X

بایگانی اردیبهشت 14, 1399

دفتر سینمایی

درام و فیلمنامه کش‌دار در سریال‌های آبکی/مدیران فرهنگی دوگانه بازی می‌کنند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: داستان‌های سریال‌های شبکه خانگی به حدی کش می‌آیند که «آنچه گذشت» و «آنچه خواهید دید» به فریاد هر قسمت می‌رسد.

به گزارش سینماپرس، درام و هنر قصه نویسی به مثابه پی‌ریزی فیلم و سریال است. این فیلمنامه قوی و محکم است که می‌تواند هم مخاطب را جذب کند و هم به عوامل و بازیگران نیروی لازم برای ایفای کار خوب و هنرمندانه بدهند.

آنچه که در سریال‌های شبکه نمایش خانگی می‌بینیم نشان می‌دهد که در برخی از آنان مانند «دل» آنقدر قصه خسته‌کننده و دلزننده است که در هر قسمت به سختی یک اتفاق مهم و گره ویژه رخ می‌دهد. عموم آنها از فراز و نشیب برخوردار نیست و حتی می‌توان بعضا یکی در میان و حتی دو تا در میان قسمت‌های این سریال را دید بدون اینکه چیزی را از دست بدهیم. آنقدر در ابتدا و انتهای اپیزودهای سریال آنچه گذشت و آنچه خواهیم دید تماشا می‌کنیم که می‌توانیم تمام سریال را با این دو روایت کوتاه ابتدا و انتهای اثر تماشا کنیم.

شبکه نمایش خانگی، تلویزیون،

این معضل نشان می‌دهد که نویسندگان این دست از آثار شبکه نمایش خانگی اولاً ایده و سوژه جذابی سراغ نداشتند، دوماً پیرنگ اصلی و فرعی جدی به معنای طراحی و ساختار کامل در نظر نداشتند و سوم آنکه ارتباط اجزای قصه با یکدیگر آنقدر دارای شکاف است که برای مرتبط کردن آنها با یکدیگر و بدست آوردن انسجام دچار سردرگمی به عنوان یکی از اصلی‌ترین عوارض داستان‌نویسی شده‌ است.

آنقدر این موضوع فاجعه است که بازی بازیگران خوب و توانمند آن دیده نمی‌شود چون دیالوگ و حرکت خاصی قرار نیست بکنند، آنها فقط نظاره‌گر اتفاقات ساده و معمولی مانند غذا خوردن، پیاده‌روی، ماشین سواری، امضا کردن اوراق و شمردن اسکانس و گریه‌کردن برای عشقشانند.

اما نکته قابل ذکر و مهم این است که چرا باید چنین سریالی و امثال آن دارای هزینه‌های هنگفت حتی در بخش نویسندگی و فیلمنامه نویسی داشته باشد. طبق مصوباتی که کانون فیلمنامه نویسان دارند دستمزد نویسندگی برای هر قسمت در شبکه نمایش خانگی بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان است. رقمی که البته سقف آن را امثال پیمان قاسم‌خانی برای «هیولا» گرفتند که البته از نظر قدرت داستان و فیلمنامه قابل مقایسه با دل نیست. با این حساب اگر متوسط ۱۵ میلیون تومان برای هر قسمت از سریالی مانند دل در نظر بگیریم تا اینجای کار تقریباً ۳۰۰ میلیون تومان کسب کردند. آیا این رقم برای داستانی به این کسالت‌باری منصفانه است؟

 به این ترتیب شاید لازم باشد تا  شورای مرکزی انجمن صنفی فیلمنامه نویسان نسبت به این موضوع کمی حساس شود تا ضمن نقد و بررسی چرایی ضعف فیلمنامه در این آثار به فکر تقویت و فیلترینگی برای انتخاب نویسندگان سریال‌های شبکه نمایش خانگی باشد تا رونق به دنیای قصه و درام در شبکه نمایش خانگی برگردد.

در این خصوص امیروفایی نویسنده طنز تلویزویون و شبکه نمایش خانگی معتقد است که تا زمانی که سیاست‌گذاری درستی برای این حوزه طراحی نشود اوضاع به همین روال است. واقعیت این است که نمی‌توان تنها کارگردان و نویسنده سریال‌ها را مقصر دانست. در ابتدا این مدیران فرهنگیند که باید تصمیمات درست بگیرند. زمانی که یکسری محدودیت و حساسیت‌های بی‌مورد را در تلویزیون درنظر بگیریم و بعد عدم آن محدودیت‌ها را در شبکه نمایش خانگی اجرا کنیم تا مخاطبی که مثلاً فلان آهنگ را که در تلویزیون نمی‌شنود در شبکه نمایش خانگی گوش کند، با چنین شرایطی روبرو می‌شویم که در آن با سریال‌های عاشقانه آبکی ۵۰ قسمتی روبرو می‌شویم.

وی در ادامه می‌گوید که «چیزی که جالب است این است که برخی از همان مدیران تلویزونی در شبکه نمایش خانگی نیز حضور دارند و همان محدودیت‌هایی را که در تلویزیون ایجاد می‌کنند در شبکه نمایش برمی‌دارند. زمانی که مدیر ما برایش مهم نباشد که چه چیزی در منازل مردم پخش شود نتیجه این می‌شود که نویسنده‌ای که مثل هر فرد دیگر پول درآوردن را دوست دارد با قبول کار ساده و معمولی پول خوبی به جیب بزند. اینگونه است که سلیقه مردم در امر فیلم و سریال خراب می‌شود و به جای تماشای آثار خوب و سالم و جذاب کارهای سطحی را می‌بیند».

شبکه نمایش خانگی، تلویزیون،

نویسنده «شوخی کردم» و «عطسه» در پایان اشاره کرد که «زمانی که دغدغه مدیر ما و اولیت او کار خوب برای مردم باشد می‌توان به فیلمنامه‌هایی امیدوار بود که جذاب و دارای قلاب برای مخاطب باشد؛ وقتی که تصمیم‌ساز حوزه فرهنگی ما کار ضعیف را دید و یقه کارگردان را گرفت که چرا کاری به این بدی ساختی آن وقت جای نویسنده‌ و کارگردان‌های سطحی با قوی جابجا می‌شود.»

البته مطالب فوق به معنای سلب مسئولیت از هیچ نویسنده و کارگردانی نیست اما بدون شک حوزه شبکه نمایش خانگی زمانی به قدرت و جدیت فوق می‌رسد که وزارت فرهنگ و در پیشانی آن سازمان سینمایی اهتمام و نظارت دقیقی نه تنها از نظر فرهنگی و محتوایی بلکه از نظر فنی و کیفی بر آثار این حوزه داشته باشد.

امروز صف دانلود سریال‌های خارجی از هر وقت دیگری ترافیک بیشتری دارد، چه در VOD های داخلی و چه در سایت‌های دانلود غیر رسمی. این موضوع نشان دهنده آن است که عطش جوان ایرانی برای سرگرمی خوب و جذاب از طریق این سریال‌ها فراهم شده است اما سریال‌های داخلی ما با وجود هزینه فراوان از جذابیت و کیفیت لازم برخوردار نیست.

*تسنیم

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

منوچهر نیازی در انتظار پایان کرونا


منوچهر نیازی در انتظار پایان کرونا

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

از جدال لفظی بی حاصل تا تحریم نشست توسط برخی صنوف/ تقلای اسعدیان برای ممانعت از مصاحبه انتقادی اعضا با رسانه ها! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رئیس هیأت مدیره خانه سینما که روز گذشته در تلاشی مذبوحانه و با برگزاری یک جلسه فوق العاده با روسای صنوف معترض درصدد بود آن ها را با خود همراه و همدل سازد در همین گام نخست با شکست روبرو شد و سینماگران به صورت یکپارچه علیه رفتار ظالمانه دیکتاتورمآبانه و ضدصنفی مدیران این مجموعه که مدت ها است بدل به حیات خلوت برخی چهره های خاص شده موضع گرفته و ساعت ها با آن ها به صورت لفظی به جدال پرداختند!

به گزارش سینماپرس صبح امروز چند تن از افرادی که روز گذشته در این جلسه حضور داشتند ضمن تماس با سینماپرس از برخی اتفاقات دردآور روز گذشته در نهاد ضدصنفی خانه سینما پرده برداشتند.

بر اساس شنیده ها جلسه روز گذشته در خانه سینما به هیچ نتیجه خاصی نرسیده و جز تنش و تشتت حاصلی با خود به همراه نداشته است. بر اساس اخبار رسیده به سینماپرس برخی صنوف سینمایی مانند: انجمن مدرسان سینما، انجمن منشیان صحنه، انجمن برنامه ریزان و دستیاران کارگردان، انجمن مدیران تولید، انجمن گویندگان و سرپرستاران گفتار فیلم و… به صورت لفظی دعوای شدیدی با رئیس هیأت مدیره نهاد ضدصنفی خانه سینما داشته اند.

در همین رابطه شنیده می شود منوچهر شاهسواری و همایون اسعدیان به نوعی در این جلسه آچمز شده بودند و هیچ پاسخ درستی نسبت به انتقادات صریح و بی پرده منتقدان عملکرد غلط شان نداشتند.

یکی از اعضای حاضر در این جلسه که مایل نبود نامش فاش بشود به سینماپرس گفت: «در این جلسه پیشنهاد استعفای دسته جمعی هیأت مدیره داده شد که با مخالفت برخی وابستگان هیأت مدیره روبرو گشت؛ پیشنهاد بر این بود که یک شورای سرپرستی به زودی جای این مدیران را بگیرد تا سینماگران کمی بتوانند نفس بکشند!»

پیروی همین اتفاق یکی دیگر از حاضران در جلسه به سینماپرس اظهار داشت: آقایان به بهانه کرونا با برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مخالفت کردند؛ یکی نیست به این ها بگوید اگر شما به فکر کرونا هستید چرا این جلسه بی حاصل را برگزار کردید و ما را زیر یک سقف گردهم آوردید؟ هدف شما چیست؟ چرا به میزها و پست های چسبیده اید؟ اگر خانه سینما برایتان نفعی ندارد بروید. برای ما مشخص شد که این جلسه تنها یک بازی با صنوف بوده و برد را اصنافی کردند که حاضر به حضور در این جلسه نشدند!

بر اساس شنیده ها برخی صنوف مهم خانه سینما مانند کانون کارگردانان سینمای ایران به طور کل این جلسه را تحریم جدی کرده بودند و به دلیل عملکرد سراسر اشتباه مدیران این نهاد حاضر به حضور در این گردهمایی نشده بودند!

یکی از حاضران در جلسه در همین راستا به سینماپرس گفت: تنها ۲۱ صنف از ۳۲ صنف خانه سینما در این جلسه شرکت کرده بودند؛ جلسه ای که جز داد و بیداد و تنش و تشتت و توهین و تحقیر چیزی در آن وجود نداشت! یکی از روسای صنوف سینمایی وسط جلسه از جایش برخواست و گفت این جلسه مایه آبروریزی سینماگران است! این سر و صداها حتی در سبزی فروشی محل ما هم به این حد نیست!

در همین راستا شنیده می شود شدت درگیری در این جلسه آنقدر زیاد بوده که در تاریخ خانه سینما چنین اتفاقی بی سابقه بوده است. روسای صنوف سینمایی در این جلسه حجت را بر مدیران شاه نشین خانه سینما تمام کرده و تأکید کرده اند همانطور که شما را انتخاب کردیم و بالانشین شده اید اگر بخواهیم به زودی به زیر میکشانیم!

گویا این اتفاق زمانی رخ داده که رئیس هیأت مدیره با پرخاشگری و لحن تند و هتاکانه با اعضای مخالف با عملکردش مکالمه کرده است!

یکی از روسای صنوف حاضر در جلسه به سینماپرس گفت: آقایان بعد از نحوه توزیع ناعادلانه، غلط و غیرمنصفانه عیدی میلیاردی وزارت ارشاد حالا درصدد هستند تا بسته های کمک معیشتی را نیز به دوستان و آشنایان خود بدهند! اگر این اتفاق بیفتد ما قطعاً ساکت نخواهیم نشست و با برگزاری تجمع اعتراضی مانع از ادامه فعالیت این ها در خانه سینما خواهیم شد. آقایان هنوز یک جنجال تمام نشده در پی جنجال آفرینی های جدید در خانه سینما هستند. ای کاش این خانه سینما که امروزه تنها خانه چند نفر معدود نزدیکان هیأت مدیره است هرچه زودتر بسته شود چرا که این خانه هیچ دردی از سینماگران درمان نمی کند و تنها باعث رنج بیشترشان می شود.

اما بر اساس اطلاعات رسیده، یکی از اتفاقات قابل تأمل این جلسه اظهار عجز همایون اسعدیان در قبال مصاحبه های منتشر شده در سینماپرس بوده به نحوی که وی با تندی و پرخاش نسبت به یکی از حاضران گفته: «چرا شما با سینماپرس مصاحبه می کنید؟ این ها دشمن ما هستند!»؛ این واکنش دیکتاتورمأبانه اسعدیان با اعتراض اعضای حاضر در جلسه همراه بوده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نماهنگ جدید مجموعه «فانوس» منتشر شد/ فرازهایی از صحیفه سجادیه


نماهنگ جدید مجموعه «فانوس» منتشر شد/ فرازهایی از صحیفه سجادیه

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

جشنواره تجسمی فجر تسلیم کرونا شد/گالری‌ها می‌توانند باز شوند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی اعلام کرد که با توجه به شرایط موجود کشور برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره تجسمی فجر که پیشتر به همین علت به تعویق افتاده بود، دیگر برگزار نمی‌شود.

به گزارش سینماپرس، هادی مظفری در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی سرنوشت مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره تجسمی فجر، اظهار کرد: پیش‌بینی ما این بود که تا پایان خرداد ماه شرایط به حالتی برگردد که بتوانیم مراسم اختتامیه جشنواره تجسمی فجر را برگزار کنیم، اما با توجه به وضعیتی که در حال حاضر در آن قرار داریم و به نظر می‌رسد که همچنان برگزاری تجمعات فعالیت‌های فرهنگی و هنری مورد تایید وزارت بهداشت نیست، در نتیجه برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره تجسمی فجر نیز به مصلحت نیست.  

مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی خاطرنشان کرد: بنابراین سعی می‌کنیم در اسرع وقت نتایج جشنواره تجسمی فجر دوازدهم را منتشر و از برگزاری مراسم اختتامیه خودداری کنیم. جوایز و هدایا و مبالغی که برای خرید آثار از سوی دفتر تجسمی در نظر گرفته شده بود نیز به حساب هنرمندان واریز می‌شود.  

برگزاری چند رویداد ملی برای جبران خسارت‌ها

مظفری همچنین درباره وضعیت برگزاری نمایشگاه‌های هنری در این روزهای کرونایی، اظهار کرد: با توجه به مجوزی که وزارت بهداشت و درمان صادر کرد از تاریخ اول اردیبهشت ماه به شرط آنکه گالری‌ها در سامانه وزارت بهداشت و درمان ثبت‌نام و از برگزاری تجمعات گسترده خودداری کنند، امکان برگزاری نمایشگاه‌های هنری وجود دارد. در حال حاضر نیز تعدادی از گالری‌ها به صورت حقیقی و تعدادی هم به صورت مجازی آثارشان را در معرض نمایش و فروش قرار داده‌اند.  

او درباره برنامه‌های دفتر هنرهای تجسمی برای خسارت‌های واردشده به هنرمندان و گالری‌ها در ماه‌های گذشته، بیان کرد: دولت در حال آسیب‌شناسی و برآورد خسارت مشاغل هنری در کنار سایر مشاغل جامعه است. این پروژه از ایام نوروز آغاز شد و ما نیز خسارت‌های واردشده به هنرمندان، گالری‌ها و آموزشگاه‌ها را برآورد کرده‌ایم که در لایحه‌ای که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دولت تقدیم کرد، ذکر شده است. هم‌اکنون نیز در حال جمع‌آوری اطلاعات از انجمن‌ها هستیم تا بتوانیم لیستی از اسامی هنرمندان در بخش‌های مختلف، تهیه‌ کنیم. همچنین میزان خسارت گالری‌هایی که به صورت استیجاری اداره می‌شوند نیز برآورد شده و به دولت تقدیم شده است. دولت نیز از طریق وزارت رفاه و تعاون در حال بررسی و برآورد میزان خسارت‌هاست. امیدواریم در صورت امکان آنچه که مقرر شده به این حوزه اختصاص پیدا کند.  

او خاطرنشان کرد: فارغ از موضوع خسارت‌ها، فعالیت‌هایی را نیز در نظر داریم و در حال برنامه‌ریزی هستیم. بر این اساس در شش ماه دوم سال منوط به اینکه شرایط به حالت پایدار برگردد، تصمیم داریم با برگزاری یک یا چند رویداد ملی فرصتی را فراهم کنیم که هنرمندان و گالری‌هایی که در این دوران دچار آسیب شده‌اند از این فضاها برخوردار شوند و بتوانند بخشی از خسارت‌هایشان را جبران کنند.

موزه هنرهای معاصر تا ۳ ماه آینده افتتاح می‌شود

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود درباره وضعیت پروژه مرمت موزه هنرهای معاصر تهران، گفت: موزه هنرهای معاصر آخرین کارگاهی بود که در سال ۹۸ تعطیل شد و تقریبا تا آخرین روزها فعالیتش را دنبال می‌کرد. از ۱۵ فروردین ماه نیز کار خود را با تمام قوا شروع کرده و در دو هفته اخیر دو جلسه شورای مرکزی داشتیم که بر مرمت موزه نظارت دارند. هم‌اکنون بالغ بر ۳۰ نفر پرسنل روزانه در موزه کار می‌کنند و تا الان بالای ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم و امیدواریم بتوانیم ظرف دو یا سه ماه آینده کار مرمت را به پایان برسانیم و موزه را برای افتتاح آماده کنیم.  

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نماهنگ جدید مجموعه «فانوس» منتشر شد/ فرازهای از صحیفه سجادیه


نماهنگ جدید مجموعه «فانوس» منتشر شد/ فرازهای از صحیفه سجادیه

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مغز اصلی سینمای ایران در گروه فیلم‌های «هنروتجربه» است/هر حمایتی از سینمای ایران باید شامل حال سینمای هنروتجربه باشد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مسعود بخشی، کارگردان فیلم موهون «یک خانواده محترم» با بیان این‌که مغز سینمای ایران در فیلم‌های گروه «هنروتجربه» است، بر ضرورت ساخت و اختصاص سالن‌های بیشتر برای اکران فیلم‌های این گروه تأکید کرد.

به گزارش سینماپرس، مسعود بخشی، کارگردان فیلم فیلم موهون «یک خانواده محترم» که فیلم جدیدش از سوی گروه «هنروتجربه» فرانسه مورد حمایت قرار گرفته است، درباره  نوع حمایت سینمای هنروتجربه فرانسه از فیلمش به ایسنا گفت: بخش «هنر وتجربه» در فرانسه هر ماه بین ۷ تا ۹ فیلم را از میان همه فیلم هایی که قرار است اکران سینمایی شود، انتخاب می‌کند و آن‌ها را در شهرهای مختلف به نمایش می‌گذارد.

او با اشاره به اهمیت انتخاب این تعداد فیلم از سوی «هنر وتجربه» در فرانسه بیان کرد: در فرانسه با احتساب فیلم‌های قدیمی و جدید هر هفته حدود ۴۰۰ فیلم اکران می‌شود و می‌توان حدس زد که انتخاب ۷ تا ۹ فیلم از میان آن‌ها چه انتخاب دشواری است. این فیلم‌ها را که «هنروتجربه» فرانسه شایسته حمایت می‌داند، در یک‌سوم سینماهای فرانسه به نمایش درمی‌آید.

بخشی یادآور شد: فرانسه در مجموع حدود شش‌هزار سالن سینما دارد که یک‌سوم آن‌ها در اختیار بخش «هنروتجربه» است و فیلم‌های منتخب هنروتجربه که در سال حدود ۵۰ فیلم را شامل می‌شود، در این سینماها روی پرده می‌رود و برای تبلیغات مطبوعاتی و رسانه‌ای نیز کاتالوگی برای این فیلم‌های منتخب آماده و منتشر می‌کند.

این فیلمساز با اشاره به گروه «هنروتجربه» ایران نیز تصریح کرد: به نظر من مغز اصلی سینمای ایران در گروه فیلم‌های «هنروتجربه» است. وقتی فیلم‌های بزرگترین فیلمساز ایرانی یعنی عباس کیارستمی که در این ۴۰ سال باعث افتخار هر جناح، گروه و عقیده‌ای است، در هنروتجربه اکران می‌شود، بنابراین اگر سینمای ایران افتخاری داشته باشد در بخش فیلم‌هایی است که در گروه «هنروتجربه» می گنجد و بنابراین هر حمایتی از سینمای ایران باید شامل حال سینمای هنروتجربه باشد.

بخشی با اشاره به جوان بودن گروه «هنروتجربه» در ایران در مقایسه با دیگر کشورها اظهار کرد: به نظر من به تدریج گروه «هنروتجربه» ایران جای خود را در میان مخاطبان وسیع‌تر باز می‌کند، همان طور که در این چند سال توانسته به جایگاه مناسبی برسد و به هر حال این موضوع نیازمند زمان است.
 
وی تأکید کرد: شروع کار فرهنگی بسیار مهم است و مهمتر از آن استمرار آن است و به نظر من اگر اسمی از سینمای ایران در دنیا بماند، همین سینمای هنروتجربه خواهد بود.

کارگردان فیلم «یلدا» با تأکید بر ضرورت گسترش سینماهای هنروتجربه در ایران بیان کرد: گروه «هنروتجربه» فرانسه حدود ۶۰ سال قدمت دارد و نمی‌توان آن را با هنروتجربه جوان در ایران مقایسه کرد. اما به عنوان یک نمونه خوب باید گفت که در فرانسه با ۷۶ میلیون جمعیت، حدود شش‌هزار سالن سینما در اختیار دارند و این با جمعیت ۸۵ میلیونی ایران با ۳۰۰ سالن سینما که ۲۰۰ تای آن به نهادهای دولتی اختصاص دارد، قابل مقایسه نیست؛ این بسیار تاسف‌بار است.

این فیلمساز یادآور شد: باید سالن‌های بیشتری ساخته شود و حرکت‌هایی هم در این زمینه شروع شده است اما این که چه تعداد از آن‌ها در اختیار هنروتجربه قرار بگیرد، نیز مهم است.

بخشی با بیان این‌که تماشاگر را باید تربیت کرد، تصریح کرد: در این ۴۰ سال ما همچنان از سینمایی حرف می زنیم که پوراحمد و کیارستمی و فیلمسازان کانون در آن فعالیت داشتند و حالا به سینمای تجاری  و گیشه رسیده‌ایم که بسیار فاجعه است و برای سیاست‌گذاران فرهنگی ما نیز بسیار شرم‌آور است.

او با تأکید بر ضرورت حمایت از فیلم‌های گروه «هنروتجربه» بیان کرد: تنها فیلم هایی که مخاطب را علاوه بر سرگرمی، به تفکر وامی دارد، فیلم‌هایی است که در گروه سینمایی «هنروتجربه» می گنجد و بنابراین لازم است  که ساخت سالن‌های سینما با هدف اختصاص آنها به نمایش فیلم‌های گروه «هنروتجربه» انجام شود.

بخشی در پایان یادآور شد: تجربه نشان داده است که سالن‌های سینما در اختیار فیلم هایی است که فروش بالایی دارد و متاسفانه فیلم‌های پرفروش متعلق به سینمای تجاری است که در آن کمتر از اندیشه و تفکر خبری هست، اما امیدوارم که این سالن‌های در حال ساخت با دقت و زیرسازی مناسب فرهنگی انجام شود و بخشی هم در اختیار هنروتجربه قرار بگیرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برپایی«دمنوش شب» با شعار جهانی هفته گرافیک/خارجی‌ها استقبال کردند


برپایی«دمنوش شب» با شعار جهانی هفته گرافیک/خارجی‌ها استقبال کردند

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«رُم» تولید فیلم را از سر می‌گیرد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ایتالیا قصد دارد تولید فیلم و محصولات تلویزیونی شهر رم را با رعایت نکات بهداشتی آغاز کند.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، تولید فیلم سینمایی و تلویزیونی در منطقه لاتزیوی ایتالیا تحت اقدامات شدید ایمنی برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا٬ با انجام آزمایش فوری و استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی٬ دوباره آغاز می‌شود.

صنعت فیلم رم قرار است از فردا دوشنبه کارش را دوباره شروع کند. این در حالی است که ایتالیا وارد دومین مرحله از قرنطینه کرونایی شده و برنامه دارد تا بتدریج تا پایان سال همه چیز را به حالت عادی بازگرداند.

ایتالیا به عنوان کشوری که سخت‌ترین وضعیت را در اروپا متحمل شد، مشتاق راه‌اندازی دوباره اقتصاد خود است و این کار را با تاکید بر فاصله‌گذاری اجتماعی و دیگر احتیاط‌های لازم برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، انجام می‌دهد.

تولید تاکنون فقط در منطقه لاتزیو آغاز شده و صنعت سرگرمی این کشور هم در رم متمرکز است. البته آنهایی که به کار برمی‌گردند می‌دانند که فیلمبرداری مثل معمول نخواهد بود.

برنامه‌های تولید فیلم این کشور قرار است با اقدامات ایمنی کامل از جمله انجام تست از بازیگران پیش از فیلمبرداری٬ گرفتن دمای مداوم بدن کارکنان و استفاده از ماسک برای همه اعضای گروه و بازیگران انجام شود. حفظ پروتکل‌های ایمنی از نظر فاصله نیز باید همواره رعایت شود.

وجود پزشک و مواد ضدعفونی کننده نیز از دیگر ملزوماتی است که هر گروه باید همراه داشته باشد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

شهاب صادقی کنسرت آنلاین برگزار می کند


شهاب صادقی کنسرت آنلاین برگزار می کند

مشاهده خبر از سایت منبع