سینماپرس: انتقاد مهران مدیری از مسئولین در برنامه دورهمی، واکنشهای زیادی از سوی افراد مختلف از جمله خبرگزاری صداوسیما به دنبال داشت.
به گزارش سینماپرس، دو روز پیش مهران مدیری در برنامه دورهمی از عملکرد مسئولین انتقاد کرده بود که واکنشهای متفاوتی به دنبال داشت. عکسالعمل خبرگزاری صدا وسیما نیز نسبت به این برنامه اینگونه بود: در روزهایی که خبرنگار وطنی برای انجام وظیفه حرفه ای اش کنایه می شنود، بکوشیم همیشه مرغ همسایه غاز نباشد.
سینماپرس: جمشید مشایخی شنبه هفدهم فروردین از مقابل تالار وحدت رهسپار خانه ابدی میشود.
به گزارش سینماپرس، جمشید مشایخی، کمال الملک سینمای ایران که در سیزدهمین روز از سال ۹۸ دارفانی را وداع گفت ساعت ۹:۳۰ شنبه ۱۷ فروردین از مقابل تالار وحدت رهسپار خانه ابدی میشود.
ستاد برگزاری مراسم بدرقه با پیکر استاد جمشید مشایخی، امروز پس از برگزاری جلسه بیانیه خود را به شرح ذیل صادر کرد:
هنرمندان عزیز و هنردوستان گرامی هماهنگونه که مطلع هستید، کمال الملک هنر ایران از میان ما پر کشید و به سوی معبود شتافت. اما اخلاق و منش پهلوانی او در خاطر همه ایرانیان هنردوست نقشی ماندگار است. فقدان جبران ناپذیر این هنرمند را خدمت جامعه هنری و عموم مردم ایران تسلیت می گوییم. ستاد برگزاری مراسم بدرقه با پیکر ایشان، متشکل از خانه تئاتر، خانه سینما، اداره کل هنرهای نمایشی، سازمان سینمایی، شهرداری تهران، پلیس راهور تهران و بنیاد رودکی ضمن دعوت از هنرمندان و هنردوستان کشور برای برگزاری هر چه باشکوه تر این مراسم، موارد زیر را به اطلاع می رساند: – مراسم تشییع پیکر استاد جمشید مشایخی، ساعت 9.30 روز شنبه 17 فروردین 98 از محوطه تالار وحدت انجام خواهد شد. – مراسم اقامه نماز بر پیکر استاد در محل تشییع انجام خواهد شد. – جهت سهولت آمد و شد خیابان استاد شهریار، حد فاصل خیابان خارک تا خیابان حافظ از ساعت 8 تا پایان مراسم برای وسایل نقلیه مسدود خواهد بود. – در این مراسم تعدادی از هنرمندان پیشکسوت سخنان کوتاهی در رابطه با استاد مشایخی ایراد خواهند کرد. – تعداد مکفی اتوبوس جهت آمد و رفت به بهشت زهرا برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است. – پیکر استاد جمشید مشایخی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده خواهد شد. – مراسم ترحیم زنده یاد جمشید مشایخی روز سه شنبه20 فروردین ماه ساعت 16 تا 17.30 در مسجد جامع شهرک غرب، واقع در میدان صنعت، خیابان فرحزادی برگزار خواهد شد. ستاد برگزاری مراسم در پایان لازم می داند از تلاش های پزشکان و پرسنل بیمارستان های آتیه و عرفان طی مدت بیماری استاد جمشید مشایخی قدردانی کند. ستاد برگزاری مراسم بدرقه با پیکر استاد مشایخی
سینماپرس: مهران مدیری در برنامه دورهمی با حضور سعدی و حافظ در شبکه چهار شوخی میکند.
به گزارش سینماپرس، مهران مدیری در برنامه دورهمی با حضور سعدی و حافظ در ویژه برنامه تحویل سال شبکه چهار اینگونه شوخی میکند: به زکریا رازی گفتیم میتونی امشب بیای دورهمی، گفت: چیز جدید کشف کردم تو پلاستیک مشکی میخوام ببرم چند جا
سینماپرس: مرداک و فرزندان اش از طریق رسانه هایی که در اختیار دارند دولت هایی را دست کم در دو قاره ساقط کرده اند و باعث ایجاد بی ثباتی در مهم ترین دموکراسی های سیاره زمین شده اند. آنان چه می خواهند و چه هدفی را از این اقدامات دنبال می کنند؟
به گزارش سینماپرس، سرویس بین الملل-روزنامه امریکایی “نیویورک تایمز” نزدیک به دموکرات ها در گزارشی طولانی و مفصل درباره خانواده مرداک و کسب و کار آنان در عرصه رسانه به اهداف این خانواده پرداخته و می نویسد:”روپرت مرداک” یک امپراتوری رسانه ای را تشکیل داده است که چندین شبکه تلویزیونی و یک سرویس خبری جهانی و یک استودیو فیلمسازی در هالیوود را شامل می شوند. روزنامه ها و شبکه های تلویزیونی تحت رهبری او در تقویت شورش هایی که منجر به تغییر دولت ها و حکومت ها شده اند موثر بوده اند نه تنها در ایالات متحده امریکا بلکه در سرتاسر سیاره زمین.
شبکه خبری و نظرسنجی ۲۴ ساعته تحت مالکیت او یعنی “فاکس نیوز” تاکنون متحد ترامپ رییس جمهوری امریکا و هواداران سرسخت او بوده است. این موضوع سبب شده تا مرداک از قدرت بالایی برای نفوذ و تاثیرگذاری بر قدرتمندترین دموکراسی جهان برخوردار باشد. در لندن روزنامه “سان” تحت مالکیت مرداک است و اخیرا به شدت مشوق خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا یا برگزیت بوده است و در استرالیا جایی که قدرت مرداک کم تر دیده می شود رسانه های نزدیک به او تلاش کرده اند تا افکار عمومی را به سمتی سوق دهند که از لغو مالیات کربن حمایت شود. او مالک استودیوی فیلمسازی “فاکس قرن بیست و یکم” بوده که گفته می شود بر سر فروش آن به کمپانی دیزنی به قیمت ۵۲.۴ میلیارد دلار به توفاق رسیده است”.
این روزنامه در ادامه می افزاید:”مرداک چهار فرزند دارد. بزرگ ترین فرزند او که ۶۱ ساله است و حاصل اولین ازدواج مرداک با “پاتریشیا بوکر” مدل استرالیایی (که بعدا در سال ۱۹۶۵ میلادی از او طلاق گرفت) در سیدنی و لندن زندگی می کند و خود را از کسب و کار خانوادگی دور نگه داشته است. با این حال، سه فرزند دیگر مرداک که حاصل ازدواج دوم او با “آنا مان” هستند (که آن ازدواج نیز در سال ۱۹۹۹ میلادی به پایان رسید) بخشی از زندگی خود را به ادامه راه و کسب و کار پدر اختصاص داده اند. از جمله الیزابت ۵۰ ساله، لاکلان ۴۷ ساله و جیمز ۴۶ ساله. مرداک شخصا لاکلان را از دیگر فرزندان اش بیش تر دوست دارد و تمایلات آشکارش به او را نیز نشان داده است. با این حال، این جیمز بود که دهه ها به توسعه کمپانی قرن بیست و یکم در عصر دیجیتال کمک کرد و بازارهای تازه ای را در سرتاسر جهان برای آن شرکت پیدا کرد. برادر بزرگتر او اما در استرالیا پس از روابط تلخی که با پدرشان پیدا کرد کسب و کار خود را به طور مستقل ادامه می دهد. جیمز و لاکلان اما دو رویکرد متفاوت در شرکت داشتند. جیمز دیدی جهانی شده داشت و به دنبال معرفی برند پدر به عنوان شرکتی خبرساز و فعال در حوزه سرگرمی بود در حالی که لاکلان بیش تر دوست داشت از رسانه به عنوان ماشین تبلیغات سیاسی به خصوص برای جناح راست و ملی گرایان استفاده کند”.
این روزنامه در ادامه می نویسد:”موج پوپولیسم راستگرایانه در چند سال اخیر به شدت رشد کرده است و نظم جهانی را مختل ساخته است. امپراتوری مرداک این موج را ایچاد نکرد اما بیش از هر نهاد رسانه ای دیگری آن را تقویت کرده، برایش تبلیغ کرده و از آن سود می برد. در سرتاسر جهان انگلیسی زبان رسانه های وابسته به خانواده مرداک تلاش کرده اند تا جریانات ملی گرا را تقویت کنند. ماموریت اصلی این رسانه ها ایجاد بی ثباتی در دموکراسی ها در سرتاسر جهان بوده است.
اما مرداک و خاندان او واقعا چه می خواهند؟ آیا صرفا تمایل به انتقال ثروت و رعایت الزامات کسب و کار و تجارت را دارند؟ به نظر می رسد موضوع پیچیده تر است و امپراتوری مرداک به دنبال فتح سرزمینی و ارضی است. مرداک کارش را با یک روزنامه محلی کوچک در استرالیا که از پدرش به ارث برده بود آغاز کرد اما به سرعت کسب و کارش را در سطح ملی و سپس بین المللی گسترش داد. رویکرد مرداک به ایجاد امپراتوری در دوران ترامپ به اوج رسیده است. او در روابط نزدیک خود با ترامپ توانست از مزایای کاهش مالیات ها و صدور مجوز معاملات جهانی استفاده کند”.
“نیویورک تایمز” در ادامه می نویسد:”تاسیس شبکه خبری “فاکس نیوز” از سوی مرداک انقلابی در عرصه رسانه ای بود شبکه ای متعلق به محافظه کاران که روز به روز و ساعت به ساعت میلیون ها امریکایی را تحت تاثیر قرار می دهد. در پژوهشی که موسسه نظرسنجی پیو در سال ۲۰۱۴ میلادی انجام داده بود اکثریت امریکایی هایی که خود را محافظه کار می دانستند از فاکس نیوز به عنوان تنها شبکه مورد اعتمادشان یاد کردند. این قدرت به حدی بود که “دیوید فروم” نویسنده سابق متن های سخنرانی جورج دابلیو بوش رییس جمهوری سابق امریکا در مصاحبه ای گفته بود که در ابتدا جمهوریخواهان فکر می کردند که فاکس نیوز برای آنان کار می کند اما اکنون فهمیده ایم که این ما هستیم که برای فاکس نیوز کار می کنیم”.
این روزنامه در ادامه با اشاره به روابط عمیق مرداک و خانواده اش با خانواده ترامپ می نویسد:”در اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی بود که مرداک تماسی را از جانب ایوانکا ترامپ دختر دونالد ترامپ دریافت کرد. ایوانکا او رابه ضیافت شامی به همراه پدرش دعوت کرده بود. پس از آن، آنان در ساختمان فاکس نیوز در منهتن با یکدیگر دیدار داشتند. جارد کوشنر نیز در این دیدار حضور داشت. در آنجا بود که مرداک برای تبلیغ به نفع کارازر ترامپ و همکاری با او توافق کرد. مرداک به ترامپ گفته بود:”شما باید آماده رویارویی با شدیدترین انتقادها از سوی مخالفان تان باشید”. مرداک عمیقا با خانواده ترامپ در ارتباط است. روابط به قدری عمیق بود که در سال ۲۰۱۳ میلادی پس از طلاق مرداک این جارد کوشنر فعال در کسب و کار و املاک و مستغلات بود که به او کمک کرد تا دکوراتوری برای آپارتمان جدید خود پیدا کند. ایوانکا یکی از قابل اعتمادترین افراد نزدیک به خانواده مرداک است و ۳۰۰ میلیون دلار سهام شرکت فاکس قرن بیست و یکم را خریداری کرده است”.
این روزنامه اشاره می کند که در جریان رای گیری برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز روزنامه سان تحت مالکیت مرداک از برگزیت حمایت کرد و می نویسد:”ایده جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا همزمان با ظهور ملی گرایی مرتجع و بومی گرا در کشورهای دیگر بود. برای مثال، در انتخابات اتریش نامزد حزب آزادی پیشتاز بود حزبی که افسران سابق نازی آن را تاسیس کرده بودند. در فیلیپین “رودریگو دوترته” انتخاب شد که علیه نخبگان اقتصادی و سیاسی حاکم در فیلیپین برخاسته بود و حامی قتل تهبکاران و معتادان بود. “ویکتور اوربان” نخست وزیر مجارستان در کشور خود از ایجاد یک دیوار مرزی و با سیم خاردار برای جلوگیری از ورود مهاجران حمایت کرده بود. در مورد برگزیت روزنامه “سان” از طرفدران ماندن در اتحادیه اروپا به عنوان “اروپایی های متکبر” یاد می کرد و معتقد بود که خروج از اتحادیه اروپا به نفع کارگران بریتانیایی و سطح دستمزدها در آن کشور خواهد بود”.
سینماپرس: نادر طالبزاده در نامه به وزارت خزانهداری آمریکا مینویسد: اکثر ایرانیها سکوت را مقابل تحریم انتخاب کردهاند؛ ما ساکت نخواهیم ماند؛ اتهامافکنان آمریکایی اینبار هدف خود را اشتباه انتخاب کردهاند.
به گزارش سینماپرس، دولت آمریکا ۱۳ فوریه سال جاری میلادی (چهارشنبه، ۲۴ بهمنماه ۱۳۹۷) «مؤسسه بینالمللی اندیشمندان و هنرمندان مستقل» و تعدادی از افراد مرتبط با این مؤسسه را تحریم کرد. مؤسسه بینالمللی اندیشمندان و هنرمندان مستقل همان نهادی است که چند سالی است کنفرانس بینالمللی «افق نو» را با مدیریت «نادر طالبزاده» در ایران برگزار میکند. افق نو طی این سالها با دعوت از فعالان اجتماعی و سیاسی بینالمللی از آمریکا، اروپا و سایر نقاط جهان، از مسلمان گرفته تا مسیحی و یهودی، نقش مهمی در رسوایی دولت آمریکا ایفا کرده است و از جمله افرادی که واشینگتن بر همین اساس علاوه بر سازمان برگزارکننده کنفرانس و شخص نادر طالبزاده به فهرست تحریمهای خود اضافه کرد، «زینب مهنا» (همسر و دستیار ویژه آقای طالبزاده در کنفرانس افق نو) و «غلامرضا منتظمی» (دبیر اجرایی کنفرانس افق نو) بودند.
واکنش نادر طالبزاده به تحریم کنفرانس افق نو توسط دولت آمریکا
اخیراً نادر طالبزاده و همسرش نیز اقدام به ارسال نامهای رسمی به «دفتر کنترل داراییهای خارجی» (OFAC) وزارت خزانهداری آمریکا با موضوع درخواست تجدیدنظر در تحریمهای اِعمالشده کردهاند. به نظر میرسد نامه طالبزاده به این نهاد آمریکایی که بازوی اصلی اجرای تحریمهای خارجی واشینگتن به شمار میرود تنها با یک هدف نوشته نشده باشد. اگرچه هدف اولیه این نامه میتواند تلاش برای احقاق حق و خروج از فهرست تحریمهای ظالمانه آمریکا باشد، اما هدف ثانویه و بلکه مهمتر در پشت ارسال این نامه را میتوان رسوایی هرچه بیشتر دولت ترامپ دانست، چراکه واکنش نهایی دفتر کنترل داراییهای خارجی به این نامه، چه مثبت باشد و چه منفی، به هر حال این هدف ثانویه را محقق خواهد کرد. در ادامه گزارش پیش رو، متن کامل نامه ارسالی به دفتر کنترل داراییهای خارجی و پاسخ اولیه این دفتر به این نامه، خدمت مخاطبان محترم ارائه شده است.
«نادر طالبزاده» (راست) و «غلامرضا منتظمی» دو نفر از افرادی هستند که در ارتباط با کنفرانس افق نو تحریم شدهاند
متن کامل نامه نادر طالبزاده و زینب مهنا به دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانهداری آمریکا
تاریخ: ۲۴/۰۳/۱۹ [۲۴ مارس ۲۰۱۹]
موضوع: ارائه درخواست برای حذف از فهرست OFAC
نام شخص و نهاد فهرستشده [و تحریمشده] مستقر در ایران:
الف) آقای نادر طالبزاده اردوبادی
ب) خانم زینب مهنا طالبزاده
ج) سازمان کنفرانس افق نو (NHC)
اتهامات:
الف) استخدام و جمعآوری اطلاعات از شرکتکنندگان خارجی
ب) برگزاری کنفرانسهای ضدغربی و ترویج یهودستیزی و تئوریهای توطئه، از جمله انکار هولوکاست.
به مسئول یا مسئولان مربوطه،
این نامه با هدف درخواست تجدیدنظر در تصمیم وزارت خزانهداری آمریکا مبنی بر تحریم ما و سازمانمان است. دفتر کنترل داراییهای خارجی (OFAC) وزارت خزانهداری آمریکا در تاریخ ۱۳ فوریه ۲۰۱۹ بیانیهای صادر کرد که چهار نفر: آقای «نادر طالبزاده اردوبادی» (رئیس سازمان افق نو)، همسرش خانم «زینب مهنا طالبزاده» (دستیار ویژه رئیس این سازمان)، دو همکار دیگر در کنفرانس افق نو، و همچنین یک سازمان ایرانی: «سازمان کنفرانس افق نو» را به فهرست تحریمها افزوده بود.
OFAC اتهاماتی را مطرح کرده است که هیچ ریشهای در واقعیت ندارند، از جمله: ایجاد انجمنی برای یهودستیزی؛ استفاده از کنفرانس به عنوان پوششی برای استخدام اطلاعاتی برخی از شرکتکنندگان در کنفرانس افق نو، به ویژه مقامات سابق دولت آمریکا؛ و اتهام نادرست به همکاری با شهروندی آمریکایی که به جرم جاسوسی علیه آمریکا مورد تعقیب است، در حالی که ما نه تنها هیچ رابطهای با این فرد نداشتهایم، بلکه در زمانی که OFAC ادعا میکند این فرد [در ایران] حضور داشته اصلاً مدیریت کنفرانس افق نو را به عهده نداشتهایم.
OFAC نه تنها حقیقت را بیان نکرده، بلکه برای اتهامات علنی خود هیچ سند واقعیای هم ارائه نداده است. اگر OFAC قبل از اِعمال تحریم به خودش زحمت میداد تا مستقیم از خود ما پرسوجو کند، ما با کمال میل با آنها همکاری و اسنادی را به این سازمان ارائه میکردیم که تمامی این اتهامات را رد میکند. در نتیجه ادعاهای بسیار نادرست و آتشافروزانه شما آسیب جدی به اعتبار ما وارد و هزینه سنگینی به امور تجاری و دوستیهای بلندمدت ما تحمیل شد. و به چه دلیل؟ به این دلیل که ما جرأت کردیم از روی سالها سوءتفاهمهای جدی میان آمریکا و ایران پُل بزنیم؟ در عمل، اقدام غلط OFAC به اِعمال تحریم شخصاً علیه ما بیشتر به عنوان یک بیانیه سیاسی در پی اختلافات جدی سیاستی میان دو کشور ایران و آمریکا انجام گرفت و از ما و کنفرانس افق نو به عنوان نمونهای از تفاوتهای سیاستی شما [با دولت ایران] استفاده شد. این درست نیست، و ناعادلانه است.
چارت سازمانی وزارت خزانهداری آمریکا (برگرفته از وبسایت رسمی این وزارتخانه)
اتهامات علیه ما، نادر طالبزاده و زینب مهنا و کنفرانس افق نو، دروغ است. کنفرانس افق نو انجمنی برای آزادی اندیشه و بیان این اندیشههاست. این کنفرانس در ایران برگزار میشود، چراکه ایران از سال ۱۹۷۹ [و وقوع انقلاب اسلامی]، زمانی که ایران حاکمیت و آزادی خود از کنترل آمریکا را اعلام کرد، در معرض دشمنسازی [و تبلیغات منفی] جمعی [در جهان و به ویژه غرب] بوده است. ما فکر کردیم حضور فیزیکی مهمانان ما از آمریکا و اروپا باعث تقویت ارتباطات و شفافیت خواهد شد. تصویر منفی ترسیمشده از ایران تنها با ارتباطات و پل زدن است که میتواند شکسته شود. اگر طرزفکر یا زاویه دید مهمانان ما در تضاد با رسانههای جریان اصلی آمریکاست، این یک واقعیت است [که این رسانهها دروغ میگویند]. کنفرانس افق نو همواره از محققان، خاخامها و فعالان یهودی استفاده کرده است. بنابراین نمیتواند یهودستیز باشد. ما هرگز کنفرانسی در انکار هولوکاست برگزار نکردهایم. این اتفاق سال ۲۰۰۶ رخ داد، پیش از آنکه ما انجمن خود را راهاندازی کنیم. ما هرگز درباره هولوکاست بحث نکردهایم و این مسئله موضوع کنفرانس ما نبوده است.
کنفرانس «افق نو» از اندیشمندان سراسر جهان فارغ از ملیت، نژاد و دین در ایران میزبانی کرده است
در خصوص مسئله «مونیکا ویت» [افسر سابق دایره ضدجاسوسی نیروی هوایی آمریکا که دولت ترامپ او را به جاسوسی برای ایران و ارتباط با کنفرانس افق نو متهم کرده است]، ما هرگز از او دعوت نکردیم. فهرست مهمانها ما فقط شامل کسانی میشود که فعال، نویسنده یا اندیشمندان آکادمیک کاملاً شناختهشدهای هستند. ویت هرگز در این دستهها نمیگنجید. وی پیش از ماه فوریه سال ۲۰۱۲، زمانی که «کنفرانس هالیوودیسم» برگزار شد، و ما هم نه رئیس، نه سازماندهنده و نه مدیر آن بودیم، وارد ایران شده بود. او یکی از شرکتکنندگان عمومی در کنفرانس بود، چنانکه ما مهمانان زیادی به عنوان شرکتکننده عمومی در کنفرانس داریم. افرادی که با او ارتباط برقرار کرده و او را کنترل کردند، هیچ ارتباطی با کنفرانس ما نداشتند. استفاده از وی به عنوان بهانهای برای طرح ادعای استخدام او [توسط عوامل کنفرانس افق نو] یک اتهام مطلقاً ساختگی است؛ بهانهای است که به راحتی میتوان غیرواقعی بودن آن را اثبات کرد. ما هرگز در کنفرانس خود به سراغ موضوعات مخفیانه نمیرویم. از خطرات این کار اطلاع داشتهایم. این موضوعات در حوزه فعالیت ما نیست و هیچ سندی هم درباره هرگونه دعوتی از ویت توسط ما وجود ندارد. ما هرگز از طریق وزارت خارجه درخواست ویزا برای او را نکردیم. شما علاوه بر طرح علنی ادعاهای دروغین علیه من، همسرم و کنفرانس افق نو، حرفهای شخصی [«مرضیه هاشمی» خبرنگار پرستیوی] را باور کردهاید که [به ادعای خودتان] به عنوان یک هدفیاب عمل کرده و در استخدام فردی نقش داشته که میگویید در حال حاضر تحت تعقیب آمریکاست و سپس OFAC تلاش میکند تا ما را به این فرد [مونیکا ویت] پیوند دهد، در حالی که ما هیچ ارتباطی با او یا آوردن او به ایران نداشتهایم. تمام اینها توسط فردی [مرضیه هاشمی] سازماندهی شده است که مقامات آمریکایی او را ۱۰ روز با حکم جلب برای شهادت در دادگاه و طرح اتهام علیه ویت بازداشت کردهاند. شما چگونه میتوانید فردی را به عنوان یک شاهد معتبر بپذیرید که ادعا میشود در استخدام اولیه ویت دخالت داشته است، چنانکه نه تنها در بیانیه تحریم ما، بلکه در گزارشهای خبری بعدی، از جمله در نیویورکتایمز، نیز ذکر شده است!؟ واضح است که این فرد [مرضیه هاشمی] در موقعیت غیرقابلتحملی قرار گرفته و در مورد ما و کنفرانس افق نو دروغ گرفته است تا خودش را از هرگونه پیگرد قانونی نجات دهد.
محتوای آنچه که ما در هر یک از کنفرانسهای افق نو بیان کردهایم، به صورت آنلاین در www.youtube.com و در وبسایت خود ما (www.newhorizon.ir) قابل دسترسی است و میتواند در هر دادگاهی با حضور مهمانان کنفرانس به عنوان شاهد، اثبات شود.
ما خواستار عدالت و پاک شدن نامهایمان [از فهرست تحریمها] هستیم. سابقه فعالیت ما روشن و شفاف است.
من، نادر طالبزاده، دبیر کنفرانس، در گذشته طولانیترین فیلم و مجموعه تلویزیونی در دنیا درباره زندگی حضرت عیسی (۲۰۰۷) را ساختهام. این پروژه ۱۰ سال از زندگی من را گرفت و در درون واتیکان به نمایش گذاشته شد و جایزه بهترین فیلم در حوزه گفتوگو میان مذاهب را از «جشنواره فیلم مذهب امروز» در ایتالیا (۲۰۰۷) دریافت کرد. من صدها برنامه برای تلویزیون ملی ایران با حضور مهمانان کنفرانس افق نو و دیگر آمریکاییهای میهنپرست ساختهام و این کار تا به امروز هم ادامه دارد. همینگونه بود که مخاطبان ایرانی با جزئیات زیادی از وضعیت موجود در جهان آشنا شدند. همسر من، زینب مهنا، دستیار من و مسئول برقراری ارتباط با مهمانان بوده است. او روابط بسیار محترمانهای را با تمامی مهمانان کنفرانس برقرار کرده است. وی بیش از ۲۰ سال است که به عنوان استاد دانشگاه زبان انگلیسی را به عنوان زبان خارجی یا زبان دوم تدریس میکند و در زمینه حقوق بشر و مطالعات اسلامی تحقیق مینماید. هیچچیز در مورد فعالیتهای ما مخفیانه نیست و ما به این مسئله افتخار میکنیم.
اتاق جنگ آمریکا علیه ایران، وزارت خزانهداری این کشور است
ادعاهای ناعادلانه وزارت خزانهداری علیه ما غلط هستند و ما به شدت خواهان تجدیدنظر درباره آنها هستیم. این اتفاق صرفاً درِ جدیدی را به سوی تقابل باز کرده است. ما ساکت نخواهیم ماند و این رویداد اتفاقاً انگیزه دیگری برای مبارزه ما با انتشار اطلاعات نادرستی است که طی چهار دهه گذشته علیه ما پخش شدهاند. اشخاص و منتقدان [آمریکا در] ایران بارها توسط آمریکا تحریم شدهاند و اکثر آنها سکوت را انتخاب کردهاند. ما در مقابل این اطلاعات نادرست خواهیم ایستاد و این کار را تنها و بیسروصدا انجام نخواهیم داد. اتهامافکنان [آمریکایی] اینبار هدفشان را اشتباه انتخاب کردهاند؛ یا اتفاقاً درست انتخاب کردهاند، بسته به اینکه چگونه به این مسئله نگاه میکنید.
نگاهی کوتاه به گذشته، همه چیز را روشن میکند. ما با صدام جنگیدیم در حالی که در تمام آن سالها آمریکا از او حمایت میکرد. امروز با داعش میجنگیم در حالی که به اعتقاد متخصصان ما، [این گروهک تروریستی] ریشههای عمیقی در [سیاستهای] ابرقدرتها دارد. تنها کنفرانسی که امکان برگزاری انجمنی با آزادی بیان را فراهم کرده بود، امروز خدشهدار شده است. تنها فرصت برای آوردن محققان و فعالان به خاک ایران به منظور دیدار با دانشجویان و محققان ایرانی، امروز سوخته است. این امر در درازمدت به ضرر آمریکا و ایران تمام خواهد شد.
ما درخواست تجدیدنظر خود را نزد وجدان هر هیأت منصفهای میبریم که علیه این کنفرانس تشکیل میشود. میدانیم که در آمریکا شاهدان بیدار زیادی هستند که حاضرند تمام قد مقابل این اتهام غیرقابلباور بایستند. بنابراین، ما به طور رسمی درخواست تجدیدنظر درباره اتهامات جعلی مطرحشده علیه خودمان را داریم و خواستار این هستیم که این تحریمها بلافاصله برداشته شوند. همچنین آماده پاسخگویی به هرگونه سؤالی هستیم که ممکن است شما داشته باشید.
با احترام،
نادر طالبزاده اردوبادی و زینب مهنا طالبزاده
سربازان ایرانی برای آتش زدن پرچم آمریکا آماده میشوند؛ برخی تحریمهای واشینگتن در میانه جنگ عراق علیه تهران وضع شد
متن کامل پاسخ دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانهداری آمریکا به نامه نادر طالبزاده و زینب مهنا
تاریخ: ۲۵ مارس ۲۰۱۹
در پاسخ: نادر طالبزاده اردوبادی، زینب مهنا طالبزاده، سازمان کنفرانس افق نو (NHC)
شناسه پرونده: SDGT-۱۵***
آقای نادر طالبزاده اردوبادی عزیز:
این نامه، تأیید دریافت مکاتبه شما مورخ ۱۹ مارس ۲۰۱۹ با دفتر کنترل داراییهای خارجی (OFAC) و درخواست تجدیدنظر درباره اضافه شدن شما به فهرست «تحریم افراد خاص» (SDN) به موجب «مقررات تحریمهای جهانی تروریسم»، فصل ۳۱ آییننامه مقررات فدرال، بخش ۵۹۴ و همچنین «مقررات تحریمهای مالی ایران»، فصل ۳۱ آییننامه مقررات فدرال، بخش ۵۶۱ است.
درخواست شما در دست بررسی است. با این وجود، فرآیند بررسی ممکن است طولانی باشد، و احتمال دارد OFAC از شما اطلاعات بیشتری را قبل از تصمیمگیری نهایی درباره اضافه شدن شما به فهرست SDN درخواست کند.
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد روند حذف از فهرست تحریم افراد خاص و افراد بلوکهشده، لطفاً به فصل ۳۱ آییننامه مقررات فدرال بخش ۵۰۱/۸۰۷ مراجعه کنید.
برای هرچه کارآمدتر شدن ارتباطات لطفاً تمام سؤالات و مکاتبات مربوط به درخواستتان را به نشانی OFAC.Reconsideration@treasury.gov ارسال کنید. همچنین میتوانید با ارسال نامه به OFAC از طریق آدرس زیر با این دفتر ارتباط برقرار کنید:
وزارت خزانهداری آمریکا
دفتر کنترل داراییهای خارجی
برسد به دست: دفتر هدفگیری جهانی
پلاک ۱۵۰۰، خیابان پنسیلوانیا، شمال غربی (ساختمان بانک فریدمن)
واشینگتندیسی، کد پستی ۲۰۲۲۰
لطفاً در تمام مکاتبات بعدی SDGT-۱۵*** را که در بالا اشاره شد، ذکر نمایید. همچنین لطفاً ترجمه انگلیسی هر سند یا مکاتبهای را ارائه دهید که به زبانی غیر از انگلیسی تهیه شده است.
سینماپرس: پخش سریالهای نوروزی طی یکی دو روز آینده تمام میشود و برنامههای روتین شبکههای مختلف به روال سابق پخش خود بازمیگردند.
به گزارش سینماپرس، تعطیلات ۱۶ روزه نوروز ۹۸ رو به پایان است و از هفته آینده پخش برنامههای تلویزیون به روال عادی خود بازمیگردند. همچنین مجموعههای نمایشی نیز تا یکی دو روز دیگر به پایان می رسند.
سریال «نون. خ» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیهکنندگی مهدی فرجی که هر شب از شبکه یک روی آنتن میرفت، فردا جمعه قسمت پانزدهم و آخر را روانه آنتن خواهد کرد.
«بر سر دوراهی» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیهکنندگی حامد عنقا نیز که در شبکه دو روی آنتن میرفت و عوامل تولید آن همچنان در حال آمادهسازی آن هستند، فردا شب آخرین قسمت ش روی آنتن میرود.
سریال «زوج یا فرد» به کارگردانی علیرضا نجف زاده و تهیهکنندگی مهران مهام که چند روز پیش ضبط و تصویربرداری آن به پایان رسید، همچنان کارهای صداگذاری و تدوینش ادامه دارد و شنبه یا یکشنبه آخرین قسمت این سریال روی آنتن خواهد رفت.
برنامههای اصلی شبکههای مختلف تلویزیون نیز از کنداکتور سابق تلویزیون پیروی خواهند کرد و بر این اساس برنامه «برنده باش» که در ایام نوروز هر شب روی آنتن میرفت همچون سابق پنجشنبه و جمعه پخش خواهد شد و همچنین «عصر جدید» با پایان باکس پخش ویژه نوروز، تنها شنبهها و یکشنبهها روی آنتن میرود و امشب و فردا شب پخش نخواهد شد.
در شبکه نسیم نیز برنامه «خندوانه» فردا جمعه ۱۶ فرودین به پایان فصل ششم میرسد و آخرین قسمت خود را پخش میکند تا دوباره بعد از محرم و صفر سال ۹۸ بازگردد.
پخش برنامه «شوتبال» دیگر برنامه ویژه نوروز شبکه نسیم هم به روال عادی بازمیگردد و مخاطبان میتوانند در روزهای فرد این برنامه را دنبال کنند.
«کودک شو» نیز طبق زمانبندی قبل از نوروز از شنبه تا چهارشنبه روی آنتن «نسیم» خواهد رفت.
سینماپرس: موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران، فراخوان حضور ناشران، تشکلهای نشر و آژانسهای ادبی جهت حضور در غرفه ملّی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۲۰۱۹ را منتشر کرد.
به گزارش سینماپرس به نقل از روابط عمومی مؤسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران، هفتاد و یکمین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت از ۲۴ تا ۲۸ مهر برگزار میشود. ایران در این دوره از نمایشگاه حضور دارد. ناشران، تشکلهای نشر و آژانسهای ادبی میتوانند بر اساس فراخوان منتشرشده در غرفه ملّی جمهوری اسلامی ایران حضور یابند.
شرایط حضور و ضوابط و مقررات در فراخوانی منتشرشده که متن آن به شرح ذیل است:
نمایشگاه کتاب فرانکفورت بهعنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین نمایشگاههای کتاب دنیا، هرساله پذیرای بسیاری از فعّالان نشر است. با توجه به برپایی غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران در هفتاد و یکمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۲۰۱۹ (۲۴ تا ۲۸ مهر ۱۳۹۸- ۱۶ تا ۲۰ اکتبر ۲۰۱۹)، از کلیه تشکلهای محترم صنفی نشر، ناشران، نهادها، مؤسسات و آژانسهای ادبی سراسر کشور برای ثبتنام بهمنظور حضور در این نمایشگاه و عرضة کتابهای خود در غرفه ملی با توجه به ضوابط و زمانهای اعلامشده، دعوت میشود.
امکانات:
اختصاص فضای مستقل در غرفه ملّی ایران با طراحی، ساخت دکور، غرفهآرایی و تأمین امکانات غرفه؛
در اختیار قرار دادن فضای برگزاری نشستها با هماهنگی قبلی (در صورت تائید و تصویب برنامه)؛
ارسال کتابهای منتخب و بار متقاضیان به فرانکفورت و حمل رایگان تا سقف معیّن؛
امکان استفاده از مترجمان مستقر در غرفه ملّی ایران با هماهنگی قبلی؛
درج مشخصات فارسی و چکیده انگلیسی عناوین منتخب در کاتالوگ کتابهای ایرانی عرضهشده در فرانکفورت ۲۰۱۹ بهصورت رایگان؛
اختصاص یک فقره کارت ورودی نمایشگاه به هر غرفهدار با امکان تردد رایگان در ایام نمایشگاه در شبکه حملونقل شهر فرانکفورت (به دلیل محدودیت در تعداد کارتها، اولویت با افرادی است که زودتر ثبتنام کرده اند).
وظایف متقاضیان:
اقدام برای ثبت قرار ملاقات درخواست ویزا در صفحه وب ویزامتریک توسط شخص متقاضی (به نشانی https://www.visametric.com/iran/Germany/fa)، حداکثر تا تاریخ ۹۸/۱/۲۵؛
ثبتنام در سایت مؤسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران (www.icfi.ir) و امضای تفاهمنامه همکاری، حداکثر تا تاریخ ۹۸/۳/۱؛
معرفی برنامهها و نشستهای پیشنهادی و نیز یک نفر بهعنوان متصدی غرفه بهصورت ثابت (contact person) حداکثر تا تاریخ ۹۸/۳/۱۵؛
پیشنهاد کتابهای مناسب و قابلعرضه در نمایشگاه کتاب فرانکفورت و غرفه ملّی جمهوری اسلامی ایران (ترجیحاً به زبان انگلیسی یا آلمانی) با ارائه ترجمه متن چکیده کتاب در مهلت مقرر؛
تهیه بروشور (مطابق شیوهنامه مربوط) و ارائه ترجمه متن چکیده کتابها در مهلت مقرر؛
برنامهریزی برای معرفی و مذاکره دربارة آثار خود در غرفه ملّی جمهوری اسلامی ایران و تلاش جهت عرضه آثار در بازار نشر بینالملل؛
یادآوری ۱: کلیه هزینهها و اقدامات مربوط به امور ویزا، بلیت، اقامت و رفتوآمد نماینده یا نمایندگان اعزامی، بر عهده متقاضی است.
یادآوری ۲: با توجه به حذف روند حضور مستقیم در سفارت آلمان و انتقال کلیه فرایندهای اجرایی مربوط به صدور ویزا به دفتر ویزامتریک تهران، اقدام در مهلت زمانی اعلامشده برای ثبت درخواست نوبت مصاحبه ضروری است و اخذ نوبت سفارت صرفاً از این طریق امکانپذیر است.
شرایط کتابهای قابلعرضه:
دارا بودن مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با قابلیت عرضه در بازارهای جهانی نشر و امکان فروش حق نشر (رایت) به ناشران سایر کشورها؛
تألیفی بودن کتابهای پیشنهادی (ارجحیت با کتابهای منتشره به زبانهای خارجی و یا کتابهای دوزبانه به یکی از زبانهای دیگر نظیر انگلیسی، عربی، آلمانی، فرانسه، اسپانیولی و … و نیز کتابهای برگزیده در یکی از جوایز یا جشنوارههای ملّی و یا بینالمللی است)؛
جدید الانتشار بودن کتابهای پیشنهادی (اولویت با کتابهایی است که آخرین ویرایش و یا تجدید چاپ آن در ۵ سال اخیر باشد)؛
تناسب موضوعی کتابهای پیشنهادی (کتابها ازلحاظ موضوعی در یکی از حوزههای، ادبیات داستانی، ادبیات پایداری، رمان، مذهبی، علمی، ایرانشناسی، هنرهای ایرانی اسلامی، تاریخ و دفاع مقدس باشد)؛
تهیه بروشور و چکیدة ۱۵۰ کلمهای به زبان انگلیسی حداکثر برای کتابهای ارائهشده به زبان فارسی یا زبانهای غیر از انگلیسی؛
زمانبندیهای مهم:
اخذ وقت سفارت (از طریق صفحه وب ویزامتریک تهران توسط شخص متقاضی) : تا تاریخ ۹۸/۱/۲۵
ثبتنام قطعی ناشران در سایت مؤسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران (http://www.icfi.ir): تا تاریخ ۹۸/۳/۱
اعلام اسامی غرفهداران: تا تاریخ ۹۸/۳/۱۵
تهیه بروشور و خلاصه کتب قابلعرضه به یک یا چند زبان خارجی: تا تاریخ ۹۸/۵/۱
تحویل کتب منتخب متقاضیان غرفه، ناشران و تشکلهای مربوطه به مؤسسه جهت آمادهسازی برای ارسال :۹۸/۵/۲۰
یادآوری:
به هرگونه درخواستی خارج از روال ثبتنام آنلاین و ناقص، بدون چکیده فارسی و انگلیسی (۱۵۰ کلمه) ترتیب اثر داده نخواهد شد.
ناشرانی که موفق به فروش رایت کتب خود شوند، علاوه بر تخفیف در مبلغ غرفه از حمایت طرح گرنت برخوردار خواهند شد.
سینماپرس: بازیگران بسیار زیادی در دنیای سینما وجود دارند که کار خود را از صفر شروع کرده اند ولی هم اکنون از مشهور ترین و ثروتمندان آمریکایی هستند.
به گزارش سینماپرس، تعداد بسیار زیادی از بازیگران هالیوودی آینده خود را از هیچ ساخته اند و تنها از استعداد خود کمک گرفته اند و سالهای زیادی را در سختی گذراندهاند. بیشتر این بازیگران در زندگیهای معمولی زندگی کرده اند، اما بعضی نیز هستند که در فقط مطلق بزرگ شده اند، تا حدی که وعده غذای مشخصی نداشتند و مجبور بودند در ماشین و یا حتی در خیابان بخوابند، اما هم کنون در اوضاع بسیار مناسبی هستند و در نوع خود جزو بهترینها محسوب میشوند. در اینجا به معرفی بازیگرانی میپردازیم که بطور غیر قابل باوری فقیر بوده اند:
۱) لئوناردو دیکاپریو وقتی که دی کاپریو یکسال داشت پدر و مادر وی از یکدگیر جدا شدند و او با مادرش زندگی میکرد که مجبور بود برای تامین مخارج زندگی چند شغل داشته باشد، اما باز هم از پس ان بر نمیآمد و شب در پارکها و خیابانها میخوابیدند. دی کاپریو هم اکنون از پر افتخارترین بازیگران جهان است و تنها برای نقش خود در فیلم «تایتانیک» ۲.۵ میلیون دلار دستمز دریافت کرد.
۲) دنیل کریگ همه این بازیگر را به خاطر مرتب بودن لباس هایش و همیشه شیک پوش بودنش در فیلم جیمز باند میشناسند و این باور برایشان سخت است که بدانند او تا مدتی در انگلیس بی خانمان بود. او در زمانی که در حال تدریس در مدرسه «گیلدهال» بود همزمان هم به عنوان پیشخدمت کار میکرد و او نیز شبها بی خانمان بود و روی صندلی پارک شبش را صبح میکرد. گفته میشود سرمایه کنونی این بازیگر حدود ۱۰۰ میلیون دلار است!
۳) باب بیلی تورنتون تورونتون که در کارنامه وی جایزه گلدن گلوب نیز دیده میشود و اخیرا نیز در سریال فارگو خوش درخشیده بود، زمانی که کودک بود او و خانواده اش در محلی زندگی میکردند که از سادهترین امکانات اولیه مثل برق و حتی آب اشامیدنی محروم بودند، بعد از مرگ پدرش نیز به دلیل سرطان ریه اوضاع انها از قبل نیز وخیمتر شد، اما او به بازیگری روی اورد و هم اکنون از بازیگران مشهور هالیوودی محصوب میشود.)
۴)سیلوستر استالونه بازیگر فیلمهای معرف راکی و رمبو نیز که در ایران همه اورا به خاطر فیلمهای اکشن او میشناسند نیز در گذشته دوران سختی را گزرانده است. او به دلیل شرایط نامناسب مالی از خانه اش که در نیویورک بود بیرون انداخته شد و مجبور بود تا مدتها در اتوبوس بخوابد، فیلمسازی و بازیگری نیز استالونه را نجات داد و او با فیلم «راکی» که تنها ۱ میلیون هزینه داشت توانست ۲۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کند.
۵) جیم کری کمدین موفق و معروف آمریکایی نیز به دلیل شرایط نا مساعد خانواده اش تا مدتها بعد از مدرسه در یک کارخانه کار میکرد و بعد از مهاجرت، هر پنج نفر خانواده جیم کری به دلیل نداشتن مکان مناسب تا مدتها در اتومبیل خانوادگی خود، که یک ون بود، زندگی میکردند. بعد از مدتها جیم کری به عنوان کمدین در هالیوود شناخته شد و به بازیگر ثروتمندی تبدیل شد، او هم اکنون یک هواپیمای شخصی به ارزش ۲۵ میلیون دلار در اختیار دارد.)
۶)کریس پرت بازیگر فیلم پارک ژوراسیک و نقش اصلی فیلمهای سینمابی کمپانی مارول که به تازگی در فیلم انتقام جویان؛ پایان بازی شرکت کرده است و جزو بازیگران گران قیمت سینمای هالیوود محسوب میشود در گذشته در بی خانمان بوده و هر جا که فراهم بود در چادر در خیابانها میخوابید.
سینماپرس: عدم نظارت دستگاههای مربوطه بر بازار فروش سی دی و فیلم موجب گسترش قاچاق آن و رعایت نشدن حقوق صاحبان آثار شده است.
به گزارش سینماپرس، قاچاق سی دی و محصولات فرهنگی تقریبا یک دهه است که گریبان تولیدات سینمایی و بعضا تلویزیونی ایران را گرفته و هر روز هم در حال گسترش است. البته که این نوع قاچاق محدود به فیلم ها و سریال های نمی شود و هر روز اخبار مختلفی در بخش های دیگر حوزه فرهنگ و هنر از جمله کتاب، موسیقی و هنرهای تجسمی(نقاشی و تابلو) به گوش می رسد. به نظر می رسد در شرایط کنونی اقتصادی، گردش مالی این قاچاق عدد های قابل توجهی را به خود اختصاص داده است که اصطلاحا هر روز که از این نابه سامانی می گذرد دست های مختلف در این شغل زیاد تر می شود.
رواج فیلم های قاچاق در ایران منجر شده است تا در کنار آن کسب و کارهای جدیدی نیز به وجود آید. فیلم های خارجی روز دنیا که دقیقا مشخص نیست از چه مبادی وارد کشور می شوند و راه قاچاق آن ها چگونه است باعث شده تا استدیوهای زیر زمینی برای دوبله اینگونه فیلم ها به وجود آید و در بدترین شرایط ممکن و پایین ترین حد کیفیت به دوبله اینگونه فیلم ها بپردازند. فارغ از غیرقانونی بودن این شکل از فعالیت استدیوهای زیر زمینی، این اتفاق باعث شده تا شرکت های رسمی و قانونی هم به دلیل جا نماندن از بازار وارد این چرخه خطرناک شوند و برخی کارهای غیر مجوز دار را به صورت غیر رسمی وارد بازار کنند.
آسیب جدی فیلم های قاچاق به بدنه سینما نیز قابل لمس است. برخی فیلم های سینمایی که توان رقابت با فیلم های پر هزینه دیگر را ندارند چشم امیدشان به فروش نمایش خانگی و نسخه عرضه شده آن ها در شبکه نمایش خانگی است. اما قاچاق این فیلم ها و عرضه نامناسب آن ها در کف خیابان های تهران و برخی شهرهای کشور باعث شده تا حتی اینگونه فیلم ها فرصت رقابت در این فضا را نیز پیدا نکنند. در سال های نه چندان دور عرضه برخی فیلم های سینمایی روی پرده در بازار قاچاق منجر شد تا آسیب جدی به گیشه این فیلم ها وارد شود و فیلم هایی که می توانستند رکورد دار فروش سینمای ایران باشند با یک اتفاق غیر قانونی دچار ضررهای جبران ناپذیر شدند.
قانون کپی رایت و حق تالیف در فضای فرهنگی و سینمایی امروز کشور به دلیل جدی گرفته نشدن باعث شده تا بسیاری از صاحبان آثار نتوانند حقوق مسلم خود را دریافت کنند. در حوزه فیلم سازی در سینما و تلویزیون به دلیل هزینه های بالای ساخت نحوه عرضه و نمایش برای صاحبان حقوق بسیار حائز اهمیت است. برخی آثار حقوقی مانند آثار تولیدی سازمان صدا و سیما نیز بدون در نظر گرفتن حق صاحب اثر در بسیاری از فضاهای مجازی و تحت وب بدون در نظر گرفتن حق صاحب اثر منتشر می شود.
اما تهدید جدی در حوزه قاچاق فیلم ها و سریال ها در بخش انیمیشن است. برخی از فیلم های انیمیشن دوبله شده در استدیو های زیر زمینی به صورت جدی در رده سنی کودک و نوجوان سیب زننده است و عدم رعایت محتوای آن ها منجر شده است تا صحنه هایی در این ژانر از فیلم های قاچاق وجود داشته باشند که اصلا متناسب این رده سنی نیست. استفاده از الفاظ نامتعارف در دوبله فیلم ها شاید در هر ژانر دیگری تاثیرات مخرب خود را داشته باشد اما شنیده شدن آن ها در فیلم های متناسب با رده سنی کودک و نوجوان به مراتب می تواند آثار زیان بار قابل توجهی را در پی داشته باشد.
در این باره سرهنگ داوود گودرزی جانشین رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه پلیس فتا آمادگی برخودر با رعایت نکردن حقوق صاحبان آثار هنری و فرهنگی را دارد، گفت: در سال گذشته درباره همین موضوع پرونده های مختلفی تشکیل شد که شامل شکایت صاحبان آثار از رعایت نشدن حق تالیف آن ها در بخش های مختلف از جمله انتشار بدون در نظر گرفتن حق پخش بود.
وی اظهار کرد: ما سال گذشته در ارتباط با انتشار برخی فیلم ها به صورت غیر مجاز در فضای مجازی چندین پرونده تشکیل دادیم که با شکایت صاحبان آثار به مرحله رسیددگی در دادگاه رسید. اما لازم می دانم به این نکته اشاره کنم که پلیس بدون داشتم شاکی و ورود صاحبان اثار نمی تواند در این زمینه وارد شود و نیاز به شکایت و پیگیری تالیف کنندگان مجموعه های هنری دارد.
سرهنگ گودرزی همچنین درباره پیگیری پلیس فتا درباره دانلود و آپلود غیر مجاز فیلم ها و سریال ها در اینترنت تصریح کرد: ما همواره در حال رصد محتوا در زمینه های مختلف در فضای تحت وب و مجازی کشور هستیم اما برای برخورد با حق کپی رایت نیاز به شاکی خصوصی داریم تا بتوانیم ورود کنیم.
وی افزود: باز هم اعلام می کنم پلیس آمادگی برخورد با هرگونه تخلف و رعایت نشدن حقوق مولفان را دارد و هر زمان که به ما شکایتی واصل شود با جدیت به آن ورود خواهیم کرد.
سینماپرس: علی علیزاده نوشت: خط قرمز ما همین امروز، همان چیزی است که عدهای با دست خالی در مهر پنجاه و نه به خاطرش جلوی صدام ایستادند و امروز هم به خاطرش سختیهای تحریم را تحمل میکنند. همان مردمی که دستمزد تمام عمرشان از درآمد یک ماه مهران مدیری کمتر است.
به گزارش سینماپرس، علی علیزاده در واکنش به صحبتهای اخیر مهران مدیری در برنامه دورهمی در انتقاد از مسئولین نوشت:
– برای ما فرقی نمیکند حمید فرخ نژاد باشی و جزو تیم سلبریتیهای اصلاح طلبان که سلاح تیز و برنده کمپین انتخاباتی روحانی محسوب میشدی یا مهران مدیری و احسان علیخانی باشی، سرمایه و ابزاری چنان پرارزش برای مدیران اصولگرای تلویزیون که وقتی پارسال روزنامه شرق شبههای به تو وارد کرد یک ساعت آنتن تلویزیون هشتاد میلیونی را به مثابه رانت برای رفع شبهه در اختیارت گذاشتند، خط قرمز ما امنیت و منافع ملی است.
– برای ما فرقی نمیکند فلان طلبه جوانی باشی که چون پدرزنت فقیه شورای نگهبان است رانت نوعی عدالتخواهی را داری که اگر یک کارگر هفت تپه یک کلمه اش را بگوید دستگیر میشود یا نسرین ستودهای باشی که چشم به جایزه نوبل دوختهای و هفت سال زندانت را میگویی سی و هفت سال، خط قرمز ما امنیت و منافع ملی است.
– برای ما فرقی نمیکند اصولگرا باشی یا حزب اللهی یا اصلاح طلب یا اپوزیسیون، اگر صورت امید و اعتماد عمومی که بنیان امنیت و منافع ملی است را بخراشی مقابلت میایستیم و صورتت را میخراشیم. که بدون امید این هشتاد میلیون با هم دشمن و از هم تجزیه میشوند. هشتاد میلیونی زیر بمباران جنگ اقتصادی تحمیل شده از سوی ترامپ و شرکا.
– و اگر ذهنیت کمیتزده و نئولیبرال شدهی مدیران صداوسیما مدارا با مجریهای چندمیلیارد تومنی است چون فلان میلیون تماشاچی میآورند و اگر فلان نهاد انقلابی سیاستش این است که همانطور که تیم های فوتبال ستاره میخرند او هم سلبریتی های چشم سبز خودش را داشته باشد، حتی اگر این سلبریتی ها تک تک ارزشهای ملی این کشور را زیر سوال ببرند، حتی اگر مثل مهران مدیری در این سالها به اسم نقد، ایرانی بودن را تحقیر کنند و خروجی کارشان وادادگی ملی و لاابالیگری هویتی و کلنگی کردن ارزشهای جمعی باشد. خط قرمز ما بر اساس منافع قبیله و جناح و دسته ما تعیین نمیشود و وزن کشی تیم سلبریتی های اصلاح طلب در برابر تیم سلبریتی های اصولگرا برای انتخابات بعدی جایی در محاسبات ما ندارد، چراکه وطن باشگاه فوتبال لیگ حرفهای نیست و بازیکنانش خریدنی نیستند.
– خط قرمز ما همین امروز، همان چیزی است که عدهای با دست خالی در مهر پنجاه و نه بخاطرش جلوی صدام ایستادند. جلوتر از ارتش و سپاه و دولت و امروز هم بخاطرش سختیهای تحریم را تحمل میکنند. همان مردمی که دستمزد تمام عمرشان از درآمد یک ماه مهران مدیری کمتر است.
– راستی آقای مدیری. کاش یک کلمه بگویید برای برگشتن به تلویزیون رقم دریافتی تان از تلویزیون و درآمدتان از اسپانسرها چقدر بوده؟ بگذارید تا مردم قضاوت کنند که آیا همه ما سختی های این سال سیل و تحریم را یکسان تحمل میکنیم یا نه؟