X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

تسلیمی: سینمای امروز ایران از سینمای فیلمفارسی هم عقب مانده تر است/ سینما را بدل به بنگاه بساز بفروشی کردند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سیروس تسلیمی تهیه کننده و نویسنده پیشکسوت سینما گفت: سینمای کشور ما بعد از پیروزی انقلاب در دهه ۶۰ سینمایی پیشرو و آگاهی بخش بود.

سیروس تسلیمی تهیه کننده و نویسنده پیشکسوت سینما با انتقاد نسبت به غیاب محتوای ارزنده در تولیدات سینمایی گفت: سینمای کشور ما بعد از پیروزی انقلاب در دهه ۶۰ سینمایی پیشرو و آگاهی بخش بود که اغلب فیلم هایش پیام های انسانی را به دنیا مخابره می کردند اما متأسفانه به واسطه سهل انگاری های صورت گرفته و سیاست گذاری های غلط این سینما امروزه بدل به سینمایی به شدت بنجل و پیش پا افتاده شده که روز به روز محتوای فیلم هایش دچار تنزل بیشتر می شود.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «پرنده کوچک خوشبختی» و «میکس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: باعث تأسف است که باید بگویم برخی افراد سینما را بدل به بنگاه بساز بفروشی کردند و به جای ارائه پیام در آثار انواع رقص را در فیلم ها ترویج می کنند! در واقع الآن فیلم های سینمایی به جای اینکه در پی ارائه پیام های انسانی و ارزشمند به مخاطبان شان باشند دنبال سودآوری هستند!

وی در همین راستا تصریح کرد: یک عده افراد مانند بساز بفروش ها دور هم جمع شدند و بودجه ها را چپاول کرده و ذهن مخاطب را با آثار سطحی نگرانه، کم عمق و بی ارزش خود به شدت منحرف می کنند و سینما را روز به روز به اضمحلال نزدیک تر می سازند.

تسلیمی با انتقاد شدید نسبت به حمایت از برخی فیلم های به شدت مبتذل و سطحی نگرانه اظهار داشت: گاهی برای فیلم هایی تبلیغ می شود که وقتی آن را می بینیم متوجه می شویم اصلاً اسم فیلم و سینما را روی این آثار نمی توان گذاشت. این سینما حقیقتاً از سینمای فیلمفارسی هم عقب مانده تر است چرا که سینمای فیلمفارسی باز یک سر و شکلی داشت، حداقل در فیلم هایش یک سری قهرمان وجود داشت اما متأسفانه در این فیلم ها هرگز چنین مسائلی هم یافت نمی شود.

این سینماگر پیشکسوت دلیل رسیدن به این بحران عظیم در هنرهفتم را نابود شدن مبحث فیلمنامه و فیلمنامه نویسی برشمرد و در این باره متذکر شد: ما وقتی ریشه ای به این ماجرا نگاه می کنیم متوجه می شویم معضل اصلی فیلم های مان این است که اغلب آثار از روی برخی فیلم های موفق سینمای داخل یا خارج به صورت ناشیانه کپی برداری می شوند. برخی حتی از روی سریال های سخیف ترکیه ای هم کپی می کنند و با نگاهی کاسبکارانه فیلم هایی می سازند که اصلاً در شأن فرهنگ و هنر کشورمان نیست.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «زندان زنان» و «عشق شیشه ای» خاطرنشان کرد: فیلمنامه نویس های خوب خانه نشین شدند و کار نمی کنند و هیچ یک از مدیران هم در پی دعوت از این افراد برای نجات سینما نیستند!

تسلیمی در پایان این گفتگو افزود: برایم عجیب است مردم از برخی فیلم های نازل و سردستی استقبال می کنند؛ گاهی فکر می کنم چقدر سطح سلیقه مردم دچار تنزل شده که به سینما می روند و این آثار سبک سرانه و نازل را نظاره می کنند. باعث تأسف است که بسیاری از فیلمنامه ها حتی با دقت از سوی شوراها مطالعه نمی شوند و همینطور سرسری به آن ها مجوز ساخت اعطا می شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *