X

بایگانی مهر 18, 1399

دفتر سینمایی

نگاه جهان سومی نسبت به سینما داریم/سینمای ما بیشتر بر مبنای گیشه می‌چرخد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ویدا جوان درباره علت همکاری خود با پروژه «آبادان یازده ۶۰»، اتفاقات تلخ و شیرین در این کار و تمایل برای تجربه کردن نقش‌های متفاوت توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» به کارگردانی مهرداد خوشبخت با موضوع جنگ و دفاع مقدس، در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد و هم اکنون در سینماها در حال اکران است. بدین بهانه با یکی از بازیگران زن این فیلم یعنی ویدا جوان گفت و گویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

علت انتخاب شما برای بازی در این سبک از فیلم چه بود؟
ژانر جنگی و بخصوص فیلم‌های ضد جنگ، جزء ژانرهای مورد علاقه من است و همیشه دوست داشتم در اثر جنگی بازی کنم و این فرصت برای من پیش بیاید. دومین دلیلم این بود که نگاه «آبادان یازده ۶۰» به دفاع مقدس، نسبت به دیگر فیلم‌هایی که تا الان دیده بودیم متفاوت و ویژه بود. قهرمان این فیلم یک نفر نبود بلکه مردم بودند و نقش اصلی این فیلم رادیو نفت آبادان بود. زاویه دید متفاوت و جذابی داشت، از دل مردم بیرون می‌آمد و این وجوه فیلمنامه بود که باعث شد من وارد این اثر شوم.

سختی کار شما در این فیلم به لحاظ پرداخت شخصیت، ایفای نقش و کنش و واکنش‌های فیزیکی چه بود؟
همیشه قبل از اینکه نقشی را شروع کنم در مرحله اول تحقیقاتم، ما به ازاهایی پیدا می‌کنم که ساختار اولیه کاراکتر را بسازم. این موضوع در «آبادان یازده ۶۰» کار من را راحت‌تر کرد، چون مادرم در آن سال‌ها، هم سن و سال نرگس (نقش من در فیلم) بوده و من مادرم را الگوی اولیه نقش قرار دادم، اما سختی کار جایی بود که باید خودمان را در فضای جنگ در نظر می‌گرفتیم و حس و حال آدمی را پیدا می کردیم که در دل جنگ قرار دارد. بخصوص زمانی که تهران بودیم و به آبادان نرفته بودیم.

تماشای ویرانه های جنگ، خاطره تلخ من از آبادان

خاطرات تلخ و شیرین شما از این فیلم چیست؟
این فیلم خاطرات زیادی دارد. درگروه بازیگران به شدت منسجم و رفیق بودیم و سراسر فیلمبرداری برای من خاطره بود. بخصوص از زمانی که لوکیشن به آبادان منتقل شد و نزدیک به یک ماه آنجا زندگی کردیم و خود این سفر جزء جذابیت و خاطرات این فیلم بود.

از خاطرات بد و به یادماندنی ام، دیدن ویرانه‌های بسیارِ بازمانده از جنگ و جای گلوله و خمپاره روی دیوارهای شهرها بود. تماشای وضعیت نابسامان زندگی مردمی که ۴۰ سال پیش جنگ ویرانشان کرد و جانشان را فدای دفاع از کشور کردند اما پس از ۴۰ سال نه تنها پاداشی نگرفتند بلکه با مشکلات بیشتری دست و پنجه نرم می‌کنند.

مهرداد خوشبخت از بازیگرانی در «آبادان یازده ۶۰» استفاده کرد که دارای پتانسیل بالایی هستند، اما جزء چهره‌های گران و آن‌هایی که در هر فیلمی دیده می‌شوند نیستند و نشان داد که این کار چقدر درست انجام شده است، این موضوع تا چه حد دید شما را نسبت به فضای بازیگری کنونی عوض کرد و آیا دیگر کارگردان‌ها و تهیه کننده‌ها نباید چنین کاری انجام دهند؟
ما در برخی موضوعات نگاه جهان سومی نسبت به سینما داریم و سینمای ما بیشتر بر مبنای گیشه می‌چرخد. خودم به عنوان آرتیست معتقدم که هنرمندان می‌توانند به مردم خوراک بدهند و هر خوراکی بدهیم به مرور می‌پذیرند. پس این سینماگرها هستند که مخاطب را به یک سری چهره‌های ثابت عادت می‌دهند.

مهرداد خوشبخت ساختار شکنی کرد البته که علیرضا کمالی و حسن معجونی و نادر سلیمانی بازیگران ناشناخته‌ای نیستند بلکه کاملا حرفه‌ای و درست عمل می‌کنند، دیگر بازیگران فیلم نیز اینگونه اند و آن چیزی که از کارگردان شنیدم این بود که دوست نداشت ستاره بیاورد، چون به دنبال همذات پنداری بیشتر مردم با کارکترها بود و دلیل دوم اینکه در سینمای جهان هم می‌بینیم حتی زمانی که از نابازیگر استفاده می‌کنند فیلم محترم، دیدنی و قابل دفاع می‌شود.

در واقع بازیگر به تنهایی نمی‌تواند ضامن خوب یا بد بودن فیلم شود، چون یک اثر حاصل زحمات یک تیم است و اگر خلاقیتی از سوی نویسنده، تهیه کننده و کارگردان اتفاق نیفتد به خروجی خوبی نخواهد رسید. در کل، محتوا و حرفی که قرار است فیلم «آبادان یازده ۶۰» برای مخاطب داشته باشد برای مهرداد خوشبخت از هر چیز دیگری مهمتر بود.

چرا ما با وجود اینکه سرشار از سوژه و موقعیت‌های دراماتیک در خصوص جنگ تحمیلی هستیم کمتر به خودمان اجازه می‌دهیم که با نگاه امروز و جدید به سینمای جنگ بپردازیم؟ سینمایی که می‌تواند قابلیت‌های زیادی برای ما بوجود آورد و جهان شمول شود.

شاید باورتان نشود که این سوال من هم است، چون مدتی که در آبادان بودم هنوز آثار جنگ را می‌دیدم و به تعداد آدم‌های آن سرزمین داستان وجود دارد. این است که می‌گویم علامت سوال بزرگی درذهنم بوجود آمده که چرا به این نوع سینما نمی‌پردازند!

تمایل دارید چه نقشی را ایفا کنید که تا کنون آن را تجربه نکردید؟
از نقطه ورودم به دنیای بازیگری تمایل داشتم نقش‌های متفاوتی را ایفا کنم و اگر کارنامه ام را دنبال کنید متوجه می‌شوید به هر ژانری یک دستبردی زدم و تجربه‌ای کسب کردم. در کل من بازیگر تک وجهی نیستم و به راحتی می‌توانم هر نقشی را ایفا کنم، ولی نقش‌هایی که من را به چالش بکشند و کارکتر عمیق که حرفی برای گفتن داشته باشد، قطعا برای من جذاب‌تر است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پیام تصویری ۲ هنرمند پیشکسوت برای درگذشت محمدرضا شجریان


عبدالوهاب شهیدی از خوانندگان پیشکسوت موسیقی ایرانی و همچنین ایران درودی هنرمند پیشکسوت نقاش، در پیام های تصویری جداگانه ای درگذشت محمدرضا شجریان را به خانواده ایشان و هنردوستان تسلیت گفتند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اکران آنلاین دشواری‌های خاص خود را دارد/فیلم هنوز بیرون نیامده به سرعت قاچاق می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کارگردان فیلم سینمایی «شاه ماهی» با اشاره به اینکه کرونا فرصت‌های شغلی را در سینما گرفته است، تاکید کرد مدیران دولتی باید در این شرایط به خصوص در حوزه اکران از سینماگران حمایت کنند.

به گزارش سینماپرس، نادر مقدس تهیه‌کننده و کارگردان سینما در گفتگو بامهر با اشاره به پایان یافتن فیلمبرداری فیلم سینمایی «شاه ماهی» گفت: سال گذشته که فیلمبرداری این پروژه سینمایی را آغاز کردیم فکر می‌کردم در همان سال فیلمبرداری پروژه به پایان می‌رسد، اما به دلیل شیوع بیماری کرونا چند پلان از این فیلم باقی ماند.

وی بیان کرد: با شیوع بیماری کرونا تمام فرصت‌های ادامه کار از ما گرفته شد، تا در نهایت در سال جاری چند پلان باقی مانده را جلوی دوربین بردیم، البته این را باید بگویم که تدوین «شاه‌ماهی» سال گذشته توسط محمدعلی سجادی تقریباً تمام شده بود.

این کارگردان سینما تاکید کرد: در حال حاضر فیلم توسط محمود موسوی‌نژاد در حال صداگذاری است و به‌زودی نیز دیگر مراحل این فیلم از جمله ساخت موسیقی آن آغاز می‌شود.

مقدس درباره پیش‌بینی شرایط اکران با توجه به وضعیت سینماها در سایه کرونا گفت: تمام تلاش من این است که بتوانم فیلم را در شرایط مناسب اکران کنیم، البته همه چیز بستگی به این دارد که شرایط جامعه از نظر شیوع ویروس کرونا چگونه است، البته این را باید بگویم این فیلم را برای اکران عمومی و آنلاین آماده می‌کنیم.

وی تاکید کرد: البته اکران آنلاین دشواری‌های خاص خود را دارد و فیلم هنوز بیرون نیامده به سرعت قاچاق می‌شود و همین مساله سبب می‌شود به صاحبان فیلم صدمه مالی زده شود، این را باید بگویم زمانی که مسئولان شیوه اکران آنلاین را در نظر گرفته‌اند خودشان نیز باید کاری کنند که آسیب کمتری به تهیه‌کنندگان وارد شود. چرا که سرمایه‌گذاری این روزها در سینما سخت است و زندگی همه ما به اکران فیلم‌هایمان بستگی دارد.

این کارگردان سینما درباره محتوای فیلم تازه خود نیز توضیح داد: «شاه ماهی» فیلمی است که موضوع آن درباره جوانان است و فکر می‌کنم برای نسلی بین ۱۶ تا ۲۲ سال می‌تواند جذابیت‌های خود را داشته باشد. این دست از فیلم‌ها در سینمای ایران کمتر ساخته می‌شود و کمتر روی آن مانور داده می‌شود، به همین دلیل امیدوارم با اکران این فیلم بتوانیم نسلی از جوان‌ها را به سینما بکشانیم.

وی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که کرونا برای سینمای ایران به وجود آورده است، بسته شدن سینماها است، با توجه به اینکه استان مازندران همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد، سینمای «هنر و تجربه» بابل ۷ ماه یعنی از اسفند ماه تا به امروز تعطیل است و شرایط را برای سینمادوستان در این شهر سخت کرده است.

مقدس در پایان گفت: این سینما از ابتدای راه‌اندازی توانست برنامه‌های خوبی را چه در حوزه نمایش فیلم و چه در حوزه نقد و بررسی فیلم، ارایه کند که مخاطبان خود را نیز جذب کرده بود، به گونه‌ای که همچنان سینماروها در این شهر سراغ باز شدن سینما را از ما می‌گیرند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بهتر است شهروندان از طریق فضای مجازی به مرحوم شجریان ابراز ارادت کنند


رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد بیان کرد: توصیه اکید این است که افراد در مراسم تشییع پیکر و تجمع‌هایی از این قبیل شرکت نکنند؛ منتهی رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله ایمن را برای همه تجمع‌های اجباری توصیه می‌کنیم اما برای این مورد توصیه ما این است که همه سعی کنند از طریق فضای مجازی و ابزارهای غیرحضوری مراسم را دنبال کنند و ابزار ارادت داشته باشند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«دلشدگان» برای نابینایان منتشر می‌شود +‌ تیزر


در پی درگذشت محمدرضا شجریان، سوینا نسخه ویژه نابینایان فیلم سینمایی «دلشدگان» ساخته علی حاتمی را با صدای شبنم مقدمی منتشر می‌کند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

جهت‌گیری اصلی‌ سینمای غرب مظلوم‌نمایی برای اسرائیل و یهودیان است/به‌اشتباه فیلمی را نسازیم که در جبهه دشمن سربازی کنیم! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: «شهریار بحرانی» کارگردان سینمای دفاع مقدس ضمن بیان خاطره خود از ساخت فیلم «حمله به اچ۳» اشاره کرد که سینمای جنگی غرب اهداف بلندمدت یهود را دنبال می‌کند.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «حمله به اچ۳» یکی از فیلم‌های شاخص سینمای جنگ است که میدان نبرد را از زمین به آسمان برده است. ساخت چنین فیلمی آن هم در سال‌های دهه ۱۳۷۰ امری ساده نبوده است و به دلیل فضای جنگی و میدانی خود که به اصول سینمای دفاع مقدس پایبند بوده و تصویری قهرمانانه از مردان نبرد علیه دشمنان بعثی داده که آنان را وادار به عقب‌نشینی می‌کند، جزو سینمای استراتژیک است.

بحرانی کارگردان این فیلم سینمایی در کارنامه سینمایی خود غیر از این فیلم آثار دیگری در سینمای دفاع مقدس مانند «رهگذر» و «پرچم» را دارد. همینطور او در سال گذشته فیلم دیگری با مضمون سینمای دفاع مقدس به نام «آفتاب نیمه شب» با محوریت فعالیت‌های شهید طهرانی مقدم پدر موشکی ایران ساخت که منتظر شرایط مساعدی برای اکران است.

با کارگردان «مریم مقدس» و «ملک سلیمان» درباره فیلم «حمله به اچ۳» و همینطور سینمای جنگی هالیوود و ضدجنگ ایران صحبت کردیم.

فیلمی که شهید ستاری سفارش ساخت آن را داد

* آقای بحرانی لطفا درباره زمینه ساخت فیلم «حمله به اچ۳» بگویید که چه اتفاقی باعث شد تا از میان عملیات متعدد جنگی هشت سال دفاع مقدس این عملیات برای ساخت فیلم مورد توجه قرار گرفت؟

سال‌های جنگ موقعیتی استثنایی برای جوانان کشور بود که وارد فضایی بسیار پاک و خدایی بشوند، فضایی که انسان از جان و تعلقات دنیایی بگذرد و برای اهداف مقدس و رضایت اهل‌بیت(ع)، حفاظت از کیان نظام مقدس اسلام وارد میدان جنگ بشود و در هر زمینه‌ای فعالیت کند.

اگرچه ما فیلم‌سازان عموماً سوابق درخشانی مانند رزمندگان در جبهه‌ها نداریم اما با حضور در صحنه نبرد در حد بضاعت خودمان، اثرگذاری خوبی داشتیم. در آن دوران احساس کردیم که باید در این زمینه فیلم ساخت و برای همین وارد این حیطه شدیم. به آن زمان که نگاه می‌کنم احساس می‌کنم که خدا بود که مسیر را باز کرد و دست ما را گرفت و به این موضوع مقدس هدایت شدیم.

همین عملیات «حمله به اچ۳» یک عملیات استراتژیک بود. شهید ستاری بنده را دعوت کردند و درباره ساخت این فیلم با من طرح بحث کردند. واقعیت این بود که چون فیلم گذرگاه را دیده بودند، برای ساخت این عملیات در قالب فیلم با من صحبت کردند.

سینما، سینمای ایران، دفاع مقدس، سینمای دینی،

نمایی از فیلم «حمله به اچ۳»

ایشان گفتند که این عملیات درخشان را بسازیم اما وارد فضای عاشقانه و خانوادگی نشویم بلکه خود عملیات ضرورت ساخت دارد. ما نیز همین کار را کردیم و تلاش کردیم این فیلم در بهترین صورت ممکن ساخته شود. خود شهید ستاری نیز به ما در ساخت این فیلم کمک کردند و ما بخشی قابل توجه را در پادگان فیلم‌برداری کردیم، واقعاً کار سختی بود، ما برخی از اوقات تا ۱۱ فروند هواپیما در آسمان داشتیم. آن زمان ما نیز جلوه‌های ویژه کامیپیوتری نداشتیم و برای همین ساخت فیلم کار آسانی نبود. تمام تلاش ما این بود که فیلم را در حد توان و مقدورات خودمان تولید کنیم. این فیلم در دل خود پیام بسیار مهمی داشت که ورای اهمیت ساخت و تصویر این عملیات جنگی بود، این‌که عملیات حمله به اچ۳، پیام صریح و مستقیم به اسرائیل غاصب است، این‌که به رژیم صهیونسیتی هشدار می‌دهد که در صورتی که بخواهد به ایران حمله کند، تا دورترین نقطه از مرزهای ایران هم که باشد می‌توانیم به آن حمله کنیم و عملیاتی موفق داشته باشیم.

این پیام مهم برای اسرائیل بود که بداند که خودش را باید کنار بکشد. در جنگ تحمیلی ۴۶ کشور علیه ما بودند اما اسرائیل در این میان باید به‌عنوان کشوری که در آینده فرو ریخته خواهد شد، با برپایی انقلاب فهمیده باشد که خطر بیخ گوشش رسیده است و برای همین احساس کرد که در جنگ باید از این فرصت استفاده کند و به ما ضربه بزند.

درست است که این عملیات در حقیقت هدفش نابودی و عقب‌نشینی دشمن است و در این هدف نیز موفق بود اما پیام اصلی این فیلم برای اسرائیل پیروزی انقلاب اسلامی با محوریت توان مقابله با آن بود.

اسرائیل دشمن آشکار و اصلی انفجار نور انقلاب اسلامی است و در مسیر پیشِ‌روی حرکت شیعیان به‌سمت ظهور تلاش بر مانع‌سازی دارد. این فیلم و همین‌طور فیلم «آفتاب نیمه‌شب» یک‌بار دیگر موضوع و پیام مقاومت را برای دشمنی که قصد حمله به ایران را دارد بیان کرد. در «آفتاب نیمه‌شب» روایت ۱۷ روز حساس تاریخ جنگ را داریم که شهید طهرانی مقدم در جنگ، صنعت موشک را پایه‌ریزی کرد و باعث شد که امروز به جایی برسیم که کشور با دارا بودن صنعت موشک نقطه‌زن از امنیت کامل برخوردار باشد و دشمن نتواند که به کشور تعرض کند.

سینما، سینمای ایران، دفاع مقدس، سینمای دینی،

نمایی از فیلم «آفتاب نیمه شب»  

هدف‌گذاری پنهان در سینمای جنگ هالیوود علیه انقلاب و ایران

* با توجه به اینکه از پیام و هدف در سینما صحبت کردید، از مسأله پیام و هدف در سینمای جنگی هالیوود بگویید. اینکه محوریت سینمای جنگی غرب که طابقه طولانی در تولید و نمایش دارد چیست؟

غرب هنوز هم مشغول ساخت فیلم‌های جنگی است اما اهداف اولیه‌ای که از ساخت این فیلم‌ها داشت تغییر کرده است. در سال‌های بعد از جنگ جهانی دوم که سینمای غرب در دست یهود و برای اهداف کافران یهود و صهیونیسم استفاده می‌شود، جهت‌گیری اصلی‌اش مظلوم‌نمایی برای اسرائیل و یهودیان است، با فیلم‌سازی مسیر تبلیغاتی را برای آنها در پیش گرفتند. اصل فکری آنها این بود که یهود در زمان جنگ جهانی دوم به‌علت رفتارهای هیتلر و حزب نازی مورد ظلم فاحشی قرار گرفته است، از رهگذر این ماجرا بحث حق و باطل مصنوعی را مطرح و این‌گونه وانمود کردند که حق طرف یهودیان است و طرف باطل نیز مخالفان اسرائیل و حکومت‌هایی است که تمایلات ضدصهیونیستی دارند.

این اهداف اولیه در سینمای جنگ در روزهای آغازین آن است اما رفته رفته به اهداف ثانویه تبدیل شد به این شرح که آمریکا بعد از سال ۲۰۰۰ که قصد حمله به ایران را داشت و می‌خواست که انقلاب اسلامی را به‌زعم باطل خود نابود کند، با ساخت فیلم‌هایی غرب را مظلوم معرفی می‌کرد و دلیل مشروعیت حمله به کشورهای مختلف را توجیه می‌کرد.

مثلاً فیلم «پرل هاربر» با هزینه پنتاگون ساخته شد و یا فیلم اسکندر و یا فیلم‌های دیگر که نشان می‌داد که غربی‌ها در حال تبلیغ‌اند که ایران و یا کشورهایی مانند ایران که در (به‌زعم آنها) هلال شیطانی‌اند خطرات بالقوه‌ای برای جهان دارند که ما غربی‌های منجی عالم باید جهان را با حمله به آنها و نابودی آنها نجات بدهیم.

سینما، سینمای ایران، دفاع مقدس، سینمای دینی،

این فیلم‌ها که تعدادشان زیاد بود،  با حمله آمریکا به عراق و افغانستان همین‌طور تعدادشان زیادتر شد و هدف خصمانه غرب نسبت به ایران را حتی در آثار مضحکی مانند ۳۰۰ نشان می‌داد، فیلمی سرتاسر انحراف و دروغ برای اینکه غرب بگوید باید ایران اسلامی را نابود کند.

به‌نظر من این موضوع به‌عنوان یک هدف‌گذاری پنهان در تمام فیلم‌های جنگی غربی وجود دارد و در زمان حاضر در فیلم‌های جدید جنگی نیز این هدف‌گذاری نیز دیده می‌شود، برای همین هدف اصلی سینمای جنگی امروز هالیوود این است.

فیلم دیگری که این هدف اصلی را به‌صراحت بیان کرده است فیلم «جعبه درد» است که در آن جهان اسلام را به‌عنوان دنیایی از تروریسم و خشونت نشان می‌دهد و سربازان آمریکایی را که در کشورهای دور از وطن در حال جنگ‌اند و اهداف امپریالیستی را دنبال می‌کنند به‌عنوان منجیان قرن جدید قلمداد می‌کند و این فیلم‌ها طوری تداعی می‌کنند که هروقت اسم اسلام بیاید، مترادف با خشونت و وحشی‌گری و داعش نامیده شود، در حالی که داعش با منطق خود آنان و دست‌پرورده آنان است.

سینما، سینمای ایران، دفاع مقدس، سینمای دینی،

پوستر فیلم «مهلکه»

فیلمسازان ضدجنگ ما در زمین بازی دشمن افتاده‌اند

* چرا چنین نگاهی در سینمای جنگی ما وجود ندارد و جای خود را به سینمای ضدجنگ داده است؟

از آن طرف در داخل کشور متأسفانه جریانی را شاهدیم که به‌دنبال ساخت دفاع مقدسند اما چون جذابیت دراماتیک برای آنها مهم است اهداف اصلی و راهبردی سینمای دفاع مقدس را فراموش می‌کنند و در نتیجه فیلم‌هایی ساخته می‌شود که در آنها درد و رنج ناشی از جنگ و صحنه‌های کشتار و قتل رزمندگان و مردم دیده می‌شود و در کل صحنه‌ای را می‌سازد که صحنه ضدجنگ است و مخاطب با دیدن این فجایع و دردها به‌طور کلی از مقابله و دفاع رویگردان می‌شود و نسبت به اینکه بخواهد مقابل دشمن مقاومتی کند سرد می‌شود، باید اذعان کرد که این یک جنگ روانی است که برخی از فیلم‌سازان داخلی ما آن را ادامه داده‌اند که در آن دیگر تمایلی برای دفاع وجود ندارد.

البته این بحث عمیقی است چون انسان کلاً نسبت به دشمنان داخلی و خارجی خودش باید مقاومت داشته باشد، این موضوع از آموزه‌های قرآنی است که انسان مقابل شیطان و نفس خودش و بدی‌ها باید مقاومت و مقابله کند و به‌سمت تعالی و پاکی‌ها برود و باید انسان در روزهای سرگشتگی و حیرت دنیا مبارز و جنگجو باشد. در این دنیا انسان باید یک رزمنده قوی و پرامیدی باشد که لحظه به لحظه با دشمن داخلی و بیرونی‌اش بجنگد، هم در جهاد بیرونی و هم در جهاد اکبر موفق باشد.

*تسنیم

این اهداف‌گذاری باید در سینمای دفاع مقدس باشد تا به‌اشتباه فیلمی را نسازیم که در جبهه دشمن سربازی کنیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اکران تصاویر استاد شجریان در شهر تهران


سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از اکران تصاویر استاد محمدرضا شجریان در فضاهای شهری پایتخت خبر داد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

از درگذشت یک بازیگر تا تعطیلی یک هفته‌ای سینما‌ها


در این گزارش به مهمترین اتفاقات و حاشیه‌های یک هفته اخیر سینمای ایران می‌پردازیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

غافلگیری شجریان در جشن سینمایی‌ها + فیلم


محمدرضا شجریان اگرچه نامش با موسیقی و آواز گره خورده، اما سینما هم صحنه‌هایی از حضور هنرمندانه او را به یادگار ثبت کرده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

زندگی‌ نامه محمدرضا شجریان+ تصاویر


بیوگرافی محمدرضا شجریان خواننده پر افتخار عرصه موسیقی را می‌توانید در این گزارش بخوانید.

مشاهده خبر از سایت منبع