X

بایگانی تیر 12, 1399

دفتر سینمایی

فقدان تفکر استراتژیک در درک جایگاه رسانه‌های برون‌مرزی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: دولت امریکا از رسانه‌های استراتژیک فراملی حمایت تمام‌قد می‌کند، اما در ایران شبکه‌های برون‌مرزی تحت فشارهای شدیدی هستند که منشأ آن‌ها از داخل است

به گزارش سینماپرس، برخلاف تصور اولیه کشورها در زمان هر نوع تهدید علیه امنیت ملی یا منافع اقتصادی به شدت به فعالیت رسانه‌های فراسوی مرزها نیازمند هستند. اصولاً شبکه‌های برون‌مرزی برای دولت‌ها نوعی ابزار برای پیشبرد برنامه‌های ملی محسوب می‌شوند که وظیفه اقناع افکار عمومی مردم دیگر کشورها در حمایت از سیاست‌های خود را نیز بر عهده دارند.

حال با اشخاصی مواجه می‌شویم که بی‌توجه به ساختار مدرن رسانه‌های بزرگ در قرن حاضر از خودگردانی مالی شبکه‌های برون‌مرزی ایران سخن می‌گویند و مثلاً توقع دارند یا شبکه‌هایی همچون پرس‌تی‌وی به لحاظ مالی خودگردان شوند یا از دایره هستی محو! کافی است تنها به یک مورد از انبوه رسانه‌های دولتی که در کشورهای غربی فعالیت می‌کنند توجه کنیم تا طنز تلخ ماجرا را دریابیم.

برخلاف تصور برخی که نمی‌دانند بسیاری از رسانه‌های امریکایی دولتی هستند، رادیو و تلویزیون‌های فراملی امریکا که برای مردم دیگر کشورها فعالیت می‌کنند کاملاً با بودجه حکومت ایالات متحده فعالیت می‌کنند. تنها یک نمونه از آن سازمان BBG است.

سازمان رسانه‌های جهانی امریکا یا هیئت کارفرمایان پخش

Broadcasting Board of Governors که به صورت اختصار BBG خوانده می‌شود متعلق به دولت امریکاست و هدف از ایجاد آن ارائه اخبار گزینشی و اطلاعات هدفمند به مخاطبان مهم و استراتژیک در کشورهایی است که امریکا خود را دشمن آن‌ها می‌داند مانند ایران، عراق، کوبا، روسیه و… رسانه‌های وابسته به سازمان BBG شامل صدای امریکا (رادیو تلویزیون) الحرّه (تلویزیون) رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی (رادیو فردا زیرمجموعه‌ای از آن است) رادیو آسیای آزاد و مارتی (اداره خبرگزاری کوبا – رادیو تلویزیون) می‌شود.

این رسانه‌ها همه دولتی هستند و مدیران‌شان را رئیس‌جمهور امریکا تعیین می‌کند، اما نکته جالب‌تر اینکه بودجه این شبکه‌ها توسط کنگره امریکا از محل مالیات‌های مردم آن کشور تأمین می‌شود و تاکنون هم تخصیص یافته است.

به بیان بهتر، بودجه به رادیو و تلویزیون‌هایی پرداخت می‌شود که تاسیس شده‌اند تا برنامه‌های دولت امریکا را در خارج از این کشور به پیش ببرند، کسی هم به آن اعتراض نمی‌کند، همانگونه که به بودجه وزارت خارجه یا وزارت دفاع آن کشور کمترین اعتراضی نمی‌شود، البته ناگفته نماند که برخی از سرویس‌ها یا شبکه‌های بین‌المللی مثل سرویس جهانی بی‌بی‌سی از راه فروش رایت مستندهای باکیفیت، مقادیری کسب درآمد هم می‌کنند، اما این نیز خود در درجه اول وابسته به بودجه‌ای است که برای این شبکه‌ها در نظر گرفته می‌شود. طبیعتاً شبکه‌ای که به خاطر چند صد هزار دلار آن هم بدهی معوق برای حق پخش ماهواره‌ای از روی ماهواره برداشته می‌شود، بنیه چندانی برای تولید مستندهای آنچنانی ندارد، ضمن اینکه شیوه‌های دیگر کسب درآمد هم در برخی شبکه‌های خارجی، اساساً وابستگی این شبکه‌ها به بودجه‌های تزریقی را منتفی نمی‌کند. حال در چنین وضعیتی اندک بودجه ارزی صداوسیما که سهم عمده آن مصروف هزینه‌های شبکه‌های برون‌مرزی است، تخصیص نمی‌یابد و چند شبکه از چند ماهواره قطع می‌شوند.

رسانه‌های برون‌مرزی مانند وزارت خارجه و نیروهای نظامی، اولین خط دفاعی برای کشور محسوب می‌شوند که باید به شدت مورد توجه حکومت و حمایت مالی آن قرار گیرند چراکه آن‌ها از مرزهای فرهنگی دفاع می‌کنند و تکلیف مهمی بر عهده دارند که آن اقناع مخاطبان در کشورهای دیگر است.

۲۰۲ نماینده مجلس یازدهم طی بیانیه‌ای شدیداللحن خواستار حمایت قاطع دولت از شبکه‌های برون‌مرزی ایران و تخصیص فوری بودجه ارزی آن‌ها شدند و بر ضرورت رشد روزافزون این شبکه‌ها و حتی بر تاسیس شبکه‌هایی به زبان‌های ترکی و فرانسوی و روسی نیز تأکید کردند. به راستی باعث تأسف است که مسئولان امر در خارج از صداوسیما به این دارایی ارزشمند فرهنگی ایران که می‌تواند در پهنه سیاست تاثیرگذار باشد، کاملاً بی‌توجه هستند. اگر قبول کنیم که پرداخت نکردن بودجه ارزی شبکه‌های برون‌مرزی ایران نوعی سهل‌انگاری است باز هم موجب افسوس است چه آنکه خدای نکرده از روی غرض باشد.

*جوان

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تجلیل از «جمال شورجه» در اختتامیه قلم زرین – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: اختتامیه دوره هجدهم جشنواره قلم زرین ۱۴ تیرماه ساعت ۱۶ در محل سالن اجتماعات انجمن قلم ایران برگزار می‌شود.

به گزارش سینماپرس، معرفی بهترین کتاب‌های سال ۱۳۹۸ در ۳ حوزه نقد و پژوهش، داستان و شعر بزرگسال و شعر و داستان در حوزه کودک و نوجوان به جامعه ادبی، از اهداف این برنامه است؛ ضمن آنکه نکوداشت یکی از اهالی پیشکسوت فرهنگ و ادب عضو انجمن از دیگر برنامه‌های جشنواره ادبی است.
در این مراسم از «جمال شورجه» به عنوان یک هنرمند ارزشی و فرهنگی عضو انجمن قلم، تجلیل به عمل می‌آید.  

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عدم تدبیر و هوشمندی در بازگشایی سالن‌های سینما – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: یک کارشناس سینما معتقد است، در شرایطی که شیوع ویروس کرونا رو به افزایش است بازگشایی سالن‌های سینما و تئاتر و… اقدامی دور از تدبیر و درایت است که مردم و اهالی فرهنگ و هنر را متضرر می‌سازد.

به گزارش سینماپرس، سید رضا منتظری، کارشناس سینما و فعال رسانه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان گفت: با توجه به اینکه وضعیت شیوع ویروس کرونا روز به روز در حال افزایش است، من با بازگشایی سالن‌های سینما و تئاتر و برگزاری کنسرت‌های موسیقی و جشنواره‌ها به‌شدت مخالف هستم. این اقدامات تنها بازی با جان مردم است. اگر هم هدف از بازگشایی سالن‌های سینما و تئاتر و موسیقی و برگزاری جشنواره‌ها، دغدغه معاش هنرمندان است، دولت موظف است بخشی از بودجه‌های هنگفتی که مصرف می‌کند را به معیشت اهالی فرهنگ و هنر اختصاص دهد تا دچار مشکل معاش نباشند.
وی افزود: یکی از مدیران سازمان سینمایی با خرسندی تمام از فروش یک میلیارد تومانی فیلم‌ها در ابتدای بازگشایی سالن‌های سینما صحبت کرده بود. این درحالی است که با بلیت ۲۰ هزار تومانی، این فروش، جای افتخار ندارد. ضمن اینکه چرا فقط به میزان فروش می‌پردازند و تعداد مخاطب را در نظر نمی‌گیرند؟ چون من خودم طی روزهای گذشته به چند سالن سینما مراجعه کردم و از نزدیک مشاهده کردم که سالن‌های سینما خالی بودند و مردم استقبالی نکرده بودند.
منتظری ادامه داد: بازگشایی سالن‌های سینما در این شرایط علاوه‌بر اینکه بازی با سلامت و جان مردم محسوب می‌شود، یک اقدام ضدفرهنگی هم هست. افرادی که خودشان را شخصیت فرهنگی می‌دانند، باید برای فرهنگسازی قدم بردارند، اما بازگشایی سینماها حرکت در مسیر فرهنگ‌سوزی است. اکران فیلم‌ها یعنی مسئولان این عرصه، نه ارزشی برای سلامتی مردم قائل هستند و نه احترامی برای صاحبان و سازندگان آثار سینمایی. یک فیلم پر سروصدای جشنواره فجر اخیر و یک فیلم کمدی روی پرده رفته‌اند و بعد از این تقریبا دست سینما از فیلم‌هایی که بتوانند مردم را به سینما بکشانند خالی خواهد بود.
این کارشناس سینما در پایان گفت: بازگشایی سالن‌های سینما از نظر من تنها یک بازی روانی و یک بازی سیاسی است و هیچ منطق و عقلانیتی در این کار وجود ندارد. همچنانکه در سایر حوزه‌های فعالیت سینما شاهد هیچ‌گونه تدبیر، درایت و هوشمندی از سوی دولت نبوده‌ایم، در زمینه بازگشایی سالن‌های سینما نیز تدبیر و عقلانیتی به کار نرفته است. به‌خاطر تصمیم‌گیری‌های ‌اشتباه مدیران سینمایی، صاحبان فیلم‌ها و مردم متضرر خواهند شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«اچ بی‌او مکس» بالاخره از هتک ساحت مقدس پیامبر اعظم عقب‌نشینی کرد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: اعتراضات اخیر مردمی در جامعه امریکا پس از کشته شدن جورج فلوید باعث شده بسیاری از کمپانی‌های فیلمسازی و تولیدکننده انیمیشن در مواجهه با مقدسات دینی و مذهبی ادیان مختلف به منظور جلوگیری از شکل‌گیری جنبش‌های مردمی در تحریم محصولات‌شان با احتیاط بیشتری رفتار کنند.

به گزارش سینماپرس، شبکه «اچ بی‌او مکس» امریکا از ۲۴ژوئن امسال پخش فصل بیست‌وسوم سریال انیمیشن «پارک جنوبی» را آغاز کرد که به دلیل نمایش تصویر پیامبر اسلام (ص) در آن با اعتراض‌های مسلمانان این کشور همراه شد و حالا خبرهایی از حذف و اصلاح برخی قسمت‌های این انیمیشن به گوش می‌رسد. سایت خبری الجزیره که این خبر را اعلام کرده، درباره این انیمیشن و اعتراض‌ها به آن آورده است: انیمیشن «پارک جنوبی» (south park) شامل ۲۳ فصل است که تولید آن از سال ۱۹۹۷ آغاز شده است. شبکه «اچ بی‌او مکس» و نیز شرکت تولیدکننده «پارک جنوبی» به این دلیل که در این انیمیشن به پخش تصویری از پیامبر اسلام (ص) اقدام کردند، از نمایش پنج قسمت این انیمیشن منع شده‌اند. انیمیشن «پارک جنوبی» حاوی محتوایی برای بزرگسالان است و جامعه امریکایی را نقد می‌کند. این کارتون چهار شخصیت اصلی دارد و به سبب محتوای طنز و نقادانه‌اش معروفیت زیادی دارد و سود مالی بسیاری را عاید صاحبانش کرده است، البته این سریال انیمیشن موجب اختلاف‌هایی میان مسیحیان و مسلمانان و دیگر شهروندان نیز شده، به طوری که کشوری مانند چین پخش آن را ممنوع کرده است.

از همان ابتدای پخش پارک جنوبی، اعتراض‌هایی به سبب فحاشی در این انیمیشن و نیز نحوه نامناسب نشان دادن شخصیت‌های مذهبی و تاریخی شکل گرفت و مردم خواستار توقف پخش آن شدند. الجزیره در ادامه گزارشش آورده است: چالشی که سازندگان این اثر به خاطر نشان دادن تصویر پیامبر اسلام (ص) به تازگی دچارش شدند، مسئله جدیدی نیست. در سال ۲۰۰۱ و ۲۰۱۰ در بخش‌هایی از این انیمیشن قسمت‌هایی پخش شده بود که در آن اعتقاد مسلمانان مبنی بر نمایش ندادن چهره پیامبر اکرم (ص) در آثار هنری مورد جسارت قرار می‌گرفت.

حالا «اچ بی‌او مکس» پنج قسمت از سریال «پارک جنوبی» را که موجب برانگیختن احساسات مذهبی میان مردم می‌شد، حذف کرده و با وجود تلاش سازندگان برای اصلاح این قسمت‌ها و حذف تصویر پیامبر اسلام (ص)، این شبکه تصمیم به حذف کامل این قسمت‌ها گرفته است. این شبکه چندی پیش در پی اعتراضات ضدنژادپرستانه در امریکا فیلم معروف سینمای کلاسیک هالیوود یعنی «بر باد رفته» را حذف کرده بود.

*جوان

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«روزهای نارنجی» و «ایستگاه اتمسفر» به اکران آنلاین می روند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: علیرضا قاسمخان از اکران آنلاین دو فیلمی که تهیه کنندگی آن‌ها را بر عهده دارد، خبر داد.

به گزارش سینماپرس، علیرضا قاسمخان تهیه کننده سینما درباره آخرین وضعیت اکران فیلم‌های «روزهای نارنجی» و «ایستگاه اتمسفر» در گفت و گو با خبرنگاران جوان، گفت: قرارداد این دو فیلم برای اکران آنلاین بسته شده است، اما زمان پخش آن هنوز مشخص نیست.

«روزهای نارنجی» اولین اثر سینمایی آرش لاهوتی، درباره آبان، زنی ۴۵ ساله است که واسطه استخدام کارگران فصلی است.

هدیه تهرانی، علی مصفا، مهران احمدی، علیرضا استادی، ژیلا شاهی، رویا حسینی، صدف عسگری، لیلی فرهادپور، اکرم علمدار، امین گلستانه و سیامک ادیب بازیگران فیلم سینمایی «روزهای نارنجی» هستند.

«ایستگاه اتمسفر» هم اولین فیلم سینمایی مهدی جعفری در مقام کارگردان است و در خلاصه داستان آن آمده: «اتمسفر هوای زمین را دارد و ما هوای همدیگر را…»

محسن کیایی، رویا افشار، شاهرخ فروتنیان، ژاله صامتی، آناهیتا افشار و سوگل قلاتیان بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پیشنهادهای هنری برای تعطیلات آخر هفته


پیشنهادهای هنری برای تعطیلات آخر هفته

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«خانه ما» آموزش شیوه های کارآمد مدیریت هزینه است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: گیتی خامنه معتقد است در دوران پر فشار بحران اقتصادی و در شرایطی که عمده مردم برای گذران زندگی با صعوبت های کمرشکن روبرو هستند، «خانه ما» با اتخاذ شیوه های کارآمد مدیریت هزینه، به چنین نیازی به درستی پاسخ می دهد.

به گزارش سینماپرس، گیتی خامنه مجری باسابقه تلویزیون در گفت وگو با فارس به بهانه آغاز پخش فصل جدید مسابقه مستند «خانه ما» عنوان کرد: در شرایطی که در تلویزیون ما معمولا، همه چیز در فضاهای فوق مدرن و شیک به بیننده نشان داده می شود؛ یک خانه بسیار زیبا با همه وسایلی که بعضی از افراد طبقه متوسط و ضعیف جامعه حتی اجازه داشتن تصور مالکیت شان را هم به خود نمی دهند، خانواده ای خوش پوش، شیک، خندان و بی نهایت بختیار، کامکار که خدا می داند چند درصد از خانواده ها و آدم های معمولی جامعه در چنین شرایطی به سر می برند.

وی ادامه داد: خانواده هایی که بی دغدغه و شاد به خرید جنسی تشریفاتی که به یقین جزو آخرین اولویت های آن هاست، بیاندیشند؛ «خانه ما» به درستی میان خانواده هایی از جنس عموم مردم جامعه می رود و در زمانی که شبکه های ما از وجود برنامه هایی با مضمون، در خور و مورد نیاز بی بهره است، پاسخگوی این نیاز می شود و در قالبی مفرح و باشیوه ای واقعگرایانه، مدیریت هزینه را به خانواده ها آموزش می دهد.

فارغ التحصیل دانشگاه نوتریج کالیفرنیا با اشاره به یکی از بحران های اخیر امریکا خاطرنشان کرد: به عقیده من در جریان های اخیر آمریکا، جورج فلوید بهانه ای برای رساندن صدای جماعتی که شعارهای روی دیوار رودیو درایو و بورلی هیلز پیام اصلی شان بود و کشته شدن یک رنگین پوست بهانه و فرصتی برای ابراز آن به وجود آورد؛ این اتفاقات بیانگر این نکته است که همه ملت ها از تبعات زندگی در جامعه ای ماتریالیست و ماده گرا با برخورداری تعدادی اندک از غالب مواهب، خسته اند. همین مساله کافی است  تا با ساخت برنامه های اقتصاد محور مانند مستند مسابقه «خانه ما»، بر ضرورت بیان و بازتعریف مدیریت اقتصادی از جمع کوچک خانواده تا دهکده جهانی تأکید شود و می تواند تبدیل به جریانی شود که به سادگی و با چنین مشی و شیوه ای در هر کجای جهان شکل بگیرد.

وی در ادامه ضمن توجه به تبلیغات تلویزیونی در معرفی کالاها و خدمات، توضیح داد: بهره گیری از لوکیشن ها و دکورهای فاخر در بعضی سریال ها، برنامه ها و حتی تبلیغات کالا و خدمات، موجب شده تا شکاف عمیقی که بین واقعیت های زندگی مردم با آنچه که از رسانه ملی پخش می شود، بیشتر احساس شود. در چنین فضایی، همت برای ساخت برنامه ای که آدم های معمولی و زندگی آن ها موضوع برنامه و جزو جذابیت های آن است، قابل تأمل است. خوشبختانه سازندگان خوش فکر «خانه ما» برخلاف برنامه هایی که با الگوبرداری از ساخته هایی که به جهت موفقیت ورژن ابتدایی و با اعمال تغییرات جزئی، در ورطه تکرار گرفتار شده اند، عمل کرده و موفق بوده است از این رو مستحق شنیدن یک خسته نباشید صمیمانه هستند.        

مدیر اسبق برنامه ریزی مرکز اسلامی – فرهنگی شمال کالیفرنیا عنوان کرد: به باور من، ما تاکنون زیاد گفته و کم عمل کرده ایم؛ امروزه مخاطبین بین مطالبی که از طریق رسانه ها از زبان من و امثال من می شنوند و بعد در برخورد با من نوعی یا برنامه هایی که پیش تر مثال زدم، تعارض ها و تضادهایی را می یابند که تا مدت ها حیرانشان  می کند و در دراز مدت خشم اشان برانگیخته شده و شاکی می شوند. وجود چنین تفاوت و تعارضی در بین واقعیت ها  و ایده آل ها به غیر از اینکه احساس نا امیدی و بی لیاقتی و بی کفایتی را در بین نان آوران خانه که گاه، حتی در تأمین ابتدایی ترین امکانات زندگی خانواده شان وامانده اند، پی آمد دیگری نخواهد داشت. حالا وقت آن است که برای اعاده تأثیرگذاری حق مطلب، کاملا برعکس عمل کنیم و بازدهی گسترده ای داشته باشیم.

گیتی خامنه با اشاره به رویکرد فصل جدید برنامه «خانه ما» در شرایط کرونا، متذکر شد: اگر برنامه ای بتواند به شکل کاربردی با بهره جستن از شرایطی که دامنگیر همه مردم شده است، با شرکت دادن مردم عادی به عنوان آموزش دهندگان غیر مستقیم زیستی در شرایط فعلی، شیوه زندگی بی خطر و یا کم خطری را بدون استفاده از کلمات و جملات  امر کننده یا نهی کننده، در قالب زندگی روزمره به مردم نشان بدهد کار ارزشمندی را به انجام رسانده است. کاری که مستند «خانه ما» به سادگی و با استفاده از اعضاء خانواده های معمولی مثل خیلی از خود ما به آن پرداخته است.

دانش آموخته روانشناسی مرکزبهزیستی بورلی هیلز، اضافه کرد: یافتن گناهکاری که معمولا مسبب همه دشواری هاست و هیچ وقت هیچ یک از ما را شامل نمی شود این روزها در مبحث کرونا نیز مطرح است؛ در جملاتی شبیه «رعایت نمی کنند که موج بعدی از راه رسیده!»، «اگه مراقب بودند اینطورنمی شد!»، «کاش یه ذره ملاحظه می کردن!»، «واقعا چرا درک نمی کنن که تا مراقب نباشن همه درگیریم»، همیشه نوک پیکان حمله، رو به دیگران است و هرکدام از ما برای توجیه عدم رعایت هرچیزی، دلیلی داریم که گویی هر یک از ما را در توجه نداشتن به برخی امور همگانی، مبرا می کند. به یقین در چنین وضعیتی، یادآوری و آموزش برخی نکات به ویژه پیرامون ویروس کوید ۱۹  می تواند کمک کننده و نتیجه بخش باشد.

مجری گروه کودک دهه شصت و همکار کارگردانانی چون ابراهیم حاتمی کیا، حسین قاسمی جامی و عباس کیارستمی در گذشته، یادآور شد: استفاده از هموطنان شهرهای مختلف و حتی روستاها یکی از قابل توجه ترین مشخصه های برنامه «خانه ما» است و به نوعی رعایت عدالت رسانه ای در حق کسانی است که همیشه سهم کمتری از دیده شدن را به خود اختصاص داده اند. اینجاست که حسن سلیقه و کار بلدی سازندگان برنامه در به تصویر کشیدن افرادی است که علیرغم ستاره و سلبریتی نبودنشان، چنان حضور جذاب، دیدنی و شنیدنی دارند که برنامه را از حضور هر چهره و صدای آشنایی بی نیاز می کند و به عقیده من همه این ها رمز موفقیت یک برنامه تلویزیونی است.  

وی در خاتمه با ابراز امیدواری در ساخت برنامه هایی که از خود مردم ‌و از جنس مردم است، تصریح کرد: ساخت برنامه ای با در نظر گرفتن همه مشخصه های یک سرگرمی سالم می تواند اعضاء خانواده را حداقل به عنوان تماشاگر حتی برای زمان کوتاهی، دور هم جمع کند. در روزگاری که دنیای مجازی با دروغ های خوشرنگ و چشم نوازش کودک و نوجوان ما را سخت مرعوب خودش کرده ‌و موجب شده تا در نهایت دریغ و افسوس به سخیف ترین شوخی ها بخندد، به غیر اخلاقی ترین صحنه ها چشم بدوزد، بی مایه ترین انسان های روزگار را فالو کند و مبتذل ترین مطالب را لایک‌ کند، «خانه ما» توانسته حتی برای ساعتی، کودک و نوجوان گریز پارا به فضای سالم خانواده سوق دهد و کمک‌ کند ‌که تا در کنار بزرگ ترها، مهارت زندگی کردن را بیاموزند و آن را پرورش دهند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«شمیم بهشت» در آستانه میلاد امام رضا(ع) تماشایی شد


«شمیم بهشت» در آستانه میلاد امام رضا(ع) تماشایی شد

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«پس از آزادی» به صداگذاری رسید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مراحل پس تولید مجموعه تلویزیونی «پس از آزادی» به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر به صداگذاری رسید.

به گزارش سینماپرس، «سعید سعدی» تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «پس از آزادی» به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر که چندی پیش تصویربرداری آن به پایان رسید، در گفت و گو با فارس، در این باره گفت: این روزها تدوین سریال به طور کامل انجام شده است و صداگذاری در حال انجام است.

وی درباره زمان پخش این سریال نیز بیان داشت: هنوز زمان پخش دقیقی از سمت شبکه به ما اعلام نشده است.

این تهیه کننده همچنین افزود: تا به اینجای کار تیتراژ پایانی مان آماده نشده است که شامل شعر ترانه تیتراژ پایانی و انتخاب خواننده کار است.

«پس از آزادی» در ۴۰ قسمت به تهیه کنندگی سعید سعدی و کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر با داستانی از نیلوفر محلوجی در نوبت پخش از تلویزیون و شبکه یک سیما قرار دارد.

به گزارش فارس، خسرو شهراز، قاسم زارع، رضا داوود نژاد، اندیشه فولادوند، اصغر همت، مرتضی اسماعیل‌کاشی، سام کبودوند، آزاده سیفی، سارا شاهرودیان، حسین باشه آهنگر، ‌ رامین سیار دشتی،   و … در این مجموعه تلویزیونی ایفای نقش کرده‌اند.  

در یک‌خطی داستان این سریال آمده است: هر روز با عطر گل‌های باغ‌های شهریار از خواب بلند می‌شدم، مادرم خدابیامرز یه باغچه خوشگل داشت که همیشه سرش گرم بود؛ بنده خدا اکثر مواقع تنها بود؛ بابام که راننده بیابون بود صبح تا شب پشت نفتکش‌اش دنده عوض و بنزین جابه‌جا می‌کرد. راه نزدیکش چهار پنج ساعت ترافیک انبار ری تا پمپ بنزینای جنوب و مرکز تهران بود. صبح‌ها زودتر می‌رفت تا بار بهتر بهش بخوره؛ اگه هوا سرد بود و مشکلی برای مناطق سردسیر پیش نمی‌اومد، بارش رو عوض می‌کردن و می‌فرستادنش سمت همدان، آذربایجان، کردستان، چه می‌دونم استان‌های سردسیر و برف‌گیر. این آخریا زیاد حالش میزون نبود، خودش چیزی نمی‌گفت، ولی ماها که می‌فهمیدیم. توی خونه‌ای که پدر مادر توش نباشه هیچی نمی‌تونه جاشونو پر کنه…

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

رویکردهای هنری جدید و کیوریتوری بررسی شد


رویکردهای هنری جدید و کیوریتوری بررسی شد

مشاهده خبر از سایت منبع