X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

از تأخیر طولانی مدت آغاز مراسم تا کنایه مجری به اهدای جوایز متعدد در بخش ها! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مراسم اختتامیه چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر با حواشی همراه بود؛ بخشی از این حواشی برای اطلاع مخاطبان گرامی سینماپرس در این گزارش گردآوری شده است.

به گزارش سینماپرس علیرغم سرمای شدید هوا برای ورود به برج میلاد گیت‌هایی در محوطه فضای باز تعبیه شده و تحمل حضور در صف ورود برای بسیاری مهمانان سخت شده است. علاوه بر این آسانسورهای مرکز همایش ها برای توقف از طبقه مرکز همایش ها خارج شده و هیچ اطلاع رسانی برای تردد حضور مهمانان جشنواره صورت نگرفته است. مهمانان برای حضور در مراسم مجبور هستند از آسانسورهای پارکینگ طبقاتی استفاده کنند.

علیرغم بین المللی بودن جشنواره خبری از رعایت استانداردها نیست! از جمله آنکه حضور برخی افراد با کودکان خردسال در این مراسم خودنمایی می کند.

علیرغم حضور مسئولان ارشد فرهنگی در سالن و در حالی که اعلام شده بود مراسم رأس ساعت ۱۸:۳۰ آغاز می شود، اختتامیه جشنواره چهل و یکم با تأخیر بسیار طولانی مدت ساعت ۱۹:۱۶ دقیقه آغاز شد.

حضور فرزند شهید بروجردی که محمدحسین لطیفی جایزه خود را به وی تقدیم کرد با تشویق ممتد حاضران روبرو شد. فرزند شهید بروجردی نیز جایزه خود را بابک حمیدیان تقدیم کردند که البته وی در مراسم حضور نداشت.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در نیمه مراسم حوالی ساعت ۲۰:۳۰ وارد سالن شد.

اهالی رسانه حاضر در مراسم انتقاد جدی نسبت به داوری ها به ویژه نادیده گرفته شدن بازی بابک حمیدیان در فیلم «غریب» داشتند.

بغض محمد خزاعی و ممانعت دست دادن یکی از داوران زن خارجی با یکی از شرکت کنندگان خارجی روی صحنه با واکنش هایی همراه بود. رئیس سازمان سینمایی با اعلام اینکه جشنواره فجر به بچه‌های انقلاب برگشت، با تشویق ممتد مخاطبان مواجه شد. این تشویق‌ها زمانی بیشتر شد که خزاعی با بغضی شدید، از مردم ایران تشکر کرد.

خزاعی ضمن تشکر از نقش تمامی رسانه‌ها و برخی سینماگران در برگزاری باشکوه جشنواره فیلم فجر، در ادامه صحبت‌های خود به فشارهای چند ماه اخیر اشاره کرد که تلاش شد مردم در جشنواره فیلم فجر حضور نیابند و به راهپیمایی بیست‌ و دوم بهمن نروند، اما مردم در سالن‌های سینما حاضر شدند، در اختتامیه جشنواره فیلم فجر حضور دارند و امروز در صحنه حاضر شدند و در راهپیمایی سالگرد انقلاب شرکت کردند که در هنگام ایراد این سخنان بغض آقای خزاعی ترکید و تریبون را رها کرد و به ردیف اول صندلی‌ها بازگشت و در کنار دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نشست.

احترام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به هنرمندان مثال زدنی بود؛ وی جلوی پای اغلب هنرمندان بلند می شد و برای ویژه به پیشکسوتان حرمت ویژه ای قائل می شد.

مجری مراسم هنگام اهدای جایزه ویژه حاج قاسم‌سلیمانی که به فیلم «غریب» تعلق گرفت اعلام کرد که فرزند شهید سلیمانی در سالن حضور دارند اما محمد خزاعی به او اشاره کرد که ایشان نیامده اند. لطیفی این جایزه را به مردم کردستان تقدیم کرد.

جایزه ای در جشنواره چهل و یکم اهدا شد به نام تندیس گوهرشاد که به لیلی عاج کارگردان «سرهنگ ثریا» تعلق گرفت.

دیپلم های افتخار فراوان در بخش های مختلف با انتقاد برخی حاضران روبرو شد؛ برخی افراد این کار را غیرتخصصی و تعارفی قلمداد کردند! داوران جشنواره در بخش بهترین بازیگر مکمل مرد سه دیپلم افتخار و یک سیمرغ بلورین اهدا کردند. کنایه مجری به اهدای جوایز متعدد در بخش ها نیز بارها تکرار شد و او داوران را سخاوتمند معرفی کرد.

گلایه مجید صالحی هنگام دریافت جایزه اش از روح الله سهرابی که اعلام کرده بود هر کسی در جشنواره شرکت نکرده دیگر امکان کار در سینما ندارد با تشویق حضار روبرو شد.

طولانی شدن زمان مراسم باعث شد بسیاری افراد تا انتها تحمل نکرده و سالن را ترک نمایند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *