X

اخبار سینمایی

دفتر سینمایی

بخش دو هفته کارگردان‌های کن ۲۰۱۹ با «پوست گوزن» کلید می‌خورد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلمی از کانتن دوپیو کارگردان و موسیقیدان فرانسوی به عنوان فیلم افتتاحیه بخش دوهفته کارگردان‌های جشنواره فیلم کن ۲۰۱۹ انتخاب شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلمی با عنوان «پوست گوزن» ساخته کانتن دوپیو فیلم افتتاحیه بخش دو هفته کارگردان‌های جشنواره بین‌المللی فیلم کن ۲۰۱۹ خواهد بود.

این فیلم با بازی ژان دوژاردن بازیگر ۴۶ ساله فرانسوی برنده جایزه اسکار ۱۵ ماه می بخش جنبی دو هفته کارگردان‌ها را شروع می‌کند.

وی در این فیلم در نقش مردی بازی کرده که با همه پولی که دارد کت جدیدی می‌خرد و در دنیایی از جرایم غرق می‌شود.

دیگر بازیگر این فیلم آدل هِنل بازیگر برنده جایزه سزار است.

کانتن دوپیو که با عنوان موسیو وزو شناخته می‌شود موسیقی‌دان الکترونیک و کارگردان فرانسوی است.

این بخش جشنواره کن امسال از کارگردان جان کارپنتر سازنده فیلم‌های ترسناکی چون «هالووین» و «فرار از نیویورک» تجلیل می‌کند.

امسال پنجاه و یکمین دوره بخش دو هفته کارگردان‌های جشنواره فیلم کن، به موازات بخش اصلی جشنواره کن برگزار می‌شود.

سال پیش فیلم «اوج» یا «قله» ساخته گاسپار نوئه برنده این بخش جشنواره فیلم کن شده‌بود.

هفتادو دومین دوره جشنواره فیلم کن از ۱۴ تا ۲۵ ماه می ۲۰۱۹ (۲۴ اردیبهشت تا ۴ خرداد) برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

شکایت قضایی از «دیزنی» به دلیل شکاف درآمدی کارمندان زن و مرد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: پرداخت حقوق کمتر به کارمندان زن موجب شد تا این بار کمپانی دیزنی با شکایت روبه رو شود.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، روز سه‌شنبه یک شرکت وکالت از کمپانی والت دیزنی شکایت کرد و گفت دیزنی به صورت سیستماتیک به کارمندان زن خود پول کمتری پرداخت می‌کند.

شرکت «اندرسون» که در سان‌فرانسیسکو واقع شده می‌خواهد نماینده تمام زنانی باشد که از سال ۲۰۱۵ تا به حال در «والت دیزنی استودیوز» واقع در کالیفرنیا مشغول به کار هستند. بر مبنای این شکایت سیاست‌های سازمانی – از جمله سیاست‌های تعیین‌کننده شرایط استخدام افراد جدید – اثراتی متعصبانه علیه زنان دارند.

در این شکایت همچنین ادعا شده که دیزنی مکانیزمی درونی برای اینکه روشن کند زنان در کاری مشابه درآمدی کمتر یا مساوی همتایان مرد خود دریافت می‌کنند، ندارد.

در این شکایت آمده است: مثل دیگر شرکت‌هایی که بدون شفافیت، تعهد و مسئولیت‌پذیری عمل می‌کنند، رهبری دیزنی هم بیشتر به کارمندان مرد ارزش می‌دهد. روی هم رفته، سیاست‌ها، رویه‌ها و کارکردهای پرداخت غرامت دیزنی صحیح نیستند و نمی‌توان آن‌ها را با ضرورت تجاری توجیه کرد.

یکی از سخن‌گویان دیزنی این اتهام‌ها را رد کرد و گفت: این شکایت هیچ گونه ارزشی ندارد و ما به شدت از خود مقابل آن دفاع خواهیم کرد.

این شکایت نماینده دو شاکی اصلی یعنی لاروندا راسموسن و کارن مور است.  راسموسن ۱۱ سال به عنوان تحلیل‌گر مالی برای دیزنی کار کرده و در سال ۲۰۱۷ مسئله درآمد خود را با بخش منابع انسانی دیزنی مطرح کرد. در آن موقع، درآمد پایه او ۱۰۹۹۵۸ دلار در سال بود.

او متوجه شد ۶ کارمند مردی که همان عنوان شغلی را داشتند از او پول بیشتری می‌گرفتند و شکاف درآمدی آن‌ها چیزی بین ۱۶ تا ۴۰ هزار دلار در سال بود. در ماه نوامبر ۲۰۱۸ او یک افزایش حقوق ۲۵ هزار دلاری دریافت کرد، اما در شکایت آمده که او هنوز هم از همتایان مرد خود درآمد کمتری دارد. همان موقع دو کارمند زن دیگر هم افزایش درآمد داشتند که شکایت می‌گوید این امر نشان‌دهنده این است که دیزنی دارد نسبت به مشکل خود آگاهی بیشتری پیدا می‌کند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

وقتی بازنشسته‌ها و آقازاده‌ها سوژه شدند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سریال نوروزی «زوج یا فرد» به‌واسطه شوخی و مزاح با برخی سوژه‌های سیاسی روز، فراتر از یک سریال طنز موردتوجه مخاطبان نوروزی سیما قرار گرفت.

به گزارش سینماپرس، زوج بودن یا فرد بودن؛ مساله این است! حتی اگر پای سیاست و قصه سیاستمدار و بازنشستگی و… در میان باشد، باز هم نمی‌توان از ماجرای دو نفره شدن و ازدواج گذشت. البته در قسمت‌های ابتدایی سریال «زوج یا فرد» مشغله دو کاراکتر اصلی در زمینه شماره گذاری پلاک ماشین‌ها هم اشاره‌ای به نام سریال داشت با این حال همه این اشارات به قصه سریال «زوج یا فرد» به کارگردانی علیرضا نجف زاده برمی گردد که شب‌های نوروز از شبکه سه سیما روی آنتن رفت.

سریال «زوج یا فرد» با نام قبلی «مر قانون» اثری با ویژگی‌های سیاسی اجتماعی خانوادگی بود که به عنوان اولین تجربه علیرضا نجف زاده در زمینه کارگردانی توانست موردتوجه مخاطبان سیما قرار بگیرد.

سوژه؛  اولین قصه سیاسی از ماجرای بازنشستگی‌ها

سال گذشته قانون «ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان» بسیاری از مدیرانی را که سال‌ها در عرصه‌های مدیریتی فعالیت کرده بودند خانه‌نشین کرد تا جوان‌ترها وارد میدان شوند. این قانون در رسانه‌ها بازتاب بسیاری پیدا کرد و به صورت خبر و گفتگو در بخش‌های مختلف صداوسیما درباره آن صحبت شد اما این اولین سریال در تلویزیون است که به این مساله سیاسی آن هم با این فاصله نزدیک زمانی از اصل جریان می‌پردازد.

قصه «زوج یا فرد» که پیش از این با نام‌های «مر قانون» و «حوزه استحفاظی» شناخته می‌شد، درباره کمال شهری مدیر ارشد یک وزارتخانه است که به روزهای بازنشستگی می‌رسد و به او می‌گویند که باید کنار برود. با برکناری او و به ریاست رسیدن معاون وی، ما مجموعه‌ای از رفتارها را با این مدیر بازنشسته می‌بینیم که در جریان زندگی فردی و اجتماعی او تأثیر می‌گذارد و حتی کارمندان سابقش چقدر رابطه شأن با او متفاوت می‌شود.

بحث بازنشستگی اگرچه سال گذشته حرف و حدیث‌های فروانی را در باب مدیرانی باز کرد که نمی‌خواستند میزهای خود را ترک کنند اما قصه مدیر بازنشسته «زوج یا فرد» بیشتر به تراژدی‌های زندگی این مدیر بعد از بازنشستگی می‌پردازد. البته در کنار این قصه اصلی سریال قصه‌های فرعی‌تر دیگری هم داشت که به طور مثال وارد فازهایی از اشتباهات پسر این مدیر می‌شود تا ارجاعی به اخبار و حواشی مرتبط با آقازاده‌ها هم داشته باشد. همچنین مادر آقای مدیر، پرستاری دارد که او هم در قصه نقش پررنگی پیدا می‌کند و در ادامه داستان کمال شهری به او علاقمند می‌شود.

فیلمنامه؛  نقطه قوت سریال

فیلمنامه این سریال را امیرعباس پیام و مهدی روشن‌روان به نگارش درآورده‌اند که می‌توان گفت نه تنها نقطه قوت سریال بوده است که حتی فیلمنامه کار را یک سر و گردن از دیگر سریال‌های نوروزی بالاتر برده است.

در شرایطی که در صداوسیما کمتر سریال‌های سیاسی ساخته می‌شود و یا کارهای طنز اجتماعی هم معمولاً به لودگی تنه می‌زند؛ فیلمنامه «زوج یا فرد» به خوبی توانست در قالب طنز و شوخی و کنایه مطالبی را درباره مسائل سیاسی روز مطرح کند که اتفاقاً به‌صورت جدی مورد توجه و استقبال مخاطبان هم قرار گرفت. حتی شوخی‌هایی هم با برخی از اتفاقات سال گذشته مثل سخنان وزیر بهداشت درباره فیزیوتراپی خطاب به مردی که توان مالی نداشت، یا شایعه ترورهای بیولوژیکی و حتی بحث گرانی پوشک هم در لابه‌لای داستان گنجانده شده بود.

از آخرین سریال‌هایی که امیرعباس پیام نویسندگی آن را بر عهده داشته است می‌توان به ملودرام «آنام» اشاره کرد که در شبکه سه پخش شد و پیش از این به صورت گروهی در نگارش سریال‌های طنز نیز حضور داشته است. مهدی روشن روان نیز پیش از این مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه بوده و شاید از بهترین کسانی بود که می‌توانست ماجرای مدیران را به نوعی ملموس به نگارش درآورد.

کارگردانی؛  اولین کار مستقل

علیرضا نجف‌زاده پیش از این به‌عنوان دستیار کارگردان با کارگردانانی چون سیروس مقدم و محمدحسین لطیفی همکاری داشته است و شاید به همین دلیل است که در انتخاب نقش یک این سریال سراغ هدایت هاشمی رفت که پیش از این هم در «چک برگشتی» حضور داشت و از بازیگران شناخته شده طنز مثل مرجانه گلچین، مهران غفوریان، یوسف تیموری و اشکان اشتیاق بهره گرفت که حضور برخی از آنها چندان هم موفق نبود.

نجف‌زاده در کارگردانی اولین کار خود ریسک نکرد و سراغ بازیگرانی رفت که پیش از این بارها و بارها در آثاری مشابه با بازی‌های مشابه به کار گرفته شده بودند. هرچند در این سریال لطیفی به عنوان مشاور کارگردان نیز حضور داشت که البته از ابتدا مطرح شده بود کارگردانی این سریال به شکل دو نفره انجام می‌شود با این حال حتی حضور لطیفی هم کمک چندانی به فضای جدیدی برای انتخاب بازیگرها نکرد.

البته انتخاب این بازیگران شاید بیشتر با توجه به باکس نوروزی محدود در نظر گرفته شده که کارگردان خواسته است از چهره‌ها استفاده کند با این حال انتظار می‌رفت که این کارگردان با توجه به سال‌ها کار، تجربه طلایی‌تری را رقم بزند.

فارغ از این مسئله و کیفیت همراهی لطیفی در پروژه، باید اذعان داشت که نجف‌زاده در اولین تجربه کارگردانی مستقل خود عملکردی موفق داشته و بعید نیست که بعد از این نامش را به‌صورت جدی‌تری در مارتن تولیدات مناسبتی سیما بشنویم.

بازیگران؛  حضور تکراری بازیگران شناخته شده

بهترین بازی این سریال را می‌توان به مرجانه گلچین نسبت داد که تلاش کرد حضور متفاوتی را در قالب یک کاراکتر طنز برای خود رقم بزند. تعامل و ارتباط او با دیگر بازیگران و موقعیت‌های طنازانه بین او و مادر کمال شهری نیز اتفاقات جالب سریال بود.

جدیت بازیگرانی مثل ناهید مسلمی نیز که در یک اثر کمدی به ایفای نقش پرداخت از دیگر ویژگی‌های نقش‌های زنان این سریال بود و تلاش این بازیگر برای عبور از تصویر کلیشه‌ای خود در ذهن مخاطبان تلویزیون را نمی‌توان نادیده گرفت.

کاراکتر هدایت هاشمی نیز اگرچه شباهت‌هایی با نقش‌آفرینی او در سریال «چک برگشتی» داشت اما در مجموع می‌توان نقش‌آفرینی او در این سریال را موفق قلمداد کرد.

در کنار این بازیگران انتخاب یوسف تیموری و مهران غفوریان درصورتی که این بازیگران اتفاق جدیدی را رقم نزدند و تکرار شخصیت‌های قبلی خود در سریال‌های بودند ارزش افزوده‌ای برای سریال به همراه نداشت و حتی باعث شد به عنوان یک نقطه ضعف نیز به چشم بیاید و سریال را از بکر بودن موقعیت داستانی دربیاورد.

سریال «زوج یا فرد» اثری مفرح در نوروز بود که بواسطه قصه یک خطی و طنز آن مخاطب می‌توانست در کنار دید و بازدیدهای نوروزی آن را هم تماشا کند و از یک سریال مفرح و سرگرم کننده لذت ببرد و اگر هم قسمتی از آن را ندید چیزی را از دست ندهد.

نکته ویژه درباره این سریال همانطور که گفته شد شوخی‌ها و کنایه‌های سریال نسبت بهمسائل سیاسی روز بود که معمولاً چنین سریال‌هایی را با تیغ سانسور مواجه می‌کند. با این حال مخاطب در این سریال با دیالوگ‌ها و مونولوگ‌هایی مواجه شد که احساس کرد این تیغ کمتر بر این سریال فرود آمده و مخاطب بیشتر توانست با چنین قصه‌ای همراه شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نمایش‌نامه «خورشید کجاست؟» در مرکز تئاتر کانون خوانده می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نمایش‌نامه «خورشید کجاست؟» اثر المیرا پارسا شنبه 17 فروردین در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوانش می‌شود.

به گزارش سینماپرس به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نمایش‌نامه «خورشید کجاست؟» اثر المیرا پارسا شنبه 17 فروردین در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوانش می‌شود. این نمایش‌نامه بر اساس کتاب «خورشید کجاست؟» اثر شهرام کرمی از انتشارات نمایش بازنویسی شده است.

«خورشید کجاست؟» سومین اثر گروه نمایش‌نامه‌خوانی توکا است که ساعت ۱۹ روز شنبه ١٧ فروردین ١٣٩٨ با همکاری انجمن کودک و نوجوان خانه تئاتر، گروه هنری هوریا و مرکز تئاتر کانون خوانده می‌شود.

بر اساس این خبر، طهورا کریمخانی، ملیحه مقیمی‌اسفندآبادی، سپیده زینلی، پویا یزدان‌جو، امین‌رضا ملک‌محمودی و المیرا پارسا نقش‌خوانان این نمایش‌نامه هستند.

در عین حال، انوش سیف‌الهی آهنگ‌ساز و نوازنده تار و تنبک، برنا بنائی نوازنده عود، سهیل یوسفی عکاس و شیوا نائری طراح پوستر این اثر است.

داستان درباره‌ی ماشک مرغ دریایی کوچکی‌ست که فلج به‌ دنیا آمده ولی رویای پرواز دارد. غریبه‌ای به ساحل می‌آید و زندگی او را تغییر می‌دهد… د.

بر همین اساس، پیشتر گروه «نمایش‌خوانی توکا» روز ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ به خوانش نمایش‌نامه «نخستین پرواز» به کارگردانی حامد سید و در روز ۴ اسفند ۱۳۹۷ «یه خونه قد غربیل» اثر هادی حوری پرداختند و روز ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ نیز با نمایش‌نامه «خورشید کجاست؟» به کارگردانی المیرا پارسا، روز ۱۴ اردیبهشت با «مهمان جا مانده» به کارگردانی طهورا کریم‌خانی و در روز ۱۸ خرداد هم با نمایش‌نامه «پهلوان دختر» به کارگردانی رکسانا عبقری در مرکز تئاتر کانون، میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در داخل پارک لاله تهران واقع شده است. ورود برای تمامی علاقه‌مندان رایگان است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پایان تصویربرداری سریال «بر سر دوراهی»/ پخش آخرین قسمت در شنبه شب – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تصویربرداری سریال «بر سر دوراهی» در تهران به پایان رسید و شنبه شب نیز قسمت آخر آن روی آنتن خواهد رفت.

به گزارش سینماپرس به نقل از روابط عمومی سریال «بر سر دو راهی» به تهیه کنندگی و نویسندگی حامد عنقا و کارگردانی بهرنگ توفیقی ، این سریال آخرین سریال نوروزی سیما بود که در اواخر بهمن ماه کلید خورد و عوامل آن زمان بسیار محدودی برای تولید آن داشتند، ضمن اینکه نگارش فیلمنامه نیز به صورت همزمان انجام می شد.

این سریال که تولید فشرده و دشواری را پشت سر گذاشت سرانجام در روز پنجشنبه ۱۴ فروردین به پایان تصویربرداری رسید و مراحل فنی آن کماکان ادامه دارد.

بنا بود سریال «بر سر دوراهی»  ۱۵ قسمت باشد اما طولانی شدن تایم قسمت آخر که همزمان تصویربرداری می شد، به ۱۶ قسمتی این اثر منجر شد و آخرین پرده از سریال شنبه ۱۷ فروردین ساعت ۲۱ از شبکه دو پخش خواهد شد.

حمید گودرزی، مهراوه شریفی نیا، بهرنگ علوی، بهنوش بختیاری، شیرین آقاکاشی، یلدا قشقایی، محمد ساربان، با حضور  افسانه چهره آزاد، مجید مشیری، شهین تسلیمی با هنرمندی عنایت بخشی، اسماعیل پوررضا، اکبر رحمتی و میترا حجار بازیگران این سریال هستند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مدیر سابق سینما فرهنگ دارفانی را وداع گفت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: علی هیربدوش، مدیر سابق سینما فرهنگ، پنجشنبه ۱۵ فروردین، در پی عارضه قلبی، دارفانی را وداع گفت.

به گزارش سینماپرس، علی هیربدوش، مدیر سابق سینما فرهنگ، پنجشنبه ۱۵ فروردین، در پی عارضه قلبی، دارفانی را وداع گفت.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، زنده یاد «علی هیربدوش» طی سال‌های ۸۶ تا ۹۷ بیش از ده سال تصدی مدیریت سینما فرهنگ در تهران را برعهده داشت.

طبق اعلان بنیاد سینمایی فارابی به اطلاع می‌رساند مراسم ترحیم وی روز یکشنبه ۱۸ فروردین از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ در مسجد امام جعفر امام صادق (ع) واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان برگزار می شود.

ضمن همدردی با خانواده و بازماندگان  زنده یاد “علی هیربدوش ” این ضایعه را از صمیم قلب تسلیت عرض میکنیم 
و از خداوند رحمان می خواهیم روحش را قرین آرامش و رحمت بفرماید.
جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کنسرت بزرگ موسیقی فولکلوریک کردی در بوکان برگزار می شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کنسرت بزرگ موسیقی فولکلوریک کُردی از سوی آکادمی موسیقی «زیرک» و انجمن مردم نهاد «آوای زیرک» در راستای پاسداشت موسیقی اصیل آیینی و مقامی نواحی ایران در روزهای ۱۴ و ۱۵ فروردین در سالن فرهنگسرای سیمرغ شهرستان بوکان برگزار می‌شود.

به گزارش سینماپرس، کنسرت بزرگ موسیقی فولکلوریک کُردی از سوی آکادمی موسیقی«زیرک» و انجمن مردم نهاد «آوای زیرک» در راستای پاسداشت موسیقی اصیل آیینی و مقامی نواحی ایران در روزهای ۱۴ و ۱۵ فروردین در سالن فرهنگسرای سیمرغ شهرستان بوکان برگزار می‌شود.
کنسرت موسیقی فولکلوریک کُردی با هدف ترویج و معرفی موسیقی فاخر نواحی ایران و هم‌چنین لزوم زنده نگه داشتن این نوع موسیقی که متأسفانه در حال فراموشی و از بین رفتن است، به منظور اهمیت بسترسازی هنری و فرهنگی و تجلیل و بزرگداشت آخرین نسل از استادان فرزانه  موسیقی فولکلور کُردی برگزار می‌شود.
در این کنسرت، آثار ماندگار موسیقی شادمانی کُردی با خوانندگی «جعفر بغده‌داغی»، «عمر فرجی» و «کریم خاکی» با همراهی موسیقی فولکلور منطقه موکریان؛ توسط استاد «عثمان محمدی» (عوسمانه سوور) نوازنده مطرح و برجسته نرمه‌نی، «اسماعیل کوچری» نوازنده مطرح و سرشناس ضرب کُردی و «ایوب تازه‌کار» نوازنده خوش‌آتیه ساز دیوان اجرا می‌شود.

قطعات موسیقی فولکلور، گورانی، آواز و مقام‌های اصیل کنسرت موسیقی فولکلوریک کُردی بوکان در دستگاه شور، آواز بیات ترک، گوشه شهناز، دستگاه سه‌گاه و مقام‌های موسیقی نواحی کُردنشین موکریان واقع در جنوب استان آذربایجان غربی که به صورت هم‌نوازی، بداهه‌نوازی موسیقی فولکلوریک کُردی، بداهه‌خوانی فردی و «گه‌ره‌ لاوژه» یا بداهه‌خوانی گروهی آوازهای فولکلور ویژه مناطق موکریان اجرا می‌شود.
نام قطعات گورانی و ترانه‌های این کنسرت عبارتند از؛ ئیران، شه‌وبو، توم ده‌وی، وه‌ره‌ لام، ریحانه، جه‌ژنانه، گریان، به‌هاران، بریندارم، شیرین به‌هاره، جه‌لسه، دلسوزان، لیوه‌ ئاله‌که‌ی، چه‌پکه گول. بیش‌تر این گورانی و آهنگ‌ها در سال‌های دور توسط هنرمندان موسیقی فاخر و اصیل کُردی هم‌چون استاد «حسن زیرک» اسطوره بی‌بدیل موسیقی کُردی و خوانندگان سرشناس موسیقی شادمانی کُردی از جمله؛ استادان «علی فیضی» (خندان)، «عبداله هوشمند» (عه‌به ده‌رژی)، «ابراهیم فتاحی» و «سیدعلی رحیم‌پور» (سردشتی) اجرا شده‌اند. کنسرت بزرگ موسیقی فولکلوریک کُردی به مدیریت و تهیه‌کنندگی «محمد معروفی» مدیرمسئول آکادمی موسیقی «زیرک»، انجمن مردم نهاد «آوای زیرک» به دبیری دکتر «ابراهیم عثمانی» با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوکان، مرکز هنری «نور و صدا» به مدیریت «اسعد آسیابان» و حمایت رسانه‌ای کانال خبری «بوکان آنلاین موکریان» در روزهای ۱۴ و ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۸ ساعت ۹ شب در سالن فرهنگسرای سیمرغ بوکان برگزار خواهد شد.

مراکز فروش بلیت این کنسرت در دفتر آکادمی موسیقی زیرک، کیوسک مطبوعاتی بهمن، کیوسک مطبوعاتی کارگر و گیشه فرهنگسرای سیمرغ بوکان می‌باشد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

انتقاد تند وزیر کشور از مهران مدیری+ فیلم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: وزیر کشور در جلسه مدیریت بحران شهرستان پلدختر نسبت به اظهارات مهران مدیری در برنامه دورهمی انتقاد کرد.

به گزارش سینماپرس، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جلسه ستاد بحران شهرستان پلدختر که ظهر امروز برگزار شد از برخی خبرسازی های دروغ در فضای مجازی نسبت به اقدامات انجام شده در سیل انتقاد کرد. رحمانی فضای همچنین از مهران مدیری انتقاد و از رئیس سازمان صداوسیما خواستار برخورد با مجری دورهمی شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ساخت احتمالی «پل‌فروردین» برای شعبان و رمضان – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: براساس توافق از پیش تعیین شده با ژیلا صادقی مقرر شد تا اجرای فاز اول و دوم برنامه پل فروردین برعهده ایشان باشد و فاز سوم این برنامه با اجرای فرد دیگری ادامه یابد و حاشیه‌هایی که برخی از رسانه‌ها ایجاد کردند از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود.

به گزارش سینماپرس، برنامه «پل فروردین» چند روز قبل از تحویل سال با اجرای ژیلا صادقی و دکور متفاوت روی آنتن رفت و مستندهایی از سراسر کشور با روایت بازیگرانی چون پوریا پورسرخ، لیلا اوتادی، گلاره عباسی و… پخش کرد. بعد از تحویل سال «پل فروردین» به محسن آزادی و نیما رئیسی برای اجرا واگذار شد و یک سمت و سوی متفاوت‌تری از سوال‌های کوتاه به خود گرفت. گفتگوهای تخصصی‌تر و متنوع‌تری را شاهد بودیم که مصداق بارز آن بهنام تشکر و بابک حمیدیان است. «پل فروردین» امشب به پایان راه می‌رسد و به گفته تهیه‌کننده این ویژه‌برنامه نوروزی قرار است بعد از توافق با مدیران شبکه دو یک «پل فروردین» دیگری برای اعیاد شعبانیه و ماه مبارک رمضان هم ساخته شود. او به حواشی تغییر ژیلا صادقی هم اشاره کرد که در ادامه می‌خوانید.

احسان ارغوانی تهیه‌کننده ویژه‌برنامه نوروزی شبکه دو

احسان ارغوانی، تهیه کننده «پل فروردین»، ویژه برنامه نوروزی شبکه دو سیما در خصوص سختی‌های برنامه‌سازی برای تلویزیون به تسنیم،  گفت: با توجه به وضعیت مالی شبکه‌های تلویزیون، جذب اسپانسر مالی و هماهنگ‌سازی محتوای برنامه تولیدی با درون‌مایه موردنظر اسپانسر بدون لطمه زدن به اهداف اصلی پروژه تولیدی بخشی از دشواری‌های فعلی برنامه‌سازی به خصوص برنامه‌های ترکیبی در قاب تلویزیون است. از سوی دیگر نیز  عدم تعامل و همکاری در ساخت ویژه برنامه‌های مناسبتی مانند نوروز به سختی برنامه‌سازی دامن زده است. همچنین در اکثر برنامه‌های تلویزیونی اسپانسرهای مالی خواهان حضور سلبریتی‌ها هستند که این امر برنامه‌ساز را از خط فکری مورد نظر خود دور می‌سازد.

وی در پاسخ به این سوال که با وجود سختی‌های برنامه‌سازی چه عاملی سبب تولید برنامه «پل فروردین» شد، گفت: عشق به مردم و این قالب هنری مهم‌ترین عامل تولید این برنامه است  که با گفت‌وگوهای صورت گرفته با اسپانسر تلاش شد تا علاوه بر اجرای اهداف موردنظر اتاق فکر برنامه، نگاهی هم به اهداف اسپانسر مالی برنامه شود.

ارغوانی که سابقه تولید برنامه‌های متفاوت و پرمخاطبی مانند شهر باران، بوی عیدی، بهارستان و… را برای شبکه‌های متفاوت تلویزیون دارد، پخش برنامه‌های ترکیبی متنوع و جدید را یکی از عوامل موفقیت و استقبال مخاطبان از شبکه دو سیما در نوروز امسال دانست و بیان کرد: رویکرد و نگرش بدیع در حوزه ساخت برنامه‌سازی ترکیبی مانند «پل فروردین» سبب شد تا با وجود رقابت نابرابر در عرصه تولید برنامه، به اندازه سهم و توانمان از مهمانان خاص و کمتر حضور یافته در تلویزیون بهره بگیریم که با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم نیز مواجه شدیم. همچنین هیچ‌گاه محوریت اصلی محتوای برنامه را فدای جذب مخاطب نکرده‌ایم.

این تهیه‌کننده با اشاره به پخش مستندهای گوناگون در برنامه پل فروردین عنوان کرد: ارائه محتوای مطلوب برای جذب مخاطب یکی از وظایف اصلی رسانه است که برنامه «پل فروردین» با توجه به رویکرد ایران‌گردی و شناسایی مناطق محروم کشور اقدام به تولید مستندهای گوناگون کرده است.

وی در خصوص حواشی تغییر “ژیلا صادقی” مجری برنامه اظهار کرد: بر اساس توافق از پیش تعیین شده با خانم ژیلا صادقی مقرر شد تا اجرای فاز اول و دوم برنامه پل فروردین بر عهده ایشان باشد و فاز سوم این برنامه با اجرای فرد دیگری ادامه یابد که متاسفانه برخی از رسانه حواشی را در این باره ایجاد کردند که از طریق مراجع قضایی پیگیر این مسئله خواهیم بود.

ارغوانی با اشاره به رقابت مطلوب برنامه‌های تلویزیونی در نوروز امسال، خاطرنشان کرد: برخلاف تصورهای رایج و براساس آمارهای میدانی، مردم همچنان برنامه‌های تلویزیون به خصوص برنامه‌های مناسبتی و ترکیبی را به شکل مطلوبی دنبال می‌کنند که در همین راستا پس از اتمام فاز سوم “پل فروردین” درصدد هستیم تا با توافق مدیران شبکه برای اعیاد شعبانیه و ماه مبارک رمضان به تولید این سبک از برنامه‌های ترکیبی با رویکرد متفاوت و جدید مانند “پل فروردین” ادامه دهیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

درآمدهای تبلیغاتی تلویزیون باید شفاف شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بعضاً درآمدهایی که می‌شنویم برای تبلیغ یک کالا بدست می‌آید که متأسفانه برخی از این درآمدها ناشی از عدم تبلیغ مجموعه رقیب است که می‌تواند موسسه یا کالا باشد.

به گزارش سینماپرس، یکی از اتفاقات جالب توجه اجرای قانون بازنشستگان بود که به واسطه پیگیری احسان قاضی‌زاده هاشمی با جدیت دنبال شد؛ به تعبیر این نماینده مجلس قانون منع به کارگیری بازنشستگان بهترین قانون مجلس دهم است. او در این باره به تسنیم، گفت: عده زیادی ترک خدمت کردند برآورد ما ۶۰۰۰ نفر در قوای مختلف و ۲۰۰ نفر مقامات سیاسی اعم از استانداران، سفیران و معاون وزرا بوده است. البته عده‌ای هم کوچ کردند یا دور بزنند و فرار کنند که ۱۰۰۰ نفر هستند. خوشبختانه عده زیادی همکاری کردند تا فصل جدیدی از مدیریت روی کار بیایند و با تغییر چهره مدیریتی کشور مواجه شویم. البته که صداوسیما هم جزو نهادهایی بود در امتداد اجرای این قانون حرکت کرد و البته در سال ۹۸ ادامه خواهد داشت.

وی تأکید کرد: بسیاری می‌گفتند این قانون در نظام اجرایی کشور اخلال بوجود می‌آورد و دیدیم نزدیک به ۱۵ استاندار تغییر کرد و هیچ اخلالی بوجود نیامد. این قانون صرفاً به خاطر روی کارآمدن عده‌ای نیست بلکه به واسطه اجرای این قانون، باید کادرسازی صورت بگیرد. چرا که همین‌ نسل جدید هم به عنوان مدیر سرکار آمدند ماندگار نیستند و باید به فکر نسل‌های بعدی باشیم؛ برای آن روزها بیندیشیم.

عضو شورای نظارت بر صداوسیما با اشاره به پولشویی و عدم شفافیت مالی در عرصه فرهنگ و هنر، افزود: متأسفانه در یکی دو سال اخیر شنیدم در عرصه فرهنگ و هنر خصوصاً سینما، موسیقی و حتی کتاب ما شاهد یکسری سرمایه‌گذاری‌هایی برای سودهای بادآورده هستیم. به عبارتی از علاقه‌مندی مردم به عرصه فرهنگ و هنر در قالب برنامه‌سازی‌های مختلف به دنبال کسب و خلق پول هستند و طبعاً مفاهیم به شدت در آن‌ها تنزل پیدا کرده است. به عبارتی دیگر کپی‌کاری‌های دست چندم، سخیف و کارهای غیربومی، بومی‌سازی می‌شود. اعتقاد دارم حوزه نظارتی وزارت ارشاد بایستی فعال‌تر عمل کند و ما بتوانیم در قالب انجمن‌های صنفی تهیه‌کنندگان روی منابع مالی، ورودی و خروجی‌ها نظارت داشته باشیم و به یک شفافیت مالی در عرصه فرهنگ و هنر برسیم.

وی با اشاره به لایحه اداره شدن صداوسیما و موضوع اسپانسرهای تلویزیونی، خاطرنشان کرد: این طرح اداره صداوسیما در کمیسیون فرهنگی مجلس تکمیل شده و البته این طرح واجد ایراداتی است که حتی در کمیسیون جمع‌بندی شده من با این طرح مخالفم و نقدهایی بر آن وجود ندارد. اما راجع به اسپانسرینگ من معتقدم این شفافیت مالی در درآمدهای سازمان صداوسیما هم بایستی وجود داشته باشد. درآمدهای در قراردادها و خارج از قراردادها و بعضاً درآمدهایی که می‌شنویم برای تبلیغ یک کالا بدست می‌آید که متأسفانه برخی از این درآمدها ناشی از عدم تبلیغ مجموعه رقیب است که می‌تواند موسسه یا کالا باشد. در این راستا نیازمند شفافیت تبلیغاتی مبتنی بر اخلاق تبلیغاتی در صداوسیما هستیم. ما در شورای نظارت بر صداوسیما گزارش‌هایی در حوزه تبلیغات بوده که این گزارش‌ها را از صداوسیما خواستیم حتماً منعکس بشود و باز هم پیگیریم. یعنی اگر از طرفی هم به صاحبان کالاها اعلام می‌کنیم در صورت اجحاف و تبعیضی در حوزه تبلیغات، می‌توانند طبق قانون به شورای نظارت بر صداوسیما مراجعه کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع