X

بایگانی بهمن 5, 1398

دفتر سینمایی

بردیا کیارس رهبر مهمان ارکستر سمفونیک تهران شد


بردیا کیارس رهبر مهمان ارکستر سمفونیک تهران شد

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

لوگوی فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» منتشر شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: لوگوی فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» به کارگردانی مهرداد خوشبخت رونمایی شد.

به گزارش سینماپرس، لوگوی فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» به کارگردانی مهرداد خوشبخت و تهیه کنندگی حسن کلامی رونمایی شد.

رونمایی از لوگوی فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰»

این لوگو توسط خانه طراحان انقلاب اسلامی طراحی شده است.

اولین نمایش این فیلم سینمایی در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر است.

علیرضا کمالی، حسن معجونی، ویدا جوان، شبنم گودرزی، حمیدرضا محمدی و نادر سلیمانی در این فیلم سینمایی ایفای نقش می کنند.

تازه ترین محصول مرکز فیلم و سریال سازمان اوج اثری در حوزه دفاع مقدس است که به شروع جنگ ایران و عراق می پردازد.  

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: «مردم غیور آبادان … شهر در آستانه سقوط قرار گرفته است!»

عوامل پشت صحنه این فیلم سینمایی عبارت است از نویسنده و کارگردان: مهرداد خوشبخت، تهیه کننده: حسن کلامی، بازیگران: علیرضا کمالی، حسن معجونی، شبنم گودرزی، حمیدرضا محمدی، نادر سلیمانی، ویدا جوان، یاسین مسعودی، رضا مسعودی، افشین طایی و وحید کرمانی، مدیر فیلمبرداری: مهدی جعفری، مدیر هنری: عبدالحمید قدیریان، مدیرتولید: رحمت عبدالله زاده، مدیر صدابرداری: جهانگیر میرشکاری، چهره پرداز: محمود دهقانی، مدیر برنامه ریزی و  و سرپرست گروه کارگردانی: امیرشهاب اسماعیلی، طراح صحنه: جعفر محمد شاهی، طراح لباس: زهرا صمدی، تدوین: سهراب خسروی، جلوه های ویژه بصری: جواد مطوری، جلوه های ویژه میدانی: محسن روزبهانی، آهنگساز: بهزاد عبدی، منشی صحنه: ساناز فراهانی، عکاس: علی نیک رفتار، فیلمبردار پشت صحنه: رضا رشیدی فر، مدیر تدارکات: حسن حیدرزاده، مشاور رسانه ای: مهرداد معظمی.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

وعده‌ی ادامه دار ثبت درخت عباس کیارستمی


وعده‌ی ادامه دار ثبت درخت عباس کیارستمی

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

حمایت ویژه پردیس‌های سینمایی شهرداری از فیلم‌های خانوادگی و دفاع مقدس – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: هاشم میرزاخانی مدیرعامل مؤسسه تصویر شهر تأکید کرد فیلم‌های خانوادگی، انقلاب و دفاع مقدس در پردیس‌های این موسسه از حمایت ویژه برخودار خواهند بود.

به گزارش  سینماپرس، هاشم میرزاخانی مدیرعامل مؤسسه تصویر شهر که پردیس‌های سینمایی ملت، راگا، تماشا، رازی و آزادی (مشترک با حوزه هنری) زیر نظر آن اداره می‌شود، درباره تولیدات آینده این مؤسسه به فارس گفت: با توجه به بازسازی و بهسازی این پردیس‌های سینمایی طی دو سال اخیر بودجه‌ای برای تولیدات سینمایی نداشتیم، اما تا کنون حدود ۲۰۰ فیلم و سریال در این موسسه تولید شده است و به زودی یک سریال ۹۰ قسمتی با همکاری سیمافیلم کلید می‌خورد.

مدیرعامل پیشین انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس درباره جایگاه این موضوعات در تولیدات آینده مؤسسه تصویر شهر اظهار داشت: یکی از اهداف جدی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران حمایت از فیلم‌های انقلاب و دفاع مقدس است. در شورای سیاستگذاری سازمان هم تأکید شده است که علاوه بر این موضوعات، حوزه‌های شهری، مسائل اجتماعی و فرهنگسازی زندگی شهروندی هم مورد تأکید است. تلاش داریم بتوانیم در این گونه‌ها اقدام کنیم. با آقای عظیمی مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس هم تعامل خوبی داشته‌ایم.

وی گفت: گام اول جدی که برای گونه فیلم‌های انقلابی و دفاع مقدسی داریم، این است که در تعداد سانس‌ها حمایت جدی می‌کنیم، چون این گونه در سالن‌های دیگر چندان دیده نمی‌شود. هم ما هم حوزه هنری در این مقوله شرایط مناسبی را با مدیران جدیدی که منصوب کرده است، رقم زده‌ایم. امیدواریم اتفاق خوبی بیفتد و چرخه تولید، عرضه و نمایش همه در کنار هم باشد. یعنی باید کاری بسازیم که بودجه تولیدش را باز گرداند.

میرزاخانی درباره نحوه تعامل مؤسسه تصویر شهر با حوزه هنری در پردیس سینمایی آزادی که به صورت مشترک سهیم هستند، تصریح کرد: مراوده خوبی داریم و کاملاً تعاملات جدی داریم و هر هفته جلساتی داریم. ضمن اینکه از نظر سیاست‌گذاری با یکدیگر دچار چالش نیستیم و شرایط، شرایط حمایت از سینمای پاک و خانواده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«لباس شخصی» یک کار شلوغ و چالش‌برانگیز بود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مهرشاد ملکوتی دارنده سیمرغ بهترین صداگذاری جشنواره سی و هفتم فیلم فجر برای «ماجرای نیمروز؛ رد خون»، فرآیند داوری در جشنواره فجر را غیرتخصصی می‌داند.

به گزارش سینماپرس، مهرشاد ملکوتی از جمله صداگذاران سینمای ایران است که در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، موفق به دریافت سیمرغ بهترین صداگذاری برای فیلم «ماجرای نیمروز: رد خون» شد.

این صداگذار درباره حضور خود در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، به مهر گفت: در این دوره از جشنواره فیلم فجر با ۳ فیلم سینمایی شامل «درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، «کشتارگاه» به کارگردانی عباس امینی و «لباس شخصی» به کارگردانی امیرعباس ربیعی، حضور دارم.

وی بیان کرد: هر کدام از آثاری که نام بردم، در حوزه صداگذاری چالش خود را داشتند، در این میان صداگذاری «درخت گردو» و «لباس شخصی» کارهای سخت و شلوغی بودند. اما «کشتارگاه» با توجه به فضای داستانی فیلم، دارای فضای خلوت‌تری بود.

این صداگذار سینمای ایران ادامه داد: با توجه به اینکه سبک فیلمبرداری و نحوه پرداخت به موضوع در «درخت گردو» همانند کارهای قبلی محمدحسین مهدویان است، شکل صداگذاری آن هم ترکیبی از «ایستاده در غبار» و «ماجرای نیمروز» است.

وی همچنین تاکید کرد: «لباس شخصی» یک کار شلوغ است و کار در آن برای من چالش‌برانگیز بود، به لحاظ صداگذاری از کارهای سخت بود.

این صداگذار سینما توضیح داد: اینکه کدام یک از این آثار می‌توانند در بخش صداگذاری و یا بخشهای دیگر جوایزی را دریافت کند، منوط به نظر و سلیقه داوران است، بارها شده است که در جشنواره فیلم فجر یک فیلم را دیده ام که از نظر من یک کار بسیار خوب است، اما حتی در لیست نامزدها هم قرار نداشته و هیأت داوران آن را نپسندیده اند.

وی بیان کرد: چینش بحث داوری فیلمها به خصوص در جشنواره فیلم فجر، یک کار تخصصی نیست و نمی‌توان گفت که بخشهای خاص به خصوص بحث فنی به صورت کاملاً حرفه‌ای داوری می‌شوند. به همین دلیل هیچ وقت نمی‌توان پیش بینی درستی از موفقیت یک فیلم در جشنواره فیلم فجر داشت.

صداگذار فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز: رد خون» ادامه داد: «درخت گردو» حتی در بخش صدابرداری نیز کار بسیار سختی داشته است. اساساً خود کار به لحاظ نوع پرداخت به گونه‌ای است که کار را برای صداگذار و صدابردار بسیار سخت کرده است.

ملکوتی در پایان گفت: اگر بخواهم بگویم امکان توجه و دیده شدن کدام یک از این ۳ اثر در بخش صداگذاری در داوری جشنواره امسال بیشتر است، می‌توانم نام «درخت گردو» را ببرم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تحریم جشنواره توسط سلبریتی‌های پر حاشیه لطف آنها به این جشنواره است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: معاون سابق فرهنگی شورای اجتماعی زنان گفت: تاکنون ایران و برنامه‌های داخلی آن از سوی غربی‌ها به ویژه آمریکا تحریم می‌شده است و امروز شاهد هستیم که سلبریتی‌ها پای خود را در جای پای آمریکایی قرار داده‌اند که دستش به خون جوانان این کشور آلوده است و این افراد از روش و منش آمریکا تبعیت می‌کنند.

به گزارش سینماپرس، فرشته روح‌افزا، معاون سابق فرهنگی شورای اجتماعی زنان در گفت وگو با شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ بااشاره به تحریم جشنواره فجر توسط سلبریتی‌ها اظهار کرد: تحریم جشنواره توسط سلبریتی‌های پر حاشیه لطف آنها به این جشنواره است. تاکنون ایران و برنامه‌های داخلی آن از سوی غربی‌ها به ویژه آمریکا تحریم می‌شده است و امروز شاهد هستیم که سلبریتی‌ها پای خود را در جای پای آمریکایی قرار داده‌اند که دستش به خون جوانان این کشور آلوده است و این افراد از روش و منش آمریکا تبعیت می‌کنند.

وی ضمن تشکر از برخی از سلبریتی‌هایی که در این دام گرفتار نشدند تصریح کرد: هرکسی که بخواهد ایران را ضعیف جلوه بدهد خودباخته است و فرقی ندارد ورزشکار باشد یا اینکه هنرمند چرا که این افراد زیر این پرچم و با این هویت بزرگ شده‌اند و کسی که هویت خود را می‌فروشد، شخصیت پوچی دارد و نمونه این بی‌هویتی اقدامی است که برخی از سلبریتی‌ها برای به دنیا آوردن فرزندان خود انجام می‌دهند.

این کارشناس مسائل فرهنگی با بیان اینکه غیبت چنین افرادی که آب به آسیاب دشمن می‌ریزند در جشنواره فجر به نفع نظام است خاطرنشان کرد: ترک کردن صحنه فرهنگ کشور از سوی کسانی که ضد فرهنگ را رواج می‌دهند برای فرهنگ کشور بهتر است؛ کشوری که سخت‌ترین تحریم‌های دارویی، اقتصادی و غذایی را پشت سر گذاشته است از چنین تحریمی هرگز نمی‌هراسد و این تحریم به آنها لطمه نمی‌زند در صورتی که این افراد نباشند، هنرمندان واقعی و شریف و انسان‌های فرهنگی فضای بیشتری برای عرضه و کار پیدا خواهند کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کارگاه برنامه ریزی تولید فیلم و اجرای آن

تعداد جلسات : ۱۰ جلسه
ساعات هر جلسه : ۳ ساعت
روزهای برگزاری : یک روز در هفته
مدت دوره :
توضیحات :

۱- مقدمه و مبانی
۲- خوانش فیلمنامه، اصطلاحات و رمزهای حرفه ای
۳- word
۴ – exel
۵ – وارد کردن اطلاعات در exel
۶ – برنامه ریزی و تهیه برنامه فیلمبرداری
۷- نحوه استفاده از نرم افزارهای کاربردی برای دستیار و برنامه ریز کارگران
۸- اجرای برنامه ( دستیار کارگردان: وظایف و چالش ها)
۹ – برنامه ریزی پیش تولید
۱۰ – مدیریت و برنامه ریزی پس از تولید

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های موسسه کارنامه گرفته و برای رزرو به صفحه کارگاه در سایت کارنامه مراجعه کنید

تلفن: ۲۲۷۴۵۱۷۸ – ۸۰

سایت: www.karnameh.org

دفتر سینمایی

نمایشنامه نویسی

نمایشنامه نویسی

مدرس: محمد چرمشیر

طول دوره: ۳ ماه ۱۲ جلسه ۳ ساعته

روز برگزاری: یک روز در هفته روزهای دوشنبه

علاقمندان در این دوره آموزشی به شیوه عملی و تئوری با اصول و مبانی نگراش نمایشنامه و شیوه درام پردازی سوژه آشنا می شوند.

علاقمندان می توانند جهت حضور در این کارگاه به سایت موسسه کارنامه مراجعه کرده و اقدام به رزرو اینترنتی نمایند

تلفن: ۲۲۷۴۵۱۷۸ – ۸۰

دفتر سینمایی

بنیاد رودکی بابت حواشی کنسرت ارکستر سمفونیک تهران عذرخواهی کرد


بنیاد رودکی بابت حواشی کنسرت ارکستر سمفونیک تهران عذرخواهی کرد

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

هنرمندان رسالت هنر تئاتر را فراموش کرده اند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رضا بهرامی گفت:باید برای یک نمایش، تحقیق و پژوهش کرد، از نظر من هنرمندان رسالت هنر تئاتر را فراموش کرده اند

به گزارش سینماپرس، رضا بهرامی از هنرمندان فعال عرصه تئاتر است که پیش از این به‌ عنوان دستیار کارگردان، بازیگر و هنرمند عرصه تئاتر کودک و نوجوان شناخته شده بود. در این سال‌ها بهرامی حضور فعالی در عرصه کارگردانی تئاتر دارد، قرار است  در سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نمایش «کریملوژی»   را بر روی صحنه بیاورد. او درخصوص نمایش «کریملوژی» در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: نمایش «کریملوژی» درواقع داستان کریم شیره‌ای، تلخک دربار ناصرالدین شاه است، کریم شیره‌ای تمام مشکلات جامعه را به صورت طنز و چالش برانگیز در محافلی که ناصرالدین شاه حضور داشت، بیان می‌کرد و شاه را از رفتار آدم‌های اطرافش مطلع می‌کرد. این شخص تا حدی برای ناصرالدین شاه عزیز بود که بعد از مرگش سه روز عزای عمومی اعلام می‌کند. متاسفانه هیچ نشان درست و دقیقی از آرامگاه او وجود ندارد، کریم شیره‌ای به عنوان یکی از پایه گذاران نمایش بقال بازی در تاریخ نمایش ایران وجود دارد.

وی افزود: این داستان تلنگری برای من بود تا بتوانم ثمیلی از آن را برای هنرمندان فعال کشور ارائه دهم و بگوییم او رسالت این هنر را به دوش کشید، اما هیچ آرامگاهی از او وجود ندارد. پیش از این نمایش «کریملوژی» را به صورت محیطی و کافه‌ای به اجرا بردم اما داستان آن متفاوت از «کریملوژی» است که آن را اجرا می‌کنیم. ایده اجرای این نمایش برای من بسیار جذاب بود بنابراین درخواست اجرای آن در مجموعه تئاتر شهر را دادیم منتهی «کهبد تاراج» به دلیل مشغله‌های کاری نتوانست متن نمایشنامه را بنویسد و من از مهران رنجبر که قلمی شیوا دارد، خواستم که نمایشنامه را بنویسد که بخشی از متن را بر اساس ایده‌های ذهنی و بخشی دیگر را بر اساس مطالعات خود نگارش کرد.

رضا بهرامی با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر فجر ویترین است، بیان کرد: پس باید ویترین را درست بچینیم و اگر ویترین جنسی نامرغوب باشد، فایده‌ای ندارد و شما زمانی می‌توانید این ویترین را نشان دهید که وسایل جدیدی در آن قرار دهید. متاسفانه جشنواره تئاتر فجر اینگونه شده که سر سال درب آن را باز و گردگیری می‌کنیم و مجدد درب آن را می‌بندیم. در صورتی که باید به دنبال خلاقیت باشید تا گروه‌های نمایشی جوان راهکار جدیدی در هنرهای نمایشی داشته باشند و اتفاق جدیدی را ایجاد کنند، اما متاسفانه این قضیه ایجاد نمی شود و بخشی از به دلیل سانسور است، سانسورهایی که از سمت مرکز هنرهای نمایشی اعمال می‌شود. در سینما که بازخوردهای بسیاری دارد، به راحتی مجوز داده می‌شود، ولی در تئاتر به یک اسم ساده، سختگیری می‌شود، تئاتری که در شرایط خوب بازخوردی خیلی کمتر از سینما دارد. این سانسورها نبوغ را از بین می‌برد.

او ادامه داد: بنابراین هنرمندان مجبور می‌شوند به متون درجه سه و چهار خارجی روی بیاورند که موضوعات آن‌ها با فرهنگ و جامعه ما مرتبط نیست. این گونه کار در تئاتر شو است، باید برای تئاتر وقت گذاشت، ولی برخی فکر می‌کنند که در ماه یک تئاتر را به اجرا ببریم و در فضای مجازی عکسمان منتشر شود تا دنبال کنندگان زیاد شوند؛ نباید در هنر اینگونه بود. باید برای یک نمایش، تحقیق و پژوهش کرد بعد آن را به صحنه برد. همین سبب می‌شود تا یک خط جدیدی برای هنر و جامعه ایجاد شود. از نظر من هنرمندان رسالت هنر تئاتر را فراموش کرده اند، غیر از این است که باید اندیشه و تفکری را خلق کنیم؟ غیر از این است که باید یک گام جلوتر از مردم باشیم؟ آیا نباید هنرمندان به مسئولان راهکار بدهند؟ آیا مسئولان نباید از هنرمندان مشکلات را جویا شوند؟

بهرامی با اشاره به اینکه نادر برهانی مرند از خانواده تئاتر بوده، اما تنها است، گفت: کسانی که سیاست گذاری اصلی جشنواره را انجام می‌دهند، باید از کارشناسان متخصص استفاده کنند. تفکرنداشتن و منطق برخی هنرمندان سبب انصراف آن‌ها از جشنواره می‌شود، هنرمند تحت هر شرایطی کار و اجرای خود را انجام می‌دهد و رسالت او همین است. شخصی در جنگ جهانی دوم به بهانه اجرای تئاتر برای کودکان، آدم‌ها را دور هم جمع می‌کرد و به آن‌ها تفکر، امید و انرژی می‌داد. پس زمانی که جشنواره بین المللی برگزار می‌کنیم، امید داریم که در این جشنواره اتفاقات خوبی رخ دهد، اگر تلنگری به یک نفر میان میلیون‌ها آدم وارد شود و در آینده بتواند آدم موفقی باشد، رسالت خود و جشنواره را به سرانجام رسانده است.

وی ادامه داد: ما ضد انقلاب و سیاسی نیستیم، ما فرزند این نظام، کشور و انقلاب هستیم. ما هنرمندان نقد اجتماعی را بیان می‌کنیم و در تئاتر و هنر ما این تلنگر باید دیده شود. نمی‌دانم چرا برخی از مسئولان فکر می‌کنند که در تئاتر کارهای سیاسی انجام می‌شود. مسئولان باید با گروه‌های تئاتری جلسه بگذارند و مشکلات را ریشه یابی کنند. اگر ما با هنر خود می توانیم که به مسئولان خط فکری بدهیم پس ما را حمایت کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع