X

بایگانی آبان 21, 1398

دفتر سینمایی

میزبانی «بهمن سبز» برای جشنواره «رشد» از دانش آموزان – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سینماهای موسسه بهمن سبز میزبان آثار بخش مسابقه چهل و نهمین دوره جشنواره فیلم «رشد» است.

به گزارش سینماپرس، سینماهای موسسه بهمن سبز حوزه هنری در ۱۸ استان با ۳۴ سالن نمایش برای تمامی سانس‌های صبح، میزبان آثار بخش مسابقه چهل و نهمین دوره جشنواره فیلم «رشد» می‌شود.

سالن‌های ۲۹ بهمن تبریز در استان آذربایجان شرقی، ایران ارومیه در استان آذربایجان غربی، سپاهان اصفهان، یاسمن شاهین شهر، پردیس فرهنگ فولادشهر، پردیس بهمن کاشان، سینما بهار شهر گز، سینما فرهنگ میمه، بهمن خوراسگان در استان اصفهان، سینما بهمن بوشهر در استان بوشهر، سینما شاهد تهران در استان تهران، سینما بهمن شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری، سینما بهمن بیرجند در استان خراسان جنوبی، سینما قدس مشهد، سینما بهمن سبزوار در استان خراسان رضوی، سینما بهمن اهواز، سینما آزادی آبادان، سینما نخل خرمشهر در استان خوزستان، سینما بهمن زنجان در استان زنجان، سینما شیراز شیراز در استان فارس، سینما بهمن قزوین در استان قزوین، سینما بهمن سنندج، سینما آزادی بیجار در استان کردستان، سینما آزادی کرمانشاه در استان کرمانشاه، سینما عصر جدید گرگان، سینما هجرت گنبد، سینما بهمن آزادشهر در استان گلستان، سینما استقلال خرم آباد، سینما فلسطین بروجرد در استان لرستان، سینما سپهر ساری، سینما بهمن بهشهر، سینما بهمن آمل در استان مازندران، سینما قدس همدان، سینما بهمن ملایر در استان همدان از ظرفیت‌های نمایش حوزه هنری میزبان چهل و نهمین دوره جشنواره فیلم «رشد» و دانش آموزان هستند.

چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی آموزشی و تربیتی «رشد» عصر جمعه ۲۴ آبان ماه جاری در سالن شماره یک سینما فلسطین افتتاح و تا اول آذر همزمان در ده‌ها سالن سینما و مراکز فرهنگی سراسر استان تهران برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

همکاری معاونت فضای مجازی رسانه ملی با پلیس راهور – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: در نشست مشترک معاون فضای مجازی رسانه ملی با رییس مرکز پلیس راهور استان تهران، از چگونگی افزایش همکاری فی مابین در حوزه آموزش و ترویج فرهنگ ایمنی صحبت شد.

به گزارش سینماپرس، در نشست مشترک محمد شریف‌خانی معاون فضای مجازی رسانه ملی با سردار مهماندار رییس مرکز پلیس راهور استان تهران، از چگونگی افزایش همکاری فی مابین در حوزه آموزش و ترویج فرهنگ ایمنی صحبت شد.

همکاری معاونت فضای مجازی رسانه ملی با پلیس راهور کلید خورد

محمد شریف خانی روز دوشنبه ۲۰ آبان‌ماه به همراه جمعی از مدیران با سردار محمدرضا مهماندار رییس پلیس راهور استان تهران، دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این نشست سردار مهماندار ضمن خوش آمدگویی گفت: تصور می شود موضوعات مربوط به فرهنگ ترافیک و مسائل مرتبط به آن جزو وظایف نیروی انتظامی است درحالی که اینطور نیست و تمامی نهادهای حاکمیتی از جمله صداوسیما به مسائل توجه دارند و هرجایی که بتوانند، خدمت رسانی انجام می دهند. به همین منظور برای مسائل آموزش و ترویج فرهنگ ایمنی که دغدغه مشترک همه ماست، خواستیم که همکاری بیشتری داشته باشیم.

شریف خانی ضمن تشکر از اقدامات پلیس راهور توضیح داد: اینکه به حوزه رسانه اهمیت داده می شود جای تشکر دارد، به واقع فرهنگسازی، شاه بیت اجرای شدن همه مقررات و چارچوب هاست یعنی اگر این باور قلبی در مردم باشد که قوانین به نفع آنهاست پیروی از آن انجام می شود. البته قوانینی که در این حوزه اعمال می شود نظیر صدور جریمه، مجوزها و…که باعث افزایش ضریب سلامتی و ایمنی مردم است در حال اجراست که البته تاثیرگذار هم هست ولی هیچ چیز به قیمت آن باور قلبی نیست و کارهای رسانه ای این ویژگی را دارد باور قلبی درونی ایجاد می کند که این قوانین به نفع آنهاست.

وی افزود: در حوزه فضای مجازی، ترویج فرهنگ ایمنی از طرق مختلف نظیر استفاده از اپلیکیشن های خوب و مناسب برای مردم از تسویه حساب تا جریمه، تهیه گزارش ها و اطلاع رسانی برای مردم می تواند سودمند باشد که به نظر من در حال حاضر روند کنونی نیاز به کار بیشتری دارد تا مردم مواقع اضطرار را دریابند و بدانند چگونه برخورد کنند. این آموزش ها می تواند آگاهی مناسبی را بدهد در واقع مردم ذی‌نفع های شما هستند که نیاز به کمک شما دارند.

سپس سردار مهماندار عنوان کرد: تلاش می کنیم با فراهم کردن بستری مناسب، بتوانیم کمک رسانی و خدمات بهتری برای مردم فراهم کنیم تا بتوانند مسائل و دغدغه هایشان را با ما مطرح کنند. در حال حاضر هم اپلیکیشنی برای ارسال پیامک های مردمی به منظور اطلاع رسانی تخلفات استفاده می شود.

در ادامه این جلسه شریف خانی گفت ایده ای که به ذهنم می رسد یک برندینگ با یک شخصیت فیزیکی انسانی یا عروسکی است که بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند علی الخصوص با قشر جوان تر که ضرورت بیشتری دارد. کاراکتری که مثبت و جوان باشد تا بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند و مساله بعد دسترسی به مخاطب است. در حال حاضر با توجه به افزایش رسانه ها، افراد محتوا را در فرم ها، قالب ها و پلت‌فرم های مختلف دریافت می کنند که برای جذب مخاطب نیاز به تلاش بیشتری است.

در بخش دیگر این نشست، سرفرازی مدیر شبکه سپهر رسانه پیشنهاد داد: می توان باکس روزانه یا چند روز یک بار بین مدت رمان  ۵ تا ۱۰ دقیقه حتی به طور زنده مرتبط با حوزه راهور و حتی پلیس فتا پرداخت.

سردار مهماندار نیز بیان کرد: در شبکه ای مجازی از جنس شبکه های شی ما برای آموزش مسائل مرتبط با این حوزه نظیر مواد مخدر، جوانان، فتا، راهور و  از این دست موارد می تواند کمک بسیار خوبی برای این نیرو باشد.

در پایان شریف خانی اظهار کرد: مدیریت شهر تهران که مثل یک کشور است کار بسیار دشوار و تراکم این شهر کم نظیر است. با مشغله فراوان، نگاه ویژه پلیس به رسانه واقعا قابل تحسین است و امیدواریم که در این صحنه همیار و همکار خوبی برای ناجا باشیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

منوی باز برای سفارش‌های سینمایی سوپراستارها – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: یکی از بازیگران مرد سینمای ایران که بیشتر به واسطه چهره‌اش مورد توجه قرار گرفته، در اقدامی ‌کم‌سابقه در تاریخ سینمای ایران و به سبک برخی بازیگران سال‌های پیش از انقلاب سفارش یک فیلم سینمایی را داده و قصد دارد با تامین صد در صد سرمایه فیلم، صاحب سود حاصل از اکران شود.

به گزارش سینماپرس، سودآورترین و مطمئن‌ترین ژانر سینمای ایران که با چالش‌های کمتری در ممیزی مواجه می‌شود، همچنان و فعلاً کمدی است که معمولاً با دو ستاره و چند بازیگر و یک اجرای متوسط یا ضعیف ساخته می‌شود و تماشاگر خسته که برای گذراندن دو ساعت آرامش و چند خنده از ته دل به سینما می‌رود، به تماشایش می‌نشنید. این فیلم‌ها معمولاً با سرعت تولید و با توجه به نیاز گیشه، به سرعت به جلوی صف اکران می‌رسند و «خواب پول» نیز در چنین پروژه‌هایی اندک است.

برخی بازیگران پیش از این با دریافت دستمزد یک میلیاردی و یا کسب درصدی از فروش یا سود فیلم‌های سینمایی کمدی و یا شراکت در فیلم، سود قابل توجهی از این کمدی‌ها می‌بردند و گاهی تا چهار برابر کارگردان از قبل یک فیلم کمدی، سود کسب می‌کردند. هم فیلمساز و هم سایر عوامل با علم به نقش کلیدی این بازیگران با آنها همراه می‌کردند و علی‌رغم میل باطنی و ناچاراً زیر بار پرداخت چنین دستمزدهایی یا درصدی از فروش یا سود فیلم می‌رفتند.

از مهم‌ترین دلایلی که این بازی رایج شده این بود که کیفیت بازی هنرپیشه‌ها در سر صحنه‌ها مقداری به عملکرد خود آنها بستگی دارد و معمولاً بازیگری که در فروش پروژه کمدی سهیم باشد، دست به حرکاتی می‌زند که با دریافت دستمزد ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیونی از آن اجتناب می‌کند یا کمدی موقعیت را به نحو احسن اجرا نمی‌کند. به همین دلیل فیلمسازان با بازیگرانی که در گیشه به موفقیت پروژه کمک جدی می‌کنند تا جای ممکن همراهی می‌کنند و در مواردی دستمزد این بازیگران بیش از ۷۰ درصد کل بودجه یک پروژه را شامل می‌شود.

اکنون مطلع شدیم برخی از بازیگران سینمای ایران که از چنین ظرفیتی برخوردارند، مستقیماً در مقام تهیه کننده و یا غیرمستقیم و در مقام سرمایه گذار قصد ورود جدی به تولید فیلم‌های دارای ظرفیت فروش بالا به ویژه در ژانر کمدی دارند. این بازیگران که خود را عامل فروش می‌دانند، این تصور را دارند که کل تیم تولید از جمله کارگردان را همچون کارمند استخدام کنند و تمامی درآمد پروژه را شخصاً به دست آورند و برای فروش بیشتر نیز از ظرفیت بالقوه‌شان استفاده کنند.

در همین راستا «تابناک» مطلع شد یکی از سوپراستارهای سینمای ایران که به واسطه چهره‌اش مشهور است، از شماری از فیلمنامه‌نویسان فیلمنامه‌های کمدی دریافت کرده و در حال مطالعه آنها است و همزمان با برخی فیلمسازان نیز هم‌صحبت شده تا برای کارگردانی یکی از آنها را به خدمت بگیرد. این رویه در سال‌های پیش از انقلاب مرسوم بود و برخی بازیگران تولید پروژه‌ها را به دست می‌گرفتند سود پروژه را شخصاً به دست می‌آوردند و حتی صاحب سالن سینما نیز بودند و در سال‌های پس از انقلاب نیز برخی بازیگران سفارش‌دهنده‌ها پروژه‌ها به کارگردان‌ها بوده‌اند که تقریباً همه سفارش‌ها شکست خورد.

*تابناک

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

جشنواره خاتم فراخوان داد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: پنجمین جشنواره داستان کوتاه خاتم ویژه پیامبررحمت فراخوان داد. اطلاعات تکمیلی شامل برخی محورهای موضوعی داستان، معرفی تعدادی از منابع معتبر و سایر شرایط را در پایگاه اینترنتی جشنواره ببینید.

به گزارش سینماپرس، پنجمین جشنواره داستان کوتاه خاتم ویژه پیامبررحمت فراخوان داد.

در فراخوان و شرایط شرکت در جشنواره پنجم آمده است:
موضوع داستان با الهام از ویژگی‌های شخصیتی و سیرۀ حضرت رسول اکرم(ص) با توجه به نیازهای مخاطب و شرایط امروز جهان و مستند به اسناد و روایات معتبر باشد.
حجم آثار ارسالی حداکثر ۵۰۰۰ کلمه باشد.
تألیف و ارسال آثار برای همۀ گروه های سنی، پیروان همه ادیان و مذاهب و به زبانهای مختلف آزاد است.
آثاری که تنها از طریق پست و یا از طریق پایگاه اینترنتی جشنواره در فرمت های doc.docx.  و pdf  به همراه نشانی دقیق پستی و الکترونیک، شماره تلفن ثابت و همراه و شرح حال کوتاهی از نویسنده ارسال شود به بخش مسابقه راه می‌یابند.

آثاری به مسابقه راه می‌یابند که قبلاً منتشر نشده، و یا در سایر مسابقات ارائه نشده باشند.
آثار ارسالی عودت داده نخواهد شد.
تقویم اجرایی جشنواره:
–  مهلت ارسال ۹۸/۱۰/۳۰
–  آیین اختتامیه وتقدیم جوایز همزمان با ایام ماه مبارک شعبان اردیبهشت ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.
 اطلاعات تکمیلی شامل برخی محورهای موضوعی داستان، معرفی تعدادی از منابع معتبر و سایر شرایط را در پایگاه اینترنتی جشنواره ببینید.

جوایز: نویسندگان سه اثر برتر در هر یک از دو حوزۀ «کودک و نوجوان» و «بزرگسال» به ترتیب ذیل اهداء می‌گردد:
–  نفر اول ۱۲۰ میلیون ریال به همراه دیپلم افتخار
–  نفر دوم ۸۵ میلیون ریال به همراه دیپلم افتخار
–  نفر سوم۵۰ میلیون ریال به همراه دیپلم افتخار
–  نفر چهارم تا ششم ۵ میلیون ریال به همراه لوح تقدیر
–  جایزه ویژه هیئت داوران ۵۰ میلیون ریال به همراه لوح تقدیر
دبیرخانه جشنواره خاتم:   شماره تماس: ۰۲۱۲۲۹۴۱۸۰۷ – ۰۲۱۲۲۹۳۶۱۴۰ داخلی ۱۱۵
  نشانی پایگاه: www.jashnvarehkhatam.com  یا www.khatamfestival.com
   تهران: میدان هروی- خیابان شهید وفامنش- خیابان آزادی- خیابان شهید افتخاریان- کوچه مریم- شماره ۲۳
کدپستی: ۱۶۶۹۷۴۷۴۱۴ دفتر نشر فرهنگ اسلامی

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مهاجرت و پناهندگی چهره‌های خبری صداوسیما – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سازمان صداوسیما تا به حال چندین چهره خبری داشته که هرکدام را به عنوان ماموریت به یک کشور اعزام کرده است، اعزام‌هایی که هیچ بازگشتی در پی نداشته‌اند!

به گزارش سینماپرس، چندی پیش بود که در خبرها آمد «اسماعیل فلاح» مدیر خبر سابق دفتر صداوسیما در لندن که مدت ۹ سال به صورت ماموریتی در این کشور حضور داشت و گزارش‌های ضد انگلیسی و ضد استکباری او شهره عام وخاص شده بود، بناست برای همیشه در این کشور بماند.

اما بعد از اینکه خبر مهاجرت فلاح به سرعت در فضای مجازی پیچید، او در پیج شخصی خود در فضای مجازی نوشت که نه مهاجرت کرده و نه پناهنده شده است، بلکه به ماموریتی دیگر از طرف معاونت فضای مجازی سازمان رفته است و قرار است گزارش‌های او را در فضای مجازی ببینیم.

بعد از این اظهار نظر فلاح که آخرین مسئولیتش مجری، کارشناس شبکه خبر و در عین حال مدیر بخش فضای مجازی این شبکه بوده است، خبرنگار فارس این موضوع را از مسئولان ذی ربط در سازمان صداوسیما پیگیری کرد و در نهایت مشخص شد که آقای فلاح از تاریخ اول شهریور از معاونت سیاسی به معاونت فضای مجازی منتقل شده است و در واقع کارمند این معاونت محسوب می‌شود.

همچنین در همین رابطه یک مقام آگاه در سازمان صدا وسیما گفت: آقای فلاح از طرف سازمان برای اعزام به انگلستان ماموریتی ندارد و در مورد علت رفتنش باید خودش پاسخگو باشد.

با پاسخ این مقام آگاه در صدا وسیما مشخص می‌شود فلاح هیچ ماموریتی از طرف سازمان ندارد با اینکه تلاش بسیاری کرد تا رفتنش ماموریتی ظاهر شود. اما آیا اسماعیل فلاح تنها فردی است که چنین راهی را خواسته یا ناخواسته انتخاب کرده است؟

پاسخ منفی است و دلیل آن هم وقوع اتفاق‌های مشابه در چند سال گذشته است. به عنوان مثال تا چند سال پیش گزارش‌های ارسالی از خبرگزاری صداو سیما را در برلین خبرنگاری با موها و چشم‌های روشن به نام احمد صمدی تهیه می‌کرد که برغم تجارب نه چندان قوی‌اش در تهران به ماموریتی سه ساله به برلین آلمان اعزام می‌شود اما به ناگاه بعد از پایان سه ساله ماموریت و جایگزینی امیرشجاعی دیگر خبرنگار شناخته شده صداوسیما، دیگر خبری از احمد صمدی روی آنتن و در خبرگزاری صداوسیما نیست.

در نهایت مشخص می‌شود که او یکسال ماموریت بدون حقوق گرفته و بعد از اینکه در این یکسال کارهای اقامتی‌اش را انجام داد و شغل جدیدش را پیدا کرد، مقیم برلین شده است.

او در این مدت شرکتی تجاری را در آلمان و ایران ثبت کرد و فقط به ایران رفت و آمد می‌کند و خود و خانواده اش در برلین زندگی می‌کنند. البته جالبی ماجرا  اینجاست که این فرد عطای بازگشت به ایران و سازمانی که او را به ماموریت خارجی فرستاده بود را به لقایش بخشید و منتظر شد تا حکم اخراجش از سازمان صدا وسیما صادر شود. آن هم در حالی که سی هزار یورو به سازمان بدهی داشت و هرگز هم آن را نپرداخت.

دیگر فردی هم که از خبرنگاران صداوسیما بود و قبل از فلاح مدیریت خبر دفتر لندن را برعهده داشت بهروز میرورزنده (همسر خواهرزاده اسماعیل فلاح) بود که خیلی بی سر و صدا پیش از فلاح در انگلستان ماندنی شد.

همچنین افراد دیگری هم از خبرنگاران سابق واحد مرکزی خبر سابق و خبرگزاری صدا وسیمای فعلی بوده‌اند که یا بعد از بازنشستگی یا در پایان ماموریتشان خارج از کشور را برای زندگی خود و خانواده برگزیده‌اند افرادی مثل یدالله ((سعید)) شاهسون که بعد از بازنشستگی همراه خانواده به کانادا مهاجرت کرده است.

این موارد چراغ‌های خطرند! چراغ خطری برای اعزام کنندگان این افراد بویژه تصمیم گیرندگان ثابت سی و چند ساله در معاونت سیاسی سازمان صداوسیما، که چرا باید چنین انتخاب‌های اشتباهی انجام دهند و برای کسانی سرمایه‌گذاری کنند که هیچ بازخوردی از آنها به سازمان صدا وسیما برنمی‌گردد و اینکه چرا در حالی که ماموریت خارجی سه ساله است باید افرادی مثل فلاح که حضور در مناطق بحرانی چون افغانستان دارند را سه دوره تمدید ماموریت کنند و ۹ سال در لندن نگه دارند تا کار به گرفتن پاسپورت دوم بکشد؟

به نظر می‌رسد با توجه به موارد پیش آمده در سازمان صداوسیما، رسانه ملی باید دقت بیشتری در انتخاب افرادی که برای اعزام به خارج از کشور می‌کند، داشته باشد و الزاماتی را در نظر بگیرد تا افراد اعزام شونده از موقعیت به دست آمده سوءاستفاده‌های این چنینی نداشته باشند.

*فارس

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اکران «خداحافظ دختر شیرازی» در آذرماه – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم سینمایی «خداحافظ دختر شیرازی» به کارگردانی افشین هاشمی آذر ماه روی پرده می‌رود.

به گزارش سینماپرس، «خداحافظ دختر شیرازی» به نویسندگی و کارگردانی افشین هاشمی و تهیه‌کنندگیِ فرشته طائرپور آذرماه روی پرده‌ سینماهای کشور می‌رود.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته فیلم سینمایی «خداحافظ دختر شیرازی»، آذر ماه در سینماهای سراسر کشور اکران می شود و پخش این فیلم بر عهده شرکت سینمایی نمایش گستران است.

این فیلم اقتباسی از یکی از آثارِ نیل سایمون (کمدی‌نویسِ آمریکایی) با نام «دخترِ خداحافظی» است.

شبنم مقدمی، افشین هاشمی، آیسان حداد، مونا فرجاد، حسین محب‌اهری، ونوس شمس و رویا تیموریان در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

همچنین حسین یاری، هومن برق‌نورد، هدایت هاشمی و رسول صدرعاملی نیز حضورِ افتخاری در این فیلم دارند.

سایر عوامل تولید «خداحافظ دختر شیرازی» عبارتند از مدیر فیلمبرداری: محمد حدادی، طراح صحنه و لباس: نازنین توسلی، طراح چهره‌پردازی: رضا عربی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: سیاوش رمضانلو، عکاس: منوچهر مرزبان، روابط عمومی: علی زادمهر مدیر تولید: حسین فرخزاد، مجری طرح: عباس امینی، سعید صفرپور، سرمایه‌گذاران: علی طلوعی، افشین هاشمی، فرشته طائرپور، تهیه‌کننده: فرشته طائرپور.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کمیته طراحی و هنر جشنواره «آسوریک» آغاز به کار کرد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کمیته طراحی و هنر شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان، کار طراحی کتاب جشنواره را آغاز کرد.

به گزارش سینماپرس، اولین نشست هم‌اندیشی کمیته طراحی و هنر در انجمن سینمای جوانان زاهدان برگزار شد.

مهدی رخشانی رییس کمیته طراحی و هنر آسوریک است که در این جلسه ضمن تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی و هماهنگی، وظایف اعضای کمیته را مشخص کرد. کمیته‌ طراحی و هنر برای محقق شدن اهداف جشنواره، کار طراحی کتاب جشنواره را آغاز کرده است. همچنین تهیه و تنظیم نشریه های روزانه از دیگر وظایف این کمیته است.

شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «آسوریک» از تاریخ ۹ الی ۱۲ دی ماه سال ۱۳۹۸ به مدت چهار روز در استان سیستان و بلوچستان، شهر زاهدان با حضور استان‌های (خراسان شمالی، سمنان، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، تهران و سیستان و بلوچستان) توسط انجمن سینمای جوانان ایران دفتر زاهدان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

امضای تفاهم نامه همکاری برای تولید فصل دوم «نون. خ» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تفاهم نامه همکاری برای تولید فصل دوم سریال «نون. خ» به امضای مجید زین العابدین مدیر شبکه یک و هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه رسید.

به گزارش سینماپرس، همزمان با آغاز هفته وحدت و در آستانه میلاد با سعادت نبی اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع)، در مراسمی تفاهم نامه همکاری برای تولید فصل دوم سریال «نون. خ» به امضای مجید زین العابدین مدیر شبکه یک و هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه رسید.

مجید زین العابدین مدیر شبکه یک سیما در این مراسم با بیان اینکه در نوروز ۹۸ خیلی خوب توانستیم رسوم و آداب مردم خونگرم کرد را در سریال «نون. خ» به تصویر بکشیم، گفت: شاید در برنامه‌های مختلف تلویزیون تصاویر خوبی از مردم کرد نشین نمایش داده شده باشد، اما هیچ برنامه‌ای مانند سریال «نون. خ» نتوانست به خوبی هویت هموطنان کرد را بازنمایی کند.

وی با بیان اینکه سریال «نون. خ» در نوروز ۹۸ بیشترین بیننده را به خود اختصاص داد، گفت: همین رضایتمندی ما را برای تولید فصل دوم آن مشتاق کرد و امیدواریم فصل دوم از لحاظ کیفی و محتوایی جذاب‌تر باشد.

مدیر شبکه یک با اشاره به اینکه تاکنون چندکشور همسایه پیشنهاد خرید حق پخش سریال «نون. خ» را داشتند، افزود: جالب است که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی هم این سریال جزو پر بیننده‌ترین سریال‌ها بوده است.

زین العابدین با ابراز خوشحالی از اینکه قرار است فصل دوم این سریال با حمایت استاندار فرهنگ دوست کرمانشاه تولید شود، گفت: امیدواریم تولید این سریال بتواند به بازنمایی ظرفیت‌های جهانی استان کرمانشاه در ابعاد مختلف کمک کند.

در ادامه مهدی فرجی تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «نون. خ» با اعلام اینکه ما از چهار ماه قبل وارد مرحله پیش تولید فصل دوم شده ایم و به همراه تیم تولید، لوکیشن‌های مورد نظر هم انتخاب شده است، گفت: بهره مندی بیشتر از بازیگران بومی و ظرفیت‌های استان در سری دوم «نون. خ» افزایش یافته و ما در این فصل بیش از دو برابر از هموطنان کردزبان بهره خواهیم برد.

وی با اعلام اینکه براساس پیش بینی‌ها، تا دو هفته آینده کار فیلمبرداری آغاز می‌شود، درخصوص زمان پخش این سریال گفت: این سریال در بهترین زمان یعنی ماه مبارک رمضان سال ۹۹ پخش خواهد شد و امیدوارم در ۲۵ شبی که این مجموعه روی آنتن می‌رود، بتوانیم حق مطلب را ادا و رضایت مخاطبان را جلب کنیم.

استاندار کرمانشاه هم در ادامه این مراسم ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع)، اظهار داشت: سازمان صداوسیما در زلزله اخیر در پیگیری حل مشکلات مردم کمک شایانی کرد و موجب تسریع در حل امور شد و برگزاری جشنواره پویانمایی نیز حال مردم مصیبت زده را بهتر کرد که اینجا لازم است از دکتر علی عسکری قدردانی ویژه‌ای داشته باشم.

وی با ابراز رضایت از امضای توافق نامه همکاری تولید فصل دوم سریال فاخر «نون خ» گفت: این سریال در معرفی آداب مردم کردزبان به جهانیان می‌تواند کمک شایانی کند.

هوشنگ بازوند با بیان اینکه ما در دولت در تلاشیم تا اورامانات را ثبت جهانی کنیم، گفت: فصل دوم «نون خ» هم قرار است در این منطقه فیلمبرداری شود و ما امیدواریم این سریال بتواند به تسریع ثبت جهانی آن کمک کند.

استاندار کرمانشاه از میزبانی استان کرمانشاه از کنفرانس بین الملل گردشگری روستایی ۲۰۲۰ در سال ۹۹ با حضور کشورهای مختلف جهان هم خبر داد و افزود: سریال «نون. خ» در معرفی استان ما و مردم خونگرم کرد موثر و مفید است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تیزر معکوس رونمایی شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: از تیزر فیلم سینمایی «معکوس» به کارگردانی پولاد کیمیایی رونمایی شد.

به گزارش سینماپرس، از تیزر فیلم سینمایی «معکوس» به کارگردانی پولاد کیمیایی و تهیه‌کنندگی مسعود کیمیایی رونمایی شد.

«معکوس» نخستین تجربه کارگردانی پولاد کیمیایی است که در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و قرار است از اواخر آبان‌ماه در سینماهای کشور اکران شود.

نخستین تیزر این فیلم را آرش وزیری‌تبار ساخته است.

در این فیلم، بابک حمیدیان، شهرام حقیقت‌دوست، لیلا زارع، علیرضا کمالی، اکبر زنجان‌پور، پروانه معصومی و سیاوش طهمورث به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«معکوس» داستانی متفاوت و اکشن درباره یک مسابقه اتومبیل‌رانی غیرقانونی دارد که برنده‌ آن می‌تواند چیزهای زیادی را به دست بیاورد.

این فیلم به تهیه‌کنندگی مسعود کیمیایی و سرمایه‌گذاری محمد خوشنام ساخته شده است و پخش آن را فیلم آفرین بر عهده دارد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تیزر جدید «هزارتو» منتشر شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: جدیدترین تیزر فیلم سینمایی «هزارتو» به کارگردانی امیرحسین ترابی منتشر شد.

به گزارش سینماپرس، جدیدترین تیزر فیلم سینمایی «هزارتو» به کارگردانی امیرحسین ترابی و به تهیه کنندگی سپهر سیفی منتشر شد.

اکران این فیلم اجتماعی با عبور از فروش سه و نیم میلیارد تومان، در سراسر کشور ادامه دارد.

شهاب حسینی، ساره بیات و پژمان جمشیدی در این اثر به ایفای نقش می پردازند.

در خلاصه داستان «هزارتو» آمده است: «زندگی یه هزارتووی پیچیده اس، همه آدما دنبال راهی برای فرار هستند اما فقط یه مسیر خروج وجود داره و تا موقعی که به مرکزش نَرسی متوجهش نمیشی!»

«هزارتو» از تولیدات ایران نوین فیلم است.

ساخت تیزر این فیلم بر عهده محمد واحد بوده است.

مشاهده خبر از سایت منبع