X

بایگانی اردیبهشت 5, 1399

دفتر سینمایی

تجلیل جمعی از هنرمندان از کادر درمانی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: جمعی از هنرمندان بسیجی با حضور رئیس سازمان بسیج هنرمندان و رئیس سازمان بسیج رسانه از کادر درمان بیمارستان بقیه‌الله الاعظم(عج) به دلیل خدمات ارزنده در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا تجلیل کردند.

به گزارش سینماپرس، رئیس سازمان بسیج هنرمندان امیر نصیربیگی، رئیس سازمان بسیج رسانه کشور، مسعود بصیری رئیس سازمان بسیج هنرمندان تهران بزرگ، صمدی نیاهمراه با تیم فوتبال هنرمندان،   آقایان حسین یاریار، یوسف سیدی، سعید عسگری و جمعی از هنرمندان مطرح سینما و تئاتر کشور از جمله علی سلیمانی، سیدعلی صالحی، هدایت هاشمی، حسین پرستار، محمدتقی فهیم، داود نیکنام، میلاد جباری مولانا، علی کاظمی، فرشید فهیم، سیدزاده، سیروس همتی، میرزایی با عنوان #هنرمندان _حامی _سلامت امروز (پنج‌شنبه ۴اردیبهشت ماه) با حضور در بخش های بیمارستان و از کادر پرستاری بیمارستان بقیه الله الاعظم(عج) تجلیل کردند.

بنا بر این گزارش، این هنرمندان از کادر درمان با اهدای بسته فرهنگی و بهداشتی و لوح یادبود این بیمارستان که در خط مقدم مبارزه با ویروس منحوس کرونا قرار دارند، قدردانی کردند.

همچنین دکتر حسین صمدی نیا رئیس بیمارستان بقیه الله الاعظم(عج) در حاشیه این مراسم، توضیحاتی در خصوص فرایندهای درمانی بیماران مبتلا به کرونا ارائه و به گوشه ای از عملکرد بیمارستان بقیه الله(عج) در مواجهه با شرایط بحرانی کرونا اشاره کرد.

در پایان لوح یادبودی مزین به نام هنرمندان برای قدردانی به امضاء هنرمندان حاضر رسید و به دفتر ریاست تقدیم شد. در ضمن خط نوشته ای به قلم استاد نیک نام تقدیم کادر درمان و ریاست بیمارستان شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

 تاکید بر ارتقای ساختاری موسسه هنرمندان پیشکسوت


 تاکید بر ارتقای ساختاری موسسه هنرمندان پیشکسوت

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نظرسنجی مردمی انتخاب «چهره سال هنر انقلاب» آغاز شد


نظرسنجی مردمی انتخاب «چهره سال هنر انقلاب» آغاز شد

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

چماق و هویج ترامپ به سینما کشیده شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: پس از اینکه فرماندار جمهوری خواه ایالت جورجیا اعلام کرد که تمام سالن ها، باشگاهها و دیگر اماکن تجاری غیرضروری از این هفته بازگشایی شوند، ترامپ گفت که خیلی زود است.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، دونالد ترامپ  گفت که شدیدا با تصمیم برایان کِمپ فرماندار جمهوریخواه جورجیا مبنی بر بازگشایی سالن های سینما و باشگاههای ورزشی و دیگر اماکن غیرضروری مخالف هستم.

اظهارات ترامپ در نشست خبری روزانه کاخ سفید نشانگر تغییر ناگهانی در لحن وی بود.

جالب اینکه هفته گذشته، ترامپ از طرفداران خود در توییتر خواست تا در برابر تعطیلی سراسری در سه ایالت تحت رهبری دموکرات ها اعتراض کنند. در همان زمان بیشتر فرمانداران جمهوری خواه مانند کِمپ در حال برداشتن گامهایی برای رفع محدودیت های اقامت در خانه بودند.

ایالت جورجیا جزء ۱۰ ایالت پایین جدول در آزمایش سرانه برای ویروس کرونا قرار دارد.  مقامات در تلاشند تا تست مبتلایان جدید را افزایش داده و ردیابی افرادِ در تماس با مبتلایان به ویروس کرونا را تقویت کنند.  مقامات بهداشت می گویند اگر این کار صورت نگیرد خطر بازگشت سریع کووید ۱۹ در این ایالت وجود دارد.

ترامپ بر بازگشایی اقتصاد ایالات متحده آمریکا تأکید کرده است بر روی بازگشایی دوباره دولتها تأکید شده است، و بخش اجرایی دولت وی اخیراً اعلام کرد که یک برنامه سه مرحله ای برای تحقق این مساله آغاز کرده است.  

اما ترامپ پیشتر گفته بود که در مورد اقدام آقای کِمپ فرماندار ایالت جورجیا برای بازگشایی سینماها و برخی اماکن عمومی، دچار سوء تفاهم شده است.

رئیس جمهور آمریکا در این مورد افزود: من میخواهم آقای کمپ هرآ «چه که فکر میکند درست است را انجام بدهد اما با کاری که دراد انجام می دهد مخالف هستم.

دیروز اما کمپ ضمن قدردانی از توصیه ترامپ اعلام کرد که همچنان طرح خود را ادامه خواهد داد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت عمومی ایالتی، از روز چهارشنبه، بیش از ۲۱۰۰۰ نفر در ایالت جورجیا به این ویروس آلوده شده و بیش از ۸۴۰ نفر فوت کرده اند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

شرایط و ضوابط پانزده گانه بازگشایی سینماها اعلام شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: دفتر نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی ضوابطی را تهیه و در سایت رسمی این سازمان منتشر کرده که قرار است شنبه در جلسه‌ای با بررسی نهایی نظر کارشناسان این حوزه به جمع‌بندی برسد.

به گزارش سینماپرس، بر این اساس، با توجه به ضرورت آمادگی لازم برای بازگشایی احتمالی سینماهای کشور و مصوبات اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا، دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم با عنایت به پروتکل‌های اعلامی از سوی وزارت بهداشت و درمان، مقررات الزامی برای شروع به کار مجدد سینماهای کشور را به شرح زیر اعلام کرد:

۱) در مقطع بازگشایی و تا اعلام وضعیت سفید قطعی، ظرفیت فروش بلیت برای هر سالن تا سقف ۴۰% مجاز است.


۲) چیدمان تماشاچیان بر روی صندلی‌ها دو در میان بوده و نسبت به ردیف بعدی حالت ضربدری خواهد داشت.


۳) ضروری است تمهیدات لازم از سوی مدیریت سینما برای ایجاد فاصله بین ردیف‌ها در نظر گرفته شود به گونه‌ای که افراد بتوانند به راحتی در میان آن‌ها تردد کنند.


۴) استفاده از دستکش و ماسک برای کارکنان سینما الزامی است.


 ۵) لازم است هنگام ورود و خروج تماشاچیان به سینما و سالن نمایش و حضور در سالن انتظار، فاصله‌گذاری ایمن رعایت شود.


۶) سالن نمایش فیلم، سالن انتظار و سرویس‌های بهداشتی و کلیه مکان‌های مورد استفاده مراجعه کنندگان مرتباً نظافت و ضدعفونی شود.


۷) در دسترس بودن مایع ضد عفونی‌کننده برای مراجعه‌کنندگان الزامی است.


۸) گندزدایی کامل سینما طبق پروتکل اعلامی وزارت بهداشت و درمان، هر روز یک‌ بار الزامی است.


۹) به منظور نظافت بیشتر و رعایت مقررات بهداشتی فاصله‌گذاری بین سانس‌ها با نیم‌ساعت تأخیر خواهد بود.


۱۰) فروش گیشه با رعایت فاصله و استفاده از مواد ضد عفونی‌کننده بلامانع است.


 ۱۱) تمامی سینماها موظف به پخش تیزر آموزشی در مورد مقابله با بیماری کرونا، قبل از نمایش فیلم می‌باشند.


 ۱۲) قرارگیری مایع دستشویی، مواد ضد عفونی‌کننده، دستمال کاغذی و دستگاه خشک‌کن در محوطه سرویس‌های بهداشتی سینماها الزامی است.


 ۱۳) جانمایی مصوب برای فروش بلیت به صورت اینترنتی به گونه‌ای است که پلان سالن سینما برای انتخاب صندلی مورد نظر و صندلی‌های غیر قابل استفاده و مسدود معین خواهد بود.


 ۱۴) مراجعین به هنگام ورود به سینما، تب سنجی شده و از ورود افراد مشکوک به بیماری ممانعت بعمل می‌آید.


تبصره: بدیهی است وجه کامل بلیت خریداری شده افرادی که از ورودشان به سینما ممانعت به عمل می‌آید باید عودت داده شود و به همین منظور سمفا (سامانه مرکزی فروش) تمهیدات لازم را در نظر گرفته است.


۱۵) بوفه‌های سینما موظف به رعایت حداکثر موازین بهداشتی بوده و مجاز به عرضه مواد غذایی، تنقلات و نوشیدنی به صورت فله نمی‌باشند.

ملاحظات:

الف- مدیران سینماها موظف به اجرای دقیق این شیوه‌نامه می‌باشند و مسئولیت آن متوجه آنها خواهد بود.

ب- مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این شیوه‌نامه در استان‌ها بر عهده ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

ج- در شهر تهران، دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم مسئولیت حسن اجرای این شیوه‌نامه را عهده‌دار خواهد بود.

د- سینماهایی که به هر دلیل نسبت به اجرای دقیق این شیوه‌نامه اهمال کنند، بلافاصله از سمفا حذف و نسبت به تعطیلی آنها اقدام خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

حماسه آفرینی مدافعان سلامت مستند سازی شود/ شرایط بازگشایی سینماها – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، در نشستی با اعضای هیئت مدیره خانه سینما، با اشاره به بینش عمیق اجتماعی جامعه هنری که قدرشناس تیم پزشکی کشور هستند، گفت: امروز مدافعان سلامت سلحشورانه در خط مقدم مبارزه با کرونا رشادت‌های جدی آفریدند و کارنامه بسیار درخشانی رقم زدند.

وی با اشاره به خاطرات تلخ و شیرین، وقایع و رشادت‌ها و حماسه آفرینی‌هایی که در این دوران در عرصه خدمت رسانی رخ داده است بر ضرورت مستند سازی صحنه‌های خدمت رسانی تاکید کرد و افزود: این صحنه‌های زیبا گذراست و نیاز است تا این حماسه آفرینی‌ها و رشادت‌ها را مستند نگاری کرد و به آیندگان منعکس کرد.

زالی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط ویژه این بحران، عرصه جهانی نیز از این مستندسازی‌ها تهی است خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط ویژه بحران این کار دشوار است و شاید در کشور ما که تیم توفیق بیشتری به کنترل پیدا کرده و ممارست حرفه‌ای تیم‌ها نیز بیشتر شده بتوانیم این مستند سازی را انجام دهیم، این قطعات تاریخی شاید دیگر تکرار نشود.

به گفته وی، برای مستند سازی حرفه‌ای باید کاری سیستماتیک با مبانی تکنیکال انجام دهیم و شاید الان بتوانیم سهم بیشتری از سینمای مستند را بتوانیم داشته باشیم.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، جایگاه سینمای مستند ایران را ممتاز برشمرد و با ذکر اینکه بسیاری از بزرگان از دریچه مستندسازی به عرصه هنر سینما معرفی شدند خاطرنشان کرد: شاید بتوانیم یک بازآرایی در بحث سهم بیشتر سینمای مستند داشته باشیم.

زالی همچنین به شکل گیری همبستگی اجتماعی در زوایای پنهان شهر در این بحران اشاره کرد که در سال‌های اخیر در سایه شهرنشینی و صنعتی شدن کم رنگ شده بود و بر وقایع نگاری و مستند سازی این صحنه‌های زیبا تاکید کرد.

وی در ادامه گفت: تمام محورهای موجود می‌تواند به طور خاص یک سناریو تلقی شود و سناریوهای فراوانی را در ذهن افراد مبتکر فراهم کند که در فضای داستان سرایی یا فضای واقعی‌تر به اینها توجه شود. بنابراین در این مقطع مصادیق خوبی برای پرداختن به فیلم نامه نویسی و سناریو نویسی با اتمسفر موجود در مجموعه وجود داشته باشد.

ساخت سریال یا فیلم بلند سینمایی از حماسه آفرینی مدافعان سلامت، توجه به فضای پنهان تلخ و تراژدیک کرونا، نحوه سوگواری خانواده متوفیان، مصاحبه با بهبودیافتگان، تصویرسازی وقایع با توجه به ابعاد مختلف انسان شناسی و جامعه شناسی و روانشناسی در بحران، حمایت از اهالی سینما، استفاده از ظرفیت تأثیر گذار هنرمندان برجسته کشور در انتقال مفاهیم بهداشتی و آگاه سازی عمومی از دیگر موارد مطرح شده توسط زالی در این نشست بود.

وی اظهار داشت: زیبایی، جذابیت و لطافت هنر سینما می‌تواند در خدمت بخشی از آموزش همگانی قرار گیرد و با ارتقای بهداشت حرفه‌ای و سطح آگاهی مردم در کنترل و قطع زنجیره بیماری ما را بهتر یاری کند.

زالی، تدوین پروتکل بهداشتی مشترک برای بازگشایی سینماها در آینده را لازم دانست و با اشاره به اهمیت صیانت از سلامت افرادی که به سینما مراجعه می‌کنند تدوین یک شیوه نامه اجرایی، به هنگام، پویا و متناسب با نگاه کاهش خطر را ضروری برشمرد.

وی تاکید کرد: در این شیوه نامه باید به تهویه هوا، نحوه فروش بلیت و نشان دار کردن صندلی‌ها، فاصله گذاری ها، کاهش زمان حضور افراد برای نمایش فیلم، تنظیف و ضدعفونی سینما بین سانس‌ها، عدم مصرف مواد غذایی در سینما، استفاده از ابزار کنترلی مثل تب سنجی و محدودیت سنی توجه شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مهران مدیری ماجرای توبیخ کتبی علیرضا حقیقی را رو کرد!/ درخواست جالب دروازه‌بان نساجی از مجری دورهمی


مهران مدیری شب گذشته میزبان دروازه‌بان تیم نساجی مازندران بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

زندگی هنری زیر سایه «کرونا»/ وقتی نوای «هم‌دلی» خاموش نمی‌شود


زندگی هنری زیر سایه «کرونا»/ وقتی نوای «هم‌دلی» خاموش نمی‌شود

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

۸۰ درصد فیلم‌های سینما مخاطب گیشه‌ای ندارند/ فرصت اکران اینترنتی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

سجاد نوروزی مدیر پردیس سینمایی آزادی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اکران اینترنتی فیلم‌های سینمایی گفت: بنده به‌عنوان مسئول دومین پردیس سینمایی پرفروش کشور و یک فعال فرهنگی موافقت تام و تمام خودم را با اکران اینترنتی اعلام می‌کنم و آن را یک اتفاق خوب و خجسته در جهت رشد سینمای ایران می‌دانم که کمک بسیار زیادی به کیفیت تولید و چرخش اقتصادی سینمای ایران خواهد کرد.

نوروزی ادامه داد: دلایل این موضوع حسی و ظنی نیست، بلکه یک بحث کاملاً تخصصی و کارشناسانه دارد. متأسفانه در برخی از رسانه‌ها با این موضوع به صورت احساسی برخورد می‌شود که به نظرم از عمق کارشناسی بحث کم می‌کند. فارغ از این بحث‌ها اگر به امر «اکران» در سینمای ایران و چرخش مالی حاصل از آن نگاهی بیندازیم، جواب سوالات خود را دریافت می‌کنیم.

وی افزود: اولین پرسش اساسی این است که چند فیلم در سال ۹۸ به فروش بالای ۱۰ میلیارد رسیدند؟ فقط ۹ فیلم توانستند چنین فروشی را تجربه کنند. این در حالی است که سال گذشته قریب به هفتاد فیلم به نمایش عمومی درآمد یعنی چیزی نزدیک به پانزده درصد. اگر سال ۹۷، ۹۶، ۹۵ و… را هم بررسی کنیم باز هم به همین آمار می‌رسیم. هر ساله بین ۱۰ تا ۱۵ فیلم هستند که فروش خوب را به دست می‌آورند که این فروشِ «خوب» الزاماً به معنای «سودده بودن» نیست. بعضی وقت‌ها برخی فیلم‌ها به فروش خوبی می‌رسند ولی با این فروش صرفاً هزینه اولیه ساخت آنها حاصل شده، بنابراین سوال این است که این سینما چگونه به حیات خود ادامه می‌دهد؟

نوروزی اظهار کرد: سال گذشته چیزی نزدیک به هشتاد فیلم متقاضی حضور در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر بودند که اگر سهل‌گیرانه متوسط هزینه تولید هر فیلم سه میلیارد تومان در نظر بگیریم، چیزی نزدیک به ۲۴۰ میلیارد تومان صرف ساخت این آثار شده در حالی که کل فروش سال ۹۷ و ۹۸ هر کدام چیزی میان ۲۴۰ تا ۲۸۰ میلیارد تومان بوده، نیمی از این ۲۸۰ میلیارد تومان برای سینماداران است و بخش دیگری هم مشمول مالیات‌های رنگارنگ است.

در معادله سینمای ایران مقوله‌ای به نام «مخاطب» محل اعتنا نیست و اساساً پول این سینما را مخاطب نمی‌دهد. یعنی یا دولت می‌دهد، یا نهادهای دیگر و یا به هر دلیلی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی. با این اوصاف از این هشتاد فیلم تنها ۱۵ درصد به فروش خوب می‌رسند یعنی چیزی نزدیک به هشتاد درصد تولیدات سینمای ایران مخاطب ندارند مدیر سینما «آزادی» افزود: بنابراین گشاده‌دستانه، چیزی نزدیک به چهل درصد این فروش به صاحبان اثر بازگشته، با این وصف سوال بنیادین این است که چگونه حاصل صنعت سینمای یک کشور برای تهیه‌کنندگان آثار قریب به ۱۰۰ میلیارد تومان بوده در حالی که حداقل ۲۴۰ میلیارد خرج ساخت فیلم‌های متعدد شده است؟ غیر از این است که این اتفاق با پول ارگان‌ها و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی افتاده است؟ بنابراین در معادله سینمای ایران مقوله‌ای به نام «مخاطب» محل اعتنا نیست و اساساً پول این سینما را مخاطب نمی‌دهد. یعنی یا دولت می‌دهد، یا نهادهای دیگر و یا به هر دلیلی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی. با این اوصاف از این هشتاد فیلم تنها ۱۵ درصد به فروش خوب می‌رسند یعنی چیزی نزدیک به هشتاد درصد تولیدات سینمای ایران مخاطب ندارند و فیلم‌ها خرج خود را در نمی‌آورند. پس اگر آن هشتاددرصد در سامانه‌های اینترنتی اکران شوند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا سینماداران متضرر می‌شوند یا صاحبان اثر؟ پاسخ این است: هیچ کدام!

وی ادامه داد: صورت مساله به لحاظ استدلالی و فنی عیان است. بدیهی است که اگر سالن‌های سینما بتوانند سانس‌های بیشتری به فیلم‌های پرفروش اعم از کمدی و غیرکمدی بدهند چه می‌شود. در آن صورت فیلمی مانند «شبی که ماه کامل شد» یا «سرخپوست» دیگر به فروش ۱۸ میلیاردی و ۱۴ میلیاردی نمی‌رسد بلکه سی میلیارد و بیشتر فروش می‌کنند یا فیلمی مانند «مطرب» دیگر به فروش ۳۸ میلیاردی نمی‌رسد و شاید فروشی ۶۰ میلیاردی داشته باشد. نتیجه‌گیری منطقی این است که عمده خرج سینماهای ایران برآمده از فروش ۱۰ یا ۱۵ فیلم است و بقیه فیلم‌ها در حیات کلی سینمای ایران هیچ نقشی ندارند. بنابراین اینکه گفته شود همه سینماداران مخالف اکران آنلاین هستند، امر صحیحی نیست.

مدیر سینما آزادی توضیح داد: همه فیلم‌ها بالاخره یک یا دو سانس خوب دارند. البته متداول این است که سینماداران پنج یا شش روز به فیلم‌ها سانس‌های خوب می‌دهند که اگر نفروشند آن سانس‌ها را از فیلم‌ها می‌گیرند و به دیگر فیلم‌ها می‌دهند و این طبیعی است. اصلاً غیر ممکن است که سینمادار به فیلمی که پتانسیل فروش داشته باشد، سانس ندهد این امر ممکن است در صورتی رخ دهد که چهار یا پنج فیلم پرفروش همزمان به نمایش دربیاید ولی غیرممکن است فیلمی قابلیت فروش داشته باشد، در شرایط عادی به نمایش دربیاید و سینمادار به آن فیلم سانس ندهد چون در آن صورت به خودش لطمه‌زده، جالب است که بگویم سال گذشته حتی سانس‌های ظهر برخی فیلم‌های پرفروش حدود سی تا پنجاه درصد ظرفیت سالن را پر کردند. این امر نشان می‌دهد فیلمی که مخاطب داشته باشد چگونه در اکران عمل می‌کند.

وی تاکید کرد: به طور مشخص در زمستان گذشته، سه فیلم پرفروش در مجموع حدود ۲۶ میلیارد تومان فروخته‌اند. از این میزان فروش، ۱۱ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان سهم فیلم «مطرب» بوده است. «زیرنظر» با ۸ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان و «جهان با من برقص» با ۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان در رده‌های بعدی قرار دارند. به عبارت دقیق‌تر این سه فیلم در مجموع حدود ۶۰ درصد از فروش زمستانی را از آن خود کرده‌اند که اگر سانس‌های بیشتری در اختیار داشتند شاید ۱۰۰ درصد فروش زمستان برخوردار می‌شدند!

سینمای ایران نمی‌تواند مثل گذشته حیات داشته باشد و اگر قرار باشد مثل گذشته هر ۲ هفته یک بار چند فیلم به سبد اکران اضافه شوند، صنعت سینما در کشور نابود خواهد شد نوروزی بیان کرد: اینکه هشتاد درصد تولیدات سینمای ایران نمی‌تواند به فروش خوبی برسد صرفاً مشکل اکران نیست بلکه مشکل تولید است. یعنی خط اول این پروسه دچار مشکل است نه مرحله آخر آن که اکران است. به هر حال اکثر این فیلم‌ها به هر دلیلی نمی‌توانند مخاطب پیدا کنند که این امر را باید در مجالی دیگر بررسی کرد.

مدیر پردیس آزادی مطرح کرد: اکران اینترنتی در تمام دنیا مرسوم است. به عنوان جدیدترین نمونه فیلم «کاپون» که بازی تام هاردی در باب زندگی آل کاپون گانگستر معروف است، قرار است به صورت اینترنتی اکران شود. تا جایی که می‌دانم کمپانی یونیورسال پیش‌تر ۲ فیلم «مرد نامرئی» و «ترولها: تور جهانی» را به این شیوه اکران کرده بود. در این روش مخاطب با پرداخت نزدیک به بیست دلار به مدت چهل و هشت ساعت می‌تواند اثر را در وبسایت‌های تک فروشی مانند iTunes و Google play ببیند.

نوروزی بیان کرد: با توجه به ظرفیت کم سالن در سینمای ایران و همچنین ماهیت تولید فیلم در کشور، اکران اینترنتی کار بسیار پسندیده‌ای است. برخی فیلم‌ها قاعدتاً از نظر منطق اقتصادی و معیارهای مشخص نباید در سالن سینما اکران شوند و می‌توانند مستقیماً در وی او دی‌ها به نمایش دربیایند. این امر در همه جای دنیا مرسوم است و الزاماً اینچنین نیست که هر فیلمی که تولید می‌شود حتماً در سالن سینما به نمایش درآید. به نظرم این آثار با اکران آنلاین اتفاقاً عایدی بیشتری هم خواهند داشت. چراکه تنها یک سوم درآمد فیلمی که به نمایش عمومی در سینماها درمی‌آید، به دست تهیه‌کننده می‌رسد درحالی که همین رقم و حتی بیشتر را می‌شود به راحتی از سامانه‌های وی او دی به دست آورد و از آن سو با سبک شدن سبد اکران، می‌توان فروش واقعی فیلم‌های پرمخاطب را تجربه کرد.

مدیر پردیس آزادی در پایان با بیان اینکه بعد از فروکش کردن مساله کرونا غیرممکن است به شیوه‌ای کلاسیک دوره گذشته در خصوص اکران برگردیم گفت: سینمای ایران نمی‌تواند مثل گذشته حیات داشته باشد و اگر قرار باشد مثل گذشته هر ۲ هفته یک بار چند فیلم به سبد اکران اضافه شوند، صنعت سینما در کشور نابود خواهد شد. جدای از مسائل فنی که شرح دادم اگر فیلم‌ها در سامانه‌های اینترنتی به نمایش دربیایند ترافیک اکران هم کم خواهد شد و این امر کاملاً به نفع سینمای ایران است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بزرگترین تالار غار ایران در کدام استان است؟ +تصاویر


ایران جاذبه های گردشگری بسیاری دارد که یکی از آنها تالار غار ایران نام دارد.

مشاهده خبر از سایت منبع