X

بایگانی مرداد 17, 1398

دفتر سینمایی

آموزش مهارت های امنیتی با «چترنجات» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: برنامه «چترنجات» این هفته به موضوع مهارت های امنیتی مرتبط با اسکان در هتل ها می پردازد.

به گزارش سینماپرس، برنامه «چتر نجات» پنجشنبه ۱۷ مرداد، مهارت های امنیتی مرتبط با اسکان در هتل ها در سفرهای خارجی مانند نحوه مواجهه با بسته های مشکوک و ناشناس، نحوه ارتباط با افرادی که سعی در نزدیکی و برقراری ارتباط با ما دارند، موارد و نحوه اطلاع رسانی مشکلات به مسیولان هتل و دستگاه های امنیتی، تاکید بر مراجعه به سفارتخانه و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کشورهای خارجی در صورت بروز هرگونه مشکل، سرقت، مفقودی مدارک و…. را آموزش می دهد.

در این هفته از برنامه «چتر نجات» محمود یزدی مهریزی، نیز حضور خواهد داشت.

آیتم نمایشی، موشن گرافی، شوخی با سینمای هالیوود و پلاتوی آموزشی مجری از دیگر آیتم های این برنامه است.

برنامه «چتر نجات» به تهیه کنندگی مهدی رضوانی پنج شنبه ها ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه هفت سیما پخش می شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عکس/ دهمین جشن مستقل فیلم کوتاه ایران


عکس/ دهمین جشن مستقل فیلم کوتاه ایران

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«بنفشه آفریقایی» راهی متروپولیتن آمریکا شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: «بنفشه افریقایی» به کارگردانی مونا زندی حقیقی، تابستان امسال در قالب جشنواره فیلم های ایرانی متروپولیتن به آمریکا خواهد رفت.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» به همراه چند فیلم ایرانی دیگر در بخش فیلم­ های ایرانی این جشنواره از ۱۵ تا ۱۸ آگوست امسال حضور خواهد داشت. پیش از این «بنفشه آفریقایی»، دومین ساخته سینمایی مونا زندی حقیقی در جشنواره فیلم طرابلس لبنان و جشنواره وزول فرانسه حضور داشت و در جشنواره طرابلس جایزه ویژه هیات داوران و در جشنواره وزول جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و هم­چنین جایزه بهترین فیلم از نگاه دانش­ آموزان را از آن خود کرد.

این فیلم به کارگردانی مونا زندی حقیقی با بازی فاطمه معتمدآریا، رضا بابک و سعید آقاخانی است، که به همراه  هفت فیلم ایرانی دیگر در بخش جشنواره فیلم­ های ایرانی متروپولیتن حضور دارند.

انجمن فیلم متروپولیتن که جشنواره فیلم ­های ایرانی یکی از بخش­ های قدیمی آن است از سال ۱۹۶۲در شهر مینه ­سوتا ایالات متحده با هدف ارایه بهترین فیلم ­های بین­ المللی و مستقل به مخاطبان این نوع سینما در شهر مینه­ سوتا پایه­ گذاری شد. ترویج هنر در مدیوم سینما که منجر به گسترش و ایجاد فهم بین فرهنگی، آموزش، سرگرمی و اکتشاف خواهد شد، موقعیتی ارزشمند برای مخاطبان سینمای مستقل و بین­ المللی فراهم می­ آورد و تجربیات سازندگان این فیلم ­ها را در اختیار مخاطبان قرار خواهد داد. هر ساله بیش از ۲۵۰ فیلم از ۷۰ کشور مختلف در این رویداد فرهنگی هنری حضور دارند، به­ عنوان مثال در سال ۲۰۱۶ میلادی این رویداد ۵۰ هزار مخاطب علاقه­ مند را گرد هم آورد.

«بنفشه آفریقایی» داستان شکوه، زنی میانسال است که متوجه می­ شود همسر اولش فریدون توسط فرزندانشان به خانه سالمندان منتقل شده است. او به همراهی همسر دومش رضا تصمیم می­ گیرند تا مرد را به خانه خود بیاورند. با حضور فریدون در خانه، رابطه شکوه و فریدون تغییر می­ کند که در زندگی با رضا هم تاثیر می­ گذارد و اتفاق های تازه ای در زندگی هر سه رخ می ­دهد.

پخش بین­ المللی  فیلم «بنفشه آفریقایی» برعهده نسرین میرشب است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

هزینه‌ای که بابت تبلیغات به سلبریتی‌ها پرداخت می‌شود چقدر است؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: اینکه فلان بازیگر در چند روز حضور خود در جشنواره فجر، چندین دست لباس متفاوت می‌پوشد یا خواننده‌ای که لباس او طی دو سانس اجرای یک شب، با یکدیگر تفاوت دارد، دست و دلبازی یا سلیقه منحصربه فرد او را نمی‌رساند.

به گزارش سینماپرس، همین چند شب پیش بود که رئیس اتحادیه بوتیک‌داران تهران عنوان کرد لباس‌های نامتعارف، از ۹۰ درصد مغازه‌های پایتخت جمع‌آوری شده یا به صاحبان آن اماکن اطلاع داده شده است که نسبت به جمع‌آوری‌شان اقدام کنند. رسانه ملی هم در بخش‌های مختلف خبری، این قضیه را پوشش داد. حتی زیرنویس یک گزارش در یکی از بخش‌های خبری نوشته شده بود: «لباس‌های نامتعارف توسط دستفروش‌ها و سلبریتی‌ها به مردم معرفی می‌شوند.» این نوع گزاره‌ها بی‌ارتباط با خبری نیست که چند روز پیش از سوی یکی از مقامات انتظامی اعلام شد. چند روز پیش سخنگوی نیروی انتظامی، از تذکر چندین‌باره به سلبریتی‌ها بابت پوشش آنها سخن به میان آورده بود.

بحث بر سر پوشش سلبریتی‌ها به‌خصوص در جشن‌ها و جشنواره‌های سینمایی، سال‌هاست سوژه مردم و رسانه‌ها بوده و هست، تا جایی‌که علاوه‌بر این تذکر، حضور گشت امنیت اخلاقی در روزهای برگزاری جشنواره فجر در برج میلاد نیز به‌نوعی واکنش صریح و علنی پلیس درمورد برخورد با پوشش‌های نامتعارف سلبریتی‌ها بود.

به همین منظور از تکتم رضایی که یکی از مهم‌ترین طراح‌های لباس سلبریتی‌هاست و البته دو مزون‌دار دیگر که نخواستند نام‌شان رسانه‌ای شود، دعوت کردیم تا به پرسش‌های ما پاسخ دهند.

  آیا واقعا لباس سلبریتی‌ها در یک جشن، خارج از عرف است؟

این نخستین پرسش مورد چالش سلبریتی‌ها و طراح لباس‌های آنان با منتقدان است. پیش از آنکه این پرسش را با خانم رضایی مطرح کنیم، باید به این مهم توجه داشته باشیم که بخش زیادی از بازیگران، به‌خصوص آقایان، طراح لباس ندارند و خودشان به‌صورت مستقل نسبت به نوع پوشش‌شان تصمیم می‌گیرند. این را هم باید به یاد داشته باشیم که پوشش هنرمندان طی دهه‌های گذشته هم برای مردم کنجکاوی‌های بسیاری داشته است؛ این مهم تنها مختص ایرانی‌ها هم نیست. تا بوده اگر بازیگری کلاه به سر می‌گذاشت، به نقطه توجه مردم تبدیل می‌شد. حالا اگر همان کلاه بر سر یک فرد عادی در خیابان باشد، کمتر کسی به او توجه می‌کند. یا اگر فلان بازیگر مرد، یک پیراهن آبی جیغ بپوشد، رنگ آن پیراهن، به سوژه اول رسانه‌ها و فضای مجازی تبدیل می‌شود، حال آنکه شاید ما همان رنگ پیراهن را بر تن آدم‌های بسیاری در کوچه و خیابان ببینیم و بی‌تفاوت از کنارشان رد شویم.

این تصور خاص بودن پوشش هنرمندان، مورد تایید خانم رضایی نیست. وی می‌گوید: «خیلی از سلبریتی‌های ما ساده می‌پسندند. الزاما لباس یک سلبریتی با رنگ خاص یا مدل خاص همراه نیست. همان تعریفی که برای فلسفه پوشش هر فرد عادی جامعه مطرح است، برای سلبریتی‌ها هم مطرح است. هر کسی درخور شخصیت خودش لباس می‌پوشد. بعضی سلبریتی‌ها خیلی ساده‌پوش هستند و از مردان و زنان جامعه ساده‌تر می‌پوشند و بعضی‌ها هم می‌خواهند لباس جشن و میهمانی‌شان، خیلی تک باشد یا المان خاصی داشته باشد. بیشتر به این بستگی دارد که آن لباس قرار است در کجا استفاده شود. من بر این اصل اعتقاد دارم که نباید روی پوشش سلبریتی‌ها زوم کرد. آنها از جامعه خود می‌آیند و خارج از عرف جامعه عمل نمی‌کنند.»

این سخن رضایی، قطعا مورد تایید منتقدان این نوع پوشش نیز هست، اما کج‌روی از آنجا آغاز می‌شود که سلبریتی‌ها در تعمیم این نوع پوشش در جامعه نقش کلیدی دارند و خیلی از طرفداران آنها، برای همگرایی هم که شده، به سمت آن نوع پوشش متمایل می‌شوند.

رضایی در این باره می‌گوید:  «هرکسی فارغ از اینکه آدم معروفی باشد یا ساده، یک سلیقه شخصی دارد. واقعا به تعداد آدم‌ها، سلیقه وجود دارد. من اگر استایلی را دوست دارم، نباید مورد انتقاد قرار بگیرم. مردم ما می‌گویند چون این خانم یا آقا، سلبریتی است، باید حواسش به پوشش خود باشد، چون به چشم می‌آید، اما هرکسی یک سلیقه‌ای دارد و پوشش هم امری کاملا شخصی است. اینکه گفته می‌شود پوشش سلبریتی‌ها خارج از عرف است، حرف نامعقولی است. هیچ هنرمندی، خودش را زیر سوال نمی‌برد که بیاید و یک لباس نامتعارف بپوشد. من خودم یکی از کسانی هستم که برای طراحی لباس، مخصوصا برای خانم‌ها، روی این موضوع توجه دارم که لباس، پوشیده و بلند باشد.»

  ملاک طراحی لباس‌ها چیست؟

پس از صحبت در مورد واقعیت نامتعارف بودن لباس‌ها، به این بحث ورود کردیم که ملاک طراحی این لباس‌ها از کجا می‌آید. این پرسش از آن باب مهم است که به اعتقاد بسیاری، خط و ربط طراح‌ها به مدل‌های غربی مورد استفاده توسط سلبریتی‌های هالیوودی برمی‌گردد که عینا کپی‌برداری شده و حالا این نوع پوشش با فرهنگ ملی – میهنی ما همخوانی ندارد و به همین دلیل هم مورد انتقاد بسیاری قرار می‌گیرد.

البته باید اعتراف کرد که همواره این کپی‌برداری‌ها، جنبه‌های منفی ندارد. مثلا در جشن حافظ امسال، دو بازیگر خانم جوان، با ایجاد تغییراتی در لباس‌های کمی قدیمی‌تر خود، به کمپین جهانی «مد یا مصرف‌گرایی» پیوستند. این کمپین پیش‌تر توسط چهره‌هایی چون مریل استریپ، کیت بلانشت، جسیکا آلبا و حتی میشل اوباما نیز دنبال شده که در اعتراض به مصرف‌گرایی پدید آمده است.

در همین جشن حافظ هم بازیگر خانمی حضور داشت که لباس او کپی صددرصدی لباس «جنل مونی»؛ خواننده آمریکایی در مت گالا ۲۰۱۹ بود؛ لباسی که اگرچه برهنگی نداشت، اما جزء پوشش‌های متعارف جامعه محسوب می‌شود. رضایی درباره‌انگیزه سلبریتی‌ها از انتخاب لباس خود برای جشن‌های سینمایی می‌گوید: «درمورد برخی سلبریتی‌ها مهم است که وقتی برای بار اول می‌خواهند این لباس را بپوشند، باید طوری باشد که جایی دیده نشده باشد. بعضی‌ها خودشان می‌گویند ساده، کوتاه یا بلند باشد. برخی هم مدل دارند و می‌گویند فلان مدل را اجرا کن و بعضی هم می‌گویند لباسی را که خاص باشد و کمتر دیده شده، از صفر تا صد برایم طراحی کن.»

  هزینه این لباس‌ها چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین بحث‌هایی که در مورد پوشش هنرمندان مطرح است، اینکه آنها تا چه میزان برای لباس خود هزینه می‌کنند؟ بحث هزینه، همواره پاشنه‌آشیل همان بحث تبعیض سلبریتی‌ها و مردم است. مردم عامه تصور می‌کنند لباس آنها بسیار گرانقیمت است؛ تصوری که اصلا بی‌راه نیست. گزارش ما اما از چند مزون معتبر در سطح شهر تهران، به نتیجه عجیبی رسید.

باور اینکه یک سلبریتی برای لباسی که تصور می‌شود بیش از ۱۰ میلیون خرج روی دستش گذشته، حتی یک ریال هم پرداخت نمی‌کند، بسیار سخت است. اما کنکاش ما از چند مزون معتبر پایتخت که سابقه تهیه لباس برای چندین سلبریتی را دارند نشان می‌دهد که بالغ بر ۹۰ درصد سلبریتی‌ها، هیچ هزینه‌ای برای پوشش خود در جشن‌ها و جشنواره‌های سینمایی پرداخت نمی‌کنند.

یکی از این مزون‌دارها که علاقه‌ای به رسانه‌ای شدن نامش نداشت، در این‌باره می‌گوید: «هیچ دستمزدی بابت هیچ لباسی از جانب سلبریتی‌ها پرداخت نمی‌شود. مزون‌های متعدد به سلبریتی‌ها، آفرهای اختصاصی می‌دهند. مثلا فرض کنید من یک برند نوپا هستم که برای دیده شدن لباس و طرح‌هایم، به فلان خانم سلبریتی، آفرهایی ویژه می‌دهم که لطفا برای مراسم بعدی خودت، از لباس من استفاده کن. پس می‌بینید که هزینه‌ای نشده، چون آفر زیاد است، اما این انتخاب را خودشان می‌کنند. چون آنها می‌گویند آن برند، آیا در حدی هست که ما از آن استفاده کنیم یا خیر. همین که خانمی مثل فلان هنرپیشه معروف این افتخار را به من می‌دهد که یک لباس از برند ما انتخاب کند، قطعا ما دیگر به سود کار توجه نمی‌کنیم.»

البته باید به یاد داشته باشیم که در عمده موارد، آن لباسی که برای فلان سلبریتی تهیه می‌شود، نمونه خارجی نداشته و در نتیجه، تنها یک نمونه از آن لباس تولید می‌شود که سبب می‌شود تا کار به تیراژ بالا نرسد، بنابراین با اصل قرار دادن این مهم که سلبریتی‌ها، هزینه‌ای برای لباس خود پرداخت نمی‌کنند، می‌توان به یک معامله فرعی در ذیل این همکاری رسید؛ عدم دریافت دستمزد از سلبریتی در قبال تبلیغات.

به عبارتی یک مزون‌دار و طراح لباس، برای یک دست لباس خود، از آن سلبریتی هزینه‌ای دریافت نمی‌کند، اما با تبلیغ آن سلبریتی، ده‌ها مشتری به مزون آن خانم طراح سرازیر می‌شوند که سبب می‌شود هزینه لباس آن سلبریتی، در سود خوب آن مشتری‌ها سرشکن شده و در نتیجه ضرر و خسارتی متوجه آن طراح نباشد.

  هزینه‌ای که بابت تبلیغات به سلبریتی‌ها پرداخت می‌شود چقدر است؟

با توجه به روشن شدن ابعاد این همکاری، حالا باید به زیرکی طراحان لباس ایمان آورد. آنها اگر بخواهند تبلیغی در صفحه مجازی فلان سلبریتی داشته باشند، باید رقمی بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان هزینه کنند، حال آنکه آنها همین تبلیغ را از طریق دوخت لباس فلان سلبریتی تامین می‌کنند؛ یک دست لباس رایگان می‌دهند و در مقابل، علاوه‌بر اینکه تبلیغات خود را در صفحات دنیای مجازی آن سلبریتی دارند، از سفارش‌های حضوری آن سلبریتی به دوستان خود نیز بهره‌مند می‌شوند.

یکی دیگر از مزون‌داران شهر تهران که وی هم نخواست نامش اعلام شود، در گفت‌وگو با ما اعلام کرد: «مزون‌ها برای طراحی و تهیه لباس فلان سلبریتی، پولی نمی‌گیرند، ولی پولی هم بابت تبلیغات توسط آن سلبریتی پرداخت نمی‌کنند. البته این شامل مزون‌دارهای حرفه‌ای است. بعضی از برندهای تازه‌کار، علاوه‌بر تهیه لباس آن سلبریتی، یک پولی هم به آنها می‌دهند تا تبلیغ کارشان را کند. یک برند تازه‌کار، یک محصول را تولید می‌کند و می‌گوید آقای بازیگر، بیا این ۱۰ میلیون را بگیر و کفش من را بپوش.»

بنابراین آن‌طور که پیداست، واقعیت ماجرا با آن چیزی که همه تصور می‌کنند، تفاوت‌های بسیاری دارد. سلبریتی‌ها نه‌تنها پول‌های میلیونی برای پوشش خود نمی‌پردازند، بلکه در تعاملی دوطرفه، پولی پرداخت نمی‌کنند و در مقابل، تبلیغات آن مزون را انجام می‌دهند که سبب می‌شود مشتریان بسیاری به آن مزون مراجعه کرده و محصولاتی را سفارش و خریداری کنند.

این، اعتباری است که مزون‌دارها به آن احتیاج دارند. آوردن نام مزون و طراح لباس توسط سلبریتی‌ها یا انداختن چندین عکس دونفره، خود می‌تواند به‌تنهایی، اعتباری هنگفت برای آن مزون به همراه بیاورد، حال آنکه در این میان، سخنی از کیفیت محصول به میان نمی‌آید، چون مردم صرفا به این مورد بسنده می‌کنند که وقتی فلان سلبریتی شیک‌پوش از محصولات این برند استفاده کرده، پس آن برند از کیفیت‌های لازم برای تولیداتش برخوردار است.

رضایی درباره اعتباری که از طریق تبلیغ سلبریتی‌ها برای یک مزون به دست می‌آید، می‌گوید: «قطعا تاثیر دارد؛ چون وقتی برای یک برند مشتری می‌آید، آن برند می‌تواند بگوید خانم بختیاری، خانم رهنما، خانم گودرزی و… مشتری ما هستند، بنابراین آن مشتری خیلی راحت‌تر با شما کنار می‌آید، چون می‌بیند که چندین سلبریتی، آن برند را انتخاب کرده‌اند. از طرف دیگر هم این اعتبار خیلی مهم است. وقتی ۲۰ طراح در صف هستند که مثلا به خانم رهنما لباس بدهند و ایشان لباس من را می‌پوشند، طبیعتا این اعتبار من است.»

  چند طراح یا مزون لباس برای سلبریتی‌ها فعال هستند؟

با مشخص شدن سازوکار پوشش سلبریتی‌ها، می‌توان دلیل رشد افسارگسیخته مزون‌ها را متوجه شد؛ یک کار پردرآمد که نیاز به هزینه هنگفتی ندارد. بیشترین هزینه‌ای که باید شود این است که یک دفتر شیک در منطقه‌ای خوب داشته باشید. به همین دلیل است که بیشتر مزون‌هایی که توسط سلبریتی‌ها معرفی می‌شود، دفترشان در منطقه یک تهران است. برای این مزون، دم و دستگاهی شیک و البته یک طراح خوشفکر و تعداد محدودی دوزنده نیاز است تا از این طریق حالا به ادامه راه فکر کنید.

دیگر روزگار اجاره بیلبورد و بنر در خیابان‌ها و اتوبان‌های شهر سپری شده؛ بهترین راه تبلیغ برای یک مزون تازه‌کار در حجم انبوهی از مزون که روزانه سر درمی‌آورند، جذب یک سلبریتی است. وقتی مزونی سلبریتی‌ای را جذب می‌کند، مسیر جذب مشتری و حتی سلبریتی‌های بیشتر توسط او راحت می‌شود.

تکتم رضایی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد مزون حرفه‌ای در این زمینه فعال هستند، معتقد است: «برندهای مطرح، تعداد محدودی هستند، ولی خیلی از مزون‌های تازه کار در تلاش هستند تا محصولات‌شان را ارائه دهند.»

اینکه فلان بازیگر در چند روز حضور خود در جشنواره فجر، چندین دست لباس متفاوت می‌پوشد یا خواننده‌ای که لباس او طی دو سانس اجرای یک شب، با یکدیگر تفاوت دارد، دست و دلبازی یا سلیقه منحصربه فرد او را نمی‌رساند. سلبریتی‌هایی که لباس خود را به دست طراح می‌سپارند، یک معامله دوطرفه عالی را آغاز می‌کنند؛ نه پولی می‌دهند و نه عموما پولی می‌گیرند و در نتیجه آنچه خالی می‌شود، نه جیب آن سلبریتی است که تصور می‌شود برای یک شب لباس خود، بیشتر از ۱۰ میلیون هزینه کرده و نه آن طراح لباس که تصور می‌شود برای جذب سلبریتی، مجبور شده آن لباس را به رایگان در اختیار آنها قرار داده و پولی نگیرد. این جیب مردم و مشتریانی است که به‌واسطه معرفی فلان سلبریتی، به یک مزون رفته و برای «خاص‌بودن» هزینه می‌کند، بنابراین نه پولی از جیب سلبریتی می‌رود و نه از جیب مزون دار، بلکه پول‌ها از جیب مردمی می‌رود که پیش از آن به عکس خندان سلبریتی و طراح لباس نگاه کرده بودند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فرهنگ‌سرای رسانه پایگاه تبیین جایگاه رسانه در بیانیه گام دوم انقلاب تبدیل می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سعید اوحدی در آیین گرامی‌داشت روز خبرنگار با اشاره به تغییر سیاست‌های فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی، از تبدیل این فرهنگ‌سرا به پایگاه تبیین جایگاه رسانه در بیانیه گام دوم انقلاب و مرکزی برای آموزش خبرنگاران خبر داد.

به گزارش سینماپرس، سعید اوحدی در آیین گرامی‌داشت روز خبرنگار با اشاره به تغییر سیاست‌های فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی، از تبدیل این فرهنگ‌سرا به پایگاه تبیین جایگاه رسانه در بیانیه گام دوم انقلاب و مرکزی برای آموزش خبرنگاران خبر داد.

به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مراسم ویژه گرامی‌داشتِ روز خبرنگارِ سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، عصر سه‌شنبه ۱۵ مرداد ماه، با حضور سعید اوحدی رییس این سازمان، غلامحسین محمدی مشاور رییس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری، و جمعی از خبرنگاران فرهنگی و هنری در باغ کتاب تهران برگزار شد.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سال‌های اخیر از هیچ رسانه‌ای شکایت نکرده است

در ابتدای این نشست مهدی محمدی مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ضمن خیر مقدم و تبریک روز خبرنگار گفت: مهم‌ترین اتفاقی که در این سال‌ها رعایت کرده‌ایم، نوع تعامل و نگاهی است که ما و همکاران‌مان در سازمان فرهنگی هنری به حوزه رسانه و کار حرفه‌ای خبرنگاری داریم.

وی افزود: ما در طول این سال‌ها و به ویژه در یکی دو سال اخیر و مدیریت جدید سازمان، نوع ارتباط و مواجهه‌مان با رسانه‌ها مبتنی بر تعامل، مدارا و یک ارتباط منطقی بوده است.

محمدی با تاکید بر اینکه هیچ‌گاه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از هیچ رسانه‌ای شکایت نکرده است، گفت: سازمان فرهنگی هنری هر جا که با نقدی مواجه شده و موضوعاتی که حتی خیلی اندک منصفانه هم نبوده، روش ما و روش ارتباطی ما آگاهی‌بخشی، تعامل مناسب و ارائه توضیح بوده است. هیچ‌گاه ما در هیچ مواجهه‌ای با عزیزانی که در رسانه‌ها فعالیت می‌کردند دچار جدل یا نگاه‌هایی که در برخی از روابط عمومی‌ها وجود دارد نشدیم.

سرپرست فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی ادامه داد: با کسب اجازه از آقای اوحدی این را بگویم که در آینده هم به همین شکل است و ما در فضای ارتباطی‌مان با رسانه‌ها، هیچ وقت به سراغ روش‌هایی غیر از روش‌های فرهنگی و ارتباطی و روش‌های مرسوم حرفه‌ای، نخواهیم رفت.

مدیرکل روابط‌عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پایان اضافه کرد: این نگاه در همه ارکان سازمان فرهنگی هنری وجود دارد؛ چرا که این سازمان، خود یک رسانه است و همه اجزای آن به نوعی درک رسانه‌ای دارند و حدود دو هزار و چند صد نفری که در این سازمان مشغول به خدمت هستند، به نوعی یا سبقه خبرنگاری دارند یا آگاهی مناسبی از روزنامه‌نگاری و فعالیت حرفه‌ای رسانه‌ای دارند.

تهران باید از شهرِ سازه‌محور به شهرِ انسان‌محور تغییر کند

غلامحسین محمدی مشاور شهردار و مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، دیگر سخنران این مراسم بود. وی با تبریک روز خبرنگار و با یادی از شهدای خبرنگار صحبت‌های خود را آغاز کرد و گفت: امیدواریم در مسیر آنها، مسیری که بیان حق، و عمل به حق است، فعالیت کنیم. در شهرداری تهران و همه بخش‌هایی که متولی اطلاع‌رسانی و روابط عمومی هستند، شاهد شکوفایی نیروهای جوان و با انگیزه‌ای هستیم که در این مسیر گام بر می‌دارند.

وی افزود: شهرداری تهران در دوران مختلف فعالیت خود، تجارب کار با رسانه‌ها و خبرنگاران را داشته است. زمان‌هایی که برنامه‌های شهرداری از جنس سازه‌ای و عمرانی بوده، انتظار می‌رفته تا خبرنگاران در پوشش آن در قالب گزارش عملکرد نقش جدی ایفا کنند. اما زمان‌هایی که ما در شهرداری تهران نیاز به تغییر رویکردها داریم، نقش رسانه متفاوت خواهد شد.

غلامحسین محمدی ادامه داد: اگر فعالیت شهرداری تهران پس از انقلاب را به دو دسته دهه اول و دهه‌های دوم تا چهارم تقسیم کنیم، نقطه تمایز فعالیت‌های شهرداری در این دو دوره، در منابع درآمدی و عملکری شهرداری است. در ۱۰ سال ابتدایی پس از انقلاب، شهرداری‌ها رسمی نشده بودند و از بودجه دولت ارتزاق می‌کردند. بعد از آن، شهرداری‌ها آرام‌آرام مستقل شدند.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران افزود: بنای امروز شهرداری که مبتنی بر درآمدهای عموماً غیرپایدار است، در ۳۰ سال اخیر گذاشته شده و در تمام این سال‌ها شهرداری تهران با درآمدهای ناپایدار اداره می‌شود که این درآمدها به توسعه شهر ضرباتی وارد کرده است.

وی ادامه داد: ما در شهرداری مجبوریم با فروش تراکم، فروش زمین و فروش امکاناتی که می‌تواند در دست مردم و برای استفاده از عموم باشد، شهر را اداره کنیم. این روند قابل ادامه نیست. نمی‌دانم چند درصد از شما رمان «رهش» نوشته رضا امیرخانی را خوانده‌اید. در این کتاب آقای امیرخانی شرحی از وضعیت امروز تهران آورده و آن را این‌گونه بیان کرده که اگر بخواهیم این روند را ادامه دهیم، زندگی و کیفیت آن را از دست می‌دهیم.

غلامحسین محمدی با اشاره به اینکه در ۱۰ سال گذشته، همه در پی آن بوده‌اند که این رویکرد را تغییر بدهند، گفت: همه می‌خواهند رویکرد از کمی‌گرایی به کیفی‌گرایی تغییر کند؛ تهران از شهرِ سازه‌محور به شهرِ انسان‌محور تغییر کند. برنامه‌ریزی برای مردم، به برنامه‌ریزی با مردم تغییر کند و شهری که محلات در آن هویت ندارند، به شهر محله‌محور تغییر پیدا کند.

او ادامه داد: این روشی است که در همه‌ جای دنیا پیش برده‌اند و موفق هم شده‌اند که شهرها را تبدیل به محیطی برای زندگی انسان‌ها کنند. این اتفاق نیاز به تغییر گفتمانی دارد. من فکر می‌کنم بزرگترین شریک شهرداری در پارادایم‌شیفت یا تغییر گفتمان، رسانه‌ها هستند.

راهکارِ مشکلات تهران پل و سازه نیست، مشارکت گرفتن از مردم است

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران افزود: جنس این کار، نرم‌افزاری و گفتمانی است. باید مردم اقناع شوند. باید رسانه‌ها در ترویج این موضوع کمک کنند. تا زمانی که مردم ما حاضر نیستند خودروهایشان را به مرکز شهر نیاورند، نمی‌توانیم آلودگی هوا را کنترل کنیم. ۲۰ درصد از مساحت لندن معبر است و تهران که از شبیه‌ترین شهرها به لندن است، ۲۵ درصد معبر دارد. ترافیک و آلودگی هوای ما با آنها قابل مقایسه نیست. پس راهکار، معبرگشایی نیست، راهکار پل و سازه نیست، راهکار مشارکت گرفتن از مردم است.

این مدیر فرهنگی در پایان گفت: در همه حوزه‌ها به خصوص در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، شکوفایی اهمیت پیدا می‌کند. این اتفاق در فرهنگ‌سراهای ما چگونه رخ می‌دهد؟ اینها با «برنامه‌ریزی با مردم» رخ می‌دهد و مهم‌ترین حاملان این گفتمان، اهالی رسانه هستند. ما چاره‌ای نداریم جز اینکه با استفاده از این ابزار، اندیشه‌ای را ترویج کنیم که حتما باعث خواهد شد امروزِ ما با گذشته تفاوت داشته باشد. خوشبختانه دوستان ما در سازمان فرهنکی هنری به بهترین شیوه این کار را انجام می‌دهند؛ امیدوارم با حمایت شما عزیزان، گام‌هایی را به سمت شکوفایی مردم برداریم.

اهمیت جایگاه خبرنگاران به عنوان مسئولیتی پیچیده، فنی و علمی

سخنران پایانی این مراسم، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بود که سخنان خود را با تبریک روز خبرنگار آغاز کرد. وی در ابتدای صحبت‌های خود با گرامی‌داشت یاد شهدای خبرنگار گفت: امروز در جامعه از خبرنگار به عنوان یک جایگاه بسیار پیچیده و فنی و حرفه‌ای و علمی نام می‌برند که در حوزه آکادمیک، جایگاه تخصصی به این رشته اختصاص داده‌اند. امروز رفتار با رسانه بحث بسیار مهمی است، مخصوصاً با توجه به تحولات رسانه‌ای که از جمله در فضای مجازی شاهدش هستیم.

اوحدی در مورد اهمیت خبرنگاران در جامعه گفت: خبرنگار حلقه واسطه بین مردم و مسئولان هستند. در جریان پیدا کردن پیکر پاک شهدای منا، که یکی از خبرنگاران بااخلاق، آقای حسینی هم در آنجا شهید شدند، اگر خبرنگاران و ارتباط موثر آنها با رسانه‌ها و مردم نبود، معلوم نبود فرایند جست‌وجو و تحویل پیکر شهدای ایرانی، به چه شکل پیش می‌رفت.

فرهنگ‌سرای رسانه به پایگاه تبیین جایگاه رسانه در بیانیه گام دوم انقلاب تبدیل می‌شود

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد: افتخار می‌کنیم که فرهنگ‌سرایی را با کمک شهرداری تهران و آقای محمدی رییس مرکز ارتباطات به نام فرهنگ‌سرای رسانه داریم. افتخار می‌کنیم که فرهنگ‌سرای رسانه پایگاه تبیین جایگاه رسانه در بیانیه گام دوم انقلاب، با هماهنگی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد. افتخار می‌کنیم که از ۲۲ مدیر فرهنگی هنری مناطق شهرداری تهران، ۱۵ نفر به طور مستقیم در رسانه‌ها مشغول بوده‌اند؛ یا سردبیر روزنامه بوده‌اند، یا مدیرمسئول بوده‌اند یا مدیر و سردبیر سایت‌های خبری بوده‌اند.

اوحدی در پایان گفت: امیدواریم این ارتباط بسیار خوبی که با رسانه‌ها داریم و همیشه یار ما بوده‌اید و نقش بسیار بزرگی در اطلاع‌رسانی برنامه‌های ما به مردم داشته‌اید و در ارتقای سطح کیفی فرهنگ مردم نقش‌آفرین بوده‌اید، این نقش شما مثل گذشته همچنان باکیفیت، برجسته و موثر باشد.

در پایان این مراسم، با حضور سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، غلامحسین محمدی رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران و مهدی محمدی مدیرکل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سرپرست فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی، از سینا صارمی فرزند شهید محمود صارمی تجلیل شد. همچنین نفیسه سهرابیان خبرنگار شبکه خبر، محبوبه بابارحیم خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد شرف‌پور خبرنگار خبرگزاری ایرنا و صادق خسروی خبرنگار روزنامه همشهری به منظور حضور موثر در مناطق سیل‌زده، تحت قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان تقدیر شدند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح روز خبرنگار را تبریک گفت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سید محمد یاشار نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح طی پیامی روز خبرنگار را به اصحاب و اهالی رسانه تبریک گفت.

به گزارش سینماپرس، سید محمد یاشار نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح طی پیامی روز خبرنگار را به اصحاب و اهالی رسانه تبریک گفت. متن پیام به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

روز خبرنگار بهانه‌ی ست برای تقدیر از سربازانی که این روزها در خط مقدم جنگ نرم با دشمن قرار دارند و با قلم‌هایشان حماسه‌هایی را رقم می‌زنند که دلیرمردان این مرزوبوم برای دفاع از انقلاب و آرمان‌هایش در طول هشت سال دفاع مقدس در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح می‌کردند، آن‌هایی که دوشادوش رزمندگان اسلام، لحظه‌به‌لحظه حماسه‌های غرورآفرین را روایت کردند و در انعکاس آن سلحشوری‌ها به دیدار حق شتافتند. به‌راستی‌که آسمان رسانه باوجود چنین ستارگانی روشن‌تر و پرفروغ‌تر از همیشه خواهد درخشید.
برادران و خواهران عزیزم، بی‌تردید تلاش‌های پرانگیزه و راستی آزمایانه شما اصحاب رسانه بود که به فعالان عرصه فرهنگ و هنر ثابت کرد که همچنان «آرمان» زنده است و خمودگی عده‌ای گرفتار در چنگال روزمرگی‌ها، قطعاً به معنای پایان آن نبوده و هرگز نیز نخواهد بود.
این روح ساری و جاری ست که پیشران و رهنمای همگان بوده و امیدوارم هماره در گام‌های پرتنش اما جریان ساز در میدان پربرکت و عظیم جمهوری اسلامی ایران پیروز و سربلند باشید.

سید محمد یاشار نادری
رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

رئیس شبکه امید از مدیران صداوسیما خواست: آنتِن شبکه فراگیرتر شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رئیس شبکه امید همزمان با ایام سالگرد تأسیس این شبکه تلویزیونی گفت تنها انتظاری که در این ایام از مدیران رسانه‌ملی دارم ارتقاء میزان پوشش شبکه در میان نقاط مختلف کشور است.

به گزارش سینماپرس، بیشترین آسیب رسانه‌ای و نفوذ شبکه‌های آلوده ماهواره‌ای به کودکان و نوجوانان وارد می‌شود اما کنار پرداخت‌های هرچند کم‌وبیش برای کودکان خبر آن‌چنانی از سهم رسانه‌ای مناسب و جذاب نوجوانانه نیست. مشکل ذائقه‌سنجی و مخاطب‌شناسی موج می‌زند و کمترین برنامه‌ای برای نوجوانان ساخته می‌شود. نکته‌ای که البته مهدی سالم رئیس شبکه امید هم به آن اعتقاد دارد.

شبکه امید دو سالی است که با عنایت به ضرورت‌های موجود در سازمان صداوسیما راه‌اندازی شده تا در سایه‌سار پاسخگویی به نیازهای مخاطبان نوجوان در کنار نهادهای خانواده و مدرسه مسیر روشنی را برای آینده‌سازان فردای ایران اسلامی رقم زند. ساخت، تولید و پخش برنامه‌های تفریحی و سرگرم کننده، آموزشی و علمی که بتواند نیازهای متنوع و مختلف این گروه سنی را پاسخ دهد از مهمترین اهداف این شبکه به شمار می‌رود. حالا پس از گذشت دو سالاز دستور مقام معظم رهبری که به رئیس رسانه ملی ابلاغ کردند تا به قشر نوجوان و نیازمندی‌های اختصاصی‌اش توجه ویژه‌ای شود.

مهدی سالم مدیر شبکه امید با اشاره به اینکه باشگاه امید فصلی نو جلوی روی مخاطب می‌گذارد به خبرنگار فرهنگی تسنیم، گفت: از همان ابتدا کار در سه بخش آنتن، فضای مجازی و عملیات میدانی تعریف شد. در قسمت اول، آنتن همچون شبکه‌های دیگر اداره می‌شود و در دو بخش دیگر با راه‌اندازی باشگاه امید فصلی نو در زمینه جذب و بهره‌برداری از نیروی نوجوان رقم خورد. ۸۷ درصد از این جمعیت مخاطب شبکه‌های مختلف تلویزیون هستند پس باید تولید محتوا به سمتی هدایت می‌شد که ۱۲ تا ۱۹ ساله‌ها پای برنامه‌های شبکه امید بنشینند.

وی توجه به سبک زندگی نوجوان تراز انقلاب اسلامی را از مهمترین اهداف برنامه‌سازی در این شبکه دانست و تصریح کرد: برای رسیدن به چنین هدفی تولیدات شبکه براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با عنوان حیات طیبه بازتعریف شد و از برنامه‌سازان این حوزه خواسته شد تا طرح‌هایی با محوریت این رویکرد ارائه شود. راستگویی، فداکاری، پاکدامنی، شجاعت، پرهیزگاری، آزاداندیشی، مسئولیت‌پذیری و بلندهمتی از ویژگی‌هایی است که یک نوجوان تراز انقلاب اسلامی از آن برخوردار است. این را بدانید که آینده از آن نوجوانان امروز است و رسانه به عنوان دانشگاهی عمومی سهم عمده‌ای در تربیت آیندگان دارد.

شناسایی و جذب استعدادهای نو از دیگر اهداف راه اندازی شبکه امید بود که پیشتر نیز رئیس شبکه امید به آن اشاره کرده بود؛ وی در توضیح بیشتر، تأکید کرد: از همان ابتدا تعداد زیادی از جوانان توانمند و با استعداد تازه فارغ التحصیل شده دانشگاه صداوسیما شناسایی و برای کار در مشاغل مختلف همچون تهیه‌کنندگی، نویسندگی، کارگردانی و اجرا دعوت شدند. ارتباط با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، بسیج دانش‌آموزی و سایر نهادهای مرتبط در راستای تبدیل شبکه به عنوان فرهنگسرایی بزرگ حائز اهمیت است. برای رسیدن به این اهداف امکاناتی فراهم شده تا تردد نوجوانان به شبکه بیشتر شود.

وی در خصوص شبکه امید برای جذب مخاطبان نوجوانان با توجه به حضور این شبکه‌ها چه کاری انجام داده، گفت: شاید با اینکه بخواهیم خود را مقابل شبکه‌های ماهواره‌ای قرار دهیم، موافق نباشم. روحیه و سرشت پاک نوجوانان در جهت حیات طیبه کمک‌کننده است و اگر برنامه ای با ذائقه نوجوانی تعریف کنیم، این اتفاق نمی‌افتد که نوجوانان به سمت برنامه‌های مغایر با فرهنگ خود گرایش پیدا کنند. ما آموزش‌های دیگر را در برنامه «رسانش» و «کاربرانه» به نوجوانان می‌دهیم و مضرات را می‌گوییم. برنامه‌های مناسب خارجی را در اختیار نوجوانان قرار می‌دهیم و هرکس در انتخاب آزاد است.

سالم در خصوص آنتن‌دهی و عدم فراگیری شبکه امید، گفت: اینکه سطح پوشش ما کم است را قبول دارم. اینکه برای نوجوانان کار می‌سازیم این عدالت باید اتفاق بیفتد، چرا که خیلی از مراکز استانداری مخصوصاً در برخی از شهرستان‌های کوچک‌تر این پوشش وجود ندارد و این هم مشکل سیگنال‌رسانی ماست و باید اصلاح بشود.

او در پاسخ به این سوال که در ایام سالگرد دو سالگی شبکه امید چه هدیه‌ای را از مدیران رسانه‌ملی انتظار دارید تأکید کرد: واقعیت این است مدیران رسانه‌ملی چه رئیس سازمان صداوسیما و چه معاون سیما در دو سال لطف‌شان بر ما کامل بوده و هیچ چیز فروگذار نکردند. من فکر می‌کنم برای نوجوانان ما هدیه‌ای داشته باشند جا به جایی TS شبکه و میزان پوشش و فراگیری شبکه اتفاق بیفتد در جشن دو سالگی جذابیت دارد و نوجوانان بیشتری از برکت محتواهای تولیدی شبکه امید استفاده کنند برای ما جذاب است.

رئیس شبکه امید در پاسخ به این سوال که شبکه امید در بحث خانواده و جامعه چه هدف‌گذاری دارد، گفت:  یک مصداق عینی در معضلات اجتماعی که بسیار هم تأثیرگذار است به موضوع طلاق برمی‌گردد. وقتی در رسانه می‌خواهید به یک معضل اجتماعی مثل طلاق بپردازید نباید همواره به خود معضل اشاره کنیم باید ببینیم ریشه طلاق در کجاست. به‌خلاف نظر و باوری که برخی از مدیران ما داشته‌اند و در جلسه شورای اجتماعی هم مطرح می‌کنند رسانه زمانی در جلوگیری از معضلی تأثیرگذار خواهد بود که به‌صورت مستقیم به آن معضل نپردازد. ما الآن درباره خانواده و معضلات اجتماعی به‌طور جد در شبکه امید کار می‌کنیم، مثلاً ما به یکی از زیرشاخه‌های آن که بسیار هم مؤثر است، پرداخته‌ایم که هویت جنسی است.

او با اشاره به اینکه هویت جنسی یعنی پسرها مردانگی بیاموزند و دختران زنانگی، تأکید کرد: هویت جنسی نوجوان در دوره نوجوانی شکل نگیرد در آینده منجر به طلاق می‌شود. حالا شاید بپرسید؛ هویت جنسی اصلاً یعنی چه؟ هویت جنسی یعنی مردانگی در یک پسر این جامعه شکل بگیرد و فرزندان دختر هم زنانه پرورش پیدا کنند. این هویت جنسی با آموزش جنسی متفاوت است و خلط مبحث نشود. پس ما باید هویت زنانه به دخترها و مردانه را به پسرها بدهیم. مسابقه «آماده باش» شاید سرآغاز این راه باشد که نوجوانان پسر ما حالاتی را که باید یک مرد داشته باشد همچون جوانمردی، بزرگمردی، ازخودگذشتگی، محکم بودن و متکی به خود بودن را بیاموزند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بابک حمیدیان بازیگر «روز بلوا» شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بابک حمیدیان اولین بازیگر فیلم سینمایی «روز بلوا» به کارگردانی بهروز شعیبی شد.

به گزارش سینماپرس، بابک حمیدیان به عنوان اولین بازیگر فیلم سینمایی «روز بلوا» به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه کنندگی محمدرضا تخت کشیان انتخاب شد.

فیلم سینمایی «روز بلوا» دومین همکاری بابک حمیدیان با بهروز شعیبی است. پیش از این حمیدیان در فیلم سینمایی «سیانور» جلوی دوربین بهروز شعیبی به ایفای نقش پرداخته بود.

تازه ترین محصول‌ مرکز فیلم ‌و سریال سازمان اوج با نام «روز بلوا» فیلمبرداری خود را طی روزهای آتی آغاز می کند.

فیلمنامه «روز بلوا» را مهران کاشانی براساس طرحی از بهروز شعیبی به نگارش درآورده است.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: «عماد استاد دانشگاهی خوشنام و یک چهره تلویزیونی مورد توجه است، او ناگهان توسط پلیس با اتهام هایی جدی مواجه می‌شود که خود و خانواده اش را در موقعیت پیچیده‌ای قرار می دهد.»

«روز بلوا» چهارمین فیلم سینمایی بهروز شعیبی پس از «دهلیز»، «سیانور» و «دارکوب» در مقام کارگردان است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«بچه‌خور» به جشنواره‌ای در آرژانتین رفت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم کوتاه «بچه‌خور» به جشنواره ای در آرژانتین راه یافت.

به گزارش سینماپرس، فیلم کوتاه داستانی «بچه‌خور» به کارگردانی محمد کارت و تهیه کنندگی سیدمازیار هاشمی به بخش مسابقه فستیوال فیلم کوتاه آرژانتینی راه یافت.
 
این فیلم در ادامه حضورهای بین‌المللی خود، در بخش مسابقه بین‌الملل چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه UNCIPAR, INTERNATIONAL SHORT FILM FESTIVAl که از ۱۷ تا ۱۹ آگوست ۲۰۱۹ برابر با ۲۶ تا ۲۸ مردادماه در شهر بوینس آیرس آرژانتین برگزار می‌شود، به نمایش در می‌آید.

در خلاصه داستان «بچه‌خور» آمده است: «هیچ چیز قدرتمندتر از عشقی کودکانه نیست.»

از  عوامل اصلی «بچه خور» می‌توان به نویسنده: آبان عسکری و محمدکارت، مدیرفیلمبرداری: هادی بهروز، تدوین: اسماعیل علیزاده، صداگذار: آرش قاسمی، آهنگساز: امیر توسلی، طراح صحنه و لباس: سعید حسن‌لو، فیلمبردار: مهران ممدوح، مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان: محمدفراهانی، مدیر صدابرداری: مهدی صالح کرمانی، طراح چهره‌پردازی: عظیم فراین، منشی صحنه: محسن بهاری، دستیار تهیه کننده: سالومه سلطان زاده هاوستین، مدیر تدارکات: مهدی محمد گنجی، اتالوناژ: فربد جلالی، طراح گرافیک: علی باقری واحسان رضازاده اشاره کرد.

«بچه خور» محصول موسسه فرهنگی هنری هنر ایده بنیان است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«کاتیوشا» نامزد ۴ بخش جشنواره آمریکایی شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم سینمایی «کاتیوشا» ساخته علی عطشانی در ۴ بخش نامزد دریافت جایزه از جشنواره آمریکایی شد.

به گزارش سینماپرس، علی عطشانی نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده، هادی‌حجازی‌فر بازیگر، احمد مهران‌فر در بخش بازیگر مرد مکمل و محمود عطشانی فیلمبردار فیلم سینمایی «کاتیوشا» در سیزدهمین دوره جشنواره liff آمریکا نامزد دریافت جایزه شدند.

 سیزدهمین دوره جشنواره liff آمریکا از ۱۸ تا ۲۱ سپتامبر برابر با ۲۸ تا ۳۰ شهریورماه در لس‌آنجلس برگزار می‌شود.

«کاتیوشا» با بازی هادی حجازی‌فر، احمد مهران‌فر، لیلا اوتادی، میترا حجار، ارژنگ امیرفضلی، قاسم زارع، بیژن بنفشه‌خواه و … مرداد ماه سال گذشته در ایران اکران شد و با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو شد.

فیلمنامه «کاتیوشا» را مهدی علی میرزایی و علی عطشانی بر اساس طرحی از مهراب قاسم‌خانی نوشته‌اند.

داستان این فیلم درباره خلیل، بسیجی معروف است که در فضای مجازی به «خلیل کاتیوشا» شهرت دارد و مجبور می‌شود چند روزی را کنار عرشیا پسر جلف پولدار بگذراند. این اختلاف طبقاتی و دیدگاه‌های متضاد باعث بوجود آمدن دردسرهایی میان آن دو می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع