X

بایگانی خرداد 22, 1398

دفتر سینمایی

رنگین کمان جدید مهمان خانه کودکان می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: اولین قسمت از سری جدید «رنگین کمان» چهارشنبه ۲۲ خردادماه ساعت ۱۵ روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

به گزارش سینماپرس، تهیه کننده برنامه «رنگین کمان» از تغییر ساختار و محتوایی این برنامه خبر داد و گفت: در سری جدید رنگین کمان ما براین شدیم تا با کمک مشاوران، کارشناسان، روانشناسان و اساتیدی که در حوزه کودک و رسانه حضوری چشمگیر داشته اند تغییرات اساسی و بنیادی هم در فرم و هم محتوای برنامه انجام بدهیم.

سید محسن مناجاتی تهیه کننده برنامه «رنگین کمان» توضیح داد: با توجه به نیاز کودک امروز آیتم‌های مختلفی را طراحی کرده ایم که این آیتم‌ها می‌تواند جوابگوی نیازهای گوناگون کودک در حوزه سلامت، بهداشت، آموزش، تربیتی، تغذیه و… باشد.

مناجاتی ادامه داد: این تغییرات در بخش‌های دیگر همچون دکور، بخش‌های نمایشی، بازی‌ها، متن‌ها، پلاتوها، پلی بک‌ها اعمال شده است.

تهیه کننده رنگین کمان یاد آور شد: در سری جدید مجری صرفا تنها یک اجرا کننده نیست و بیشتر بازیگر مجری است و در تمام پلاتوها و نمایش‌ها بُعد بازیگری بر بعد اجرا برتری دارد چون مخاطبان کودک با ابعاد نمایشی بیشتر از اجرا ارتباط برقرار می‌کنند.

روباه آواز خوان در رنگین کمان

مناجاتی گفت: در بخش عروسکی، یک کاراکتر روباه که تن پوش است به برنامه اضافه شده که به دلیل آوازخوان بودن و نوع رفتارش می‌تواند برای بچه‌ها بسیار جذابیت داشته باشد. همچنین در بخش بازی‌ها سعی بر آن شده تا بازی‌هایی طراحی شود که هم جنبه فیزیکی داشته باشد و هم جنبه فکری که جسم و ذهن کودک را با خود درگیر کند.

زنگ تفریح برای کودکان

تهیه کننده برنامه رنگین کمان در ادامه گفتگو با اشاره به بخش‌های دیگر تغییرات این برنامه تصریح کرد: در بخش تماشاگران به این صورت است که دیگر بچه‌ها تنها تماشاگر صرف نیستند و در اکثر پلاتوها، از جمله مسابقات و قصه‌ها حضور فعال دارند و بخشی در این برنامه طراحی شده به نام زنگ تفریح که کودکان می‌توانند لحظاتی را به بازی، نقاشی و سرگرمی بپردازند تا زمان پخش برنامه خستگی بر آن‌ها احاطه نداشته باشد و از حالت سکون و تماشاگر بودن محض بیرون بیایند. اما تغییراتی که در بخش قصه گویی صورت گرفته به این صورت است که نقش بچه‌های حاضر در استودیو و همچنین بچه‌هایی که از پای تلویزیون بیننده این برنامه هستند نقششان بسیار چشم گیرباشد بدین صورت که قصه گو در این استودیو قصه‌ای را تعریف می‌کند و از بچه‌ها به عنوان بازیگر استفاده خواهد کرد و یا بچه‌هایی که در استودیو حضور دارند برداشت ذهنی شان از قصه را به صورت نقاشی ترسیم می‌کنند و یا از بچه‌های داخل منزل خواسته می‌شود که اگر آن‌ها جای نویسنده بودند چه قصه‌ای را برای ادامه این داستان طراحی می‌کردند و هر چیزی را که به ذهنشان می‌رسد نوشته و برای برنامه ارسال کنند و یا نقاشی آن داستان را برای برنامه ارسال کنند.

سایر عوامل تولید این برنامه عبارت از تهیه کننده: سید محسن مناجاتی، کارگردان هنری: داود روستا، نویسنده: گروه نویسندگان، مجریان و بازیگران:کیمیا گیلانی- امیر عباس حسینی – محمد رضا بهروز – میثم رستگار، آهنگساز: دکتر محسن جلیلی، طراح دکور: شهرام قدیری، دستیار تهیه: مجید نوربخش و… و.

گفتنی است برنامه رنگین کمان کاری از گروه خانواده و کودک شبکه پنج سیماست که از چهارشنبه ۲۲ خرداد ساعت ۱۵ به مدت ۴۵ دقیقه روی آنتن می‌رود. برنامه رنگین کمان در سه روز آخر هر هفته (چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه) پخش می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

از شعار وطن پرستی تا دریافت شهروندی کانادا برای فرزند! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رامبد مدام شعار استفاده از کالای ایرانی می‌داد؛ اما خودش در برنامه لباس مارک‌دار آمریکایی به‌تن می‌کرد. مدام در پلاتوها، گفت‌وگوها و شوخی‌هایش وطن‌پرستی و غرور ملی را فریاد کشیده است.

به گزارش سینماپرس، در چند سال اخیر، برخی از ثروتمندان و سلبریتی‌ها هنگام تولد فرزندانشان به کشورهای خارجی سفر می‌کنند تا نوزاد متولدشده تابعیت آن کشور را به‌دست آورد. اگر اندکی اهل استفاده از شبکه‌های اجتماعی و دوردور مجازی در آن باشید، قطعاً در سال‌های اخیر، از پدیده نسبتاً جدید تولد فرزندان چهره‌ها در خارج از کشور آشنا شده‌اید. تا پیش‌ازآن، برخی از ثروتمندان و آقازاده‌ها این کار را می‌کردند؛ اما گویا برخی از سلبریتی‌ها هم که به‌مدد فیلم‌ها و سریال‌هایی که عمدتاً با بودجه مملکت ساخته شده، به شهرت و البته ثروت رسیده‌اند، وارد این معادله شده‌اند. نمونه اخیر و جنجالی این مورد، مربوط به سفر خانم نگار جواهریان و همسرش آقای رامبد جوان به کاناداست.

اسامی هنرپیشه‌هایی که فرزندشان را برای کسب تابعیت خارجی، در خارج از ایران به دنیا آورده‌اند

ازچهره‌هاتاآقازاده‌ها
کشورها مسیرهای مختلفی برای اعطای تابعیت دارند. برخی از آن‌ها به صرف تولد در خاک‌شان، فرد متولدشده را شهروند خود شناسایی می‌کنند. خب پس چه چیزی بهتر از این؟ کافی است کمی جیب‌تان پر از دلار باشد. البته، اینکه دلارهای مذکور ازطریق رانت، سوءاستفاده از بیت‌المال و ژن خوب باشد یا استفاده از خدمات نامعقول حکومتی در سینما، بحث دیگری است که در این گزارش به آن نخواهیم پرداخت. همه‌چیز به پول بستگی دارد. البته، اخلاقاً به کسانی که به‌واسطه تمکن مالی این کار را می‌کنند، نمی‌توان ایرادی وارد کرد؛ زیرا مسأله‌ای شخصی است. برای مثال، اگر تاجری که خودش با قدرت بازو و بنیه فکری‌اش به وضعیت اقتصادی مطلوبی رسیده، حق دارد با پولش هرکاری که دلش بخواهد انجام دهد، البته به شرط رعایت قانون. پس طرف حساب ما در این گزارش، این دسته از مردم نیستند و موضوع گزارش ما به رامبد جوان محدود است.

زایمان‌نیم‌میلیاردی
رامبد جوان و همسرش اخیراً به کانادا سفر کرده‌اند. در ابتدا این سفر با عنوان اکران «قانون مورفی» مطرح شد؛ اما باتوجه‌به مرحله بارداری خانم جواهریان و محدودیت سفر هوایی طولانی در این دوره از حاملگی، به‌عقیده بسیاری از کاربران فضای مجازی، تنها دلیل پذیرفتن ریسک این سفر طولانی، وضع حمل در کاناداست. روزنامه «خراسان» تلاش کرده هزینه ریالی این اتفاق را بررسی کند. این روزنامه نوشته است: «برای فهمیدن این موضوع، با یکی از مؤسسات مهاجرتی مشهور تماس گرفتیم و درباره هزینه‌های معمول تولد فرزند در شهر «تورنتو»، شهر محل سکونت رامبد پرسیدیم. اولین هزینه، حق مشاوره مؤسسه است که به دلار دریافت می‌شود: پنج‌هزار دلار کانادا، چیزی حدود ۵۰ میلیون تومان. هر بلیت اکونومی پرواز تهران – تورنتو و برعکس، بین ۱۲ تا ۶۰ میلیون تومان است که ما میانگین آن را ۲۵ میلیون تومان در نظر گرفتیم. بلیت‌های بیزنس و فرست‌کلاس هم هست که طبعاً گران‌ترند؛ بنابراین، چهار بلیت پرواز برای رفت‌وبرگشت دو نفر، به‌طورمیانگین ۱۰۰ میلیون تومان آب می‌خورد. طبق اعلام این مؤسسه مهاجرتی، هزینه تولد فرزند در تورنتو بین ۱۲ تا ۱۵ هزار دلار کاناداست که حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان می‌شود.

ناگفته نماند طبق قوانین کانادا، گردشگرانی که در زمان بارداری به این کشور وارد می‌شوند، مشمول دریافت خدمات بیمه نمی‌شوند. باتوجه‌به زمان ضبط «خندوانه»، برگزاری نمایشگاه کتاب و مدت اقامت لازم رامبد و نگار پس از تولد فرزندشان در کانادا، می‌توان نتیجه گرفت آن‌ها حداقل سه ماه در تورنتو اقامت خواهند کرد. هزینه سه ماه اقامت در آپارتمان معمولی مبله در این شهر، به‌طورمیانگین ماهی سه‌هزار دلار کاناداست که درمجموع، ۹هزار دلار، یعنی ۹۰ میلیون تومان می‌شود. هزینه خوردوخوراک و حمل‌ونقل خانواده دونفره با فرزند در این شهر، ماهی چهارهزار دلار کاناداست که با احتساب زندگی معمولی و نه ولخرج و نه صرفه‌جویانه، سه ماه اقامت در این شهر برای رامبد ۱۲۰ میلیون تومان هزینه دارد. خلاصه آنکه تولد فرزند این سینماگر در کانادا، درمجموع بین ۴۸۰ تا ۵۱۰ میلیون تومان هزینه دربر خواهد داشت. البته ذکر این نکته ضروری است که هزینه‌های بیمارستانی بدون بیمه در این شهر سرسام‌آور است و درصورتی‌که به هر دلیلی اقامت بیش‌ازحد معمول لازم باشد، طبعاً به‌طور چشمگیری هزینه‌ها افزایش می‌یابد.

لطفادیگرشعارنده!
برسیم به مورد عجیب مجری برنامه «خندوانه». راستش را بخواهید بحث رامبد تقریباً با تمام سلبریتی‌های دیگری که اسم بردیم متفاوت است، البته به‌جز مهناز افشار. چرا مورد او با دیگران فرق دارد؟ چون رامبد جوان نامش با برنامه پربیننده «خندوانه» گره خورده است. خندوانه یکی از خاص‌ترین برنامه‌های تاریخ سیماست. این برنامه درکنار ایده‌های ناب برنامه‌سازی و فرم جذاب، امتیاز دیگری هم دارد و آن توجه ویژه به مسأله ارزش‌های ایرانی و اسلامی است. مگر سخنگو و ویترین این برنامه کسی جز رامبد جوان بوده است؟ احتمالاً یادتان هست که در دو فصل قبل برنامه «خندوانه»،  رامبد مدام شعار استفاده از کالای ایرانی می‌داد؛ اما خودش در برنامه لباس مارک‌دار آمریکایی به‌تن می‌کرد.  در آن زمان، همین تناقض به انتقاداتی منجر شد؛ ولی اتفاق اخیر چیزی فراتر از تناقضی ساده در حد پوشش است. رامبد در صدها برنامه خندوانه با مردم زندگی کرده است. مدام در پلاتوها، گفت‌وگوها و شوخی‌هایش ارزش‌های اخلاقی، وطن‌پرستی، غرور ملی و… را فریاد کشیده است. حالا فردی که در صدها برنامه از خندوانه بارها شعارهای زیبای ناسیونالیستی و ایده‌های انگیزشی مطرح کرده، برای تولد فرزندش در فرنگ، براساس شواهد و قرائن، مبلغ هنگفتی هزینه کرده است. مثل این است کسی مدام از دفاع از کشورش درمقابل بیگانه بگوید اما در زمان حادثه میدان را خالی کند یا اینکه کسی از پاک‌دستی بگوید ولی به خودش شبهات زیادی وارد باشد مانند کسی که خرما می‌خورد و منع رطب می‌کند. رامبد جوان باید بداند چه بخواهد و چه نخواهد، نام و حتی بخش عمده‌ای از شهرت و چه‌بسا درآمد سال‌های اخیرش، به‌واسطه خندوانه رقم خورده است. نوش جانش؛ اما وقتی مخاطب ساده‌دلی که هرشب با شعارهای وی منقلب شده، با خبر اخیر مواجه شود، دچار حس بسیار بدی می‌شود. آقای جوان! لطفاً دیگر برای ما شعارهای قشنگ ندهید.

*صبح نو

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تاریخ برگزاری اسکار تا سه دوره مشخص شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: آکادمی اسکار تاریخ برگزاری این جشنواره سینمایی را تا سه دوره بعد اعلام کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، آکادمی علوم و هنرهای سینما که به اختصار با نام اسکار شناخته می‌شود، اعلام کرد که نود و چهارمین دوره جوایز سالانه آکادمی، در تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۲۲ (۸ اسفند ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد.

پیش از این آکادمی اعلام کرده بود اسکار سال ۲۰۲۱ نیز در تاریخ ۲۸ فوریه (۹ اسفند ۱۳۹۹) برگزار می‌شود. اسکار سال آینده هم در ۹ فوریه ۲۰۲۰ (۲۰ بهمن) برگزار خواهد شد.

در کنفرانس خبری که برگزار شد آکادمی و شبکه ABC اعلام کردند که به دلیل برگزاری المپیک ۲۰۲۰، برگزاری مسابقات سالانه فوتبال آمریکایی و همچنین تعطیلات ملی اسکار ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در آخرین یکشنبه فوریه برگزار خواهد شد. تاریخ‌های مراسم سال‌های آینده نیز در حال ارزیابی است.

گفتنی است؛ رئیس کمپانی ABC اینترتینمنت، کاری بروک، ماه گذشته اعلام کرده بود که مراسم امسال می‌تواند همانند دوره گذشته بدون مجری برگزار شود.

تاریخ‌های کلیدی این جوایز که از سوی آکادمی اعلام شد به این صورت است:

جوایز روسای آکادمی:۲۷ اکتبر ۲۰۱۹ (۵ آبان)
شروع رای گیری مقدماتی: ۶ دسامبر ۲۰۱۹ (۱۵ آذر)
پایان رای گیری مقدماتی:۱۰ دسامبر ۲۰۱۹ (۱۹ آذر)
شروع رای گیری نامزد ها: ۲ ژانویه ۲۰۲۰ (۱۲ دی)
پایان رای گیری نامزد ها: ۷ ژانویه ۲۰۲۰ (۱۷ دی)
اعلام نامزدهای نهایی اسکار: ۱۳ ژانویه ۲۰۲۰ (۲۳ دی)
دورهمی نامزدهای اسکار:۲۷ ژانویه ۲۰۲۰ (۷ بهمن)
آغاز رای گیری نهایی:۳۰ ژانویه ۲۰۲۰ (۳۰ بهمن)
پایان رای گیری نهایی:۴ فوریه ۲۰۲۰ (۱۵ بهمن)
نود و دومین دوره جوایز اسکار: ۹ فوریه ۲۰۲۰ (۲۰ بهمن)

این آکادمی همچین روسای خود در بخش‌های مختلف را اعلام کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به انتخاب مجدد اسپیلبرگ در بخش کارگردانی اشاره کرد.

بخش‌های دیگر نیز عبارتند از: الن کوراس در بخش تصویربرداری، روت الین کارتر بخش طراح لباس، دونا گیگ لیوتی در بخش تهیه کننده اجرایی، هاوارد برگر در بخش گریم و آرایش مو، جنیفر یو نلسون در بخش فیلم کوتاه و انیمیشن بلند، اریک راث در بخش نویسندگان، لورا درن در بخش بازیگران، راجر راس برای بخش مستند. تنها بخشی که انتخابات آن انجام شد ولی به نتیجه نرسید، بخش تدوین بود که دوباره در تاریخ‌های ۱۷ و ۱۸ (۲۷ و ۲۸ خرداد) انتخابات آن انجام می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

وزیر فرهنگ به بازدید تئاتر شهر رفت – اخبار سینمای ایران و جهان

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته با حضور در مجموعه تئاتر شهر، در جریان تازه ترین اتفاقات و اقدامات انجام شده در تالار و محیط پیرامونی تئاتر شهر قرار گرفت.

به گزارش سینماپرس، آموزش و پژوهش مجموعه تئاتر شهر، «سید عباس صالحی»  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سه شنبه بیست و یکم خرداد ماه با حضور در مجموعه تئاتر شهر همراه با «شهرام کرمی» مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای نمایش «کمیته نان» به کارگردانی لیلی عاج در تالار قشقایی نشست.

صالحی پس از پایان اجرای نمایش با کارگردان و بازیگران نمایش «کمیته نان» دیدار کرده و از آنها به جهت اجرای این اثر نمایشی در تالار قشقایی قدردانی کرد.  

«لیلی عاج» نیز در پایان اجرای این اثر نمایشی ضمن قدردانی از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار قشقایی گفت: آثار نمایشی که با مضامین کارگری روی صحنه می روند همواره نیازمند حمایت هستند و امروز حضور شما عزیزان نشان دهنده این نکته بود که این حمایت ها صورت می گیرد و امیدوارم شرایط به گونه ای هدایت شود که چنین پشتیبانی هایی استمرار پیدا کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قبل از آغاز اجرای نمایش در دیدار کوتاهی که از تئاتر شهر به عمل آورد با «سعید اسدی» مدیر مجموعه تئاتر شهر نیز دیدار کرده و در جریان تازه تریناقدامات وی و مدیریت اداره کل هنرهای نمایشی پیرامون اتفاقات اخیر محیط پیرامونی تئاتر شهر که طی روزهای گذشته موجب بروز مشکلات  و حاشیه هایی شده بود، قرار گرفت.

صالحی پس از بازدید از عملیات بازسازی و بهسازی تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر با «محمدعلی سلیمانی» مدیر پروژه بازسازی پیرامون جزییات عملیات بازسازی به گفت‌وگو پرداخته و از آنها خواست تا با تلاش هایی که توسط وی و همکارانش در حال انجام است، پروژه بازسازی و بهسازی ماشینری تالار اصلی در وقت مقرر به پایان برسد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سریال «ملک سلیمان(ع)» در راه است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمدرضا رمضانی تهیه‌کننده سریال «ملک سلیمان نبی(ع)» ضمن تشریح ضرورت‌های ساخت ادامه این فیلم سینمایی در قالب مجموعه تلویزیونی، از برنامه‌ریزی پنج ساله برای این پروژه خبر داد.

به گزارش سینماپرس، سریال‌های تاریخی با هر موضوع و سوژه‌ای از جذابیت خاصی برای مخاطب برخوردار هستند و در چند دهه اخیر هم آثار ماندگاری در تلویزیون با محوریت شخصیت‌های مذهبی و تاریخی ساخته شده که برخی از آن‌ها هنوز که هنوز است در میان مردم عادی و خواص طرفداران بسیاری دارد.

فیلم سینمایی «ملک سلیمان» به کارگردانی شهریار بحرانی و تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده در سال ۸۹ ساخته شد و قرار بود قسمت‌های دوم و سوم این فیلم نیز به‌صورت سینمایی ساخته شود. حالا محمدرضا رمضانی که ابتدا قرار بود نسخه‌های سینمایی این اثر را در همکاری با مجتبی فرآورده بسازد، سراغ ساخت سریالی تلویزیونی «ملک سلیمان» رفته و قرار است تیمی از چند کارگردان این مجموعه الف ویژه را با نام «ملک سلیمان نبی» در تلویزیون به تولید برسانند.

محمدرضا رمضانی تهیه‌کننده تلویزیون که پیش از این سابقه تهیه‌کنندگی مستند و مدیریت‌های گوناگون همچون مدیرکل امور اجرایی و رسیدگی و مدیرکل تحلیل و بررسی حوزه ریاست سازمان صدا و سیما، قائم مقام شورای معارف سیما، مشاور رئیس مرکز تولید و فنی سیما، مدیر تأمین برنامه شبکه قرآن سیما، مدیر پشتیبانی تولید شبکه دو سیما و … داشته، چندی است که با تمرکز بر تهیه و تولید آثار فاخر مذهبی پژوهش بنیان به دنبال طراحی و اجرای ساز و کاری عملیاتی و کاربردی در این زمینه است.

گفتگوی خبرگزاری مهر با این تهیه‌کننده را درباره دلایل ساخت نسخه تلویزیونی «ملک سلیمان نبی» و نیز روند طراحی و آماده‌سازی آن را در ادامه می‌خوانید:

* چه شد که تصمیم گرفتید ادامه فیلم سینمایی «ملک سلیمان نبی» را در قالب سریال بسازید؟

ابتدا قرار بود بنده قسمت دوم و سوم سینمایی «ملک سلیمان» را بسازم و طی جلساتی با شهریار بحرانی و مجتبی فرآورده کارگردان و تهیه‌کننده قسمت نخست این فیلم داشتیم قرار شد هریک کارهایی را به موازات جلو ببرند اما بعد از مدتی ضرورت ساخت این اثر در قالب یک سریال بیشتر نمود پیدا کرد. بعد از آن ما جلسه‌ای هم با عبدالعلی علی عسکری رییس صداوسیما برگزار کردیم و او درخواست کرد فعلاً روی همین فیلمنامه سریال تلویزیونی کار کنیم.

بعد از آن با موافقت رییس صداوسیما جلسه‌ای هم با حسین کرمی رییس سیما فیلم داشتیم که اسفندماه سال گذشته برگزار شد و به موضوع سریال «ملک سلیمان نبی» پرداختیم.

*اکنون این سریال در چه مرحله‌ای است؟

در حال حاضر طرح تصویب شده است و ما منتظریم تا برآورد انجام و فیلمنامه متناسب با سریال نوشته شود. گروهی زیر نظر شهریار بحرانی درباره سریال تحقیق می‌کنند و خود بحرانی فیلمنامه را می‌نویسد. ما یک سال برای نگارش فیلمنامه و چهار سال برای تولید در نظر گرفته‌ایم و در مجموع پنج سال در نظر گرفته شده است اما این پنج سال قرار است کاهش یابد چون در نظر داریم سریال را با سه گروه بسازیم.

*پس از موفقیت بخش نخست فیلم سینمایی «ملک سلیمان نبی»، گمانه زنی‌های زیادی در خصوص تولید قسمت دوم آن انجام شد که با مخالفت‌های زیادی همراه بود اما شما به عنوان تهیه کننده قسمت‌های دوم و سوم سینمایی و سریال تلویزیونی آن همچنان در تولید و به ثمر رساندن آن اصرار دارید، چرا؟

به دلیل مقاربت مؤلفه‌های بخش دوم این اثر با شرایط حکومت اسلامی. اگر بخواهم ساده‌تر شرح بدهم اینکه بیشتر عمر حضرت سلیمان (ع) با مُلک و مُلک‌داری پیوند خورده است و به محبت خدا، نظام ما نیز در چنین موقعیتی قرار دارد و ضروری است که جامعه امروز بشری با یک الگوی قرآنی از «ساختار حکومت خدایی» آشنا شود.
تنها راه حل نجات فرهنگی جامعه امروز ما بازگشت به الگوی قرآنی برپایی حکومت و ملک‌داری در زمان سلیمان (ع) است که در حقیقت این دوران ثمره کل دوران موسایی (ع) است. یعنی حضرت یوسف (ع) و حضرت موسی (ع) زمینه سازی های لازم برای تشکیل این حکومت را فراهم کرده‌اند. همچنین راه نجات بشر در فتنه‌های آخرالزمان در این سه گانه و سریال به زیبایی ترسیم می‌شود. طبق آیات قرآن، سلیمان (ع) برای همیشه تاریخ، تکلیف مبارزه انسان با شیاطین و بدی‌ها را مشخص کرده در معرض دید قرار داده است.

*از آنجایی که سلیمان نبی (ع) به قوا و نیروهای خاصه‌ای مجهز بوده‌اند، قاعدتاً نقش مردم در چنین حکومتی کمرنگ به نظر می‌رسد و از این منظر به نظر الگوی مناسبی برای جامعه امروز ما به شمار نمی‌آید و نمی‌تواند هم ذات پنداری مخاطب را برانگیزد.

شاید در ظاهر این چنین به نظر برسد اما این تلقی، سطحی است که تا به تصویر کشیده نشود حقیقت آن عیان نمی‌شود. شما زمانی که وارد بطن موضوع بشوید، می‌بینید که در جامعه سلیمانی، مردمانی فهیم، متحد و همراه با ولیِّ زمان در مسیر رشد و تعالی، راه می‌پیمایند و مردم بسیار کارآمدند که این شرایط با جامعه امروز ما سنخیت زیادی دارد و در این قالب می‌توان یک جامعه الگو و مورد تأیید خداوند را عرضه کرد، تا همگان با رفتارها، قوانین و نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها، تهدیدها و آداب همراهی با ولیّ در مسیر پیشِ روی انقلاب تا رسیدن به مقصد نهایی که همان تشکیل حکومت امام زمان (عج) آشنا شوند.

ضمناً در طول شکل‌گیری انقلاب و دوران دفاع مقدس و در مقاطع مختلف انقلاب تا به امروز، مردم ما نیز بسیار زیاد از امدادهای غیبی و نصرت‌های خاصه خداوندی بهره برده‌اند و از گذرگاه‌های مهم و حساس و خطرهای بنیان کنی که دشمنان اسلام برای نابودی انقلاب اسلامی طراحی کرده بودند به سلامت عبور کرده‌اند.

*جامعه ما در حال تجربه دوره سخت و پر چالشی است که به اعتقاد بسیاری از جامعه‌شناسان گذار از آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، پرداختن به حکومت سلیمان نبی (ع) در چنین شرایطی الویت قابل قبولی به نظر نمی‌رسد، در حالی که می‌توان به موضوعات بکرتری در حوزه مدل سازی اسلامی پرداخت.

زمانی که ما به همراه دوست عزیز و فرزانه‌ام آقای شهریار بحرانی در حال ساخت مستند «حجاب، راه رستگاری» بودیم، بسیاری با گستردگی و پرداخت به موضوع پروژه موافق نبودند، چون اعتقاد داشتند که در مورد حجاب زیاد حرف زده شده و ساخت چنین مستندی با صرف زمان و هزینه زیاد چندان مفید فایده نخواهد بود. چرا؟ چون از زیرساخت‌های استدلالی و مفهومی کار اطلاع نداشتند و تصورشان از چنین برنامه‌ای الگوهای کلیشه‌ای رایج بود اما به لطف خدا زمانی که پخش کار آغاز شد، چون بر پایه تحقیقات عالمانه قرآنی و مطابق فطرت انسانی و توجه به مباحث روانشناسی و جامعه شناختی و به روز بنا شده بود، توانست مخاطبان زیادی را با خود همراه کند و به گواه صاحبنظران منظر تازه‌ای را در این خصوص بگشاید.

در ملک سلیمان (ع) نیز با تحقیقات گسترده و عالمانه‌ای که صورت گرفته است به این حقیقت رسیده‌ایم که راه نجات بشر در فتنه‌های آخرالزمان فقط و فقط در این دوران به زیبایی قابل تصویر است. دوران‌های قبل، دوران حیرت و سرگشتگی است مردمانی که ولی و پیامبران خود را آزار و اذیت می‌کردند اما دوران سلیمانی (ع) دوران رسیدن به تبعیت از ولی زمان و ایجاد ساختار حکومت ایده آل و خدایی است لذا با شرایط فعلی انقلاب ما قرابت زیادی دارد.

*اگر این استدلال شما را بپذیریم، مسئله دیگری لاینحل باقی می‌ماند و آن هم اینکه فیلم سینمایی ملک سلیمان (ع) یکبار ساخته شده و چه لزومی دارد باز هم به آن پرداخته شود. آن‌هم در قالب یک اثر سینمایی و یا سریال که حتماً پر هزینه هم خواهد بود؟

فیلم سینمایی ملک سلیمان (ع) از ابتدا با یک سه گانه طراحی شده بود که فقط یک قسمت آن ساخته شد. لذا تبیین شرایط و اتفاقات زمان سلیمان نبی (ع) فراتر از یک فیلم سینمایی است. بنابراین با تکمیل فیلم و تولید سریال ملک سلیمان نبی (ع) ما می‌توانیم به تبیین فتنه‌های مختلف شیاطین انسی و جنّی و هجوم انحرافات اعتقادی و آخرالزمانی پرداخته که در حال حاضر، سینمای غرب با تمام توان خویش به آن دامن می‌زند.

گزندی که ثابت می‌کند در طول تاریخ، منشأ تمام فتنه‌ها و فتنه‌گری‌های شیاطین، یکی بوده و آن چیزی به غیر از «جدا کردن مردم از ولایت» در هر زمان نیست و امروز نیز مصادیق آن را به وضوح مشاهده می‌کنیم. این گونه روشنگری‌های غیرمستقیم، بسیار موردنیاز جامعه امروز ما و دیگر جوامع دینی است، از سوی دیگر مراحل برپایی یک حکومت الهی و مورد تایید و تاکید خداوندی در این سریال به تصویر کشیده می‌شود.

در حقیقت باید بگویم که تمام آن دوران با شکوه و سفرهای مردم بر بساط سلیمانی و برپایی برج آبگینه همه و همه برای رشد مردم است. یعنی تمام آن جلال برای اکرام انسان است و لزوم تولید فیلم و سریال ملک سلیمان نبی (ع) در این زمان به عنوان یک اثر استراتژیک فرهنگی برای تعالی جامعه است. اگر با موضوع از منظر قرآن بدرستی آشنا شویم خواهیم دید که جامعه سلیمانی با صبوری به سرانجامی جالب و متعالی می‌رسند.

* چه توجیه فرهنگی و یا اقتصادی می‌تواند داشته باشد که در چنین شرایطی، سازمان صدا و سیما سریال ملک سلیمان (ع) را به عنوان گزینه‌های پیشنهادی مورد بررسی قرار دهد؟

تولید این سریال، بستر مناسبی را پیشِ رویِ رسانه ملی قرار می‌دهد تا با پرداخت شایسته و مناسب و هنرمندانه به این موضوع، زمینه رشد و بالندگی معرفتی جامعه و اعتلای ارزش‌های انقلابی را بیشتر فراهم کند و جامعه را در عرصه مقابله با تهاجم فکری و فرهنگی و اقتصادیِ دشمن تقویت نموده و موجبات تحکیم همبستگی عمومی در تداوم گام‌های پیشِ روی انقلاب اسلامی، حول محوریت ولایت فقیه را فراهم آورد که این از رسالت‌های محوری رسانه ملی است.

از سوی دیگر با تولیدات گسترده هالیوودی همگان شاهدیم که رسانه‌های غربی سعی دارند این الگوی حکومتی خدایی را با فرمول‌های اداره جامعه سکولار مخدوش کنند و دسترسی مردم را به این سیستم و ساختار نجات بخش که در نقطه اوج آن حکومت خدایی امام زمان (عج) است غیر ممکن جلوه دهند.

بنابراین سبک زندگی قرآنی سلیمان نبی (ع) تنها راهکار نجات انسان امروزی از سبک زندگی یهودی آمریکایی است. از سوی دیگر از منظر اقتصادی وقتی در هالیوود پروژه‌های سنگینی مانند جنگ ستارگان، هری پاتر و … ساخته می‌شوند اهل اقتصاد از این پروژه‌ها بهره برداری‌هایی مختلفی به صورت پارک‌های موضوعی یا تم پارک می‌کنند؛ رایزنی‌هایی در این خصوص با مبادی ذیربط برای پروژه «سلیمان لند» نیز انجام شده است و در حال حاضر یک تیم متخصص و قوی شامل بخش‌های مفهومی، مهندسی، طراحی هنری، معماری، هوش مصنوعی و اقتصادی در حال برنامه ریزی و طراحی هستند.

*همانطور که مطلع هستید تهیه و تولید پروژه‌های سنگین تاریخی، فراز و فرود بسیاری دارد و نقش تهیه‌کننده به عنوان مهمترین عنصر تولید بسیار مهم است. چه تدبیری برای تهیه و تولید سریال ملک سلیمان نبی (ع) دارید؟

پروژه‌های الف ویژه نیازمند یک کارگروه قوی تولید هستند. به یاری خدا ما بنا داریم برای نخستین بار در ایران با سیستمی وارد تولید شویم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های تجهیزاتی و نیروهای متخصص داخلی و با استاندارد جهانی پروژه را به پایان برسانیم. به همین منظور با نظر آقای شهریار بحرانی گروه جلوه‌های ویژه ترودان به مدیریت مهندس زرین را دعوت کردیم تا با شناسایی و بهره برداری از تمام استعدادهای داخلی به موازات فاز اول تحقیقات و نگارش فیلمنامه، ساخت پریویژوال یا استوری ریل را شروع کنند.

قدم‌های خوبی هم به همت دوستان برداشته شده و حتی یک نسخه سینمایی به مدیریت هنری آقای عبدالحمید قدیریان در دست اقدام است. ساخت این پریویژوال ها، کار تهیه و تولید را به مراتب آسان‌تر از سیستم سنتی می‌کند. همچنین با توجه به گستردگی و حجم عظیم کار یک گروه تهیه و تولید با تجربه و توانمند از جمله دوستانی چون آقای محسن علی اکبری (تهیه کننده سریال‌های اصحاب کهف، مریم مقدس، نردبام آسمان و …) و آقای محمد صادق آذین (مدیر تولید سریال یوسف پیامبر و بسیاری از فیلم‌های سینمایی) در این پروژه حضور دارند. و چون اعتقاد داریم این یک پروژه ملی و بین المللی است بنا داریم به میزان پیشرفت کار از تمام دانش و تجربیات سایر دوستان قدرتمند در حوزه تولید فیلم و سریال الف ویژه نیز استفاده کنیم.

*با توجه به موقعیت کنونی و دست اندازهای پیش رو، چه چشم اندازی را برای این طرح متصور هستید؟

امید است با توجه به اهمیت استراتژیک این فیلم و سریال، مسئولان فکری و فرهنگی کشور در گام دوم انقلاب اهتمام اساسی ورزیده تا به یاری خداوند متعال، از حداکثر توان کشور استفاده و کاری همه جانبه و بدون نقص تهیه و تولید شود. ان‌شاءالله محصول نهایی این خواهد بود که با توکل به خداوند تبارک و تعالی، برای اولین بار، جمهوری اسلامی ایران، الگوی حکومت الهی و اسلامی را از منظر قرآن کریم به تمام جهانیان عرضه کند. به هر حال جامعه در این زمانه نیاز به پلکان ارتقا و نیاز به تربیت دارد و همچنین نیاز به الگویی برای حکومت

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«دم سرخها» در شبکه نمایش خانگی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کمدی «دم سرخها»ی آرش معیریان از طریق موسسه پارس ویدیو وارد شد.

به گزارش سینماپرس، کمدی «دم سرخها»ی آرش معیریان از طریق موسسه پارس ویدیو وارد شبکه نمایش خانگی شد.

داستان «دم سرخها» درباره دو جوان است که برای انجام معاینات مربوط به معافی از سربازی به مرکز نظام وظیفه رفته‌اند و بعد از آشنایی اتفاقات خنده داری برای آنها رخ میدهد… .

جواد رضویان، رضا شفیعی‌جم، اندیشه فولادوند، بهنوش بختیاری، علی صادقی، مجید یاسر، رضا ناجی، شهره لرستانی، سعید پیردوست، جمال اجلالی، اصغر سمسارزاده، آتش تقی‌پور، شهین تسلیمی، نگین معتضدی، اردشیر کاظمی، عباس جمشیدی‌فر و… بازیگران این کمدی هستند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«هشتگ» را در خانه‌ ببینید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کمدی «هشتگ» رحیم بهبودی فر از طریق موسسه سرورسانه پارسیان به شبکه خانگی عرضه شد.

به گزارش سینماپرس، داستان «هشتگ» درباره دو زن است که پسرهایشان هم مدرسه ای هستند و مدام به هم حسودی می‌کنند ولی این دو زن حواسشان نیست که وضع تحصیلی پسرهایشان اصلاً خوب نیست!

نیوشا ضیغمی، بهاره رهنما، بیژن بنفشه خواه، حدیث فولادوند، محمدعلی کیانی، مهرداد فلاحتگر، ارسلان قاسمی و امید روحانی با حضور محسن ملکی و سیدجواد هاشمی در “هشتگ” به ایفای نقش پرداخته‌اند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

دوتابعیتی‌ها بودجه تئاتر را از کشور خارج می‌کنند! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: جای سؤال است که چرا مسئولان هنرهای نمایشی مانع از دست اندازی دوتابعیتی‌ها به بودجه اندک تئاتر نمی‌شوند؟ آن هم در شرایطی که بسیاری از اهالی این عرصه، با مشکلات مالی درگیر هستند.

به گزارش سینماپرس، چند سالی است که برخی نیروهایی که در بدنه هنرهای نمایشی کشور مجالی برای خودنمایی پیدا نکرده بودند، در کشورهایی چون کانادا، ایتالیا، انگلیس و آمریکا اقامت گزیدند. آنها خود را مخالف حاکمیت و ملت جلوه می‌دادند تا شرایط اخذ اقامت برایشان آسان‌تر شود. اما از آنجا که بعد از مدتی متوجه شرایط سخت زندگی در کشورهای نامبرده شدند، با یک برنامه‌ریزی هدفمند خود را دانشجو معرفی کرده و ادعا کردند برای تحصیل از کشور خارج شده‌اند!

همچنین تلاش‌هایشان درخصوص تولید و آموزش نیز در آن سوی مرزها بی‌نتیجه ماند و حال یک پای آنها در داخل است و یک پای دیگر در منچستر، میلان، ونکوور، تورنتو و … افرادی که به «دوتابعیتی ها» مشهور هستند؛ آنها پس از جمع‌آوری درآمدهای خود از تدریس، تولید نمایش، داوری جشنواره‌ها و اتودهای نمایشی در داخل کشور، این پول‌ها را از ایران خارج می‌کنند. این در حالی است که بخشی از این افراد در برخی از مراکز هنری، نمایشی و سینمایی نیز مشغول به کار هستند!
از طرفی با یک برنامه‌ریزی منسجم و همراهی بخشی از دوستان رسانه‌ای خود در صفحات هنری رسانه‌ها و روزنامه ها، دست به تخریب پیشکسوتان و فعالان حوزه نمایش می‌زنند. جای سؤال است که چرا مسئولان هنرهای نمایشی مانع از دست اندازی دوتابعیتی‌ها به بودجه اندک تئاتر نمی‌شوند؟ آن هم در شرایطی که بسیاری از اهالی این عرصه، با مشکلات مالی درگیر هستند.

*کیهان

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ماجرای اکران فیلشاه در کن – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تهیه‌کننده «فیلشاه» گفت: مهمترین بازخورد این بود که از دیدن این اثر با چنین کیفیتی از ایران لذت برده و تعجب کرده بودند و حتی برایشان غیر قابل باور بود خصوصاً با این ابعاد زمانی و هزینه‌های زیاد

به گزارش سینماپرس، بعد از حضور مجموعه هنرپویا به‌عنوان سازنده انیمیشن «فیلشاه» در بازار فیلم کن، به‌عنوان یکی از مطرح‌ترین بازارهای فیلم جهان، با مدیرعامل هنرپویا و تهیه‌کننده این اثر آقای «حامد جعفری» درباره بازخوردهای مخاطبان، همکاری با نهادهای تولید و توزیع بین‌المللی و… به گفتگو پرداختیم.

جعفری درباره اکران فیلشاه در بازار فیلم کن و توسعه زمینه‌های همکاری بین‌المللی در کن گفت: بعد از اینکه فیلم سینمایی «فیلشاه» در ایران، لبنان، کویت، عراق، امارات و چند کشور دیگر به‌نمایش درآمد در ادامه فرایندهای توسعه بازار بین‌المللی، در بازارهای مختلفی حضور یافتیم که آخرین این برنامه‌ها، نمایش ویژه «فیلشاه» در حاشیه بازار بین‌المللی فیلم کن ۲۰۱۹ برای پخش‌کنندگان و کمپانی‌ها و سازندگان فیلم‌های سینمایی بوده است.

فیلم «فیلشاه» در این بازار برای مخاطبین با دوبله انگلیسی به‌نمایش درآمد. بعد از نمایش نیز از طریق راه‌های ارتباطی معرفی‌شده، طبیعتاً منتظر فیدبک‌ها بودیم که خوشبختانه درخواست‌های برای اکران و نمایش فیلشاه در برخی کشورها از سوی چند شرکت پخش مطرح شده است که در حال حاضر مشغول بررسی آن‌ها هستیم تا بتوانیم بهترین شرایط را برای نمایش و اکران فیلم در سایر کشورها فراهم کنیم.

این تهیه‌کننده انیمیشن در ادامه درباره نحوه بازخورد مخاطبان نسبت به این انیمیشن ایرانی گفت: مهمترین بازخورد این بود که از دیدن چنین کاری با چنین کیفیتی از ایران لذت برده و تعجب کرده بودند و حتی برایشان غیر قابل باور بود خصوصاً با این ابعاد زمانی و هزینه‌های زیاد. خوب، این موضوع زمینه‌های همکاری متعددی را برای ما فراهم آورد که در موقعیت‌های مختلف هم در تولید مشترک و هم در توزیع و پخش وارد شدیم که توضیحات آن را بعد از انعقاد قراردادها اعلام می‌کنیم.

جعفری درباره دوبله انگلیسی و دیگر زبان‌های انیمیشن به تسنیم گفت: به‌خلاف دوبله به زبان فارسی که هنرمندان شاخصی در کشور دارد و اساساً دوبله فارسی به‌عنوان یک هنر تمام‌عیار شناخته می‌شود که به ارتقاء سطح آثار مختلف داخلی و خارجی کمک می‌کنند، متأسفانه ظرفیت ویژه‌ای برای دوبله به زبان انگلیسی در داخل کشور فراهم نیست، لذا ما پس از آماده کردن نسخه فارسی «فیلشاه» با کمک دوبلورهای خوب کشورمان، فرایند دوبله به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و عربی را (بر اساس نسخه فارسی) در کشور لبنان انجام دادیم. البته همچنان از کیفیت دوبله انگلیسی و فرانسوی فیلم راضی نیستیم و امیدواریم که بتوانیم راهکار بهتری برای دوبله آثار بعدی خود پیدا کنیم.

وی ضمناً درباره اکران انیمیشن جدید «انقراض» با توجه به حضور در جشنواره «انسی» فرانسه در سال گذشته بیان کرد: در جشنواره انسی ۲۰۱۸ مجموعه هنرپویا غرفه‌ای داشت و در حاشیه بازار همان جشنواره نیز از پوستر فیلم «انقراض» رونمایی کردیم و کار تولید «انقراض» نیز مراحل مختلف تولید را طی می‌کند و برنامه‌ریزی‌های ما به‌گونه‌ایست که ان‌شاءالله فیلم در انتهای سال ۹۸ مراحل تولید و پس‌تولید را به اتمام برساند و بتوانیم برای اکران آن برنامه‌ریزی نماییم.

در پایان سازنده انیمیشن «شاهزاده روم» و «فیلشاه» از شرط موفقیت برای انیمیشن‌سازان در بازار فیلم‌های خارجی گفت: مهمترین پارامتر برای موفقیت در بازارهای مختلف جهانی، بحث توجه به مخاطب است. وقتی مخاطب یک اثر، کودکان هستند، یعنی ناخودآگاه با یک ادبیات جهانی‌تر نسبت به سایر آثار مواجه هستیم، چراکه ممیزی‌ها و خط قرمزها برای تولید آثار کودک تقریباً در همه جا مشترکند یا تفاوت‌های جزئی دارند که عموماً هم این خط قرمزها و ممیزی‌ها، فارغ از مذهب و بحث‌های ملی و بومی است، لذا آن چیزی که ما را به جامعه جهانی نزدیک می‌کند استفاده از ابزار انیمیشن به‌منظور بیان قصه برای گروه کودک و نوجوان است که کمک می‌کند تا بتوانیم در بازارهای بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

وقتی فیلم معلوم الحال «کاتیوشا» به آمریکا می رود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم کمدی «کاتیوشا» ساخته علی عطشانی به بخش نیمه نهایی جشنواره بین‌المللی فیلم «لاو» در کشور آمریکا راه پیدا کرد.

به گزارش سینماپرس، بر اساس اعلام سایت کمپانی فیلم American Brightlight Film Productions که پخش جهانی فیلم «کاتیوشا» به کارگردانی علی عطشانی را بر عهده دارد، این فیلم در ادامه حضورهای بین المللی به بخش نیمه نهایی جشنواره بین‌المللی فیلم «لاو» در کشور آمریکا راه پیدا کرده است.

جشنواره بین‌المللی فیلم «لاو» طی چهار روز از ۱۸ تا ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۹ برابر با ۲۷ تا ۳۰ شهریور در شهر لس آنجلس کشور آمریکا برگزار می‌شود.

فیلم «کاتیوشا» پیش از این لوح تقدیر هیات داوران جشنواره «کراس اور» آمریکا را از آن خود کرده بود.

این فیلم با بازی هادی حجازی‌فر، احمد مهران‌فر، لیلا اوتادی، میترا حجار، ارژنگ امیرفضلی، قاسم زارع و بیژن بنفشه‌خواه سال گذشته در ایران اکران شد.

فیلمنامه «کاتیوشا» را مهدی علی میرزایی و علی عطشانی بر اساس طرحی از مهراب قاسم‌خانی نوشته‌اند.

داستان این فیلم درباره خلیل بسیجی معروف است که در فضای مجازی به «خلیل کاتیوشا» شهرت دارد و مجبور می‌شود چند روزی را کنار عرشیا پسر جلف پولدار بگذراند. این اختلاف طبقاتی و دیدگاه‌های متضاد باعث به وجود آمدن دردسرهایی میان آن ۲ می‌شود.

فهرست کامل عوامل «کاتیوشا» عبارتند از تهیه‌کننده و کارگردان: علی عطشانی، مجری طرح و مدیر تولید: علیرضا یگانگی، جانشین تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار: احمد شیرازی مهر، نویسنده فیلمنامه: مهدی علی‌میرزایی و علی عطشانی براساس طرحی از: محراب قاسمخانی، نویسنده نسخه نهایی: کریم خودسیانی، مدیر فیلمبرداری: محمود عطشانی، دستیار یک فیلمبردار: مهدی حسینی، دستیاران: محسن دبیریان، امیرحسین صدرایی و حسین شباهنگ

مشاهده خبر از سایت منبع