X

بایگانی آبان 20, 1398

دفتر سینمایی

اجرای گروه موسیقی اورانوس در تالار رودکی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: گروه موسیقی اورانوس بیست وچهارم آبان ماه در تالار رودکی اجرا می‌کند.

به گزارش سینماپرس، گروه موسیقی اورانوس به سرپرستی آیدین علیانسب ۲۴ آبان ماه ساعت ۲۰ در تالار رودکی روی صحنه می‌رود.

در این اجرا  قطعاتی چون : مرثیه، وسوسه، هجرت، معبود، پروا و … به آهنگسازی علیانسب اجرا می‌شود.

در این کنسرت: آیدین علیا نسب، مازیار شریفیان، رامین عبداللهی، وحید لشگری، مسعود غلامی، فرزاد نیکخو، مریم هاتف، سحر کمالوند، سیاوش ملائیان، کیارش بکتاشیان، تینا لاجوردیان، محمد رضا مهدیلو، سپهر رهام، شایان یزدی زاده وسوده آقامولایی هنرنمایی می‌کنند.

علاقه مندان جهت تهیه بلیت می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«دست فرمون» از ۲۵ آبان می آید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: برنامه تلویزیونی «دست فرمون»با اجرای کامبیز دیرباز از ۲۵ آبان روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.

به گزارش سینماپرس، برنامه «دست فرمون» نخستین مسابقه بزرگ تلویزیونی از ۲۵ آبان، هر هفته به مدت ۴ شب (از شنبه تا سه شنبه) با اجرای کامبیز دیرباز روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.

مسابقه تلویزیونی «دست فرمون» برای ایجاد رقابت مهیج میان علاقه مندان به رانندگی است. این برنامه هیچ محدودیتی برای علاقه مندان به رانندگی ندارد و زنان و مردان با هر خودرویی می‌توانند در پیست اختصاصی این برنامه با یکدیگر به رقابت بپردازند؛ تنها شرط حضور در برنامه داشتن گواهینامه است.

محمود محمودی تهیه کننده، بهنام صفاریان کارشناس و کامبیز دیرباز مجری این مسابقه بزرگ تلویزیونی هستند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

دیکتاتوری ابتذال چگونه چتر می‌گستراند؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: به‌رغم فروش بالای مطرب و فیلم‌هایی نظیر آن، سینمای ایران در چند ماه ابتدایی‌اش تا اینجای کار، نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته، مخاطبان بسیار کمتری داشته است و این نشان می‌دهد سلطنت کمدی‌های روحوضی در سینمای ایران، پای خیلی از مخاطبان را از سالن‌ها بریده است.

به گزارش سینماپرس، «مطرب» داستان یک خواننده شش‌وهشتی قبل از انقلاب است که قرار بوده آلبومش را اسفند ماه ۵۷ منتشر کند، اما وقایع سیاسی اجتماعی مانعش می‌شوند. ابراهیم (متاسفانه پرویز پرستویی) که همان مطرب ۴۰ سال پیش است، مرتب در سرتاسر فیلم گلایه می‌کند که «چی می‌شد اگر یک ماه دیرتر انقلاب به پیروزی می‌رسید و من هم می‌توانستم معروف بشوم…» و در انتها موفق می‌شود چیزی که فیلم القا می‌کند انقلاب از او گرفته بود را در استانبول ترکیه پیدا کند و آنجا در کنسرت یک خواننده زن به اجرا و همخوانی بپردازد. مطرب، فیلمی است در حال و هوای شبکه من و تو. همین اواخر هم یک تئاتر به نام «گزارش یک میهمانی» با چنین درونمایه‌ای روی صحنه رفت که محسن افشانی در آن بازی می‌کرد. برای کسانی که سقف ایده‌آل‌هایشان وضعیت لب سواحل آنتالیا است؛ یعنی برهنگی، آبجو، رقص و مقداری مشتهیات دیگر، «من و تو» بهترین شبکه، «شماعی‌زاده» بهترین خواننده، «مطرب» بهترین فیلم و «گزارش یک میهمانی» بهترین تئاتر است. مطرب هم‌سطح با دیگر همتایان فرهنگی‌اش در موسیقی، تلویزیون، تئاتر و… با هدف‌گیری کسانی ساخته شده که می‌توانند با سطح ‌پایین‌ترین متلک‌ها و شکلک‌ها بخندند، به‌جای اینکه پوزخند بزنند و زیرلب بگویند بی‌نمک! و کسانی که نمی‌توانند اگر یک پله این شوخی‌ها عمیق‌تر بود و درک مطایبه‌شان قدری هوش بیشتر می‌خواست، حتی لبخند بزنند. کودکان به شکلک و ادا راحت می‌خندند و به جوک‌های معنی‌دار بزرگسالان نمی‌توانند بخندند. در عوض بزرگسالان بعید است بتوانند به شکلک‌هایی بخندند که بچه‌ها را به ریسه می‌اندازد. به کسانی که من و تو می‌بینند و با مطرب کیف می‌کنند و وقتی سرود ممد نبودی در نمایش گزارش یک میهمانی با لحن تمسخر پخش شد، قهقهه‌شان بالا می‌رود و همراه با ریتم آن کف می‌زنند، اصطلاحا می‌گویند لمپن. لمپن‌ها در طبقات مختلف اجتماعی وجود دارند؛ چه در میان برخورداران و چه فقیرترها. دوره ابتذال یعنی دوره‌ای که فقط به صدای لمپن‌ها پژواک داده شود و سعی بر این باشد که باقی طیف‌های فکری و فرهنگی اجتماع، همچنان نامرئی بمانند و جزء آمارها نباشند.

آیا در عصر ابتذال به سر می‌بریم؟
آیا سلیقه مردم ایران به سمت رحمان ۱۴۰۰، کلوپ همسران، تگزاس ۲ و مطرب رفته است؟ نفع‌برندگان از چنین وضعیتی، مرتب سعی دارند القا کنند که مردم در شرایط سخت، برای فرار از بار مشکلات، به چنین چیزهایی رو می‌آورند و عده‌ای هم این حرف را باور کرده‌اند. اما نه آنها که با این نوع آثار سر کیف می‌آیند، از طیف‌ها و طبقات دردمند اجتماع هستند و نه لزوما نتیجه منطقی فشارهای روحی و اقتصادی بر اجتماع، سرخوشی و لاابالی‌گری است. تجربه هنر مردمی در تمام تاریخ ثابت کرده که میل ملت‌ها در شرایط دشوار روحی به قهرمان‌هایی است که حق را به حقدار می‌رسانند نه رقص و شنگولی الکی و بی‌ربط به حال و هوا و دغدغه‌هایشان. اما دلیل محکم‌تر و واضح‌تر برای اینکه صدرنشین شدن کمدی‌های روحوضی در جدول‌های فروش، معنای رفتن مردم ایران به سمت این آثار را نمی‌دهد، چیزی نیست جز آمار. آمارها می‌گویند در چند ماه گذشته از امسال، تعداد مخاطبان سینما کاهش چشمگیری نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته داشته است. مگر مردم در زمانه عسرت و مشکلات، نباید طرف سرگرمی‌های فراموشی‌ساز بروند؟ پس چرا این فیلم‌ها بیشتر شده‌اند و مخاطبان سینما کمتر؟ صعود هر چه بیشتر کمدی‌های روحوضی در جداول فروش، یعنی هر سال تعداد بیشتری از مخاطبانی که کمدی روحوضی دوست نداشته‌اند و جنس مورد نظرشان را هم در این سبد نمی‌دیده‌اند، با سینمای ایران قهر کرده‌اند، نه اینکه مردم بیشتر به این نوع فیلم‌ها تمایل پیدا کرده‌اند. به‌طور مثال نگاهی به آمار بیشترین فیلم‌های خارجی که توسط کاربران ایرانی اینترنت دانلود شده، نشان می‌دهد کمدی به هیچ عنوان بیشترین استقبال را نداشته است. با این وصف، آیا به عصر ابتذال وارد شده‌ایم؟ مبتذل شدن دوره‌ای به‌خصوص، لزوما به این معنا نیست که مردم یک کشور دسته‌جمعی کم‌هوش شوند و به‌لحاظ عقلی و فرهنگی پسرفت کنند. اینکه تنها صدای گروه‌های کم‌بهره‌تر از لحاظ فکری، فرهنگی و اجتماعی، امکان پژواک داشته باشد و هنجارها را همان‌ها تعیین کنند، هرچند باقی مردم در دل راضی نباشند، همان معنای عصر انتظار را می‌دهد. به این معنا ابتذال متضمن یک نوع دیکتاتوری رندانه هم هست که با تقلب و بی‌اینکه بپذیرد در حال زور گفتن است، دارد زور می‌گوید و باقی صداها را خفه می‌کند.

پوستر کپی شده مطرب

دیکتاتوری ابتذال چگونه چتر می‌گستراند؟

کمدی روحوضی راحت‌ترین نوع فیلمسازی است و خنداندن کسانی که به این نوع فیلم‌ها می‌خندند، کمترین بهره از هنرمندی را می‌خواهد. اگر معیارهای زیبایی‌شناختی به‌طور صحیح حاکم باشند، سازندگان چنین آثاری دیگر نخواهند توانست صدرنشین جداول باشند. پس طبیعی است که آنها به هر ترتیب و با هر ابزار ممکن، تلاش کنند معیارها و هنجارها به‌جای درست خود برنگردند. فرمول ساده «جمع کردن چند ستاره مشهور در یک فیلم، به‌علاوه مقداری رقص، متلک جنسی، لوکیشن خارجی و…» می‌تواند هر کم‌استعدادی که از مقداری رانت و امکانات در چنین فضایی بهره‌مند باشد را سازنده فیلم صدرنشین جدول فروش کند؛ به‌شرطی که فیلم خوب روی پرده نیاید و این معادله را به‌هم نزند. برخوردی که در عید نوروز امسال با فیلم غلامرضا تختی شد و اجازه نداد این فیلم حتی به حداقل فروشی که پتانسیل آن را داشت برسد، به‌دلیل وحشتی بود که از به‌هم خوردن همان فرمول ساده وجود داشت. غلامرضا تختی، فیلمی بی‌ستاره بود و اگر خوب می‌فروخت، می‌توانست تبدیل به الگویی برای فیلمسازی بدون ستاره و فروش بالا در سینمای ایران شود؛ چیزی که قاعده بازی را به‌هم می‌ریخت و خیلی‌ها را مجبور می‌کرد در زمین مهارت‌های زیبایی‌شناختی به رقابت با دیگران بپردازند. با این‌حال، غلامرضا تختی فیلمی بود که به هر ترتیب ساخته شد؛ گرچه نهایتا در این چرخه بایکوتش کردند؛ اما ده‌ها فیلم دیگر مثل آن هم بودند که در این فضا حتی نتوانستند جلوی دوربین بروند، ده‌ها فیلمنامه در این فضا حتی نتوانستند از حصار ذهن نویسنده‌هاشان خود را به زیر قلم آنها برسانند و ده‌ها ایده دیگر حتی جرأت جرقه‌زدن هم پیدا نکردند. این معنای استبدادی است که عصر ابتذال می‌گستراند.

درباره فروش فیلم «مطرب» که صدرنشین جدول اکران سینمای ایران در این روزهاست، با علیرضا رئیسیان و خسرو معصومی گفت‌وگو کردیم. به‌رغم فروش بالای مطرب و فیلم‌هایی نظیر آن، سینمای ایران در چند ماه ابتدایی‌اش تا اینجای کار، نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته، مخاطبان بسیار کمتری داشته است و این نشان می‌دهد سلطنت کمدی‌های روحوضی در سینمای ایران، پای خیلی از مخاطبان را از سالن‌ها بریده است. علیرضا رئیسیان پیش‌بینی می‌کند که وضع از این هم وخیم‌تر شود و خسرو معصومی که با پرویز پرستویی در «خرس» همکاری کرده بود، با لحن خاصی درباره فیلمی مثل مطرب ابراز تاسف می‌کند.

پرستویی «مطرب» یا پرستویی «خرس»

یک زمانی برخی کارگردانان سعی کردند برای سینمای ایران تماشاچی تربیت کنند، یک نوع تماشاچی که اگر زمان می‌گذارد و یک فیلم را نگاه می‌کند، وقتی از سینما بیرون ‌آمد، فیلم روی او تاثیر گذاشته باشد و دنیای او همین فیلم‌های جدی شود، ولی الان شرایط فرق کرده است و آن نوع فیلمسازان کم شده‌اند. امروز تماشاچی ما همانند دهه ۶۰ و ۷۰ نیست. تماشاگر امروز علاقه‌مند به استار شده است، یعنی اگر فیلم شما استار نداشته باشد آن را تماشا نمی‌کند و موضوع برای تماشاچی مهم نیست، موضوع این است که نوید محمدزاده در این فیلم بازی می‌کند یا نه؟ اگر محمدزاده بازی می‌کند چشم‌بسته فیلم را نگاه می‌کنند. اگر مهران مدیری، رضا عطاران و… بازی می‌کنند، چشم‌بسته فیلم را نگاه می‌کنند.   این خوب نیست. یک زمانی ما سر و دست می‌شکستیم که فیلم از تقوایی یا مهرجویی یا امثال آنها باشد. از بچه‌هایی باشد که فکرهای نو دارند، ولی الان طرف می‌گوید کدام فیلم می‌خنداند و آن را نگاه می‌کند. مخاطبانی که در دهه ۶۰ تربیت شده بودند، الان با سینما قهر کرده‌اند. اینها که فیلم‌های اینچنینی را می‌بینند، اکثریت نیستند. از آن طرف این پرستویی که فیلم «مطرب» را بازی می‌کند، با آن پرستویی‌ای که در فیلم «خرس» بازی می‌کند، زمین تا آسمان فرق دارد. رفیق ما به این سمت رفته است، پول همه را وسوسه می‌کند.

خندیدن به کدام بهانه؟

فیلم کمدی ساختن همانند «اجاره‌نشین‌ها» که مهرجویی در آن سال‌ها کار کرد، واقعا سخت است. باید فرد کاربلدی باشد. در فیلم مطرب حرف‌های رکیک و جنسی وجود دارد، ولی در فیلم اجاره‌نشین‌ها به‌عنوان تماشاچی، شما یک فلسفه و جهان‌بینی از فیلم‌ساز را نگاه می‌کنید و درعین‌حال دائم درحال خنده هستید. من خودم در سینما جلوی دهان همسرم را گرفتم چون زیاد می‌خندید. یا مثلا یک سال که من در جشنواره فجر فیلم «جایی در دوردست» را داشتم، می‌گفتند در سالن سینما صحرا، سقف پایین آمد و ببینید این چه فیلمی است که تماشاچی اینقدر می‌خندد؛ بعدا فهمیدم آن فیلم «مارمولک» بود. من می‌گویم اگر فیلم دانش این را داشته باشد که الکی مردم را نخنداند، فیلمی است که از دیدنش هم خجالت نمی‌کشید و فیلمساز هم کار شق‌القمری کرده است و واقعا سخت هم هست. هم لیلی با من است و هم مارمولک اینچنین بودند. افرادی که در عرصه سینمای جدی کار می‌کردند، با فیلم می‌خندیدند و از اینکه می‌خندیدند احساس حقارت نمی‌کردند. من وقتی مارمولک را نگاه کردم خوشم آمد. خیلی سعی کردم این فیلم را نبینم ولی وسوسه شدم، ساعت ۱۰ صبح رفتم سینمای سپیده بلیت بگیرم که گفتند تا ساعت چهار بعدازظهر فروخته شده است و نشد روی پرده ببینمش. بعدها فیلم را از کمال تبریزی گرفتم و دیدم. فیلم مفرحی بود. مطالبی داشت که واقعا خنده به لب می‌آورد و درعین‌حال آدم را با فیلم درگیر می‌کرد.

فیلمی که از تماشای آن خجالت نکشیم

یادم هست یک فیلم هنری در دهه ۶۰، در زمان خود ۶۰ میلیون فروخت. فروختن فیلمی مثل این، واقعا برای همه تعجب‌برانگیز بود. آن تماشاچی به‌نظر من تماشاچی تربیت شده است. الان فیلم‌هایی همانند «زهرمار» ساخته می‌شود و فروش هم می‌کند. فقط تماشاچی از سالن بیرون می‌آید و با خود می‌گوید این چه بود که من نگاه کردم!؟ خودش هم به خودش این را می‌گوید، اما ممکن است بار دوم هم با رفیق خود برود و نگاه کند؛ ولی آن تماشاچی که «زیر نور ماه» را نگاه می‌کند و بعد رفیق خود را می‌برد، متفاوت است. نمونه خود من هستم که به آقای کیانوش عیاری گفتم این فیلم را نگاه کنید که فیلم خیلی خوبی است. گفت من این فیلمساز را دوست ندارم. گفتم این فیلم را در سینما ببین اگر بدت آمد بیرون سینما با من حرف نزن. با هم به سینما رفتیم و وقتی بیرون آمد من را در آغوش گرفت و خیلی تشکر کرد که او را بردم این فیلم را دید. من می‌خواهم بگویم آن بخش از تماشاگران سینما را طرد کرده‌اند و به سینما نمی‌آیند.

شرط‌هایی برای درجه‌بندی کیفی در سینما

درجه‌بندی کیفی که در دهه‌های قبل وجود داشت، قدری به این کمک می‌کند که در شکل گرفتن سلیقه مخاطب، اثرگذار است. این مساله اگر از طریق عده‌ای کارشناس باشد، من خودم آن را قبول دارم. من قبل از دهه ۶۰ فیلمی داشتم که در بخش اصلی کارلووی‌واری شرکت داده شد. در جشنواره فجر هم سروصدا کرد و جزء پنج فیلم برتر آن سال بود. این فیلم در جشنواره پیزارو، جشنواره دهلی و چندین فستیوال دیگر هم حضور داشت و اینجا به آن درجه «ب» داده بودند و این تنگ‌نظری است. این که چه‌کسی درجه‌بندی کند، بحث مهمی است. مثلا اگر پنج نفر هستند، یکی‌ از آنها منتقد باشد. البته نه مثل فراستی. فردی همانند معززی‌نیا هست که داماد شهید آوینی بود و فرد بی‌طرف و خوش‌فکری است. من نقطه نظر او را دوست دارم. چهار نفر دیگر کسان دیگری باشند و حتی یکی روحانی یا معلم باشد. اینها باید سیاست را وارد قضیه نکنند و جنبه هنری سینما را درنظر بگیرند و اینکه فیلم چقدر روی مخاطب تاثیر دارد.

کدام کمدی؟

در دهه ۶۰ سطح فرهنگ عمومی بسیار بالاتر بود. این به تربیت سلیقه برمی‌گردد. هم مدیران آن زمان هوشمندتر بودند و هم فیلم‌سازان ‌انگیزه بیشتری داشتند و مهم‌تر از همه خاستگاه مردم فقط نزدیک شدن به یک وقت‌گذرانی صرف نبود. قدری سطح تفریحات مردم از نظر فرهنگی بهتر بود. چیزهایی که الان باب شده‌اند و روی پرده‌ سینما هستند، خیلی از اینها را کمدی به‌معنای دقیق ژانر سینمای کمدی نمی‌شناسم و مردم ایران هم آنها را دوست ندارند، چون چاره‌ای ندارند. اگر شرایط به شکل دیگری بود، کاملا اوضاع فرق می‌کرد. الان شرایط به‌گونه‌ای شده که دیگر یک کار جدی در زمینه کمدی (جدی نه به‌معنای عبوس‌ بودن، بلکه به‌معنای کار درست) در چنین شرایطی جواب نخواهد داد. در دهه ۶۰ با وجود تمام فشارهایی که بود و خیلی بیشتر از الان هم بود، گرایش فرهنگی مردم این‌طور نبود.   الان هرکدام از آن مخاطب‌ها ۷۰-۶۰ ساله هستند و جامعه تغییر کرده است. میانگین سنی و نگاه مدیران تغییر کرده و با این شرایط هم کمدی‌ها خوب نمی‌فروشند، ای‌کاش می‌فروختند. آمار مخاطبان امسال در تابستان و ۶ ماهه اول و سه ماهه پاییز از سال گذشته کمتر است. بنابراین این نشان می‌دهد این روش‌هایی است که کم‌کم ته‌نشین می‌شود. به‌نظر من مخاطب کم‌کم این چیزها را پس می‌زند و شاید در سال‌های آینده وضعیت از این هم بدتر شود.   فکر می‌کنم الان بازگرداندن درجه‌بندی کیفی به سینما نمی‌تواند کمکی کند. برای اینکه کاملا همه‌چیز دچار رهاشدگی است. الان باید کیفیت استاندارد آثار را به‌لحاظ داستان و تصویر و صدا ارتقا داد و دولت روی این حساس باشد که متاسفانه در این زمینه حساسیتی نیست و برای آنها خیلی این مسائل مهم نیست.

دولتی که همه‌چیز را رها کرده

الان باید جنبه حمایتی سینما را از نظر استاندارد تقویت کنند. اگر دولت نمی‌تواند هیچ چیزی را کنترل کند، استاندارد کیفی را قطعا می‌تواند. مثلا حمایت از آثار متفاوت، حمایت از نمایش آنها، حمایت از استانداردهای فیلمبرداری، صدا، موسیقی و… را داشته باشد حتی اینها هم رها شده و می‌توان گفت کلا همه‌چیز رها شده است.   زمانی که دولت درجه‌بندی می‌کرد، همه بودجه را دولت می‌داد، خسارت شما را هم دولت می‌داد. الان دولت کاره‌ای نیست که بتواند جزء این عامل بازدارنده باشد. بنابراین چه چیزی را باید درجه‌بندی کند؟ چه‌کسی را درجه‌بندی کند؟ همانند درجه‌بندی سنی می‌شود و درست به ضرر سینماست چون غلط اجرا می‌شود به‌ ضرر سینما عمل می‌کند. دولت خیلی به سینما بخواهد کمک کند تلویزیون را وادار کند در بخش آگهی و تیزر و پخش تیزر این مقدار ناعادلانه و بی‌منطق برخورد نکند. دولت زیرساخت‌ها را تقویت کند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تاکتیک جدید آقای دبیر برای جلوگیری از نقد با دیده نشدن آثار! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سیاست مدیران جوان جشنواره سی و ششم به صورتی تنظیم شده است که اهالی رسانه نتوانند فیلم های حاضر در بخش داستانی ملی را مشاهده نموده و در نتیجه اخباری از محتوای آثار و کیفیت آن به بیرون درز نکرده و با این تاکتیک حاشیه ای برای جشنواره خصوصی فیلم کوتاه تهران ایجاد نشود.

به گزارش سینماپرس، سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران دو روز نخست از فعالیت خود را در حالی به پایان رساند که ظاهرا سیاست مدیران جشنواره به صورتی تنظیم شده است که اهالی رسانه به عنوان مهمترین پوشش دهنده جشنواره و منتقدان آثار و تولیدات فیلم کوتاه، نتوانند فیلم های حاضر در بخش داستانی ملی را مشاهده نمایند و در نتیجه اخباری از محتوای فیلم های حاضر در جشنواره به بیرون درز نکند تا خدایی نکرده حاشیه ای برای جشنواره خصوصی فیلم کوتاه تهران ایجاد نشود.

این تاکتیک ویژه آقای دبیر جشنواره در شرایطی است که بنابر اخبار حاصله خبرنگاران و منتقدانی که به سختی موفق به تماشای بخش محدودی از آثار اکران شده در طی دو روز گذشته شده اند؛ عموما از کیفیت محتوای آثار گله مند بوده و بر محتواهای به شدت متضاد برخی از آثار به نمایش درآمده و بعضا ماهیت هجمه گونه این آثار در برابر سبک زندگی ایرانی و اسلامی تاکید داشتند.

این همه در حالی است که مدیر روباط عمومی جشنواره روز گذشته و در مواجهه با انتقادات صورت گرفته درباره حذف سالن رسانه‌ها و اختصاص تعداد محدودی صندلی در هر سانس به اهالی رسانه در فرافکنی آشکار مدعی شده بود: سالن گذشته سالن شماره ۵ پردیس ملت را به خبرنگاران اختصاص دادیم، اما امسال وقتی مجدداً این موضوع را مطرح کردم به شدت مخالفت شد، چون سال گذشته استقبالی نشده بود و حتی سانس‌هایی داشتیم که یک خبرنگار هم در سالن حضور نداشت!

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مدیر فضای مجازی رادیو سلامت منصوب شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مدیر رادیو سلامت در حکمی محمد یوسفی را به عنوان مدیر فضای مجازی شبکه رادیویی سلامت منصوب کرد.

به گزارش سینماپرس، صدیقه اعتماد سعید در حکمی محمد یوسفی را به عنوان مدیر فضای مجازی شبکه رادیویی سلامت منصوب کرد.

در حکم مدیر این شبکه رادیویی آمده است: گسترش فزاینده فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی و آثار چشمگیر آن بر ابعاد زندگی فردی و اجتماعی و نقش بی بدیل فضای مجازی در دنیای رسانه‌ای، لزوم سرمایه‌گذاری هدفمند و گسترده در جهت بهره‌گیری حداکثری از فرصت‌های دنیای مجازی را بیش از پیش ضروری ساخته است. در کنار استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها، صیانت از ارزش‌ها و پیشگیری از آسیب‌ها از اهم اولویت‌ها در فضای رسانه‌ای مجازی است لذا با توجه به رویکردهای جدید رسانه‌ای و جایگاه ویژه فضای مجازی به موجب این حکم به سمت مدیریت فضای مجازی شبکه رادیویی سلامت منصوب می‌شوید.

در ادامه این حکم تصریح شده است: از شما انتظار می‌رود ضمن تعامل و همکاری با سایر عوامل و پیگیری‌های مستمر و برنامه‌ریزی‌های کارشناسی شده به مواردی مانند تثبیت و تقویت جایگاه فضای مجازی به عنوان بازوی موثر رادیو سلامت در اثرگذاری و پیام‌رسانی مطلوب، توسعه محتوا و خدمات کارآمد و رقابتی با سیاست‌های کلی سازمان به صورت اعم و سیاست‌های رسانه‌ای شبکه به صورت اخص، برخورداری از ابتکار عمل، خلاقیت و تعامل برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های فضای مجازی در ارتقاء سلامت جامعه و ارائه گزارش‌های منظم و موثق به صورت دوره‌ای در ارتباط با فعالیت‌های فضای مجازی شبکه اهتمام جدی داشته باشید.

گفتنی است محمد یوسفی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مدیریت دولتی است و پیش از این مدیریت تامین برنامه و آرشیو پرس تی وی، مدیریت آرشیو معاونت برون مرزی، رئیس دفتر معاون برون مرزی، مدیر دفتر و روابط عمومی مرکز طرح و برنامه صدا و سیمای جمهوری اسلامی را بر عهده داشته داشته است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

رایزنی‌ برای اکران «منطقه پرواز ممنوع» در کشورهای همسایه – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: امیر داساگر کارگردان «منطقه پرواز ممنوع» از رایزنی‌هایی انجام شده درباره اکران‌های خارجی فیلمش خبر داد.

به گزارش سینماپرس، امیر داساگر کارگردان «منطقه پرواز ممنوع»، درباره وضعیت اکران فیلمش در این برهه زمانی، به خبرنگاران جوان گفت: من باید به این سوال که آیا شرایط اکران خوب است یا نه جواب کلی بدهم. ما باید شرایطی که در آن کار می‌کنیم و نفس می‌کشیم را بدانیم و در اینکه شرایط خوب نیست تردیدی وجود ندارد.

وی افزود: شرایط خوب وضعیتی است که سبد ژانر و گونه‌های سینمایی ایران علی الخصوص کودک و نوجوان باید آنقدر همیشه پررونق باشد که مشتری خودش را داشته باشد یعنی از این تعداد مخاطبی که به سینما می‌روند بعید می‌دانم حتی درصد کوچکی منتظر دیدن این نوع فیلم‌ها باشند در صورتی که منتظر کمدی و اجتماعی و تاریخی معاصر هستند و این باعث می‌شود حتی در اکران نوروز اتفاق خوبی نمی‌افتد.

داساگر بیان کرد: اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد مدل فیلم‌های رمبویی در ایران باب شد و استقبال کردند. از همه مهمتر اعتماد سازی صورت گرفت و باعث شد یک دهه چنین فیلم‌هایی تولید شوند؛ مقوله‌ای که برای سینمای کودک و نوجوان کم رنگ شده است.

این کارگردا ادامه داد:فکر می‌کنم، چون بخش مهمی از مخاطبانمان خانواده‌ها و بچه‌ها هستند فصل بدی برای اکران نیست و خدا را شکر می کنم که در فصل امتحانات نیستیم هرچند همزمانی اکران با فیلم‌هایی که بخشی از آن‌ها کمدی‌های پر سر و صدایی هستند، کار را سخت می‌کند، ولی چون می‌دانیم مخاطبی که می‌خواهیم به سینما بیاوریم چه افرادی هستند نا امید نیستیم و امیدواریم مخاطبان ما کم کم ما را پیدا کنند و اتفاق خوبی برای ما و فیلم بیفتد.

کارگردان «منطقه پرواز ممنوع» درباره اکران‌های خارجی فیلمش گفت: فقط می‌دانم برای اکران در کشورهای همسایه رایزنی‌هایی شده، اما از جزئیات کار بی اطلاعم، چون این بخش توسط دوستان پیگیری می‌شود.

داساگر درباره همکاری و انتخاب هادی حجازی فر بیان کرد: اتفاقی که در این زمینه افتاد را به شما می‌گویم اما تحلیلی روی آن ندارم، اولین گزینه ما از چند ماه قبل از شروع پیش تولید، حجازی فر بود، اما بخاطر شلوغی کار او، مجبور شدم با افراد دیگری هم صحبت کنم، ولی تنها کسی که در مورد فیلمنامه بحث خاصی با من نداشت و فقط حرفش این بود که کار تو برای ساخت این فیلمنامه در سینمای ایران سخت است، حجازی فر بود، اما در ادامه خوشبختانه وقت خالی برای کار پیدا کرد و توانست هماهنگی‌های لازم را انجام بدهد. من ازحجازی فر بخاطر همراهی اش تشکر می‌کنم.

داساگر در خصوص جدیدترین فعالیتش گفت: دو ایده در سینمای نوجوان دارم و روی بخش نگارش آن فعالیت می‌کنیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

علی عسکری به عیادت آیت الله حسینی بوشهری رفت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: دکتر علی عسکری امروز از آیت الله حسینی بوشهری عضومجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قم عیادت کرد.

به گزارش سینماپرس، دکتر علی عسکری رئیس سازمان صدا وسیما پیش از ظهرامروز با حضور دریکی از بیمارستان‌های تهران از آیت الله حسینی بوشهری عضومجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قم عیادت و برای این استاد برجسته حوزه آرزوی بهبودی و عافیت کرد.

دکترعلی عسکری دراین دیدار با پزشک معالج آیت الله حسینی بوشهری گفت و گو کرد و جریان مراحل درمانی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور قرار گرفت.

آیت الله حسینی بوشهری هم با تشکراز حضور رئیس رسانه ملی از تلاش‌های سازمان صدا وسیما در نشرمعارف دینی و قرآنی تشکر کرد و با اشاره به راهپیمایی اربعین امسال گفت: نقش سازمان صداو سیما در ایجاد شور و شعور حسینی در اربعین امسال و نشان دادن عظمت عشق به اباعبدالله (ع) بی بدیل است و باید از این همت والای مسئولان و کارکنان رسانه ملی عمیقا تشکرکرد.

آیت الله حسینی بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قم پنج شنبه گذشته به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان دی تهران بستری و مورد عمل جراحی قبل باز قرار گرفت که بنابراعلام گروه پزشکی معالج وی، این عمل با موفقیت صورت گرفته و وضع عمومی این استاد برجسته حوزه بسیار خوب است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آغاز شانزدهمین اجلاس فناوری رسانه از فردا – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: افتتاحیه شانزدهمین اجلاس فناوری رسانه فردا در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود.

به گزارش سینماپرس، مراسم افتتاحیه شانزدهمین اجلاس فناوری رسانه دوشنبه، ۲۰ آبان از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در مرکز همایش‌های صداوسیما با حضور معاونان و مدیران رسانه ملی، جمعی از مسئولان ذیربط کشوری و مهمانان خارجی برگزار می‌شود.

نمایشگاه خودکفایی صنعت رسانه و رسانه‌های نوین نیز ساعاتی پیش از مراسم افتتاحیه در ساعت ۱۰ صبح دوشنبه ۲۰ آبان آغاز به کار خواهد کرد.

کمیسیون‌ها وکارگاه‌های آموزشی این اجلاس نیز سه شنبه از ساعت ۸:۳۰ صبح آغاز خواهند شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پرونده جاسوسان محیط زیستی به روایت «مظنونین همیشگی» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مستند «مظنونین همیشگی» با موضوع پرونده جاسوسان محیط زیستی و ماجرای «کاووس سیدامامی» امشب روی آنتن شبکه سه سیما می رود.

به گزارش سینماپرس،  مستند «مظنونین همیشگی» با موضوع پرونده جاسوسان محیط زیستی و ماجرای «کاووس سیدامامی» ساعت ۲۰ امشب از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

گفتنی است، بهمن ماه ۹۶ چند جاسوس وابسته به سرویس های بیگانه که در پوشش فعالیت های محیط زیستی به جاسوسی از امکان حساس نظامی می پرداختند، دستگیر شدند که یکی از آنها به نام کاووس سیدامامی پس از بازداشت در زندان اقدام به خودکشی کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«محکومین ۲» همچنان در بلاتکلیفی پخش – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تهیه کننده سریال «محکومین ۲» گفت: تا الان صحبت‌هایی با صداوسیما برای زمان
پخش این سریال داشتیم که به صورت کلی گفتند سریال را به طور کامل و آماده برای نیمه دوم امسال به ما تحویل دهید.

به گزارش سینماپرس، «بهروز مفید» تهیه کننده سریال «محکومین۲»، درباره زمان پخش این سریال به فارس گفت: تا الان صحبت‌هایی با صداوسیما در این باره داشتیم که به صورت کلی گفتند سریال را به طور کامل و آماده برای نیمه دوم امسال به ما تحویل دهید. اما ظاهرا تعدادی برنامه و سریال دیگر آماده پخش داشتند که هنوز به تصمیمی در اینباره نرسیدند که به ما نیز اعلام کنند و تا این لحظه تاریخ مشخصی به ما اعلام نکردند.

وی در ادامه با اشاره به پیشروی مرحله تدوین این سریال نیز بیان داشت: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد سریال «محکومین۲» تدوین و آماده است و هر زمان که پخش مشخص شود مشکلی از این جهت نداریم و سریال را در ۳۵ قسمت تحویل شبکه خواهیم داد.  

وی درباره حضور خواننده برای تیتراژ پایانی این سریال نیز گفت: خواننده جدیدی برای تیتراژ پایانی نداریم و از همان تیتراژ «محکومین ۱» به خوانندگی سالار عقیلی استفاده می‌کنیم. از این طریق به نوعی خاطره فصل قبلی سریال را برای مخاطب تداعی می‌کنیم.

قرار بر این بود تا سریال «محکومین۲» بعد از پایان پخش «بوی باران» از شبکه یک سیما بروی آنتن رود، اما کنداکتور تغییر کرد و بنا شد تا این سریال بعد از «ترور خاموش» پخش شود.  

مجازات جایگزین زندان، بحران خانواده و طلاق از موضوع های اصلی این سریال بوده که به قلم مجید اسماعیلی پارسا و امیرمحمد عبدی به نگارش درآمده است.

سیما تیرانداز، رابعه مدنی، شهره لرستانی، نازنین فراهانی، مریم کاظمی، مزدک رستمی، بیژن بنفشه خواه، زنده یاد حسین محب اهری، نگار عابدی، محمد شیری، علیرضا جعفری، نادر فلاح، حسین سلیمانی، مریم بوبانی، علیرضا استادی، معصومه قاسمی پور، بهراد خرازی، مهری آل اقا، محمود جعفری، افسانه ناصری، جمشید صفری، ژاکلین آواره و … از بازیگران این سریال اپیزودیک هستند.

سریال «محکومین ۲» به تهیه‌کنندگی بهروز مفید و کارگردانی سید جمال سیدحاتمی یک سریال اپیزودی و کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما است که در ۳۵ قسمت ۵۰  دقیقه‌ای ساخته شده است.

مشاهده خبر از سایت منبع