X

بایگانی شهریور 13, 1398

دفتر سینمایی

فیلمی که حتی از ۵۰۰ هزار تومان هم کمتر فروخت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: با وجود آنکه فروش کم فیلم سینمایی «صدای منو می‌شنوید؟» این روزها حسابی سروصدا به پا کرده است اما سینمای ایران پیش‌تر هم شاهد نمونه‌هایی از این دست بوده که مصداق بارز آن فیلم «قلب سفید قاصدک‌ها» است.

به گزارش سینماپرس، در هفته اخیر فروش بسیار کم فیلم تازه اکران شده «صدای منو می‌شنوید؟» ساخته صادق پروین‌آشتیانی حسابی در بین اهالی سینما و مخاطبان سروصدا به پا کرده است.

اکران این فیلم از روز چهارشنبه ششم مرداد در سینماهای سراسر کشور آغاز شده است و با گذشت شش روز از اکران،  تنها توانسته نظر ۳۹ مخاطب را جلب کند که حاصل آن فروش ۶۱۵ هزار تومانی بوده است.

با وجود اینکه این میزان فروش با شرایط امروز سینمای ایران و آمار و ارقام گیشه چندان جور در نمی‌آید، اما تاریخ سینمای ایران شاهد شکست‌های بزرگ‌تری هم در گیشه بوده است؛ برای آنکه نمونه‌های دیگری از این دست را مشاهده کنیم نیازی نیست خیلی به عقب بازگردیم، چرا که سال ۹۶ هم شاهد اکران فیلمی با رکورد فروش بسیار پایین‌تر از «صدای منو می‌شنوید؟» بوده‌ایم؛ «قلب سفید قاصدک‌ها».

این فیلم نخستین ساخته سینمایی افشین محمودی است که در سال ۹۴ تولید و پس از دو سال رنگ پرده نقره‌ای را به خود دید، ماه‌چهره خلیلی، آزاده شمس و حبیب بختیاری بازیگرانی بودند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

نکته‌ای که بیش از هر چیز نام این فیلم را بر سر زبان‌ها انداخت، میزان فروشی بود که در مدت اکرانش به ثبت رساند. فیلم محمودی با جذب هشت مخاطب، تنها ۸۴ هزار تومان فروخت که نه تنها در همان سال که در تاریخ سینما رکوردی بسیار پایین و یک شکست بزرگ به شمار می‌آمد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«گاندو» نفوذ در دولت را افشا کرد و «بوی باران» نفوذ در صداوسیما را! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رسانه ملی ۱۵میلیارد تومان سفارش می‌دهد سریالی مثل بوی باران بسازند تا در اوج جنگ نرم، این را فرو کند در ذهن ملت؛ یک تصویر کثیف و سیاه، از جامعه ایرانی.

به گزارش سینماپرس، وحید جلیلی در جمع اعضای انجمن فیلمسازان انقلاب اسلامی خراسان ضمن ارائه بحث مفصلی پیرامون موفقیت‌ها و چالش‌های امروز فیلمسازی انقلاب عنوان کرد: رسانه ملی ۱۵میلیارد تومان سفارش می‌دهد سریالی مثل بوی باران بسازند تا در اوج جنگ نرم، این را فرو کند در ذهن ملت؛ یک تصویر کثیف و سیاه، از جامعه ایرانی.

مسئول شورای سیاستگذاری جشنواره مردمی عمار ادامه داد: آقای رسانه ملی که دولت را نقد می‌کنی که نفوذ تا کجایت رسیده، بوی باران را هم ببین تا بفهمی جریان نفوذ تا کجای خودت رسوخ کرده است! بهترین هنرپیشه‌ها و توانمندترین عوامل فنی‌ات را بسیج می‌کنی و خط می‌دهی که خانواده‌های ایرانی را هر شب با خیال راحت با یکسری اراجیف و توهمات سادیستی بمباران کنند، همه این‌ها با حمایت آهنین مدیریت صداوسیما انجام می‌شود. این‌ها باید بدانند که سکوت در برابر باندبازی‌های مفسده‌انگیزشان حدی دارد و قطعا مصلحت آن‌ها به مصلحت انقلاب ترجیح داده نمی‌شود.

سردبیر مجله «راه» در ادامه عنوان کرد: می‌دانید بعضی از عوامل این سریال، سال‌ها پیش به اتهام توهین به معصومین (ع) تا معرض محکومیت به اعدام هم رفتند، ولی مدیریت مدبر و مدعی رسانه ملی این‌ها را می‌برد در حساس‌ترین جایگاه‌های مدیریتی صداوسیما می‌نشاند و دستشان را باز می‌گذارد که هر بلایی خواستند بر سر خانواده‌های بی‌پناه ایرانی بیاورند.

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی افزود: بله جریان نفوذ جدی است، اما مقصد اصلی مایکل هاشمیان‌ها شاید قبل از هر نقطه دیگری، رسانه ملی جمهوری اسلامی است؛ رسانه‌ای که رفیق‌بازی، باندبازی و انحصارطلبی در عالی‌ترین سطوحش سبب فساد و میدان پیدا کردن عناصر ضد ملی و ضدمردمی و ضدانقلابی در بعضی از مهم‌ترین بخش‌هایش شده است. از سرفصل‌های فراموش شده در داشته‌های انقلاب و جامعه دینی و انقلابی ایرانِ بحث دیگر در اینجا دوباره، جنگ روایت‌هاست، یعنی صدا و سیمای جمهوری اسلامی هم بعد از ۴۰سال که می‌خواهد مثلاً ناپرهیزی کند و اجازه دهد یک خانواده شهید در یک سریالِ داستانی به رسمیت شناخته شده و تصویر شوند، دوباره با فلان فیلمساز عزیزی که هیچ ادعایی هم ندارد، نه ادعای دینداری دارد، نه ادعای انقلابی‌گری دارد، «گرگ و میش» می‌سازند و او هم ایدئولوژی خودش را می‌سازد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عاقبت جابجایی سلبریتی‌ها به وسیله آمبولانس – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: معاون فنی و عملیات اورژانس کشور درباره پیگیری ماجرای شرکت خصوصی جابجا کننده سلبریتی‌ها توسط آمبولانس توضیح داد.

به گزارش سینماپرس، محمد نوری معاون فنی و عملیات اورژانس کشور با اشاره به رفت و آمد افراد سلبریتی به وسیله آمبولانس‌های خصوصی اظهار کرد: یک شرکت آمبولانس خصوصی اقدام به جابجایی افراد سلبریتی کرده بود که به وسیله بازرسان اورژانس کشور در کمترین زمان شناسایی شد.

او ادامه داد: پس از بررسی مستندات لازم به وسیله بازرسان اورژانس کشور شرکت آمبولانس‌های خصوصی که اقدام به کار غیر قانونی کرده بودبه وسیله اورژانس در کشور پلمپ شد.

نوری بیان کرد: سازمان اورژانس کشور، شرکت متخلف را احضار کرده دو راهکار ابطال پروانه فعالیتش یا احضار به دادگاه را برای این مجموعه در نظر گرفته است که بعد از برگزاری جلساتی،   شرکت متخلف مجوز فعالیتش را ابطال کرد و پرونده این شرکت به مراجع ذیصلاح از سوی اورژانس کشور ارسال شده است.

او افزود: مردم با مشاهده تخلف‌هایی از سوی آمبولانس های اورژانس  موارد را از طریق سامانه ۱۹۰ به ما اطلاع دهند تا بازرسان سازمان اورژانس پس از بررسی موضوع تخلف در کم ترین زمان به مسئله رسیدگی می شود.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور افزود: تمامی آمبولانس‌های این شرکت خصوصی دیگر در زمینه جابجایی بیماران حق فعالیت ندارند و این شرکت برای همیشه بسته شده است.

او یادآوری کرد: برچسب سلامت آمبولانس اورژانس با هدف شناسایی خودروهای دارای مجوز در زمینه انتقال بیماران و مصدومان از آمبولانس‌های غیر مجاز تعبیه شده است و پلیس راهور  با خودروهای آمبولانس فاقد مجوز  برخورد و آنها را توقیف می‌کند.

*باشگاه خبرنگاران

مشاهده خبر از سایت منبع