیین‌کننده کیفیت داستان است. البته دهه به دهه تکنیک‌های سینمایی و تلویزیونی پیشرفت کرده، تا جایی که تکنیک سریال‌های پلیسی از دهه ۸۰ به بعد جهش یافته است.

خرازی‌ها مهمترین اصل در درام را جذابیت دانست و افزود: من در سریال‌های پلیسی به دنبال بزهکاری می‌گردم، که هدف پلیس یا کارآگاه است. هرچقدر قطب منفی بزهکار قوی‌تر، دور از دسترس و شکست نا‌پذیرتر باشد، قدرت و مبارزه پلیس نزد تماشاچی بیشتر دیده می‌شود. مقابله با حریف ضعیف و ناتوان چندان لذت‌بخش نیست.

این منتقد سینما با بیان اینکه بنظرم آن سریال پلیسی موفق است، که شخصیت منفی آن برجسته باشد، بیان کرد: مثل شخصیت ناتاشا در سریال «خواب و بیدار». از طرفی، صحنه‌های اکشن ذات فیلم‌های پلیسی است، ولی ممکن است خیلی از عملیات‌های پلیسی اکشن‌وار نباشد. بیشتر اوقات بیننده با انگیزه مشاهده صحنه‌های اکشن سریال‌های پلیسی را دنبال می‌کند. وقتی بعضی از مخاطبان می‌بینند بار صحنه‌های اکشن نسبت به بقیه صحنه‌ها کمتر است، احتمال دارد سریال را رها کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *