X

اخبار سینمایی

دفتر سینمایی

دورهمیِ ویژه «قرار همدلی» در قاب شبکه پنج

به گزارش روابط عمومی شبکه پنج؛ این برنامه با اجرای سیدمرتضی حسینی میزبان هنرمندان و مهمانان مختلفی خواهد بود. اجرای استندآپ کمدی مجید افشاری، خوانندگی علی‌اکبر قلیچ، گروه هم‌خوانی الغدیر، اجرای گروه ورزش باستانی با حضور پهلوان طالقانی و محمد محمودی و … از جمله بخش‌های این برنامه است.
 همچنین حجت‌الاسلام قاسمیان، علی یونچی کارشناس اقتصادی و علیرضا نبی کارآفرین نیز از دیگر مهمانان این برنامه هستند.
در «قرار همدلی» ویژه روز ازدواج به همت شهرداری منطقه ۲۱ و بنیاد خیریه حضرت رقیه (س) گلریزانی برای تهیه جهیزیه عروس داماد‌هایی با شرایط خاص صورت می‌گیرد. 

این برنامه کاریست از گروه معارف که حوالی ساعت ۲۰ به مدت ۹۰ دقیقه از شبکه پنج سیما پخش خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بازدید مدیر شبکه نسیم از محل ضبط برنامه «بگو بخند»

سید محمدرضا خوشرو مدیر این شبکه با همراهی احمد لنگرودی (مدیر تولید)، امیرعباس اشرف (مدیر تامین برنامه) و روح الله رجبی (مشاور مدیر شبکه) از پشت صحنه و استودیو ضبط برنامه «بگو بخند» بازدید کردند.

خوشرو در این بازدید و در سخنانی که با تیم تولید و داوران «بگو بخند» داشت، مطرح کرد: چنین مسابقاتی به دلیل انتخاب موقعیت درست و خنده گرفتن از مخاطب برای نفرات شرکت کننده سخت است و با کمک داوران و راهنمایی‌های مفید می‌توانند موقعیت بهجت آوری را ایجاد کند تا بتوانند دیده شوند.

همچنین افرادی که از دور مسابقه خارج می‌شوند باید بدانند رفتن به منزله برگشت با اراده‌ای جدید است که بتوانند خودشان را بهتر از قبل نشان بدهند.

مدیر شبکه نسیم وعده داد: شبکه نسیم از افرادی که در مسابقه شرکت کردند و توانسته اند نفرات برتر این مسابقه باشند، برای برنامه‌های تولیدی آتی خود استفاده خواهد کرد.

داوران این برنامه که شامل نعیمه نظام دوست، شهرام شکیبا، هومن برق نورد و بیژن بنفشه خواه هستند نیز در گفتگو با مدیران شبکه نسیم، ضمن تشکر از حمایت‌های آنان بیان کردند که، شرکت کنندگان زیادی در این برنامه از اقصی نقاط کشور برای حضور اعلام امادگی کرده اند که در دور‌های بعدی و گذراندن از دوره مقدماتی شاهد رقابت‌های بهتری از این فصل خواهیم بود و افرادی به روی صحنه خواهند آمد که در فرمت‌های مختلف نمایشی فعالیت داشته و صرفا شامل گونه استند آپ کمدی نخواهند بود.

برنامه «بگو بخند» به تهیه کنندگی مسعود شریعت نیا، کارگردانی شهاب عباسی با اجرای عبدالله روا و داوری بیژن بنفشه‌خواه، نعیمه نظام دوست، هومن برق نورد و شهرام شکیبا هرهفته سه شنبه تا جمعه ساعت ۲۰ به روی انتن شبکه نسیم می‌رود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

رضا توکلی با «برد برد» به تلویزیون می‌آید

اولین قسمت از مسابقه تلویزیونی «برد برد» به تهیه‌کنندگی محسن کرمی و کارگردانی مسعود عسگری پنجشنبه (۱ تیر ماه) حوالی ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه آی‌فیلم می‌رود.

اجرای این مسابقه که ضبط آن از چندی پیش آغاز شده، بر عهده رضا توکلی بازیگر سینما و تلویزیون قرار دارد.

«برد برد» به گونه‌ای طراحی شده که هم شرکت‌کنندگان داخل استودیو و هم طراح سوال‌ها که همان مخاطبان در منزل هستند نیز سهمی از جوایز مسابقه خواهند داشت. در واقع طی فراخوانی که از ماه گذشته از شبکه آی‌فیلم پخش شده، مخاطبان برای طراحی سوال‌های «برد برد» می‌توانند بدون هیچ‌گونه محدودیتی و به هر تعداد که تمایل دارند برای برنامه سوال طرح کنند.

تمامی این سوال‌ها پس از بررسی توسط سازندگان برنامه به سه دسته آسان، متوسط و دشوار تقسیم می‌شوند و در قسمت‌های مختلف مسابقه از شرکت‌کنندگان پرسیده خواهد شد. در صورتی‌که شرکت‌کننده‌ای موفق نشود پاسخ درست هر سوال را ارائه دهد نیمی از جایزه سوال، به طراح آن اهدا می‌شود.

«برد برد» به سفارش گروه هنری شبکه آی‌فیلم تهیه و تولید می‌شود. زمان پخش این مسابقه روز‌های پنجشنبه و جمعه حوالی ساعت ۲۱ خواهد بود.

دیگر عوامل پشت دوربین این مسابقه عبارت هستند از: کارگردان تلویزیونی: محسن سلطان‌زاده، تحقیق و پژوهش: حلیه صبورنژاد، مدیر تولید: مسعود عسگری، طراح صحنه و دکور: محمدرضا قراگوزلو، مدیر تصویربرداری و نورپردازی: حمید دالوند، مدیر صدابرداری: مسعود رنجبر شیرازی، تدوین: نوید پرویزی، مشاور رسانه‌ای: امین اعتمادی‌مجد، جانشین تولید: علی‌اصغر لاریجانی، مدیر تدارکات: محمودرضا الوندی، مدیریت گرافیک: مهدی مالمیر، مدیر برنامه‌ریزی: آیلار شجری، دستیار کارگردان: آیناز شجری، گریم: عرفان پورمند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برشی از زندگی شهید چمران در انیمیشن «نام‌ها»

مجموعه انیمیشن «نام‌ها» که با تکنیک کمیک‌موشن ساخته شده، به روایت زندگی قهرمانان دفاع مقدس می‌پردازد تا روایت‌گر زندگی پرفراز و نشیب قهرمانان نامدار میهن‌مان باشد.

این انیمیشن به مناسبت سالروز شهادت دکتر چمران، اپیزود «مصطفی» را روانه آنتن می‌کند تا به دور از روایت‌های کلیشه‌ای رسمی و از زبان شهید مصطفی چمران (مبارز آرمان‌خواه)، برشی‌هایی از زندگی شخصی و پر فراز و نشیب وی از زمان تحصیل در آمریکا تا دوران فعالیت اجتماعی‌اش در کشور لبنان و در نهایت لحظه شهادت او را به تصویر بکشد.
این انیمیشن پیش از این در دی ماه سال گذشته به روایت زندگی چهار قهرمان شهید دفاع مقدس به نامهای مصطفی چمران، مهدی باکری، عباس دوران و حسن باقری پرداخته بود و امسال همزمان با سالروز شهادت این شخصیت مبارز انقلابی، سه‌شنبه 30 اردیبهشت ساعت 18 به مدت 30 دقیقه روانه آنتن شبکه دو می‌شود.

مصطفی چمران یکی از برجسته‌ترین سیاستمداران، فیزیکدانان و مقامات دولتی ایران به واسطه حضور در هشت سال دفاع مقدس، به یکی از چهره‌های شناخته شده و محبوب در ایران تبدیل شد. او مدرک دکتری رشته فیزیک پلاسمای خود را از دانشگاههای عالی ایالات متحده آمریکا دریافت کرده و از فعالیت‌های سیاسی ایشان می‌توان به «وزیر دفاع کشور در دولت مهدی بازرگان»، «نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره اول» و «بنیانگذار ستاد جنگ‌های نامنظم در رابطه جنگ میان ایران و عراق» اشاره کرد.

مجموعه انیمیشن «نام‌ها» از تولیدات سازمان سینمایی سوره به کارگردانی سیدرضا میرکریمی و تهیه‌کنندگی محمد پیرهادی است که تاکنون چهار اپیزود آن با نام های «مصطفی»، «عباس»، «حسن» و «مهدی» پخش شده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«همرزم» نگاهی متفاوت به ستاد جنگ‌های نامنظم

 

 شبکه مستند، «همرزم» در شبکه مستند و گروه مستند روایت فتح تولید شده و با نگاهی متفاوت به موضوع ستاد جنگ‌های نامنظم از ابتدا تا ادغام‌شدنش و آدم‌های مؤثر در این ستاد می‌پردازد. 

ستاد جنگ‌های نامنظم  یک سازمان نظامی چریکی در ایران بود که سال ۱۳۵۹ تأسیس شد و در روز‌های نخست جنگ ایران و عراق مسئولیت طراحی و اجرای عملیات‌های چریکی علیه نیرو‌های ارتش عراق را برعهده داشت. فرماندهی  این ستاد از ابتدای تأسیس با مصطفی چمران بود و پس از شهادت او در  اواخر خرداد ۱۳۶۰ ادغام شد.   

«همرزم» با نگاهی متفاوت به ستاد جنگ‌های نامنظم روی  آنتن می‌رود و سعی دارد خاستگاه مردمی و اجتماعی این ستاد را واکاوی کند.   

این مستند روایی مبتنی بر آرشیو، مصاحبه و نریشن است و برای تولید آن از آرشیو تلویزیون، روایت فتح و ارگان‌های دیگر استفاده شده است.   

«همرزم» در شبکه مستند تولید شده و از عوامل آن می‌توان به تصویربردار: مجتبی عمارلو، دستیار تصویر: سجاد دهنوی، مدیرتولید و صدابردار: بابک پاک جامه، تدوین: صالح جعفری، مسعود دهنوی، نویسنده متن: ابوذر دارابی، گوینده متن: حسین محمودیان، اصلاح رنگ و نور: نازنین گودرزی، گرافیک حسین بتوئی و آرشیو محمد استواری و ابراهیم وصالی استوار اشاره کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

محمود پاک‌نیت بازیگر سریال «رستگاری» شد + عکس

چند روز پیش اطلاعاتی درباره زمان آغاز تولید سریال «رستگاری» اثر ماورایی و جدید مسعود ده‌نمکی منتشر شد. ده نمکی قرار است این سریال را در ۳۰ قسمت تهیه و برای ایام ماه مبارک رمضان روانه آنتن رسانه ملی کند. 

مجموعه تلویزیونی «رستگاری» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود ده‌نمکی ویژه ایام ماه مبارک رمضان در حال تولید است. در این سریال که بیش از ۲۰ بازیگر صاحب نام ایفای نقش می‌کنند، محمود پاک‌نیت بازیگر پیشکسوت ایفای نقش می‌کند.

محمود پاک‌نیت

چند روز قبل مختار سائقی بازیگر سینما و تلویزیون رسماً اعلام کرد که قرار است در این سریال نقش منفی داشته باشد و این سریال از ابتدای تیرماه کار تولید خود را آغاز می‌کند.

داستان سریال آن چنان که پیش از این گفته شده بود، فضایی ماورایی دارد و یکی از گزینه‌های پخش در ایام ماه مبارک رمضان در پایان سال جاری باشد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

دبیر جشنواره بیست و یکم: در آبان‌ماه نمایشگاه مطبوعات با حضور رسانه‌های مختلف برپا می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ با هدف ارج نهادن به تلاش‌های اصحاب رسانه و ارتقای استانداردهای رسانه‌نگاری، جشنواره ملی مطبوعات را برگزار می‌کند.

به گزارش سینماپرس، امروز رسانه‌ها در دنیا فکر، فرهنگ، رفتار و در حقیقت هویت فرهنگی انسان‌ها را القاء می‌کنند و تعیین‌کننده هستند. رسانه‌ها می‌توانند در بهبود وضعیت زندگی انسان مؤثر باشند؛ می‌توانند در گسترش صلح و امنیت جهانی مؤثر باشند؛ می‌توانند در ارتقای اخلاق و معنویت در میان انسان‌ها مؤثر باشند و می‌توانند انسان‌ها را خوشبخت‌تر کنند؛ متقابلاً می‌توانند وسیله‌ی برافروختن جنگ‌های خانمان‌سوز باشند؛ می‌توانند عادات و آداب و رفتارهای مضر را در میان مردم رایج کنند؛ می‌توانند ملت‌هایی را از هویت انسانی خودشان و هویت ملیشان تهی کنند و می‌توانند احساس تبعیض را در انسان‌ها زنده کنند. رسانه‌ها امروز نقش‌شان خیلی زیاد است. اگر در سطح بین‌المللی مدیریت و برنامه‌سازی رسانه‌ای بر اساس معیارهای اخلاق، فضیلت، برابری و تکیه‌ی بر مفاهیم واقعی انسانی باشد، ملت‌ها سود خواهند برد.

جشنواره‌ای از جنس رسانه

با بروز تحولات گسترده و شکل گیری پدیده‌ها و فناوری‌های نو در عرصه ارتباطات اجتماعی در دهه گذشته و بسط و تعمیق دامنه فعالیت‌های رسانه‌ای بویژه در بستر فضای مجازی و ظهور رسانه‌های خرد و انسان‌رسانه‌ها، اهمیت تعامل، هم‌افزایی و به‌روزرسانی تجربه‌ها و دانش رسانه‌ای دوچندان شده است. یکی از مهم‌ترین پیامدها و تاثیرات تحول اخیر در ساحت رسانه، پیچیدگی تشخیص اخبار واقعی از اخبار جعلی برای مخاطب است. چاره این چالش بزرگ، بازگشت مرجعیت به رسانه‌های حرفه‌ای با حفظ ملزومات رسانه‌های مدرن است که این مهم جز با همدلی و هم افزایی همه رسانه‌های کشور امکان‌پذیر نخواهد بود.

«نجستم همیشه جز از راستی» شعار جشنواره

جشنواره ملی مطبوعات و رسانه برای اهالی رسانه بزرگترین گردهمایی به شمار می‌رود. این نمایشگاه و تمام فعالیت‌های مربوط به آن به همت اصحاب رسانه برگزار می‌شود و دولت نیز به تحقق آن کمک می‌کند. بیست و یکمین دوره جشنواره مطبوعات و رسانه با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» و به دبیر مهدی عرفاتی برگزار می‌شود.

جشنواره مطبوعات

معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف ارج نهادن به تلاش‌ها و فعالیت‌های اصحاب رسانه و ایجاد رقابت سالم در راستای ارتقای استانداردهای رسانه‌نگاری در کشور، جشنواره ملی رسانه‌های ایران (جشنواره مطبوعات) را برگزار می‌کند.

برگزاری بیست و یکمین دوره جشنواره مطبوعات پس از ده سال

مهدی عرفاتی دبیر بیست و یکمین جشنواره ملی رسانه‌های ایران، درباره بیست و یکمین جشنواره ملی رسانه‌های ایران گفت: آخرین دوره جشنواره مطبوعات یعنی دوره بیستم سال ۱۳۹۲ برگزار شد و به دلایلی تصمیم بر آن شد که برگزاری جشنواره موقتا متوقف شود. با روی کار آمدن دولت سیزدهم معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد تصمیم گرفت که جشنواره و نمایشگاه مطبوعات را مجددا احیا کند به این دلیل که اصحاب رسانه هم مانند دیگر اصناف فرهنگ و هنر سالانه رویداد ملی را تجربه کند.

نمایشگاه و جشنواره مطبوعات جداگانه برگزار می‌شوند

دبیر بیست و یکمین جشنواره ملی رسانه‌های ایران ادامه داد: ما دو مقوله داریم یکی جشنواره مطبوعات که مربوط به آثار تولید شده توسط اهالی رسانه، عکاسان و روزنامه‌نگاران است که آثارشان را ارسال می‌کنند به داوری گذاشته می‌شود و به برگزیده‌ها جایزه می‌دهیم یک مقوله دیگر هم نمایشگاه مطبوعات است که دوره‌های قبل برگزار می‌شد گاهی این دو با هم تلفیق می‌شد و به طور همزمان برگزار می‌شد گاهی هم مجزا برگزار می‌شد امسال هم اگر خدا کمک کند و اراده جدی اش وجود داشته باشد هم شاهد برگزاری جشنواره و هم نمایشگاه مطبوعات هستیم اما جدا از هم، در مردادماه و روز خبرنگار اختتامیه جشنواره مطبوعات را برگزار می‌کنیم و در آبان‌ماه نمایشگاه مطبوعات با حضور رسانه‌های مختلف برپا می‌شود.

عرفاتی درباره تقاوت جشنواره امسال با ده سال قبل می‌گوید: در سال ۱۳۹۲ ضریب نفوذ رسانه‌های اجتماعی بسیار پایین بود و اما با توجه به تحولاتی که در این ده سال گذشته در حوزه رسانه و ضریب نفوذ رسانه‌های اجتماعی اتفاق افتاد امسال تصمیم گرفتیم که یک بخش ویژه برای رسانه‌های اجتماعی و محتواهای تولید شده رسانه‌های اجتماعی را در نظر بگیریم. در حوزه رسانه‌های چاپی تغییر چندانی نداشتیم و فقط قالب‌ها یکمی متنوع‌تر شده و سعی کردیم فضاهای بصری را ویژه‌تر ببینیم.

جشنواره مطبوعات

وی افزود: امسال قالب‌های مختلفی اعم از اینفوگراف، گرافیک جلد روزنامه‌ها و فضاهای کاریکاتور مصور در حوزه رسانه‌های برخط که همان خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستند متمرکز بر محتواهای چند رسانه‌ای و محتواهایی که وجه بصری دارند بیشتر شده و در رسانه‌های اجتماعی تمرکز بر تولید محتوا در فضای مجازی است .

حضور رسانه‌های چاپی مجوزدار در جشنواره مطبوعات

دبیر بیست‌ویکمین جشنواره مطبوعات بیان کرد: تفاوت این سه قسمت این است که ما در رسانه‌های چاپی و در رسانه‌های برخط رسانه‌هایی که از وزارت ارشاد مجوز دارند شامل این رقابت می‌شوند ولی در رسانه‌های اجتماعی، چون ما با یک بی سر و سامانی مواجه هستیم امکان تفکیک رسانه‌ها وجود نداشت بنابراین تمرکز را بر تولید در بستر رسانه‌های اجتماعی قرار دادیم.

عرفاتی درباره بخش‌های مختلف بیست‌ویکمین جشنواره مطبوعات اظهار کرد: امسال به مسئله جستجوگری و ژورنالیسم حقیقی توجه داریم و متناسب با این موضوع، جایزه ویژه ما متمرکز به خبرنگار تحقیقی است که آثارش واجد شاخص‌های هیئت داوری باشد پس امسال این بخش را برجسته کردیم که بخش انسان رسانه نام دارد، چون انسان رسانه‌ها در فضای فعلی موضوعیت پیدا کردند و اگر نگوییم به اندازه رسانه‌ها هستند در همان حد دارای تاثیرگذاری و جریان سازی هستند.

دبیر جشنواره افزود: دوره‌های قبلی مرسوم بوده که بخش‌های ویژه یا جایزه‌های ویژه در نظر می‌گرفتند امسال در بخش ویژه هم دو مقوله را در نظر گرفتیم که یکی نقد مصلحانه و دیگری اخبار جعلی است البته یکسری بخش‌های دیگری را در اختتامیه داریم.

مهلت ارسال آثار تا هفتم تیر

وی درباره ارسال آثار به دبیرخانه می‌گوید: فرصت ارسال آثار اصحاب رسانه به جشنوار تا هفتم تیر است و به شدت محدودیت زمان داریم، از تمامی اهالی رسانه می‌خواهم که منتظر تمدید مهلت نباشند و آثارشان را ارسال کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

با ناکامی از تحریم سینما؛ «انجمن منتقدان خانه سینما» از سکوت درآمد؟! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ظاهرا انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی سرانجام پس از ماه ها بایکوت فضای سینمایی کشور و به نوعی همراهی با «فتنه مهرماه ۱۴۰۱» سرانجام از حالت «سایلنت» درآمده و حالا رییس این انجمن در اظهار نظری به مدیران سینما پیشنهاد داد تا فیلم‌های جدید را با یک نمودار هرمی وارد چرخه اکران کنند.

به گزارش سینماپرس، جعفر گودرزی رییس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در یادداشتی نوشت: کشورهای توسعه‌یافته یک عادت فرهنگی پسندیده دارند. آن‌ها وقتی متوجه می‌شوند در یک ساختار یا شیوه مدیریتی شکست خورده‌اند آن را می‌پذیرند، حتی جشن و مراسم می‌گیرند، و این می‌شود آینه عبرت. آن‌ها نقشه راه را می‌پذیرند و از مسیر «شکست» برمی‌گردند و راهی نو می‌پیمایند. آن‌ها از شکست، شکوهی دوباره می‌سازند.

اما اینجا معانی و درک موضوعات کاملا متفاوت است!

در خودروسازی شکست خورده‌ایم، اما کیست که بپذیرد!؟

کمپانی‌های خودروساز کماکان مشغول جذب پول از مردم هستند و در سقوط آزاد کیفی، شتاب هم گرفته‌اند!

در مدیریت آب دچار بحرانیم و در عین حال شاخص‌های مصرف را آموزش نداده‌ایم و مردم در هزاره سوم و جهانی کم‌آب و بی‌آب، هنوز با آب شُرب استحمام کرده و حتی ماشین می‌شویند! در مقابل سازمان آب به جای حل بحران قضیه را به انتقال تانکرهای آب در مناطق شهر تنزل داده و هیچ مدیری پاسخگوی وضع اسف‌بار این روزهای پایتخت نیست.

شاهد همین نوع از مدیریت در سینما نیز هستیم!

اینکه فیلم‌های ایرانی در چه ترازی از سینمای جهانی قرار دارند، موضوع صحبتم نیست که همین فیلم‌های نه‌چندان درخشان در نهایت مردم را با سینما آشتی داد، چرا که ذائقه مخاطب در آخر به میل فیلمساز تغییر کرد. اما حتی این‌بار به این موضوع هم نمی‌پردازم.

با یک ترکیب متفاوت، چراغ اقبال فیلم‌ها روشن است و کاری را که مدیران به‌اصطلاح سینمایی کشور در طول حداقل این دو سال نتوانستند انجام دهند، سینماگران انجام داده‌اند و رونقی نسبی به سالن‌های سینما برگشته و سینمای بیمار و رو به موت، در حال خروج از کُما است و گویا اتفاق‌های روشنی پیشاروی صنعت سینماست. اما درست در همین برهه که سینما به شوک و تنفس مصنوعی جواب مثبت می‌دهد، سر و کله حضرات پیدا می‌شود تا دوباره شاهد معجزه مدیریتی آنان باشیم!

آقایان!

شما که برنامه ندارید، طول و عرض مدیریت‌تان هم که با حذف و بگیر و ببند بسته شده، به همین چند فیلم فیلم رحم کنید!

به مردم، به سینمادار.

به «سینما» رحم کنید!

باور کنید اگر بگذارید چرخه به شکلی طبیعی خودش را پیدا می‌کند، اما شما کاری می‌کنید که تهیه‌کننده و کارگردان با هزار خواهش و تمنا و ارتباط و ریش گرو گذاشتن، برای فیلم‌شان سئانس بگیرند و پنبه همکارشان را بزنند!

در چنین نوع از مدیریتی‌ست که اصطلاحا زیرآب‌زنی و چوب لای چرخ گذاشتن باب می‌شود و این ابدا زیبا نیست.

در مدیریت آشفته شما همین بس که یکی دو فیلم را نُه ماه در اکران نگه می‌دارید و بعد یک‌باره هشت فیلم جدید را همزمان وارد سیکل اکران می‌کنید!

‌فاصله اکران فیلم‌های موفق قبلی فقط یک ماه و اندی است. بعد پشت‌بند فیلم‌های موفقی که کسری‌های شما را جبران می‌کنند، هشت فیلم را یکباره و همزمان راهی اکران می‌کنید!؟ ماحصل چنین تصمیم غلطی به جان هم انداختن سینماگران و پشیمانی سرمایه‌گذاران از ورود به صنعت سینما و مخلص کلام، سوزاندن فرصت است. شاید نمی‌دانید که با چنین رویکرد مدیریتی‌ِ اشتباهی تیشه به ریشه سینما می‌زنید؛ که من آرزو می‌کنم ندانید! که غم ندانستن شما از زهر عمدی بودن تصمیمات اشتباه‌تان قابل تحمل‌تر است! هر چند نتیجه در نهایت اسف‌بار خواهد بود.

این فیلم‌ها با سرمایه خصوصی ساخته شده و برخی سرمایه‌هایشان سال‌هاست که خوابیده و حالا که بعد از کوران کرونا و ناآرامی‌های اجتماعی، فرصت اکران یافته‌اند و در نهایتِ حیرت مردم هم استقبال خوبی نشان داده‌اند، پایتان را از گلوی فیلم‌ساز و سرمایه‌گذار بردارید. بگذارید سینما کمی نفس بکشد. با سرمایه و نقدینگی مردم نجنگید. چه اصراری به این‌همه اعمال نظر دارید!؟

مخاطب این سینمای پر از محدودیت و سانسور، مردم هستند. حال که آن‌ها با وجود همه این محدودیت‌ها و با وجود فیلم‌های نه‌چندان قوی چراغ سینما را روشن نگاه داشته‌اند شما هم دست از اعمال سلیقه در دایره مدیریت عجیب و غریب‌تان بردارید!

تداوم اکران فیلم‌هایی که از نُه ماه پیش روی پرده هستند، نامش هرچه هست مدیریت نیست! و اوج این خلاقیت و مدیریت هم البته اکران یکباره هشت فیلم با هم است!

در تفسیر چنین تصمیمی آنچه بیش از همه رخ می‌نمایاند، عناد با فیلمساز و به یغما بردن سرمایه روحی، معنوی و مالی اوست.

سازندگان این فیلم‌ها اگرچه چندان نام‌آشنا نیستند، اما حضورشان به مثابه همان نفس تازه‌ای‌ست که در کالبد نیمه‌جان سینما دمیده است. نتیجه کارشان در نهایت رونق صنعت رو به احتضاری‌ست که ما سال‌هاست برایش نگرانیم و فریاد وااسفا سر داده‌ایم.

مدیریت اکران سینما کار چندان پیچیده‌ای نیست که در نهایت مجبور شویم شاهد اشتباهات فاحش شما در این چرخه معیوب باشیم.

فیلم‌های جدیدتر را با یک نمودار هرمی وارد چرخه اکران کنید؛ آهسته، پیوسته و صبورانه و در مقابل برای ادامه اکران فیلم‌های موفق پیشین چند درصد از ظرفیت سینماها را حفظ کنید.

با مدیریت آنی فقط به جریان توفنده رودخانه لطمه می‌زنید.

به جای برخوردهای دفعی و ساخت دیوار، پل‌ها و ظرفیت‌ها را بالا ببرید. راهی جز این نیست.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«خبرنگاران» به شعب بانک آینده مراجعه کنند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: خبرنگارانی که پیامک بانک آینده برای آن‌ها ارسال شده است، با مراجعه به یکی از شعب بانک آینده در سراسر کشور، نسبت به دریافت کارت اعتباری برای خرید از سایت جهاد کالا اقدام نمایند.

به گزارش سینماپرس، بنابر اعلام شرکت جهاد کالا، خبرنگاران و اصحاب رسانه که پیامک بانک آینده برای آن‌ها ارسال شده است، می‌توانند با مراجعه حضوری به یکی از شعب بانک آینده در سراسر کشور، ضمن ثبت نام و طی مراحل اعتبارسنجی نسبت به دریافت کارت اعتباری برای خرید از سایت جهاد کالا اقدام نمایند.

متقاضیان همچنین می‌توانند با مراجعه به سایت بانک آینده به نشانی: samta.ba۲۴.ir شعبه مورد نظر خود را برای تشکیل پرونده و دریافت کارت اعتباری انتخاب کنند.

بنابراین گزارش، متقاضیانی که شماره حساب بانک آینده ندارند، می‌توانند با مراجعه حضوری به شعب نسبت افتتاح حساب اقدام کنند.

گفتنی است، در صورتی که متقاضیان دارای رتبه اعتباری بانک مرکزی A و B باشند، می‌توانند تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات خرید کالای ایرانی دریافت کنند.

وام خرید کالای ایرانی طبق تفاهم‌نامه معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با معاونت تجارت و خدمات وزارت صمت به اصحاب رسانه؛ خبرنگاران، صاحبان امتیاز و مدیران مسوول قابل پرداخت است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

رسولیان: مسئولان سازمان بازرسی باید در خصوص ترک فعل مدیران فرهنگی و سینمایی اقدام کنند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: داود رسولیان طراح جلوه های ویژه سینما گفت: مدیران هیچ اقدام قاطعی در مواجهه با سینماگرانی که مبادرت به تولید فیلم های غیرقانونی می کنند صورت نمی دهند.

داود رسولیان طراح جلوه های ویژه سینما در پی اقدامات مداخله جویانه برخی سفارتخانه های اروپایی در امور فرهنگی کشورمان گفت: مسئولان سازمان بازرسی باید در خصوص ترک فعل مدیران فرهنگی و سینمایی اقدام عاجل کنند چرا که مدیران هیچ اقدام قاطعی در مواجهه با سینماگرانی که مبادرت به تولید فیلم های غیرقانونی می کنند صورت نمی دهند.

برنده سیمرغ بلورین بهترین جلوه های ویژه برای فیلم «به کبودی یاس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بی تردید این وظیفه مدیران فرهنگی و سینمایی است که وقتی یک فیلمی به دین، هویت ملی، اخلاقیات و ارزش ها هجوم می آورد علیه سازندگان آن موضع قاطعانه بگیرند و درسی به آن ها بدهند تا دیگر کسی جرأت نکند فیلم زیرزمینی بسازد یا علیه کشور در جشنواره های جهانی سیاه نمایی کند.

وی خطاب به مدیران فرهنگی و سینمایی اظهار داشت: شمایی که پشت میز نشسته اید نباید فراموش کنید که وظیفه تان خدمت به کشور است. شما نباید اینطور منفعلانه در مواجهه با رفتار غیرقانونی برخی افراد فرصت طلب رفتار کنید.

رسولیان متذکر شد: مدیران باید نظارت ویژه ای در خصوص نحوه حضور سینمای ایران در جشنواره های جهانی داشته باشند و اگر می بینند فیلمی بدون پروانه نمایش یا پروانه ساخت تولید شده و در جشنواره جهانی پذیرفته شده است باید به از طریق سفارتخانه ها رایزنی کرده و به آن جشنواره ه اعلام کنند که حق نمایش این فیلم را ندارند. مدیران فرهنگی باید با وزارت امور خارجه در ارتباط باشند و از طریق روابط دیپلماتیک مانع از حضور سینماگران فاقد مجوز در جشنواره های جهانی شوند.

این سینماگر با بیان اینکه بدیهی است که از دشمن باید توقع دشمنی داشته باشیم تأکید کرد: آن ها خبث نیت شان را نشان می دهند؛ ما بایستی زاویه و خط فاصله خودمان را حفظ کنیم. آن ها بر اساس دشمنی خودشان و بر اساس نیتی که از مقابله کردن با ما دارند این کارها را صورت می دهند و برنامه ریزی می کنند. این ها مصادیق اقدامات متخاصمانه آن ها در حوزه فرهنگ است.

طراح جلوه های ویژه فیلم‌های سینمایی «فرار از جهنم» و «مردی شبیه باران» تصریح کرد: سینماگران و مردم و مسئولان همگی باید در مقابل دشمن دفاع کنند و منفعل نباشند؛ ما باید برای نشان دادن فرهنگ غنی دینی و الهی و فرهنگ ایرانی و ملی تلاش و فعالیت کنیم. اینکه مسئولان چرا کم کاری می کنند برمی گردد به انتخاب غلط آن ها! انتخاب ناسنجیده مسئولان نسبت به اینکه چه شخصیتی را باید انتخاب کنند تا در این شرایط اقدام شایسته انجام دهد بزرگترین معضل ما است!

وی در پایان این گفتگو متذکر شد: مسئول باید قاطع باشد. متأسفانه مدیران ما در شعار می گویند ایران پر از سلیمانی است! اما نامرد مسئول اگر تو تار مویی از شجاعت و ایمان و خدابینی سردار سلیمانی را داشتی اینطور منفعل و وارفته نبودید و ولنگار عمل نمی کردید!

مشاهده خبر از سایت منبع