سینماپرس: با توجه به درپیش بودن هفته دفاع مقدس، سامانه «عماریار»، مجموعه فیلمهایی را با نام «ما ملت شهادتیم» برای تماشای خانگی در این مناسبت ارائه کرد.
به گزارش سینماپرس، با توجه به درپیش بودن هفته دفاع مقدس، سامانه «عماریار»، مجموعه فیلمهایی را با نام «ما ملت شهادتیم» برای تماشای خانگی در این مناسبت ارائه کرد.
مستند «نبردهای فانتوم» به کارگردانی مهدی جبینشناس، اولین اثر این بسته فیلم است که با محوریت رشادتهای خلبانان نیروی هوایی ارتش در دوران جنگ تحمیلی تولید شده است و مأموریتها و عملیاتهای خلبانهای شکاری بمب افکن اف ۴ (ملقب به فانتوم) را روایت میکند.
«رسام» به کارگردانی داوود مرادیان، اثر ویژه بسته فیلم عماریار برای تماشا در این روزها است. این مستند، با روایتی داستانگونه، کنکاشی در چگونگی رشد صنایع دفاعی ایران در حوزههای مختلف دارد.
«خاطرات موتورسیکلت» به کارگردانی امیرحسین نوروزی، مستند بعدی بسته فیلم عماریار برای هفته دفاع مقدس است. داستان موتورسواران جوان و متمولی را روایت میکند که با آغاز جنگ تحمیلی، تحت تأثیر شهید چمران به جبهههای حق علیه باطل پیوستند.
مستند «بانو» به کارگردانی محمد حبیبی منصور، دیگر اثر این بسته فرهنگی است. این فیلم، روایتگر زندگی پرفراز و نشیب بانو عصمت احمدیان، مادر شهیدان فرجوانی است؛ زنی که خودش و اعضای خانوادهاش از جمله همسر و سه فرزندش، هرکدام به نوعی با جنگ در ارتباط هستند.
مستند «گردان قاطریزه» به کارگردانی سیدمجتبی خیام الحسینی، دیگر اثر خاص معرفیشده توسط عماریار است که روایتی جذاب با چاشنی طنز دربارۀ رزمندگان لشگر ۱۴ امام حسین(ع) دارد. نیروهای این لشگر، بهخاطر شرایط کوهستانی جبهههای غرب، از قاطر برای حمل زخمیها، غذا و ادوات نظامی بهره میبردند.
«اتاق جنگ» به کارگردانی مصطفی حریری، ششمین مستند عماریار برای هفته دفاع مقدس است. این فیلم، میکوشد بدون موضعگیری و صرفاً با نگاه یک ناظر بیرونی، اتفاقات مهمی را که در جریان سیاستگذاری دفاع ایران در برابر عراق در حدود ۸ سال رقم خورد مرور کند.
سینمایی «۲۳ نفر» به کارگردانی مهدی جعفری و محصول سازمان هنری رسانه ای اوج هفتمین اثر این بسته فیلم است. این فیلم سینمایی روایت گروهی از رزمندگان نوجوان ایرانی است که در جریان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۱ به اسارت نیروهای عراقی درآمدند. قسمتهای اول این فیلم، سکانسهای جنگی دارد و بعد از آن ماجرای اسارت شخصیتهای اصلی داستان به تصویر کشیده میشود.
سینمایی «ویلاییها» به کارگردانی منیر قیدی، دیگر اثر بسته فیلم عماریار برای هفته دفاع مقدس است. این فیلم، ماجرای دراماتیک خانوادههای فرماندههان سپاه و ارتش در سال ١٣۶۵ است که در نزدیکترین نقاط به جبهه، زندگی پر فراز و فرودی را سپری میکردند.
«شیار ۱۴۳» به کارگردانی نرگس آبیار، دومین اثر سینمایی این بسته فیلم است. این فیلم، روایتگر سرگذشت پسری جوان بهجبههرفته است. مادر او «مش الفت»، در نبود پسرش روزهای تلخی را میگذراند و منتظر است روزی فرزندش از جبهه بازگردد …
«نبرد خلیج فارس ۱» به کارگردانی فرهاد عظیما، یک انیمیشین خوشساخت این بسته فیلم است که براساس خاطرات سرتیپ خلبان «صدرالله جاویدکیا» تولید شده است و روایتی نفسگیر دربارۀ درگیری هوایی جنگندههای ایران و ناوگان هوایی عربستان بر فراز خلیج فارس در سال ۱۳۶۳ ارائه میدهد.
موشنگرافیک «مردی که آنجا بود» به کارگردانی عظا پناهی، اثر بعدی بسته فیلم «عماریار» برای هفته دفاع مقدس است. این موشنگرافیک روایتی از دوران دفاع مقدس با زبان رزمندگان و استفاده از عکسهای گرفتهشده از آن دوران است.
مخاطبان و علاقهمندان میتوانند برای دانلود و تماشای این فیلمها و آثار بیشتر پیرامون دفاع مقدس، با تخفیف ۵۰ درصدی با استفاده از کد defa۹۹ به سایت «عماریار» به نشانی Ammaryar.ir مراجعه کنند.
«عماریار»، مرجع عرضه تولیدات صوتی و تصویری جبهه فرهنگی انقلاب است که با شعار «با خانواده فیلم ببینید»، درصدد انتشار و عرضه محتوای سالم از فیلمهای مستند در وهله اول و فیلمهای سینمایی و پویانمایی، فیلمهای کوتاه و نماهنگ از تولیدات داخل و خارج کشور در وهله دوم است.
سینماپرس: سریال درام اجتماعی و خانوادگی «افرا» به کارگردانی بهرنگ توفیقی با حضور مینا وحید و روزبه حصاری کلید خورد.
به گزارش سینماپرس، مجموعه تلویزیونی «افرا» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه کنندگی مشترک مجید مولایی و محمدکامبیز دارابی به تازگی در لوکیشن های شهر لاهیجان کلید خورده است. مینا وحید و روزبه حصاری نیز اخیراً به گروه بازیگران پروژه پیوسته اند.
پیش از این حضور مهدی سلطانی و پژمان بازغی در این سریال قطعی شده بود و طی روزهای آینده بازیگران دیگری به این مجموعه خواهند پیوست.
این درام اجتماعی و خانوادگی که قصه آن در فضای معاصر می گذرد، برای پخش از شبکه یک آماده می شود. طراح قصه سریال پدرام پورامیری و نویسنده فیلمنامه فرزاد فرزانه است.
این سریال محصول گروه فیلم و سریال شبکه اول سیماست.
سازندگان به جای خلاصه داستان این متن را ارائه داده اند: «در پگاه مه آلود یک روز پاییزی، در زیر شاخه های پرشکوه افرا، فرزندی زاده می شود؛ حاصلِ وصلتِ شومِ اخلاق و منفعت. چشمانِ پیرِ افرا، یگانه شاهدِ این راز در اعماق جنگل است. شاهدی که آموخت در نگاه عاشقانه به زندگی، فقط صاحب تنهایی خویشی. هیچکس نبودن، اولین و آخرین قانون کتاب عشق است…»
دیگر عوامل اصلی سریال «افرا» عبارتند از: مدیر تصویربرداری: مجید گل سفیدی، صدابردار: بابک نیازی، طراح صحنه: محمد صادقی، طراح گریم: زهره سیه پوش، طراح لباس: مهشید صادقی، مدیرتولید: رحیم بیابانی، مدیربرنامه ریزی:حبیب قلی زاده، دستیار یک کارگردان: مهدی برگ نیل، منشی صحنه: مریم ویس مرادی، عکاس: محمد دارایی، مدیرتدارکات: محمد عسگری، فیلمبردار: وحید ملک محمدی، مشاور رسانه ای: هادی اعتمادی مجد، دستیاران تصویربردار: عطا منصوری، حسن علی بخشی، رضا احمدی، علیرضا صفری، محمد اردهی، تصویربردار پشت صحنه: مهران بی پروا، دستیاران صدا: امیرحسین بیابانی، محمد استرکی، مجریان گریم: محمد سیه پوش، هانیه رضویان، دستیار برنامه ریز: سید محمد جواد رضوی، دستیار کارگردان: نوید معلومی، دستیار یک طراح صحنه: محمد قوسی پور، مدیر صحنه: سجاد جنتی کیا، دستیاران صحنه: علی حسینی، محمود ترابی، دستیاران لباس: کتایون فربود، زهره ایوبی، دستیاران تدارکات: غلامرضا نورمحمدمنش، عماد زعیمیان، خدمات: نعمت محمدی، جمال رستم زاده، حمل و نقل: منصور میزانی، یوسف خانی، صفر فکری، محمد صادق مستوفیان، یدالله پرویزی.
سینماپرس: مجتبی احمدی تهیهکننده و کارگردان «شکلات تلخ» با اشاره به زندگی کودکان کار در این مجموعه از چالشها و تلخیها و شیرینیهای این برنامه مستند نمایشی گفت.
به گزارش سینماپرس، مجتبی احمدی تهیهکننده برنامه «شکلات تلخ» درباره نحوه ساخت این برنامه درباره آسیبهای اجتماعی که از شبکه پنج سیما پخش میشود به مهر بیان کرد: ما مدتی برای نگارش سریالی با سازمان بهزیستی کشور مذاکرات و جلساتی داشتیم که برای آن یک اتاق فکر تشکیل دادیم. من مشغول نگارش یک سناریوی تلویزیونی بودم و از همان نسخه قرار بود تئاتری هم به صحنه ببرم.
وی ادامه داد: در این اتاق فکر به چند سوژه و سرفصل رسیدم که ابتدا به آسیبهای اجتماعی حوزه کودک و نوجوان منتهی شد. قدم اول در این سرفصلها کودکان کار و خیابان بودند. از این حیث که مردم دائم با آنها در ارتباط بودند و تصمیم گرفتیم با توجه به پیشنهادات مطرح شده و هماهنگیهایی که با مدیران شبکه پنج داشتیم برنامهای تلویزیونی با ساختار مستند بسازیم.
احمدی با اشاره به ساختار برنامه عنوان کرد: در این فضای مستند بنا شد واقعیتها را به تصویر بکشیم و آسیبهای حول زندگی کودکان کار را مطرح کنیم. البته مدل سختی نبود که به سمت یک برنامه گفتگومحور استودیویی برویم و با حضور چند کارشناس و مجری موضوعات را بررسی کرده و حتی به چالش بکشیم با این حال تحقیقات ما نشان داد که این برنامه وقتی جواب میدهد که دوربین به خارج از استودیو برود و به جغرافیای محل زندگی این بچهها برود و به صورت واقعی با چالشهای آنها مواجه شود.
کارگردان «شکلات تلخ» با اشاره به چالشهای ساخت برنامه گفت: البته با مشکلاتی هم مواجه بودیم برخی از این بچههای کار، پیمانکاران یا مسئولانی داشتند که تمایل نداشتند بچهها از مشکلاتشان بگویند و ما گاهی با مخالفت آنها مواجه بودیم و حتی چالشهایی هم داشتیم.
وی همچنین به محدودیتها اشاره و بیان کرد: نمایش چهره برخی از این بچهها که قرار بود امانتدارشان باشیم محدودیت هم داشت. ما از همان ابتدا یک نگاه نمایشی و داستان گونه هم در نظر داشتیم و برای همین برخی را به مستند نمایشی تبدیل کردیم.
احمدی اضافه کرد: این را هم بگویم هرکسی در جریان زندگی و چالشهای این کودکان و نوجوانان قرار بگیرد حتماً دوست دارد یک کاری برایشان انجام دهد و شنیدن داستانهایشان دغدغه میشود که کاری انجام دهید.
این تهیه کننده و کارگردان درباره اینکه چگونه تلاش کرده است برنامه فضایی تلخ یا سیاه نمایی نداشته باشد توضیح داد: ما میخواستیم برنامه را در حوزه آسیبهای اجتماعی در قدم اول با کودکان کار کلید بزنیم اما در حوزه کودک به مباحث مختلفی کشیده شد و ما وارد بحث اعتیاد، طلاق خانوادهها، مهاجرتهای اشتباه، خودکشیها و… شدیم. سعی کردیم هم برنامه خیلی تلخ نباشد هم از واقعیتها فاصله نگیرد بنابراین ساختار برنامه را چند وجهی کردیم و نگاه شغلی و تحصیلی و اتفاقات مهم و مثبت زندگیشان را هم بررسی کردیم.
وی با اشاره به تلاشهای خارج از برنامه سازی برای این کودکان عنوان کرد: این میان با ارگانهای مختلف، شهرداری، پلیس، نمایندگان مجلس و… گفتگو کردیم تا بتوان برای هر یک از این بچهها کاری انجام داد. درنهایت تصمیم داشتیم مردم را هم با آسیبها همراه کنیم که طی بازخوردها دیدیم آنها هم به مسأله ورود کردند. مردم خیلی علاقه دارند با ما همکاری کنند و اصلاً بخشی از ویدئوهای برنامه را آنها ارسال میکنند.
وی اضافه کرد: خدا را شکر هر چه برنامه جلوتر رفت تاثیر آن را بیشتر میدیدیم و حتی ارگانها خودشان با ما تماس میگرفتند تا کاری انجام دهند. یکی از دلایلی که مخاطب خیلی زود این برنامه را پسندید این بود که این بچهها را پیش از این در زندگی خودش هم دیده بود.
وی محدودیتهای پخش این سوژهها را به خود آنها مرتبط دانست و گفت: داستان زندگی برخی از این کودکان به ویژه دختران نوجوان قابلیت پخش نداشت و سعی کردیم با استفاده از بازیگران دختر این قصهها را با فضای مستند نمایشی بسازیم که هم اتفاق را به گوش مسئولان برسانیم و هم درسی برای دیگران باشد.
احمدی با اشاره خروجی مثبت و امیدبخش برنامه برای برخی از این کودکان نیز یادآور شد: چند نمونه از این افراد که داستان زندگیشان را تعریف کردند خانوادههایشان در بهزیستی سراغشان آمدند و به خانواده بازگشتند. برخی شغل پیدا کردند، یکی از این کودکان کار که علاقمند به فوتبال بود باشگاه سپاهان، او را جذب کرد و اکنون در این باشگاه مشغول بازی است. دختر خانمی تماس گرفته بود که به دلیل شنیدن یکی از روایتها از خودکشی منصرف شده است و گفت که هنوز میتوان امیدوار بود و بسیاری از این اتفاقات انگیزه کار را برای ما بیشتر میکرد.
وی در پایان درباره تولید برنامه بیان کرد: برنامه در ۴۰ قسمت طراحی شده است و ممکن است با نظر مساعد مدیران ادامه پیدا کند.
سینماپرس: تفاهمنامه احداث پردیس سینمایی امید در نجفآباد به امضای سازمان سینمایی کشور رسید و قرار است تا این پردیس به نام شهید حججی نامگذاری خواهد شد. البته همچنان مشخص نیست که قرار است چه آثار و تولیداتی از سینمای ایران در این پردیس به نمایش گذاشته شود که در راستای اهداف آن شهید والا مقام قلمداد شود!!
به گزارش سینماپرس، تفاهمنامه احداث پردیس سینمایی امید در نجف آباد اصفهان به امضای سازمان سینمایی کشور رسید.
بیست و ششمین پردیس سینمایی امید در حالی در شهر نجف آباد زادگاه شهید محسن حججی ساخته می شود که در دوره ریاست حسین انتظامی در سازمان سینمایی کشور در فاز نخست، ۵ شهر از ۵ استان کشور این طرح را شروع و تا کنون ۲۵ تفاهمنامه استانی برای ساخت و تجهیز پردیس سینمایی انجام شده و نجف آباد بیست و ششمین شهر در اجرای این طرح است.
رمضانعلی حیدری خلیلی در جلسه امضای تفاهمنامه پردیس سینمایی امید، با ابراز خرسندی از حضور در نجف آباد در آستانه هفته دفاع مقدس گفت: توفیق شد در این سفر، ادای احترام به شهدای بزرگوار نجف آباد از جمله شهید حججی داشتیم که بسیار باعث مسرت برای ما شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی و سمعی و بصری اظهار کرد: سازمان سینمایی تلاش کرده حضور خود را در استانها جدیتر نماید تا بتواند از توسعه زیرساختهای سینمایی و نیز برگزاری جشنوارههای ملی در استانها حمایت کند.
وی با تاکید بر ضرورت حمایت از بخش خصوصی برای فعالیت در حوزه سینمایی خاطرنشان کرد: شهرهای پرجمعیت و فرهنگ دوست زیادی در کشور وجود دارد که هنوز فعالان بخش خصوصی آنها را به درستی نمیشناسند و بهترین راه برای شناساندن این شهرها، اخذ همراهی شهرداران است بنابراین طرح پردیس سینمایی امید با محوریت شهرهایی که اعلام آمادگی کردند و حمایت سازمان سینمایی اتفاق افتاد.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی و سمعی و بصری محوریت طرح امید را شهرداری دانست و گفت: شهردار باید مشاوری برای طراحی و ساخت پردیس سینمایی انتخاب کند و به سرعت ساخت پروژه را انجام دهد چرا که زمان بندی اجرای طرح ۶ ماه است.
وی همچنین در ادامه پیشنهاد ساخت مستندی از زندگی شهید مدافع حرم، محسن حججی را مطرح و آمادگی سازمان سینمایی را برای حمایت از این مستند اعلام کرد.
«پردیس سینمایی امید» اقدامی است که با شعار «ایران، تهران نیست» و با هدف توسعه اکران سینمایی در سطح کشور در حال اجرا است و تا کنون ۲۵ پردیس در مناطق فاقد سینما در کشور احداث شده است.