X

بایگانی بهمن 4, 1398

دفتر سینمایی

«ورسوس» فرصتی برای عرضه هنر جوانان/ کلیه آثار به فروش می‌رسد


«ورسوس» فرصتی برای عرضه هنر جوانان/ کلیه آثار به فروش می‌رسد

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تسلیم فضاسازی‌ها نشوید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: وزیر ارشاد با حضور در ستاد برگزاری سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در جریان تازه‌ترین فعالیت‌های دبیرخانه قرار گرفت و به طرح نکاتی درباره روند برگزاری این رویداد پرداخت.

به گزارش سینماپرس، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر پنجشنبه پنجم بهمن ماه با حضور در ستاد برگزاری سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در جریان تازه ترین فعالیت‌های دبیرخانه این رویداد ملی در هفته‌های اخیر قرار گرفت. در این دیدار محمد اله یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی دیگر از مدیران وزارت ارشاد نیز حضور داشتند.

اجازه ندهیم از کیفیت جشنواره‌های هنری فجر کاسته شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع اعضای دبیرخانه جشنواره موسیقی فجر با اشاره به اینکه جشنواره‌های فجر هم برای کشور و هم برای جامعه ایرانی اهمیت خاصی پیدا کرده است، گفت: جشنواره‌های فجر به نوعی به یک رسم سالانه تبدیل شده  و برای مردم اهمیت دارد. برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز جشنواره‌های فجر به عنوان یک موضوعی که سال‌ها به وجود آمده است به نوعی یک کارنامه کاری محسوب می‌شود. جشنواره موسیقی ویژگی‌هایی به طور عام و خاص دارد،   که البته به طور عام فراز و نشیب‌هایی در این هنر وجود داشته اما باید تلاش کرد تا کیفیت و نوع برگزاری این جشنواه سال به سال ارتقا پیدا کند و روند نزولی نداشته باشد. ضمن اینکه  باتوجه به شرایطی که طی این چندسال برای کشور به وجود آمده است این جشنواره‌ها می‌تواند برخی از مسائل اجتماعی را کاهش دهد.

صالحی در مورد نحوه برگزاری جشنواره موسیقی فجر خاطرنشان کرد: جدول‌بندی دقیق و به هنگام در جشنواره به نوعی احترام و ادب به میهمانان جشنواره است، زیرا جشنواره نوعی دعوت از مردم است و زمان‌بندی درست در برپایی جشنواره قدرت انتخاب را برای مخاطب فراهم می‌کند، امسال تیم جشنواره موسیقی نظم خود را دارند و این جشنواره می‌تواند میزبانی خوبی را همچون گذشته داشته باشد.

انتقاد از نظم ستاد جشنواره موسیقی فجر در اتفاقات اخیر

وی افزود: اینکه یک ماه قبل از شروع جشنواره جدول نهایی تنظیم شده بسیار خوب است. از سوی دیگر با وجود اتفاقات هفته‌های اخیر، ستاد جشنواره به خوبی شرایط را برای تکمیل جدول نهایی فراهم کرده و این نشان می‌دهد که نظم در دبیرخانه جشنواره حاکم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در حوزه جشنواره‌ها نیاز داریم خط‌های ارتباطی را برقرار و بین موضوعات مختلف اتصال‌هایی را داشته باشیم، جشنواره‌ها باید برای حوزه خود فرصت‌سازی کنند، در واقع جشنواره‌ها باید کمک کنند در مورد مسائل حوزه خود گفت‌وگوهای علمی را انجام و سپس نتیجه‌گیری‌های بدست آمده را به سیاست‌گذاری تبدیل کنند. البته اینکه موضوعات این جشنواره را تکثیر و در طول این جشنواره تا جشنواره بعدی ادامه دهیم امر مفیدی است، در این چارچوب  سند موسیقی در شورای عالی انقلاب فرهنگی  هم مورد بحث است که با استفاده از مباحث علمی در جشنواره موسیقی فجر می‌توان موضوعات کاربردی را نیز در شورای عالی انقلاب فرهنگی ذیل سند موسیقی مطرح کرد.

حضور مهمانان خارجی نشان داد ایران همچنان امن است

وی با اشاره به برپایی جشنواره در استان‌های دیگر نیز بیان کرد: حوزه استان‌ها بسیار مهم و اقداماتی که تا به امروز انجام شده خوب بوده است، فراموش نکنیم خلاقیت قابل توجهی در فضای استان‌ها داریم و هر قدر خود را به فضای استان‌ها نزدیک کنیم به سرعت حرکت خود در این ‌حوزه افزوده‌ایم. به هر حال جشنواره موسیقی فجر یک جشنواره ملی است و باید تلاش کرد همه استان‌ها در آن حضور داشته باشند، استان‌ها یکی از بخش‌هایی هستند که در سرعت تلاش‌ها و. ‌پویشها می‌توانند به این رویکرد کمک کنند.

صالحی درباره توجه به استان سیل‌زده سیستان و بلوچستان  گفت: سیستان و بلوچستان باید به عنوان یک موضوع ملی در فضای جشنواره مورد توجه قرار گیرد، فضای سیستان و ‌بلوچستان به موجب جشنواره‌های فجر باید عوض شود و بر روی این موضوع باید کار کرد.

وی ادامه داد: در بخش بین‌الملل هم گروه‌های خوبی به کشور دعوت شده‌اند، به هر میزان بتوانیم فضای کشور را با میهمانان خارجی همراه کنیم کارکرد ملی دارد و نشان می‌دهد ایران همچنان امن است، در اصل حضور این گروه‌ها هم جشنواره را پررونق‌تر می‌کند و هم کارکرد ملی دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در بخش سایت جشنواره موسیقی فجر امسال اتفاقات خوبی رخ داده زیرا این فرصت پدید می‌آید میهمانان جشنواره به راحتی بلیط تهیه کنند، باید از طریق تبلیغات فرصت بیشتری برای شور و نشاطی که به آن نیاز داریم استفاده و سرعت این موضوع را نیز بیشتر کنیم، تبلیغات باید فضایی را فراهم کند که افراد بیشتری به جشنواره بیایند و این حضور پررنگ‌تر شود.

جشنواره موسیقی فجر باید احساس یک زندگی عادی را به جامعه  بازگرداند

صالحی  در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: ایران در دی‌ماه غم‌های زیادی داشته و در فضای جشنواره موسیقی باید احساس یک زندگی عادی را به فضای جامعه بازگردانیم، فضای جشنواره‌ها از جمله موسیقی می‌تواند این کار را انجام دهد، تبلیغات، تیزرها و فضای مجازی این شرایط را فراهم کرده تا جشنواره‌ها با این ابزارها در بستر بهتری حرکت کنند.

وی بیان داشت: بعضی نوآوری‌ها همانند جایزه موسیقی و رسانه، جایزه ترانه و دیگر جوایز کمک می‌کند ایده‌هایی نو مطرح شود، حوزه رسانه و روابط عمومی پیش از این از یک بعد بیشتر دیده نمی‌شد و آن هم امر اطلاع‌رسانی جشنواره بود، امسال در روابط عمومی باید با دیدگاه پدافندی عمل کرد و به مبارزه با نگاه‌های براندازانه و دیگر نگاه‌ها رفت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: روابط عمومی جشنواره علاوه بر ارتباط خوب با رسانه ممکن است در یک فضای تعارض رسانه‌ای قرار گیرد. از این رو پیوست رسانه‌ای بسیار مهم است و نباید از این موضوع غافل شد. از سوی دیگر بزرگداشت‌ها و انتخاب چهار شخصیت پیشکسوت برای جشنواره امسال بسیار خوب است ولی در عین حال باید برخوردی در شان این ‌هنرمندان داشت، ضمنا باید مسیری معنادار برای نگرش این هنرمندان شکل بگیرد و نوعی مستندسازی تاریخی برای این هنرمندان صورت گیرد تا از این طریق این موضوع را به هنرمندان دیگر وصل کنیم و این باعث می‌شود از حالت بزرگداشت صرف خارج شویم.

تسلیم فضاسازی‌ها نشوید اما خودتان را بی رحمانه نقد کنید

وی تصریح کرد: در بخش ارزیابی جشنواره هرچقدر بیشتر خود را نقد کنیم در جشنواره بعدی کامل‌تر خواهیم بود، نقد بی‌رحمانه از خود کارهای بعدی را کامل‌تر می‌کند، همچنین در ارزیابی از دفتر جشنواره هم نباید تسلیم فضاسازی‌ها شد.

در این بازدید حمید قبادی، مشاور اجرایی معاونت امورهنری و محمد اله یاری، مدیرکل دفتر موسیقی و رییس سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر و اعضای ستاد جشنواره حضور داشتند.

جدول جشنواره موسیقی فجر به زودی منتشر می‌شود

محمد اله یاری، مدیرکل دفتر موسیقی و رییس سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر گزارشی از روند جشنواره بیان کرد و گفت: کار سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر با اتشار فراخوان جشنواره در شهریور ماه آغاز شد. گروههای جشنواره از بین گروههایی که در فراخوان ثبت نام کردند و مدعوین انتخاب شد. جدول اجراهای جشنواره در هفته آینده منتشر می‌شود و در این دوره گروههایی در بخش‌های موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک، تلفیقی، بین المللی، بانوان و کودک و نوجوان در جشنواره حضور دارند. همچنین جایزه موسیقی و رسانه، جایزه ترانه، بزرگداشت چهار هنرمند موسیقی و نشست‌های تخصصی از برنامه‌های این دوره جشنواره است. سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در استان سیستان و بلوچستان و چند استان دیگر نیز برگزار می‌شود.

در این دیدار مدیران کمیته‌های اجرایی سی و پنجمین جسنواره موسیقی فجر نیز گزارشی از فعالیت‌های جشنواره در هر بخش بیان کردند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برنامه ویژه دانشگاه «سوره» در یادبود سردار سلیمانی


برنامه ویژه دانشگاه «سوره» در یادبود سردار سلیمانی

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

شهرداد روحانی فرار کرد! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تازه‌ترین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران در حالی به رهبری منوچهر صهبایی در تالار وحدت تهران برگزار شد که این مجموعه دولتی یکی از شب‌های پرحاشیه خود طی سال‌های اخیر را برای مخاطبان رقم زد.

به گزارش سینماپرس، تازه‌ترین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران در حالی شب گذشته به رهبری منوچهر صهبایی در تالار وحدت تهران برگزار شد که این اجرا شبی تلخ و پرحاشیه برای مخاطبان رقم زد.

طبق اعلام قبلی در این برنامه آثاری منتخب از راخمانینف و آثاری از بتهوون برای تماشاگران اجرا شد که البته حواشی این برنامه بر متن آن سایه انداخت.

بنیاد رودکی طی روزهای گذشته با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: «با توجه به مشکلات پزشکی و به درخواست شهرداد روحانی، رهبر دائم ارکستر سمفونیک تهران، تازه‌ترین کنسرت این ارکستر به رهبری منوچهر صهبایی اجرا می‌شود.» اطلاعیه‌ای که شنیده‌ها حکایت از دلخوری و واکنش تند صهبایی به آن داشت و همین دلخوری هم احتمالاً جرقه اصلی حواشی دیشب بود.

صحبت‌ها و انتقادات تند صهبایی در واکنش به این اطلاعیه در حاشیه اجرا، باعث شد تازه‌ترین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران تبدیل به پرحاشیه‌ترین کنسرت این ارکستر در سال‌های اخیر شود. کما اینکه غیبت ناگهانی و طولانی مدت شهرداد روحانی در هفته‌های اخیر نیز در برخی محافل غیررسمی و رسانه‌ای باعث طرح برخی شایعات و حرف و حدیث‌ها درباره پشت پرده این جدایی شده بود.

اظهارات منوچهر صهبایی علیه شهرداد روحانی

منوچهر صهبایی رهبر مهمان ارکستر سمفونیک تهران، قبل از شروع کنسرت ضمن انتقاد از عملیات عمرانی «پهنه رودکی» که به گفته او در رفت و آمد مخاطبان تاثیر منفی گذاشته توضیح داد: من به هیچ عنوان قرار نبود که در این کنسرت ارکستر سمفونیک تهران، به عنوان رهبر حضور داشته باشم اما گویا رهبر ارکستر سمفونیک تهران به دلیل مشکلاتی که به وجود آمده بود، دو هفته پیش بدون اینکه با مسئولان بنیاد رودکی صحبتی کرده باشد، از ایران فرار کرده است! بنابراین اگر چیز دیگری همچون دلایل پزشکی و از این دست مسائل نوشته‌اند من قبول ندارم.

وی افزود: من در کنسرت امشب به این دلیل حضور پیدا کردم که آقای سهرابی (معاون تولید هنر و آموزش بنیاد رودکی) از من خواهش کرد تا رهبری ارکستر را به عهده بگیرم. من هم چون دوست داشتم کمک کنم این حضور را پذیرفتم. در حالی که فشار سنگین ناشی از رهبری ارکستر کنسرت نمایش «مری پاپینز» بارها من را راهی اورژانس کرد و حتی روزهای گذشته مجبور شدم آپاندیسم را عمل کنم. با وجود این شرایط قبول کردم تا در این کنسرت حضور داشته باشم.

صهبایی با ابراز تاسف و ناراحتی از اتفاقات ناگوار هفته‌های گذشته در کشور از جمله جان‌باختن تعدادی از هموطنان در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی، مراسم تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان و سیل استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: اجرای این کنسرت حداقل ۱۰ جلسه تمرین نیاز داشت، ولی خوشبختانه نوازنده‌ها خیلی خوب بودند و ما با دو جلسه تمرین توانستیم برنامه خوبی را ارائه دهیم. به هر حال وقایع اخیر کشور باعث تاسف است و ما هم نمی‌توانیم به این اتفاقات بی‌تفاوت باشیم. ما دلمان می‌خواهد کار کنیم تا اینکه اعتصاب کنیم. ما کارمان را انجام می‌دهیم. شعار ما سکوت است اما سکوتی که پیام آور صلح و دوستی است.

بعد از این جملات صهبایی بود که یکی از تماشاگران سالن که با صدایی بلند اعلام کرد: «درست نیست شما پشت سر همکار خود چنین حرفی بزنید که فرار کرده است!» و صهبایی نیز در واکنش به این صحبت‌ها در اظهارنظری عجیب گفت: «مطرب باید بره دنبال جایی که مطربی‌اش رو بکنه!». این دیالوگ موجب شد برخی از مخاطبان دیگر در سالن نیز نسبت به اظهارات این تماشاگر واکنش نشان دهند.

استراحت نیم ساعته‌ای که حاشیه‌ها را دوچندان کرد

پس از صحبت‌های صهبایی که در برخی از مقاطع با واکنش انتقادی تعدادی از نوازندگان حاضر بر روی صحنه نیز همراه بود، ارکستر سمفونیک تهران به اجرای قطعاتی از راخمانینف و بتهوون پرداخت. اما با پایان یافتن این بخش بود که آنتراکت معمول ۱۰ دقیقه‌ای بین بخش اول و دوم کنسرت، حاشیه جدید دیگری را رقم زد.

پس از گذشت زمانی حدود بیست دقیقه‌ای بود که به دلیل حضور نیافتن به موقع گروه نوازندگان روی صحنه، تماشاگران نیز متوجه حواشی رخ داده در پشت صحنه کنسرت شدند. کما اینکه برخی از آن‌ها در نقاط مختلف جایگاه تماشاگران با دست زدن‌هایی که نشانه اعتراض بود، خواهان حضور یکی از مدیران برگزاری کنسرت یا نوازندگان برای توضیح درباره دلایل تاخیر شروع قسمت دوم برنامه بودند.

این شرایط نیز در حالی رقم خورد که شنیده شد منوچهر صهبایی به دلیل این شرایط پیش آمده به لحاظ جسمانی دچار عارضه قلبی شده به حدی که تعدادی از افراد به دنبال تماس با اورژانس برای حضور در تالار وحدت برای مراقبت‌های پزشکی و رسیدگی به حال جسمی وی بودند.

هم زمان شنیده شد بعد از پایان بخش اول کنسرت، تعدادی از نوازندگان ارکستر تصمیم گرفتند به دلیل اظهارات ابتدایی صهبایی درباره شهرداد روحانی، روی صحنه حاضر نشوند. فضایی که هم فضای پشت صحنه ارکستر را تحت تاثیر قرار داده بود و هم بسیاری از تماشاگران متوجه این امر شده بودند.

صحبت‌های کنسرت مایستر و اعتراضی که حاشیه را به تماشاگران کشاند

بعد از حدود نیم ساعت شنیده‌ها حکایت از آن داشت به دلیل اوضاع نامساعد جسمی منوچهر صهبایی و تصمیم تعدادی از نوازندگان ارکستر مبنی بر حضور نیافتن روی صحنه، بالاخره تصمیم بر این شده است که نوازندگان روی صحنه حاضر شده و به احترام تماشاگرانی که بلیت این کنسرت را خریداری کرده‌اند با در نظر گرفتن این نکته که منوچهر صهبایی روی صحنه حضور نداشته باشد، قطعاتی را بدون رهبر اجرا کنند.

محمدرضا کریمی کنسرت مایستر ارکستر سمفونیک تهران بعد از استقرار نوازندگان در محل اجرای خود خطاب به تماشاگران گفت: متاسفانه در بخش اول کنسرت بی‌احترامی به آقای شهرداد روحانی شد که ما تصمیم گرفتیم برنامه را در قسمت دوم اجرا نکنیم.

همین توضیح کوتاه که موید شنیده‌ها بود باعث شد این بار تعداد بیشتری از تماشاگران نسبت به این اقدام نوازندگان اعتراض کرده و در محل استقرار خود با صدای بلند نسبت به این تصمیم نوازندگان موضع‌گیری کنند. شرایطی که حتی باعث شد تعدادی از تماشاگرانی که در ردیف‌های مختلف سالن نشسته بودند، در واکنش به غیبت منوچهر صهبایی و این اقدام نوازندگان صندلی خود را ترک کنند.

جالب اینکه به نظر می‌رسید نوازندگان ارکستر نیز اجماع کلی روی این تصمیم نداشته‌اند و همین موضوع نیز به خودی خود باعث شد عده‌ای از تماشاگران در حمایت از صهبایی و تعدادی دیگر نیز در حمایت از اقدام نوازندگان به موضع‌گیری بپردازند. در این بین حسن سهرابی معاون تولید هنر و آموزش بنیاد رودکی، محمدرضا صفی مدیر داخلی ارکستر، امید صدیق مدیر روابط عمومی بنیاد رودکی، منیژه صهبایی، مسعود اله‌یاری و تعدادی دیگر از کارکنان تالار وحدت نیز تلاش زیادی می‌کردند تا اوضاع به سمت آرام شدن پیش رود.

سرانجام بعد از دقایقی بگومگوی پرحاشیه، نوازندگان ارکستر دو قطعه را بدون رهبر ارکستر اجرا کردند تا تماشاگران شاهد یکی از پرحاشیه‌ترین کنسرت‌های تالار وحدت در ماه‌های اخیر باشند. اما آنچه که در این شرایط می‌تواند برای مدیران بنیاد فرهنگی هنری رودکی حائز اهمیت باشد، لزوم اطلاع رسانی شفاف و صادقانه درباره این تغییر بود که اگر طی هفته‌های اخیر نسبت به دلایل کناره‌گیری، خروج، انصراف و یا غیبت موجه شهرداد روحانی صورت می‌گرفت، می‌توانست شرایط آرام تری را برای این کنسرت فراهم سازد.

این در حالی است که عودت بلیت‌های خریداری شده به تماشاگرانی که خواهان حضور در یک کنسرت ارکستر سمفونیک تهران بودند نیز می‌توانست یکی از راه‌های دلجویی از مخاطبان این کنسرت پرحاشیه باشد.

محمدرضا کریمی (کنسرت مایستر)، امیر مینو سپهر، فرزاد صیدی، عاطفه سادات حسینی، دانیال جورابچی، احسان شامی، عرفان شریف‌زاده، هومان جلالت، بهار فلسفی، محمد حسن ده لاری، فرشاد شیرانی، سارا نادری، سنا معزز، فرناز دارویی نوازندگان ویولن یک، عماد رضا نکویی، مونیکالران، مهوش عسگری، علیرضا چهره قانی، پیمان شامی، عرفان وکیلی، محمد امین واحدی، سارا بیرامزادگان، موژان میرزایی، محمد علی غریبی، نگین حاتمی، علیرضا گلستانه نوازندگان ویولن دو، ماکان خویی‌نژاد، هستی حامدسپاسی، پارسا هادی، کیانمهر کشاورز، شهرزاد مجد، میرنوید حمیدی، نرگس فلاح پسند، ویدا ملاحسنی نوازندگان ویولنسل، کاوه تسعیری، امین زمان خان، پژمان اختیاری، زهرا عبدالله زاده، آتنا زنگنه، الهام عادلی زاده، سیده صبا صفوی، مسعود پور بخت، مهدی منادی، علیرضا یزدی نوازندگان آلتو، پورنگ پور شیرازی، مهدی کلانتری، پروانه انارکی، رضا دست فال، علی فریوسفی، محمدرضا جبار نوازنده کنترباس، نازنین احمدزاده، کیمیا شعربافیان نوازندگان ابوا، شهرام رکوعی، مه سیما فلاحی، غزاله میرزازاده نوازندگان فلوت، مینلی دانلیان، یلدا احسانی نوازنده کلارینت، علیرضا متوسلی داراب، فرشاد محمدی نوازنده فاگوت، علی ضرابی، کامیار ماندگاریان نوازندگان ترومپت، سیامک کریم‌پور، سپهر عباسی، رامین براتی نوازندگان ترومبون، فرشاد شیخی، سیامک میردادیان، فاطمه یوسفی نژاد، نرگس تقی پور نوازندگان هورن، بابک میردادیان نوازنده توبا، محمدرضا پناهی نژاد نوازنده تیمپانی، کاوه میرحسینی، آرمین خیردان و فروف فضلی نوازندگان سازهای ضربی و کلاوسن گروه نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران در کنسرت پنجشنبه شب سوم بهمن ماه حضور داشتند.

برگزاری کنسرت با اجرای آثاری از آنتونیوسالیری، فرانتس شوبرت، لبرون و تعدادی دیگر از آهنگسازان مطرح موسیقی کلاسیک دنیا در فروردین ماه به رهبری مهمان منوچهر صهبایی در تالار وحدت، برپایی کنسرت با اجرای اورتور «اجراگر» از موتزارت، کنسرتو ساکسیفون از اریک لارسون، سمفونی شماره سه در لامینور اثر مندلسون به رهبری مهمان نصیر حیدریان، برگزاری کنسرت با اجرای سمفونی ۹ بتهوون به رهبری شهرداد روحانی در تالار وحدت، اجرای سوئیت سمفونی «شهرزاد» در تیر ماه به رهبری شهرداد روحانی در تالار وحدت، اجرای برترین موسیقی متن‌های دنیای سینما در مرداد ماه به رهبری شهرداد روحانی در تالار وحدت، برگزاری کنسرت سمفونی «قدرت سرنوشت» جوزپه وردی، «شاگرد جادوگر» پل دوکا، «بولرو» موریس راول و سمفونی «شماره ۴» بتهون در مرداد به رهبری مهمان نیکلاس کراوتز در تالار وحدت، اجرای قطعاتی از موسیقی کلاسیک کشورهای فرانسه و ایتالیا به رهبری نیما کشاورزی در آبان ماه، اجرای آثاری از لوریس چکناواریان در قالب پروژه «صلح و دوستی طی آذر ماه در تالار وحدت، اجرای کنسرت ویژه «بزرگداشت موسیقی جنگ» در آبان ماه به میزبانی تالار وحدت، اجرای قطعاتی از کلود دبوسی آهنگساز فقید فرانسوی از مبتکران و طراحان سبک امپرسیونیسم در موسیقی با تک‌نوازی هارپ طناز بیگی، ژوزف موریس راول آهنگساز فقید فرانسوی و آثاری سرگئی سرگئیه‌ویچ پروکفیِف آهنگساز و پیانیست روس و ایگور استراوینسکی آهنگساز روس و از هنرمندان تاثیرگذار موسیقی در قرن بیستم در دی ماه از جمله برنامه‌های ارکستر سمفونیک تهران در ماه‌های گذشته بوده است.

*مهر

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«اتفاق ترانه» برگزار می‌شود


«اتفاق ترانه» برگزار می‌شود

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اظهارات وزیر ارشاد درباره «موسیقی فجر ۳۵»/ تسلیم فضاسازی‌ها نشوید


اظهارات وزیر ارشاد درباره «موسیقی فجر ۳۵»/ تسلیم فضاسازی‌ها نشوید

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عرضه اینترنتی مستند «امیدی‌هِ» آغاز شد – اخبار سینمای ایران و جهان

عرضه اینترنتی مستند «امیدی‌هِ» به کارگردانی «علی زهیری» از امروز پنجشنبه ۳ بهمن ماه آغاز شد.

به گزارش سینماپرس، عرضه اینترنتی مستند «امیدی‌هِ» به کارگردانی «علی زهیری» و تهیه کنندگی سیدمحمدحسین حسینی از امروز پنجشنبه ۳ بهمن ماه آغاز شد.

در توضیح مستند «امیدی‌هِ» آمده است، ۲۲ دی‌ماه ۹۷ ویدئوی کوتاهی با این تیتر از شهر امیدیه در استان خوزستان، همه را شوکه کرد: «حمله ناجوانمردانه ماموران به خانه جانباز مدافع حرم با دستور دادستان وقت شهر امیدیه». مستند «امیدی‌هِ» روایتی است از پشت پرده‌ آن اتفاق، که هنوز برای همه مبهم است…
مخاطبان و علاقمندان می‌توانند درخواست خود برای تهیه و خرید مستند «امیدی‌هِ» را از طریق سایت www.ammaryar.ir و یا تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۷۹۵۹۱۰-۰۲۱ و۰۲۱۴۲۷۹۵۶۲۰ ثبت نمایند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مهمانان «اتفاق ترانه» چهل و چهارم معرفی شدند


مهمانان «اتفاق ترانه» چهل و چهارم معرفی شدند

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فیلم فرانسوی «پلیس» به جشنواره برلین می رود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: جشنواره برلین در حالی از فهرست فیلم های بخش «ویژه برلیناله» رونمایی کرد که در آن نام فیلمی فرانسوی با بازی پیمان معادی به چشم می خورد.

به گزارش سینماپرس، فستیوال برلین روز پنجشنبه ۲۳ ژانویه چند فیلم دیگر به فهرست فیلم های بخش «ویژه برلیناله» اضافه کرد.

از نکات جالب این فهرست حضور پیمان معادی بازیگر ایرانی در یکی از فیلم های این بخش است. معادی با فیلم فرانسوی «پلیس» یا «شیفت شب» ساخته آن فانتین و با بازی عمر سی و ویرجینی افیرا در نقش های اصلی به جشنواره برلین امسال می آید.

بنا به اعلام برگزار کنندگان جشنواره، فیلم «پلیس» در کنار فیلم «درس های فارسی» ساخته ودیم پرلمن محصول روسیه، آلمان و بلاروس و فیلم کلاسیک «پروفسور دیوانه» ساخته جری لوییس محصول ۱۹۶۳ در بخش «ویژه برلیناله» به نمایش در می آیند.

فیلم «درس های فارسی» ساخته ودیم پرلمن داستان یک زندانی یهودی است که برای آنکه در جریان هولوکاست به مرگ محکوم نشود ادعا می کند فارس است او تنها از این طریق می تواند زنده بماند.

پیش از این فهرست دیگری از فیلم های حاضر در این بخش اعلام شده بود. این فهرست تا پایان ماه ژانویه به ۲۰ فیلم خواهد رسید.

جشنواره برلین امروز همچنین از چند فیلم بخش «کلاسیک های برلیناله» نیز رونمایی کرد. در این فهرست فیلم هایی مانند «ماهی به نام واندا» ساخته چارلز کریشتون و «Il bidone» ساخته فدریکو فلینی به نمایش در می آیند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عکاسی از ۷۰ شاعر معاصر ایران ایده «اتفاق انتخابی» شد


عکاسی از ۷۰ شاعر معاصر ایران ایده «اتفاق انتخابی» شد

مشاهده خبر از سایت منبع