X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

افزایش سواد رسانه‌ای خانواده‌ها با برنامه «۳۶۰ درجه»

امیرحسین منصوری، سردبیر و نویسنده برنامه «۳۶۰ درجه» شبکه افق در استودیوی شبکه خبر درباره رویکرد این برنامه که با هدف افزایش سواد رسانه خانواده‌هاست، گفت: پشت هر متنی که روی آنتن می‌رود، تیم پژوهش و متخصص در حوزه‌های مختلف فعال هستند. حدود ۲۵ دقیقه با مخاطب در ارتباط هستیم و اگر قرار است به اثری در حوزه سواد رسانه‌ای بپردازیم، می‌بینیم آن اثر چه کلیدی را به مخاطب خواهد داد.

منصوری ادامه داد: به سراغ موضوعاتی می‌رویم، که بروز هستند و احتمال تاثیرگذاری بیشتری دارند. از آنجایی که مخاطب اصلی برنامه «۳۶۰ درجه» خانواده‌ها هستند، سعی می‌کنیم حرف‌هایی را بزنیم، که به درد آن‌ها بخورند. یعنی هرآنچه را که رسانه خواسته به زبان بیاورد، ولی به طور پنهانی و عمقی اشاره کرده، تا مخاطب به آن دست نیابد، بیشتر تمرکز کردیم. 

نویسنده برنامه «۳۶۰ درجه» در پاسخ به این سوال که تا چه حد به معیار‌های سواد رسانه‌ای در انتخابات موضوعات توجه می‌شود، توضیح داد: اصرارم بر این است که اگر در برنامه با ۲۵ دقیقه‌ای چند محور را باز می‌کنیم، حتماً هر محور دو تا سه منبع عینی داشته باشد و منبع و مقالات برای سال‌های اخیر باشند. با این حال، حتی پلاتو‌های مجری و منابع علمی به ساده‌ترین زبان ممکن بیان می‌شود، تا در ذهن بماند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *