X

بایگانی دی 20, 1397

دفتر سینمایی

کارگردان سوری: شهدای ایرانی را از خودمان می‌دانیم! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ولید درویش، نماینده پارلمان و کارگردان سوری در نشست جشنواره عمار گفت: هرگز کتمان نمی‌کنیم که از ایران کسانی آمدند و در سوریه خون‌شان ریخته شد، امیدواریم که این خون‌ها سرمایه‌ای برای ارتباط بهتر دو کشور باشد.

به گزارش سینماپرس؛ «ولید درویش» کارگردان سوری در نشست «ناگفته‌هایی از سوریه» که در نهمین روز اکران‌های مرکزی جشنواره عمار در سینمافلسطین برگزار شد، در سخنانی با اشاره به قدمت فرهنگ و هنر در سوریه گفت: قبل از حوادث اخیر در هر شهر سوریه مراکز مرتبط با فرهنگ و هنر برقرار بود که خدمات رایگان و شبه رایگان به علاقمندان ارائه می‌داد، اما اولین چیزی که تروریست‌ها، آن را تخریب کردند این مراکز فرهنگی بودند. با این کار می‌خواستند تمدن سوریه را که قدمت آن به هزاران سال برمی‌گردد، از بین ببرند. همچنان که اولین فیلمی که در سوریه ساخته شد، در سال ۱۹۲۷ بود، زمانی که هیچ‌کدام از کشورهای خلیج فارس هنوز تأسیس نشده بود.  

وی ضمن تشریح اهداف تروریست‌ها از تخریب امور زیربنایی در سوریه توضیح داد: قبل از جنگ هر ۱۰۰دلار معادل ۴۷۰۰لیر سوری بود که برای یک خانواده سه نفره کافی بود. تدریس مجانی بود و امروز با این‌که هشت سال از جنگ می‌گذرد، هنوز دولت تلاش می‌کند تحصیل از دوران ابتدایی تا دکترا رایگان باشد. مواد سوختی و گاز شبه‌مجانی است. بهداشت قبل از جنگ مجانی بود و بیمارستان‌ها و درمانگاه‌هایی دولتی وجود داشت که عمل جراحی تا یک میلیون لیر، رایگان بود.

وی اضافه کرد: زمانی، وزیر خارجه کشور قطر گفت اگر شما از ایران دست بکشید، ما لبنان و اردن را به شما می‌دهیم ولی «بشار اسد» آن را رد کرد. در یک نشست خبری که در آمریکا برگزار شده بود، از «حافظ اسد» پرسیدند چرا از ایران حمایت می‌کنی، در حالی‌که همه اعراب از «صدام» حمایت می‌کنند گفت من می‌دانم یک روز در آینده عرب‌ها علیه ما خواهند جنگید و ایران از ما حمایت خواهد کرد.

نماینده مجلس سوریه با اشاره به اشتراکات فرهنگی ایران و سوریه بیان داشت: من بارها به ایران سفر کرده‌ام و به دوستانم در سوریه گفته‌ام نزدیکی فرهنگی بین ملت ایران و سوریه برقرار است و از نظر اجتماعی زندگی ایرانی‌ها خیلی به ملت سوریه نزدیک است.

«ولید درویش» اضافه کرد: در یکی از جلسات مجلس سوریه گفتم ما باید از ایران بعد از جنگ یاد بگیریم. آن‌ها برای سازندگی از جوان‌ها حمایت کردند، ما هم امروز دقیقا در همان وضعیت ایران هستیم و آقای «بشار اسد»، امروز از جوانان حمایت می‌کند.

وی با اشاره به سخن «محمد البرادعی»، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعد از دیدار ۴۸ساعته‌اش با ایران بیان داشت: البرداعی بعد از این دیدار گفت مطمئنم ایران در این جنگ علمی پیروز خواهد شد، چون جوانانی هستند که این علم را تولید کرده‌اند و ایران تا سال‌های سال می‌تواند از آن بهره‌برداری کند.  

این کارگردان سوری ایران را الگویی برای سینماگران سوری خواند و تصریح کرد: ما امروز به تجارب ایران در سینمای جنگ نیازمندیم. می‌دانیم که سی سال از جنگ ایران و عراق می‌گذرد و هنوز از آن فیلم مستند و داستانی می‌سازند.

وی با تقدیر از حمایت‌های ایران در جنگ سوریه گفت: شهدای ایرانی را شهدای سوری قلمداد می‌کنیم و هرگز کتمان نمی‌کنیم که از ایران کسانی آمدند و در سوریه خون‌شان ریخته شد، امیدواریم که این خون‌ها سرمایه‌ای باشد برای ارتباط بهتر دو کشور و امیدوارم که فعالیت‌های مشترکی صورت بگیرد، دعوت می‌کنم که به سوریه بیایید و به بازسازی سوریه کمک کنید.

این کارگردان در خصوص فیلم خود؛ «به حلب بر می گردیم» که پیش از نشست به نمایش درآمد، اظهار داشت: این فیلم در اواخر سال ۲۰۱۳ ساخته شد، وقتی که حلب در محاصره بود. شما در این فیلم بازار حلب را می‌بینید که یکی از قدیمی‌ترین دنیا بوده است اما وقتی مسلحین وارد شدند، آن را سوزاندند. من خودم به چشم خودم اشغال «حلب» به دست مسلحین رادیدم. بازاری که در آن میلیاردها ابریشم و طلا در آن بود، سوزاندند. خودم شاهد سرقت قدیمی‌ترین گنبد حلب بودم. گنبد کاملا طلایی مسجد امویه حلب را دزدیدند و به ترکیه فروختند.  

وی افزود: ما این کار را به صورت عجله‌ای ساختیم بودیم. در منطقه‌ای به نام صلاح الدین که مرکز فتنه در حلب بود، محاصره بودیم. در حالی که فیلم‌برداری می‌کردیم، دوربین ما را مورد هدف قرار دادند و دوربین ما از کار افتاد و ما ادامه کار را با موبایل فیلمبرداری کردیم تدوین این کار را هم در عنوان فیلم این است به حلب روزی برخواهیم گشت و امروز روزی است که به حلب برگشته‌ایم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اقدام تحسین برانگیز روابط عمومی جشنواره فیلم فجر در پاسخ به مطالبه گری رسانه ای – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: روابط عمومی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در پاسخ به مطالبه گری رسانه ای طی یک حرکت تحسین برانگیز برخی مشکلات موجود در نحوه قرعه کشی فیلم های این دوره از جشنواره را رفع کرد.

طی روزهای اخیر سینماپرس با انتشار یک یادداشت تأکید کرد اگر قرار است باز هم مراسم قرعه کشی در این دوره از جشنواره برگزار شود، لازم است حداقل استاندارهای لازم برای بهبود کیفیت و رفع مشکلات دوره قبل در نظر گرفته شود.

در همین راستا روابط عمومی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر نیز در اقدامی قابل تحسین، راهکارهای پیشنهاد شده را مورد توجه قرار داد و در قدم اول با در نظر گرفتن سئانس اول نمایش برای آثار مستند، فیلم کوتاه و انیمیشن باعث شد تا شلختگی احتمالی در قرعه کشی و نحوه چیدمان فیلم ها از بین برود؛ هر چند که قرار گرفتن آثار مستند، انیمیشن و فیلم کوتاه در سانس اول شاید باعث دلخوری صاحبان این آثار باشد و در همین رابطه تهیه‌کننده مستند «خانه‌ای برای تو» بعد از قرعه‌کشی فیلمش به نوع این قرعه‌ کشی اعتراض کرد، ولی قطعاً مسئولان می توانند از سال آینده تدبیری بهتر برای این مسأله در نظر گیرند تا شائبه هرگونه به توجهی به آثار انیمیشن، کوتاه و مستند از بین برود.

از سوی دیگر همچنین برخلاف سال گذشته که برخی از رسانه ها در مراسم قرعه کشی نادیده گرفته شده بودند امسال روابط عمومی جشنواره فیلم فجر توجه ویژه ای به رسانه های ارزشی از جمله: رسانه ملی، فارس،  تسنیم، سینماپرس، تابناک، باشگاه خبرنگاران جوان و… داشت.

به نظر می رسد مسئولان جشنواره امسال تلاش نمودند در این مراسم با رعایت اعتدال نشان دهند که قصد دارند همه رسانه، تفکرات و اندیشه های مختلف را دور هم جمع نمایند و مانع از هرگونه ایجاد شائبه شوند.

امید است مسئولان برگزاری جشنواره سی و هفتم فیلم فجر مطالبات دلسوزانه اهالی رسانه را مورد توجه قرار دهند تا با اتحاد و انسجام شاهد برگزاری یک رویداد ویژه فرهنگی توأم با همدلی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باشیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

میدان عرضه آثار هنری باید جهانی شود / هنرمند حقیقی باید برای جامعه پیش‌روی خود روشنگری کند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: آیت الله میرباقری در نشست «هنرمند و آینده» نهمین جشنواره عمار گفت: اگر هنرمندان مقیاس کارهای خود را با جامعه جهانی در نظر بگیرند می‌توانند در مقیاس مقابله با فدراسیون‌های بزرگ جهانی، حرکت کنند.

به گزارش سینماپرس، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم انسانی قم در نهمین روز اکران‌های مرکزی جشنواره مردمی فیلم عمار در سینمافلسطین در نشستی با عنوان «هنرمند و آینده» گفت: معتقدم هر ساله با برگزاری جشنواره عمار و با تلاش دوستان اتفاق‌های مهمی در حوزه هنر صورت می‌گیرد. هرچند که هنوز در اول راه هستیم اما تفکر، احساس و خلق زنجیره آثار هنری در چارچوبی جدید در حال اتفاق است.

وی افزود: آثاری که در این جشنواره دیده می‌شود، ناشی از اتفاق و رویداد مهم این جشنواره است. سطح کارها باید در راستای توسعه آثار هنری قرار گیرد، امروزه مقیاس کارهای هنری و فضای ارتباطات هنری در حال تغییر است.

آیت الله میرباقری ادامه داد: از زمانی که قلمروی مجازی فتح و ایجاد شده، اتفاقات مهمی در عرصه هنری در حال رخ دادن است. در آینده هم به همین صورت عرصه‌های جدیدی گشوده خواهد شد، به همین دلیل ما نباید منتظر بمانیم دیگران عرصه‌ها را برای ما فتح و یا خلق کنند و بعد ما در آن عرصه‌های خلق شده تلاش کنیم ما باید پیشرو باشیم و سطح کارها را توسعه دهیم و خود هنر تعریف کنیم.

رییس فرهنگستان علوم انسانی قم اضافه کرد: مقیاس کار و میدان عرضه آثار هنری باید تغییر کند، اگر هنرمندان مقیاس کارهای خود را با جامعه جهانی در نظر بگیرند و به دنبال اثرگذاری بر فرآیندهای آن جامعه باشند، می‌توانند در مقیاس مقابله با فدراسیون‌های بزرگ جهانی، دستگاه‌ها و دانشگاه‌های پشتیبان حرکت کنند.

آیت الله میرباقری تاکید کرد: هنرمندان داخل کشور نباید دیگر هنرمندان را طرف مقابل خود بدانند، چرا که طرف هنرمندان ایرانی، جبهه هنرمندانی هستند که در چارچوب ایده‌های جدید می‌اندیشند و در راستای آن نیز خلق اثر هنری می‌کنند و می‌خواهند جامعه هنری را به آن سمت حرکت دهند.

وی با بیان این‌که بسیاری از هنرمندان به خاطر نبود یک میدان فعالیت صحیح در چارچوب هنرمندانی قرار می‌گیرند که هنر مدرن را انتخاب کرده‌اند، گفت: برای این‌که آنها در مسیر شما حرکت کنند، باید تلاش کنید. بسیاری از افرادی که در فضای سینمای غرب زیست می‌کنند به این دلیل است که ما فضای جدیدی را برای آنها خلق نکرده‌ایم.

رییس فرهنگستان علوم انسانی قم گفت: هنرمندان می‌توانند با خلق اثر هنری مناسب، آینده جهانی را ترسیم کنید. اگر شما با هنرمندان غربی مقابله کنید آنها هم در مقابل شما در آثار هنری خود کنترل‌هایی انجام می‌دهند. مقیاس کار خود را مقابله با امپراطوری‌های هنری جهانی قرار دهید و با آنها درگیر شوید، هرگز با هنرمندان داخلی درگیر نشوید چرا که آنها در آینده در کنار شما خواهند بود. زنجیره کار خود را از مبانی تا اثربخشی اجتماعی و مصرف انبوه به صورت کامل تکمیل و طراحی کنید.

میرباقری ادامه داد: با فروپاشی و شکست تمدن مدرن فضا برای تنفس بهتر هنرمندان و هنرجویان باز می‌شود. هنرمند باید برای رسیدن به آینده خوب، تعلقات و احساسات خود را به یک معنا راهبری کند.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه هنرمند حقیقی باید برای جامعه پیش‌روی خود روشنگری کند، تاکید کرد: این هنرمند باید موانع حرکت را نشان دهد و آینده را به خوبی ترسیم و آسیب‌شناسی کند، همچنین باید الزامات حرکت را به تصویر بکشد.

رییس فرهنگستان علوم انسانی قم با بیان اینکه سر و کار هنرمند با زیبایی‌ها و جمال و همچنین زشتی و کاستی‌ها است، تصریح کرد: هنرمند بر اساس زیباشناسی خود به دنبال نزدیک کردن جامعه به ایده‌های خود است. یکی از نزدیک‌ترین مفاهیمی که با هنر گره می‌خورند بحث زیباشناسی و درک از جمال و احساس نسبت به آنها است.

وی با اشاره به اینکه هنرمند باید به دنبال جمال مطلوب حرکت دهد، افزود: زیبایی در نظام خلقت بر اساس تفکرات متفاوت شکل می‌گیرد، انسان‌ها به زیبایی‌های طبیعی احساس عمیقی دارند به همین منظور همیشه آن را بازآفرینی می‌کنند. تحولی که در نظام طبیعت وجود دارد موجب جدایی ما از صحنه‌های دل‌فریب می‌شود. بدون تردید همه زیبایی‌های عالم تنها به حضرت حق باز می‌گردد، آثار هنری که زیبایی‌ها را در مخلوق می‌بینند گاهی با رنج و غصه همراه هستند.

آیت الله میرباقری یادآور شد: انسان در مرحله شکوفا شدن می‌تواند یک انسان فوق مَلک و یا یک شیطان به تمام معنا شود، انسان، خود می‌تواند درک فطری از زیباشناسی به دست بیاورد و آن را دوست بدارد.

رییس فرهنگستان علوم انسانی قم تاکید کرد: هنرمندی که در راه حق قدم بر می‌دارد و احساس جمال و جبروت می‌کند، می‌تواند به زیبایی‌های ابدی دست یابد، هنرمند باید با آنچه که باعث از بین رفتن زیبایی‌ها می‌شود، مقابله کند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

خداداد عزیزی به شبکه یک می‌آید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: خداداد عزیزی فوتبالیست پیشکسوت و مربی فوتبال مهمان این هفته «درجه۱» می شود.

به گزارش سینماپرس، برنامه گفتگومحور «درجه ۱» جمعه ۲۱ دی‌ماه با حضور خداداد عزیزی فوتبالیست پیشکسوت و مربی تیم‌های فوتبال به روی آنتن شبکه یک سیما می رود.

در این برنامه ضمن گفتگوی خودمانی پدرام کریمی با این مربی سرشناس در خصوص زندگی شخصی، حواشی فوتبال و شرایط حال حاضر تیم ملی ایران در بازی‌های جام ملت‌های آسیا به بحث گذاشته خواهد شد.

«درجه ۱» به تهیه کنندگی داریوش دلیری و اجرای پدرام کریمی کاری مشترک از گروه اجتماعی شبکه یک سیما و شرکت هوم کر می باشد که جمعه ها بعد از خبر ساعت ۱۹ به صورت زنده از این شبکه پخش می شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

“دستاوردهای سرزمین من” در نگارخانه آبی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نمایشگاه گروهی چوب و سفال با عنوان ” دستاوردهای سرزمین من ” در نگارخانه آبی افتتاح شد.

به گزارش سینماپرس؛ نگارخانه آبی در فرهنگسرای امید با هدف حمایت از ارائه آثار هنرمندان جوان و نو اندیش و بستر سازی جهت به نمایش در آوردن آثار خلاقانه این نمایشگاه را برپا کرده است.

گفتنی است این نمایشگاه گروهی از مجموعه دست آفریده های چوب و سفال و سرامیک به سرپرستی خانم کبری عابدی (کارشناس ارشد هنر اسلامی)، زینب پرگر (سفال و سرامیک)، شیرین موسوی (نقاشی) و زهرا رضایی (معرق چوب) در معرض دید عموم علاقمندان قرار گرفته است.

علاقمندان جهت بازدید از این نمایشگاه می توانند تا تاریخ ۲۳ دی ماه ۹۷ همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به نگارخانه آبی در فرهنگسرای امید به نشانی : خیابان ۱۷ شهریور؛ بالاتر از میدان شهدا؛ خیابان خشکبارچی؛ بوستان خیام مراجعه نمایند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

وزیر ارشاد به تماشای «خانه برناردا آلبا» نشست – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در تالار وحدت به تماشای نمایش «خانه برناردا آلبا» نشست.

به گزارش سینماپرس، سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از تماشای این نمایش به کارگردانی علی رفیعی در پشت صحنه حاضر شد و با کارگردان و بازیگران گفت و گو کرد.

رفیعی در این دیدار، توضیحاتی در خصوص نمایشنامه و فرآیند آماده سازی نمایش فوق ارایه کرد.

صالحی نیز با تقدیر از کارگردان نمایش و بازیگران تاکید کرد که این نمایش شاخص، رنگ آثار رفیعی را دارد.

علی اکبر صفی‌پور، مدیرعامل بنیاد رودکی، صالحی را در این رویداد همراهی کرد.  

نمایش «خانه برناردا آلبا» از ۱۴ آذرماه در تالار وحدت به روی صحنه رفته است.

رویا تیموریان، مریم سعادت، مائده طهماسبی، نسرین درخشان زاده، پریسا صبوری نژاد، ریحانه سلامت، یلدا عباسی، سارا رسول زاده، مرضیه بدرقه، ساناز روشنی، فرزانه زینتی، ساناز نجفی، ستاره بذرافشان، زهره رمضانی و مصطفی ساسانی گروه بازیگران«خانه برناردا آلابا» را تشکیل می‌دهند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

باز نشر «من و عجیب و غریب» برای دومین بار – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: «من و عجیب و غریب» اثری از فروزنده خداجوست که به نقل معضل فقر و گرسنگی می‌پردازد.

به گزارش سینماپرس، این رمان که در قالب طرح رمان نوجوان امروز خلق شده است‌، از زبان کودکی نقل می‌شود که در فضای خیالی و فانتزی خود به بیان معضلات اجتماعی از دیدگاه خود می‌‍پردازد.

این قهرمان با دنیای اطراف خود تعامل متفاوتی دارد و در حین این تعامل داستان زندگی خود را برای مخاطبان نقل می‌کند: «از شنیدن کلمه گرسنه دلم آشوب شد. همه این بدبختی‌ها به خاطر همین یک کیمه بود. کاش آدم‌ها هم مثل درخت‌ها بودند و می‌توانستند فقط با آب زنده بمانند. کاش همسان این جا بود. کاش شبح لاغر و دراز هنوز بود و مثل همیشه از من خوشش نمی‌آمد. کاش مامان این جا بود و با پیراهن سبز گلدار جلویم رژه می‌رفت. کاش پیش بابا بودم و او برایم خبرهای مهم روزنامه را با صدای بلند می‌خواند: قحطی وحشتناک در آفریقا جا هزاران نفر را گرفت…»

گفتنی است این اثر برای دومین بار از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشر شده است و مخاطبان آن گروه سنی ۱۴ سال به بالا هستند.

«من و عجیب و غریب» در ۱۲۴ صفحه منتشر شده و ۸هزار تومان قیمت دارد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مهمترین مدل درآمدی فیلم، فروش محصولات جانبی است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمدمهدی ایزد خواه در کارگاه تجاری سازی محصولات رسانه ای و دیجیتال نهمین جشنواره عمار گفت: انیمیشن و فیلم سود چندانی ندارد اما محصولات جانبی آنها مانند لباس، عروسک و نوشت افزار باعث کسب درآمد می شود.

به گزارش سینماپرس، محمد مهدی ایزد خواه؛ کارشناس مسائل فرهنگی در حوزه اقتصاد، در کارگاه تجاری سازی محصولات رسانه ای و دیجیتال در حاشیه اکران های مرکزی نهمین جشنواره فیلم مردمی عمار با بیان اینکه اغلب صنایع خلاق و فرهنگی، تجربه ای خاص به مخاطب می‌دهد، گفت: حوزه های هنرهای تصویری مانند دیزاین، میراث فرهنگی و مدیاهای جدید ابعاد مختلفی از صنایع خلاق هستند، تماشای یک فیلم یا دیدن یک نقاشی احساسی منحصر به فرد به مخاطب می دهد که فقط یک بار اتفاق می افتد و این امر مهمترین ویژگی صنایع خلاق و فرهنگی است. صنایع خلاق و صنایع فرهنگی تفاوتی با یکدیگر ندارد.

ایزدخواه با بیان اینکه هر صنعت، یک مسیر را برای تکامل خود طی می کند، عنوان کرد: در صنایع مختلف، مسیر تکامل متنوع است. برند، بازاریابی و فروش سه مسیر برای رسیدن به تجاری سازی است.

این کارشناس مسائل فرهنگی در حوزه اقتصاد توضیح داد: برخی از فرضیات فروش مانند: رفتار منطقی مشتری، خریداری بهترین محصول توسط مشتری، اهمیت بالای بودن در مقابل چشم مشتری و عدم فروش محصول به واسطه ارزان بودن زیر سوال رفته است.

وی کسب یک جایگاه ارزشمند در نظر مشتری را یکی از تعاریف برند دانست و گفت: در مسیر برند سازی، ابتدا هویت برند ساخته می شود و پس از آن توسط برخی رفتار ها وارد ذهن مخاطب می شود. به عنوان مثال برند ردبول شخصیتی خلاق، نابغه، عاشق زندگی و غیر قابل پیش بینی با هویتی جسور است؛ این برند برای وارد کردن این هویت در ذهن مردم، اسپانسر ورزشهایی مانند اسکی و فرمول یک می شود. یک کمپانی با دادن هویت به محصول خود، باعث هویت زایی مخاطب هم می شود.

این کارشناس مسائل فرهنگی در حوزه اقتصاد در خصوص قیمت گذاری محصول تشریح کرد: تجاری سازی و مدل های قیمت گذاری محصولات تصویری در حال تغییر است. در حال حاضر سایت Netflix برای پر مخاطب شدن سریال هایش، آنها را طبق نظر و کامنت مخاطب می سازد و یا این سایت در گذشته فیلم های خود را با پیک برای خریدار ارسال می کرد اما در حال حاضر با دادن حق اشتراک، مخاطب بیشتری را جذب کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از مدل های قیمت گذاری، فری‌میوم است، بیان کرد: این مدل، مدل درآمدی گوگل و فیس بوک است؛ مردم هزینه ای به این سایت ها پرداخت نمی کنند اما شرکت های بزرگ با خرید لینک اول سرچ گوگل باعث درآمد زایی آن می شوند.

ایزدخواه درباره مدل درآمدی خیریه عنوان کرد: در این مدل، تامین کننده متکی به کمک های مالی داوطلبانه مشتریان است، معروفترین و موفق‌ترین نمونه این مدل ویکیپدیا است. به تازگی در ایران تیمی به نام «حامی جو» بوجود آمده است که از فیلمهای مستند حمایت می کند.

این کارشناس مسائل فرهنگی در حوزه اقتصاد بیان کرد: مدل درآمدی انیمیشن دیرین دیرین از طریق پرداخت به ازای تبلیغات است. در این روش، به ازای چند محصول، یک محصول تبلیغاتی با هزینه ی چندبرابری ساخته می شود.

وی مهمترین مدل درآمدی را مدل فروش محصولات جانبی دانست و گفت: در این مدل، انیمیشن و فیلم سود چندانی ندارد اما محصولات جانبی مانند لباس، عروسک و نوشت افزار باعث کسب درآمد می شود. باب اسفنجی سالانه ۸میلیارد دلار محصولات جانبی به فروش می رساند.

ایزدخواه ادامه داد: اندازه بازار جهانی فروش محصولات جانبی، ۲۴۱ میلیارد است که بیشترین آن متعلق به شخصیت های سرگرمی و برند است.

این کارشناس مسائل فرهنگی در حوزه اقتصاد درباره ابزارهای ترفیع محصول بیان کرد: تبلیغات و آگهی، فروش حضوری، پیشبرد فروش، بازاریابی مستقیم، روابط عمومی و بازاریابی ویروسی از ابزار های ترفیع محصول هستند.

وی در پایان با اشاره به مراحل تجاری سازی، گفت: رسیدن به دوره برند سازی نیازمند چند دهه حضور در دوره بازاریابی است، یکی از شیوه های تجاری سازی مستند توزیع فیلم در چند کانال و افزایش ارتباط با مخاطب از طریق راه اندازی باشگاه مشتریان و سایت است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نمایش فیلم‌های «غریبانه» و «شوکران» در موزه سینما – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم‌های سینمایی «غریبانه» و «شوکران» در ویژه برنامه «نمایش گزیده‌ چهل سال سینمای ایران» در موزه سینمای ایران اکران می‌شوند.

به گزارش سینماپرس، سیزدهمین جلسه از ویژه برنامه «نمایش گزیده‌ چهل سال سینمای ایران» پنج‌شنبه ۲۰ دی‌ماه در موزه سینما برگزار می‌شود و دو فیلم سینمایی «غریبانه آدم برفی» به کارگردانی احمد امینی و «شوکران» ساخته بهروز افخمی از تولیدات سال‌ ۱۳۷۶ و ۱۳۷۷ روی پرده می‌روند.

در این برنامه، «احمد امینی» با اعضای سینماتک موزه سینما به تماشای «غریبانه» می‌نشیند و در نشستی با حضور «علیرضا محمودی» منتقد سینما از زمانه و ساختار این فیلم سخن می‌گوید.

همچنین سیدحسن حسینی، پژوهشگر سینما و مطالعات فرهنگی نیز «شوکران» را مورد بررسی قرار می‌دهد.

بر پایه این خبر، «غریبانه» ساعت ۱۵ و «شوکران» ساعت ۱۷ در سالن سینمافردوس موزه سینما روی پرده می‌روند.

فیلم‌های معرفی شده در ویژه برنامه «نمایش گزیده‌ چهل سال سینمای ایران» با تلاش فیلمخانه ملی ایران برای نخستین بار و ویژه این برنامه، اسکن و اصلاح رنگ شده‌اند، از این رو اعضای سینماتک موزه سینما نسخه‌های باکیفیت بالا و کم نظیری از فیلم‌‎های چهار دهه اخیر سینمای ایران را خواهند دید.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

معرفی رییس جدید موزه هنرهای معاصر تهران – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: با حکم مدیرکل هنرهای تجسمی، «احسان آقایی» رییس موزه هنرهای معاصر تهران شد.

به گزارش سینماپرس، احسان آقایی با حکم هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی به عنوان رییس موزه هنرهای معاصر تهران منصوب شد.

در بخشی از حکم ایشان آمده است: با عنایت به شایستگی و تجربه شما به موجب این حکم به عنوان مشاور اینجانب و رییس موزه هنرهای معاصر تهران منصوب می شوید. امید است در دوره جدید با رویکرد مدیریت تخصصی موزه و نمایش و معرفی هدفمند و پژوهش محور آثار گنجینه و استفاده از نظریات تخصصی هنرمندان و صاحب نظران ،ظرفیتهای موزه هنرهای معاصر تهران در گستره هنر ملی و بین المللی بیش از پیش به منصه ظهور برسد.

احسان آقایی، سابقه  قبلی در مدیریت موزه هنرهای معاصر تهران و مدیریت هنرستان هنرهای زیبای پسران را در کارنامه خود دارد.

مشاهده خبر از سایت منبع