X

بایگانی فروردین 15, 1398

دفتر سینمایی

فراخوان حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۲۰۱۹ منتشر شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، فراخوان حضور ناشران، تشکل‌های نشر و آژانس‌های ادبی جهت حضور در غرفه ملّی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۲۰۱۹ را منتشر کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از روابط عمومی مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، هفتاد و یکمین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت از ۲۴ تا ۲۸ مهر برگزار می‌شود. ایران در این دوره از نمایشگاه حضور دارد. ناشران، تشکل‌های نشر و آژانس‌های ادبی می‌توانند بر اساس فراخوان منتشرشده در غرفه ملّی جمهوری اسلامی ایران حضور یابند.

شرایط حضور و ضوابط و مقررات در فراخوانی منتشرشده که متن آن به شرح ذیل است:

نمایشگاه کتاب فرانکفورت به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین نمایشگاه‌های کتاب دنیا، هرساله پذیرای بسیاری از فعّالان نشر است. با توجه به برپایی غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران در هفتاد و یکمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۲۰۱۹ (۲۴ تا ۲۸ مهر ۱۳۹۸- ۱۶ تا ۲۰ اکتبر ۲۰۱۹)، از کلیه تشکل‌های محترم صنفی نشر، ناشران، نهادها، مؤسسات و آژانس‌های ادبی سراسر کشور برای ثبت‌نام به‌منظور حضور در این نمایشگاه و عرضه کتاب‌های خود در غرفه ملی با توجه به ضوابط و زمان‌های اعلام‌شده، دعوت می‌شود.

امکانات:

اختصاص فضای مستقل در غرفه ملّی ایران با طراحی، ساخت دکور، غرفه‌آرایی و تأمین امکانات غرفه؛

در اختیار قرار دادن فضای برگزاری نشست‌ها با هماهنگی قبلی (در صورت تائید و تصویب برنامه)؛

ارسال کتاب‌های منتخب و بار متقاضیان به فرانکفورت و حمل رایگان تا سقف معیّن؛

امکان استفاده از مترجمان مستقر در غرفه ملّی ایران با هماهنگی قبلی؛

درج مشخصات فارسی و چکیده انگلیسی عناوین منتخب در کاتالوگ کتاب‌های ایرانی عرضه‌شده در فرانکفورت ۲۰۱۹ به‌صورت رایگان؛

اختصاص یک فقره کارت ورودی نمایشگاه به هر غرفه‌دار با امکان تردد رایگان در ایام نمایشگاه در شبکه حمل‌ونقل شهر فرانکفورت (به دلیل محدودیت در تعداد کارت‌ها، اولویت با افرادی است که زودتر ثبت‌نام کرده اند).

وظایف متقاضیان:

اقدام برای ثبت قرار ملاقات درخواست ویزا در صفحه وب ویزامتریک توسط شخص متقاضی (به نشانی https://www.visametric.com/iran/Germany/fa)، حداکثر تا تاریخ ۹۸/۱/۲۵؛

ثبت‌نام در سایت مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران (www.icfi.ir) و امضای تفاهم‌نامه همکاری، حداکثر تا تاریخ ۹۸/۳/۱؛

معرفی برنامه‌ها و نشست‌های پیشنهادی و نیز یک نفر به‌عنوان متصدی غرفه به‌صورت ثابت (contact person) حداکثر تا تاریخ ۹۸/۳/۱۵؛

پیشنهاد کتاب‌های مناسب و قابل‌عرضه در نمایشگاه کتاب فرانکفورت و غرفه ملّی جمهوری اسلامی ایران (ترجیحاً به زبان انگلیسی یا آلمانی) با ارائه ترجمه متن چکیده کتاب در مهلت مقرر؛

تهیه بروشور (مطابق شیوه‌نامه مربوط) و ارائه ترجمه متن چکیده کتاب‌ها در مهلت مقرر؛

برنامه‌ریزی برای معرفی و مذاکره درباره آثار خود در غرفه ملّی جمهوری اسلامی ایران و تلاش جهت عرضه آثار در بازار نشر بین‌الملل؛

یادآوری ۱: کلیه هزینه‌ها و اقدامات مربوط به امور ویزا، بلیت، اقامت و رفت‌وآمد نماینده یا نمایندگان اعزامی، بر عهده متقاضی است.

یادآوری ۲: با توجه به حذف روند حضور مستقیم در سفارت آلمان و انتقال کلیه فرایندهای اجرایی مربوط به صدور ویزا به دفتر ویزامتریک تهران، اقدام در مهلت زمانی اعلام‌شده برای ثبت درخواست نوبت مصاحبه ضروری است و اخذ نوبت سفارت صرفاً از این طریق امکان‌پذیر است.

شرایط کتاب‌های قابل‌عرضه:

دارا بودن مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با قابلیت عرضه در بازارهای جهانی نشر و امکان فروش حق نشر (رایت) به ناشران سایر کشورها؛

تألیفی بودن کتاب‌های پیشنهادی (ارجحیت با کتاب‌های منتشره به زبان‌های خارجی و یا کتاب‌های دوزبانه به یکی از زبان‌های دیگر نظیر انگلیسی، عربی، آلمانی، فرانسه، اسپانیولی و … و نیز کتاب‌های برگزیده در یکی از جوایز یا جشنواره‌های ملّی و یا بین‌المللی است)؛

جدید الانتشار بودن کتاب‌های پیشنهادی (اولویت با کتاب‌هایی است که آخرین ویرایش و یا تجدید چاپ آن در ۵ سال اخیر باشد)؛

تناسب موضوعی کتاب‌های پیشنهادی (کتاب‌ها ازلحاظ موضوعی در یکی از حوزه‌های، ادبیات داستانی، ادبیات پایداری، رمان، مذهبی، علمی، ایران‌شناسی، هنرهای ایرانی اسلامی، تاریخ و دفاع مقدس باشد)؛

تهیه بروشور و چکیده ۱۵۰ کلمه‌ای به زبان انگلیسی حداکثر برای کتاب‌های ارائه‌شده به زبان فارسی یا زبان‌های غیر از انگلیسی؛

زمان‌بندی‌های مهم:

اخذ وقت سفارت (از طریق صفحه وب ویزامتریک تهران توسط شخص متقاضی) : تا تاریخ ۹۸/۱/۲۵

ثبت‌نام قطعی ناشران در سایت مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران (http://www.icfi.ir): تا تاریخ ۹۸/۳/۱

اعلام اسامی غرفه‌داران: تا تاریخ ۹۸/۳/۱۵

تهیه بروشور و خلاصه کتب قابل‌عرضه به یک یا چند زبان خارجی: تا تاریخ ۹۸/۵/۱

تحویل کتب منتخب متقاضیان غرفه، ناشران و تشکل‌های مربوطه به مؤسسه جهت آماده‌سازی برای ارسال :۹۸/۵/۲۰

یادآوری:

به هرگونه درخواستی خارج از روال ثبت‌نام آنلاین و ناقص، بدون چکیده فارسی و انگلیسی (۱۵۰ کلمه) ترتیب اثر داده نخواهد شد.

ناشرانی که موفق به فروش رایت کتب خود شوند، علاوه بر تخفیف در مبلغ غرفه از حمایت طرح گرنت برخوردار خواهند شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بازیگرانی که پیش از معروف شدن بسیار فقیر بوده اند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بازیگران بسیار زیادی در دنیای سینما وجود دارند که کار خود را از صفر شروع کرده اند ولی هم اکنون از مشهور ترین و ثروتمندان آمریکایی هستند.

به گزارش سینماپرس، تعداد بسیار زیادی از بازیگران هالیوودی آینده خود را از هیچ ساخته اند و تنها از استعداد خود کمک گرفته اند و سال‌های زیادی را در سختی گذرانده‌اند. بیشتر این بازیگران در زندگی‌های معمولی زندگی کرده اند، اما بعضی نیز هستند که در فقط مطلق بزرگ شده اند، تا حدی که وعده غذای مشخصی نداشتند و مجبور بودند در ماشین و یا حتی در خیابان بخوابند، اما هم کنون در اوضاع بسیار مناسبی هستند و در نوع خود جزو بهترین‌ها محسوب میشوند. در اینجا به معرفی بازیگرانی میپردازیم که بطور غیر قابل باوری فقیر بوده اند:

بازیگرانی که پیش از  معروف شدن بسیار فقیر بوده اند

۱) لئوناردو دی‌کاپریو
وقتی که دی کاپریو یکسال داشت پدر و مادر وی از یکدگیر جدا شدند و او با مادرش زندگی میکرد که مجبور بود برای تامین مخارج زندگی چند شغل داشته باشد، اما باز هم از پس ان بر نمی‌آمد و شب در پارک‌ها و خیابان‌ها میخوابیدند. دی کاپریو هم اکنون از پر افتخارترین بازیگران جهان است و تنها برای نقش خود در فیلم «تایتانیک» ۲.۵ میلیون دلار دستمز دریافت کرد.

بازیگرانی که پیش از  معروف شدن بسیار فقیر بوده اند

۲) دنیل کریگ
همه این بازیگر را به خاطر مرتب بودن لباس هایش و همیشه شیک پوش بودنش در فیلم جیمز باند میشناسند و این باور برایشان سخت است که بدانند او تا مدتی در انگلیس بی خانمان بود. او در زمانی که در حال تدریس در مدرسه «گیلدهال» بود همزمان هم به عنوان پیشخدمت کار میکرد و او نیز شب‌ها بی خانمان بود و روی صندلی پارک شبش را صبح میکرد. گفته میشود سرمایه کنونی این بازیگر حدود ۱۰۰ میلیون دلار است!

بازیگرانی که پیش از  معروف شدن بسیار فقیر بوده اند

۳) باب بیلی تورنتون
تورونتون که در کارنامه وی جایزه گلدن گلوب نیز دیده میشود و اخیرا نیز در سریال فارگو خوش درخشیده بود، زمانی که کودک بود او و خانواده اش در محلی زندگی میکردند که از ساده‌ترین امکانات اولیه مثل برق و حتی آب اشامیدنی محروم بودند، بعد از مرگ پدرش نیز به دلیل سرطان ریه اوضاع ان‌ها از قبل نیز وخیم‌تر شد، اما او به بازیگری روی اورد و هم اکنون از بازیگران مشهور هالیوودی محصوب میشود.)

بازیگرانی که پیش از  معروف شدن بسیار فقیر بوده اند

۴)سیلوستر استالونه 
بازیگر فیلم‌های معرف راکی و رمبو نیز که در ایران همه اورا به خاطر فیلم‌های اکشن او میشناسند نیز در گذشته دوران سختی را گزرانده است. او به دلیل شرایط نامناسب مالی از خانه اش که در نیویورک بود بیرون انداخته شد و مجبور بود تا مدت‌ها در اتوبوس بخوابد، فیلمسازی و بازیگری نیز استالونه را نجات داد و او با فیلم «راکی» که تنها ۱ میلیون هزینه داشت توانست ۲۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کند.

بازیگرانی که پیش از  معروف شدن بسیار فقیر بوده اند

۵) جیم کری 
کمدین موفق و معروف آمریکایی نیز به دلیل شرایط نا مساعد خانواده اش تا مدت‌ها بعد از مدرسه در یک کارخانه کار میکرد و بعد از مهاجرت، هر پنج نفر خانواده جیم کری به دلیل نداشتن مکان مناسب تا مدت‌ها در اتومبیل خانوادگی خود، که یک ون بود، زندگی میکردند.
بعد از مدت‌ها جیم کری به عنوان کمدین در هالیوود شناخته شد و به بازیگر ثروتمندی تبدیل شد، او هم اکنون یک هواپیمای شخصی به ارزش ۲۵ میلیون دلار در اختیار دارد.)

بازیگرانی که پیش از  معروف شدن بسیار فقیر بوده اند

۶)کریس پرت 
بازیگر فیلم پارک ژوراسیک و نقش اصلی فیلم‌های سینمابی کمپانی مارول که به تازگی در فیلم انتقام جویان؛ پایان بازی شرکت کرده است و جزو بازیگران گران قیمت سینمای هالیوود محسوب میشود در گذشته در بی خانمان بوده و هر جا که فراهم بود در چادر در خیابان‌ها میخوابید.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

چرا درآمد صاحبان آثار فیلم و سریال به جیب قاچاقچیان می‌رود؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: عدم نظارت دستگاه‌های مربوطه بر بازار فروش سی دی و فیلم موجب گسترش قاچاق آن و رعایت نشدن حقوق صاحبان آثار شده است.

به گزارش سینماپرس، قاچاق سی دی و محصولات فرهنگی تقریبا یک دهه است که گریبان تولیدات سینمایی و بعضا تلویزیونی ایران را گرفته و هر روز هم در حال گسترش است. البته که این نوع قاچاق محدود به فیلم ها و سریال های نمی شود و هر روز اخبار مختلفی در بخش های دیگر حوزه فرهنگ و هنر از جمله کتاب، موسیقی و هنرهای تجسمی(نقاشی و تابلو) به گوش می رسد. به نظر می رسد در شرایط کنونی اقتصادی، گردش مالی این قاچاق عدد های قابل توجهی را به خود اختصاص داده است که اصطلاحا هر روز که از این نابه سامانی می گذرد دست های مختلف در این شغل زیاد تر می شود.

رواج فیلم های قاچاق در ایران منجر شده است تا در کنار آن کسب و کارهای جدیدی نیز به وجود آید. فیلم های خارجی روز دنیا که دقیقا مشخص نیست از چه مبادی وارد کشور می شوند و راه قاچاق آن ها چگونه  است باعث شده تا استدیوهای زیر زمینی برای دوبله اینگونه فیلم ها به وجود آید و در بدترین شرایط ممکن و پایین ترین حد کیفیت به دوبله اینگونه فیلم ها بپردازند. فارغ از غیرقانونی بودن این شکل از فعالیت استدیوهای زیر زمینی، این اتفاق باعث شده تا شرکت های رسمی و قانونی هم به دلیل جا نماندن از بازار وارد این چرخه خطرناک شوند و برخی کارهای غیر مجوز دار را به صورت غیر رسمی وارد بازار کنند.

آسیب جدی فیلم های قاچاق به بدنه سینما نیز قابل لمس است. برخی فیلم های سینمایی که توان رقابت با فیلم های پر هزینه دیگر را ندارند چشم امیدشان به فروش نمایش خانگی و نسخه عرضه شده آن ها در شبکه نمایش خانگی است. اما قاچاق این فیلم ها و عرضه نامناسب آن ها در کف خیابان های تهران و برخی شهرهای کشور باعث شده تا حتی اینگونه فیلم ها فرصت رقابت در این فضا را نیز پیدا نکنند. در سال های نه چندان دور عرضه برخی فیلم های سینمایی روی پرده در بازار قاچاق منجر شد تا آسیب جدی به گیشه این فیلم ها وارد شود و فیلم هایی که می توانستند رکورد دار فروش سینمای ایران باشند با یک اتفاق غیر قانونی دچار ضررهای جبران ناپذیر شدند.

قانون کپی رایت و حق تالیف در فضای فرهنگی و سینمایی امروز کشور به دلیل جدی گرفته نشدن باعث شده تا بسیاری از صاحبان آثار نتوانند حقوق مسلم خود را دریافت کنند. در حوزه فیلم سازی در سینما و تلویزیون به دلیل هزینه های بالای ساخت نحوه عرضه و نمایش برای صاحبان حقوق بسیار حائز اهمیت است. برخی آثار حقوقی مانند آثار تولیدی سازمان صدا و سیما نیز بدون در نظر گرفتن حق صاحب اثر در بسیاری از فضاهای مجازی و تحت وب بدون در نظر گرفتن حق صاحب اثر منتشر می شود.

اما تهدید جدی در حوزه قاچاق فیلم ها و سریال ها در بخش انیمیشن است. برخی از فیلم های انیمیشن دوبله شده در استدیو های زیر زمینی  به صورت جدی در رده سنی کودک و نوجوان سیب زننده است و عدم رعایت محتوای آن ها منجر شده است تا صحنه هایی در این ژانر از فیلم های قاچاق وجود داشته باشند که اصلا متناسب این رده سنی نیست. استفاده از الفاظ نامتعارف در دوبله فیلم ها شاید در هر ژانر دیگری تاثیرات مخرب خود را داشته باشد اما شنیده شدن آن ها در فیلم های متناسب با رده سنی کودک و نوجوان به مراتب می تواند آثار زیان بار قابل توجهی را در پی داشته باشد.

قاچاق سی دی و فیلم های سینمای ایران در کف خیابان های تهران

در این باره سرهنگ داوود گودرزی جانشین رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه پلیس فتا آمادگی برخودر با رعایت نکردن حقوق صاحبان آثار هنری و فرهنگی را دارد، گفت: در سال گذشته درباره همین موضوع پرونده های مختلفی تشکیل شد که شامل شکایت صاحبان آثار از رعایت نشدن حق تالیف آن ها در بخش های مختلف از جمله انتشار بدون در نظر گرفتن حق پخش بود.

وی اظهار کرد: ما سال گذشته در ارتباط با انتشار برخی فیلم ها به صورت غیر مجاز در فضای مجازی چندین پرونده تشکیل دادیم که با شکایت صاحبان آثار به مرحله رسیددگی در دادگاه رسید. اما لازم می دانم به این نکته اشاره کنم که پلیس بدون داشتم شاکی و ورود صاحبان اثار نمی تواند در این زمینه وارد شود و نیاز به شکایت و پیگیری تالیف کنندگان مجموعه های هنری دارد.

سرهنگ گودرزی همچنین درباره پیگیری پلیس فتا درباره دانلود و آپلود غیر مجاز فیلم ها و سریال ها در اینترنت تصریح کرد: ما همواره در حال رصد محتوا در زمینه های مختلف در فضای تحت وب و مجازی کشور هستیم اما برای برخورد با حق کپی رایت نیاز به شاکی خصوصی داریم تا بتوانیم ورود کنیم.

وی افزود: باز هم اعلام  می کنم پلیس آمادگی برخورد با هرگونه تخلف و رعایت نشدن حقوق مولفان را دارد و هر زمان که به ما شکایتی واصل شود با جدیت به آن ورود خواهیم کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

واکنش علی علیزاده نسبت به انتقاد مهران مدیری از مسئولین – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: علی علیزاده نوشت: خط قرمز ما همین امروز، همان چیزی است که عده‌ای با دست خالی در مهر پنجاه و نه به خاطرش جلوی صدام ایستادند و امروز هم به خاطرش سختی‌های تحریم را تحمل می‌کنند. همان مردمی که دستمزد تمام عمرشان از درآمد یک ماه مهران مدیری کمتر است.

به گزارش سینماپرس، علی علیزاده در واکنش به صحبت‌های اخیر مهران مدیری در برنامه دورهمی در انتقاد از مسئولین نوشت:

– برای ما فرقی نمیکند حمید فرخ نژاد باشی و جزو تیم سلبریتی‌های اصلاح طلبان که سلاح تیز و برنده کمپین انتخاباتی روحانی محسوب میشدی یا مهران مدیری و احسان علیخانی باشی، سرمایه و ابزاری چنان پرارزش برای مدیران اصولگرای تلویزیون که وقتی پارسال روزنامه شرق شبهه‌ای به تو وارد کرد یک ساعت آنتن تلویزیون هشتاد میلیونی را به مثابه رانت برای رفع شبهه در اختیارت گذاشتند، خط قرمز ما امنیت و منافع ملی است.

– برای ما فرقی نمیکند فلان طلبه جوانی باشی که چون پدرزنت فقیه شورای نگهبان است رانت نوعی عدالتخواهی را داری که اگر یک کارگر هفت تپه یک کلمه اش را بگوید دستگیر میشود یا نسرین ستوده‌ای باشی که چشم به جایزه نوبل دوخته‌ای و هفت سال زندانت را میگویی سی و هفت سال، خط قرمز ما امنیت و منافع ملی است.

– برای ما فرقی نمیکند اصولگرا باشی یا حزب اللهی یا اصلاح طلب یا اپوزیسیون، اگر صورت امید و اعتماد عمومی که بنیان امنیت و منافع ملی است را بخراشی مقابلت می‌ایستیم و صورتت را میخراشیم. که بدون امید این هشتاد میلیون با هم دشمن و از هم تجزیه میشوند. هشتاد میلیونی زیر بمباران جنگ اقتصادی تحمیل شده از سوی ترامپ و شرکا.   

– و اگر ذهنیت کمیت‌زده‌ و نئولیبرال شده‌ی مدیران صداوسیما مدارا با مجری‌های چندمیلیارد تومنی است چون فلان میلیون تماشاچی می‌آورند و اگر فلان نهاد انقلابی سیاستش این است که همانطور که تیم های فوتبال ستاره میخرند او هم سلبریتی های چشم سبز خودش را داشته باشد، حتی اگر این سلبریتی ها تک تک ارزشهای ملی این کشور را زیر سوال ببرند، حتی اگر مثل مهران مدیری در این سالها به اسم نقد، ایرانی بودن را تحقیر کنند و خروجی کارشان وادادگی ملی و لاابالیگری هویتی و کلنگی کردن ارزشهای جمعی باشد. خط قرمز ما بر اساس منافع قبیله و جناح و دسته ما تعیین نمیشود و وزن کشی تیم سلبریتی های اصلاح طلب در برابر تیم سلبریتی های اصولگرا برای انتخابات بعدی جایی در محاسبات ما ندارد، چراکه وطن باشگاه فوتبال لیگ حرفه‌ای نیست و بازیکنانش خریدنی نیستند.

– خط قرمز ما همین امروز، همان چیزی است که عده‌ای با دست خالی در مهر پنجاه و نه بخاطرش جلوی صدام ایستادند. جلوتر از ارتش و سپاه و دولت و امروز هم بخاطرش سختیهای تحریم را تحمل میکنند. همان مردمی که دستمزد تمام عمرشان از درآمد یک ماه مهران مدیری کمتر است.

– راستی آقای مدیری. کاش یک کلمه بگویید برای برگشتن به تلویزیون رقم دریافتی تان از تلویزیون و درآمدتان از اسپانسرها چقدر بوده؟
بگذارید تا مردم قضاوت کنند که آیا همه ما سختی های این سال سیل و تحریم را یکسان تحمل میکنیم یا نه؟

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«کاپیتان مارول» به باشگاه میلیاردی‌ها پیوست – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم «کاپیتان مارول» محصول دیزنی تبدیل به جدیدترین عضو گروه فیلم‌هایی شده که توانسته‌اند یک میلیارد دلار در باکس‌آفیس جهانی بفروشند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، «کاپیتان مارول» فیلم بلاک‌باستر ابرقهرمانی با نقش‌آفرینی بری لارسون رسماً از مرز مهم فروش یک میلیارد دلار در بازار جهانی عبور کرد و دوباره نشان داد ابرقهرمان‌های زن هم می‌توانند عملکردی چشمگیر در باکس‌آفیس داشته باشند. این فیلم تا به حال ۳۵۸ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش کرده و ۶۴۵ میلیون دلار در خارج از کشور فروخته است.

«کاپیتان مارول» هفتمین فیلم در دنیای سینماتیک مارول است که به این جایگاه مهم دست پیدا می‌کند و حالا به «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت»، «پلنگ سیاه»، «انتقام‌جویان»، «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی»، «انتقام‌جویان: عصر اولتران» و «مرد آهنی ۳» پیوسته است. این فیلم همچنین هجدهمین پروژه دیزنی است که می‌تواند بیش از یک میلیارد دلار بفروشد. روی هم رفته، ۲۱ فیلم دنیای سینماتیک مارول تا امروز ۱۸.۵ میلیارد دلار فروخته‌اند.

«کاپیتان مارول» به عنوان نخستین بلاک‌باستر مارول شناخته شده که حول محور یک شخصیت ابرقهرمان زن می‌چرخد. این فیلم که توسط آنا بودن و رایان فلک کارگردانی شده، از مجموعه بازیگران مشهوری استفاده می‌کند که شامل جود لاو، ساموئل ال. جکسون، بنمندلسون و آنت بنینگ می‌شوند.

«زن شگفت‌انگیز» که نخستین فیلم ابرقهرمانی زنانه شرکت دی‌سی بود پیش از این راه «کاپیتان مارول» را باز کرده و به هالیوود نشان داده بود که تمام مخاطبان می‌توانند از این نوع فیلم‌ها حمایت کنند. آن فیلم با نقش‌آفرین گل گدوت و پتی جنکینز توانسته بود ۸۴۱ میلیون دلار در سراسر جهان بفروشد.

شخصیت کارول دنورز یا همان کاپیتان مارول با نقش‌آفرینی لارسون نخستین حضور خود در مجموعه فیلم‌های «انتقام‌جویان» را در فیلم «پایان بازی» خواهد داشت که روزبیست‌وششم آوریل روی پرده‌های سینما می‌رود. هر دو فیلم در صحنه‌های پایانی بعد ازتیتراژ خود نشان داده‌اند که پس از اینکه شخصیت تانوس در فیلم آخر «انتقام‌جویان» نیمی از ساکنان سیاره زمین را به خاک تبدیل کرد، کاپیتان مارول آخرین و بهترین امید زمین است.

این فیلم از ۸ مارس اکران خود را شروع کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

افزایش ۵۰ درصدی بن خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب/ اعلام زمان ثبت‌نام – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: دهقانکار گفت: در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران بن خرید کتاب دانشجویان و طلاب ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش سینماپرس، ایوب دهقانکار درباره آغاز زمان ثبت‌نام برای دریافت بن خرید کتاب گفت: ثبت‌نام دانشجویان و طلاب برای دریافت بن خرید کتاب از روز سه‌شنبه (۲۰ فروردین ماه) آغاز خواهد شد و تا پایان روزشنبه (۲۴ فروردین ماه) به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت.

دهقانکار از افزایش ۵۰ درصدی یارانه خرید کتاب در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: با تلاش‌ها و پی‌گیری‌های صورت گرفته از سوی معاونت امور فرهنگی، مساعدت وزیر محترم و پی‌گیری‌های معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یارانه خرید کتاب ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

سخنگوی سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ادامه داد: بن خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب مبلغ ۱۵۰ هزار تومان است که از این مقدار سهم مشارکت دانشجویان و طلاب ۹۰ هزار تومان است و ۶۰ هزار تومان را نیز معاونت امور فرهنگی تامین خواهد کرد.

وی با تاکید بر نقش دولت دوازدهم در حمایت از کتاب و کتابخوانی تصریح کرد: افزایش ۵۰ درصدی یارانه خرید کتاب به دلیل شرایط حاکم بر اقتصاد نشر و حمایت از توسعه فرهنگ مکتوب و کتاب و کتابخوانی در کشور صورت گرفته است.

دانشجویان و طلاب می‌توانند برای چگونگی از شرایط و نحوه ثبت‌نام به سایت TIBF.IR مراجعه کنند.

سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تاریخ ۴ تا ۱۴ اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ایفای نقش روحانی کار سختی بود/ قصه متفاوت و درگیرکننده «نون خ» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بازیگر سریال «نون خ» گفت: ایفای نقش روحانی حساسیت‌ها و محدودیت‌های خاص خود را داشت. باید برای رسیدن به آن تحقیق‌های بسیاری انجام می‌دادم و طی آن با روحانیون و افرادی که با آنها در ارتباط بودند، صحبت کردم.

به گزارش سینماپرس، «هومن حاجی عبداللهی» بازیگر سریال «نون خ» در گفت‌وگو با فارس، درباره نقشی که در این سریال ایفا می‌کند، گفت: همانطور که دیدید در این سریال نقش یک روحانی را ایفا کردم و این اولین بار است که در این قالب قرار گرفتم که بسیار هم دوستش دارم.

وی درباره چالش‌هایی که او را با این نقش مواجه کرده است، نیز بیان داشت: چنین نقشی حساسیت‌ها و محدودیت‌های خاص خود را داشت. به هر حال نقش قشری از اجتماع را بازی می‌کردم که هم پوشش متفاوتی دارد و هم اینکه باید برای رسیدن به آن تحقیق‌های بسیاری انجام می‌دادم و طی آن با روحانیون و افرادی که با آنها در ارتباط بودند، صحبت کردم.

این بازیگر با اشاره به سختی‌های ایفای این نقش ادامه داد: امیدوارم که مردم نیز با نقشم ارتباط خوبی برقرار کنند و من در این قالب موفق عمل کرده باشم. اوایل که چنین نقشی به من محول شد سختی‌ها و محدودیت‌های نقش را نمی‌دانستم و روز اولی که مقابل دوربین رفتم کمی طول کشید تا متوجه شوم باید چه کار کنم، در لباسم چگونه ظاهر شوم، طرز صحبت کردنم چطور باشد و چگونه در این ظاهر عادی رفتار کنم.

بازیگر سریال «پایتخت» همچنین درباره طنزی که در این سریال به کار گرفته شده است، گفت: بار طنز سریال به دوش من نبود، اما من هم در بخشی از طنز داستان با دوستان بازیگر دیگر مشارکت دارم. بار اصلی طنز داستان روی دوش خیلی از بازیگرها از جمله سعید آقاخانی، علی صادقی، ‌ حمیدرضا آذرنگ و … بود.

وی با اشاره به قصه سریال «نون خ» و تفاوت آن با سریال «پایتخت» نیز بیان داشت: قصه این سریال متفاوت، جدید و بکر، پیش برنده و درگیر کننده است و همه اینها در دل خود طنزی دارد که مردم را درگیر خود می‌کند. قصه‌های اجتماعی هم در پایتخت دیده می‌شوند و هم در «ن. خ».

این بازیگر ادامه داد: هر کدام از این دو سریال قصه خاص و منحصر به فرد خود را دارند و هیچ ربطی به همدیگر ندارد. مضمون هر دوی آنها اجتماعی است و زبان روایت‌شان فرق دارد.

حاجی عبداللهی درباره فضای سریال «نون خ» نیز افزود: این سریال دستمایه سیاسی، طنز، معنوی و احساسی دارد و هم اینکه از تصاویر بسیار چشم نوازی در آن بهره گرفته شده است. معتقدم این سریال تلفیقی از جعبه مداد رنگی بسیار زیبایی است که همه رنگ در آن دیده می‌شود. از بازیگر گرفته تا لهجه و لوکیشن و …

وی در پایان از دومین همکاری خود با سعید آقاخانی نیز گفت: همیشه دوست دارم با آقاخانی همکاری کنم. او دارای کمترین ترس‌های موجود در زندگی است و بسیار جسور، با اخلاق، خونسرد و مهربان است و در کار حرفه‌ای خود به بازیگرانش سخت نمی‌گیرد و بنا بر این خیلی هم راحت می‌گذرد.

به گزارش فارس، سریال «نون. خ» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی مهدی فرجی هر شب از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

دستاورد هنر انقلاب خودباوری هنرمند اصیل درمقابل هنر خودباخته است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: دانش اقباشاوی کارگردان سینما: بزرگ‌ترین دستاورد هنر انقلاب خودباوری هنرمند اصیل درمقابل هنر خودباخته است و فعالیت هنری بسیاری از هنرمندان از طریق سازمان‌های حوزه هنری در سراسر کشور از برکت انقلاب اسلامی شکل گرفت.

به گزارش سینماپرس، دانش اقباشاوی درباره هنر انقلاب گفت: سال‌ها پیش به واسطه انقلاب اسلامی هنر انقلاب جنبشی در تمام عرصه‌های تجسمی، دراماتیک، تئاتر و سینما همراه خود به وجود آورد و حتی در بعضی از همین زمینه‌های هنری به اوج خود رسیده است.

وی افزود: تصور می‌کنم مکتب هنری طی سالیان به صورت مستمر پررنگ و کم‌رنگ می‌شود اما بازتولید می‌شود و این موضوع نیازمند نسل‌های جدید است که بیایند و به این مکتب پر و بال بدهند و ایرادتش را بگیرند.

این کارگردان با اشاره به دستاوردهای هنر انقلاب توضیح داد: بزرگ‌ترین دستاورد هنر انقلاب خودباوری هنرمند اصیل درمقابل هنر خودباخته است. به برکت انقلاب اسلامی بسیاری از هنرمندان از طریق سازمان‌های حوزه هنری در سراسر کشور توانستند فعالیت‌های هنری کنند و مخاطب خود را پیدا کنند.

اقباشاوی با اشاره به چالش‌ها و مشکلاتی که از لحاظ کمی و کیفی برای هنرمندان در تولید آثار هنری انقلاب به وجود می‌آید، گفت: بخش اعظم مشکلات تولید آثار هنر انقلاب ارتباط با مخاطبان است. مسئولین امر برای حمایت از هنرمندان انقلابی تلاش کنند تا کارشان از لحاظ سخت افزاری جلو برود و در معرض دید مخاطب عام قرار بگیرد.

وی افزود: اگر از هنرمندان حمایت نشود خودباوری و انگیزه‌های خود را از دست می‌دهند؛ زیرا هر هنرمندی که یک اثر هنری خلق می‌کند دوست دارد توسط مردم دیده شود تا با آن ارتباط بگیرند و اگر این اتفاق نیفتد رمقی برای تولید آثار هنری در حوزه انقلاب نخواهند داشت.

این هنرمند با اشاره به برگزاری جشنواره‌ها برای معرفی آثار هنر انقلاب به مردم و باقی هنرمندان عنوان کرد: برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌ها یکی از مهمترین گام‌ها برای معرفی این هنر به تمام قشرهای جامعه است اما پیش از آن آموزش را باید جدی گرفت و از تولیدات هنری حمایت کرد.

وی ادامه داد: مراسم‌هایی مانند هفته هنر انقلاب باید حفظ و هرساله برگزار شوند. برای برگزاری جشنواره هنر انقلاب نیز حمایت‌های ویژه‌ای باید به عمل بیاید تا هرسال این جشنواره باکیفیت‌تر برگزار شود.

کارگردان فیلم سینمایی «تاج محل» در پایان با اشاره به چهره سال هنر انقلاب تصریح کرد: شخصی که به‌ عنوان چهره سال معرفی می‌شود باید اثر ماندگاری داشته باشد و با مردم ارتباط برقرار کند همچنین فعالیت هنری خود را در این عرصه ادامه بدهد.

وی افزود: امیدوارم این جشنواره اتفاق خوبی باشد، درخت آن دائماً جوانه بزند و میوه بدهد و هر روز بیشتر از دیروز با مردم ارتباط برقرار کند.

جشن هفته هنر انقلاب به مناسبت سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی در تاریخ ۲۰ فروردین‌ ۹۸ آغاز شده و در طول یک هفته ضمن مرور مهم‌ترین رویدادهای مرتبط با هنر انقلاب و هنرمندان انقلابی و معرفی چهره سال هنر انقلاب، با نمایش فیلم‌ها، اجرای تئاترها، برگزاری کنسرت و نمایشگاه‌های تجسمی و… تا تاریخ ۲۶ فروردین ادامه می‌یابد.  

جشن هفته هنر انقلاب با شعار «هنر متعهد به حقیقت» برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

وقتی ایالات متحده به تبلیغ فیلم های معلوم الحال سینمای ایران می پردازد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نشریه نیویورکر پس از گذشت سه ماه از سال جدید میلادی اقدام به معرفی بهترین فیلمهای اکران شده در سینمای آمریکا کرده است و نام دو فیلم معلوم الحال ایرانی «خوک» و «۳رُخ» را نیز در فهرست خود قرار داده است.

به گزارش سینماپرس، نشریه نیویورکر پس از گذشت سه ماه از سال جدید میلادی اقدام به معرفی بهترین فیلمهای اکران شده در سینمای آمریکا کرده است و نام دو فیلم معلوم‌الحال ایرانی «خوک» و «۳رُخ» را نیز در فهرست خود قرار داده است. در این فهرست فیلم «خاکستر خالص‌ترین سفید است» به کارگردانی «ژیا ژانکه»، فیلم کلمبیایی «پرنگان عبوری» ساخته مشترک «کریستینا کالگو» و «کایرو گوئرا»، مستند «مادر سیاه» به کارگردانی «خالیک الله» درباره جامائیکا، «دفن کوجو» ساخته «بلیتز بازاول»، «رقابت» به کارگردانی «کلر سیمون»، «فیلی که هنوز نشسته است» ساخته «هو بو»، «انجیل یورکا» از «میشائیل پالمیری» و «دونال موشر»، «پرنده بلندپرواز» ساخته «استیون سودربرگ»، «هتل کنار رودخانه» به کارگردانی» هانگ سونگ-سو»، «ما» از «جردن پیل» و «کتاب تصویر» جدیدترین ساخته «ژان لوک گدار» کارگردان پرآوازه فرانسوی در کنار فیلم‌های «خوک» از مانی حقیقی و «۳ رخ» به کارگردانی جعفر پناهی قرار گرفته‌اند.

فیلم «خوک» مانی حقیقی اولین نمایش جهانی خود را به عنوان نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی جشنواره برلین پشت سرگذاشت.

در این فیلم حسن معجونی، لیلا حاتمی، لیلی رشیدی، پری ناز ایزدیار، سیامک انصاری، علی باقری، مینا جعفرزاده، آیناز آذرهوش ایفای نقش کرده‌اند و رضا یزدانی، بیوک میرزایی، سهیلا رضوی و علی مصفا نیز حضور دارند.

فیلم «۳ رُخ» نیز اولین نمایش جهانی خود را سال گذشته میلادی در بخش رقابتی اصلی جشنواره فیلم کن تجربه کرد.

فهرست نشریه نیویورکر بر اساس فیلم‌هایی منتشر شده است که در سال ۲۰۱۹ در سینماهای آمریکا اکران شده‌اند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بال و پر دادن به فضای مجازی و بزرگ کردن برخی شبه هنرمندان و ساختن قهرمانان دروغین باعث بی بندوباری فرهنگی شده است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: همزمان با نوروز ۱۳۹۸ تعدادی از هنرمندان مطرح سینما، تلویزیون و تئاتر کشور با انتقاد شدید از مسئولان فرهنگی تأکید کردند: بال و پر دادن به فضای مجازی و بزرگ کردن برخی شبه هنرمندان و ساختن قهرمانان دروغین باعث بی بندوباری فرهنگی در سطح کشور شده است؛ ما سال ها است دچار غرب زدگی شده ایم و این اتفاق به سرعت در جامعه اپیدمی شده است.

به گزارش سینماپرس پاسداشت آیین های کهن و ارزشمند ایرانی- اسلامی از دیرباز در کشورمان به عنوان یک سنت پسندیده قابل احترام مردم بوده است. از گرامی داشت یاد ائمه معصومین (ع) و عزاداری برای آن ها تا آیین های مذهبی و ملی دیگری همچون اعیاد اسلامی، نوروز، شب یلدا و… همگی نشان از پویایی فرهنگ ناب ایرانی دارد که با فرهنگ اسلامی درآمیخته شده و در هر برهه ای از زمان تلألو خاصی یافته است.

اینک همزمان با نوروز ۱۳۹۸ و آغاز فصل بهار از برخی هنرمندان سرشناس سینما، تلویزیون و تئاتر کشور در خصوص اهمیت پرداختن به موضوعات آیینی و سنتی در سینما، تلویزیون و عرصه هنرهای نمایشی سوأل کرده ایم که قطعاً خواندن نطرات آن ها برای شما مخاطبان گرامی خالی از لطف نخواهد بود.

در بخش دوم این مجموعه گفتگوها که  در ۳ بخش مجزا منتشر می شود با ۴ هنرمند برجسته کشور آقایان: ابراهیم فروزش، عباس غزالی و علی قوی تن و خانم: فریده سپاه منصور به گفتگو نشستیم که ماحصل نظرات آن ها در ذیل درج شده است.

*****************

ابراهیم فروزش کارگردان پیشکسوت سینما با تأکید بر اینکه کشور ما سرشار از آیین های کهن، فرهنگ اصیل و تمدن است اظهار داشت: ما از دیرباز همیشه به تاریخ و تمدن و فرهنگ کشورمان بالیده ایم اما متأسفانه طی سال های اخیر شاهد هستیم بسیاری از آیین ها به فراموشی سپرده شده اند و آسیب بسیار جدی به زبان و ادبیات فولکلور ما وارد شده، سنت ها نادیده گرفته می شوند و فرهنگ وارداتی مورد توجه بخشی از جامعه مان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با کمال تأسف باید بگویم ما سال ها است دچار غرب زدگی شده ایم و این اتفاق به سرعت در جامعه اپیدمی شده است به نحوی که بسیاری از آیین های ملی و سنتی و تاریخی و مذهبی مان را نادیده می گیریم اما به سمت آیین ها و فرهنگی حرکت می کنیم که هیچ سنخیت و قرابتی با ما ندارد.

کارگردان فیلم سینمایی «زمانی برای دوست داشتن» خاطرنشان کرد: این وظیفه یکایک متولیان فرهنگی کشور است که با تدبیر، درایت، دغدغه مندی و آینده نگری به این مسائل توجه کنند و اجازه ندهند بیش از این هویت تاریخی و ملی و دینی و کهن ما دچار خدشه شود؛ آرزوی بنده این است که یک روز در کشورمان شاهد باشم که همه مردم و به خصوص نسل جوان جامعه با هوشیاری و دغدغه مندی همه آیین های ملی و کهن مان را پاس می دارند.

عباس غزالی بازیگر پرآوازه سینما و تلویزیون نیز با تأکید بر اینکه ضرورت پاسداشت آیین های ایرانی-اسلامی به شدت در جامعه احساس می شود اظهار داشت: پرداختن به این مسأله بسیار ضروری است و بنده معتقدم ما در این زمینه دچار کم کاری زیادی بوده ایم.

وی تأکید کرد: بی توجهی به فرهنگ و آیین های کهن باعث می شود جامعه و فرهنگ کشور به مرور دچار آسیب شود و سنت ها از بین بروند؛ ما امروزه اغلب با برخی اتفاقاتی در سطح جامعه روبرو هستیم که از فرهنگ ما به دور است اما مسئولان ذیربط بی توجه به این پدیده خطرناک توجهی برای احیای ارزش ها و آیین های کهن انجام نمی دهند.

بازیگر سریال تلویزیونی «وضعیت سفید» با بیان اینکه سینما، تلویزیون، تئاتر و سایر حوزه های فرهنگی و هنری باید با تمام توان در پی ترویج و احیای آیین های کهن باشند متذکر شد: ما باید به صورت ویژه به این مسأله بپردازیم؛ این مایه تأسف است که نسل امروز در کشور ما کمتر توجهی به آیین های ایرانی-اسلامی دارد. بنده معتقدم بال و پر دادن به فضای مجازی و ساختن قهرمانان دروغین برای نسل امروز باعث این اتفاق شده و ما به نوعی با بی بند و باری فرهنگی در سطح جامعه روبرو شده ایم.

این سینماگر تصریح کرد: ما امروزه از ریشه های اصیل و قدیمی خود فاصله گرفته ایم و این مسئولان و متولیان فرهنگی هستند که باید به داد برسند و اجازه ندهند بیش از آنچه شاهد هستیم فرهنگ اصیل مان دچار خدشه شود؛ ما امروزه شاهد اتفاقاتی هستیم که هیچ قرابتی با فرهنگ ما، ارزش های ما، آرمان های ما، اهداف ما، نیاکان ما، دین ما و… ندارند و این باعث افسوس است.

غزالی در خاتمه این گفتگو افزود: یکی از اتفاقات ناراحت کننده در حوزه فرهنگی کشور ما این است که برخی آدم های بی هنر خود را هنرمند می پندارند و در همین فضای مجازی برای خود با اظهارنظرهای عجیب و غریب طرفدار جذب می کنند و من شخصاً همیشه در تعجب هستم که چطور به این آدم ها بها داده می شود، چرا تریبون در اختیار آن ها گذاشته می شود و چرا جلوی کار و فعالیت شان را نمی گیرند! ما حتی با پدیده هایی عجیب تر هم مواجه شده ایم مانند اینکه شخصی به واسطه اینکه شبیه به یک فرد معروف است برای خود تشکیلاتی درست می کند و هیچ کس هم نیست که جلوی رفتارهای غلط آن ها را بگیرد.

علی قوی تن کارگردان سینما نیز توجه به آیین های ایرانی-اسلامی را بسیار ضروری برشمرد و اظهار داشت: این وظیفه یکایک هنرمندان و متولیان فرهنگی است که آیین ها و فرهنگ اصیل و ناب ایرانی-اسلامی را زنده نگاه دارند و اجازه ندهند فرهنگ بیگانه وارد زندگی مردم شود.

وی ادامه داد: ما اگر توجه ویژه ای به فرهنگ و آیین ها و سنت های خود داشته باشیم به دلیل گستردگی ابعاد موضوعی آن و جذابیت های فراوان تاریخی و دینی شان می توانیم این فرهنگ ها را به جهانیان بشناسانیم و ما باشیم که فرهنگ خود را به دنیا صادر می کنیم! اما متأسفانه امروزه مایه شرمساری است که فرهنگ وارداتی غربی در سطح کشور ما رواج پیدا کرده و بسیاری از جوانان ما درگیر این فرهنگ شده اند.

فریده سپاه منصور بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر کشور نیز با انتقاد شدید از ترویج فرهنگ وارداتی در سطح کشور و بی توجهی مسئولان به این اتفاقات ناراحت کننده اظهار داشت: یکی از پدیده هایی که واقعاً باعث پریشان احوالی من می شود این است که چرا ما سنت ها و آیین های کهن خود را نادیده می گیریم اما از سنت های غربی ها استقبال می کنیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال من نمی دانم چرا ما باید روز «ولنتاین» غربی ها را جشن بگیریم اما اصلاً هیچ شناختی از جشن دوستی که یکی از آیین های کهن کشور خودمان است نداشته باشیم؟ آیا این اتفاق دلیل دیگری به جز بی دغدغگی مسئولان فرهنگی دارد؟

بازیگر فیلم سینمایی «مهمان مامان» خاطرنشان کرد: متأسفانه ما را مصرف گرا بار آورده اند، غربی ها همیشه ما را تحقیر کرده اند و ما هم دنباله روی فرهنگ شان شده ایم! این اتفاق مایه شرمساری است که ما فکر می کنیم همه چیز غربی ها خوب است و اصلاً به کشور خود بی توجهیم!

سپاه منصور با بیان اینکه ما نیاز به مکانی مانند فرهنگستان زبان و ادب فارسی داریم تا روش ما را در زندگی اصلاح کند تصریح کرد: فرهنگستان زبان و ادب فارسی از سال ها قبل واژگان خارجی را از زبان فارسی حذف و معادل سازی های خوب و قابل توجهی را انجام داد و همین باعث شد تا جامعه کم کم عادت کند که درست حرف بزند؛ به عنوان مثال امروزه اغلب افراد جامعه به جای واژه «اس ام اس» از معادل فارسی شده آن یعنی «پیامک» استفاده می کنند؛ حالا این اتفاق باید توسط نهادی دیگر هم صورت بگیرد و بیاید آیین ها و فرهنگ کهن و ملی و باورهای دینی و ارزشی مان را به ما یادآوری کند و ما را با دلیل و برهان از فرهنگ وارداتی غربی منصرف سازد و این اتفاق وظیفه مسئولان فرهنگی و هنری کشور است.

این سینماگر تأکید کرد: رادیو، تلویزیون، سینما، تئاتر، کتاب، شعر و موسیقی و ادبیات می توانند در این راستا گام اساسی برداند اظهار داشت: ما نیازمند تدبیری ویژه از سوی مسئولان فرهنگی و ایجاد و تدوین یک قانون لازم الاجرا هستیم تا تمامی عرصه های فرهنگی و هنری کشور را ملزم به پاسداشت و معرفی آیین های ایرانی-اسلامی کنند. برای این اتفاق نیاز به مدیرانی دغدغه مند و جسور داریم که امیدوارم پیدا شوند و این کار را به ثمر برسانند.

مشاهده خبر از سایت منبع