X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

نجفی: نباید روح سینما را فدای اکران آنلاین کنیم/ مدیران و سیاست گذاران باید با مهندسی فرهنگی تدبیری برای وضعیت اسفبار سینما داشته باشند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: حسن نجفی کارگردان سینما با توجه به گسترش ویروس کرونا که منجر به تعطیلی برخی سالن های سینما و عدم استقبال مردم از سینماها شده در خصوص وضعیت اکران آنلاین گفت: اکران آنلاین نمی تواند جایگزین سینما شود و معتقدم ما هرگز نباید روح سینما را فدای اکران آنلاین کنیم.

کارگردان فیلم های سینمایی «آسمان هشتم» و «سهم گمشده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اکران آنلاین پدیده بسیار مهمی است که در این زمانه با پیشرفت تکنولوژی نمی توان وجود آن را نادیده گرفت اما اینکه ما اکران آنلاین و سینما را در یک سطح و تراز قرار دهیم کار بسیار غلطی است.

وی ادامه داد: بی شک حس و حال فیلم دیدن در سالن های تاریک سینما، با پرده عریض و حضور افراد مختلف به عنوان مخاطب، روحی دارد که به هیچ عنوان آن روح در محل کار، منزل و… و از طریق گوشی های موبایل و صفحه تلویزیون به مخاطب منتقل نمی شود.

نجفی خاطرنشان کرد: اکران آنلاین در سراسر دنیا هم تعریف خاص و مشخص خود را دارد و اصلاً یک مدیوم جدا از سینما است و فیلم ها و سریال هایی که برای نمایش آنلاین تولید می شوند از قالب سینما کاملاً جدا هستند.

این سینماگر با تأکید بر اینکه مدیران و سیاست گذاران باید با مهندسی فرهنگی تدبیری برای وضعیت اسفبار سینما داشته باشند اظهار داشت: قرار نیست با هر اتفاقی کسب و کارها تعطیل شود؛ امروز کرونا است و فردا امکان دارد هزار و یک مریضی و مسأله و بیماری دیگر به وجود بیاید. ما نیاز به مدیرانی هوشمند، مدبر و خلاق داریم که با دوراندیشی و نکته سنجی و دغدغه مندی اجازه ندهند سینما از اتفاقات مختلف ضربه بخورد.

وی تصریح کرد: ما امروزه در سینمای ایران فاقد هرگونه برنامه کارآمد و راهبردی برای مقابله با ویروس منحوس کرونا هستیم و این اتفاق بسیار دردآور و ناراحت کننده است. ما نیازمند آن هستیم که مدیران فرهنگی به دور از فضای شعارزده همیشگی شان با دقت و درایت و ارائه طرح و برنامه های عملی کاری کنند که سینما بیش از این دچار ضربه و خسران نشود و چراغ سالن های سینما روشن بماند و اهالی سینما بتوانند همچنان از طریق تولید آثار هنری امرار معاش کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *