X

اخبار سینمایی

دفتر سینمایی

«ارکستر سمفونیک تهران» رکورد اجرا خود را در مهرماه می‌شکند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کنسرت‌های ارکستر سمفونیک تهران در مهرماه با دو اجرای تازه ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش سینماپرس، ارکستر سمفونیک تهران که برای نخستین بار ۶ اجرا در یک ماه برگزار می‌کند، با قطعاتی جدید میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

اولین اجراهای پاییزه ارکستر سمفونیک تهران به رهبری منوچهر صهبائی، شب گذشته با استقبال مخاطبان به پایان رسید.

در پی این استقبال، ارکستر سمفونیک تهران برای دو شب دیگر و با قطعاتی متنوع به رهبری منوچهر صهبائی به روی صحنه می‌رود.

در این اجراها اورتور «عروس فیگارو» اثر موتسارت، سمفونی شماره ۴۴ اثر هایدن، رومانس شماره دو در فاماژور اثر بتهوون و سمفونی شماره پنج اثر شوبرت نواخته می‌شود.

در این کنسرت، محمدرضا کریمی در قطعه رومانس بتهوون سولیست ویلن است.

تالار وحدت میزبان کنسرت تازه ارکستر سمفونیک تهران به رهبری منوچهر صهبائی است.

این اجراها ۲۷ و ۲۸ مهرماه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه بلیت به سایت ایران کنسرت به نشانی www.iranconcert.com مراجعه کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«آتیلا پسیانی» شاخه‌ای پربار از درخت تنومند هنرهای نمایشی ایران بود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پی درگذشت آتیلا پسیانی هنرمند بزرگ عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان فقدان او را ضایعه‌ای بزرگ برای هنرهای نمایشی ایران عنوان کرد.

به گزارش سینماپرس، متن پیام تسلیت مجید زین‌العابدین به مناسبت درگذشت آتیلا پسیانی خطاب به خانواده این مرحوم و خانواده بزرگ سینمای ایران بدین شرح است: «بازگشت همه به سوی اوست

درگذشت آتیلا پسیانی بازیگر فقید و توانمند عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون که موجب تألم خاطر گردید را به خانواده محترم و هنرمند ایشان و همچنین جامعه بزرگ سینما و هنرهای نمایشی ایران تسلیت می‌گویم.

مرحوم آتیلا پسیانی از کارگردانان و بازیگران با دانش و خوش‌فکر عرصه صحنه و از جمله بازیگران توانمند عرصه‌های سینما و تلویزیون بود که از او نقش‌آفرینی‌های متعدد و متفاوتی در گونه‌های مختلف به یادگار مانده است و میراث تصویری، اخلاق نیکو و مرام حرفه‌ای او تا ابد در یاد و خاطر مخاطبان باقی خواهد ماند.

او شاخه‌ای پربار از درخت تنومند هنرهای نمایشی ایران بود و خلاء هنرمند بزرگی چون مرحوم پسیانی در عمق جان اهالی فرهنگ و هنر باقی خواهد ماند.

از پروردگار مهربان، برای زندگی ابدی او مغفرت و رحمت واسعه و برای بازماندگان عزیزش صبر جمیل و عافیت مسئلت می‌نمایم.»

پیام تسلیت مدیر تماشاخانه‌ ایران‌شهر

حمید نیلی مدیر تماشاخانه‌ ایران‌شهر نیز در پی درگذشت آتیلا پسیانی پیام تسلیتی صادر کرده است، وی در این پیام نوشته است؛ «تئاتر ایران عزادار درگذشت آتیلا پسیانی هنرمند تاثیرگذار و نوآور عرصه‌ هنرهای نمایشی شده است.

خاطرات حضور ایشان در تماشاخانه‌ ایران‌شهر فراموش نشدنی‌ است؛ و همه‌ پوسترهای نقش بسته بر دیوارهای این تماشاخانه‌- از اجراهای گروه تئاتر بازی به سرپرستی آتیلا پسیانی- یادآور تمام لحظات زیبایی است که او برای مخاطبان تئاتر و علاقه‌مندان به تئاتر تجربی خلق کرده است.

درگذشت آتیلا پسیانی هنرمند بزرگ و صاحب‌ نام را تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای او، رحمت واسعه‌ الهی و برای بازماندگان و خانواده‌ شریف تئاتر ایران، صبر و اجر مسئلت دارم.»

آتیلا پسیانی کارگردان، بازیگر مسیحی و پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون پس از تحمل دوره بیماری سرطان ۱۴ مهرماه در ۶۶ سالگی دارفانی را وداع گفت.

وی متولد دهم اردیبهشت سال ۱۳۳۶ و فرزند جمیله شیخی بازیگر فقید سینما، تئاتر و تلویزیون بود، پسیانی فارغ‌التحصیل کارگردانی و بازیگری تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود که بازی در تئاتر را از سال ۱۳۵۶ آغاز کرده و بازی در سینما را از سال ۱۳۶۰ با فیلم «عفریت»، کاری از فرشید فلک‌نازی تجربه کرد.

پسیانی از دهه ۶۰ به بعد حضور فعالی در عرصه تئاتر ایران داشته که شامل اجراهای جشنواره‌ای و آزاد می‌شود. وی با آثارش در چندین دوره جشنواره تئاتر فجر حضور داشته که از این میان می‌توان به جشنواره فجر سال ۱۳۷۰ اشاره کرد. پسیانی در این دوره «واقعه‌خوانی جهاز جادو» نوشته محمد چرمشیر را کارگردانی کرد و در کنار آثاری نظیر «سایه ماه» به کارگردانی انوشیروان ارجمند، «مرگ یزدگرد» به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی گلاب آدینه، دلدار به نویسندگی و کارگردانی حسین نوری و «مال‌کنون» به نویسندگی و کارگردانی مریم معترف و عزت‌الله مهرآوران به روی صحنه برد.

فیلم‌های «کشتی آنجلیکا»، «دو فیلم با یک بلیت»، «مسافران»، «خاکستر سبز»، «هیوا»، «شام آخر»، «فرزند صبح»، «پاداش سکوت»، «آتش بس»، «مجردها»، «کما»، «پل چوبی»، «زندگی خصوصی»، «نیمه شب اتفاق افتاد»، «نگار»، «کارگر ساده نیازمندیم» و سریال‌های «محله برو بیا»، «محله بهداشت»، «اولین شب آرامش»، «زیر تیغ»، «پرده نشین»، «برف بی‌صدا می‌بارد» و تئاترهای «جنایت و مکافات» «باغ آلبالو» «مخمل آبی»، «پروفسور بوبوس»، «کالیگولا شاعر خشونت»، «قهوهٔ قجری»، «درد دل با سگ»، «رستخیز» از آثار زنده‌یاد پسیانی است.

مراسم هجدهمین دوره شب کارگردانان تئاتر ایران در قالب آیین نکوداشت آتیلا پسیانی اردیبهشت ماه امسال به همت انجمن صنفی کارگردانان تئاتر با حضور جمعی از هنرمندان و بازیگران در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برخی از فیلم‌هایی که امروز ساخته می‌شود شباهتی با فیلم‌های فاخر سینمای ایران ندارد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: اکبر عبدی بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر درباره فعالیت‌های اخیر خود گفت: من با کسی قهر نیستم و کسی با من قهر نکرده است اما نمی‌توانم هر پیشنهادی را بپذیرم؛ بعد از نوروز پیش رو تئاتر «مشدی عباد» را کار خواهم کرد و آن را به مردم کل آذربایجان تقدیم می‌کنم.

به گزارش سینماپرس، اکبر عبدی در گفت وگو با ایرنا درباره وضعیت این روزهای سینمای ایران، اظهار داشت: یک زمانی در سینمای ایران، «مادر» و «اجازه‌نشین‌ها» ساخته می‌شد. البته منظورم این نیست چون من در این فیلم‌ها بزای کردم آثار خوبی هستند اما برخی از فیلم‌هایی که امروز ساخته می‌شود شباهتی با فیلم‌های فاخر سینمای ایران ندارد. آیا می‌شود این‌ها را در یک قاب گذاشت؟ در حالی که هر چه جلوتر می‌رویم باید بهتر شود.

عبدی افزود: بازیگران این فیلم‌ها فوق‌العاده بچه‌های بااستعدادی هستند ولی به خاطر این‌که سطح سلیقه مردم پایین است، تهیه کننده و کارگردان از آنها همان کاری که در فیلم قبلی بازی کرده‌اند. حتی بعضی وقت ها می‌گویند همان لباس را بپوش که در فلان سریال پوشیده بودی. می‌شود از فیلم پژمان جمشیدی پلان‌ برداری کرد و در فیلم دیگر بگذاری و یک روز بگویی بیا دوباره جای خودت حرف بزن.

این ها، بازیگران را خراب می‌کنند. انگار سینما زحمتی ندارد در حالی که بعد از معدن دومین کار سخت جهان بوده است. (با خنده)

وی گفت: این ها، بازیگران را خراب می‌کنند و سطح سلیقه عوامل تولید فیلم هم دارد پایین می‌آید. انگار سینما زحمتی ندارد در حالی که بعد از معدن دومین کار سخت جهان بوده است (با خنده). به همین دلیل است که با هر جوانی می‌خواهی حرف بزنی می‌گوید می خواهم هنرپیشه شوم. ولی سینما به این راحتی نیست.

این پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر درباره ایجاد وحدت ملی در سینمای ایران گفت: کسی با سینما قهره نکرده است اما وقتی کسی به آنها محلی نمی‌گذارد چه کار باید بکنند؟ بروند دم در دفتر تهیه کننده بایستند بگویند می‌خواهیم کار کنیم؟ من با کسی قهر نیستم و کسی با من قهر نکرده است اما چیزی که پیشنهاد مزخرف است یا باید کار کنم یا نروم و عقبه‌ای که دارم را حفظ کنم.

با حقوق بازنشستگی ۵ میلیون تومانی چه کار باید کنم؟

عبدی همچنین درباره وضعیت تئاتر گفت: استاد فردوس کاویانی مدرک دکترای پانتومیم و تئاتر از آلمان داشت، ۱۰ سال یک نفر هم به او زنگ نزد. خانواده او با اجاره‌نشینی و خرج تحصیل دختر دانشجوی دانشگاه آزاد چه کار خواهند کرد؟

او اظهار داشت: بالاترین حقوقی که به من پیشکسوت و به آدم‌هایی که مثل ما ۴۰ سال است در سینما بودند، قرار است در دوران بازنشستگی داده شود ۴ یا ۵ میلیون تومان است. خداوکیلی با ۵ میلیون تومان یک آدم بازنشسته چه کند؟

مشدی عباد برای سومین بار اجرا می‌شود

عبدی همچنین از بازگشت مجدد خود به صحنه تئاتر با اجرای مجدد «مشدی عباد» خبر داد و گفت: بعد از عید (۱۴۰۳)، «مشدی عباد» را کار و آن را به هم استانی‌های عزیزم، اردبیل و کل آذربایجان تقدیم می‌کنم.

بعد از عید (۱۴۰۳)، «مشدی عباد» را کار و آن را به هم استانی‌های عزیزم، اردبیل و کل آذربایجان تقدیم می‌کنم

او گفت: در ابتدا، اجرای مشدی عباد را از آذربایجان و شهرستان (اردبیل) شروع می‌کنم.

شایان ذکر است که مشدی عباد و دخترانش به کارگردانی اکبر عبدی آخرین کار تئاتر این بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر در سال ۱۳۹۶ است.

مشدی عباد دو بار تاکنون یکی در سال ۱۳۸۸ و دیگری در سال ۱۳۹۳ به روی صحنه رفته است.

رستوران عمو اکبر به کارگردانی اکبر عبدی در سال ۱۳۹۴، پنجره فولاد به کارگردانی سیدجواد هاشمی (۱۳۹۰)، سوپر بقال ایرونی به کارگردانی اکبر عبدی (۱۳۸۹)، از خاک تا افلاک به کارگردانی محمود فرهنگ (۱۳۸۵)، اکبرآقا آکتور تئاتر به کارگردانی اکبر عبدی (۱۳۸۵)، دوستان با محبت به کارگردانی رضا ژیان (۱۳۷۷) و بنگاه تئاترال به کارگردانی محمود استادمحمد( ۱۳۷۱) از جمله آثار نمایشی است که این بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر کارگردانی و یا در آن‌ها ایفای نقش کرده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سفرم به کیش به فعالیتم در سینما لطمه زد/به مدت هفت سال از حرفه‌ام دور ماندم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رضا فیاضی بازیگر باسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون ضمن مرور خاطرات خود از سال‌ها فعالیت برای کودکان و نوجوانان، تأکید کرد که همچنان کار در این حوزه برایش اولویت دارد.

رضا فیاضی بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون در گفتگو با مهر درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود گفت: من حوالی سال ۹۷ بود که به کیش رفتم و چند سالی هم آنجا زندگی کردم. یک کتابفروشی هم آنجا راه‌اندازی کردیم که هنوز هم فعال است. یک سالن کوچک تئاتر هم آنجا راه‌اندازی کردم که البته هیچ‌کس به آن اهمیتی نداد. بعد از دوران کرونا و بیماری‌ که به آن مبتلا شدم شرایطی به‌وجود آمد که مجبور به بازگشت به تهران شدم و در حال حاضر سه سالی است که در تهران زندگی می‌کنم. این روزها هم مشغول ایفای نقش در سریالی به نام «غریبه» به کارگردانی سروش محمدزاده هستم.

وی درباره حضورش در سینما و تلویزیون توضیح داد: در سال‌های اخیر بیشتر در تلویزیون کار کرده‌ام اما تجربه‌های سینمایی زیادی هم دارم که مربوط به این سال‌ها نیست. شاید حق من در سینما بیشتر بود. پیش‌تر هم گفته‌ام که من بازیگر بدشانس سینما هستم چرا که همین امروز هم ۵ یا ۶ فیلم اکران‌نشده دارم. فیلم‌هایی داشته‌ام که در زمان تازگی، فرصت اکران پیدا نکردند و طبیعتاً دیده نشدند. از «گزارش مریم» و «سبز کوچک» بگیرید تا فیلم‌های دیگری که هنوز اکران نشده‌اند.

این بازیگر باسابقه با ابراز ناراحتی از فیلم‌های اکران‌نشده کارنامه‌اش ادامه داد: در دوره‌ای که کار یک نفر می‌تواند دیده شود، این اتفاق رخ نمی‌دهد. بعدها که سفرم به کیش هم به فعالیتم در سینما لطمه زد. حالا که برگشته‌ام مشغول بازی در سریال هستم.

هفت سال از حرفه‌ام دور ماندم

فیاضی درباره انگیزه خود برای مهاجرت به جزیره کیش هم توضیح داد: این تصمیم را همسرم گرفت و من هم به آن تن دادم. تصمیم اولیه این بود که برای ۲ سال به آنجا برویم اما این ۲ سال، ۷ سال طول کشید و من به مدت هفت سال از حرفه‌ام دور ماندم. کاری هم که می‌خواستم در آنجا انجام بدهم موفق نشد. آرزو داشتم یک سالن تئاتر کودک در آنجا راه‌اندازی کنم اما هر چه پیگیری کردم، به سرانجام نرسید. تنها توانستم یک کتابفروشی راه‌اندازی کنم که آن هم به دلیل بروز کرونا، ضربه خورد.

این بازیگر باسابقه درباره دغدغه‌مندی‌اش برای فعالیت فرهنگی و هنری در حوزه کودکان، گفت: بسیار در این زمینه دغدغه دارم. آخرین کار تئاتری هم که روی صحنه داشتم، نمایش «سیندرلا» بود. حدود یک ماه و نیم پیش با مریم کاظمی این نمایش را در تالار هنر روی صحنه داشتیم. همواره در این سال‌ها دنبال رویاهای کودکی‌ام بودم؛ اینکه همه کودکان همواره سلامت باشند و امکان بازی کردن داشته باشند.

وی افزود: خودم دوران کودکی سختی داشتم و حتی به نوعی کودک کار بودم! البته نه اینکه یتیم بودم، بلکه پدرم ماشینی داشت که روی آن کار می‌کرد و یک مغازه فروش روغن اتومبیل هم داشتیم که من هر روز از مدرسه به مغازه می‌رفتم و تا شب همانجا درس هم می‌خواندم تا فردا صبح دوباره به مدرسه بروم. یعنی از همان کلاس اول و دوم دبستان، کار می‌کردم. مجموعه داستان‌های بسیاری درباره آن سال‌ها و تجربه‌هایم نوشته‌ام.

فیاضی با اشاره به آثار منتشرشده خود در بازار کتاب ادامه داد: در این سال‌ها هم رمان چاپ کرده‌ام و هم مجموعه شعر. مجموعه داستان و نمایشنامه هم نوشته‌ام که خوشبختانه می‌توانم از آن‌ها دفاع کنم. آخرین کاری هم که از من منتشر شده رمانی به نام «خری که نمی‌خواست خر بماند» بود.

این سریال‌ها شناسنامه کاری من است

این بازیگر باسابقه درباره نقش‌هایی که مردم بیشتر آن‌ها را به یاد می‌آورند هم گفت: یکی سریال «امیرکبیر» به‌عنوان یک کار تاریخی فاخر در ذهن مخاطبان باقی مانده است و بعد از آن هم «زی‌زی‌گولو» و «دنیای شیرین». این کارها به‌نوعی شناسنامه کاری من هستند. یکی در حوزه بزرگسال، ۲ تا برای کودک و نوجوان. برخی از مردم هنوز من را «آقای جمالی» صدا می‌کنند و ادای من در سریال «زی‌زی‌گولو» را درمی‌آورند! (می‌خندد)

وی با اشاره به اینکه خاطرات بسیاری از برخوردهای مردم در کوچه و خیابان داشته است، عنوان کرد: خیلی از واکنش‌های مردم ناشی از خاطرات ذهنی‌شان است. مجموعه «قصه‌های تابه‌تا» یا همان «زی‌زی‌گولو» مربوط به اوایل دهه ۷۰ بود و ۳۰ سال از پخش آن می‌گذرد. خیلی از افرادی که امروز با آن‌ها مواجه می‌شویم، از پزشک و پرستار تا راننده تاکسی، از آن سال‌ها خاطره دارند. برخوردهای مردم هم عالی و حتی عاشقانه است. خاطراتی از این مواجهه‌های مردمی دارم که هیچ قیمتی برای آن‌ها نمی‌توانم تعیین کنم.

فیاضی ادامه داد: در سفری که به میناب داشتم، دختربچه‌ای سیه‌چرده که لهجه غلیظی داشت، دست مرا گرفت و در حالی که گویی هم می‌خندید و هم گریه می‌کرد، با من صحبت کرد، انگار چیزی را به دست آورده بود که برایش بسیار جذاب است. لبخندهای مردم در این موقعیت‌ها، اصلاً چیز کم ارزشی نیست. این‌ها دارایی‌های ارزشمندی است که ما در این سال‌ها به دست آورده‌ایم.

تلویزیون دو شبکه داشت اما سرشار از عشق بود

این بازیگر باسابقه درباره دلایل جذابیت و ماندگاری سریالی مانند «قصه های تابه‌تا» و امکان تکرار تولیدات مشابه آن برای نسل جدید گفت: واقعیت این است که بچه‌های نسل امروز، دیگر نوستالژی ندارند. آن زمان‌ها تلویزیون ۲ شبکه داشت اما سرتاپای تولیدات کودک در آن سال‌ها سرشار از عشق به بچه‌ها بود. امروز واقعاً تولیدات مشابهی نداریم. در آن کار از تخیل و داستان فانتزی گرفته تا موسیقی، چیزهایی بود که بچه‌ها عاشقانه دوست داشتند و با آن زندگی می‌کردند. «زی‌زی‌گولو» در همان دوران جذابیت‌هایی را خلق می‌کرد، که امروز دیگر مشابه آن را نداریم.

وی افزود: مرضیه برومند به‌عنوان کارگردان این مجموعه، در آن سال‌ها زبان کودکان را خیلی خوب می‌فهمید، هر چند این سال‌ها کمی از آن فضا دور شده است. تخصص این کارگردان کار برای کودکان است و هر چه در آن سال‌ها ساخته است از «مدرسه موش‌ها» تا همین «زی‌زی‌گولو» ماندگار بوده اند.

فیاضی در پایان درباره علاقه خودش به کار کودک یادآور شد: همین امروز اگر ۲ پیشنهاد با شرایط مشابه داشته باشم که یکی کودک و دیگری بزرگسال باشد، حتماً انتخاب کار کودک اولویتم خواهد بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«یک سال روی سیاره زمین» به شبکه چهار سیما رسید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مستند «یک سال روی سیاره زمین» با گویندگی ۷ نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما دوبله شد.

به گزارش سینماپرس، این مستند ۶ قسمتی در گونه مستند علمی، محصول ۲۰۲۲ انگلیس، قرار است از شبکه چهار سیما پخش شود.

مدیر دوبله این مستند نصراله مدقالچی است. دانیال الیاسی، علی بیگ محمدی، محمد تنهایی، پریا شفیعیان، محمد صادقیان، علیرضا ناصحی و نصراله مدقالچی صداپیشه های این مستند بوده اند.

این مستند یک سال از زندگی در طبیعت و حیات وحش دنیا را به تصویر کشیده است.

این مجموعه مستند عظیم که تصویربرداری آن در بیش از ۶۰ زیستگاه مختلف انجام شده است داستان های جذاب و سحرانگیز حیات وحش از اقصی نقاط جهان را پیش چشم بیننده می گذارد و در عین حال به مخاطب نشان می دهد که چگونه حیات تمام جانداران در این کره ی خاکی به یکدیگر وابسته است. ساخت و جنبه های فنی فیلم نیز در عالی ترین حد ممکن است. این مستند در جشنواره تلویزیونی بین المللی سیچوان در چین برنده ی بهترین فیلمبرداری آثار مستند شده است.

واحد جستجوی اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل و شبکه‌ی چهار سیما، مسئولیت رصد این اثر را بر عهده داشته و پس از طی مراحل تایید و تخصیص، نسخه اصلی را تهیه و تأمین کرده و اکنون پس از طی شدن روندهای ترجمه، ویراستاری و سپس دوبله، قرار است پس از آماده سازی از شبکه‌ی چهار سیما، برای مخاطبان پخش شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«گمشده» به تدوین رسید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلمبرداری فیلم سینمایی «گمشده» به نویسندگی و کارگردانی مریم برزگر به پایان رسید.

به گزارش سینماپرس، فیلمبرداری فیلم سینمایی «گمشده» به تهیه‌کنندگی علی‌اکبر ثقفی و نویسندگی و کارگردانی مریم برزگر به پایان رسید.

این نخستین فیلم سینمایی مریم برزگر در مقام کارگردان است. او پیش از این کارگردانی چند نمایش از جمله «ماراساد»، «تهوع»، «شاتر شیطان» را عهده‌دار بوده است.

در درام روانشناختی و راز آلود «گمشده» ژاله صامتی، بهنام تشکر و شکیب شجره به عنوان بازیگران اصلی ایفای نقش می‌کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فروکاست افتتاحیه یک «جشنواره بین المللی سینمایی» به جشن کودکانه/جای خالی فعالان سینمای کودک و نوجوان با دانش‌آموزان و سرپرستان شان پُر شد! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سالن مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان شامگاه جمعه ۲۴ مهرماه پذیرای مراسمی با عنوان افتتاحیه سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بود.

سالن مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان شامگاه جمعه ۲۴ مهرماه پذیرای مراسمی با عنوان افتتاحیه سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بود. مراسمی پُرهزینه که بیش از هر چیز نابلدی و یا تعمد تیم اجرایی و برگزار کننده جشنواره را برای فروکاست سطح این رویداد مهم سینمایی در دولت سیزدهم هویدا می‌ساخت. افتتاحیه‌ای که با فقر حضور فعالان سینمای کودک و نوجوان و همچنین عوامل و صاحبان آثار و تولیدات پذیرفته شده در این رویداد همراه بود. افتتاحیه‌ای که با بودجه‌ای نامشخص برگزار شد و با حداقل ارتباط و برخورداری از شکل و شمایل ظاهری یک جشنواره سینمایی، به یک شب نشینی و جشن کودکانه بدل گردید. جشنی که بیش از هر چیز اوقات فراغت کودکان و نوجوانان دبستانی اصفهان را به همراه خانواده ایشان رقم زد!

به گزارش سینماپرس، آیین افتتاحیه سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در بی‌ربط‌ترین حالت ممکن به یک جشنواره سینمایی و در سطح «بین‌المللی» و به صورت جشنی کاملا کودکانه از ساعت ۱۹:۳۰ امروز -۱۴ مهرماه- با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، مدیران و مسئولان برگزاری جشنواره، هنرمندان و کودکان و نوجوانان در سالن مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان برگزار شد.

فروکاست افتتاحیه یک «جشنواره بین المللی سینمایی» به جشنی بچه‌گانه/جای خالی پیشکسوتان سینمای کودک و نوجوان با دانش‌آموزان اصفهانی و والدین‌شان پُر شد!

این مراسم که با اجرای محمد سلوکی و احسان مهدی آغاز شد پس از تلاوت قرآن یک کار نمایشی ویژه افتتاحیه جشنواره روی صحنه رفت و در ادامه پس از پخش کلیپی با حضور عروسک‌های خاطره انگیز ایران و جهان، عروسک‌های تن‌پوش و شخصیت‌های عروسکی از ملل و اقوام گوناگون روی صحنه حاضر شدند که شور و شوق فراوانی را در مخاطبان کودک و نوجوان شرکت کننده در مراسم افتتاحیه ایجاد کردند.

سپس دو هنرمند جوان نسخه‌ای سنتی با همراهی سازهای تار و آکاردئون از موسیقی ماندگار فیلم «خواهران غریب» (کیومرث پوراحمد) را اجرا کردند.

محمد سلوکی مجری این برنامه، ضمن عرض خوش‌آمدگویی به مهمانان افتتاحیه، از مسئولان شهر اصفهان بابت فراهم آوردن شرایط دوباره برای برگزاری این جشنواره در این شهر تشکر کرد.

در ادامه مجید زین‌العابدین دبیر جشنواره روی سن حاضر شد و طی سخنانی گفت: خدا را شاکرم که فرصتی به دست آمد تا این جشنواره دوباره در شهر اصفهان برگزار شود.

فروکاست افتتاحیه یک «جشنواره بین المللی سینمایی» به جشنی بچه‌گانه/جای خالی پیشکسوتان سینمای کودک و نوجوان با دانش‌آموزان اصفهانی و والدین‌شان پُر شد!

وی افزود: سینما هنر متعالی و جامعی است که علاوه بر وجوه هنری، تکنیکی و حرفه‌ای، از علوم انسانی و علوم تربیتی نیز الهام گرفته است. سینما کلید پیشرفت کشور است و سینمای کودک و نوجوان به همین نسبت می‌تواند راهنمای بچه‌های ایران زمین برای حرکت در مسیر پیشرفت باشد. شعار جشنواره امسال هم با همین رسالت و نگرش، تنقیح و تهذیب یافت؛ بچه‌ها کمال‌طلب، حقیقت‌جو و آرمان‌خواه هستند و میل صعود به قلّه‌ها را دارند. اینک پس از چهار سال فترت، چراغ جشنواره فروغ دوباره گرفته و خانه جشنواره بار دیگر سرشار از شور و شوق کودکان و نوجوانان است. جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوان پس از چهار دهه به بلوغ رسیده و بخشی از هویت فرهنگی و هنری مردم اصفهان شده است.

دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان عنوان کرد: اصفهان، شهر زندگی است. شهری که نمادی از عقبه تمدنی و فرهنگی ما ایرانیان است و همه به داشتن اصفهان در قلب ایران عزیز افتخار می‌کنیم؛ اصفهان شهر فرهنگ و هنر، دیار صنعت و علم و بلاد ایمان و اخلاق است.

وی اظهار کرد: در جشنواره امسال بیش از ۵۵۹ فیلم متقاضی اولیه حضور بودند که بهترین های آنها به ۴ بخش رقابتی بلند و کوتاه در حوزه ملی و بین المللی راه یافتند و در داوری قرار گرفتند. درخواست ۲۰۰ فیلمساز از ۴۰ کشور جهان نشان داد فرهنگ و هنر ایران زمین و دیپلماسی فرهنگی ما در ضمیر هنرمندان آزاده دنیا احترام خاص خود را دارد.

زین‌العابدین گفت: جشنواره سی و پنجم فرصتی نو برای توجه به آثار و تولیدات سینمای کودک و نوجوان است تا تولید و اکران ویژه بچه‌ها، جلوه‌ای تازه‌ بگیرد. برگزاری دوباره جشنواره در اصفهان مرهون تاکید و دستور ویژه وزیر محترم فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی، برنامه‌ریزی راهبردی سازمان سینمایی، پیگیری و عزم مسوولان خدوم استان اصفهان، همدلی و همراهی‌ اعضای محترم شورای شهر، شهردار فرهیخته اصفهان، سازمان فرهنگی هنری شهرداری، مدیران شهری و از مهمتر خواست مردم و بچه‌های اصفهان بود که چراغ جشنواره دوباره فروزان شود. از همه عزیزانی که شرایط شایسته نام این جشنواره بین‌المللی متناسب با نام بلند ایران و شأن نیکوی مردم را فراهم کردند، تشکر می کنم.

جشنواره، جشنواره همه بچه های ایران است. بچه ها به سمت قله!

کمال حیدری – معاون فرهنگی شهردار و رییس سازمان فرهنگی و تفریحی و ورزشی شهرداری اصفهان

کمال حیدری، معاون فرهنگی شهردار و رییس سازمان فرهنگی و تفریحی و ورزشی شهرداری اصفهان در ادامه روی صحنه رفت و گفت: خوشحالم که دوره سی و پنجم مجددا در اصفهان برگزار می‌شود و این امر موجب جنب و جوش در جوانان اصفهانی برای حرکت به سمت قله می‌شود.

او ادامه داد: سه نسل تلاش کردند تا جشنواره به نقطه فعلی برسد. رسیدن به قله فراز و نشیب‌هایی دارد که با انرژی کودکان و نوجوانان آن را فتح می‌کنند. امیدوارم میزبان شایسته‌ای باشیم و تلاش داریم در محلات اصفهان برنامه‌ای را شروع کنیم تا این نشاط در برنامه‌های آتی به سراسر ایران تسریع پیدا کند.

حیدری گفت: امسال برنامه برگزاری المپیاد را داریم. همچنین برای معلولان و کودکان سرطانی و کودکان کار برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. امیدوارم هر چه زودتر بتوانیم پروانه‌ها را به حرکت در آوریم و به اهداف خود برای پیشرفت دست پیدا کنیم.

محمد سلوکی از عوامل برگزاری جشنواره در شهر اصفهان تشکر کرد و گفت مردم شهر اصفهان به شدت با این جشنواره خاطره دارند و در ایام برگزاری این رویداد شور و شوق ویژه‌ای فضای شهر را فرا می‌گیرد.

در ادامه سلوکی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دعوت کرد تا روی صحنه حاضر شود.

محمدمهدی اسماعیلی در ابتدای سخنانش اظهار کرد: خدا را شاکرم که در چنین ایام مبارکی و در این روز شریف و در این شهر کم‌نظیر، اصفهان مهد فرهنگ و هنر و تمدن حاضر شدیم. جشنواره بزرگ کودک و نوجوان بهانه‌ای برای گردهمایی فرزندان خوب ایران زمین است که نگاه به فتح قله دارند. انقلاب اسلامی ایران با عمری بیش از ۶۰ سال در هر دوره و نسلی، فرزندان بزرگی را پرورش داده و تربیت کرده. اصفهان مهد شهدای والامقام بوده است که تاریخ پر افتخار را ورق زده‌اند.

فروکاست افتتاحیه یک «جشنواره بین المللی سینمایی» به جشنی بچه‌گانه/جای خالی پیشکسوتان سینمای کودک و نوجوان با دانش‌آموزان اصفهانی و والدین‌شان پُر شد!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ۲۴ هزار شهید اصفهان را به پایتخت فرهنگ شهادت ایران‌زمین تبدیل کرده است. ستارگانی چون شهید خرازی و شهید دیانی بزرگانی هستند که هر یک از آن‌ها برای یک جامعه رو به جلو چون مشعلی فروزان، راه را نشان می‌دهند. علمای اصفهانی در طی قرون و اعصار این شهر را به شهری برای پیشرفت و تجلی فرهنگ شهادت تبدیل کرده‌اند. کودکان عزیز امروز وارث چنین سرمایه غرور آفرینی هستند. کودکان برای سرافرازی، استقلال و سربلندی، وارث افرادی هستند که جان‌های عزیز خود را هدیه کردند و امروز در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این شهر و این سالن بی‌نظیر حاضر هستیم.

وی ادامه داد: من به اصفهانی‌ها برای افتخارآفرینی‌های متعدد تبریک عرض می‌کنم. آن‌ها مایه غرور و افتخار هستند. برای اصفهان و تاریخ پر از غرور و افتخار واژگان ناتوانند و نمی‌شود با کلمه این جایگاه را برای مهد تمدن توصیف کرد. سی و پنجمین جشنواره در این سالن که به نام امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نامگذاری شده کلید می‌خورد و امشب میزبانان شما کودکان و نوجوانان سرزمین ما هستند.

اسماعیلی گفت: ما در دولت بنا را بر این قرار دادیم که حوزه فرهنگ و هنر در جایگاه اصلی خود قرار بگیرد و پیشتاز باشد. دولت انقلابی تلاش دارد کشور بر ریل انقلاب و فرهنگ آن حرکت کند. کمبودهابی وجود دارد و باید مسیرها و روش‌ها اصلاح شود. در حوزه کودک و نوجوان قصد سرمایه‌گذاری داریم چراکه پیشرفت‌ها از همین نقطه و با محوریت کودکان و نوجوانان آغاز می‌شود. حضور کودکان و نوجوانان برای تحقق این مهم، یک ضرورت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروز همه مدیران و معاونان وزارتخانه همراه من هستند تا در چنین جایگاهی خدمت کودکان اعلام کنیم ما در حوزه فرهنگ و هنر تمرکزمان در آموزش این نسل غرور آفرین است، گفت: در شورای عالی سینما هماهنگی بین وزارتخانه‌های مختلف حاصل شده و قصد داریم با اتحاد یکدیگر فضا را در اختیار کودکان و نوجوانان قرار دهیم. دولت انقلابی قصد دارد فرهنگ و هنر در جایگاه درست قرار گیرد.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارشاد موضوع ارتقای هنر برای کودکان را دنبال می‌کنند و به زودی زنگ سینما در مدارس اتفاق می‌افتد. موضوع تولید فیلم‌های کودک و پویانمایی از اولویت‌های ما است. امسال هم یک فیلم پویانمایی سالن‌ها را شلوغ کرده است. بنا داریم این بال‌ها را توسعه دهیم و این مهم رخ می‌دهد.

اسماعیلی ادامه داد: در حوزه کتاب و نشریات و تئاتر و موسیقی و فیلم باید برنامه‌ریزی‌هایی برای تربیت نسل جدیدی از هنرمندان بر مبنای تعالیم والای نظام اسلامی قرار گیرد و جشنواره اصفهان گام مهمی در آغاز این مسیر نورانی است. از خوبانی که برای برگزاری این جشن با شکوه تلاش کردند ممنونم. از سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان ممنونم. از شهردار و سایر مدیران استان و مدیران سازمان سینمایی و بنیاد سینمایی فارابی تشکر می‌کنم و این جشنواره را نقطه آغازی برای خلق رویدادهای جدید و مهم در عرصه کودک و نوجوان قرار خواهیم داد.

پس از اجرای موسیقی زنده انیمیشن‌های خاطره‌انگیز «پلنگ‌صورتی» و «فوتبالیست‌ها» مهدی سلوکی مجری این مراسم گفت: ویژگی جشنواره فیلم کودک این است که بچه‌ها داور این جشنواره هستند و در هر دوره نقش آن‌ها جدی‌تر می‌شود. در هر دوره تعدادی از کودکان و نوجوانان به عنوان داور شناخته می‌شوند و با کارشناسی‌های خود نتایج را تعیین می‌کنند. بیش از نهصد نفر از کودکان و نوجوانان داور این جشنواره هستند.

در ادامه افتتاحیه، سرودهای کودکانه به صورت زنده اجرا شد و با همراهی بچه‌ها همراه بود و سپس با شمارش معکوس سال سینمای کودک و نوجوان به صورت نمادین تحویل شد.

در بخشی دیگر از افتتاحیه سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، مجریان برنامه پرمخاطب «سر سفره خدا» که سحر ماه رمضان ویژه روزه اولی‌ها پخش می‌شود، روی صحنه حاضر شدند و ترانه‌هایی را با بچه‌ها همخوانی کردند و لحظات مفرحی به وجود آوردند.

فروکاست افتتاحیه یک «جشنواره بین المللی سینمایی» به جشنی بچه‌گانه/جای خالی پیشکسوتان سینمای کودک و نوجوان با دانش‌آموزان اصفهانی و والدین‌شان پُر شد!

سپس سلوکی مجری این مراسم گفت: مسعود روشن پژوه، خاله شادونه و گروه رنگین کمان در ایام جشنواره برنامه‌هایی را برای کودکان اصفهانی اجرا خواهند کرد.

در ادامه ترانه و موسیقی ماندگار مجموعه «خونه مادربزرگه» به صورت زنده اجرا شد.

در بخش بعدی این مراسم، کلیپی از فیلم‌های تاریخ سینمای کودکان و نوجوانان ایران پخش شد که توسط هوش مصنوعی تولید شده بود.

در ادامه افتتاحیه جشنواره ۳۵، محمد سلوکی مجری مراسم گفت: شعار جشنواره امسال «بچه‌ها به سمت قله» است و می‌خواهم از بچه‌ها بپرسم بلندترین قله ایران در کجاست؟ سلوکی به میان جمعیت بچه‌ها رفت و از آن‌ها سوالاتی درباره قله دماوند و ملزومات صعود و رسیدن به قله پرسید. او سپس گفت: برای رسیدن به قله در درجه اول باید آرزوی رسیدن به قله را داشته باشیم. سلوکی از فرزند شهید حججی هم سوالاتی درباره صعود به قله پرسید.

فروکاست افتتاحیه یک «جشنواره بین المللی سینمایی» به جشنی بچه‌گانه/جای خالی پیشکسوتان سینمای کودک و نوجوان با دانش‌آموزان اصفهانی و والدین‌شان پُر شد!

او یادآور شد: فرزندان شهیدان بزرگواری در مراسم افتتاحیه جشنواره حاضر هستند.

سلوکی ادامه داد: برای صعود به قله باید برنامه‌ریزی کرد و دانش آن را داشت و راهنما و هم‌نورد نیاز است که ما را در رسیدن به موفقیت کمک کند. در کشور ما برای رسیدن به موفقیت باید به دنبال کسب مسیرهای موفقیت بود. وظیفه بچه‌ها دانستن، آگاه بودن و رسیدن به قله است.

در ادامه مراسم کلیپی با تم پوستر جشنواره امسال پخش شد که در هر کدام از تصاویر، کودکان و نوجوانان عکس‌هایی از شهدای گرانقدر شهر اصفهان را در دست داشتند.

در ادامه گروه سرودی متشکل از کودکان دختر و پسر که لباس‌های اقوام مختلف را بر تن داشتند روی صحنه حاضر شدند و ترانه‌ای با زبان‌ها و گویش‌های مختلف ایران‌زمین با مضمون «ایران» را اجرا کردند.

فروکاست افتتاحیه یک «جشنواره بین المللی سینمایی» به جشنی بچه‌گانه/جای خالی پیشکسوتان سینمای کودک و نوجوان با دانش‌آموزان اصفهانی و والدین‌شان پُر شد!

در ادامه مهدی سلوکی درباره المپیاد فیلمسازی این دوره از جشنواره گفت: هفتمین دوره المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران همزمان با جشنواره سی و پنجم شروع شده اما در پاییز و زمستان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام در سایت بنیاد سینمایی فارابی نام‌نویسی کنند.

او گفت: امشب نقطه آغاز این جشنواره است و امیدوارم در طول جشنواره خاطرات خوبی برای همه باقی بماند و باید مسیری برای کودکان ایجاد کنیم که نسل آینده سرشار از شادی، شور، امید، علم و آگاهی باشند و بتوانند قله‌های علم و ایمان را فتح کنند.

فروکاست افتتاحیه یک «جشنواره بین المللی سینمایی» به جشنی بچه‌گانه/جای خالی پیشکسوتان سینمای کودک و نوجوان با دانش‌آموزان اصفهانی و والدین‌شان پُر شد!

در بخش پایانی مراسم، پرفورمنسی توسط تک بازیگر نوجوان و با استفاده از قابلیت‌های ویدئو وال اجرا شد و با پرواز پروانه‌ها و پخش موسیقی، آتش بازی و اهتزاز پرچم ایران سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان رسما افتتاح شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فروکاست افتتاحیه یک «جشنواره بین المللی سینمایی» به جشنی بچه‌گانه/جای خالی پیشکسوتان سینمای کودک و نوجوان با دانش‌آموزان اصفهانی و والدین‌شان پُر شد! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سالن مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان شامگاه جمعه ۲۴ مهرماه پذیرای مراسمی با عنوان افتتاحیه سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بود. مراسمی پُرهزینه که بیش از هر چیز نابلدی و یا تعمد تیم اجرایی و برگزار کننده جشنواره را برای فروکاست سطح این رویداد مهم سینمایی در دولت سیزدهم هویدا می‌ساخت. افتتاحیه‌ای که با فقر دعوت و حضور پیشکسوتان سینمای کودک و نوجوان و همچنین عوامل و صاحبان آثار و تولیدات پذیرفته شده در این رویداد همراه بود. افتتاحیه‌ای که با بودجه‌ای نامشخص از جیب سینمای کشور برگزار شد و با حداقل ارتباط و برخورداری از شکل و شمایل ظاهری یک جشنواره سینمایی، به یک شب نشینی و جشن کودکانه بدل گردید. جشنی که بیش از هر چیز اوقات فراغت کودکان و نوجوانان دبستانی اصفهان را به همراه خانواده ایشان رقم زد!

به گزارش سینماپرس، آیین افتتاحیه سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در بی‌ربط‌ترین حالت ممکن به یک جشنواره سینمایی و در سطح «بین‌المللی» و به صورت جشنی کاملا بچه‌گانه از ساعت ۱۹:۳۰ امروز -۱۴ مهرماه- با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، مدیران و مسئولان برگزاری جشنواره، هنرمندان و کودکان و نوجوانان در سالن مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان برگزار شد.

فروکاست افتتاحیه یک «جشنواره بین المللی سینمایی» به جشنی بچه‌گانه/جای خالی پیشکسوتان سینمای کودک و نوجوان با دانش‌آموزان اصفهانی و والدین‌شان پُر شد!

این مراسم که با اجرای محمد سلوکی و احسان مهدی آغاز شد پس از تلاوت قرآن یک کار نمایشی ویژه افتتاحیه جشنواره روی صحنه رفت و در ادامه پس از پخش کلیپی با حضور عروسک‌های خاطره انگیز ایران و جهان، عروسک‌های تن‌پوش و شخصیت‌های عروسکی از ملل و اقوام گوناگون روی صحنه حاضر شدند که شور و شوق فراوانی را در مخاطبان کودک و نوجوان شرکت کننده در مراسم افتتاحیه ایجاد کردند.

سپس دو هنرمند جوان نسخه‌ای سنتی با همراهی سازهای تار و آکاردئون از موسیقی ماندگار فیلم «خواهران غریب» (کیومرث پوراحمد) را اجرا کردند.

محمد سلوکی مجری این برنامه، ضمن عرض خوش‌آمدگویی به مهمانان افتتاحیه، از مسئولان شهر اصفهان بابت فراهم آوردن شرایط دوباره برای برگزاری این جشنواره در این شهر تشکر کرد.

در ادامه مجید زین‌العابدین دبیر جشنواره روی سن حاضر شد و طی سخنانی گفت: خدا را شاکرم که فرصتی به دست آمد تا این جشنواره دوباره در شهر اصفهان برگزار شود.

فروکاست افتتاحیه یک «جشنواره بین المللی سینمایی» به جشنی بچه‌گانه/جای خالی پیشکسوتان سینمای کودک و نوجوان با دانش‌آموزان اصفهانی و والدین‌شان پُر شد!

وی افزود: سینما هنر متعالی و جامعی است که علاوه بر وجوه هنری، تکنیکی و حرفه‌ای، از علوم انسانی و علوم تربیتی نیز الهام گرفته است. سینما کلید پیشرفت کشور است و سینمای کودک و نوجوان به همین نسبت می‌تواند راهنمای بچه‌های ایران زمین برای حرکت در مسیر پیشرفت باشد. شعار جشنواره امسال هم با همین رسالت و نگرش، تنقیح و تهذیب یافت؛ بچه‌ها کمال‌طلب، حقیقت‌جو و آرمان‌خواه هستند و میل صعود به قلّه‌ها را دارند. اینک پس از چهار سال فترت، چراغ جشنواره فروغ دوباره گرفته و خانه جشنواره بار دیگر سرشار از شور و شوق کودکان و نوجوانان است. جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوان پس از چهار دهه به بلوغ رسیده و بخشی از هویت فرهنگی و هنری مردم اصفهان شده است.

دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان عنوان کرد: اصفهان، شهر زندگی است. شهری که نمادی از عقبه تمدنی و فرهنگی ما ایرانیان است و همه به داشتن اصفهان در قلب ایران عزیز افتخار می‌کنیم؛ اصفهان شهر فرهنگ و هنر، دیار صنعت و علم و بلاد ایمان و اخلاق است.

وی اظهار کرد: در جشنواره امسال بیش از ۵۵۹ فیلم متقاضی اولیه حضور بودند که بهترین های آنها به ۴ بخش رقابتی بلند و کوتاه در حوزه ملی و بین المللی راه یافتند و در داوری قرار گرفتند. درخواست ۲۰۰ فیلمساز از ۴۰ کشور جهان نشان داد فرهنگ و هنر ایران زمین و دیپلماسی فرهنگی ما در ضمیر هنرمندان آزاده دنیا احترام خاص خود را دارد.

زین‌العابدین گفت: جشنواره سی و پنجم فرصتی نو برای توجه به آثار و تولیدات سینمای کودک و نوجوان است تا تولید و اکران ویژه بچه‌ها، جلوه‌ای تازه‌ بگیرد. برگزاری دوباره جشنواره در اصفهان مرهون تاکید و دستور ویژه وزیر محترم فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی، برنامه‌ریزی راهبردی سازمان سینمایی، پیگیری و عزم مسوولان خدوم استان اصفهان، همدلی و همراهی‌ اعضای محترم شورای شهر، شهردار فرهیخته اصفهان، سازمان فرهنگی هنری شهرداری، مدیران شهری و از مهمتر خواست مردم و بچه‌های اصفهان بود که چراغ جشنواره دوباره فروزان شود. از همه عزیزانی که شرایط شایسته نام این جشنواره بین‌المللی متناسب با نام بلند ایران و شأن نیکوی مردم را فراهم کردند، تشکر می کنم.

جشنواره، جشنواره همه بچه های ایران است. بچه ها به سمت قله!

کمال حیدری – معاون فرهنگی شهردار و رییس سازمان فرهنگی و تفریحی و ورزشی شهرداری اصفهان

کمال حیدری، معاون فرهنگی شهردار و رییس سازمان فرهنگی و تفریحی و ورزشی شهرداری اصفهان در ادامه روی صحنه رفت و گفت: خوشحالم که دوره سی و پنجم مجددا در اصفهان برگزار می‌شود و این امر موجب جنب و جوش در جوانان اصفهانی برای حرکت به سمت قله می‌شود.

او ادامه داد: سه نسل تلاش کردند تا جشنواره به نقطه فعلی برسد. رسیدن به قله فراز و نشیب‌هایی دارد که با انرژی کودکان و نوجوانان آن را فتح می‌کنند. امیدوارم میزبان شایسته‌ای باشیم و تلاش داریم در محلات اصفهان برنامه‌ای را شروع کنیم تا این نشاط در برنامه‌های آتی به سراسر ایران تسریع پیدا کند.

حیدری گفت: امسال برنامه برگزاری المپیاد را داریم. همچنین برای معلولان و کودکان سرطانی و کودکان کار برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. امیدوارم هر چه زودتر بتوانیم پروانه‌ها را به حرکت در آوریم و به اهداف خود برای پیشرفت دست پیدا کنیم.

محمد سلوکی از عوامل برگزاری جشنواره در شهر اصفهان تشکر کرد و گفت مردم شهر اصفهان به شدت با این جشنواره خاطره دارند و در ایام برگزاری این رویداد شور و شوق ویژه‌ای فضای شهر را فرا می‌گیرد.

در ادامه سلوکی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دعوت کرد تا روی صحنه حاضر شود.

محمدمهدی اسماعیلی در ابتدای سخنانش اظهار کرد: خدا را شاکرم که در چنین ایام مبارکی و در این روز شریف و در این شهر کم‌نظیر، اصفهان مهد فرهنگ و هنر و تمدن حاضر شدیم. جشنواره بزرگ کودک و نوجوان بهانه‌ای برای گردهمایی فرزندان خوب ایران زمین است که نگاه به فتح قله دارند. انقلاب اسلامی ایران با عمری بیش از ۶۰ سال در هر دوره و نسلی، فرزندان بزرگی را پرورش داده و تربیت کرده. اصفهان مهد شهدای والامقام بوده است که تاریخ پر افتخار را ورق زده‌اند.

فروکاست افتتاحیه یک «جشنواره بین المللی سینمایی» به جشنی بچه‌گانه/جای خالی پیشکسوتان سینمای کودک و نوجوان با دانش‌آموزان اصفهانی و والدین‌شان پُر شد!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ۲۴ هزار شهید اصفهان را به پایتخت فرهنگ شهادت ایران‌زمین تبدیل کرده است. ستارگانی چون شهید خرازی و شهید دیانی بزرگانی هستند که هر یک از آن‌ها برای یک جامعه رو به جلو چون مشعلی فروزان، راه را نشان می‌دهند. علمای اصفهانی در طی قرون و اعصار این شهر را به شهری برای پیشرفت و تجلی فرهنگ شهادت تبدیل کرده‌اند. کودکان عزیز امروز وارث چنین سرمایه غرور آفرینی هستند. کودکان برای سرافرازی، استقلال و سربلندی، وارث افرادی هستند که جان‌های عزیز خود را هدیه کردند و امروز در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این شهر و این سالن بی‌نظیر حاضر هستیم.

وی ادامه داد: من به اصفهانی‌ها برای افتخارآفرینی‌های متعدد تبریک عرض می‌کنم. آن‌ها مایه غرور و افتخار هستند. برای اصفهان و تاریخ پر از غرور و افتخار واژگان ناتوانند و نمی‌شود با کلمه این جایگاه را برای مهد تمدن توصیف کرد. سی و پنجمین جشنواره در این سالن که به نام امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نامگذاری شده کلید می‌خورد و امشب میزبانان شما کودکان و نوجوانان سرزمین ما هستند.

اسماعیلی گفت: ما در دولت بنا را بر این قرار دادیم که حوزه فرهنگ و هنر در جایگاه اصلی خود قرار بگیرد و پیشتاز باشد. دولت انقلابی تلاش دارد کشور بر ریل انقلاب و فرهنگ آن حرکت کند. کمبودهابی وجود دارد و باید مسیرها و روش‌ها اصلاح شود. در حوزه کودک و نوجوان قصد سرمایه‌گذاری داریم چراکه پیشرفت‌ها از همین نقطه و با محوریت کودکان و نوجوانان آغاز می‌شود. حضور کودکان و نوجوانان برای تحقق این مهم، یک ضرورت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروز همه مدیران و معاونان وزارتخانه همراه من هستند تا در چنین جایگاهی خدمت کودکان اعلام کنیم ما در حوزه فرهنگ و هنر تمرکزمان در آموزش این نسل غرور آفرین است، گفت: در شورای عالی سینما هماهنگی بین وزارتخانه‌های مختلف حاصل شده و قصد داریم با اتحاد یکدیگر فضا را در اختیار کودکان و نوجوانان قرار دهیم. دولت انقلابی قصد دارد فرهنگ و هنر در جایگاه درست قرار گیرد.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارشاد موضوع ارتقای هنر برای کودکان را دنبال می‌کنند و به زودی زنگ سینما در مدارس اتفاق می‌افتد. موضوع تولید فیلم‌های کودک و پویانمایی از اولویت‌های ما است. امسال هم یک فیلم پویانمایی سالن‌ها را شلوغ کرده است. بنا داریم این بال‌ها را توسعه دهیم و این مهم رخ می‌دهد.

اسماعیلی ادامه داد: در حوزه کتاب و نشریات و تئاتر و موسیقی و فیلم باید برنامه‌ریزی‌هایی برای تربیت نسل جدیدی از هنرمندان بر مبنای تعالیم والای نظام اسلامی قرار گیرد و جشنواره اصفهان گام مهمی در آغاز این مسیر نورانی است. از خوبانی که برای برگزاری این جشن با شکوه تلاش کردند ممنونم. از سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان ممنونم. از شهردار و سایر مدیران استان و مدیران سازمان سینمایی و بنیاد سینمایی فارابی تشکر می‌کنم و این جشنواره را نقطه آغازی برای خلق رویدادهای جدید و مهم در عرصه کودک و نوجوان قرار خواهیم داد.

پس از اجرای موسیقی زنده انیمیشن‌های خاطره‌انگیز «پلنگ‌صورتی» و «فوتبالیست‌ها» مهدی سلوکی مجری این مراسم گفت: ویژگی جشنواره فیلم کودک این است که بچه‌ها داور این جشنواره هستند و در هر دوره نقش آن‌ها جدی‌تر می‌شود. در هر دوره تعدادی از کودکان و نوجوانان به عنوان داور شناخته می‌شوند و با کارشناسی‌های خود نتایج را تعیین می‌کنند. بیش از نهصد نفر از کودکان و نوجوانان داور این جشنواره هستند.

در ادامه افتتاحیه، سرودهای کودکانه به صورت زنده اجرا شد و با همراهی بچه‌ها همراه بود و سپس با شمارش معکوس سال سینمای کودک و نوجوان به صورت نمادین تحویل شد.

در بخشی دیگر از افتتاحیه سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، مجریان برنامه پرمخاطب «سر سفره خدا» که سحر ماه رمضان ویژه روزه اولی‌ها پخش می‌شود، روی صحنه حاضر شدند و ترانه‌هایی را با بچه‌ها همخوانی کردند و لحظات مفرحی به وجود آوردند.

فروکاست افتتاحیه یک «جشنواره بین المللی سینمایی» به جشنی بچه‌گانه/جای خالی پیشکسوتان سینمای کودک و نوجوان با دانش‌آموزان اصفهانی و والدین‌شان پُر شد!

سپس سلوکی مجری این مراسم گفت: مسعود روشن پژوه، خاله شادونه و گروه رنگین کمان در ایام جشنواره برنامه‌هایی را برای کودکان اصفهانی اجرا خواهند کرد.

در ادامه ترانه و موسیقی ماندگار مجموعه «خونه مادربزرگه» به صورت زنده اجرا شد.

در بخش بعدی این مراسم، کلیپی از فیلم‌های تاریخ سینمای کودکان و نوجوانان ایران پخش شد که توسط هوش مصنوعی تولید شده بود.

در ادامه افتتاحیه جشنواره ۳۵، محمد سلوکی مجری مراسم گفت: شعار جشنواره امسال «بچه‌ها به سمت قله» است و می‌خواهم از بچه‌ها بپرسم بلندترین قله ایران در کجاست؟ سلوکی به میان جمعیت بچه‌ها رفت و از آن‌ها سوالاتی درباره قله دماوند و ملزومات صعود و رسیدن به قله پرسید. او سپس گفت: برای رسیدن به قله در درجه اول باید آرزوی رسیدن به قله را داشته باشیم. سلوکی از فرزند شهید حججی هم سوالاتی درباره صعود به قله پرسید.

فروکاست افتتاحیه یک «جشنواره بین المللی سینمایی» به جشنی بچه‌گانه/جای خالی پیشکسوتان سینمای کودک و نوجوان با دانش‌آموزان اصفهانی و والدین‌شان پُر شد!

او یادآور شد: فرزندان شهیدان بزرگواری در مراسم افتتاحیه جشنواره حاضر هستند.

سلوکی ادامه داد: برای صعود به قله باید برنامه‌ریزی کرد و دانش آن را داشت و راهنما و هم‌نورد نیاز است که ما را در رسیدن به موفقیت کمک کند. در کشور ما برای رسیدن به موفقیت باید به دنبال کسب مسیرهای موفقیت بود. وظیفه بچه‌ها دانستن، آگاه بودن و رسیدن به قله است.

در ادامه مراسم کلیپی با تم پوستر جشنواره امسال پخش شد که در هر کدام از تصاویر، کودکان و نوجوانان عکس‌هایی از شهدای گرانقدر شهر اصفهان را در دست داشتند.

در ادامه گروه سرودی متشکل از کودکان دختر و پسر که لباس‌های اقوام مختلف را بر تن داشتند روی صحنه حاضر شدند و ترانه‌ای با زبان‌ها و گویش‌های مختلف ایران‌زمین با مضمون «ایران» را اجرا کردند.

فروکاست افتتاحیه یک «جشنواره بین المللی سینمایی» به جشنی بچه‌گانه/جای خالی پیشکسوتان سینمای کودک و نوجوان با دانش‌آموزان اصفهانی و والدین‌شان پُر شد!

در ادامه مهدی سلوکی درباره المپیاد فیلمسازی این دوره از جشنواره گفت: هفتمین دوره المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران همزمان با جشنواره سی و پنجم شروع شده اما در پاییز و زمستان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام در سایت بنیاد سینمایی فارابی نام‌نویسی کنند.

او گفت: امشب نقطه آغاز این جشنواره است و امیدوارم در طول جشنواره خاطرات خوبی برای همه باقی بماند و باید مسیری برای کودکان ایجاد کنیم که نسل آینده سرشار از شادی، شور، امید، علم و آگاهی باشند و بتوانند قله‌های علم و ایمان را فتح کنند.

فروکاست افتتاحیه یک «جشنواره بین المللی سینمایی» به جشنی بچه‌گانه/جای خالی پیشکسوتان سینمای کودک و نوجوان با دانش‌آموزان اصفهانی و والدین‌شان پُر شد!

در بخش پایانی مراسم، پرفورمنسی توسط تک بازیگر نوجوان و با استفاده از قابلیت‌های ویدئو وال اجرا شد و با پرواز پروانه‌ها و پخش موسیقی، آتش بازی و اهتزاز پرچم ایران سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان رسما افتتاح شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

چرا مردن بچه‌ها در فیلم‌ها تکرار می‌شود؟/ ظهور نسل جدید فیلمساز – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

هاتف علیمردانی کارگردان سینما و عضو هیأت انتخاب چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در بخش آثار داستانی، در آستانه برگزاری این رویداد درباره ارزیابی خود از کیفیت فیلم‌های متقاضی حضور در جشنواره، به خبرنگار مهر گفت: ما امسال در هیأت انتخاب آثار داستانی جشنواره فیلم کوتاه تهران با دقت زیادی آثار را بررسی کردیم. وقتی در جلسات درباره فیلم‌ها صحبت می‌کردیم، مشخص بود که همه اعضا خیلی با دقت روی آثار مسلط شده‌اند و نظر می‌دهند. واقعاً بررسی تعدادی زیادی فیلم کوتاه، در یک زمان یک ماهه، کار سختی بود.

وی افزود: تلاش‌مان را کردیم که از این ترکیب بهترین آثار را انتخاب کنیم. در عین حال بالا بودن سطح کیفی جشنواره و نزدیک بودن کیفیت بخش زیادی از آثار، باعث شد برخی از فیلم‌هایی که اتفاقاً کیفیت خوبی هم داشتند، در جشنواره حضور نداشته باشند. این اتفاق نباید باعث سرخوردگی فیلمسازان جوان شود. بالاخره همه فیلمسازان باید این نکته را مدنظر داشته باشند که رقابت در جشنواره تهران، واقعاً سخت و شدید است. نزدیک بودن کیفیت آثار، شانس پذیرفته شدن همه آن‌ها را کم می‌کند.

علیمردانی تأکید کرد: خیلی از فیلمسازان بودند که واقعاً کارهای فوق‌العاده‌ای هم ساخته بودند اما طبیعتاً ما نمی‌توانستیم آثار همه آن‌ها را در بخش رقابت قرار دهیم. ما بعد از بررسی اولیه به ۱۸۰ اثر رسیدیم که همه این ۱۸۰ اثر می‌توانستند در جشنواره حضور داشته باشند. بخشی از انتخاب‌ها هم طبیعتاً سلیقه‌ای است. برخی از آثار را شخصاً خیلی علاقه داشتم در جشنواره حضور داشته باشند اما سلیقه و نظر جمع داوران، چیز دیگری بود و باید به این نظر احترام می‌گذاشتیم. به تعبیری می‌توان گفت فیلم‌هایی که همه اعضای هیأت انتخاب را متقاعد کردند، توانستند به جشنواره راه پیدا کنند.

این کارگردان درباره ایرادات پرتکرار در فیلم‌های متقاضی هم گفت: یکی از نکاتی که خیلی به چشم من آمد، سیاه دیدن و سیاه‌نمایی بود. گویی ما به این نتیجه رسیده‌ایم که با اگزجره کردن سیاهی‌ها فیلم بهتری می‌سازیم! یکی از این ایده‌ها مردن بچه است که از دم‌دستی‌ترین سوژه‌هاست و هر مخاطبی را ناراحت می‌کند. آثار ما باید همراه با امید و نگاه رو به جلو باشد. من آثاری را که حتی خوش ساخت بودند اما ایجاد ناامیدی می‌کردند، نمی‌پسندیدم. آثار مرتبط با خودکشی هم خیلی داشتیم.

وی افزود: امیدوارم این نگرش در سینما تغییر کند. بحثی در لزوم پرداختن به معضلات اجتماعی نیست اما چرا اینقدر تکرار؟ وقتی بالای ۲۰ تا ۳۰ اثر با یک سوژه ثابت می‌بینید، توی ذوق‌تان می‌خورد. چند کار بسیار خلاقه هم در جشنواره همین امسال داریم که خواهید دید که من به خلاقیت و نگاه درست سازندگان‌شان رأی دادم. خیلی از سوژه‌ها و مسائل تکراری را کنار گذاشتیم و شاید یکی از ویژگی‌های مهم جشنواره امسال همین تنوع آثار باشد.

علیمردانی گفت: تنوع آثار از شهرستان‌های مختلف بسیار قابل توجه بود و ۱۱ فیلمساز زن در بخش داستانی جشنواره داریم که این آمار هم آمار قابل تأملی است. خیلی از آثار بودند که واقعاً من را شگفت‌زده کردند. ما شاهد ظهور نسل جدیدی از فیلمسازان هستیم که می‌توانند جهان فیلمسازی را در آینده تغییر دهند.

این عضو هیأت انتخاب جشنواره فیلم کوتاه تهران عنوان کرد: نکته‌ای که باید درباره مهدی آذرپندار به‌عنوان دبیر جشنواره تأکید کنم این است که کوچک‌ترین دخالتی در فرآیند انتخاب آثار نداشت و هیچ اثری به هیأت انتخاب توصیه نشد.

چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پیکر فردوس کاویانی بدرقه شد/آخرین بازیگر طنز فاخر را از دست دادیم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد فردوس کاویانی با حضور هنرمندان و جمعی از مردم امروز صبح سه شنبه ۱۱ مهر در خانه هنرمندان برگزار شد.

اصغر همت هنرمند و بازیگر اجرای این مراسم را بر عهده داشت و در سخنانی به خاطره‌هایی از بازیگری او در سال‌ها پیش اشاره کرد.

شهرام گیل‌آبادی رئیس کانون کارگردانان خانه تئاتر در ادامه عنوان کرد: همه ما در برابر مهربانی این بزرگ باید زانو بزنیم. این صحنه تنها این جمله را به یاد می‌آورد که بگویی ای مرگ از جان رفیقانم چه می‌خواهی. خواهشم این است که در ذهن‌مان مهربانی او را به یاد بسپاریم.

وی اضافه کرد: سال ۶۸ که «سفارت خانه» را اجرا می‌کند می‌گوید ما موظفیم مهربانی را ترویج کنیم. من هم این جمله را خواندم و آمدم بگویم ما هنرمندان موظفیم مهربانی‌ها را ترویج کنیم. وجه کارگردانی و بازیگری او هم از همین حیث است که پر از مهر بود.

گیل‌آبادی تصریح کرد: او در مصاحبه‌هایش روی یک نکته دیگر تاکید دارد و آن انتخاب است و می‌گوید ما باید انتخاب‌های درست داشته باشیم تا به شایستگی در کنار مردم باشیم.

سپس پژمان بازغی رئیس انجمن بازیگران در سخنانی با تسلیت به خانواده او و جامعه زرتشتیان بیان کرد: من وقتی وارد سریال «آژانس دوستی» شدم یک جوان بیست و چند ساله بودم. آن روزها برای من دانشگاه بود و هرچه یاد گرفتم از این دوستان بود و چیزی بیش از مهربانی ندیدم. این روزها در انجمن می‌شنوم که جوان‌ترها دیر سر کار می‌آیند یا نظم ندارند اما من آن روزها بسیار از بزرگان‌مان یاد گرفتم.

وی تاکید کرد: فردوس کاویانی اخرین بازیگر طنز فاخر ایران است که او را از دست دادیم طنز ایران مدیون اوست.

اصغر همت در ادامه با تأیید سخنان بازغی تصریح کرد: در عرصه‌ای که چیزهایی به نام طنز و کمدی به خورد ما دادند که طنز و کمدی نیست بلکه هجو است باید بگوییم او واقعاً از طنازان بی‌نظیر بود.

در بخش دیگر هادی مرزبان پشت تریبون رفت و گفت: فکر نمی‌کردم هیچ‌گاه برای فردوس بیایم و حرف بزنم. وقتی این جمعیت در این روز تعطیل می‌آید یعنی فردوس نازنین بود. گاهی به او می‌گفتم تو در خوب بودن افراط می‌کنی. خوبی او را از بعد مظلومیت هم باید دید که چقدر مظلوم واقع شد.

مرزبان یادآور شد: او شاید فقط در یکی دو کار من نبود و از سال ۶۸ برای همه کارهایم به او زنگ می‌زدم. فردوس تنها بازیگری بود که هرگاه می‌خواست سراغ یک فیلم و سریال برود از من می‌پرسید تو تئاتر نداری و ابتدا تئاتر را به فیلم و سریال ترجیح می‌داد.

وی اضافه کرد: زمانی که حالش خیلی خوب نبود از او برای «تانگوی تخم‌مرغ داغ» دعوت کردم ابتدا نپذیرفت و گفت دیگر نمی‌تواند بازی کند و من خواهش کردم فقط در این نمایش حضور داشته باشد و گفتم تو برکت این کار هستی بیا و فقط باش.

در بخش دیگر مسعود جعفری جوزانی کارگردان سینما و تلویزیون یادآور شد: وقتی کسی که دوستش داریم و عاشقش هستیم ما را ترک می‌کند لحظه تلخی است. من البته معتقدم افرادی مثل فردوس کاویانی میرا نیستند.

وی با اشاره به ویژگی‌های کاویانی عنوان کرد: به جرأت می‌گویم او تنها کسی است که در زندگی دیدم هرگز بد کسی را پیش من نگفت و ضعف کسی را پیش من آشکار نکرد.

جعفری جوزانی اضافه کرد: او با بازی و نگاهش و حس ناب و درخشانی که در درونش بود دل‌های خشک را آبیاری می‌کرد.

این کارگردان تصریح کرد: هنرمندان این شانس را دارند که ده‌ها زندگی را زندگی می‌کنند و این تجربه را به دیگران هم انتقال می‌دهند. ما هنرمندان را دوست داریم چون زندگی‌های خشک را آبیاری می‌کنند.

وی اضافه کرد: زبان، پدر و مادر، منطقه جغرافیایی همه اتفاق است و در زندگی عاشق کسی می‌شوی که حتی از خون و یا خویشاوند تو نیست و به دلیل خصوصیات او علاقمندش می‌شوید و من فردوس کاویانی را این چنین دوست داشتم.

جعفری جوزانی با اشاره به سخنانی که درباره شرایط این سال‌های فردوس کاویانی گفته شد و اینکه چندان دوست نداشت کسی به دیدنش برود اظهار کرد: فردوس کاویانی دوست نداشت با دیدن شرایطش غمی بر دل کسی سنگینی کند.

وی در ادامه گفت: ما بازیگران را دوست داریم چون این هنرمندان شخصیت‌های متعددی را به زندگی ما می‌آورند و من احساس می‌کنم هر وقت فردوس را بخواهم کنار من است. این‌ها سیاسیون یا سیاست‌باز نیستند. در دل ملت جای دارند و هرگز نمی‌میرند.

اسماعیل خلج نیز در سخنانی گفت: من در فضای مجازی صفحه‌ای دارم که بیش از چند هزار متن و پست گذاشته‌ام اما هیچ‌گاه از درگذشت کسی ننوشته‌ام و فردوس کاویانی تنها کسی بود که درباره درگذشتش نوشتم.

وی در حالی که اشک می‌ریخت و به سختی می‌توانست صحبت کند، گفت: بگذارید گریه کنم برای این مرد نازنین که بازی‌های زیبای خود را به جای گذاشت.

در پایان آرمیتا کاویانی دختر این هنرمند در پشت میکروفن قرار گرفت و بیان کرد: بابا پر از عشق و وفا بود، نه معنای کینه را می‌دانست و نه می‌دانست بدخواهی چیست. قلبش برای ایران می‌زد دغدغه‌اش ایران و هموطنانش بود چه در ایران چه خارج از ایران. من بعد از چند دهه هنوز شاهد بازتاب عشق و مهر او به ایران هستم. همه با مهر و محبت و عشق نام پدرم را نگه داشتند.

وی با سپاسگزاری از حمایت‌های مردم و هنرمندان بیان کرد که سپاسگزاری ویژه‌اش از مادرش است که در این سال‌ها ذره‌ای از عشقش به پدرش کم نشد.

مشاهده خبر از سایت منبع