X

بایگانی دی 2, 1398

دفتر سینمایی

«لانچر ۵» روی صحنه تماشاخانه ایرانشهر – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نمایش «لانچر ۵» به کارگردانی پویا سعیدی و مسعود صرامی از روز پنجشنبه ۵ دی‌ماه در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

به گزارش سینماپرس، نمایش «لانچر ۵» به نویسندگی و کارگردانی پویا سعیدی و مسعود صرامی که در اجراهای پیشین با استقبال قابل‌توجه مخاطبان مواجه شده است از روز پنجشنبه ۵ دی‌ماه ساعت ۲۱ در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود.

بازیگران نمایش (به ترتیب ورود به صحنه) عبارتند از میلاد چنگی‌ (صادقی)، مرتضی سلطان محمدی (سلطون)، فرشید روشنی (موسوی)، امیر نوروزی (شایگان)، صادق برقعی (بذرافشان)، محمد حق‌شناس (عبدی)، مجید یوسفی (کمالی)، علی چایچی (نخعی)، باسط رضایی (هرسینی)، مجتبی یوسفی (تیغ نورد)، پویا عربگری و عرفان امین (سعیدی)، امیرحسین احمدی (کلباسی شاهی)، منصور نصیری (بی‌سوده).

عباس اکبری دستیار کارگردان و مدیر تولید، مهدیه صمدی دستیار کارگردان و برنامه‌ریز، پانیذ حسینی دستیار کارگردان و امور پشت صحنه، گروه کارگردانی نمایش را تشکیل می‌دهند.

همچنین میلاد ابراهیمی طراح صحنه، علیرضا میرانجم طراح نور، آیدا میرزاخانی طراح لباس، امیر قادری طراح و مجری گریم، پویا نوروزی طراح صدا و موسیقی گروه طراحان «لانچر۵ » هستند و در بخش تبلیغات و رسانه نیز کیارش مسیبی عکاس، سیاوش تصاعدیان طراح گرافیک، سهند کبیری طراحی تیزر، حسین خوش‌بین، سهند کبیری و آرمان رازقندی ساخت تیزر، مهسا همتی مدیر تبلیغات و بابک احمدی به عنوان مدیر امور رسانه با این نمایش همکاری می‌کنند.  

«لانچر ۵» تندیس بهترین نمایشنامه و بهترین بازیگری مرد در بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی، نامزد بهترین نمایشنامه در جشنواره تئاتر فجر، تقدیر بهترین بازیگر مرد و طراحی نور در جشنواره تئاتر فجر و ‌نامزد دریافت چهار جایزه از بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی را در کارنامه دارد.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: در پادگانی نظامی سه تیراندازی به فاصله‌ زمانی یک ماه منجر به مرگ سه سرباز شده است. به دلیل اهمیت موضوع سروان شایگان افسر دایره بازرسی از طرف ستاد کل مأمور حل و فصل پرونده می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

چند تک‌آهنگ و کنسرت پاییز مجوز گرفت؟


چند تک‌آهنگ و کنسرت پاییز مجوز گرفت؟

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ویدئو / نصف جهان در گذر تاریخ


ویدئو / نصف جهان در گذر تاریخ

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

علیرضا عصار روی صحنه می‌رود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: علیرضا عصار خواننده با سابقه موسیقی پاپ پس از دو سال دوری از اجراهای زنده، در روزهای پایانی دی ماه کنسرت برگزار می کند.

به گزارش سینماپرس، علیرضا عصار خواننده با سابقه موسیقی پاپ که چندی پیش قطعه «دلتنگ» را منتشر کرد، قرار است با اجرای قطعه‌ای جدید و منتشر نشده، پس از دو سال دوری از اجراهای زنده، در روزهای پایانی دی ماه ۹۸ با مخاطبانش در تالار بزرگ وزارت کشور دیدار کند.

این خواننده که تا کنون آثار برجسته‌ای را در حوزه موسیقی پاپ کشور منتشر کرده است، جدیدترین کنسرت خود با عنوان «پایان دلتنگی» را در روزهای ۲۴ و ۲۵ دی ماه سال ۹۸ به همت موسسه «آوای هنر» در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار خواهد کرد.

عصار پیش از این قرار بود، کنسرتی را در روزهای پایانی آذرماه روی صحنه ببرد که پیش از بلیت فروشی، به دلیل نامساعد بودن شرایط آن زمان، تصمیم به تغییر زمان برگزاری اجرا گرفت و در نهایت با انتشار ویدیویی در صفحه شخصی خود از «پایان دلتنگی» خبر داد و تاریخ جدید اجراهایش در دی ماه را به مخاطبانش اعلام کرد.

علیرضا عصار در این کنسرت با همراهی ارکستری به رهبری پویا نیک پور روی صحنه خواهد رفت و قطعات آلبوم «جزعشق نمی‌خواهم» و گلچینی از قطعات گذشته خود را به همراه قطعات جدید اجرا می‌کند.

وی همچنین در جدیدترین اجرای خود قرار است، قطعه‌ای جدید و منتشر نشده را برای نخستین بار در این کنسرت به اجرا دربیاورد.

این خواننده پس از شش سال توقف در فعالیت‌هایش، آذرماه سال ۱۳۹۶ آلبومی را تحت عنوان «جز عشق نمی‌خواهم» منتشر کرد که با استقبال مخاطبان مواجه شد و در پنجمین جشن سالانه موسیقی ما عنوان بهترین آلبوم از نگاه کارشناسان موسیقی را از آن خود کرد و آخرین اجرایش را دی ماه همان سال روی صحنه برد؛ قرار است با برگزاری کنسرت تهران، به دوری دوساله از هوادارانش پایان دهد.

گفتنی است، بلیت فروشی کنسرت علیرضا عصار برای روزهای ۲۴ و ۲۵ دی ماه ۹۸ آغاز شده و تا کنون مورد استقبال مخاطبان این هنرمند قرار گرفته است. علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نخستین سلفی‌های ایران متعلق به کیست؟


نخستین سلفی‌های ایران متعلق به کیست؟

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

با سریال دل از GEM جلو زدیم! – اخبار سینمای ایران و جهان

به گزارش سینماپرس، سریال «دل» با عشق آرش (حامد بهداد) و رستا (ساره بیات) آغاز می‌شود، شور عاشقانه لحظات اولیه سریال و خانه‌ای تزئین شده با گل برای اینکه این دو فردای این ملاقات، قرار است، عروسی کنند و مراسم عقد توام با عروسی آنان باید فردا برگزار شود.

با سریال دل از GEM جلو زدیم!


سریال از آخرین لحظات برای وصل این زوج عاشق آغاز می‌شود و مخاطب انتظاری جزء تماشای شورعاشقانه زوج اصلی سریال ندارد.

با سریال دل از GEM جلو زدیم!

ما این دو کاراکتر عاشق را در لحظات ابتدایی سریال در نمایی مدیوم و با نور بسیار کمی می‌بینیم و با یک جامپ از شب عروسی، روایت را از صبح روز عروسی این زوج دنبال می‌کنیم. آرش صبح خیلی زود، طبق وعده‌اش به دنبال عروس- رستا – می‌رود تا او را به آرایشگاه ببرد و در مقابل خانه رستا، با او و خواهرش مواجه می‌شود، و حالا عشاق را از نمایی نزدیک می‌بینیم.

با سریال دل از GEM جلو زدیم!
مخاطب به صورت حامد بهداد دقت می‌کند و چین‌های صورت او را به وضوح می‌بیند و بعد شمار فراوانی از ریش‌های سفید قسمت پایین صورتش در سریال وضوح فراوانی دارد. حامد بهدادی متولد ۱۳۵۲ شمسی و ۴۶ ساله، نقش یک مرد عاشق پیشه دم بخت را بازی می‌کند، حتی گریم هم نمی‌تواند سبب محو شدن چین و چروک‌های صورت بازیگران سریال شود.

با سریال دل از GEM جلو زدیم!

با سریال دل از GEM جلو زدیم!

دامادی که در واقعیت سن و سال او به صورت واقعی برای تماشاگر مشخص است و تا آستانه ۵۰ سالگی، ۴ سال بیشتر فاصله ندارد. رستا با بازی ساره بیات متولد ۱۳۵۸ {عروس ۴۰ ساله سریال} نیز وضعیتی مشابه با سن و سال و ظاهر حامد بهداد را دارد. آیا داماد ۴۶ ساله و عروس ۴۰ ساله که در مقابل تصویر سن واقعی‌اشان نمود بصری دارد را می‌توانیم به عنوان یک زوج عاشق باور کنیم؟

با سریال دل از GEM جلو زدیم!

ستاره‌های سینما ایران نمی‌توانند وضعیت «جوان اولی» خود را به دلایلی متعددی حفظ کنند. اما در سینمای هندوستان ستاره‌هایی نظیرراجش‌خانا، شاهرخ‌خان، آجی دیوگان، سلمان‌خان، آکشای کومار، هرتیک روشن، عامرخان و… را حفظ کنند و به صورت ممتد، بیست سال نقش جوان اول عاشق پیشه را به شکل باورپذیری ایفا کنند.

با پیش زمینه ذهنی که مخاطب از آثار پیشین بازیگران در نقش مردان و زنان متاهل دارد و این شمایل را از حامد بهداد، ساره بیات، یکتا ناصر (متولد ۱۳۶۰)، مهراوه شریفی‌نیا (متولد ۱۳۶۰)، مهدی کوشکی (متولد ۱۳۶۰) در فیلم‌ها و سریال‌های بیشماری تجربه کرده، می‌توان زوج‌های این فیلم را سمبلی از عاشق پیشگی و دم بخت بودن تصور کنیم؟!

با سریال دل از GEM جلو زدیم!

«شور عشق» برنده تمشک زرین موج جریان فیلم‌های موسوم به «دختر – پسری» در دهه هفتاد از حیث دراماتیک در دم دستی بودن و بلاهت دراماتیک یکی از آثار پیشتاز آن مقطع محسوب می‌شود، اما با همه این اوصاف به بخشی از تاریخ سینمای جوانانه تبدیل شد. یک واقعیت قابل تامل در متن آن فیلم را نمی‌توانیم کتمان کنیم. هر مقدار ماده داستانی فیلم ساده‌انگارانه و غیرقابل باور است {به دلیل اجرای ضعیف}، اما عشق میان زوج جوان آن دو فیلم را می‌توانیم باور کنیم، چون بازیگرانش سن و سال واقعی عاشق شدن و ازدواج کردن را سپری می‌کردند. این مورد دارای مواردی نقضی هم است، امین حیایی تا همین یکی دو سال قبل و پیش از آنکه چین و چروک صورتش عیان شود را می‌توانستیم به عنوان جوان اول عاشق پیشه دم بخت باور کنیم، چون بسیاری از ویژگی‌هایی خاص جوان اول را امین حیایی دارا بود و رضا گلزار هم از این فرمول تبعیت می‌کرد.


فرامتن این دو بازیگر را که دنبال می‌کنیم، علاقه آنان به ورزش سبب می‌شود که به پیری زودرس دچار نشوند و نکته قابل توجه در مورد این دو نفر این است که غیر از کوشش برای حفظ فیزیک، خاصیت جوانانه حضور خود را در آثار سینمایی حفظ کرده‌اند، هر چند رضا گلزار همچنان بازیگر به مراتب ضعیف‌تری از امین حیایی است.

با سریال دل از GEM جلو زدیم!

اما چند ضلعی عشقی، از حالت مثلث در ادامه سریال به ذوزنقه تغییر شکل می‌دهد و در نهایت به یک چند ضلعی تبدیل می‌شود را نمی‌توانیم با متولدان دهه پنجاه باور کنیم.


حتی کاراکتر کوروش تهامی (متولد ۱۳۵۰) که از عشاق پرسوناژ رستا است را نمی‌توانیم در آستان ۴۸ سالگی حتی با آن گریم‌های عجیب و غریب باور کنیم. دوره جوان اولی تهامی که با فیلم سینماسینماست (سیدضیاالدین دری) آغاز شد منطقا به پایان رسیده است، اما، چون ورود جوان اول، زیبارو در دایره بسته سینما غیرممکن است، همچنان برای ساختن سریال جوانان و عشقی از منابع دهه پنجاه استفاده می‌کنیم.

با سریال دل از GEM جلو زدیم!


این حجم از بازیگران مسن را در ادامه سریال «دل» با این حجم از مسن بودن برای چنین نقشهایی، با توجه به مختصات ظاهری، میمک و فیزیک و حتی صدا، چگونه به عنوان زوج عاشق پیشه باور کنیم؟! یک پیری نمایشی چاشنی سریال دل است که آنرا از مفاهیم نمایشی که دستمایه اصلی سریال است، دور نگاه می‌دارد. حتی قالب جوان اولی و عاشق پیشگی را در مورد میلاد کی مرام در سریال «ممنوعه» و امیر حسین آرمان در سریال «مانکن» بسیار باورپذیر از حامد بهداد در سریال «دل» است. در بازی بهداد خستگی و کمی بازی روشنفکرمآبانه‌اش همچنان نمود دارد و با منطق نمایشی سریال هم‌خوان نیست.

تعداد چین و چروک‌های مشخص در صورت آوا (یکتا ناصر) قابل ترمیم با هیچ گریمی نیست و نمی‌توانیم او را به عنوان یک دختر دم بخت و رقیب عشقی خواهرش باور کنیم.

با سریال دل از GEM جلو زدیم!


بلی! در ادامه سریال درخواهیم یافت آوا (یکتا ناصر) که قرار است نقش خواهرهمسرآرش را ایفا کند، خودش عاشق شوهرخواهر احتمالی است. اگر در سطوح مختلف از ترکیه عقب افتادیم، اما در سریال سازی و تحت‌الشعاع قرار دادن ساختار اخلاقی جامعه از سریال‌های ترکی و GEM پیشی گرفتیم.


این مثلث یک سه ضلعی نمایشی نیست، بلکه بخش‌های دیگری هم دارد و در پاراگراف‌های پیشین نیز اشاره شد که در متن سریال کاراکتر کوروش تهامی نیز دلباخته رستای ۴۰ ساله است. در قسمت‌های بعدی «دل» با دخترخاله آرش (مهراوه شریفی‌نیا) آشنا می‌شویم که معشوقه سابق آرش بوده و عکس‌هایی را در آغوش یکدیگر گرفته‌اند و همچنان که در تخت‌خواب با لباس سفید عروسی به عکس خودش و آرش نگاه می‌کند، منتظر است تا به عقد مرد دیگری درآید.


جالب‌تر اینجاست مادر فولادزره آرش (نسرین مقانلو) وقتی که عروسی بهم می‌خورد با دخترخاله آرش تماس می‌گیرد و او نیز مراسم عروسی خود را رها می‌کند تا به ایران بازگردد، بلکه بتواند آرش را متقاعد کند تا با او ازدواج کند. آرش را سه زن محاصره کرده‌اند، عروس او، رستا نیز در محاصره مهران (مهدی کوشکی) و پرسوناژ کوروش تهامی است و پس از قسمت پنجم احتمال می‌رود نخستین سریال ملی، در رقابت با تولیدات ترکی و کره‌ای در حوزه سریال سازی، از مرزهای ۱۰ الی ۱۵ ضلعی عشقی عبور کنیم و این یک رکورد و دستاورد شگرف برای وزارت ارشاد است. جالب‌ترین بخش این ماجرا این است که مجری طرح سریال، از کارمندان سابق حوزه هنری است که بر اساس شنیده‌ها، مسئولان حوزه هنری اعلام کرده‌اند، از حوزه فعالیت‌هایش در این سازمان کنار گذاشته شده است.


حوزه هنری تبلیغات سازمان که بخش نمایش خانگی‌اش توسط مجری طرح سریال دل، سعید خندق‌آبادی، اداره می‌شد و این مدیرتولید جوان در حوزه نیروی انسانی، دستاورد بزرگی برای حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی است. چون در زمان فعالیت، تمامی آثار موسوم به هنجارشکن، مثل هزار پا و «گشت ۲» را برای حوزه هنری ابتیاع کرد و پس از چندی با آموخته‌های انقلابی و اسلامی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، فعالیت خود را به عنوان مجری طرح سریال دل ادامه داد، تا رکورد دار ساخت سریالی با ۱۰ الی ۱۵ ضلعی عشقی باشد و هم اکنون نیز با گلرنگ رسانه، فعالیت‌هایش را ادامه می‌دهد.

با سریال دل از GEM جلو زدیم!


مستقل از این فرامتن‌های بسیار جالب، طریقت و ساختار نمایش در سریال واقع‌گرا نیست و لطمات فراوانی به روحیه سرکش تماشاگران جوان و پرسشگر این مجموعه می‌زند. وقتی زنی با لباس عروسی در محل آرایشگاه ناگهان گم می‌شود، دامادی که چشم انتظار اوست باید چه واکنشی نشان می‌دهد؟

 

با سریال دل از GEM جلو زدیم!


طبیعی است که نخستین واکنش تماس با پلیس ۱۱۰ است. در واقع منطق حکم می‌کند که آرش در نخستین گام با پلیس تماس بگیرد، اما نکته مهم این است که واکنش آرش و آوا در واکنش به مفقود شدن رستا، حتی جستجوگری هم نیست و صرفا با مراجعه به یکی از واحدهای کناری آرایشگاه سعی می‌کنند، مساله را معمولی جلوه دهند. واکنش پلیس به جای جستجوگری، تکرار کردن اعلام کردن پرونده‌های مشابه عروس‌های فراری است.


آوا و آرش با یک فاصله زمانی طولانی و عجیب خانواده‌ها عروس و داماد را در جریان می‌گذارند و این کانون عقلایی خانواده، به صورت منطقی باید متوسل به اقدام سریع یا واکنش معقولانه می‌شود. پدر رستا (سعید راد) باید واکنش سریع‌تری به این رویداد نشان دهد، چون دخترش که اینقدر برای او عزیز است و در طول سریال بر آن تاکید می‌شود، گم شده و او مشغول به شورای مشورتی خانواده است.


سریال دل به دلیل ترسیم چند ضلعی عشقی به تدریج مورد اقبال قرار خواهد گرفت، اما ترسیم این چندین ضلعی به هیچ عنوان از یک ریتم سریع و عامه پسند برخوردار نیست و باید منتظر واکنش بیشتر مخاطبان و رسانه‌ها ماند.

*جوان آنلاین

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تولید سه اثر با صدای شهرام ناظری/ترکیه به دنبال ثبت ساز تنبور است


تولید سه اثر با صدای شهرام ناظری/ترکیه به دنبال ثبت ساز تنبور است

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«دیاپازون» به جشنواره «پونا» می‌رود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: «دیاپازون» به کارگردانی حامد تهرانی در ادامه حضور در جشنواره‌های جهانی به فستیوال «پونا» در هندوستان راه یافت.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «دیاپازون» به کارگردانی حامد تهرانی و نویسندگی حسین تهرانی و تهیه‌کنندگی علیرضا شجاع‌نوری به بخش مسابقه هجدهمین جشنواره فیلم «پونا» در کشور هندوستان راه یافت.

این جشنواره از ۹ تا ۱۶ ژانویه مصادف با ۱۹ تا ۲۶ دی ماه میزبان آثار سینمایی در بخش‌های مختلف می شود.

 جشنواره «پونا» از سال ۲۰۰۲ به عنوان یکی از مهمترین فستیوال‌های هند میزبان آثار کشورهای مختلف دنیاست و شهر پونا به دلیل وجود انستیتوهای حرفه‌ای سینما و همچنین مرکز آرشیو سینمای ملی هند، از مراکز مهم سینمایی این کشور محسوب می‌شود.

«دیاپازون» با رویکردی اجتماعی و خانوادگی ساخته شده است که در آن  بازیگران جوان تئاتر نیز حضور دارند.

در این فیلم ژاله صامتی، بهنوش بختیاری، علیرضا استادی، مهدی حسینی‌نیا، حسین تهرانی، ایلیا کیوان، معصومه رحمانی، بابک نوری و با معرفی علیرضا ساوه درودی، مهرنوش حاجی‌خانی، شادی گنجی، مهران آتش‌زای، مهسا اکبری، سارا سرابی، غزال غلامی، یکتا طبیبی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

موسسه بین‌المللی هنر هفتم با مدیریت علیرضا شاهرخی، پخش کننده جهانی این فیلم است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تابلوی کشف‌شده پس از ۷۰ سال حراج می‌شود


تابلوی کشف‌شده پس از ۷۰ سال حراج می‌شود

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آزمون سخت هیئت انتخاب جشنواره فجر در وفاداری به تعهد و تخصص! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، ۱۲ تا ۲۲ بهمن امسال برگزار خواهد شد و رونمایی از فیلم‌ها، نشان خواهد داد که آیا هیئت انتخاب این جشنواره، به تعهد و تخصص وفادار بوده‌اند یا اسامی ‌و فشارهای تبلیغاتی!

به گزارش سینماپرس، شمارش معکوس برای معرفی آثار برگزیده جشنواره فیلم فجر درحالی آغاز شده که نگرانی‌های زیادی برای ورود یا عدم پذیرش آثار توسط هیئت انتخاب ایجاد شده است. طیف گسترده‌ای از سینماگران متقاضی حضور در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر هستند. در این میان، نام آثاری از نسل جدید فیلم سازان انقلابی نیز به چشم می‌خورد. (در گزارشی که امروز با عنوان «موج نوی سینمای انقلاب» در صفحه تصویرروز کیهان منتشر شده، به برخی از این سینماگران پرداخته شده است) فیلم‌سازهایی که برای جلب توجه هیئت انتخاب این جشنواره، باید با سینماگران قدیمی ‌یا افرادی که با نام و رسانه‌های حامی ‌خود، دیگران را مرعوب می‌کنند، رقابت کنند. این فضا، آزمون مهمی‌ برای وفاداری هیئت انتخاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به تعهد و تخصص است. امسال ۱۵۱ فیلم، متقاضی حضور در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر هستند. اما این جشنواره همچون دوره‌های قبل، ظرفیت محدودی دارد و فقط ۲۲ فیلم به بخش مسابقه و تعدادی نیز به بخش نگاه نو راه خواهند یافت. همین امر کار را برای هیئت انتخاب جشنواره دشوارتر کرده و آنها باید عدالت را میان کیفیت و محتوای خوب آثار و باندبازی و لابی‌گری و نام‌های خاص، رعایت کنند.

سال گذشته نیز چند فیلم «بسیار ضعیف» به بخش مسابقه سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر راه یافتند و در مقابل، تعدادی از فیلم‌هایی که قابلیت بیشتری برای ورود به جشنواره داشتند، از بخش مسابقه بازماندند.

 امسال هم با توجه به اینکه برخی اعضای هیئت انتخاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، کارنامه و سابقه‌ای ضعیف دارند، این نگرانی وجود دارد که همچون دوره قبل، بسیاری از فیلم‌های نالایق، با تکیه بر نام و قدرت رسانه‌ای و تبلیغاتی یا لابی‌گری به جشنواره راه یابند.

سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، ۱۲ تا ۲۲ بهمن امسال برگزار خواهد شد و رونمایی از فیلم‌ها، نشان خواهد داد که آیا هیئت انتخاب این جشنواره، به تعهد و تخصص وفادار بوده‌اند یا اسامی ‌و فشارهای تبلیغاتی!

*کیهان

مشاهده خبر از سایت منبع