X

بایگانی آذر 23, 1398

دفتر سینمایی

آیین نکوداشت اکبر زنجانپور در پردیس ملت برگزار می شود – اخبار سینمای ایران و جهان

آیین نکوداشت اکبر زنجانپور بازیگر و کارگردان پیشکسوت در اکران مردمی انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» برگزار می‌شود.

به گزارش سینماپرس، مراسم نکوداشت اکبر زنجانپور بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در اکران مردمی انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» روز یکشنبه ۲۴ آذر در پردیس سینما گالری ملت برگزار می‌شود.

خسرو سینایی، سعید پورصمیمی، بهرام شاه محمدلو، سیامک اطلسی، سیاوش طهمورث، عنایت بخشی، تینا پاکروان، نوید محمدزاده، اکتای براهنی، مهدی گلستانه، الهام پاوه نژاد، اشکان رهگذر از مهمانانی هستند که در این مراسم حضور خواهند داشت.

این برنامه به پاس قدردانی از یک عمر فعالیت این هنرمند که در انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» صداپیشه نقش کاوه آهنگر است، برگزار می‌شود.

«آخرین داستان» اولین انیمیشن بلند سینمایی به نویسندگی و کارگردانی اشکان رهگذر است که داستان این فیلم برداشتی آزاد از روایت «ضحاک» در شاهنامه اثر حکیم ابوالقاسم فردوسی است.

آیین نکوداشت اکبر زنجانپور ساعت ۱۹:۳۰ روز یکشنبه ۲۴ آذر در سالن سه پردیس سینما گالری ملت برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ششمین دوسالانه سرو نقره‌ای آغاز به کار کرد


ششمین دوسالانه سرو نقره‌ای آغاز به کار کرد

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سریال خارجی «تحت نظر» روی آنتن شبکه چهار – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سریال خارجی «تحت نظر» محصول ۲۰۱۷ آلمان از ۲۴ آذرماه روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

به گزارش سینماپرس، سریال خارجی تحت نظر (You Are Wanted) یک سریال دراماتیک و مهیج محصول کشور آلمان به کارگردانی ماتیاس شوایگهوفر و بِرنهارد جسپر است که برای اولین بار از رسانه ملی پخش می شود.

در این سریال تماشایی بازیگرانی همچون ماتیاس شوایگهوفر، الکساندرا ماریا لارا، کاترین استریبک، آلِکساندر یووانوویچ، تام بک، مایکل لندز، لویز بار، الکساندر رادسون، جسیکا شوارتس، دنیس لیونز، کارولین هرفورت، لوسی آرون، لوئیس هوفمان و… به ایفای نقش پرداخته اند.
این سریال دیدنی تا کنون برنده یک جایزه و کاندیدای دریافت سه جایزه معتبر دیگر از جشنواره های بین المللی فیلم شده است.
در خلاصه این سریال آمده است: لوکاس فرانکی، قربانی یک حمله سایبری جرم و جنایت است. تمام پروفایل ها و اطلاعات شخصی او در وب و رسانه های اجتماعی هک شده و او در کشورهای اکو متهم به تروریست بودن شده است. لوکاس در تلاش است تا بی گناهی خود را ثابت کند و بفهمد چه کسی پشت این حملات سایبری است. در نهایت پی می برد که این جنایت در بیش از ۲۰۰ کشور جهان در حال وقوع است و…
«تحت نظر» در دو فصل( ۱۲ قسمت) از یکشنبه ۲۴ آذرماه هر شب ساعت ۱۲ بامداد پخش و روز بعد ساعت ۱۸ بازپخش می شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

لزوم تعامل نویسنده با تصویرگر


لزوم تعامل نویسنده با تصویرگر

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نقاط مثبت و منفی سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: یک منتقد از نقاط مثبت و منفی سیزدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت گفت.

به گزارش سینماپرس، امیرحسین جوانشیر، کارشناس فرهنگی، به ورود نگاه‌های تازه به سیزدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت ‌اشاره کرد و به کیهان گفت: جشنواره سینماحقیقت طی سال‌های گذشته، پایگاه یک طیف خاص از مستندسازان بود؛ این جشنواره قبلا در انحصار فیلمسازهای شبه‌روشنفکر که برخی از آنها از چپی‌ها هم تندتر بودند قرار داشت. اما امسال فیلمسازهای جریان انقلابی هم در این رویداد حضور دارند و حتی فیلم‌هایی درباره سوریه و جبهه مقاومت هم به نمایش درمی‌آید. حمیدی مقدم، دبیر این دوره از جشنواره سینما حقیقت، تلاش کرده تا فضای انحصاری این جشنواره را بشکند و همه طیف‌ها در آن دیده می‌شوند. فضا به قدری در جشنواره باز شده است که حتی حسن رحیم‌پور ازغدی هم در آن حضور یافته و من دیدم که وقتی رحیم‌پور وارد جشنواره شد، عده‌ای از جوانان دور او را گرفتند و به‌خاطر انتقاداتش از روحانی از وی تقدیر کردند.

وی درباره نقطه ضعف این جشنواره نیز اظهار داشت: امسال برخلاف سال‌های گذشته، بلیت‌های جشنواره سینماحقیقت پولی شده است. حتی برای ارائه جدول فیلم‌های جشنواره نیز پول گرفته می‌شود. با توجه به شرایط اقتصادی امروز کشورمان، این کار به سینمای نوپای مستند ما لطمه وارد می‌کند و باعث می‌شود تا مخاطب آن کاهش یابد. همچنانکه وقتی مقایسه می‌کردم، تعداد تماشاگران جشنواره، امسال نسبت به سال قبل ریزش یافته که دلیلش هم همین پولی شدن دیدن فیلم‌ها در این جشنواره است که به نظرم تصمیم نابه‌جایی بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

هنرمندی که مسیر ذهن تا کاغذ را در کمتر از یک دقیقه طی می‌کند!


هنرمندی که مسیر ذهن تا کاغذ را در کمتر از یک دقیقه طی می‌کند!

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فیلم سینمایی ” هزارتو “

کارناوال فریب در هزارتو

پوستر فیلم هزار تو-مجله الکترونیک دفتر سینمایی

پوستر فیلم هزار تو

هزارتو ساخته امیر حسین ترابی درباره گم شدن بردیا فرزند پنج ساله ی امیر علی و نگار (با بازی شهاب حسینی و ساره بیات) است .

فیلمی با تم خیانت و بی شک تاثیر گرفته و وام دار سینمای اصغر فرهادی .

با این تفاوت که فرهادی در فیلم هایش با همین تم به فرم و محتوا می رسد و از آن معنا ایجاد می کند .

در هزارتو چیزی به تم اضافه نمی شود که هیچ  بلکه خبری هم از فرم نیست و تعلیق به معنای واقعی آن ایجاد نمی شود .

جز اینکه هر چند دقیقه یکبار مخاطب را با شخصیت واقعی کاراکترها روبرو کرده

و هرلحظه به پلید بودن آنها پی برده و بی اعتماد تر از لحظه قبل می شویم.

هزارتو ای که پایانی برای آن نیست.

یک ازدواج مشکوک داریم بین زنی(نگار) با شریک و دوست همسر از دنیا رفته اش،

یک رابطه نامشروع که حاصلش  بچه ای بوده و بسیاری دروغ و ریاکاری های دیگر،از جمله برادر نگار با بازی بد پژمان جمشیدی

جمشیدی در هزارتو مرز بین کمدی و جدی را گم کرده و نمی تواند بازی خوبی ارائه دهد

او موقعیت بسیار جدی ای در این فیلم دارد ولی باز همان بازی کمیک نه چندان دلچسب گذشته را حفظ می کند و…

در پایان به تنها کسی که اعتماد داریم نگار است ، که برملا می شود او نیز به دوست قدیمی و بسیار صمیمی اش خیانت کرده.

صحنه ای از فیلم هزار تو-مجله الکترونیک دفتر سینمایی

صحنه ای از فیلم هزار تو

فیلم با اولین تصویر بردیا و سپس لانگ شات از محلی که او در آن است تمام می شود

می توان گفت این جزو بدترین پایان بندی هاست ،

چرا که مخاطب را رها کرده و از سرنوشت کودک پنج ساله آگاه نمی سازد.

هزارتو - مجله الکترونیک دفتر سینمایی

صحنه ای از فیلم هزارتو

فیلم به لحاظ بازی های روانی که دارد ، تجربه آزار دهنده ای نیست .

البته این موضوع دلیلی بر عدم ضعیف بودن آن نمی شود .

شهاب حسینی و ساره بیات سوپر استارهایی هستند که  باعث جذب مخاطب به گیشه و فروش قابل قبول آن کافی هستند .

شهاب حسینی در هزارتو   

عکس از فیلم هزار تو-مجله الکترونیک دفتر سینمایی

ساره بیات در هزار تو

و این  بدان معنا نیست که فیلم دارای فرم ومحتوای خوبی است .

باید بدانیم سینمای مدرن سینمایی است که در آن حرف تازه ای به میان بیاید

اما در اینجا با ساختار به شدت از مد افتاده ای روبره هستیم که فرم درآن تبدیل به محتوا نمی شود و الکن باقی می ماند.

ندا رضایی

خرید بلیط

شرکت در نظرسنجی

مجله الکترونیک دفتر سینمایی

دفتر سینمایی

احسان علیخانی درمورد دستمزد بالای عصرجدیدی‌ها اظهار بی اطلاعی کرد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: احسان علیخانی طراح و مجری «عصر جدید» درباره شایعه مطرح شده درباره درخواست دستمزد بالا از طرف برگزیده‌های این مسابقه برای حضور در برنامه‌های دیگر اظهار بی‌اطلاعی کرد.

به گزارش سینماپرس، شب گذشته مستند «شیب تند» به کارگردانی لقمان خالدی و تهیه‌کنندگی احسان علیخانی در پردیس چارسو و در جشنواره مستند حقیقت به نمایش گذاشته شد.

احسان علیخانی قبل از نمایش این مستند درباره دلیل ساخت مستند «شیب تند» که با طرحی از وی و تهیه‌کنندگی او ساخته شد، دقایقی کوتاه به خبرنگار مهر اظهار کرد: سال ۹۷ که یک سال از زلزله کرمانشاه گذشته بود، من و چند نفر از دوستانم رفتیم برای بازدید تا ببینیم می‌توان بعد از یک سال کاری انجام داد یا خیر و اینکه روند سرویس رسانی و خدمات‌دهی به مردم چطور است. صرفاً می‌خواستیم کنکاشی داشته باشیم.

زندگی زیر سایه تهدید یک‌ «سنگ»

وی ادامه داد: ما دو روز سرپل ذهاب بودیم و بعد یکی از دوستان گفت برویم سمت روستاها؛ وارد روستایی شدیم که بعد از یک سال حتی در آن آواربرداری هم نشده بود. دو سنگ بزرگ بالای روستا بود و اهالی از اینکه هر لحظه سنگ‌ها پایین بریزند نگران بودند. تجربه تلخی هم در روستایی چند کیلومتر آن طرف‌تر اتفاق افتاده بود و سنگی ریزش کرده، خانه‌ای را خراب کرده بود و جان فردی را گرفته بود که موقعیت بسیار دردناکی بود.

تهیه‌کننده مستند «شیب تند» اظهار کرد: من حس کردم اتفاقی فراتر از آنچه ما می‌دیدیم اتفاق افتاده است که می‌طلبید هم کار پژوهشی روی آن شود و هم یک مستند درباره‌اش بسازیم. من برگشتم تهران با لقمان خالدی کارگردان این مستند که سال‌ها با او در ماه عسل، فضاهای مستند و یا شخصیت‌پردازی در برنامه‌های گفتگومحور کار کرده بودم، حرف زدم. او یک شخصیت کرمانشاهی هم دارد و رفت تا کار را بسازد.

علیخانی در ادامه درباره دغدغه‌اش نسبت به ساخت این مستندها عنوان کرد: خواهشم این است که مستند را ببینید، این مستند صرفاً یک عکس و قاب نیست به نظرم حرفش برای جامعه امروز خیلی جدی‌تر است. صرفاً یک اسیب فیزیکال نیست و شاید درد عمیق‌تری را بیان می کند که شاید برخی با آن آشنا هستیم.

تلنت‌شو زیاد شود، «عصر جدید» را رها می‌کنم

این مجری تلویزیون همچنین درباره نظرش نسبت به افزایش ساخت مسابقه‌های استعدادیابی که بعد از «عصر جدید» در تلویزیون بیشتر شده‌ و اینکه چه رویکردی باید در آن‌ها وجود داشته باشد تا بومی باشند؟ اظهار کرد: دوستی به من گفت چرا ماه عسل را رها کردی؟ گفتم اینقدر برنامه‌های مشابه و خرده مشابه ماه عسل زیاد شد که به نظرم ذایقه مخاطب داشت پر می‌شد و درواقع سرریز می‌شد و پرسید عصر جدید را کی رها می‌کنی؟ که جواب دادم وقتی تلنت شو در تلویزیون زیاد شود. معمولاً وقتی کاری در تلویزیون می‌گیرد، مشابه شاکله آن زیاد رخ می‌دهد ولی «عصر جدید» خیلی کار سختی است.

علیخانی در پایان درباره این شایعه که شنیده شده است برخی از هنرمندان این برنامه دستمزدهای بالایی برای حضور در دیگر برنامه‌های تلویزیونی درخواست می‌کنند هم گفت: من اطلاعی ندارم، ولی یکی از دلایلی که این برنامه ساخته شد، برای این بود که این بچه‌ها استعدادهایشان دیده شوند، بروند کار کنند و اتفاقاً پول دربیاورند. اینکه خودشان چقدر عدالت داشته باشند و منصف باشند دیگر دست خودشان است. من خیلی در جریان کم و کیف ماجرا نیستم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ششمین «سرو نقره‌ای» آغاز به کار کرد/ بی‌مهری نسبت به بینال پوستر


ششمین «سرو نقره‌ای» آغاز به کار کرد/ بی‌مهری نسبت به بینال پوستر

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آغاز رسمی فستیوال فیلم‌های ایرانی در ویتره فرانسه – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فستیوال فیلم‌های ایرانی در ویتره فرانسه افتتاح شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم افتتاحیه فستیوال فیلم‌های ایرانی شهر ویتره فرانسه با حضور شهردار ویتره، مقام‌های استانی و محلی منطقه بروتاین و کارگردانان ایرانی مدعو، برگزار شد.

در این مراسم که شامگاه پنجشنبه ۱۲ دسامبر  ۲۰۱۹ در مجموعه فرهنگی «ژاک دو آمل» شهر ویتره و با  استقبال اهالی این شهر و منطقه بروتاین فرانسه برگزار شد، فیلم سینمایی «رقصِ خاک» به کارگردانی ابوالفضل جلیلی به نمایش درآمد.

در ابتدای مراسم و پس از پخش نماهنگی از معرفی آثار شرکت کننده در این فستیوال، پییر مئنوری شهردار ویتره و وزیر اسبق فرانسه طی سخنانی ضمن قدردانی از حضور کارگردانی ایرانی در این شهر و برگزارکنندگان این فستیوال با اشاره به حمایت معنوی وزارت فرهنگ فرانسه، برگزاری اینگونه برنامه‌های مشترک فرهنگی و توجه به موضوع فرهنگ را یکی از عوامل مهم در مقوله صلح دانست و افزود: ویتره با سابقه فرهنگی و تاریخی خود همواره سعی در پیشبرد این موضوع مهم داشته است.

در ادامه علیرضا خلیلی رئیس «مرکز ایران و فرانسه» در حضور لوران گارو مدیر هنری فستیوال، طی سخنانی از همه عوامل برگزاری این فستیوال به‌ویژه  بنیاد سینمایی فارابی، شهرداری ویتره و استانداری بروتاین فرانسه تشکر و قدردانی کرد و با تاکید بر نقش سینمای ایران در عرصه بین‌الملل، توجه به نسل نوین سینمای ایران را در این رویداد سینمایی از جمله اهداف اصلی آن  برشمرد.

ابوالفضل جلیلی نیز سپس با اشاره به سابقه فیلمسازی خود طی دهه‌های گذشته و تجربیات خود در این زمینه و نیز بیان ویژگی‌های فرهنگ والای ایرانی نظیر مهمان‌نوازی و نوع‌دوستی، مضمون اصلی فیلم «رقص خاک» را عاشقانه خواند.

در پایان این بخش و قبل از نمایش فیلم افتتاحیه هر یک از کارگردانان ایرانی با حضور روی سن و معرفی خود به گفتگوی کوتاه با حاضران پرداختند. در این بخش آناهید آباد به روحیه انسان دوستی ایرانیان و لزوم شناخت ملت ایران به‌وسیله شعر و هنر فارسی اشاره کرد. ابراهیم مختاری نیز درباره موضوع شکستن حصر تحریم‌های کنونی علیه ایران به واسطه سینما که به عنوان دریچه‌ای در جهت ارتباط مردم ایران با جهان بیرون شناخته می‌شود، صحبت کرد و موضوع شناخت دقیق‌تر جامعه ایران از ورای سینما و تصویر را مورد تأکید قرار داد.

اشاره به نقش سینما در نزدیکی ملت‌ها توسط منیر قیدی، اعلام حضور رقیه توکلی از شهر یزد و بیان جنبه‌های تاریخی این شهر و ویتره در فرانسه توسط او و تشکر صمیمانه از اهالی ویتره و دست‌اندرکاران این فستیوال توسط حسین نمازی از دیگر مطالب مورد گفتگو بین سینماگران ایرانی و دست‌اندرکاران جشنواره بود.

نمایش «رقص خاک» و پرسش و پاسخ توسط مخاطبان با حضور کارگردان فیلم و ارائه توضیحات در خصوص آن و سپس پذیرایی از حاضران توسط شهرداری ویتره، پایان بخش مراسم افتتاحیه فیلم‌های ایرانی در شهر ویتره بود.

حمیدرضا قربانی کارگردان فیلم سینمایی «خانه‌ای در خیابان چهل‌ویکم» دیگر کارگردان ایرانی دعوت شده به این فستیوال، به دلیل ساخت فیلم سینمایی تازه خود، فرصت حضور در این فستیوال را نیافت.

مشاهده خبر از سایت منبع