X

بایگانی تیر 29, 1399

دفتر سینمایی

چالش‌های یک دختر قایقران در ۲ رویداد بین‌المللی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم کوتاه «خداحافظ المپیک» به کارگردانی مجتبی پوربخش به ۲ جشنواره فیلم‌های ورزشی چین و جمهوری چک راه یافت.

به گزارش سینماپرس، فیلم کوتاه «خداحافظ المپیک» به کارگردانی مجتبی پوربخش و نویسندگی بهنام بروجردی به ۲ جشنواره فیلم‌های ورزشی چین و جمهوری چک راه یافت.

فیلم کوتاه «خداحافظ المپیک» در ۲ رویداد سینمایی چین و جمهوری چک به رقابت می‌پردازد.

یازدهمین جشنواره فیلم‌های ورزشی چین از ۱۳ تا ۱۹ جولای برابر با ۲۳ تا ۲۹ تیرماه و بیست و سومین جشنواره FICTS چک از ۱ تا ۱۰ اکتبر برابر ۱۰ تا ۱۹ مهرماه برگزار می‌شود.

این فیلم داستان دختر قایقرانی را روایت می‌کند که در مسیر المپیک با چالش‌های فراوانی مواجه می‌شود.

رامین راستاد، فرج‌الله گلسفیدی، هومن جوادی، مهری آل‌آقا، طاهره عموزاده، اصغر سندوسی، مرتضی قدیری، جابر وثوق، علیرضا شهرستانی و مریم جهانی بازیگران فیلم «خداحافظ المپیک» هستند.

دیگر عوامل فیلم عبارتند از نویسنده: بهنام بروجردی، مدیر تصویربرداری: مجید گلسفیدی، صدابردار: میثم معتمدی، طراح گریم: مهدی صیاد، آهنگساز: بابک زرین، مدیر تولید: علی حیدریان، منشی صحنه: مسعود صحبتی، عکاس حمید خیراندیش، روابط عمومی: مینا آتشی.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سلیمی: حوزه هنری باید به ترویج و گسترش سینمای دینی و انقلابی توجه ویژه ای داشته باشد/ مسئولان اصل مهم جوانگرایی را از یاد نبرند! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سهیل سلیمی کارگردان سینما در پی انتصاب محمدمهدی دادمان به ریاست «حوزه هنری» گفت: حوزه هنری باید به ترویج و گسترش سینمای دینی و انقلابی توجه ویژه ای داشته باشد؛ اصولا مأموریت اصلی این نهاد به عنوان زیرمجموعه ای از سازمان تبلیغات اسلامی این است که توجه ویژه ای به تولید آثار انقلابی، دینی، ارزشی و استراتژیک داشته باشد در غیر این صورت چه تفاوتی میان حوزه هنری با سایر دستگاه های فرهنگی و هنری دولتی یا خصوصی است که توجهی به این قبیل مضامین ندارند؟

کارگردان فیلم سینمایی «فرشتگان قصاب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: حوزه هنری امروزه نیازمند یک تحول جدی و اساسی در رویکردهای مدیریتی و تغییر سیاست های پیشین اش است؛ بی شک هر مدیری محاسن و معایبی دارد و باید برای آنکه نتیجه درستی حاصل شود محاسن و معایب مدیران قبلی در کنار هم بررسی شوند تا مدیریت جدید بر اساس استفاده از تجربیات گذشته بتواند تحولی نوین در حوزه هنری ایجاد کند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین نکاتی که مدیران حوزه هنری باید به آن توجه داشته باشند این است که مانند سایر حوزه های فرهنگی و هنری تنها توجه شان به افراد مشهور، چهره، سوپراستار و سلبریتی نباشد!؛ متأسفانه طی سال های اخیر بنده شخصا با برخی اتفاقات تلخ در حوزه هنری روبرو شدم. مثلا چندباری فیلمنامه هایم را برای ساخت به حوزه بردم اما بعد از جلسات متعدد به بنده اعلام کردند فیلمنامه شما خوب است اما ما تصمیم مان این است که یک کارگردان چهره و معروف آن را بسازد!

سلیمی در همین راستا تصریح کرد: متأسفانه چنین رویکرد غلطی باعث می شود تا بسیاری از جوانان پرشور، پر انرژی و باانگیزه ناخودآگاه از میدان کار به در شوند. این در حالی است که حوزه هنری به عنوان یک زیرمجموعه از سازمان تبلیغات اسلامی می بایست توجه ویژه ای به مسأله مهم جوانگرایی داشته باشد و به خصوص بدل به مأمنی امن برای جوانان انقلابی شود که در جاهای دیگر به طور کل نادیده انگاشته می شوند و هیچ مدیر و سازمان و نهادی به آن ها به دلیل خط مشی فکری شان توجهی نمی کند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: مایه تأسف آنجا است که ما حتی در برخی موارد شاهد این اتفاق هستیم که برخی فیلمسازان با نهادهای انقلابی همچون حوزه هنری کار می کنند که از نظر خط و خطوط فکری و سیاسی زاویه جدی با آن دارند! وقتی بنده چندباری در این خصوص به مسئولان حوزه هنری انتقاد و گلایه کردم در جواب به من گفتند که برای ما فیلمساز خوب مهم است و خط و خطوط فکری فیلمساز به ما ارتباطی ندارد! ‌ این حرف بسیار غلطی است که می تواند باعث کشته شدن انگیزه در میان جوانان متعهد، ولایتمدار و انقلابی شود!

وی در پایان این گفتگو افزود: در هر صورت بنده امیدوارم با روی کار آمدن آقای دادمان به عنوان یک جوان انقلابی ما بتوانیم شاهد تحولات اساسی در رویکردهای حوزه هنری باشیم. بنده امیدوارم مسئولان جدید حوزه هنری اصل مهم و اساسی جوانگرایی را از یاد نبرند و بالاخص توجه ویژه ای به فیلمسازان جوانی داشته باشند که با جان و دل شان می خواهند در راستای حمایت و تقویت جریان مقاومت اسلامی، اسلام و انقلاب اسلامی مبادرت به تولید اثر نمایند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

این تابلوها از جنایتی پرده برمی‌دارند + تصاویر


این تابلوها از جنایتی پرده برمی‌دارند + تصاویر

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

خاطرات تلخ یک عکاس از غسالخانه های کرونا و سوختن جنگل‌ها


خاطرات تلخ یک عکاس از غسالخانه های کرونا و سوختن جنگل‌ها

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«لتیان» در موعد اکران آنلاین – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم سینمایی «لتیان» گزینه تازه چرخه اکران آنلاین است که از فردا وارد بلیت فروشی می‌شود، «لتیان» نخستین تجربه علی تیموری محسوب می‌شود، کارگردانی که پیش از این شاید امید به اکران معمولی فیلمش در سالن های سینما را داشت اما با توجه به شرایط موجود به اکران آنلاین رضایت داد.

به گزارش سینماپرس، در آستانه بازگشایی سینماهای سراسر کشور پس از نزدیک به پنج ماه تعطیلی بر اثر شیوع بیماری کرونا و آغاز قرنطینه خانگی، بسیاری از هنردوستان از سویی با اشتیاق به این بازگشایی نگاه می‌کنند و از سویی برخی همچنان رغبتی برای حضور در سالن‌های سینما نشان نمی‌دهند.  

البته بازگشایی سینماها بعد از عبور از دوران اوج بیماری کرونا نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از سینماهای جهان در دستور کار قرار گرفته است، به فرض مثال کریستوفر نولان از جمله حامیان بازگشایی سینماها است، اکران فیلم «تنت» ساخته وی اولین فیلم بعد از کرونا خواهد بود.  

جزئیات جدید از ساخت فیلم سینمایی لتیان
سینمای کشور هم طی پنج ماه گذشته فراز و نشیب‌های فراوانی را تجربه کرد، اکران آنلاین از جمله پدیده های مهم این دوران بود که با استقبال گسترده ای روبرو شد و حال در چرخه خود نزدیک به ده فیلم را می بیند، اکران سینما ماشین هم نوع دیگری از مدیوم پخش بود که البته تجربه چندان موفقی نبود.

حال با وجود اینکه براساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین ستاد ملی مبارزه با کرونا سالن‌های سینمایی در سراسر کشور از اول تیر ماه بازگشایی شدند، باز هم کارگردانانی هستند که اکران آنلاین را به اکران در سالن سینما با شرایط موجود و تخصیص نصف صندلی های سینما ترجیح دهند.  

فیلم سینمایی «لتیان» دیگر گزینه تازه چرخه اکران آنلاین است که از فردا وارد بلیت فروشی می‌شود، «لتیان» نخستین تجربه علی تیموری محسوب می‌شود. کارگردانی که پیش از این شاید امید به اکران معمولی فیلمش در سالن های سینما داشت اما با توجه به شرایط موجود به اکران آنلاین رضایت داده است.  

https://cinemaoffice.ir/wp-content/uploads/2020/07/QyAScsjD8lit.jpg

وی تاکنون سال‌ها به عنوان دستیار کارگردان در این عرصه فعالیت کرده و حالا می‌خواهد شانس خود در مقام کارگردان امتحان کند، وی در لتیان به سراغ فیلمنامه‌ای از اکتای براهنی رفته و امیر جدیدی را به عنوان نقش اول مرد اثر انتخاب کرده است.

نکته قابل توجه درباره لتیان همکاری مجدد پریناز ایزدیار و امیر جدیدی است، امیر جدیدی و پریناز ایزدیار یکبار دیگر در فیلم سینمایی هت تریک با هم همبازی بودند و این فیلم هم مورد استقبال هوادارانشان واقع شد.

در خلاصه داستان فیلم سینمایی «لتیان» آمده است: لتیان یک سد است. سدی بر روابط انسانی. رودخانه‌های روابط پشت سدی ایستاده‌اند و راه بن بست است. یک نفر می‌خواهد این سد را بشکند اما خوب می‌داند که شکستن سد به این سادگی نیست. شهر خراب خواهد شد. تکلیف چیست؟.

https://cinemaoffice.ir/wp-content/uploads/2020/07/639604_473.jpg

امیر جدیدی، پری ناز ایزدیار، سارا بهرامی، حسن معجونی، ستاره پسیانی، علیرضا ثانی‌فر از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم سینمایی لتیان به ایفای نقش پرداخته اند. باید دید ترکیب پربازیگر فیلم سینمایی لتیان می تواند این فیلم را به عنوان یکی از پرفروش ترین آثار سینمای آنلاین معرفی کند یا خیر.  

کشتارگاه به کارگردانی ابراهیم امینی، خروج ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا، تیغ و ترمه به کارگردانی کیومرث پوراحمد، زیر نظر ساخته مجید صالحی، طلا به کارگردانی پرویز شهبازی، بهت ساخته عباس رافعی و میهمان خانه ماه نو به کارگردانی تاکفومی تسوتسویی از جمله آثاری هستند که در چرخه اکران آنلاین حضور دارند.  

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تجربه آهنگساز پیشکسوت از ابتلا به کرونا/ سراغ شاعران کلاسیک رفتم


تجربه آهنگساز پیشکسوت از ابتلا به کرونا/ سراغ شاعران کلاسیک رفتم

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

استقبال مخاطبان از حضور «فرانکلین در تهران» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کتاب «فرانکلین در تهران» با استقبال مخاطبان به چاپ دوم رسید.

به گزارش سینماپرس، این کتاب که توسط سعید مستغاثی به رشته تحریر در آمده، مهم‌ترین عملیات ضد فرهنگی سرویس اطلاعاتی آمریکا در ایران پس از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ را مورد بررسی قرار داده که تحت عنوان چاپ و نشر کتاب و برگزاری برنامه‌های به اصطلاح فرهنگی عرضه شد و به نوعی می‌توان گفت که ضمیمه فرهنگی کودتای یاد شده محسوب گردید. در ۱۶ جولای سال ۲۰۰۹ وب‌سایت رسمی ‌دولت آمریکا گزارشی از به‌وجود آمدن و فعالیت‌های موسسه فرانکلین در ایران انتشار داد که بخشی از اسناد آن در کتاب «فرانکلین در تهران» آمده است. در اساسنامه موسسه فرانکلین که اصل آن در این کتاب به چاپ رسیده، هدف اصلی موسسه «برانگیختن علاقه مردم دیگر کشورها به تاریخ، حکومت، فرهنگ، اقتصاد، تکنولوژی، علم و تعلیمات مردم ایالات متحده» ذکر شده، یعنی نوعی شیفته ساختن مردم سرزمین‌های دیگر به فرهنگ و ارزش‌های آمریکایی.
جلال آل‌احمد را اگر نگوییم اولین، مسلما از نخستین کسانی بود که درباره خطر فرهنگی «مؤسسه فرانکلین» هشدار داد؛ سخنرانی کرد و مقاله نوشت. آل‌احمد در کتاب «سه مقاله دیگر» نوشت: «این بنگاه محترم کم‌کم از یک دستگاه سانسور هم برای آزادی کل مملکت خطرناک‌تر شده. […] وضع جوری شده است که هر که با کتاب و با هر خواندنی مرتب غیرروزنامه‌ای سر و کار دارد، ناچار با این بنگاه محترم سر و کار دارد […] به همه کتاب‌خوان‌ها و کتاب‌نویس‌ها و کتاب‌فروش‌ها هم اعلام خطر می‌کنم که از این پس سر و کارتان با یک ‌تراست مطبوعاتی است. […] قبل از اینکه دوره صنعت‌های خرده‌پا را دیده باشیم، دچار عواقب ‌تراست‌های بزرگ شده‌ایم و آن هم در امر مطبوعات و در امر کتاب و این بزرگ‌ترین خطر است برای آزادی، نزدیک‌ترین راه است برای یکدست کردن افکار و عقاید مردم.» آل‌احمد در کتاب «یک چاه و دو چاله» باز هم هشدار داد و نوشت: «فرهنگ مملکت دارد تبدیل می‌شود به شعبه‌ای از شعبات بنگاه فرانکلین.»
در این کتاب برای نخستین‌بار مستندات وابستگی موسساتی همچون «بنگاه فرانکلین» و «بنگاه ‌ترجمه و نشر کتاب» و همچنین نهادهایی مانند «انجمن ایران و آمریکا» به کانون‌های استعماری غرب ارائه می‌شود. مستنداتی که نشان می‌دهد اساس بنیاد این‌گونه موسسات برمبنای طرح و برنامه‌ای شکل گرفت که در دوران موسوم به جنگ سرد از سوی سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی غرب طراحی شد و در کشورهای مختلف به اجرا درآمد.
برخی از اسناد و تصاویر منحصر به فرد «مؤسسه فرانکلین» و افراد و نهادهای وابسته به آن پس از سال‌ها برای اولین بار در این کتاب منتشر می‌شود. کتاب «فرانکلین در تهران» به‌عنوان شصت و چهارمین جلد از مجموعه «نیمه‌پنهان» در ۳۵۰ صفحه به بازار نشر عرضه شده است.
برای تهیه کتاب «فرانکلین در تهران» می‌توانید به فروشگاه انتشارات کیهان واقع در خیابان انقلاب، روبه‌روی دانشگاه تهران مراجعه کنید و یا با شماره تلفن‌های ۳۳۱۱۰۷۰۹ و ۳۳۱۱۰۲۰۱ تماس بگیرید.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«عروسک سازی»؛ مطالبه ای همچنان بر زمین مانده! – اخبار سینمای ایران و جهان

به گزارش سینماپرس، با وجود اینکه کشورهای پیشرفته دنیا روی صنعت عروسک‌سازی به عنوان فرصت بزرگ اقتصادی-فرهنگی حساب کرده‌اند، این صنعت در کشورمان جدی گرفته نشده است.


«خیلی بیشتر از آنکه به چشم بیایند، اهمیت دارند» منظور همان رفیق دقایق مختلف روزگار بچگی است، رفیقی که از لحظه‌ای که بچه‌ها چشم باز می‌کنند تا زمانی که آرام می‌خوابند، او را در آغوش می‌گیرند. عروسک‌ها نه یک جسم بی‌جان عادی که در این زمانه صنعتی پرسود هستند. بسیاری از تهیه‌کنندگان انیمیشن‌ها برای کسب سود بیشتر، بیش از درآمد حاصل از فروش بلیت اکران، روی اتفاقات پس از اکران تمرکز می‌کنند. به این ترتیب که در پیش‌تولید شخصیت‌های اصلی، انیمیشن را به شکلی جذاب طراحی می‌کنند که عروسک‌های آن‌ها ساخته شود و پس از تولید و اکران، فروش آن‌ها سودی هنگفت را نصیب صاحبان آن شخصیت کارتونی می‌کند.


گفته می‌شود سودی که ژاپن با صنعت انیمیشن (از پیش‌تولید تا تبلیغات، فروش عروسک و اسباب‌بازی) به دست می‌آورد، برابر با درآمد ایران از نفت – البته در زمان صادرات چند میلیون بشکه‌ای- است. به نظر می‌رسد هرچه در کشورهای پیشرفته دنیا روی عروسک از نظر کارکرد فرهنگی و اقتصادی حساب باز کرده‌اند، در کشور ما سرمایه‌گذاری چندانی در این زمینه صورت نگرفته است. تولید عروسک در کشور، محدود به تولیدی‌های کوچک است که با محصولات محدودی کار می‌کنند. تولیدکنندگان هم با گرانی سنگین مواد اولیه مواجهند و کار را برای پیشرفت خود خیلی سخت می‌بینند.


از طرفی مسئولان امر سرمایه‌گذاری اصلی‌شان در زمینه‌های دیگر اقتصادی است و توجه چندانی به تولید عروسک ندارند. به همین دلیل تولید عروسک در کشورمان پیشرفت چندانی نکرده است. در برهه‌های مختلف زمانی نشان داده شده که می‌توان تولیدات خوبی در داخل داشت که با محصولات محبوب جهانی برابری کند، مثلاً عروسک‌های دارا و سارا در اوایل دهه ۸۰، حسابی میان بچه‌ها جا باز کرده بود، اما روند تولید ادامه پیدا نکرد و هرچه گذشت افت کرد.


جالب اینکه مقام معظم رهبری در این زمینه نیز توصیه‌هایی داشته‌اند. ایشان ساخت عروسک را فرصت خوبی برای پیشرفت کارکردهای اقتصادی و فرهنگی این زمینه دانستند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله) در دیدار سال ۹۲ با اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در بخشی از بیاناتشان فرمودند: «خب، دوستان ما آمدند در یکی از دستگاه‌های فعال و مسئول، عروسک‌های خوبی درست کردند. خوب هم بود؛ اول هم حساسیت طرف مقابل را – یعنی مخالفان را، خارجی‌ها را – برانگیخت که این‌ها آمدند در مقابل باربی و مانند اینها، این [عروسک‌ها] را درست کردند، ولی نگرفت. من به این‌ها گفتم که اشکال کار شما این است که شما آمدید به فلان نام، یک پسری را، یک دختری را آوردید در بازار، این عروسک شما را بچه ما اصلاً نمی‌شناسد – ببینید، پیوست فرهنگی که می‌گوییم اینهاست – خب، یک عروسک است فقط، در حالی که مرد عنکبوتی را بچه ما می‌شناسد، بتمن را بچه ما می‌شناسد. ۱۰، ۲۰ فیلم درست کرده‌اند، این فیلم را آنجا دیده، بعد که می‌بیند همان عروسکی که در فیلم داشت کار می‌کرد، در مغازه هست، به پدر و مادرش می‌گوید این را برای من بخرید؛ عروسک را می‌شناسد؛ این پیوست فرهنگی [است].»


ایشان افزودند: «شما بایستی این عروسک را که ساختید، در کنار ساخت عروسک، ۱۰، ۲۰ فیلم کودک درست می‌کردید برای اینکه این عروسک معرفی بشود پیش بچه‌ها؛ بعد که معرفی شد، آن‌وقت خودشان می‌خرند، [ولی] وقتی معرفی نشد، بازار ندارد و ورشکست می‌شود که ورشکست هم شد، یعنی یک چنین دقت‌هایی را بایست کرد. به‌هرحال این تهاجم فرهنگی به این شکل یک واقعیت است.»


با این حال متأسفانه پس از گذشت هفت سال از این سخنان همچنان کمیت عروسک‌سازی در ایران لنگ می‌زند.


عروسک‌های خارجی با قیمت بالا در بازار طرفدار دارند، اما هیچ رقیب داخلی با آن برابری نمی‌کند. نکته تأسف‌بار اینجاست؛ به دلیل اینکه شخصیت‌های کارتونی ایرانی، محبوبیت چندانی میان بچه‌ها ندارند و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، انیمیشنی از آن‌ها ساخته نشده است، تولیدکنندگان داخلی هم سمت شخصیت‌های کارتونی خارجی می‌روند. متأسفانه برخی از تولیدی‌های داخلی ساخت عروسکی، به دلیل بازار مناسب این محصولات، عروسک شخصیت‌های کارتونی خارجی تولید می‌کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

قصد آقای «ارادتمند؛ نازنین، بهاره و تینا» برای تولید فیلم در ایران – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: عبدالرضا کاهانی که همچنان چند فیلم پرحاشیه از جمله «ارادتمند؛ نازنین، بهاره و تینا» را به شکل اکران‌نشده دارد، درحال بازنویسی فیلمی دیگری در ژانر اجتماعی است تا به تهیه‌کنندگی سعید خانی آن را در ایران بسازد.

به گزارش سینماپرس، عبدالرضا کاهانی پس از ساخت فیلم پر سر و صدای «ارادتمند؛ نازنین، بهاره و تینا» که پس از ۴ سال هنوز هم نتوانسته مجوز اکران آن را بگیرد، برای ساخت فیلم دیگری در لوکیشن‌های داخلی ایران اقدام خواهد کرد.

کاهانی در این چند سال دو فیلم دیگر «خانم یایا» در تایلند و «آزاد مثل هوا» در تورنتو کانادا را به تولید رسانده و یکی را روی پرده برده اما همچنان درگیر حواشی فیلم سینمایی  «ارادتمند؛ نازنین، بهاره و تینا» است و به دلیل مضمون خاص و عجیب فیلم تاکنون روی خوشی از سوی شورای پروانه نمایش ندیده است. گرچه ماجرای شکایت و دیالوگ‌های رسانه‌ای او با مجتبی جباری بر سر فیلم «وقت داریم حالا» نیز فراموش نشده است.

با این حال کاهانی که این روزها زندگی و فیلمسازی خود را در خارج از کشور ادامه می‌دهد، قرار است تازه‌ترین فیلم اجتماعی‌اش را در ایران کلید بزند. این اثر فعلا در مرحله بازنویسی فیلمنامه است و این کارگردان تهیه فیلم را نیز برعهده سعید خانی گذاشته است.

هرچند درخواست پروانه ساخت این فیلم موکول به بهبودی شرایط کرونا شده است. احتمالا این پروژه در نیمه دوم سال کلید زده شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سیاوش طهمورث به «صفر بیست و یک» پیوست – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تصویربرداری سریال «صفر بیست و یک» به کارگردانی سیامک انصاری و جواد رضویان و تهیه کنندگی مهدی فرجی همچنان ادامه دارد.

به گزارش سینماپرس، سیاوش طهمورث به عنوان تازه ترین بازیگر به سریال «صفر بیست و یک» به کارگردانی سیامک انصاری و جواد رضویان پیوست.

تصویربرداری سریال «صفر بیست و یک» با رعایت پروتکلهای بهداشتی در تهران در حال انجام است و این سریال برای پخش از شبکه سوم‌ سیما ساخته می شود.

عوامل مجموعه تلویزیونی «صفر بیست و یک» عبارتند از؛ نویسندگان فیلمنامه: شبنم وثوقی و هدی ایزدی، کارگردانان: سیامک انصاری، سید جواد رضویان، مدیر تصویر برداری: بهنام کریمی، مدیر تولید: علیرضا بیات، مدیر صدابرداری: بابک اخوان، مدیر برنامه ریزی: امیر رونقی، طراح چهره پردازی: میشا جودت، تدوین: سیامک مهماندوست،   آهنگساز: بهرام دهقانیار، طراح صحنه: امیر زاغری، طراح لباس: زهرا صمدی، مدیر تدارکات: جواد قاسمی، منشی صحنه: مهدیه درگاهی نژاد، عکاس: امید مسعود فر، مدیر روابط عمومی: علی زادمهر، تبلیغات و فضای مجازی: شیدا محمدیان، تهیه کننده: مهدی فرجی.

سیامک انصاری، سید جواد رضویان، امیر حسین رستمی، سیاوش طهمورث، سروش جمشیدی، رویا میر علمی، نگار عابدی، آزیتا ترکاشوند، مریم شیرازی، افشین آقایی، پادینا کیانی، بازیگر نقش کودک مهبد بیور از بازیگران این سریال هستند.

مشاهده خبر از سایت منبع