سینماپرس: شورای پروانه نمایش فیلم های سینمایی برای سه فیلم مجوز نمایش صادر کرد.
به گزارش سینماورس، شورای پروانه نمایش فیلم های سینمایی در جلسه اخیر با مجوز نمایش برای فیلم های : «تی تی» به تهیه کنندگی وکارگردانی آیدا پناهنده، «دشمنان» به تهیه کنندگی مجید برزگروکارگردانی علی درخشنده و «سازهای ناکوک» به تهیه کنندگی فرشته طائر پور و کارگردانی علی حضرتی موافقت کرد.
بنا به تصویب کارگروه بررسی آسیبهای کرونا در سینما، بدهی سال ۱۳۹۸ سالنهای سینماها به دفاتر پخش با حمایت سازمان سینمایی پرداخت میشود.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، پیرو مصوبه جلسه دوازدهم کارگروه بررسی آسیبهای کرونا در سینما مبنیبر تأیید بدهی اکران ۹۸ سینماداران بدهکار به دفاتر پخش، لیست کامل بدهی سالنهای سینما با شرح کامل جزئیات و به تفکیک میزان بدهی به شرکتهای پخش منتشر شد.
بنابراین گزارش مبلغ کل بدهی سالنهای سینما ۱۶۳,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال است و سازمان سینمایی در راستای سیاستهای حمایتی خود در جبران ضرر و زیان صنعت سینما ناشی از ویروس کرونا، مجموع این مبلغ را در قالب حمایت پرداخت خواهد کرد.
مراجعه به صندوق اعتباری هنر جهت ارائه تقاضا و مدارک از ۱۰ شهریور ماه آغاز شده و تا ۲۰ شهریور ماه ادامه خواهد داشت و بنا بر اعلام قبلی این زمان قابل تمدید نخواهد بود.
برای مشاهده پیوست آمار بدهی سینماهای کشور اینجا و برای مشاهده روکش تجمیعی آمار بدهی سینماها اینجا را کلیک کنید.
مدیر شبکه سه به همراه مدیر گروه فیلم و سریال این شبکه از پشت صحنه سریال «شرم» بازدید کردند.
مسعود احمدی افزادی جزئیات آموزش غیرحضوری ۱۴ میلیون دانش آموز کشور در مدرسه تلویزیونی ایران را تشریح کرد.
سینماپرس: الهام حاتمی درباره ویژگیهای برنامه «چهل تیکه» در ایام محرم بیان کرد که تلاش شد مهمانانی را بیاورند که کمتر دیده شدهاند و حرفهای در خور این ایام دارند.
به گزارش سینماپرس، الهام حاتمی کارگردان «چهل تیکه» درباره رویکرد این برنامه که در دهه اول محرم تغییر کرد و با اشاره به سوژه و مهمانان این برنامه در این ایام به مهر بیان کرد: شبکه نسیم مخاطب خود را دارد و مخاطب هر سال در ایام محرم هم احساس میکند نیاز دارد جایگزینی برای برنامههای سرگرم کننده و مفرح داشته باشد.
وی ادامه داد: از طرف دیگر ما مهمانانی داشتیم که باید در شرایطی آنها را دعوت میکردیم که فضای برنامه خیلی شاد نبود یا اگر بازیگر بودند نقشهایی داشتند که در سریالهای مفرح و طنز نبود. بنابراین با نظر مدیران به این نتیجه رسیدیم که در محرم برنامه داشته باشیم.
حاتمی یادآور شد: شاید مردم از شبکه نسیم برنامهای شاد مطالبه کنند با این حال برنامه ما نوستالژی محور است و خود نوستالژی هم تا حدی فضای غم دارد. اینها هم مهمانانی بودند که ما دوست داشتیم در برنامه دعوتشان کنیم و نکاتی را با آنها مطرح کنیم و بپرسیم و اتفاقاً از همین برنامهها هم استقبال شد و مخاطب خود را داشت.
وی درباره پیشنهاد اولیه این ایده مطرح کرد: ایده ابتدا از طرف شبکه نسیم مطرح شد و من و محمدرضا علیمردانی مجری برنامه ابتدا کمی چالش داشتیم که با توجه به اینکه برنامه استندآپ دارد یا گاهی فضای برنامه خیلی شاد است چطور میتوان این ایده را محقق کرد اما بعداً فکر کردیم که مهمانانی را که در نظر داشتیم پیش از این دعوت کنیم حالا در این ایام و با رویکرد فضای مذهبی با آنها گفتگو داشته باشیم.
این برنامه ساز با اشاره به برخی از مهمانان عنوان کرد: در دعوت از همین مهمانان باز هم سعی کردیم افرادی را بیاوریم که کمتر دیده شدهاند و حرفهای شنیدنی دارند مثلاً برنامههای صادق آهنگران یا غلامعلی افروز خیلی بازخورد داشت یا محمدرضا سرشار اینها افرادی بودند که سلبریتی محسوب نمیشوند اما حرفهای جالبی داشتند.
وی با اشاره به نگرانیهایی که در دعوت از این افراد داشته است، گفت: برای دعوت برخی نگران بودیم که چون به اندازه بازیگران، مردم آنها را نشناسند. مثلاً امرالله احمدجو کارگردان سریال «روزی روزگاری» است که اگرچه مردم با او خاطره بسیاری دارند اما چون کارگردان و پشت دوربین بوده است نمیدانستیم بازخوردها نسبت به حضورش چطور خواهد بود با این حال از مخاطبان نظرهای مختلفی داشتیم که حتی از دقایق اولیه گفتگوی احمدجو، او را پیگیری کرده بودند.
حاتمی اضافه کرد: با این حال ما این برنامه را با زمانی بیشتر از برنامههای دیگرمان تدوین کردیم و در حدود ۲ ساعت ۱۵ دقیقه روی آنتن رفت درحالیکه باقی برنامهها حدود ۹۰ دقیقه میشد. او در این برنامه نکاتی را مطرح کرد که برای بسیاری جالب بود. مثلاً اینکه اصغر فرهادی در فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساره بیات را نمادی از حر و آزادگی گذاشته است. گفتگویی که نسبت به باقی برنامهها طولانیتر بود اما هیچکس به این مساله اعتراض نکرد.
کارگردان «چهل تیکه» درباره تصاویری آرشیوی و قدیمی که از مهمانانش پیدا میکند و در برنامه قرار میدهد، توضیح داد: برنامه سازی برای من کاری عاشقانه است نه روتین و معمولی و به همین دلیل گاهی برای پیدا کردن یک تصویر یک هفته به آرشیو میروم.
وی اضافه کرد: عوامل تدوین برنامه هم خیلی زحمت میکشند چون خیلی باید به جزئیات توجه کنند.
حاتمی درباره اجرای محمدرضا علیمردانی هم یادآور شد: یک ویژگی علیمردانی این است که اجازه میدهد مهمان حرف بزند و دنبال برتری جویی ای که برخی مجریان دارند، نیست حتی درباره مسائلی که من میدانم او نسبت به آنها تخصص و اطلاعات دارد باز هم بیشتر به مهمان فرصت میدهد که حرف بزند.
وی در پایان بیان کرد: علیمردانی واقعاً میزبانی میکند و ما انتظار مجری گری از او نداریم، نهایت احترام برای مخاطب را قائل است، به او آرامش میدهد و سعی دارد به مهمان خوش بگذرد. برخی انتظار دارند مجری باشد و یا سوال زرد بپرسد اما هرگز چنین کارهایی نمیکنیم.
سینماپرس: فرحبخش ضمن دعوت عربسرخی به مناظره آزاد، بیان داشت که حرفهایی تازه درباره رزومه عربسرخی در وزارت بازرگانی یا رایزنی در پاکستان هم دارد.
به گزارش سینماپرس، فیضالله عربسرخی از عناصر اصلاحطلب و مدیر حراست وزارت ارشاد در زمان سید محمد خاتمی در دهه شصت، بار دیگر درصدد تکذیب ماجرای شلاق زدن عبدالله علیخانی تهیهکننده سینما برآمد و حسین فرحبخش تهیهکننده سینما و شریک علیخانی را متهم کرد که به دنبال خانهنشینی او و اصلاحطلبان است!
فرحبخش در واکنش به دروغگویی عربسرخی بیان داشت که آن شلاقزنی فقط یکی از دهها اتفاق تلخ سینمایی دهه شصت بود و عبدالله علیخانی کماکان بر روایتش اصرار دارد و نشان به آن نشان که هنگام شلاقزنی، دمپایی ابری پای عربسرخی بوده است. فرحبخش ضمن دعوت عربسرخی به مناظره آزاد، بیان داشت که حرفهایی تازه درباره رزومه عربسرخی در وزارت بازرگانی یا رایزنی در پاکستان هم دارد. او درادامه گفت: از آزادی دم نزنید که بدجوری توی ذوق میزند!
شایان ذکر است در دوره وزارت ارشاد خاتمی در دهه شصت و معاونت سینمایی فخرالدین انوار، بسیاری از هنرمندان ممنوع از کار شدند و برخوردهای خشن و خوداجتهادی مانند شلاقزدن یک سینماگر در وزارت ارشاد نیز اتفاق افتاد!
*ستاره سینما