X

بایگانی آذر 24, 1398

دفتر سینمایی

رونمایی از «یلدای من» در گالری آوای هنر


رونمایی از «یلدای من» در گالری آوای هنر

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فیلمبرداری «مغز استخوان» به آخر خط رسید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلمبرداری فیلم سینمایی «مغزِ استخوان» به کارگردانی حمیدرضا قربانی برای حضور در جشنواره فیلم فجر به پایان رسید.

به گزارش سینماپرس، فیلمبرداری فیلم سینمایی «مغزِ استخوان» به کارگردانی حمیدرضا قربانی و تهیه‌کنندگی حسین پورمحمدی به پایان رسید و فیلم در حال آماده شدن برای حضور در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر است.

فیلمبرداری این فیلم با بازی پریناز ایزدیار، بابک حمیدیان، بهروز شعیبی، نوید پورفرج و جواد عزتی در تهران به پایان رسیده و اولین عکس فیلم از بازی پریناز ایزدیار منتشر شده است.

این فیلم اکنون وارد مراحل آماده‌سازی فنی شده است تا بتواند در موعد مقرر برای حضور در جشنواره فجر آماده شود.

«مغزِ استخوان» دومین فیلم سینمایی حمیدرضا قربانی در مقام کارگردان است که با فیلمنامه‌ای از علی زرنگار با مضمونی اجتماعی آماده و پیش‌بینی می‌شود که اولین نمایش آن در جشنواره فجر ۳۸ باشد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «الان مسئله‌ شما چیه!؟ می‌خواین بگین قانونی نیست!؟ یعنی اینجا همه‌چی همیشه قانونی اتفاق می‌افته!؟ هممون درستیم!؟ هیچکی هیچ غلطی نکرده تا حالا!؟»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

روایت تاریخ عکاسی ایران در صبا


روایت تاریخ عکاسی ایران در صبا

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برگزاری جشنواره تجسمی فجر در نمایشگاه بین‌المللی


برگزاری جشنواره تجسمی فجر در نمایشگاه بین‌المللی

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عکس / آئین «شاهدان شیدایی»


عکس / آئین «شاهدان شیدایی»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تالار فرهنگ با حضور اهالی موسیقی و تئاتر بازگشایی شد


تالار فرهنگ با حضور اهالی موسیقی و تئاتر بازگشایی شد

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«ما که هستیم» جلوی دوربین رفت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم «ما که هستیم» به نویسندگی و کارگردانی «ابوالحسن کیوان» کلید خورد.

به گزارش سینماپرس، فیلمبرداری «ما که هستیم» مدتی است آغاز شده و تهران، دماوند و شیراز لوکیشن‌های اصلی این فیلم هستند.

ابوالحسن کیوان، نقاش، مجسمه ساز، معمار و فیلمساز ایرانی است که سال ۱۳۵۸ از دانشگاه «هنر» در تهران فارغ التحصیل شد و بعد از مهاجرت به استرالیا، در دانشگاه «تیف کالج» به تحصیلات خود ادامه داد.

کیوان فعالیت هنری خود را سال‌ها قبل از ورود به دانشگاه، یعنی سال ۱۳۴۸ در رشته‌های پوستر و پلاکارد سینما آغاز کرد. او در آن زمان، کارهای تبلیغاتی شرکت‌های بین‌المللی پخش فیلم در ایران مثل «کلمبیا»، «برادران وارنر» و «متروگلدن مایر» را به عهده داشت.

بعضی از فیلم‌های این فیلمساز ایرانی در جشنواره‌های کشورهای مختلف دنیا برنده جایزه شده اند. فیلم «J & B» او در استرالیا ساخته شد و در سال ۲۰۱۴ در فستیوال کن پذیرفته شد، همچنین فیلم او با عنوان «مهاجرت» در سال ۲۰۱۸ برنده دو «مدال» از فستیوال فیلم «کلکته» در هند شد. فیلم «مهاجرت» در شش فستیوال تا مرحله Official selection پیش رفت.

در خلاصه داستان فیلم جدید ابوالحسن کیوان یعنی «ما که هستیم» آمده است: مردی ناامید که فکر می‌کند، جامعه موقعیت مناسبی برای شکوفایی استعدادهایش در اختیار او نگذاشته و عمرش به بطالت و پوچی گذشته است، پس از مرگ مادرش با بحرانی تازه روبرو می‌شود و می‌فهمد که پدر و مادر واقعی‌اش آن‌هایی نیستند که او را بزرگ کرده‌اند. او از این زمان کنجکاوانه همراه همکار و دوستش در پی پیدا کردن پدر و مادر و هویت واقعی‌اش می‌رود و در میانه ماجرا اتفاقات عجیبی برایش رقم می‌خورد…

گروه بازیگران این فیلم را، افشین نخعی، مهدی خان احمدی، رایا نصیری، نینا برزگر، شیما الله بیگی، رضا برزگر، الهه پور رستمی و معصومه دشتی تشکیل می‌دهند.

دیگر عوامل اصلی این فیلم عبارتند از مدیر فیلمبرداری: محمدرضا سجادیان، مدیرصدابرداری: میثم حسنلو، مدیر تولید: نریمان اقبالی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: بهارک فرامرزی، مدیر تدارکات: علی رفعت خواه، گریم:الهه عالی حسینی، رضا سالاری، طراح صحنه: ابوالحسن کیوان، لباس: سارا، ولی پور، مشاور فرهنگی: سلمان فرخنده، مدیر رسانه: فرنوش آبا، عکس: الهه حسینی و تهیه‌کنندگی این فیلم را ابوالحسن کیوان به عهده دارد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ارتباط فیلم‌های فصل جوایز هالیوود با اغتشاش‌های یک‌سال اخیر – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: با اعلام برخی فهرست‌های منتخب و نامزدهای جوایز سینمایی سال ۲۰۱۹ و آغاز فصل جوایز یا Season Awards تقریبا می‌توان گفت: برندگان و برگزیده‌های مراسم اسکار امسال، حدود دو ماه پیش از برگزاری آن مشخص شدند.

به گزارش سینماپرس، آنچه از برگزیده‌های «هیئت ملی نقد فیلم آمریکا»، لیست فیلم‌های برتر «انستیتو فیلم آمریکا» (AFI)، نامزدهای «جوایزمنتقدان»، بهترین فیلم‌های دو انجمن منتقدان نیویورک و لس‌آنجلس و بالاخره انتشار لیست نامزدهای جوایز «گلدن گلوب» (روزنامه‌نگاران خارجی مقیم‌هالیوود) بر می‌آید، طبق معمول هر سال ۱۰- ۱۵ فیلم مانند «مرد ایرلندی» آخرین ساخته مارتین اسکورسیزی، «روزی روزگاری در هالیوود» از کویینتین تارانتینو، «جوکر» به کارگردانی تاد فیلیپس، فیلم کره‌ای- آمریکایی «انگل» ساخته بو جونگ هو، «ما» ساخته جوردن پیل، «داستان ازدواج» از نوا بامبک، «۱۹۱۷» به کارگردانی سام مندس و «زنان کوچک» ساخته گرتا گرویک، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

با کمی‌ دقت در میان آثار یاد شده می‌توان یک درونمایه واحد را در آنها جست‌وجو کرد:

غلبه یا طغیان و یا شورش طبقه فرودست کینه‌ورز علیه طبقه بالادست (سرمایه‌داران یا نئولیبرال‌ها) که اگرچه دارای خصوصیاتی منفی هم هستند اما در مقابل وحشی‌گری‌های طبقه فرودست یاد شده، متمدن‌تر و انسانی‌تر عمل می‌کند.

در واقع امسال نیز به روال هر سال با توجه به چالش‌های امروز غرب در جهان سلطه از یک‌ طرف و دنیای مقابل از طرف دیگر، درونمایه‌ای خاص معیار اصلی تولید و انتخاب فیلم‌ها قرار گرفته و با قوت و ضعف، این درونمایه ولو به‌صورت  رگه‌ای ظریف و متفاوت در دیگر فیلم‌های برگزیده فهرست‌های مختلف نیز خود را نشان می‌دهد.

آنچه در این میان حائز اهمیت است، ارتباط این محتوای ‌هالیوودی با شورش‌های یک سال اخیر در فرانسه و همچنین در برخی دیگر کشورهای اروپایی علیه سرمایه‌داری و سپس به راه انداختن بدل‌های آنها در عراق و لبنان و ایران است.

شکل‌گیری طغیان و آشوب‌هایی مانند آنچه در فیلم‌هایی همچون «جوکر» یا «ما» یا «انگل» و یا «روزی روزگاری در هالیوود» دیده می‌شود و حتی حضور رسمی ‌افرادی با نقاب جوکر در این شورش‌ها، آتش‌زدن‌ها و قتل و غارت‌ها توسط شورشگران و آنارشیسم آشکار آنها، به خوبی در فیلم‌های یاد شده، قابل رویت است.

در واقع‌ هالیوود طبق معمول به نوعی تصویرسازی دست‌زده تا اولاً شورش‌های یک‌ساله فرانسه و برخی کشورهای اروپایی علیه سرمایه‌داری را منحرف نشان دهد و ثانیاً اعتراضات صنفی و معیشتی در کشورهایی مانند عراق و لبنان و ایران را به انحراف بکشاند. انحرافی که توسط نفوذی‌هایی مانند «جوکر» در این شورش‌ها شکل می‌گیرد.

این برای اولین‌بار نیست که‌ هالیوود پیشاپیش، تصاویر وقایعی که قرار است در آینده اتفاق بیفتد را نشان می‌دهد؛ در ماجرای ۱۱ سپتامبر روند این تصویرسازی، ۲۰ سال پیش از سال ۲۰۰۱ در فیلم‌ها و سریال‌ها و حتی کارتون‌ها، آغاز شد و ۳۰ سال پیش از آنکه جرج دبلیو بوش، تئوری حمله به عراق را مطرح سازد، درونمایه آن در فیلم «جن‌گیر» (۱۹۷۳) به نمایش درآمده بود.

البته این از نبوغ و هوش و پیشگویی‌های صحیح‌ هالیوود منشاء نمی‌گیرد بلکه منشأ آن حاکمیت سرمایه‌دارانی بر این کارخانه به اصطلاح رویاسازی است که خود در بانک‌ها و مراکز اقتصادی، کارخانه‌های اسلحه‌سازی و بالاخره مراکز استراتژیک و اتاق‌های فکر ایالات متحده نفرات اصلی به شمار رفته و در واقع دولت اصلی آمریکا را می‌سازند. یعنی در واقع سران ‌هالیوود همان استراتژیست‌های اصلی ایالات متحده آمریکا محسوب شده و برنامه‌ها و مأموریت‌های دور و نزدیک این کشور را در اندیشکده‌های خود طراحی کرده و قبل از اجرا، آنها را در فیلم‌هایشان تصویرسازی می‌کنند.

* کیهان

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بنیامین بهادری در برج میلاد کنسرت می‌دهد/ پایان سکوت سه ساله


بنیامین بهادری در برج میلاد کنسرت می‌دهد/ پایان سکوت سه ساله

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«تیغ و ترمه» اکران می‌شود؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی، درباره چگونگی برخورد با فیلم‌هایی که با شروع اکران، مانع روی پرده رفتن فیلم می شوند، توضیح داد.

به گزارش سینماپرس، غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی درباره کناره گیری سازندگان فیلم سینمایی «تیغ و ترمه» و فیلم‌هایی که اینگونه رفتار می‌کنند، از اکران به خبرنگاران جوان، گفت: آئین نامه شورای صنفی می‌گوید که فیلم «تیغ و ترمه» را در گروه نمی‌توانند اکران کنند و خارج از گروه باید نمایش بدهند.

او ادامه داد: در نامه‌ای که برای شورای صنفی فرستاده اند، گفتند ما آماده نبودیم.

فرجی افزود: با همه این تفاسیر باید جزئیات کامل را بررسی کنیم و تصمیم نهایی فردا گرفته می‌شود.

گقتنی است قرار بود فیلم سینمایی «تیغ و ترمه» آخرین اثر کیومرث پوراحمد چهارشنبه بیستم آذر اکران شود، اما سازندگان آن انصراف دادند و این کار حاشیه‌هایی را به دنبال داشت.

فیلم سینمایی «تیغ و ترمه» با حضور دیبا زاهدی، پژمان بازغی، لاله اسکندری، مهران رجبی، کوروش سلیمانی، آویسا سجادی، شراره رنجبر و هومن برق‌نورد ساخته شده و به یک موضوع اجتماعی می‌پردازد.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: ترمه دختر بیست و شش ساله‌ای است که با عموی خود زندگی می‌کند. با آمدن مادرش از خارج از کشور اتفاقاتی رخ می‌دهد و رازی آشکار می‌شود…»

این فیلم به کارگردانی کیومرث پوراحمد و تهیه کنندگی علی قائم مقامی است.

مشاهده خبر از سایت منبع