X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

تأکید در خصوص حمایت از سینماگران ایرانی/ العامری: باید نگاه انسانی را در سینما رواج دهیم! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: حمید بن سعید العامری رئیس سازمان سینمایی کشور عمان گفت: آمادگی خود را اعلام می کنیم که از سینماگران ایرانی برای تولید فیلم های شان در کشور عمان حمایت کنیم.

حمید بن سعید العامری رئیس سازمان سینمایی کشور عمان گفت: ما علاوه بر آنکه با مسئولان فرهنگی و سینمایی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط هستیم و همکاری خوبی با آن ها داریم، آمادگی خود را اعلام می کنیم که از سینماگران مستقل ایرانی برای تولید فیلم های شان در کشور عمان حمایت کنیم.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در حال حاضر یک فیلم سینمایی ایرانی در کشور عمان در دست ساخت است که سازنده آن به صورت مستقل با ما وارد تعامل شده و نهادهای دولتی جمهوری اسلامی ایران در آن نقشی ندارند به علاوه اینکه تعدادی از هنرمندان سینمای ایران از جمله برخی تدوین گران نیز در عمان با ما مشغول همکاری اند و برخی فیلمسازان ایرانی نیز در عمان در حال تولید آثارشان هستند.

العامری خاطرنشان کرد: ما البته همکاری بسیار خوبی با رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط داریم و امیدواریم که میزان همکاری های مشترک مان گسترش پیدا کند. ما با کمال افتخار چندی قبل هفته فیلم ایرانی را برگزار کردیم و آثار خوبی از ایران را به نمایش گذاشتیم.

رئیس سازمان سینمایی عمان با بیان اینکه واقعیت این است که سینمای جمهوری اسلامی ایران به ویژه از منظر هنری امروزه جزو رده های نخست سینمای دنیا محسوب می شود اظهار داشت: سینمای ایران سینمایی هنری در میان کشورهای منطقه است و در کشور عمان نگاه مثبتی نسبت به سینمای جمهوری اسلامی ایران وجود دارد. ما دوست داریم همکاری بیشتری در حوزه درام با سینماگران ایرانی داشته باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه ایران و عمان دو کشور اسلامی هستند تا چه میزان می توان به این امر امیدوار بود که تولیدات مشترک با نگاه به اندیشه های ناب اسلامی میان این کشورها به وجود آید متذکر شد: من معتقدم ما باید نگاه انسانی را در سینما رواج دهیم! ما می توانیم با توجه به هر دینی نگاه انسانی داشته باشیم چرا که در همه ادیان انسان بودن و خصلت های نیک پسندیده است و در واقع ما با همه ادیان وجوه اشتراک فراوانی داریم.

العامری در بخش دیگری از این گفتگو تأکید کرد: کشور عمان خود را موظف می داند که در جشنواره های مختلف سینمایی کشورهای منطقه حضور داشته باشد و بنده خوشحالم که توانستم در جشنواره فیلم ایثار که محوری انسانی داشت شرکت کنم. ضمن اینکه رئیس سابق سازمان سینمایی عمان نیز پیش از این در جشنواره فیلم فجر شرکت کرده بود و با بنیاد سینمایی فارابی نیز همکاری داشت.

وی در پایان این گفتگو افزود: من از سال ها قبل سینمای ایران را دنبال می کنم و به ویژه سینمای ایران را با آثار مرحوم عباس کیارستمی شناختم که نگاهی انسانی به سینما داشت. بنده امیدوارم که میزان تعاملات سینمایی میان ایران و عمان چه به صورت همکاری نهادهای دولتی و چه به شکل مستقل و خصوصی افزایش پیدا کند و ما بتوانیم شاهد تولید آثار مشترک خوبی باشیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *