X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

فهرست برنامه‌های راه‌یافته به مرحله نهایی جشنواره «آیین سخن» اعلام شد

برنامه‌های بخش کوتاه راه‌یافته به مرحله نهایی شامل آنونس «زبان فارسی» از رادیو فرهنگ، «صبا مک» از رادیو صبا، «سخن‌آرا» از رادیو تهران، «نمایش کوتاه» از مرکز چهارمحال و بختیاری، «زبان مادری» از خراسان رضوی، «زبان فارسی به جانش بسته بود» از رادیو ایران، «شناسنامه» از مرکز قزوین، آنونس «زبان فارسی» از مرکز مازندران، «پریش شهرضایی» از مرکز اصفهان و «سایه» از رادیو تهران است.

«پارسی» از رادیو ورزش، «زادگاه» از مرکز یزد، «قتل در کوچه‌های الفبا» از رادیو صبا، «هفت فصل عشق» از مرکز اردبیل، «بوطیقا» از رادیو فرهنگ، «ترا من چشم در راهم» از رادیو تهران، «شکوه آیه‌ها» از رادیو قرآن، «چکاوک» از مرکز اصفهان، ویژه «جلال‌الدین همایی» از رادیو معارف و «در دری» از رادیو فرهنگ برنامه‌های بخش ترکیبی راه‌یافته به مرحله نهایی هستند.

همچنین از میان برنامه‌های بخش نمایش، «زندگی خصوصی مشاهیر» از رادیو صبا، «حکایت‌های دلنشین» از مرکز قم، «انجمن شاعران نیمه‌جان» از مرکز آذربایجان شرقی، «مسافر سمنگان» از مرکز خراسان جنوبی، «جنگ کلمه‌ها» از مرکز مهاباد، «دروغ سلطان» از مرکز سمنان، «مالک سالک» از مرکز قزوین و «خدنگ دوشاخ» از مرکز چهارمحال‌و‌بختیاری به مرحله نهایی رسیده‌اند.

فهرست برنامه‌های بخش گفت‌وگومحور راه‌یافته به مرحله نهایی نیز شامل «ارغنون» از رادیو گفتگو، «میدان فرهنگ» از رادیو تهران، «ساعت بیست‌و‌چهار و یک دقیقه» از رادیو گفتگو، «یاراز» از مرکز آذربایجان غربی، «ایران امروز» از رادیو ایران، «جهان ترجمه» از رادیو فرهنگ، «نگاه امروز» از مرکز سمنان، «سایه روشن» از مرکز خراسان جنوبی و «رنج و گنج» از مرکز سیستان وبلوچستان است.

در بخش گفتارمحور نیز برنامه‌های «زبان نیاکان» از رادیو دری، «گفتاورد» از رادیو تهران، «شقایق‌نامه» از رادیو تهران، «قند پارسی» از رادیو صبا، «به توان هفت» از رادیو صبا، «ترجمان رضا» از مرکز اردبیل، «بیت‌ها و بصرهات» از مرکز کردستان، «بشنو از نی» از رادیو فرهنگ، «گیومه» از رادیو سلامت و «سعدی‌نامه» از مرکز سیستان‌وبلوچستان وارد مرحله نهایی داوری شده‌اند.

همچنین در فهرست برنامه‌های بخش مستند راه‌یافته به مرحله نهایی، «ققنوس» از مرکز خوزستان، «ننه قمر» از رادیو صبا، «چشم و چراغ فارسی» از رادیو ایران، «روایت زبان‌ها» از رادیو سلامت، «محمدعلی» از رادیو تهران، «طاوس سخن» از مرکز سمنان، «مردی که قرارنبود رییس‌جمهور شود» از رادیو معارف، «همنشین واژه‌ها» از مرکز بوشهر، «غزال غزل» از مرکز زنجان و «خواب فرهنگی» از رادیو گفتگو قراردارند.

فهرست برنامه‌های بخش ویژه راه‌یافته به مرحله نهایی شامل «من و استاد نظامی» از رادیو معارف، «پنج گنج نظامی» از مرکز خراسان رضوی، «یکی بود یکی نبود» از مرکز البرز، «پارسی‌گویان» از رادیو ایران، «شب‌چراغ» از مرکز قم، «خدنگ دوشاخ» از مرکز چهارمحال‌و‌بختیاری، «گلگشت نظامی» از مرکز سمنان، «کارگاه رویابافی» از رادیو ایرانصدا، «من ایرانم» از مرکز مازندران و «ردپای عشق» از رادیو صبا هستند.

در بخش مسابقه نیز برنامه‌های «دیباج» از رادیو ایران، «کلیژدک» از مرکز خراسان جنوبی، «یک ماه و چهل روز» از رادیو صبا، «رندانه» از مرکز اصفهان، «هفت‌خوان» از مرکز آذربایجان شرقی، «دلوشا» از مرکز مازندران، «چکامه باران» از رادیو صبا، «نقل و نبات» از مرکز کهگیلویه‌و‌بویر‌احمد، «آورد صدا» از رادیو تهران و «از واژه تا صدا» از رادیو فرهنگ وارد مرحله نهایی داوری شدند.

همچنین فاطمه حدادی برای برنامه «زبان نیمه‌باز»، عارفه فتحی برای برنامه «صدای فردوسی»، محمدصادق صمدی برای «ترانه»، سیدمسلم احمدی برای برنامه «امانت»، علی دهقان‌پور برای «ترانه»، محمد‌امین امیدیان برای برنامه «هنر فارسی»، یاسمن نادعلی برای برنامه «آزمون»، سوسن قلی‌زاده برای «ریشه در خاک»، علی تفکری برای «آرامگاه نظامی» و زهرا طاهری برای برنامه «سخن» نامزد‌های بخش مردمی راه‌یافته به مرحله نهایی هستند.

مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی «آیین سخن» ۱۲ تیر ماه، در آستانه روز قلم در استودیوی شماره یک ساختمان شهدای رادیو برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *