«سرو ایرانی» به چه کسی تعلق گرفت؟/ قول بازگشایی تالار وزارت کشور

آیین اختتامیه و مراسم اعطای نشان «سرو ایرانی» در چارچوب جایزه ملی آموزش هنر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار رودکی تهران برگزار شد.

آیین اختتامیه و مراسم اعطای نشان «سرو ایرانی» در چارچوب جایزه ملی آموزش هنر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار رودکی تهران برگزار شد.

نخستین رویداد آموزش ملی هنر برگزار و در این مراسم نشان سرو ایرانی به برخی هنرمندان در حوزههای تجسمی و نمایش اهدا شد.

سینماپرس: اکران فیلم سینمایی «درب» به کارگردانی هادی محقق و تهیهکنندگی رضا محقق در سینماهای منتخب گروه سینمایی هنر و تجربه از امروز (اول آذرماه) آغاز شد.
به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «درب»، روایتی از یک ماجرای ساده و سلیس است که با ورود یک مامور برق به روستا و پیگیری وصل کردن برق برای آن محیط آغاز میشود.
محمد اقبالی و سیدهادی محقق بازیگران فیلم «درب» هستند.
فیلم سینمایی «درب» در جشنوارههای مختلف داخلی و خارجی همچون جشنواره بینالمللی فیلم بوسان جشنواره فیلم کاتولیک (کاف)، جشنواره بینالمللی سه قاره نانت فرانسه همچنین اکران این فیلم در سینماهای کشورهای همچون فرانسه با استقبال بسیار خوبی همراه شده است.
عوامل «دِرب» عبارتند از نویسنده و کارگردان: هادی محقق، تهیهکننده: سیدرضا محقق، مدیر فیلمبرداری: منصور عبدرضائی، آهنگساز: محمد دارابیفر، مدیر صدابرداری و عکاس: امیرمهدی نوری، تدوین: فرشاد عباسی، صداگذاری: حسین قورچیان، طراح صحنه و لباس و مدیر تولید: عیسی خیبرمنش، اصلاح رنگ: سامان مجدوفایی و مدیر روابطعمومی: نغمه دانش آشتیانی.
هماکنون فیلمهای گروه سینمایی هنر و تجربه در ۲۳ سالن سینما در تهران و شهرستانها بهصورت ثابت به نمایش درمیآید
در تهران در سینماهای چارسو، کورش، موزه سینما، نارسیس، پرده طلایی، پرندمال، فرهنگ، باغ کتاب هرروز در دو سانس ۱۶ و ۱۸ و در شهرستانها در سینماهای هویزه، ویلاژتوریست و اطلس مشهد، سوره و ساحل اصفهان، گلستان شیراز، مهر قدس همدان، عصر جدید گرگان، ستاره باران تبریز، بهمن سنندج، مهر ارومیه، تماشاخانه پارس کرمان، آزادی کرمانشاه، بازار شهر قم و هنر و تجربه بابل روزهای چهارشنبه هر هفته در دو سانس ۱۶ و ۱۸ بهصورت ثابت به نمایش درمیآید.

«هفته تایپ تهران» نخستین رویداد تخصصی طراحی تایپ فارسی سوم تا دهم آذر ماه سالجاری در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار می شود.

سینماپرس: سریال کرهای «کیمیاگر»، با اتمام مجموعه «مدار صفر درجه» از اواخر هفته آینده روانه آنتن شبکه دو خواهد شد.
به گزارش سینماپرس، سریال «کیمیاگر» درامی عاشقانه و اجتماعی، محصول ۲۰۱۱ کره جنوبی است که روایتی از فساد و انهدام ارزشهای اجتماعی و اخلاقی در بازار رقابت پول و اقتصاد را به تصویر میکشد.
داستان این فیلم روایت زندگی کیم دو هیون است؛ پسری که در خانوادهای فقیر به دنیا آمده و بزرگ شده و سختیهای بسیاری را پشت سر گذاشته است. مادرش او را در سختی بزرگ میکند و زمانی که دوهیون در دانشکده حقوق در حال تحصیل است، مادر را از دست میدهد. او در دانشگاه به عنوان یکی از بهترین دانشجویان مشغول تحصیل میشود و به دنبال شغلی آیندهدار است و طی همین مسیر با خانوادهای بسیار متمول آشنا میشود؛ بعد از مدتی به عنوان وکیل این خانواده آغاز به کار میکند، ولی درمییابد آنها ثروت خود را به وسیله کارهای خلاف و پولشویی به دست آوردهاند. رؤیاهای او برای زندگی صلح آمیز با نامزدش (لی یونگ یون) در این زمان تغییر میکند و…
در این سریال هنرمندانی همچون جانگ هایوک (کیو دو هیون)، لی مین جونگ (لی یونگ یون)، کیم هی ایه (یو این هه)، نو مین وو (یو میونگ جون) و… به ایفای نقش میپردازند.
سریال «کیمیاگر» با نام اصلی Midas به کارگردانی کانگ شین هیونگ، از اواخر هفته آینده، هرشب ساعت ۲۱:۲۰ روانه آنتن خواهد شد.

مجمع عمومی سالانه انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران دوم آذرماه برگزار میشود.

سینماپرس: کارگردان باسابقه سینما و تلویزیون با تاکید بر اهمیت یادگیری و آموزش در سینما، گفت: سینما در گام اول جسارت میخواهد، توصیه دیگرم به تمام هنرجویان سینما این است که هیچگاه نباید بگویید «میدانم، بلدم یا حتی یاد گرفتهام».
به گزارش سینماپرس، محمدحسین لطیفی با حضور در موزه سینما، محل برگزاری دومین جشنواره سراسری آموزشگاههای آزاد سینمایی، درباره این جشنواره به خبرنگار سینمایی ایرنا گفت: مهمترین نکته در سینما بعد از هنرمند بودن ذاتی یک فیلمساز، اهمیت یادگیری و آموزش است.
وی ادامه داد: سالهاست که آموزش بهصورت دانشگاهی، در ایران وجود دارد. زمانی که ما در آستانه رشد در این فضا بودیم، این تعداد آموزشگاه و فرصت آموزشی وجود نداشت. کلاسهایی که امروز توسط حرفهایها برگزار میشود و هنرجوها امکان حضور در آنها را دارند، فرصت خوبی برای یادگیری است. دلیل آنکه برگزاری چنین جشنوارهای را حیاتی و ضروری میدانم، همین وجدی است که در میان هنرجویان بهوجود آورده است.
لطیفی گفت: این رویداد بسیار میتواند راهگشا باشد. من سالهاست که هم در بخش بازیگری و هم در بخش کارگردانی مشغول تدریس هستم. انگیزه افراد غالبا در حد شرکت در یک کلاس است اما قطعا با استمرار برگزاری این رویداد در سالهای آینده، تعداد افرادی که در این کلاسهای سینمایی تلاش میکنند تا کارهای بهتری برای عرضه بسازند، قطعا بیشتر خواهد شد.
این کارگردان سینما تأکید کرد: توصیهام به تمام هنرجویان سینما این است که هیچگاه نباید بگویید میدانم، بلدم یا حتی یاد گرفتهام. واقعیت این است که حتی خود من هنوز بهطور کامل همهچیز را یاد نگرفتهام و هرجایی که امکان یادگیری فراهم باشد، سعی میکنم بدون هیچ غروری تلاش کنم تا بیشتر یاد بگیرم.
وی اظهار داشت: سینما در گام اول جسارت میخواهد. قطعا آن کسی که برای یادگیری فیلمبرداری اقدام میکند، عاشق این حرفه است. امیدوارم غیر از کارگردانی و بازیگری، در آینده در حوزههای دیگر تخصصی سینما هم هنرجویان بیشتری داشته باشیم.
لطیفی تاکید کرد: پرچم سینما تا امروز دست ما بوده است و قاعدتا در سالهای آینده باید در دست جوانترها باشد. پس هرچقدر بهتر سینما را فرابگیرید و کسب تجربه کنید، میتوانید سینما و حتی تلویزیون ایران را بیمه کنید. من نیز به نوبه خود برای استمرار برگزاری این رویداد در سالهای آینده، در حد توان، تلاش خواهم کرد.
دومین جشنواره سراسری آموزشگاههای آزاد سینمایی به دبیری مهدی شفیعی از ۳۰ آبان تا ۳ آذر ۱۴۰۲ در موزه سینما در حال برگزاری است.

آیین اختتامیه و مراسم اعطای نشان «سرو ایرانی» در چارچوب جایزه ملی آموزش هنر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار رودکی تهران برگزار شد.

مصاحبه گمشده با هنرمند خیابانی بنکسی در حالی پس از چندین سال پیدا شده که او در این گفتگو نام خود را فاش می کند.

سینماپرس: مهدی جعفری جوزانی از پایان ساخت انیمیشن «شمشیر و اندوه» و رسیدن آن به جشنواره فجر چهلودوم خبر داد.
به گزارش سینماپرس، مهدی جعفری جوزانی تهیهکننده انیمیشن در گفتوگو با فارس با اعلام خبر تولید انیمیشن «شمشیر و اندوه» گفت: انیمیشن سینمایی «شمشیر و اندوه» اثری ۹۲ دقیقهای است که برهه تاریخی بعد از شهادت امام حسن مجتبی (ع) تا ورود امام حسین (ع) به کربلا را روایت میکند. روایت این نمایش از زاویه دید یک ایرانی است که در شهر مداین است که منجر به پیوستنش به قافله امام حسین (ع) خواهد شد. مخاطب این انیمیشن هم نوجوان و جوان است، یعنی مخاطب آن خردسال نیست.
وی ادامه داد: «شمشیر و اندوه» با این هدف ساخته شد که ضمن بازروایت وقایع مهم تاریخ اسلام، نقش ایرانیها و حضور پررنگ ایرانیان در آن عرصه را به نمایش بکشد و در واقع پیامهایی را که در متن خود فیلم گنجانده شده را به مخاطب منتقل کند؛ یک پیام عمومی دیگری هم داریم و آن اینکه انیمیشن فقط برای کودکان نیست و مخاطب بزرگسال و نوجوان را هم میتواند درگیر کند.
جعفری جوزانی تهیهکننده «شمشیر و اندوه» در رابطه با تیم تولید آن گفت: کارگردان اثر آقای عماد رحمانی است، نویسندگی این کار هم به صورت مشترک با بنده و آقای رحمانی است. ساخت این اثر نزدیک به دو سال به طول انجام میده و نزدیک به ۲۰۰ نفر در این پروژه درگیر کار بودهاند.
وی افزود: یکی از ویژگیهای مهم این انیمیشن که البته در فیلمهای روز سینمای جهان وجود دارد استفاده از سیستم صدای دالبی سه بعدی است و رندر این انیمیشن هم در داخل کشور انجام شده و با دو زبان فارسی و انگلیسی هم تولید شده است.
تهیهکننده انیمیشن «شمشیر و اندوه» در رابطه شرایط اکران این انیمیشن توضیح داد: شمشیر واندوه امسال در جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت و اولین اکرانش هم در فجر خواهد بود و بعد از آن هم برنامه داریم تا اکران بینالمللی آن را شروع کنیم.