سینماپرس: اگر صاحب استعدادی در زمینههای سرگرمی، هنری و ورزشی هستید، میتوانید در سایت «عصرجدید» ثبت نام کنید.
به گزارش سینماپرس، فصل اول مسابقه استعدادیابی «عصر جدید» سال گذشته روی آنتن رفت و با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد.
پیش تولید فصل دوم «عصر جدید» به طور رسمی آغاز شده است و این برنامه اسفند ماه روی آنتن میرود.
بسیاری برای حضور در این برنامه علاقه مند هستند، از این رو شب گذشته عوامل این برنامه از آغاز ثبت نام شرکت کنندگان برای حضور در برنامه خبر دادند.
اگر صاحب استعدادی در زمینههای سرگرمی، هنری و ورزشی هستید، میتوانید در سایت عصرجدید ثبت نام کنید.
در فصل اول عصر جدید فاطمه عبادی (هنرمند نقاش با شن)، محمد زارع (آکروبات کار)، پارسا خائف (خواننده نوجوان)، سعید فتحی روشن (شعبده باز و منتالیست) وگروه دختران نینجا (هنرهای رزمی) به ترتیب نفرات اول تا پنجم شدند.
برنامه تلویزیونی «عصر جدید» با رویکرد استعدادیابی در زمینههای هنری، ورزشی و سرگرمی تولید میشود.
فصل اول این مسابقه تلویزیونی با اجرای احسان علیخانی و داوری رویا نونهالی، آریا عظیمی نژاد، بشیر حسینی و امین حیایی روی آنتن رفت.
سینماپرس: سالار عقیلی د برنامه سلام صبح بخیر گفت: ما هنرمندان باید از هنری که لطف الهی بوده، در راه درست استفاده کنیم و این عامل برتری ما نسبت به آدمهای معمولی نیست.
به گزارش سینماپرس، رضا مهدوی کارشناس موسیقی «سلام صبح بخیر» امروز در این برنامه میزبان سالار عقیلی خواننده بود.
عقیلی در ابتدا در پاسخ به مهدوی که از موفقیت و اقبال عمومی که دارد از او پرسید، اظهار کرد: این لطف پروردگار است و من همیشه سعی کردهام با مردم، طرفداران و مخاطبانم روراست باشم و همیشه کوشیدم با آنها مهربانی کنم، دوست باشم، محبت کنم و شاید به این خاطر است. همیشه با مخاطبانم صاف و بیآلایش و مثل کف دست بوده ام و میگویند شما از راه راست زودتر به مقصد میرسید.
وی افزود: بارها شده کسی در پشت صحنه کنسرتها خواسته مرا ببیند و تا جایی که به من مربوط می شده و مسئولان سالن اجازه داده بودند، اجازه میدهم مخاطبان داخل بیایند.
این خواننده در ادامه خطاب درباره مهدوی اظهار کرد: استاد رضا مهدوی استاد سنتور و موسیقی بنده در هنرستان موسیقی بوده اند و از بزرگان موسیقی هستند. اگر امروز در مقابل من در جایگاه مجری نشستهاند خودشان از بزرگان هستند و امیدوارم از هنر ایشان استفاده کنیم.
عقیلی تاکید کرد: باید از هنری که لطف الهی بوده، از راه درست استفاده کنیم. این عامل برتری ما نسبت به آدمهای معمولی نیست. یک بار به نانوایی نزدیک خانه مان رفته بودم و کسی به من گفت آقای عقیلی شما دیگر چرا در صف نان هستید؟ گفتم یعنی چه!؟ من نباید نان بخورم؟ گفتم چرا خودتان آمده اید می گفتید کسی برایتان نان بخرد. آخر چرا من باید کسی دیگر را اجیر کنم. این هنر عامل برتری من نسبت به دیگران نیست. در خارج از کشور و اروپا هم هرجایی را نگاه کنید موزیسین ها با مردم هستند.
وی یادآور شد: من همیشه داستانی را تعریف میکنم که در یکی از کشورهای اروپایی ماشین کسی خراب شد و یکی از مسئولان آمده بود ماشین را درست کرده بود و خودش را معرفی نکرده بود. این موارد نباید عامل برتری ما به دیگران باشد. هنرمند از بطن مردم میآید و من همیشه گفتهام مردم مثل دستهایی هستند که هنرمند روی این دستان سوار است اگر دست آنها باز شود هنرمند با مغز زمین میخورد. اگر بخواهیم از مردم فرار کنیم که نمیشود. اخیرا کسی به من گفت این شماره من است لطفا زنگ زدم جواب بدهید، گفتم چرا جواب ندهم؟ ما از این رفتارها نداریم و این مردم هستند که مسیر و راه را به ما نشان می دهند.
در ادامه مهدوی به این موضوع اشاره کرد که عقیلی تا سه و نیم بامداد در استودیو مشغول ضبط تیتراژ برای سریال جدید شبکه سه بوده و با این حال به موقع آن هم در روز تولدش به استودیو «سلام صبح بخیر» آمده است.
عقیلی هم درباره این کار تازه توضیح داد: ما یک تیتراژ برای سریال جدیدی که بعد از «فوق لیسانسه ها» پخش خواهد شد خواندیم و این سریال تحت عنوان «وارش» چند روز آینده پخش می شود و آخرین و جدیدترین تیتراژ من در سریالی به کارگردانی آقای خاوری و تهیه کنندگی آقای تخشید است. آهنگساز ما هنرمند جوان آقای پیمان خازنی عزیز است. دیشب تا سه و نیم داشتیم این کار را ضبط می کردیم و امیدوارم مورد توجه مردم قرار بگیرد.
وی درباره تیتراژ سریال «هانیه» نیز عنوان داشت: من حدود ۱۶، ۱۷ تیتراژ سریال و فیلم سینمایی خوانده ام و هانیه اثری بود که خیلی آن را دوست داشتم. این کار ساخته هنرمند عزیز فرید سعادتمند آهنگساز برجسته است. «با تو نگفته بودم از گریههای هرشب» کاری است که خودم هم خیلی آن را دوست دارم. سه تیتراژ دیگر هم خوانده ام از جمله برای فیلم سینمایی «سرو زیر آب»، سریال «برادر جان» و آهنگی با نام «چه بگویم» که دوستشان دارم.
این خواننده در توصیف آهنگساز سریالهای جلیل سامان تاکید کرد: کارهای آقای سعادتمند را خیلی دوست دارم و امیدوارم موفق و موید باشند. او خیلی آدم احساسی است و همیشه به گفته ام با این حسی که شما دارید آهنگها نشات گرفته از همین حس است.
عقیلی درباره ارتباط با جوانان علاقمند به موسیقی گفت: خیلی از اساتید و هنرمندان کمک کرده اند تا ما به اینجا برسیم و ما هم موظفیم دست جوانانی را که شایستگی دارند بگیریم. اگر بچه ۷ ساله هم آهنگی برای من بیاورد که زیبا باشد و از آن خوشم بیاید آن را اجرا می کنم. برایم مهم نیست چون او ۷ سال است یا بالای ۵۰ سال. تاثیرگذاری اثر مهم است و من بعد از این همه سال کاری را که می شنوم می فهمم می گیرد یا نه.
وی در بخش دیگری از این گفتوگو پس از پخش قطعه ایران درباره افشین یداللهی اظهار کرد: او را خیلی جوان و زود از دست دادیم. او یک استثنا و اسطوره بود. من با خیلی از شعرا کار کردم و چندتایی را هم دوست دارم اما کارهای افشین رنگ و بوی دیگری داشت. خداوند گلچین می کند و خوبها را زود می برد. عاشقانه کارهای افشین و شخصیتش را دوست داشتم و او هیچوقت از یاد من نمی رود.
این خواننده با اشاره به اینکه موسیقی رمز و راز است، اذعان کرد: هنرمند باید مسیری را برود تا به درجه اعلا برسد. شعر مکمل موسیقی است و این دو کنار هم بیشتر معنا پیدا می کنند. اگر حافظ بود و میدید آثارش را چگونه میخوانند واقعا لذت میبرد.
عقیلی تصریح کرد: هنرمند باید خیلی مراقب خودش باشد که کجا میرود و میآید، با چه کسی رفت و آمدم میکند. خدا استاد منوچهر همایون پور را رحمت کند او شعری میخواند و میگفت گر چو تو زشت و بیهنر بودم / ایمن از فتنه بشر بودم. بنابراین هنرمند باید خیلی مراقب رفتارش باشد و یک هنرمند همیشه در معرض خطر است. شاید با یک کارمند یا فروشنده کاری نداشته باشند اما با هنرمند کار دارند و در هر زمینه هنری مهم است.
وی پس از پخش قطعه «پریدخت» درباره آن اظهارداشت: این کار جزو اولین تیتراژهایی است که خوانده ام و سریالی با بازی بسیار زیبای سرکار خانم لیلا حاتمی و همسرشان علی مصفا بود که آهنگ آن کار بسیار زیبایی از هنرمند خوب کشورمان آریا عظیمینژاد بود که کارهایش را خیلی دوست دارم.
این خواننده درباره تاثیر شرایط اجتماع بر هنر، تصریح کرد: همیشه هنر به واسطه ادوار مختلف و اتفاقات و شرایط جامعه بالا و پایینهایی دارد و هر اتفاقی که در کشور می افتد اولین ضربه به بخش فرهنگ و هنر می خورد. هنر یک دل خوش می خواهد و کسی که می خواهد در کنسرت بنشیند باید دلخوشی و زندگی خوبی داشته باشد. بنابراین همیشه هنر بالا و پایین داشته است و امرار معاش از راه هنر به خصوص موسیقی مشکل است و امیدواریم که دولت برای هنر متولی شود و تدبیری برای هنرمندان بیاندیشند که در آسایش و آرامش زندگی کنند.
عقیلی خطاب به مهدوی یادآور شد: من از سال ۱۳۷۲ شاگردی استاد مهدوی را در رشته سنتور کرده ام و تشکر میکنم و خوشحالم که شما روبروی من نشستید و با کسی صحبت کردم که خودش موسیقیدان است و کارهای بسیاری انجام داده است. همیشه می گویم رییس بیمارستان باید پزشک باشد وگرنه اتفاق بدی میافتد. از شما و برنامه خوبتان که به هنر و موسیقی بها میدهید، تشکر میکنم.
وی در پایان گفت: از مردم که از من حمایت میکنند ممنونم. چه در کنج قفس باشم چه در پرواز میخوانم. قناری فطرتم تا زندهام آواز میخوانم.
«سلام صبح بخیر» به تهیهکنندگی ابوالفضل صفری شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۷ تا ۹:۳۰ از شبکه سه سیما روی آنتن میرود.
فیلمنامه نویسی مقدماتی – از ایده تا نگارش
مدرس: شادمهر راستین
طول دوره: ۱۵ جلسه ۲ ساعته
روزهای برگزاری: شنبه ها
در این دوره هنرجو به صورت تئوری و کارگاهی به همراه کالبدشکافی فیلمنامه فیلمهای کوتاه و بلند آموزش داده میشود تا بتواند ایدههای تصویریاش را در قالب یک فیلمنامه کامل ارائه دهد.
پیش نیازها:
آشنایی به سینما و فیلمهای ایرانی و جهانی
آشنایی به ادبیات فارسی و مطالعه داستان به خصوص داستان کوتاه معاصر
آشنایی مختصر به فیلمنامهنویسی و مطالعه کتابهایی درباره فیلمنامه نویسی
مطالعه فیلمنامههای فیلمهای مطرح تاریخ سینما
هدف: نگارش فیلمنامه فیلم کوتاه( از ایده تا نگارش):
در طول دوره هنرجویان باید با کمک مطالب آموخته درکلاس و راهنمایی استاد، یک فیلمنامه کوتاه نوشته و در انتهای دوره آن را تکمیل شده تحویل دهند.
جلسه اول: ایدهپردازی چیست و ایده تصویری چه ویژگیهایی دارد.نوشتن برای تصویر چگونه از ایده شروع میشود.
جلسه دوم و سوم: روش های ایده پردازی:تمرین فردی و گروهی برای ایده پردازی، طوفان ذهنی و …
جلسه چهارم: مبانی نگارش متن برای تصویرسازی:زبان نگارشی فیلمنامه چیست؟ چطور با کلمات بهتر تصویرسازی کنیم؟
جلسه پنجم: از نگارش ایده تا طرح اولیه فیلمنامه ی فیلم کوتاه: چگونه از ایده به طرح اولیه فیلمنامه برای فیلم کوتاه برسیم؟
جلسه ششم: قصه فیلمنامه چگونه نوشته می شود؟: در قالب تمرین فردی و گروهی یاد میگیریم که چطور از طرح اولیه فیلمنامه به قصه فیلمنامه برسیم.
جلسه هفتم: ساختار کلی فیلمنامه و آماده سازی طرح اولیه از قصه های تایید شده برای نگارش فیلمنامه کوتاه پایان دوره: ساختار کلی فیلمنامه را یادمیگیریم و به شکل کارگاهی چند طرح تائید شده هنرجویان را طبق این ساختار آماده میکنیم.
جلسه هشتم و نهم: عناصر فیلمنامه از تعریف و مصداق تا نوشتن در فیلمنامه. شروع، میان، پایان، عطف اول، عطف دوم، اوج، نیروی محرکه، شخصیت اصلی، اشخاص، خواست اصلی، مانع، روش برخورد با مانع
جلسه دهم: شخصیت پردازی. تعریف شخصیت، شخصیت چگونه از اشخاص متمایز میشود و آن را چگونه از تیپسازی دور کنیم
جلسه یازدهم: آموزش و نگارش تریتمنت، سینابس، لاگ لاین: چگونه تریتمنت، سیناپس و لاگ لاین بنویسیم؟ این مهارت را با نگارش این موارد برای طرح های تائید شده هنرجویان به صورت کلاسی تمرین خواهیم کرد
جلسه دوازدهم: نمایش و کالبدشکافی چند فیلم کوتاه منتخب
جلسه سیزدهم: چگونه برای فیلمنامه فیلم کوتاه خلاصه سکانس بنویسیم؟ نما(پلان)، سکانس و پرده بندی در فیلمنامه و آموزش نگارش خلاصه سکانس در فیلمنامه فیلم کوتاه صحنه، سکانس و پرده بندی
جلسه چهاردهم: نگارش فیلمنامه اولیه. ریتم، لحن، چگونگی نگارش شرح صحنه و دیالوگ(پلتفرم فیلمنامه) و دریافت فیلمنامه اولیه، ریتم و لحن در فیلمنامه چیست؟ شرح صحنه و دیالوگ ؛ طبق فرمت استاندارد فیلمنامه؛ باید چگونه باشد؟ هنرجویان در این جلسه باید نسخه اول فیلمنامه خود را تحویل دهند.
جلسه پانزدهم: بازنویسی و فیلمنامه نهایی. چگونه بازنویسی کنیم؟ این مطلب در خلال بررسی نسخه های اولیه فیلمنامه هنرجویان و راهنمایی های استاد برای بازنویسی فیلمنامه ها، آموزش داده میشود.
هنرجویان پس از جلسه آخر چند هفته برای بازنویسی و تکمیل فیلمنامه نهایی خود فرصت خواهند داشت.
سینماپرس: حمید اعتباریان درخصوص آخرین وضعیت تولید فیلم سینمایی «ملاقات با جادوگر» توضیح داد.
به گزارش سینماپرس، حمید اعتباریان تهیه کننده سینما به خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت تولید «ملاقات با جادوگر» گفت: مراحل پست پروداکشن این اثر انجام میشود و فکر میکنم حدود دو هفته آینده به پایان میرسد و برنامه ریزی ما از اولین نمایش، برای اکران خواهد بود.
مانی حقیقی، امیرمهدی ژوله، هستی مهدوی، نسیم ادبی، علیرضا خمسه، بهرام بهرامیان، سپیده مرادپور و امیرحسین شریعتمداری بازیگران این فیلم هستند.
در خلاصه داستان «ملاقات با جادوگر» آمده است: جناب سرهنگ برادری کن ما رو بگیر، من از خجالتت در میام!
امیرمهدی ژوله در این فیلم در نقش «بن لادن» ظاهر میشود. «ملاقات با جادوگر» نخستین اثر سینمایی حمید بهرامیان است که در ژانر کمدی ساخته میشود. فیلمنامه این اثر توسط امیرمهدی ژوله نوشته شده است و تهیه کنندگی آن را حمید اعتباریان انجام میدهد.
سینماپرس: مسعود دهنمکی در واکنش به عملکرد برخی از سلبریتیها گفت: همه باید یاد بگیرند که به اندازه فهم خود نظر بدهند نه به اندازه اسم و شهرت خود؛ نمیتوانید دم از ایرانی بودن بزنید و سپس با کسانی کار کنید که داعش را تجویز میکنند.
بهگزارش سینماپرس، «مسعود دهنمکی» تهیهکننده سینما با حضور در برنامه «پارک شهر» رادیو تهران درباره قهرمانهای فیلمهای سینمایی گفتوگو کرد.
«دهنمکی» در پاسخ به سؤال خبرنگار رادیو درباره شخصیتپردازی قهرمانهای فیلمهایش با این توضیح که قهرمان فیلمهای شما خطا میکنند اما بد طینت نیستند و معمولاٌ بد همدیگر را نمیخواهند، گفت: من آدمها را خاکستری میبینم. آدمها هم میتوانند بد و هم میتوانند خوب باشند. آدم بد هم این امکان را دارد که خوب شود.
وی ادامه داد: در فیلم من رستگاری و عاقبت بخیری در فیلمها مهم است. قهرمان میتواند مجید سوزوکی باشد. قهرمان فیلم ما در بعضی موارد مشترکند و در کنار هم قرار میگیرند. یکی از لوازم قصهگویی قهرمان است و سینما به قهرمان نیاز دارد. در سینما نه به قهرمانتراشی بلکه به معرفی قهرمانان نیاز داریم. در سینمای غرب تخیل برای قهرمان دارند، آدمهای دست نیافتنی قهرمان میشوند، اما در جامعه ایرانی این قهرمان را دارند و زندگی میکنند. مجید سوزوکیهایی در مدافعان حرم وجود دارند.
«دهنمکی» درباره اینکه کدام کارگردان موفق شده است که تصویر خوبی از قهرمان را نشان دهد گفت: در سینمای ایران قهرمانی که باب میلم باشد را ندیدهام. نمیگویم شخصیتی نبوده که دوست نداشته باشم اما به معنی قهرمان نبوده است. بازیگر فیم دیدهبان در آن زمان برای من دوست داشتنی بود. بازیگر فیلم عروسی خوبان را نیز دوست داشتم اما اینکه به صورت اسطوره در بیاید نبوده است.
«دهنمکی» گفت: این اشکال به بعضی فیلمها و به برخی از کارگردانها وارد است. مردم پای منبر کارگردانند. مردم از قبل قهرمان را که نمیشناسند، کارگردانها با انتخاب بازیگر کمک میکنند تا ضد قهرمان تبدیل به قهرمان شود. در فیلم «رسوایی» هرکس به جز اکبر عبدی آن نقش را بازی کرده بود، همه با آن دختر همذاتپنداری میکردند، مردم از قبل اکبر عبدی را دوست داشتند. تصور نمیکردند که اکبر عبدی در نقش روحانی عارف بتواند ایفای نقش کند، اما بعد از گذشت ربع ساعت از ابتدای فیلم متوجه شدند که به خوبی نقش را ایفا میکند. هر فیلمی ساخته شود، مهم این است که مردم با چه کسی همذاتپنداری میکنند، باید قهرمان را دوست داشته باشند.
وی درباره وظایف سلبریتیها در مقابل مردم گفت: همه باید یاد بگیرند که به اندازه فهم خود نظر بدهند نه به اندازه اسم و شهرت خود. نباید به گونهای باشیم که صحبت از ایرانی بودن کنیم اما وام فرهنگی از غرب بگیریم.
دهنمکی در پاسخ به اینکه به طور مثال خانم افشار از ایران رفتهاند و در حال حاضر ایشان را در کنار افراد دیگر میبینیم، در حالی که ایشان ۴ سال گذشته همه را تشویق به رأی دادن به کاندیدای خاصی میکردند گفت: بعد از مرگ جمال خاشقچی یکی از بازیگران هالیوود قرار بود در فیلمی ایفای نقش کند اما وقتی متوجه شد که بن سلمان سرمایهگذار فیلم است کنار کشید. بنابراین شما نمیتوانید دم از ایرانی بودن بزنید و سپس با کسانی کار کنید که داعش را تجویز میکنند. بعضی از افراد هستند که پول از قطر دریافت میکنند که فیلم بسازند، تضادها باید حل شود.
کارگردان سینمای ایران در پایان گفت: شما میدانید توقع از طنز در سینما چگونه است اما وقتی میخواهید فیلمی بسازید که درباره امام زمان (ع) صحبت کند، شاید نتواند آن میزان مخاطب جذب کند. ۵ میلیارد فروش برای فیلمی که بازیگرانش بازیگران تلویزیون و تئاترند عجیب است. ریسکی که کردیم پیروزی بود. برای فیلمی که ۱۰ میلیارد خرج کردهاند اما فروش ۵ میلیاردی داشته است موفقیت نیست، اما برای فیلم ما که حدود ۲ میلیارد خرج کردیم فروش ۵ میلیاردی موفقیت است.
وی در پاسخ به اینکه آیا فیلمی که در دست کار دارید کمدی است یا خیر؟ گفت: فیلم کمدی نیست، البته معلوم نیست.