وضعیت دو هنرمند نواحی پس از سانحه تصادف به چه صورت است؟
دبیر سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی درباره وضعیت جسمانی محمدتقی محیط و حسین علی حسینی (هر دو نوازنده چگور و خواننده) گفت که اکنون در بیمارستان بستری و در حال بهبود هستند.
دبیر سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی درباره وضعیت جسمانی محمدتقی محیط و حسین علی حسینی (هر دو نوازنده چگور و خواننده) گفت که اکنون در بیمارستان بستری و در حال بهبود هستند.
سینماپرس: پوستر بینالمللی فیلم سینمایی «تیتی» به تهیهکنندگی و کارگردانی آیدا پناهنده، همزمان با نخستین نمایش جهانی آن در فستیوال فیلم توکیو ۲۰۲۰ منتشر شد.
به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «تیتی» چهارمین ساخته آیدا پناهنده است که با متنی از ارسلان امیری و خودش، زمستان سال گذشته جلوی دوربین رفت و اولین نمایش آن در بخش «Tokyo Premiere ۲۰۲۰» این فستیوال ژاپنی بوده که در سه نوبت برای تماشاگران، رسانهها و مطبوعات به نمایش درآمده است.
همچنین در روز ۴ نوامبر نشست پرسش و پاسخ کارگردان با فستیوال توکیو و تماشاگران فیلم و گفتگو با مطبوعات ژاپنی به صورت آنلاین برگزار شد.
محمدحسین هوشمندی طراحی پوستر بینالمللی فیلم «تیتی» را بر عهده داشته است.
پارسا پیروزفر، الناز شاکردوست و هوتن شکیبا بازیگران اصلی این فیلم هستند و کمپانی Dreamlab Films به مدیریت نسرین میرشب پخش جهانی آن را بر عهده دارد.
لیست عوامل اصلی فیلم به شرح زیر است: تهیه کننده و کارگردان: آیدا پناهنده، مجری طرح: حامد پروینخسروی، فیلمنامه: ارسلان امیری و آیدا پناهنده، مدیر فیلمبرداری: فرشاد محمدی، طراح صحنه و لباس: امیر اثباتی، مدیر تولید: مسعود دلیری، صدابردار: وحید مقدسی، آهنگساز: علیرضا افکاری، صداگذار: بهمن اردلان، طراح چهرهپردازی: عباس عباسی، تدوین: عماد خدابخش و ارسلان امیری، برنامهریز: خسرو نصیریخواه، مشاور رسانهای: محمد حیدری، مدیر امور پستولید: نیما دبیرزاده، طراح جلوههای دیداری: وحید قطبیزاده، دستیار اول کارگردان: عباس بهبودی، عکاس: امید صالحی، اصلاح رنگ: هوتن حقشناس.
سینماپرس: شبکه نمایش در بخش ژانر منتخب هفتگی خود، به مرور آثار ابوالفضل پور عرب بازیگر نام آشنای کشورمان میپردازد.
به گزارش سینماپرس، در ساعت ۱۳ فیلمهای ایرانی و تله فیلمهای گلنار، یاد استاد، راه سوم، آنجا که زاه شدم، نشانی لاله ها، نامههای خیس و آینه بغل به ترتیب از شنبه ۱۷ تا جمعه ۲۳ آبان ماه روی آنتن میرود.
هر کسی براساس علاقه خود به ژانرهای متفاوتی گرایش دارد و در این میان هستند کسانی که هدفشان از تماشای فیلم نه تنها تفریح بلکه یادگیری هم است. در این میان شبکه نمایش، در بخش ژانر هفتگی خود به فیلمهایی با مضمون علم و دانش پرداخته است که از شنبه تا جمعه ساعت ۱۹ فیلمهای ماری کوری-شهامت دانش، مردی که بینهایت را میشناخت، انیشتن و ادینگتون، معجزه گر، تمپل گرندین، ضربه مغزی و جنگ جریان از این شبکه پخش میشود.
در بخش صحنه گران هفته، این شبکه به مرور آثار بازیگر کشورمان ابوالفضل پور عرب میپردازد، او که با بازی در فیلم عروس شناخته شده است.
فیلمهای این بازیگر از شنبه تا جمعه ساعت ۲۱، عروس، دستهای آلوده، در کمال خونسردی، دو روی سکه، چهره، جوانی و چند میگیری گریه کنی هستند.
همسر آینده من یک مامور مخفی است، لبخند جیمی، تاجر دوره گرد، تامی کوچولو، موعد مقرر، لونه زنبور و خبر چین فیلمهای ساعت ۲۳ جذاب شبکه هستند که از شنبه تا جمعه پخش میشود.
علاقه مندان به فیلمهای کلاسیک میتوانند از شنبه تا جمعه ساعت یک بامداد فیلمهای آرزوی مرگ، برادران شیردل، مشعل، مردی با لباس سفید، دیدی کارشناس میشود، سدشکنان و مردی از لارامی را از این شبکه به تماشا بنشینند.
معاون اداره ارشاد استان اصفهان درباره پیگیری مراحل درمانی دو هنرمند آسیب دیده از سانحه تصادفی که بعد از بازگشت آنها از جشنواره موسیقی نواحی کرمان به ساوه رخ داد، توضیحاتی را ارائه کرد.
سینماپرس: مستند سینمای «نفت و خون» به کارگردانی مصطفی شوقی و تهیهکنندگی مهدی مطهر با محوریت اتفاق تاریخی بزرگ ایران که کمتر در رسانهها مورد توجه قرار گرفت؛ عصر امروز رونمایی شد.
به گزارش سینماپرس، مراسم رونمایی مستند سینمای «نفت و خون» عصر روز چهارشنبه ۱۴آبان با حضور رستم قاسمی وزیر اسبق نفت و احمد سبحانی سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا، در کافه نخلستان سازمان اوج برگزار شد.
در ابتدای این مراسم مصطفی شوقی کارگردان «نفت و خون» در سخنانی اظهار داشت: به دلیل ضرورت نیاز بود تا مراسم رونمایی این مستند در چنین شرایطی برگزار شود چرا که «نفت و خون» درباره ماجرایی است که حداقل برای ما ایرانیها در میان انبوه اخبار بد و ناگوار ۸-۹ ماه اخیر خیلی مورد توجه قرار نگرفته و این خبر خیلی خوب در میان حجم عظیمی از اخبار بد و ناگوار گم شد.
وی افزود: مستند «نفت و خون» درباره یک افتخار بزرگ برای ایران داست و آن هم به مقصد رسیدن نفتکشهای ایرانی به ونزوئلا بدون کوچکترین آسیبی است. در ساخته شدن این مستند دو نفر نقش تعیین کننده داشتند، اول آقای رستم قاسمی که عملا قهرمان این قصه و ماجرا است و نفر دوم احسان محمد حسنی که ایده ساخته شدن این مستند متعلق به او بود و در کنار این دو نفر باید از مهدی مطهر به عنوان تهیهکننده کار تشکر کنم که «نفت و خون» هفتمین تجربه مشترک ما محسوب میشود.
در ادامه این مراسم، احمد سبحانی سفیر اسبق ایران در ونزوئلا در تحلیل اهمیت ساخت این مستند گفت: اتفاق موفقیت نفتکشهای ایرانی در رساندن محموله خود و پس از آن توقیف نفتکشهایی که پرچم ایران را نداشتند ثابت کرد که باید قدرتمند باشید و همین اقتدار باعث شد تا نفتکشهای ما ماموریت خود را به سلامت انجام دهند.
وی افزود: زمانی رهبر انقلاب در دیدار با هوگو چاوز فرمودند که «ما هیچ چارهای نداریم جز اینکه قوی شویم» و در این موضوع به عینه تمام دنیا قدرت ایران را دیدند چرا که آمریکائیها با وجود هم تهدیدات قدرت اینکه جلوی نفتکشهای ایرانی را بگیرند نداشتند و ما برای اولین با در تاریخ حتی از زمان کورش توانستیم به دورترین مناطق جهان دسترسی پیدا کنیم و اگر تا دیروز آمریکائیها در خلیج فارس و در نزدیکی قلمرو خودمان ما را تهدید میکردند ما امروز به نزدیکی خاک آمریکا رسیدهایم و از این منظر مستند «نفت و خون» میتواند اثری مهم در به تصویر کشیدن این اقتدار قلمداد شود.
در بخش بعدی این مراسم رستم قاسمی وزیر اسبق نفت در سخنانی ضمن تقدیر بابت ساخته شدن چنین مستندی اظهار داشت: اواخر جنگ تحمیلی دشمن نفتکشهای ایرانی را مور هدف قرار میداد و به همین دلیل طرحی با عنوان «مقابله به مثل» طراحی شد که هر نفتکشی غیر ایرانی وارد خلیج فارس شود مورد هدف قرار گیرد. بعد از اعلام موضع ایران، به عنوان اولین نفتکش، نفتکش آمریکایی «بریشتون» با تبلیغات فراوان و اسکورت کامل نیروی دریایی آمریکا و حضور دهها خبرنگار وارد خلیج فارس شد. آن روز یک روز تاریخی بود و همه دنیا منتظر ایران بودند که چه عکسالعملی نشان میدهد.
قاسمی ادامه داد: برخلاف تصور آمریکاییها که ایران اقدامی انجام نمیدهد این کشتی با آن همه تبلیغ در مقابل دوربینها هدف قرار گرفت و منفجر شد و برای آمریکائیها باورکردنی نبود که با آن همه تکنولوژی و هیبت وارد خلیج فارس شوند و ما جرات کنیم و کشتی «بریشتون» را منفجر کنیم اما آن اتفاق افتاد و شما سرنوشت بریشتون در خلیج فارس را با سرنوشت نفتکشهای ایرانی در دریای کارائیب مقایسه کنید. ما امروز فرسنگها دورتر از خلیج فارس و در دریای کارائیب حضور پیدا کردیم و با وجود آنکه رئیس جمهور آمریکا شخصا ما را تهدید کرد که نمیگذاریم کشتیهای ایرانی وارد ونزوئلا شوند و حتی ناو آمریکایی هم به سمت کشتیهای حرکت کرد اما با وجود همه تهدیدها هرگز جرات هیچ عکسالعملی را نداشتند و محموله ما با اقتدار کامل وارد ونزوئلا شد که در «نفت و خون» هم این اقتدار به تصویر کشیده است.
وزیر اسبق نفت خاطرنشان کرد: از مولفههای بزرگ حکمرانی قدرت و اقتدار است و اگر قرار است با کسی صحبت کنید لازمهاش اقتدار است اما اگر از موضع ضعف صحبت کنید یعنی تسلیم شدهاید در حالیکه ایرانیها هیچوقت موضع ذلت و ضعف را نپذیرفته و نخواهند پذیرفت. بنابراین ارسال بنزین از سوی ایران به ونزوئلا یک حادثه معمولی نبود بلکه نشان از اقتدار ایران در دورترین نقطه جفرافیایی نسبت به مرزهای خودمان را دارد.
براساس این خبر؛ در پایان این بخش از پوستر مستند «نفت و خون» با حضور رستم قاسمی و احمد سبحانی رونمایی شد و از عوامل سازنمده مستند شامل مصطفی شوقی کارگردان، مسعود ساکی تدیونگر،محمد امین عاشوری آهنگساز و مهدی مطهر تهیهکننده تقدیر شد.
این هفته شبکه نمایش، در بخش ژانر منتخب هفتگی خود، به فیلمهای با مضامین علم و دانش و در بخش صحنهگران، به مرور آثار ابوالفضل پورعرب میپردازد.
سینماپرس: جشنواره اجیال قطر که امسال برای نخستین بار به صورت ترکیبی از رویدادهای فیزیکی و آنلاین برگزار میشود، فیلم «خورشید» مجیدی را به عنوان فیلم افتتاحیه خود برگزید.
به گزارش سینماپرس، جشنواره اجیال قطر با نمایش ۸۰ فیلم، «خورشید» مجید مجیدی را به عنوان فیلم افتتاحیه خود معرفی کرد.
این جشنواره که امسال برای نخستین بار به صورت ترکیبی شکل میگیرد از سوی انستیتو فیلم دوحه برگزار میشود.
امسال ۸۰ فیلم از ۴۶ کشور مختلف در این رویداد ۶ روزه به نمایش درمیآیند.
این جشنواره از ۱۸ تا ۲۳ نوامبر (۲۸ آبان تا ۳ آذر) با تمرکز بر توسعه جامعه و جوانان برگزار میشود.
فیلم مجیدی نیز با توجه به نقطه تمرکز جشنواره یعنی انعطاف پذیر بودن و خلاقیت جوانان انتخاب شده است تا نشان دهد وقتی این خلاقیت پرورش مییابد تغییرات اجتماعی پایدار ایجاد میشود و مبتکران بزرگ و برطرف کنندگان مشکلات فردا ظهور میکنند.
تم جشنواره امسال «نمایش ادامه دارد» است تا بیانگر احساسات این مقطع زمانی در سراسر دنیا باشد.
هر چند بیشتر رویدادهای این جشنواره به صورت مجازی شکل میگیرد اما برنامههای فیزیکی نیز با توجه به دستورالعملهای دولتی و در نظر گرفتن سلامت همه شرکتکنندگان جلو میرود.
امسال هشتمین دوره جشنواره فیلم اجیال برگزار میشود و بلیتها از هماکنون برای فروش عرضه شدهاند.
سینماپرس: این روزها که بسیاری از برنامههای فرهنگی و هنری به دلیل گسترش ویروس مرگبار کرونا تعطیل شده است، انتشار چند عکس در فضای مجازی از سردیس برخی از هنرمندان نامآور کشورمان، انتقادهای زیادی در پی داشته است.
به گزارش سینماپرس، به تازگی تصاویری منتشر شده مبنی بر اینکه برخی از مسئولان شهرداری و البته شورای شهر با حضور در باغ هنر، سردیس تعدادی از هنرمندان کشورمان را در فضای مقابل خانه هنرمندان ایران نصب کردهاند، اینکه این اتفاق در این مقطع زمانی چقدر ضرورت داشته، یک بحث است ولی مبحث مهمتر، کیفیت این سردیسهاست. به طوری که اغلب آنها شباهت زیادی به آن چهره هنری ندارند و بدون خواندن نام آن چهره، نمیتوان تشخیص داد که این سردیس ِکدام هنرمند است.
یکی از این سردیسها متعلق به داود رشیدی است که در مقایسه با تعدادی دیگر، شاید شباهت بیشتری به این هنرمند داشته باشد. با این حال درباره کلیت این ماجرا با احترام برومند همسر این هنرمند، گفت و گویی انجام دادیم.
برومند در این زمینه به ایسنا میگوید: در موقعیتی که بسیاری از مردم درگیر کرونا، تنگناهای اقتصادی و هزار و یک مشکل دیگر هستند، کمی سخت است که درباره موضوعی مانند کیفیت و چند و چون سردیس هنرمندان و نامآوران صحبت کنیم.
این هنرمند ادامه میدهد: متاسفانه روزهای دشواری را سپری میکنیم. از سویی بخش زیادی از مردم بویژه آنان که از نظر اقتصادی ضعیفتر هستند، درگیر بیماری شدهاند و از سوی دیگر هر روز خبر درگذشت یکی از همکارانمان، کام ما را تلخ میکند. ولی این سردیسها هم گوشهای از زندگی ما در تهران و ایران هستند و درباره ساخت آنها نکاتی وجود دارد که شاید مطرح کردنش، نتیجهای در پی داشته باشد.
او نصب سردیس و مجسمه چهرههای تاثیرگذار را در شهرهای مختلف، رسمی خوشایند میداند و اضافه میکند: این اتفاق به خودی خود، رسم زیبایی است که در هر شهری، سردیس یا مجسمه چهرههای تاثیرگذار آن شهر نصب شوند.
برومند توضیح میدهد: توجه به چهرههای نامآور کشورمان اتفاقی شایسته است ولی برای انجام چنین کاری که نیت خیری پشت آن است و فکر و بودجه و انرژی هم صرف آن میشود، باید پروسهای درست و حرفهای طی شود تا نتیجهای قابل قبول داشته باشد.
او درباره سردیسهایی که به تازگی در مقابل خانه هنرمندان ایران نصب شدهاند، میگوید: درباره سردیس هنرمند خاصی صحبت نمیکنم ولی به طور کلی برخی از این سردیسها به صاحبانشان شباهتی ندارند. در حالیکه لازم است شخصیت آن چهره در سردیس او کاملا مشهود باشد چراکه هر شخصیتی ویژگیهای خاصی دارد که در چهرهاش نمایان است و میتواند نگاه، لبخند یا اخم آن چهره خاص باشد.
برمند تاکید میکند: برای اینکه ساخت سردیسها به درستی رخ بدهد، سازنده یا باید با آن چهره آشنایی و نزدیکی زیادی داشته باشد، یا اینکه درباره او تحقیق و پژوهش کافی انجام دهد، به بررسی آثار او بپردازد و از همه مهمتر اینکه از روز نخست با خانواده یا یکی از نزدیکان آن شخصیت در ارتباط باشد چون وقتی ساخت سردیس به نقطه خاصی رسید، دیگر امکان تغییر عمدهای در آن نیست.
این هنرمند با تاکید بر اینکه لازم است ساخت سردیس و مجسمه چهرههای شاخص به هنرمندان توانمند سپرده شود، توضیح میدهد: مایه خوشحالی است که هنرمندان جوان در این زمینه دست به کار شوند اما به این شرط که پروسهای حرفهای شکل بگیرد و از مشورت و کمک استادان مجسمهسازی و هنرهای تجسمی، استفاده کنند.
اواضافه میکند: نمیدانیم ساخت سردیسها بر چه اساسی به مجسمهسازان سپرده میشود اما ای کاش بر اساس عُلقه، نزدیکی و احساس خاص آن مجسمهساز به آن هنرمند صورت بگیرد.
احترام برومند در پایان تاکید میکند: هنوز هم برای جبران اشتباه دیر نشده و میتوان بعضی از این سردیسها را که شبیه صاحبانشان نیستند، کنار گذاشت و مجددا ساخت آنها را به کسانی سپرد که از کارشان مطمئن هستند. خوب است مسئولان این امر از نظرات مشاوران خود استفاده کنند و سردیسهای جدیدی با تامل و وسواس بیشتر بسازند. هر زمان که آدمی در پی اصلاح اشتباهش بر بیاید، نه تنها ایرادی ندارد، بلکه خیلی هم خوب است.
سرپرست گروه موسیقی «تبری» مازندران از شرایط برگزاری سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران و فرآیند دعوت از هنرمندان و گروههای شرکتکننده انتقاد کرد.
سینماپرس: فصل دوم سریال «نون. خ» از شنبه روی آنتن شبکه یک میرود.
به گزارش سینماپرس، فصل دوم سریال «نون. خ» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیهکنندگی مهدی فرجی از روز شنبه ۱۷ آبان هر روز حوالی ساعت ۱۸ از شبکه یک پخش خواهد شد.
داستان «نون. خ۲» با مرگ مهلقا خانم شروع میشود و او به دلیل بدهکار بودن وصیت میکند که خانهاش را بعد از مرگش بفروشند و پول طلبکاران را بدهند. در همین حین مهیار در سایتی غیرقانونی کار میکند که مشکلاتی را برای خانواده به وجود میآورد. پس از آن اهالی روستا به دلیل زلزله به صحرا میروند و در آنجا تا عادی شدن اوضاع صبر میکنند.
در این مجموعه ۱۵ قسمتی سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، میرطاهر مظلومی، شقایق دهقان، حمید لولایی، سیروس میمنت، پاشا جمالی، مجید یاسر، سیدعلی صالحی، هدیه بازوند، ندا قاسمی، نسرین مرادی و ماشاالله وروائی ایفای نقش کردهاند.