X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

بازیگری دارای یک جهان بینی متفاوت است

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ملیکا متولی پور مجری و بازیگر تلویزیون گفت: دارای لیسانس کارگردانی تلویزیون و ارشد سینما هستم، از ۵ سالگی به بازیگری علاقه داشتم و از همان زمان تا به حال که نزدیک به ۱۹ سال میگذرد، هدف و آرزویم هیچ تغییری نکرده و حتی خیلی بیشتر مشتاق و علاقه مندم به اینکه بتوانم خود را در این حوزه تقویت کنم.

متولی پور گفت: از نظر من بازیگر شدن صرفا بازیگر بودن به آن نوعی که ما در دنیای امروز می‌بینیم و می‌شناسیم به صورت کلی نیست بلکه من به آن جزئی‌تر نگاه میکنم، به نظرم بازیگر بودن در واقع یک نوع جهان بینی متفاوت داشتن است، بازیگر بودن این است که فرد بتواند زندگی‌های مختلف، جامعه، روان انسان‌ها را بشناسد و در واقع بازیگر بودن اول از همه یک حالت خودشناسی به فرد می‌دهد که شاید در خیلی از رشته‌های دیگر این موضوع وجود نداشته باشد.

او می‌گوید: زمانی که قرار است فرد نقشی را بازی کند او وارد جسم یک انسان دیگر می‌شود که در واقع آن فرد نقش متفاوتی از خود را نشان خواهد داد که با گذشته و دنیا فرد خارج از فضای بازیگری متفاوت است که در حقیقت هیچ کدام از این‌ها به صورت واقعی در این جهان وجود نداشته و بازیگر است که باید آن را خلق کند و خلاق بودن در بازیگری بسیار جذاب است.

وی افزود: دوست دارم زندگی‌های متفاوتِ زیادی را زندگی کنم تا از این طریق دنیا را یکنواخت نگاه نکنم و این احساس را داشته باشم تا در این یکباری که زندگی می‌کنم انگار بار‌ها و بار‌ها زندگی کرده ام و به دنیا آمده ام و داشتن این احساس برای من بسیار جذاب است. این مجری تلویزیون گفت: اگر از لحاظ آکادمیک در حال تحصیل هستم دلیل اش این است که جدای از بحث محتوایی بحث تکنیک مهم است تا از این راه بتوانم تمام جهان را دریابم و تا حد ممکن به تمام بعد‌های جهان بازیگری نزدیک شوم.

متولی پور گفت: آنچه که ما در زبان فارسی به آن بازیگر می‌گوییم از معادل انگلیسی آن متفاوت است و در واقع اکتر از اکت به وجود آمده یعنی عمل گر یک انسانی که یک کنش را انجام می‌دهد و اگر بخواهیم مصداقش را در زندگی نگاه کنیم اگر فرد کنشی نداشته باشد و دنیا را به ضربان قلب تشبیه کنیم زمانی انسان زنده است که نبض در حال زدن است و بالا و پایین شدن در زندگی وجود دارد.

وی افزود: انسان یک سری کنش‌هایی را انجام می‌دهد که اگر هیچ کاری نکند خط ضربان قلب صاف می‌شود و در نهایت می‌میرد با همین مثال می‌توانم بگویم بازیگری برای من مصداق زندگی کردن است و در این راه سعی کرده ام تا حد ممکن به آن نزدیک شوم.

متولی پور گفت: کارگردانی و اجرا کردن و مجری بودن که نزدیک به ۴ سال است که تجربه‌ی آن را دارم که همه‌ی این موارد پیرامون این موضوع می‌گذرد و به من کمک کرده اند تا دنیای بازیگری را ییشتر درک کنم.

این بازیگر تلویزیون گفت: قدم‌های اولم را در این مسیر میگذارم، اما با توجه ام به تجربه ام در این حوزه باید بگویم که مهم‌ترین موضوع این است که انسان علاقه داشته باشد، علاقه صرفا این نیست که ما در درون خود یک خواستی را داشته باشیم، علاقه زمانی معنی واقعی پیدا می‌کند که آن خواست درونی تبدیل به یک عمل بیرونی شود و برای رسیدن به خواست درونی و عمل بیرونی دست از تلاش برندارد.

او می‌گوید: مهم‌ترین موضوع این است که ما بتوانیم در علاقه‌ی خود زندگی کنیم و تمام زندگیمان را دربگیرد که شامل موارد مختلف از جمله دانشگاه، کلاس آموزشی، خواندن کتاب، دیدن مستند، فیلم دیدن، تئاتر بازی کردن و… باشد که در تک تک لحظات افراد جاری است.

وی افزود: زمانی که فرد تصمیم به بازیگر شدن می‌گیرد و قرار است شخصیت آدم‌ها را بشناسد باید شناخت افراد و موقعیت‌های مختلف را برای رسیدن به هدف نهایی که بازیگر شدن است را ملکه ذهن خود قرار دهد و از شناخت افراد به عنوان یک موقعیت طلایی برای پیشرفت خود قرار دهد چرا که شرایط کاری بازیگری شاید موقعیتی را به وجود آورد که فرد روزی در نقش شخصیت‌های مختلف بازی کند.

متولی پور گفت: برای من و هر فرد دیگری که در این مسیر است همیشه راه برای یادگیری و آموزش دیدن باز است که برای رسیدن به اوج این حرفه باید آموزش دید و تلاش کرد و هیچگاه دست از یادگیری برنداشت.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *