X

بایگانی مرداد 30, 1398

دفتر سینمایی

بررسی زیست جنسی در «زاویه»/ طرح توسعه حرم حضرت امیرالمؤمنین (ع) در «شب معماری» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: شبکه چهار با برنامه های «زاویه» و «شب معماری» میزبان علاقه مندان است.

به گزارش سینماپرس، برنامه «زاویه» در گام هفتم خود در این فصل به سراغ اندیشه‌ورزان حوزه امر جنسی می‌رود و از آن‌ها می‌پرسد: «نهاد علم برای بهبود زیست جنسی در ایران چه ایده‌ای دارد؟»
 محمدتقی کرمی دانشیار مطالعات زنان دانشگاه علامه طباطبایی و مرکز تحقیقات زنان و خانواده و همچنین سیدعلی آذین، متخصص پزشکی اجتماعی و عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی در این برنامه برای پاسخ به این پرسش و تبیین رفتار و زیست جنسی در ایران به گفت و گو با یکدیگر خواهند نشست.

تغییرِ زیست و رفتار جنسی در ایران مسئله‌ای جدی است. اما زیستِ جنسی چیست و چگونه نظم می‌یابد؟ پرسشی است که «زاویه» به آن پاسخ می‌دهد.

آمارها همچنین از کاهش ازدواج‌ها و افزایش طلاق‌ها خبر می‌دهند. خانواده به عنوان کانون تربیتی، ورود فرهنگ‌های بیگانه، افزایش سن ازدواج، ازدواج‌های گران و … و آشفتگی‌هایی که در این مسیر وجود دارد، سبکِ زندگیِ ایرانیان را تغییر خواهد داد.

قسمت هفتم فصل سیزدهم برنامه «زاویه» با سردبیری و اجرای حبیب‌الله رحیم‌پور ازغدی و تهیه‌کنندگی حسین پورصلعی نائینی، ساعت ۲۱ چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸، به روی آنتن زنده شبکه چهار سیما خواهد رفت.
«شب معماری» و ذکر علی (ع) در آثار معماری/ بررسی طرح توسعه حرم حضرت امیرالمؤمنین (ع) در شبکه ۴

در برنامه امشب علی فروزانفر مجری برنامه به همراه حمیدرضا ضیائیان، معمار و مدرس در دانشگاه شهید بهشتی و هادی پندار، شهرساز و عضو هیئت علمی دانشگاه هنر به بیان تاریخچه و نوع طراحی ذکر علی (ع) در آثار معماری می‌پردازند و سپس با روح‌الله موحدی، معمار و طراح در آتلیه نجف به چگونگی و روند طرح توسعه حرم امیرالمؤمنین (ع) خواهند نشست.

این‌برنامه امشب چهارشنبه ۳۰ مرداد، ساعت ۲۳ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

«شب معماری» به تهیه‌کنندگی محمدامین نوروزی پنجمین شب از مجموعه «شب‌های هنر» است که چهارشنبه‌شب‌ها به‌صورت زنده پخش می‌شود؛ این برنامه‌ معماری به دنبال واکاوی مفاهیم و دغدغه‌های روز جامعه‌ معماری و شهرسازی است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«بنیامین» از یک واقعیت تک‌ خطی تا تخیل سینمایی/ یک نشست با چاشنی انتقاد جدی به فیلم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کارگردان انیمیشن «بنیامین» با بیان اینکه یک روایت تک‌خطی از واقعیت زمینه ساز شکل‌گیری پروژه «بنیامین» شد گفت: مابقی آن حاصل تخیلی است که درباره آن زمان داشته‌ایم؛ این نشست در حالی برگزار شد که برخی از افراد نسبت به فیلم و شخصیت پردازی های آن انتقاد جدی کردند و از واژه «چیپ» برای برخی شخصیت های فیلمنامه استفاده کردند!

به گزارش سینماپرس نشست رسانه‌ای انیمیشن سینمایی «بنیامین» با حضور محسن عنایتی نوش آبادی (کارگردان)، مصطفی حسن‌آبادی (تهیه‌کننده) ، جعفر گودرزی (منتقد) و اهالی رسانه و منتقدان شامگاه سه شنبه ۲۹ مرداد در پردیس سینمایی ساحل برگزار شد.

در ابتدای این نشست جعفر گودرزی درباره سینمای انیمیشن ایران گفت: سینمای انیمیشن ما مدت زیادی نیست که آغاز شده است و مانند سینمای کودک بازه‌های زمانی متفاوتی را تجربه کرده و فراز و فرودهای بسیاری داشته است. اما در سال‌های اخیر شاهد ایجاد حرکتی تازه و ایجاد مسیری تازه در این حوزه هستیم.

سپس محسن عنایتی در پاسخ به اینکه بازه پیش تولید این انیمیشن به چه علت ۶ ماه به طول انجامید گفت: پیش تولید بیشتر صرف نگارش فیلمنامه و آماده سازی مراحل فنی شد و ما به دلیل کمبود بودجه، بسیاری از مراحل را حذف کردیم و بلافاصله پس از اتمام فیلمنامه به سراغ تولید رفتیم.

مصطفی حسن‌آبادی هم درباره هزینه‌ای که صرف ساخت این انیمیشن شده است، توضیح داد: ما برای انیمیشن همچنان هزینه می‌کنیم، از جمله تبلیغات برای اکران عمومی و … اما تا به امروز حدود سه میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم.

عنایتی درباره آنچه این انیمیشن از آن برگرفته شده است، گفت: یک روایت تک خطی از واقعیت زمینه ساز شکل‌گیری پروژه «بنیامین» شد و مابقی آن حاصل تخیلی است که درباره آن زمان داشته‌ایم.

وی درباره رده سنی مخاطبان این انیمیشن، توضیح داد: ما از همان ابتدای آغاز پروسه ساخت این فیلم، رده سنی خاصی مدنظرمان نبود. چون الان استودیوهای هالیوودی که فیلم می‌سازند هم رده سنی را طوری قرار می‌دهند که از کودکان تا کهنسالان را در بر بگیرد. ما همانطور که گفتم در پروسه تولید به دلیل کمبود بودجه و امکانات برخی از مراحل را کنار گذاشتیم اما در حوزه انیمیشن ما شاهد آغاز ساخت آثاری هستیم که شروع می‌شوند اما به پایان نمی‌رسند ولی ما پروژه «بنیامین» را با تمام مشکلات به پایان رساندیم.

این کارگردان ادامه داد: نبود امکانات باعث شد که ما همزمان با بازنویسی فیلمنامه تولید را آغاز کنیم، حتی از استوری‌برد هم استفاده نکردیم و با این وجود توانستیم ریتم را حفظ کنیم.

عنایتی در پاسخ به تعداد عواملی که در پروسه ساخت «بنیامین» درگیر بودند هم بیان کرد: حدود ۱۵ نفر در پروسه ساخت این انیمیشن دخیل بودند و ما به دلیل بالا بودن دستمزدها و همچنین محدودیت افراد متخصص نتوانستیم از نیروهای بیشتری استفاده کنیم.

کارگردان «بنیامین» در پاسخ به این سوال که آیا به دلیل وجود صحنه‌های خشونت از حضور کارشناسان در پروسه تولید بهره برده است یا خیر، اثر توضیح داد: سفارش دهندگان پروژه امکان حضور کارشناسان مذهبی، روانشناسی و … را برای پروژه فراهم کرده بودند، ما تمایل نداشتیم برخی از صحنه‌ها در نسخه نهایی باشد اما سفارش دهنده کار موافقت نکردند.

حسن آبادی هم درباره وضعیت نسخه نهایی این فیلم برای اکران، بیان کرد: ما برای اکران صحنه‌هایی که خشونت نابه جایی دارد را حذف خواهیم کرد. مجوزهای لازمه برای نمایش عمومی را دریافت کردیم و اگر بنا را بر اکران منصفانه و عادلانه بگذاریم به زودی شاهد اکران «بنیامین» خواهیم بود.

وی همچنین درباره کیفیت ساخت این انیمیشن، نظر خود اینطور گفت: «بنیامین» اولین محصول گروه ما بوده است، انیمیشن تلفیق هنر و دانش است و ما هر چه از هنرمندان خوبی بهره مند بودیم اما دانش لازم را که به واسطه تجربه به دست می‌آید را نداشتیم. بدی انیمیشن در ایران این است که هر اثری با نمونه‌های خارجی مقایسه می شود که مقایسه درستی نیست.

این تهیه کننده درباره سرمایه گذاران انیمیشن «بنیامین» نیز تاکید کرد: بخشی از سرمایه‌گذاری توسط افراد شخصی انجام شد و بخشی هم توسط گروه انجام شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سفارش پیامبر (ص) به مسلمانان درباره غدیر + فیلم


عید غدیر بزرگترین عید مسلمانان است و علاوه بر پیامبر اکرم (ص) بسیاری از ائمه اطهار بر اهمیت بزرگداشت آن تأکید کرده‌اند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

واکنش محمدحسین فرحبخش به ادعاهای رییس هیأت مدیره خانه سینما – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ادعاهای همایون اسعدیان رییس هیأت مدیره خانه سینما علیه حسین فرحبخش در نشست خبری هیأت مدیره و به دنبال آن تمدید سه باره فعالیت هیأت مدیره فعلی به ریاست اسعدیان-این بار به مدت ۹ ماه- با واکنش حسین فرحبخش تهیه کننده باسابقه سینما مواجه شد.

به گزارش سینماپرس، ادعاهای همایون اسعدیان رییس هیأت مدیره خانه سینما علیه حسین فرحبخش در نشست خبری هیأت مدیره و به دنبال آن تمدید سه باره فعالیت هیأت مدیره فعلی به ریاست اسعدیان-این بار به مدت ۹ ماه- با واکنش حسین فرحبخش تهیه کننده باسابقه سینما مواجه شد.

حسین فرحبخش با انتقاد از تمدید چندباره فعالیت هیأت مدیره فعلی خانه سینما بیان داشت: آقایان بیایند و بگویند با چه مجوزی دو بار به مدت سه ماه و حالا هم مقارن سالروز کودتای ننگین ۲۸ مرداد به مدت ۹ ماه حضور خود در هیأت مدیره را تمدید کردند!؟ البته در هیات مدیره فعلی افراد مستقلی هم هستند که با خودکامگی آقایان مخالفند ولی اینها در اقلیتند. روسای صنوف را جمع میکنند و لابی میکنند که ۹ ماه دیگر بمانند؟ اگر واقعا جز همان حق جلسه چیزی گیرشان نمی آید چرا هیأت مدیره را رها نمیکنند!؟ اگر شجاعت دارید یک رفراندوم در بدنه سینما بگذارید و ببینید چند نفر موافق ادامه فعالیت شما هستند؟

فرحبخش با اشاره مستقیم به همایون اسعدیان گفت: چرا فردی که از مجموع آرای آخرین انتخابات مجمع فقط ۱۴ رای آورده باید رییس هیات مدیره خانه سینما شود؟ آقای اسعدیان! به خودت در آینه نگاه کن و ببین در حد ریاست صنف سینمایی!؟ هر که نداند من که امثال اسعدیان را وارد سینما کردم بهتر از هر کس دیگر به دانش امثال ایشان وقوف دارم. آقای اسعدیان! این همه گرسنه و همه بیکار در سینما هستند و شما از امنیت شغلی دم میزنی!؟ آقای اسعدیان! به این فکر کن که چرا چهره های شاخص هیأت مدیره در نشست خبری اخیر کنارتان حضور نیافتند!؟

این تهیه کننده با بیان اینکه خودش جزو پایه گزاران قدیمی ترین صنف تهیه کنندگی است اظهار داشت: سابقه صنفی من از مجموع سابقه صنفی آقایان به مراتب بیشتر است. همان روزی که اساسنامه خانه سینما را روی آنتن بردم بر اینکه این نهاد “انجمن صنفی-فرهنگی”است تأکید کردم و حالا هم میگویم خانه سینما نهادی صنفی-فرهنگی است و وظیفه اش بهبود معیشت سینماگران. حالا آقایان به زور میخواهند صنوف سینما را کارگری کنند که چه شود؟ که از زیربار نظارت نصفه و نیمه ارشاد آیند!؟ اگر این طور است قید حمایت چندمیلیاردی ارشاد را هم بزنند و بروند از وزارت کار بودجه بگیرند. آیا وزارت کار بهشان بودجه میلیاردی میدهد که صرف برگزاری جشنهای بی حاصل کنند!؟ خنده دار آنجاست که همین ثبت کارگری صنوف هم فقط در “تهران” اعتبار دارد یعنی با کارگری کردن صنوف به جای خانه سینمای ایران با خانه سینمایی محلی مواجه خواهیم شد ویژه “تهران و حومه”!

کارگردان “عطش” و “زندگی خصوصی” خاطرنشان ساخت:  بودجه ای که از سال ۹۲ تاکنون وارد خانه سینما شده در تاریخ بی سابقه است ولی خروجی این همه بودجه برای اهالی صنف چه بوده است؟ چرا حتی توانایی آن را ندارند که با این بودجه هنگفت یک خانه بهداشت برای اهالی سینما ایجاد کنند!؟ مدیریت آقایان آن قدر فشل است که نتوانسته اند حتی یک خانه بهداشت برای سینماگران ایجاد کنند. اینکه به قول خودتان از بودجه میلیاردی ارشاد فقط ۳۵درصدش را صرف امور رفاهی کرده اید افتخار دارد!؟

فرحبخش ادامه داد: به جای فرافکنی بیایند و گزارش شفاف دهند که در این شش سال برای تک تک ۵ هزار عضو خانه چه کرده اند!؟ به شمقدری فحش میدهید ولی نمیگویید در زمان همان شمقدری چه عیدی ارشاد و چه سبدکالای اهدایی به طور مساوی میان همه اعضا تقسیم شد!! ولی شما چه کردید!؟ چرا عیدی میلیاردی ارشاد را به مساوات میان تمام اعضای خانه قسمت نکردید تا کلی شک و شبهه شکل گیرد پیرامون گم شدن چندصدمیلیون پول؟

این تهیه کننده با مذمت اجبار به کارگری کردن صنوف که باعث ایجاد اختلاف در سینماگران شده تأکید کرد: اینکه بین صنوف دودستگی ایجاد کرده اید خدمت است یا خیانت!؟   انشقاق صنوف در نتیجه اجبار به کارگری کردن خیانتی است که در کارنامه شما باقی خواهد ماند. آیا به دنبال آن هستید که باز فرصتی دست سودجویان دهید که در خانه سینما را ببندند؟ اگر هدفتان اعتلای رفاهی سینماگران است خودتان استعفا دهید و بروید تا خانه سینما به دست اهلش بیفتد.

*سینماروزان

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

گلایه مدیر انجمن سفالگران از نداشتن درآمد آثار سرامیک/کمبود بودجه گریبان نمایشگاه های دو سالانه را گرفت


فرزاد فرجی از برنامه‌های انجمن سفالگر ایران در سال جاری و برنامه ریزی برای برگزاری دوسالانه سخن گفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بخش تجسمی آثار سرامیک درآمد ندارد/ ترجیح دادیم بودجه دوسالانه راصرف برنامه‌های جاری انجمن کنیم


فرزاد فرجی از برنامه‌های انجمن سفالگر ایران در سال جاری و برنامه ریزی برای برگزاری دوسالانه سخن گفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فیلم‌برداری «ما سودی کو» در زمستان/ به‌دنبال سرمایه‌گذار هستیم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

علی شمس کارگردان تئاتر که این روزها در تدارک ساخت اولین اثر سینمایی خود است، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: برای تولید «ما سودی کو» به دنبال سرمایه‌گذار مناسب هستم، البته با تعدادی از سرمایه‌گذاران در حوزه سینما گفتگوهایی داشته‌ایم که هنوز به نتیجه قطعی نرسیده ایم.

وی بیان کرد: این فیلم یک اثر اجتماعی است که داستان رابطه یک پسر و مادر را روایت میکند که در یک بستر نامتعارف شکل می‌گیرد، بستری که به رابطه زیستی و تنهایی آدم ها باز می گردد.

این کارگردان تئاتر تاکید کرد: در صورت جذب سرمایه‌گذار مناسب، پروسه پیش تولید این فیلم نزدیک به ۲ ماه طول می‌کشد و با توجه به فضای داستان، بهترین زمان برای فیلمبرداری «ما سودی کو» فصل زمستان است.

وی با اشاره به انتخاب بازیگر برای این پروژه سینمایی توضیح داد: مدیوم سینما، مدیومی است که ساز و کار مالی و گستره مخاطب و مواجهات بروکراتیک آن با تئاتر بسیار متفاوت است، بنابراین من هم به عنوان یک نوکار در مدیوم سینما و تنها متکی به تحصیلات سینمایی خود و فیلم های کوتاهی که ساخته‌ام، می‌خواهم این ایده را در مدیوم سینما پیاده کنم.

کارگردان نمایش «خروس غلط می‌خواند» تاکید کرد: به همین دلیل فکر می‌کنم همه چیز حتی انتخاب بازیگر منوط به بودجه‌ای است که برای تولید فیلم تامین می‌شود، اما بی‌شک از بازیگران تئاتر برای برخی از نقش‌های فیلم استفاده می کنم.

علی شمس در پایان گفت: لوکیشن اصلی «ما سودی کو» در تهران است اما برخی از سکانس‌های آن نیز در شهرستان فیلم‌برداری می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

منزلت عید غدیر در اسلام چگونه است؟


حدیث امام باقر (ع) درباره منزلت عید قربان و عید غدیر در اسلام را در اینجا بخوانید.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پروانه‌های رنگارنگ جشنواره کودک در نصف‌جهان به پرواز درآمدند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار  مهر، بالاخره انتظارها به سر رسید و پس از یک سال بار دیگر پروانه های رنگی مهمان جشنواره کودک شدند و سایه بانی از مهربانی، لبخند و شادی را بر فراز شهر اصفهان گسترانیدند.

سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در شب عید غدیرخم و با استقبال بی نظیر شهروندان اصفهانی و حضور چهره های شناخته شده سینمای کودک و مهمانان داخلی و خارجی به طور رسمی در باغ غدیر اصفهان آغاز به فعالیت کرد.

در شب جشن ولایت مردم اصفهان میزبان هنرمندان، مسئولان و  از همه مهم تر کودکان شدند تا با تاسی به برکات این شب بزرگ عهدی ببندند آسمانی، مبنی بر اینکه کودکان این سرزمین تا همیشه تاریخ با عشق به ولایت و و میهن پرستی و نور ایمان زندگی خواهند کرد.

آری همگی عهد بستیم تا در این راه برترین راه آموزش در مسیر  زندگی، این زیبا هدیه خداوند به بشریت را به کار خواهیم گرفت تا از طریق هنر آموزه های اعتقادی، دینی، سیاسی، فرهنگی، هنری و اجتماعی را به کودکانی آموزش دهیم که امید فرداهای این کشور هستند.

مراسم افتتاحیه سی و دومین جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان با سفری به خاطرات کودک و فیلم های خاطره انگیز دوره های قبلی جشنواره مانند دزد عروسک‌ها، خانه مادربزگه، کلاه قرمزی و خواهران غریب بر روی صفحه بزرگی از سینما که کودکی آن را آغوش گرفته است، آغاز و فریادهای شوق کودکانه و شادی های بزرگسالانه با مشاهده این تصاویر در هم آمیخته می شود.

در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بر روی سن بزرگ جشنواره رفت تا  پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به نمایندگی از وی ایراد کند.

جشنواره فیلم کودک و نوجوان هوایی تازه برای پروانه‌های جشنواره به ارمغان آورده است

سید رضا امیری صالحی در این پیام آورده است: تحولات پرشتاب جهان امروز، زندگی انسان را در ابعاد گوناگون از جمله حوزه فرهنگ دستخوش تغییر کرده است؛ در این میان کودکان و نوجوانان، با بهره گیری از فناوری های نوین شکل گیری نسلی فهیم، پرسشگر و تحول خواه را نوید می دهند، سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان با درک این واقعیت گریزناپذیر، گام هایی نو در این مسیر برداشته و با بهره گیری از نسیم تغییرات، هوایی تازه برای پروانه‌های جشنواره به ارمغان آورده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این پیام گفت: تحول در ساختار جشنواره، ایجاد بخش های روزآمد و تغییر نگاه به سینما از جزیرهای مستقل به بخشی از صنعت تصویر بیانگر بینش دقیق و تیزهوشی هنرمندانه سینماگران متعهد کشورمان است که بی تردید دستاوردهای ارزشمندی برای کودکان این مرزو بوم و پیام پرطنینی از جنس صلح و نوع دوستی و معنویت برای جهان خواهد داشت.

اکران همزمان فیلم های جشنواره کودک در سراسر کشور

وی در بخش دیگری از این پیام آورده است: در شرایطی که بیش از هر زمان دیگری نیازمند انسجام و وحدت هستیم، اکران همزمان فیلم های جشنواره در سراسر کشور موجب خرسندی است و نمایش آثار راه یافته به جشنواره در مناطق سیل زده و کودکان آسیب دیده ناشی از این حادثه تلخ، با شعار شیرین «رویای کودکان سیل زده را بسازیم» جای تقدیر فراوان دارد.

امیری  صالحی در این پیام  ابراز داشت: تقارن آغاز این رویداد را با ایام عید غدیر خم، که دوستی با کودکان و حمایت و توجه به حقوق آنان در سیره امام علی(ع) موج می زند، به فال نیک گرفته و با قدردانی از دبیر سختکوش و دست اندرکاران پرتلاش این رویداد اثربخش و همچنین مسئولان و اهالی فرهنگ مدار و هنرپرور شهر اصفهان، امیدوارم شاهد برگزاری موفق جشنواره و توشه ای ارزشمند برای نسلهای آینده باشیم؛ از خداوند متعال نشاط و شادی روزافزون برای فرزندان سرزمینم و عزت و سربلندی ایران اسلامی را آرزومندم.

تلاقی عید غدیرخم و آیین افتتاحیه جشنواره فیلم کودک را به فال نیک می گیریم

در ادامه این مراسم دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اظهار داشت: تلاقی عید سعید غدیرخم و آیین افتتاحیه جشنواره فیلم کودک و نوجوان چه فرخنده است، به ویژه که میزبان ما شهر اصفهان و اهالی باصفایش باشند تا جشن و جشنواره در تصویری از خاطرات کودکانه های ما برگزار شود؛ در این شادی مضاعف و در تمام این روزها همپای ما و بلکه بیش از ما تلاش کردند تا این جشنواره به صمیمانه ترین و آراسته ترین شکل ممکن برگزار شود.

علیرضا تابش، ابراز داشت: هر سخنی بیش از این نه مناسب چنین لحظاتی و نه مطلوب مستمعان پر از لبخند و شیطنت و شادی کودکانه است؛ پس با افتخار می‌گویم که مهمانان محترم داخلی و خارجی، کودکان عزیز و امیدوار سرزمین پهناورم، نوجوانان خلاق شرکت کننده در سومین المپیاد فیلمسازان، هنرمندان سرافراز آزاده و افتخارآفرین کودکان و نوجوانان، مسئولان شهری و متولیان فرهنگ و هن، عید غدیرخم مبارک و به سی و دومین جشنواره بین المللی خوش آمدید؛ امیدوارم روزهایی پر از رنگ و نشاط خوشی را در اصفهان زیبا با هم تجربه کنیم.

اجرای ۱۷۰ کودک با سازهای مختلف و لباس های متحد الشکل

در ادامه مراسم ۱۷۰ کودک با سازهای مختلف و لباس های متحد الشکل بر روی صحنه آمدند و آهنگ های خاطره انگیز را با هماهنگی بی نظیری اجرا کردند.

شهردار اصفهان  نیز در این مراسم با ابراز خوشحالی از حضور پرشور شهروندان و مهمانان داخلی و خارجی اظهار داشت: تلاقی افتتاحیه سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان با شب عید غدیر را برکتی برای آن می دانیم؛ جشنواره ای که برای کودکان و آینده سازان فردای این سرزمین است.

فلسفه وجودی برگزاری جشنواره ها افزایش نشاط اجتماعی است

قدرت الله نوروزی با تاکید بر ضرورت ایجاد شور و نشاط اجتماعی ادامه داد: فلسفه وجودی برگزاری این جشنواره ها افزایش نشاط اجتماعی است و جشنواره بین المللی فیلم کودکو نوجوان می تواند این هدف را محقق سازد.

وی افزود: این جشنواره می تواند با یاری از نگاره های معصومانه کودکان در حل مشکلات جهان موثر باشد. نگاره هایی که هر یک در قابی می تواند آینده سازان را به عنوان پرچمداران امروز و سرمایه های فردا معرفی کند.

اصفهان میزبان دائمی جشنواره کودک و نوجوان خواهد بود

شهردار شهر اصفهان با اعلام دائمی شدن محل برگزاری جشنواره در شهر اصفهان تصریح کرد: امیدوارم در این چند روز هنرمندان عزیز و همکاران سینما بتوانند با به نمایش گذاشتن هنرهای خود در راستای اصلاح امور و هدایت جوانان و بیداری کسانی که نیازمند دیدن فیلم‌های هشدار دهنده هستند از این فرصت استفاده کنند.

وی افزود: سینما عصایی جادویی است که می‌تواند آرمان‌های یک ملت را به نمایش بگذارد و به وسعت افق دید مخاطب و قوه خلاقه سازندگان، در جامعه اثر بگذارد.

شهردار اصفهان افزود: امشب، شب اشرف الاعیاد و شب افتتاح سی و دومین جشنواره‌ای است و بر این اساس می‌خواهیم با هنرنمایی هنرمندان ایران زمین به جوانان امید را تزریق و فضایی ایجاد کنیم که سازندگان آینده بتوانند با این هنرنمایی‌ها نقش اثر بخشی در آینده کشور پیدا کنند. 

وی ادامه داد: دلیل اهمیت جشنواره تحقق شور و نشاطی است که ضرورت جامعه امروزی است و باید درجامعه گسترش یابد.

کودکان سیل زده از داستان غم انگیز زندگی خود می گویند

سپس عمو مهربان و خاله رؤیا به روی سن می آیند تا از کودکان سیل زده که جشنواره امسال به آنها تعلق خاطر دارد دعوت کنند تا به روی صحنه بیایند، کودکان سیل زده با بادکنک های مشکی به روی صحنه آمدند تا از داستان غم انگیز زندگی پس از سیل بگویند.

شاید صحنه زندگی در این بخش غمگین شده باشد اما بلافاصله کاروان شادی کودکان نیز برای دلجویی از دوستانشان به روی صحنه می آیند تا با دمیدن روح امید در  روح کودکان سیل زده، امید برای تحقق رویای آنها را بار دیگر دل و جانشان زنده کنند و بگویند «رویای کودکان سیل زده را می سازیم».

آسمان اصفهان در شب عید ولایت با نور امید ستاره باران می شود

حالا  آسمان باغ غدیر با آتش بازی فشفشه ها در شب عید ولایت ستاره باران می شود و سی و دومین جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان رسما پا به عرصه وجود می نهد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

علی اوجی فیلم سینمایی می سازد/ ماجرای سد کرج و غزل – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی ضیا شب گذشته ۲۸ مرداد در برنامه «فرمول یک» میزبان علی اوجی تهیه کننده و بازیگر بود.

اوجی با اشاره به بخش هایی از زندگی خود گفت: به بخش هایی از زندگی ام که نگاه می کنم می بینم آن اتفاقات افتادند تا مرا بسازند و به آدمی که حالا هستم تبدیل شوم و تحمل این حجم کار و فعالیت را داشته باشم.

وی یادآور شد: من ۱۴، ۱۵ ساله بودم که فیلم کوتاه می ساختم و عاشق سینما بودم. آن زمان فیلم کوتاهی ساختم که آن را به مسعود کیمیایی تقدیم کردم. او فیلم مرا دید و به من زنگ زد و گفت کارت را دوست دارم و در همان سن وارد کار حرفه ای که دوستش داشتم شدم اما همان زمان پدرم سکته مغزی کرد و این سکته مغزی آغازگر یک سری مشکلات بسیار بزرگ برای من و خانواده ام بود.

این تهیه کننده موسیقی اضافه کرد: پدر من هر ۱۵، ۲۰ روز یک سکته می کرد و بخشی از بدنش از کار می افتاد. کار به جایی رسید که کل بدن پدر من از کار افتاد و برای اینکه زنده بماند باید نیم ساعت یک بار به او غذا می دادم! یعنی ساعت ۱ شب، ساعت ۱ و نیم شب، ۲ شب و… غذای او را که مایع بود آماده می کردم، آن را با سرنگ به پدرم گاواژ می کردم، گلویش را تمیز می کردم، جابجایش می کردم که زخم بستر نگیرد و یک ربع سرپا می خوابیدم و دوباره بیدار می شدم! یک سال و نیم روزی ۴۸ بار به او غذا می دادم و این تمام اهداف مرا از من گرفت.

وی با اشاره به فوت پدرش توضیح داد: بعد از یک بازه زمانی به من گفتند مادرم سرطان دارد. من مادرم را مدام به شیمی درمانی می بردم و می آوردم و او جلوی چشم من مثل شمع آب می شد و موها و مژه هایش می ریخت. البته خداراشکر او حالا سالم و قبراق هست. برادرم هم این دوران نبود و شرایط بودن در کنار ما را نداشت. همزمان پدربزرگم هم بیمار شده بود و دایی و خاله ها مرا که دیگر باتجربه شده بودم مامور کرده بودند هفته ای یکی دو شب از او هم نگهداری کنم.

اوجی یادآور شد: در این دوران پولمان هم داشت تمام می شد و فقر را هم تجربه کردم اما به مرور زندگی داشت کم کم روی خوش به ما نشان می داد که برادرم غرق شد. ماجرای زندگی من مثل ماجراهایی است که آقوی همساده در «کلاه قرمزی» تعریف می کند. مادرم شرایط سختی را بعداز فوت پدر و مریضی خودش و این اتفاقات از جمله از دست دادن پسرش تجربه کرد. من هم به تنهایی با همه این مسائل مواجه شدم و مدام از خود می پرسیدم چرا باید این همه سختی بکشم. طبیعی است در این شرایط به انتها می رسی.

بازیگر «خوب، جلف، بد» ادامه داد: یک روز ۴، ۵ صبح بود که به پشت بام رفتم؛ زمانی که تازه پرنده ها شروع به خواندن می کنند و خورشید کم کم آسمان تاریک را روشن می کند. تا به حال این طلوع را ندیده بودم. خط سپیده صبح را که دیدم احساس کردم اندکی صبر سحر نزدیک است.

اوجی که به خنده رو بودن معروف است، درباره این عادت پس از این همه سختی که در زندگی کشیده گفت: من از آن روزگار خنده را به ارمغان دارم و اتفاقاتی برایم افتاده که وقتی بقیه از مشکلاتشان سخن می گویند، به آنها می گویم بابا بد ندیده ای، اصلا می دانی فقر و سختی و سرطان مادر و آب شدن پدر ۱۲۰ کیلویی ات که ۳۰ کیلو شود چه هست؟ من به این می خندم که حالا روزگاری است که هیچ چیزی دیگر عجیب نیست.

در ادامه ضیا پرسش‌های کوتاهی از اوجی پرسید و او پاسخ داد: اگر حافظه گوشی ام پر شود اول از همه اسکرین شات هایی که گرفته ام را پاک می کنم. چیزی که اصلا نمی توانم تحمل کنم حسادت است. حافظ بازم و او را دوست دارم. با اولین درآمد برای مادرم روسری کادو خریدم.

این هنرمند در پایان عنوان کرد: این شب ها در نمایش «لیگ قهرمانان» به کارگردانی سعید دشتی بازی می کنم که بهاره رهنما، سعید زارعی و ریحانه پارسا دیگر بازیگران آن هستند و نمایش باحالی درباره معضلات فضای مجازی است. با مهران مدیری و سیدمصطفی احمدی هم در حال انجام پروژه هایی برای شبکه نمایش خانگی هستیم. یک سریال دارم و یک فیلم هم به نام «شبی دو میلیون» به کارگردانی مجید توکلی با علی سرتیپی تهیه کنندگی می کنیم. فیلم خودم را هم به زودی می سازم، فیلمنامه اش را نوشته ام که «ماجرای سد کرج و غزل» نام دارد که کمدی است، پیمان قاسم خانی هم روی آن زحمت کشیده است.

مشاهده خبر از سایت منبع