X

بایگانی فروردین 20, 1399

دفتر سینمایی

پیش‌نویس نظام‌نامه تهیه‌کنندگی منتشر شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سازمان سینمایی پیش‌نویس نظام‌نامه تهیه‌کنندگی فیلم را منتشر کرد.

به گزارش سینماپرس، به منظور تعیین شرایط شکل‌گیری، نحوه فعالیت، رده بندی و ارتقای تهیه‌کنندگان حقیقی و حقوقی در حیطه‌های سینمایی و غیر سینمایی پیش نویس نظامنامه تهیه کنندگی فیلم در یک مقدمه، ۵ فصل، ۱۸ ماده و ۳ تبصره آماده شد.

سازمان سینمایی امیدوار است که صاحب نظران و کارشناسان با انتقادات و پیشنهادهای خود، به جامعیت این نظام نامه یاری رسانند.

از صاحب نظران و فعالان تقاضا می‌شود نظرات خود را تا پایان فروردین به نشانی [email protected] ارسال کنند تا با جمع بندی نهایی در اجران آن لحاظ شود.

پیش نویس نظام تهیه کنندگی فیلم در اینجا قابل مشاهده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ویدئو / کنسرت آنلاین، فرصتی برای ایجاد تنوع در خانه‌نشینی


ویدئو / کنسرت آنلاین، فرصتی برای ایجاد تنوع در خانه‌نشینی

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پایتخت کاری از یک گروه اقتصادی، سیاسی و هنری خودخواه و سود جوست/ کلاه گشاد «پایتخت ۵» را یادتان نرود! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: به تازگی نامه ای منتسب به جمعی از همکاران صداوسیما در فضای مجازی منتشر شده است که به نظر می رسد این سازمان باید در قبال آن روشنگری نماید.

به گزارش سینماپرس، به تازگی نامه ای با عنوان جمعی از اهالی رسانه ملی در فضای مجازی منتشر شد که با ادبیاتی تند و البته بظاهر مستند سعی می کند تا پرونده فصل ششم پایتخت را مورد بررسی قرار دهد. قطعا سینماپرس محتوای این متن را تایید نمی کند اما حجم گسترده انتشار این نامه در برخی گروه ها و کانال های قابل توجه و شان رسانه حکم می نماید تا سازمان صدا و سیما به مندرجات طرح شده در این نامه پاسخ دهد تا در رسانه ها منعکس گردد.

اما فارغ از محتوای جنجالی این نامه، نکته بسیار مهم پاسخ به یک پرسش ساده و بدیهی است که به نظر می رسد جنجال های ایجاد شده نباید باعث عدم پاسخگویی مدیران سازمان به آن شود. در شرایطی که تولید آثار ارزشی و استراتژیک در صدا و سیما جایگاهی ندارد و تولید این آثار با نظارت های شدید و سختگیرانه مواجه است، چگونه سریالی همانند پایتخت ۶ با هجمه به بنیان های سنتی خانواده ایرانی امکان ساخت و پخش یافته است!؟

اگر در مقابل این پرسش ساده افکار متخصصین و فعالان این حوزه اغنا گردد، مطالب منتشر شده در نامه ذیل نیز اهمیتی نخواهد داشت!

بخش هایی از این نامه جنجالی به این شرح است:

برادر عزیز و گرامی جناب آقای دکتر علی عسکری

با سلام و تبریک اعیاد شعبانیه و آرزوی صحت و سلامتی برای جنابعالی

۱-    آقای سیروس مقدم و همسر محترم ایشان خانم غفوری و شریک محترمشان آقای تنابنده آدم های جدید و تازه واردی نیستند که مسوولین سازمان نسبت به آنها شناخت نداشته باشند.

خصوصا در این سال ها موضع گیری ها و عملکرد آقای تنابنده که آقای مقدم را اداره می کند معلوم و مشخص است.

در مورد پایتخت نباید بگوییم کاری از سیروس مقدم، باید بگوییم کاری از یک گروه اقتصادی ، سیاسی و هنری … سازمان با این گروه طرف است.

۲-    رفتارهای خودخواهانه و سود جویانه ی این گروه اقتصادی باعث شد بین آنها و بخش های نمایشی سازمان آنقدر فاصله بیفتد که منجر به تعطیلی پایتخت شود.

تا اینکه در سال ۹۶ موسسه محترم اوج با ذوق زدگی فراوان ساخت پایتخت ۵ را بدون هماهنگی و مشورت با تلویزیون به این گروه سپرد. و این گروه از بی تجربگی بچه های اوج سوء استفاده کرد و با دستمزد دو نیم برابر نرخ واقعی و تبلیغ هنرمندانه و گسترده از توریسم ترکیه، کلاه گشادی … گذاشتند و مدیر وقت شبکه یک سیما نیز متاسفانه تبلیغات کشور ترکیه را پخش کرد و برای اینکه جلوی اعتراض ها را بگیرند و تبلیغات عجیب و غریب غیر قانونی کمتر جلب توجه کند، با نمایش جنگ با داعش کار را پایان دادند.

۳-    آقای زین العابدین مدیر محترم شبکه یک سیما که عملکرد ایشان در شبکه های سه و پنج قابل بررسی و مشاهده است … در جشنواره ای سینمایی از آقای مقدم خاضعانه خواهش می کنند که برای ساخت پایتخت ۶  اقدام کند و ایشان قبول می کنند.

آیا ایشان خودجوش این اقدام را می کنند؟ یا از طرف … رئیس سازمان این ماموریت را داشته اند؟ ما اطلاعی نداریم.

اما می دانیم که بخش های نمایشی سیما و معاونت سیما از این اقدام اطلاعی نداشته اند، …

۴-    همه می دانند یکی از  اختلافات مهم تلویزیون با این گروه خودخواه اقتصادی، درخواست نامعقول دستمزدهای نجومی و غیر متعارف بوده است… ت.

الف) نویسنده کیست؟

نداریم  شاید آرش عباسی! (هجو نویس ضد انقلاب) و آقای تنابنده خودشان هستند نظارت می کنند.

ب) متن را چه زمانی تحویل می دهید؟

متن را تحویل بدیم! ما در این سال ها برای کسی متن نفرستاده ایم

ج) ناظر کیفی؟

ما خودمان ناظر هستیم و از ما بهتر پیدا نمی کنید.

د) برآورد هزینه چقدر است؟

دو تا سه برابر پروژه قبلی (یعنی ۴ برابر نرخ واقعی)

به هر حال این پایتخت بدون نظارت با هزینه سرسام آور و غیر معقول … ساخته می شود و طبق سنوات گذشته، مدیران شبکه برای بازدید از روند تولید سریال به زیراب مازندران می روند. اما همراهان ویژه ای هم دارند. آقای شهریاری معاون محترم مالی و اداری … و مدیر کل محترم روابط عمومی سازمان آقای رنجبران … می باشند.

تنها نظارت سازمان در تولید این سریال همین مهمانی بود، که به خوردن و آشامیدن و فیلم برداری و گرفتن عکس های یادگاری ختم گردید و این مهمانی با شکوه از برنامه شما و سیما پخش گردید.

حالا زمان پخش فرا رسیده و قرار است آقای الماسی مدیر محترم فیلم و سریال شبکه یک، بازبینی کنند. آقای الماسی … وقت زیادی می گذارند و اشکالات زیادی هم می گیرند که گروه سازنده طبق معمول زیر بار اصلاحات نمی روند و مدیر محترم شبکه ناچارا آقای مهدی فرجی را که خودشان تهیه کننده سریال دیگری به نام نون خ هستند – و به خاطر نشان دادن چهره منفی از روحانیت در سریال نون خ که باعث شد تلویزیون دیگر اجازه ندهد شخصیت روحانی در کارهای طنز حضور داشته باشد – ایشان را به عنوان داور و حکم بین شبکه و سازندگان پایتخت می پذیرند.

با این وجود آقای الماسی و پخش شبکه یک … قبول نمی کنند و بسیاری از صحنه های زشت و مخرب را حذف می کنند.

آقای تنابنده و دوستانشان در شبکه های اجتماعی با فشار ها و شانتاژهای خود به این رویه اعتراض کردند که باعث شد متاسفانه بسیاری از صحنه های بد و تخریب کننده ی نهاد خانواده و فرهنگ عمومی از جمله سکانس آخر از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش گردید.

ریاست محترم سازمان در نتیجه ی فشار افکار عمومی و منتقدان، با تاخیر دستور دادند که بررسی شود “که آیا پخش این صحنه ها، اشتباه، بی توجهی، عملیات مرموز و فتنه انگیز ستون پنجم دشمن بوده است یا خیر؟ “

جناب آقای دکتر عبدالعلی علی عسکری ریاست محترم سازمان

… لطفا بفرمایید در ماجرای مرکز کیش و شبکه پنج چرا یک شبه آن مدیران … را عزل کردید و آبروی آنها را بردید و حالا … دستور تحقیق و و بررسی دادید!

الف)   چرا … از شورای کذایی فیلم نامه … مجوز ساخت نگرفته اند؟

لطفا بفرمایید این شورا کارش چیست؟ و تا حالا چه کرده است و چرا تهیه کنندگان، این شورا را قبول ندارند؟

ب)   چرا مدیر شما … در مواجه با آقای تنابنده و همکاران ایشان اینقدر ضعیف، ذلیل و خودباخته عمل کردند …

ج) همه از سوابق آقای تنابنده اطلاع دارند و همه می دانند که همه کاره ی آقای سیروس مقدم فردی است به نام تنابنده …

حتی در برنامه … شب های ماست مالی! که دوشنبه شب از شبکه پخش گردید آقای مقدم اعتراف کردند همه کاره ما در این سریال آقای تنابنده بوده و هستند.

 اگر مدیر شما اطلاع نداشته اند، موجب تاسف است و اگر دانسته عمل کرده اند، موجب غم و اندوه و تاثر است، تاثر برای تلویزیون و برای سازمانی که رییس آن شما هستید.

جناب آقای علی عسکری آیا قبول داریدکه در این سال ها اکثر نهاد های کشور پیشرفت و تعالی داشته اند، اما سازمان ما هر روز ضعیف تر، از هم گسیخته تر و بیچاره تر شده است.

آیا قبول دارید که در همه بخش ها ضعیف عمل کرده اید؟

در همین تلویزیون که ما در آن کار می کنیم، چقدر دخالت های بیجا و نسنجیده و شتابزده داشته اید؟

چقدر مدیر بی تجربه و نا مربوط تحمیل کردید و چقدر بین شبکه ها تبعیض قائل شدید؟



اگرخجالت آور نیست صورت جلسات یکشنبه ها با مدیران سیما و سه شنبه ها با معاونین سازمان را منتشر کنید.

مثلا برای بهبود اوضاع نمایش … مدیرکل فیلمنامه منصوب کردید… د. حالا بگویید چی شد؟ کدام فیلمنامه را تولید کردند و آن آقا کجاست؟

شورای عالی نظارت بر فیلمنامه تشکیل دادید. بفرمایید با آن آدم ها تا حالا یک فیلمنامه تصویب شده است؟ آیا خودشان همدیگر را قبول دارند؟ آیا سیما فیلم، مدیران شبکه ها و مدیران فیلم و سریال این شورا را قبول دارند؟

….

حجم آگهی ها را دو تا سه برابر کردید که یک مخاطب معمولی از تماشای این همه آگهی بازرگانی هم متنفر می شود هم وحشت می کند. آگهی هایی که نه تنها کمکی به رونق اقتصادی نمی کند، بلکه موجب ترویج فرهنگ مصرف گرایی هم می شود مانند تبلیغ روغن، رب گوجه فرنگی، بیسکویت، آب میوه و مواد خوراکی غیر ضروری و … آیا درآمد سازمان هم دو تا سه برابر شده است؟

در دوره شما هزینه تولید برنامه ها و دستمزدهای چهره ها یا سلبریتی ها … و تهیه کننده های آنها چند برابر شده است، اگر نمی دانید از مالی شبکه ها خصوصا یک، سه و نسیم سوال بفرمایید.

چرا دستمزد آقایان …  ۵ تا ۱۰ برابر افزایش یافته است؟

نوروز امسال که فرصت بی نظیری برای آشتی با تلویزیون بود با برنامه های بی کیفیت و پر هزینه سال تحویل و سریال های بی محتوا و مسابقات ضعیف هدر رفت.

چرا اینقدر سیما را ضعیف و مالی اداری ها را بزرگ کردید؟

همین سریال پایتخت اولش چی بود در دوره شما چی شد چرا؟

لطفا میهمانان دورهمی را در ایام نوروز مرور کنید.

آیا اطلاع دارید چند خواننده نا مربوط، چند هنرپیشه تکراری میهمان این برنامه گران قیمت … بوده اند؟ و آیا تهیه کننده این برنامه را می شناسید؟ و بفرمایید که این برنامه کدامیک از اهداف سازمان و انقلاب اسلامی را پیگیری می کند.

آقای علی عسکری از زمانی که تصمیم گیری برای اداره سازمان از جام جم به خارج از جام جم، … انتقال پیدا کرد … هر روز اوضاع سازمان بدتر شده است به طوریکه در سراشیبی کامل قرار گرفته است، تند تر از سراشیبی جام جم… م.

آخرین توصیه ما  …  قرار است نون خ ۲ پخش گردد.

آقای آقاخانی کارگردان محترم، یک تنابنده ضعیف شده است، نشان دادن قوم محترم کرد، همه اش رقص و آواز، اختلاط زن و مرد و دعوی و پرخاشگری و دروغ گویی نیست. حواستان باشد پخش این سریال، سازمان و جنابعالی را بیش از این زیر سوال نبرد … در مجموع مواظب تعریف و تمجید ها و رفتار متملق ها و چاپلوسان باشید.

در پایان به اطلاع می رسانیم که درباره فساد در بخش های گوناگون و ناکارآمدی مدیران سازمان حرف ها و سخن های زیادی داریم که در نامه ای خصوصی به اطلاع شما می رسانیم امیدواریم موثر واقع گردد.

جمعی از همکاران دلسوز شما در سازمان

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ماکان بند قطعه «یه لحظه نگام کن» را در «خانه» اجرا کرد


ماکان بند قطعه «یه لحظه نگام کن» را در «خانه» اجرا کرد

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پیام تبریک رئیس سازمان بسیج هنرمندان به مناسبت روز هنر انقلاب


پیام تبریک رئیس سازمان بسیج هنرمندان به مناسبت روز هنر انقلاب

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«مرتضی باقرنژاد» مدیرکل امور اداری و پشتیبانی سازمان سینمایی شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مرتضی باقرنژاد به عنوان مدیرکل امور اداری و پشتیبانی سازمان سینمایی منصوب شد.

به گزارش سینماپرس، به پیشنهاد معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و با حکم حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی، مرتضی باقرنژاد به عنوان مدیرکل امور اداری و پشتیبانی سازمان سینمایی منصوب شد.

حسین انتظامی در این حکم، اهتمام ویژه نسبت به وظایف و مأموریت‌های محوله در حوزه اداری و پشتیبانی و رفاهی کارکنان با تاکید بر ارتقای منزلت و کرامت همکاران و تعامل سازنده با سازمان امور اداری و استخدامی کشور و واحدهای مرتبط وزارت متبوع را از اهم وظایف باقر نژاد بر شمرده است.

ریاست دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدت ۷ سال، مشاور اجرایی معاونت امورهنری ۷ سال، مشاور معاون اداری و مالی وزارتخانه متبوع، معاونت اداره کل موسیقی و عضویت در هیأت مدیره بنیاد آفرینش‌های فرهنگی و هنری نیاوران از جمله سوابق کاری مرتضی باقر نژاد است.

صبح امروز حکم مدیر کل جدید اداری و پشتیبانی سازمان سینمایی توسط معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان سینمایی به وی اعطا شد.

پیش از این زنده یاد پرویز شیرمحمدی عهده دار این مسئولیت بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پیام رئیس سازمان بسیج مستضعفین به مناسبت روز هنر انقلاب


پیام رئیس سازمان بسیج مستضعفین به مناسبت روز هنر انقلاب

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عوامل نظارت در تلویزیون یا سهل‌انگارند یا ولنگار! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کارشناس رسانه اعتقاد دارد صداوسیما باید خطایش در حواشی سریال “پایتخت” را می‌پذیرفت و با بحثی جدید ادامه‌اش نمی‌داد؛ باید با این سهل‌نگاری یا وادادگی در نظارت برخورد جدی شود.

به گزارش سینماپرس، تلویزیون مدتی است که مشکلات عدیده در جایگاه نظارت، گریبانش را گرفته، گاهی اوقات این معضلات، تشویش اذهان عمومی و شائبه‌های جبران‌ناپذیری را برای رسانه‌ای چون سازمان صداوسیما فراهم می‌آورد. در سریال‌های تلویزیونی مشکلات به‌مراتب بیشتر و عمیق‌تر است. سریال‌های بااصالتی چون “پایتخت” هم بی‌نصیب نشدند.

بعد از انتقادها و بالا رفتن حاشیه‌ها رئیس صداوسیما برای چندمین بار وارد مسئله شد و نامه‌ای به معاون سیما نوشت و از او خواست مجدّانه حواشی این مسئله را بررسی کند.

اما شب گذشته میزگرد بررسی سریال پایتخت ۶ از شبکه اول سیما با حضور مهدی فرجی مشاور پروژه و البته مدیر سابق شبکه ۱، سیروس مقدم به عنوان کارگردان و دو منتقد دیگر حضور داشتند و به سؤالات پاسخ می‌دادند. علاوه بر اعلام چهار قسمته شدن، پایان سریال “پایتخت” و موضوعات مطرح شده در سریال مورد بحث قرار گرفت.

عباس سلیمی‌نمین کارشناس رسانه در واکنش به برگزاری این میزگرد و مشکلات سریال “پایتخت” و البته عدم نظارت درست در تلویزیون با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت‌وگویی کرد. او در جریان این گپ و گفت اشاره کرد: میزگردی که راجع به سریال “پایتخت” برگزار شد خیلی تأسف‌آورتر از خطایی بود که صورت گرفته است. خطایی که حقیقتاً صداوسیما باید آن را می‌پذیرفت و به این بحث‌ها خاتمه می‌داد. هیچ نیازی هم به برگزاری میزگرد، آن هم میزگردی که کاملاًً هدفش توجیه این قضیه و به نوعی فرار از پذیرش این خطا است. ناگفته‌نماند که چنین حرکت‌های نسنجیده‌ای منجر به ادامه بحث‌ها و حاشیه‌ها می‌شود.  

وی افزود: صداوسیما باید از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مختلف در زمینه‌های متنوع بهره ببرد؛ از صدابردار و فیلمبردار توانمند گرفته تا نویسنده و کارگردان و بازیگران؛ اما هیچ‌کدام از اینها نباید بتوانند تمایلات خودشان را بر محتوا و خط و مشی اصلی صداوسیما غلبه بدهند. صداوسیما سرمایه‌گذاری چندین‌ساله‌ای بر روی سریال “پایتخت” داشته و در سال‌های گذشته صاحب قوت‌هایی هم بوده است. فیلمنامه سریال هم جذاب و مفرح بود و هم آموزنده! اما امسال در “پایتخت”۶ نه فیلمنامه دیدیم و نه آموزندگی. ضمن اینکه فرصتی را به بعضی از عوامل دادند که آنها تمایلات‌شان را دنبال کنند. اینجا مشخص است که خطایی صورت گرفته است. یعنی در واقع کسی باید از جانب صداوسیما بر روند این سریال نظارت می‌کرده و سیاست‌ها را به خوبی براساس آن سرمایه‌گذاری‌ها اعمال می‌کرده است؛ و اینجا باید بررسی شود که سهل‌انگاری بوده یا وادادگی رخ داده است. در هر دو صورت این فرد یا افراد، مقصرند و طبیعتاً باید بلافاصله برخورد شود.

تلویزیون، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، شبکه یک، سریال ایرانی، سریال پایتخت،

این کارشناس رسانه، تأکید کرد: ما در این سریال شاهد کپی‌پرداری‌های ناشیانه از برخی فیلم‌های قبل انقلاب بوده‌ایم. به لحاظ فنی “پایتخت” بسیار ضعیف بود و در دکوپاژ و دیگر مسائل خصوصاً فیلمنامه و قصه حرفی برای گفتن نداشت. می‌دانید که اساس سریال بر قصه بنا شده و اما این سریال از فقدان قصه رنج می‌برد و نتوانست معنا بگیرد. این سریال یکسری خرده قصه‌ دارد که به صورت باسمه‌ای به هم وصل شده‌اند که خود همان قصه‌ها هم از ضعف‌ها و تناقض‌های اساسی برخوردار است. مصداق بارز آن بخش مواد مخدر که به آن متناقض پرداخته شده است. زیرا در جایی می‌گویند نماینده مجلس از آن مطلع است اما در نهایت می‌بینیم که او را بازداشت می‌کنند. اگر از طریق پلیس در جریان گذاشته شده و کاملاً او را با این قضایا همراه کرده‌اند، بازداشت چه معنی می‌دهد. یا موضوع دستِ بی‌قرار شخصیت بهبود که در آنجا هم این تناقض را می‌بینیم. اینها بیشتر از طنز آموزنده، مضحک است.

وی با اشاره به وصله ناجور کرونا به داستانِ “پایتخت”، افزود: وقتی سریال “پایتخت” دچار مشکل قصه می‌شود به یک باره می‌بینید فردی لکنت زبان پیدا می‌کند؛ چرا به صورت بسیار سست و بی‌مبنایی، این لکنت زبان اتفاق می‌افتد؟ بنابراین این خرده قصه‌ها هم بسیار بی‌معنا و ضعیفند. حتی در موضوع کرونا به صورت وصله ناجوری، این خرده داستان‌ها به هم متصل شده‌اند. شخصیت “بهبود” مورد کنترل قرار می‌گیرد که هیچ علائمی در این زمینه ندارد؛ لرزش دست که جزو علائم نیست. بنابراین این سریال نه قصه و نه فیلمنامه ندارد؛ همه تقصیرها هم به گردن نداشتن نظارت است که اگر نظارت داشتند شاهد این اتفاقات نبودیم.

سلیمی‌نمین با اشاره به اینکه عوامل نظارت یا سهل‌انگارند یا ولنگار، گفت: عواملی که صداوسیما برای ساخت سریال به خدمت گرفته آنها تمایل خودشان را به گونه‌ای ناشیانه و سست پیش بردند و از فیلم‌های قبل انقلاب کپی‌برداری‌های ضعیفی را به عمل آوردند. خود کپی‌برداری از آن فیلمفارسی‌ها معلوم نیست چه نتیجه‌ای برای جامعه خواهد داشت. بنابراین فکر می‌کنم بهتر این بود صداوسیما بپذیرد عوامل نظارتی‌اش یا سهل‌انگاری کرده‌اند و یا به سمت ولنگاری سوق پیدا کرده‌اند. طبیعتاً از این دو حالت خارج نیست. نشان می‌دهد نظارتی وجود نداشته و اگر نظارتی وجود داشت به واقع این کپی‌برداری‌های ناشیانه صورت نمی‌گرفت.

وی با اشاره به اینکه صداوسیما باید با شخص یا اشخاص خاصی برخورد کند و آنها هم از مردم عذرخواهی کنند، افزود: در سریال‌ها قصه اساس کار را تشکیل می‌دهد برخلاف فیلم که شخصیت‌ محور است.   قصه در تمام بخش‌های سریال به عنوان نخ تسبیح این‌ها را به هم متصل می‌کند اما این انسجام را در این سریال سراغ نداریم. در هر قسمت موضوعی برخورد شده و بسیار ضعیف و سست است و نشان می‌دهد روی قصه کار شده و طرح و فیلمنامه نداشته و به نظرمن این فقر و فقدان فیلمنامه‌ای مشکل ایجاد کرده است. به گونه‌ای در صحبت‌ها و در جریان ساخت فیلم روی مخاطب زیاد سریال تأکید داشته‌اند که ضعف‌ها را می‌پوشاند. کار درستی نیست با این نوع میزگردها، به این بحث‌ها ادامه دهند صداوسیما به نظرمن باید با عوامل خاطی برخورد کند و سرنوشت این بررسی و برخوردها را نیز اعلام کند و آنها هم از مردم  عذرخواهی کند؛ چرا که عوامل نظارت‌کننده به وظایف خودشان، عامل نبودند.

*تسنیم

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اجرای خانگی ارکستر ملی ایران از اثر حسین دهلوی + ویدیو


اجرای خانگی ارکستر ملی ایران از اثر حسین دهلوی + ویدیو

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کارگردان «درخت گردو» کارشناس سینمای شهید آوینی می شود! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: شبکه چهار سیما به مناسبت سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی ویژه برنامه سه قسمتی «میراث مرتضی» را روی آنتن می برد که از مهدویان تا همسر شهید آوینی در آن حضور دارند.

به گزارش سینماپرس، تولید مستندهای روایت فتح در سالهای دفاع مقدس، یکی از شاخص ترین تجربه های تلویزیونی آن سالها بود که ابتدا در گروه جنگ و سپس در گروه روایت فتح پیگیری شد. لحن، زبان و جهان خلق شده در این مستندها، تجربه منحصربه فردی از تولید مستند جنگی به حساب می آمد که نقش سید مرتضی آوینی در به دست آمدن این لحن و زبان، نقشی انکار ناپذیر بود. پس از گذشت نزدیک به سه دهه از شهادت سید مرتضی آوینی، مستندهای روایت فتح همچنان در حافظه ایرانیان ماندگار است و حتی در مواردی راه خود را به خارج از مرزهای ایران نیز باز کرده و دستمایه پژوهش های سینمایی و فرهنگی شده است. علاوه بر آن، نسل جدیدی از مستندسازان و سینماگران همچنان با استفاده از ویژگی های مختلف سبکی و محتوایی مستندهای روایت فتح دست به تجربه های مختلفی در این سالها زده اند.

برنامه «میراث مرتضی»، تلاشی است برای بازخوانی آثار و اندیشه های آوینی و بررسی تجربه هایی که توسط دوستان، همکاران و شاگردان او در سالهای پس از شهادتش انجام شده است.

حسین محمودیان اجرای «میراث مرتضی» را برعهده دارد که در هر قسمت میزبان ۲ کارشناس می شود. «سینمای شهید آوینی»، «تجربه زیسته با شهید آوینی» و «انفجار اطلاعات» عناوین قسمت های این ویژه برنامه است.

در قسمت اول مجری برنامه میزبان محمدحسین مهدویان کارگردان سینما و هادی بهروز فیلمبردار سینما می شود و با آنها در خصوص سینمای شهید آوینی گفتگو می کند.

حجت الاسلام عباس محسنی پژوهشگر فرهنگی و محمدرضا ابوالحسنی نویسنده و پژوهشگر فرهنگی مهمانان دومین شب از برنامه «میراث مرتضی» خواهند بود.

سومین قسمت از این ویژه برنامه با حضور مریم امینی همسر شهید آوینی و مهدی همایونفر همکار شهید آوینی با موضوع «انفجار اطلاعات» پخش می شود.

«میراث مرتضی» به تهیه کنندگی مصطفی پورمحمدی محصول گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما است که در سه قسمت چهارشنبه ۲۰ فروردین ساعت ۲۲ و پنجشنبه و جمعه ساعت ۲۳ از شبکه چهار پخش می شود

مشاهده خبر از سایت منبع